מכבי חיפה כדורגל – כמו הסאנס, ואורלנדו מעבר לאוקיינוס – הבדיחה של הליגה / דקסטר

מכבי חיפה כדורגל – כמו הסאנס (SEE YOU LATER גיא ועידו!) , ואורלנדו מעבר לאוקיינוס – הבדיחה של הליגה!

(אני הכנסתי את התמונות ואם הן לא עדכניות, בי האשמה, מ.לס)

 

("מבין את התסכול של האוהדים". בסדר, אז למה לא עושים משהו בכיוון?)

 

נכון שחשבתם שהגזמתי אחרי שחתכתי את חיפה במחזור הראשון?

אבל עובדה שנשארנו הבדיחה של הליגה.

אני רוצה לגשת ישר לעניין:

לא מעניין אותי כמה דבילים היו מכבי חיפה ב 7 שנים האחרונות…

לא מעניין אותי כמה כסף מיותר הוציאו…

לא מעניין אותי כמה שחקנים טובים הפסידו בשנים האחרונות…

לא מעניין אותי כמה שחקנים רעים הביאו בשנים האחרונות…

לא מעניין אותי בחירות המנג'רים, המאמנים ושאר אנשי המקצוע הכושלים מאז 201…

מעניין אותי להתעסק בעכשיו.

וגם הוא לא נראה טוב. שבע שנים רצופות של טעויות שלא נלמדות. שבע!! (דוק לס סיפר לי פעם שבניו יורק ג'איינטס היתה תקופה כזאת שבה הם ירדו לבור הצואה תחת המאמן ביל ארנספרגר והנהלה דפוקה בשנות 1973, 1975, 1975, וכו' עד שהאוהדים שכרו מטוס שנשא מאחוריו שלט "7 שנים של פוטבול מחורבן. נמאס לנו!" שטס מעל מנהטן, ברוקלין, קווינס, והברונקס.. אולי הגיע הזמן שנעשה אותו דבר מעל חיפה, הכרמל, והמפרץ)

מכבי חיפה זאת הקבוצה שמעסיקה הכי הרבה אנשי מקצוע, זאת הקבוצה היחידה שמתנהלת עם ג'נרל מנג'ר שכל תפקידו הוא לנהל את המערכת מבחינה מקצועית וזה נראה כמו מכבי פ"ת ביום רע.

אני די בטוח איך הלכה הפגישה של שחר ואלאך: האחרון פרש בפניו כיצד קבוצה מקצוענית צריכה להיראות-

מנהל מקצועי, מנכ"ל, סקאוט, צוות אנליזה, מערך רפואי, צוות אימון כושר וכו. שחר התרשם עמוקות "מהידע" המקצועי והניח שיש לאלאך הילוך נוסף. כלומר יכול מכבי לידע התיאורטי לתרגם את זה להצלחה בקבוצה הראשונה.

אז נכון שאלאך לא מבזבז כמו קודמיו אבל זאת פשוט דרך נוחה יותר להראות שהוא טועה פחות.

בואו נראה מי כן הגיע :

חיימוב- בטעות אחרי מאבק פנימי בב"ש

ריינן- הוחתם באמצע העונה שעברה בתור שחקן ספסל ולא שוחרר (פשוט בדיחה; תופס מקום של זר)

מנז'ק– שוחרר מספרטה פראג עקב בדיקות רפואיות (לדעתי טעות שלהם וההחתמה היחידה הטובה)

מיכאל קראמר– חלוץ 1.96 שיהיה בהצלחה עם זה…

יש לי מה להגיד על השחקנים שחיפה נוהגת להביא ואפילו על מי שהיא תביא בעתיד!

(אני לא חוזה עתידות אני פשוט מכיר את הד.נ.א הדפוק של המועדון הזה)

גם ללא החתמות מפוצצות חיפה הייתה אמורה להיראות אחרת.

וזה מוביל אותנו לגורם המכשיל השני- המאמן.

אין קבוצה יותר צפויה  ממכבי חיפה בליגה. פשוט אין.

הסיבה היחידה שהמאזן שלה נייטרלי והיא לא בתחתית הטבלה היא שבכל זאת רמת הכישרון שלה עולה על רוב הליגה. ( הפוסט נכתב לפני המשחק מול מכבי פ"ת)

בואו נבחן את השיטה- 4-3-3 שרוטן נצמד אליה כאילו מישהו מצמיד לו אקדח עם מיקוד בקישור והתקפה:

קשר הגנתי- מנז'ק

קשר 50-50- אזולאי

קשר קדמי- סלליך\מזרחי

כנף ימין- עוואד

כנף שמאל- רוקאביצה

חלוץ- קראמר

אוקיי בואו נצלול:

קשר אחורי- הבאנקר היחידי מנז'ק. קשר אחורי קלאסי מחלץ כדורים ויודע להניע התקפות

קשר 50-50- אזולאי , שהדבר הכי רע שקרה למכבי חיפה הוא שהוא בישל במשחק אחד 4 שערים, נפצע למשך כמעט כל העונה ומאז הרבה בזכות אותו משחק אחד המקום שלו בהרכב מובטח. לא מוכיח את עצמו כקשר בשיטת 3 קשרים ויכול לשחק רק כחלק מרביעיית קישור.

שחקן לא מהיר במיוחד, כמעט ואינו מסוגל לעבור באחד על אחד וברירת המחדל שלו הינה מסירות ארוכות לא בהצלחה יתרה.

קשר תוקף- סלליך\מזרחי – שניהם שחקנים קלאסיים להעלות בדקה 60-70 לשנות מומנטום של משחק.

אף אחד מהם לא ברמה גבוהה לפתוח בהרכב ושניהם נוטים לשחק יותר מדי על הקווים.

גם סלליך קנה את מקומותבעונה שעברה עם 7 שערים. אבל מכבי חיפה של שנה שעברה זו קבוצה שסיימה מקום 10 בליגה. תסלחו לי שאני לא ממש קונה את השערים האלה.

מה גם שראיתי 95% מהמשחקים של חיפה ואני יודע בוודאות שסלליך עוצר את התקפת מכבי חיפה ולא מניע אותה.

כנף ימין- עוואד-  סמל הדבקות של רוטן לשיטה ולא לשחקנים. חלוץ חוד שמוסב בכוח לשחק בכנף.

יוצא שחיפה מפסידה פעמיים- לא מנצלים יכולות של קשר ימני במקומו ולא מנצלים את היכולות של עוואד ברחבה.

כנף שמאל- רוקאביצה.שוב לא התפקיד האידיאלי עבורו. מתאים כחלוץ חוד או כחלוץ שני עם הפנים לשער.

הוא ממש מתבזבז על האגף ולא משתתף בפעולות ההגנה בקישור. לרוב נעלם מהמשחק ופתאום מפציע עם שער או בעיטה לקורה משום מקום.87 דקות שאף אחד לא יודע האם הוא על המגרש.

חלוץ מרכזי- קראמר. כמה פעמים ראיתם חלוצים בגובה 1.96 מצליחים בעולם?

ישנם בודדים כאלה ובטח לא בליגה שלנו שהיא יותר טכנית ומבוססת משחק על הדשא

אוקיי אז ראינו שכל מוקיון מבין שזה לא יכול לעבוד ככה אז מה קורה פה?

באופן כללי ההולנדים נחלו הצלחות עם השיטה הזו אבל אנחנו עוד מעט ב 2019.

צוות זר הוא לא ערובה להצלחה, למרות שאני מאוד מאמין במאמנים זרים לרמות הגבוהות.

מאמן צריך להישפט כמו שחקן. אם נסתכל על הציר של רוטן נגלה שככל שעבר הזמן הוא קיבל פחות קרדיט ופוטר מכמה קבוצות בגרמניה והולנד עד שהגיע לערב הסעודית ומשם לחיפה.

ישנם לפחות 15 ליגות יותר איכותיות מהליגה הישראלית אז למה דווקא כאן?

חוסר ההצלחה ההולנדי בשנים האחרונות לא מפתיע. נדמה שקשה להם לצאת מהקיבעונות והסתכלות שהצליחה בעבר.

שיטת 4-3-3 מאוד קשה ליישום ודורשת 3 קשרים מאוד דומיננטיים מה שאין למכבי חיפה ו 2 שחקנים טבעיים בכנפיים, שוב- מה שאין לחיפה.

לכן לא ברורה סיבת ההתעקשות על השיטה הכושלת הזאת.

חיפה מאוד פגיעה ברגע שעוברים את החצי כיוון שהקישור מאוד דליל וחצי משחקני ההגנה לא יכולים לשמור על ריכוז 90 דק' רצוף (וזה בסדר כל עוד ישנם קשרים שמחפים על זה אבל אין)

הגם שחיפה מבחינה היסטורית הצליחה יותר כאשר שיחה עם 4 או 5 שחקנים בקישור.

אפשר להשתמש באותם שחקנים ולהגיע לתוצאות יותר טובות.

כיוון שאני לא מצביע רק על הבעיה אלא נותן פתרון, להלן ההרכב האידיאלי שחיפה אמורה לרוץ איתו:

חיימוב (בלית ברירה)

סאן מנחם- דוס סנטוס-חבשי- מאבוקה  ( וכבר עכשיו למצוא מחליף לדוס סנטוס)

זנטי- אזולאי-מנז'ק- לביא\קהת (כבר עכשיו לחפש עוד קשר זר במקום לביא\אזולאי)

עוואד מתחת לחלוץ וחופשי מאחוריו

קראמר חלוץ חוד (ניתן צ'אנס)

לחילופין -ומה שלא יקרה כי קראמר יושב על חוזה כבד- עוואד בתור חלוץ חוד וסומה הרכש החדש בתפקיד חופשי בקישור.

לדעתי בכל מקרה חיפה רחוקה לפחות 4 שחקנים מלאיים ברצינות על התואר

אבל ללא ספק יש לה סגל מספיק טוב בשביל מקומות 3-4 לפחות. בחיפה זה נקרא בדיחת הליגה. חיפה שואפת וחייבת להיות במקום ראשון או שני עם איצטדיון כזה ועם ההיסטוריה שלה.

הליגה חלשה מאוד, גם מכבי וגם ב"ש ממש לא מרשימות ולא מקרי שהן עפו מאירופה.

בפעם הבאה אתמקד באלו שחקנים חיפה נופלת שוב ושוב ובאלו שחקנים היא צריכה להתמקד.

(ומנחם לס אומר: אם רק למכבי חיפה היום היה את אהרון אמר של 1958 במרכז השדה היא היתה מסודרת, ולא משנה באיזו שיטה היתה משחקת!)

 

 

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
60 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
23/09/2018 7:02:58

על זה נאמר, איך נפלו גיבורים.
איפה הימים של חיפה אימפריה? הקבוצה הכי טובה בארץ?
מסכנים הקופים, מסכן שחר שלא מצליח להביא זרים שישדרגו את הקבוצה ומאמנים טובים. אולי יצליח איכשהו להנחית מאמן טוב. הייתי מנסה את דראפיץ שהצליח לא רע בביתר.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
23/09/2018 7:06:49

עוד דבר
מכבי ת"א עפו מאירופה לא בגלל משחק לפני האחרון בו השוער שיחק רע מאד עם טעויות שאיפשרו ספיגת שני גולים מיותרים לגמרי. זה כל הסיפור! הם משחקים טוב ובמוקדמות שיחקו סביר עד טוב לבד מהמשחק הנ"ל.
עניין של יום רע של שוער.

עידן
עידן
23/09/2018 7:46:11

מצד אחד כל כוכבי הליגה (ורד שכטר עטר ועוד) עברו ב 8 שנים האחרונות ורק במכבי חיפה הם נכשלים.בשאר המקומות מצליחים.
עכשיו מנסים שחקני בית.אבל מה לעשות שרק עוואד מוכשר וגם הוא לא משחק בתפקיד שלו בשפיץ אלא בצד.מנדזק זו פגיעה ראשונה בזר של מכבי חיפה בשנים האחרונות.לגבי חבשי אני עדיין לא סגור.אין אף שוער ישראלי טוב בליגה.
ב 8 שנים עברו במכבי חיפה מאות שחקנים,מספר דו ספרתי של מאמנים, 2 גנרל מנגר ואף אחד לא מדבר על הבעיה האמיתית שהיא יעקב שחר.כתבתי לפני כמה זמן שכמו שלשחקן ומאמן יש תאריך תפוגה גם לבעלים יש תאריך תפוגה ושל שחר עבר לפני כמה שנים.כאוהד היריבה העירונית שמכבי חיפה מאמצע שנות השמונים עד סוף העשור הקודם עוררה בי יראה אני מסתכל היום על הסגל של מכבי חיפה ולא מאמין שהרבה שחקנים שחלקם שווה תחתית ליגה ראשונה וחלקם ליגה שנייה לובשים היום את החולצה הירוקה שלבשו אגדות מ 84.אתם חייבים בעלים חדשים.ליענקלה יש עבר מפואר הווה קטסטרופה והעתיד לא יהיה יותר טוב.כל עוד יענקלה הבעלים לא רק שלא תקחו אליפות יותר גם לא תתמודדו על האליפות.מכבי חיפה כבר 8 שנים נכשלת אבל האסימון לגבי שחר נפל לי רק לפני שנה ומשהו

עידן
עידן
23/09/2018 8:50:26
Reply to  עידן

כל הזרים נפילות חוץ ממנדזק.שון וייסמן זה שחקן של ליגה לאומית.רוקאביצה לוקה בתסמין של אלו שרשמתי למעלה(ורד שכטר עטר).תעביר אותו לקבוצה אחרת והוא שחקן של 15-20 גולים בעונה.סולליך ואזולאי זה שחקנים לקבוצות כמו קריית שמונה ובני יהודה.אפילו להפועל חיפה לא הייתי לוקח אותם בחינם.אלברמן שעל הספסל גמר את הסוס לפני שנתיים.לביא לא ברמה של קבוצת צמרת.על חבשי אני עדיין לא סגור.חיימוב כמו כל השוערים הישראליים בשיאו הוא בינוני.3 השוערים הטובים בליגה שלושתם ליטאים.שטקוס זובאס והשוער החדש של קרית שמונה שבא לפני 2 מחזורים ולא ספג.רמי גרשון זאת עקיצת המאה.סאן מנחם השאילו אותו שנה שעברה לקרית שמונה וגם שם היה גרוע.קהת נתן עונה אחת טובה כל הקריירה בקרחת שמונה ובשום מקום אחר לא הצליח.בקיצור חוץ מעוואד שמראה פוטנציאל והזר החדש מנדזק צריכים 9 שחקנים חדשים להרכב

אסף
אסף
23/09/2018 8:20:31

עידן השאלה במקרה שחר היא בעיקר מי לוקח את הקבוצה במידה והוא הולך? האם תמשיך להתקיים במעמד הראוי לה? יש מישהו בתור?
אני מסכים שזה לא עובד כל כך כבר אבל כאוהד הפועל ת"א למוד החלפות בעלים והתוצאות שלהן, אם אתה לא מוצא מישהו יציב כבעלים (שזה יתרונו של שחר בלי ספק) זה יכול להביא להתרסקות כללית.

עידן
עידן
23/09/2018 8:39:48
Reply to  אסף

ברגע ששחר יעמיד את הקבוצה למכירה יהיה קונה(יש דיבורים על אודי אנג’ל אבל יהיו יותר מועמדים)מועדונים כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה תמיד יהיו קונים.גם איצטדיון סמי עופר מהווה פקטור להכנסות.אצל מועדונים כמו ביתר והפועל תל אביב זה קצת יותר בעייתי

אסף
אסף
23/09/2018 8:58:40
Reply to  עידן

הבנתי, תודה עידן! אין ספק שהנכס הכי גדול של חיפה כרגע זה
סמי עופר (והאוהדים כמובן שבאים) ,הכנסה כלכלית מעולה .

עידן
עידן
23/09/2018 9:13:57
Reply to  אסף

למכבי חיפה יש הכי הרבה אוהדים בארץ.גם בתקופות הקשות הם מביאים הכי הרבה קהל בליגה.כשהקבוצה תהיה בצמרת סמי עופר יהיה מלא ב 30000 כל משחק.גם עכשיו למשחק נגד מכבי פתח תקוה אחרי 8 שנים קשות הם הביאו 15000

ינון יבור
ינון יבור
23/09/2018 8:40:45

באמת עצוב. ונמאס.
אולי היה כבר כדאי להיכנע לגחמות של בניון

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
23/09/2018 8:53:25

ניתוח מקצועי טוב, אם היה מדובר בכל קבוצה אחרת בליגה, אך לא רלוונטי למכבי חיפה. גם אם תביא את מסי, סוארז ורונאלדו, או בגרסה הישראלית חמד, זהבי, דאבור וניר ביטון, השוער או המגן או הקשר או מישהו ימצא דרך להגיע לתוצאה המיוחלת – הרס עצמי.
הכל מתחיל ונגמר בבעיה פסיכולוגית שרק הולכת ומעמיקה.
פשוט לא נתפס שזה מה שנהיה ממכבי חיפה.
זה נראה כאילו כל הקבוצה התגייסה לטובת מטרה אחת השנה, ללכת לים לפני סוף אוקטובר. חלוץ רכש מורחק במשחק הראשון שלו (מה חדש?), שוער שאמור להיות באנקר שני משחקים רצוף, במאני טיים חוטף גול שגומר את המשחק (לא היה עדיף גלזר?), שחקן נוער "מבטיח" מורחק אחרי 15 דקות על המגרש.
לא עלתה לשחר המחשבה להכריז על עונה פיננסית ולתת למישהו כמו דרפיץ לאמן? עבד לו בתקופת גאיידמק עם אלישע.
למה לנסות בכח, בפעם השלישית להעתיק מה שעבד למכבי ת"א לפני שבע שנים (ונכשל בשלוש השנים האחרונות)?

תומר השני
תומר השני
23/09/2018 9:20:24

אחלה פוסט דקסטר ! כואב על מכבי חיפה מועדון פאר שפעם היה לו את השחקנים המקומיים והזרים הטובים ביותר וידע לטפח נוער מוכשר . אני מסכים עם דברי קודמי ליעקב שחר גם נגמר הסוס והוא צריך ללכת בנוסף למאמן ולמנגר

holden
holden
23/09/2018 9:42:32

בוקר טוב אליהו:)
לפני ארבע שנים בערך אמרתי ששחר צריך לזוז ולפנות מקומו,
מישהו פה כתב ששחר היה צריך להכריז על עונה פיננסית השנה? הוא לא הכריז אבל עשה את זה בשטח,

אם שחר היה רוצה יכל להביא את האסלייבנק, את עידן ורד, אפילו את מנור סלומון לפחות עד חלון ינואר,
שחר כעת לם-לם,

לא מזיק-לא מועיל, כמו הזקנים מהחבובות,
רוטן הפלגמטי חייב לעוף מאתמול הביתה,
כל הצוות ההולנדי חייב ללכת, כולל מי שהביא את רוטן, מיסטר אלאך

בבאר שבע שקצת חורק ולא הולך אלונה הופכת את העולם ומוציאה מליונים לפחות לנסות לשנות, וכאן שחר הדבר היחיד שהוא עושה זה פרצוף של כעס ביציע הכבוד בסמי.

מי שמצדד במדיניות של שחר הוא עיוור, הוא בטח לא מבין בכדורגל ובמנטליות של אוהדים ,
שחר כאמור לא פה במועדון לשם שמיים,
יש לו את הסיבות שלו,
זה לא ששחר שם מליונים מהארנק הפרטי שלו,

ביום ששחר יעזוב נחזור להיות מועדון ירוק אמיתי, חי ותוסס,
רק שחר הבעיה.
החליפו מאמנים, מנג'רים, מנהל טכני, מנהל טקטי, החליפו הכל, ניסו הכל,
רק בספינקס שחר לא נגעו,
הקדוש המעונה מנס-ציונה

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
23/09/2018 10:17:19
Reply to  holden

הולדן, למה אתה מתכוון בעונה פיננסית העונה ? תקציב שמתקרב ל-100 מיליון שקל, השני בגודלו בארץ, לפני ב"ש. רחוק מאד מעונה פיננסית.
בשבע שנים האחרונות עזר להעיף את המאמן שפתח עונה גרוע ? לא עדיף לתת למאמן ולמי שהביא אותו לסיים את מה שהתחילו ואז להחליט ?
הבעיה היא לא שאתה חושב כמו אוהד אימפולסיבי, הבעיה של הקבוצה היא ששחר הפורץ דרך של שנות ה-90, שנתן לגיורא שפיגל לבנות את התשתית ההתקפית ו הד.נ.א של הקבוצה במשך שנים, גם שנים קשות, חושב היום כמו אחרון האוהדים האימפולסיביים.

holden
holden
23/09/2018 10:42:22

עונה פיננסית זה גם בקטע כספי וגם בעיקר בקטע הצהרתי,
אני התכוונתי לקטע המנטלי ששחר מראש תיכנן העונה ללכת בקטן,
לגבי התקציב? העונה הוא גבוה בגלל חטאי עבר,

הכוונה שלי היתה ששחר לא דאג להאכיל את האוהדים ולהשקיטם על ידי רכישת שחקן רכש נוצץ-האסלייבנק,
הרי אם שחר באמת רצה הוא ואיזי מיודדים והאסלייבנק היה כעת משחק על המסגרת של שלומי אזולאי ,

נכון שמן הצדק לתת למאמן לסיים את העונה, אולם זה לא שהוא התחיל לאמן העונה, היה לו את ה כל הזמן מאשתקד לבנות קבוצה בדמותו ובצלמו והוא מתעקש על השיטה ההולנדית שכשלה?

אני לא ציפיתי ולא מצפה שמכבי תרוץ ותמודד לאליפות השנה, אבל קצת מתח רצינו, שהמועדון ירוץ כתף אל כתף עד לשלהי אפריל עם שאר הקנדידטיות,
יודע מה? רציתי שמכבי תהיה הפועל חיפה של עונה שעברה,
גם זה לא יקרה.
4 נק מ12 זה גרוע, אם באר שבע תנצח בסמי בשני הבא העונה נגמרהכ מבחינת השאיפה לרוץ עד הסוף בפוטנציה,

עדיין הימרתי שמכבי יסיימו העונה מקום רביעי או חמישי, עצוב שזה השאיפה שלנו, אבל זו המציאות.

באוניות נוסעים מפוארות או להבדיל באוניות משא אימתניות יש קברניט אחד שאוחז בהגה ומנווט,
אם המכונאי הראשי טעה, אם הנווט פישל, הכל שולי, שהאוניה שוקעת וטובעת תמיד הקברניט סלאש רב החובל יהיה אשם ובצדק,
במקרה דנן שחר הוא הקברניט שמוביל בבטחה את הספינה למצולות

מתן גילור
23/09/2018 10:26:58
Reply to  holden

סולומון לא רצה לבוא (בצדק גמור). היה מתווה סגור עם פ"ת. השחקן סירב.

Ljos
Ljos
23/09/2018 12:14:54
Reply to  holden

היי, עד לסטטלר ו-וולדורף. הם הכי רחוק מלא מזיק לא מועיל. הם גם מזיק וגם מועיל.

עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג״ס
23/09/2018 10:22:03

אני לא אוהד אמיתי ובקושי עוקב אבל עצוב ממה שקורה במכבי חיפה. אני ממש מאחל לה שתחזור לימי התהילה. השאלה אם עזיבה של שחר תביא את זה, זה לא שהוא לא משקיע, גם לפי דקסטר הוא משקיע רק שהביצועים נמוכים ביחס להשקעה. עזיבה של בעלים זה זעזוע גדול, קל וחומר שחר.
מעניין מה מתן חושב.

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 11:44:51

שחר לא מחזיק את מכבי חיפה.
חיפה מחזיקה אותו מבחינת עניין.
המשפט הכי הזוי ואני לא פונה אליך ספציפית זה "אני לא רואה שיש קופצים". וואלה? כי אני לא רואה שמישהו מציע למכירה..
כשיציע, אנשים יראו כמה קופצים יהיו!

שחר היה חזק וכל יכול בזמן שהליגה בישראל היתה בחיתוליה מבחינת כספים. כשנכנסו שני הכרישים גולדהאר וברקת, חיפה מראה שהיא לא כזו חזקה והשחקנים שהיא רוצה כבר לא באים וגם אלה שכן רוצים חסר הגרוש ללירה.

שחר משלם על ההחלטות הטיפשיות שלו בשנים האחרונות כך שעכשיו הוא אפילו לא יכול לפטר את אלאך וחבריו כיוון שהוא פיטר המון בשנים האחרונות ואלאך הספיק למלא את כל השורות באנשים שלו.
(ובינינו אף אחד מהם לא מציאה גדולה)

holden
holden
23/09/2018 12:18:12
Reply to  דקסטר

ההולנדים תפסו אמריקה אצלנו בחיפה,
פרד רוטן גר בנאות פרס סמוך לסמי, עושה הליכות כל בוקר בחוף הכרמל, מדי פעם נח באיזה בית קפה מפונפן,

העוזר רוב מאס מבלה במועדוני לילה על רכס הכרמל , תפס לו יפהפייה ישראלית, צדי פעם עושה כושר בהולמס פלייס,
מה רע להם? עדיף להם בחיפה מאשר בהולנד הסגרירית.

בינתיים כל יום שחולף זו מתנה עבורם,
אלאך יותר מתוחכם, אלאך מראש הנמיך ציפיות, אלאך במכוון מנתק את עצמו מהקטע המקצועי, אלאך מתכנן כביכול את העתיד ככה שאלאך מרחיק את עצמו מכל מה שקורה בהווה.

אלאך יותר ממזר מרוטן, רוטן סתם נאבעך, במסיבת עיתונאים היה מפוחד וחיוור,
בגדול כל הצוות ההולנדי עקץ את אדון שחר.

מה היה קורה אם בנאדו היה המאמן?
אם איתי מרדכי לבדו היה על הקווים?
אני כבר לא מדבר על יוסי אבוקסיס או אפילו יוסי מזרחי

אלישע לוי גם אופציה מעולה למועדון בירכתי הטבלה כמונו,
רצו הולנדים?
אכלו וואחד סטרופ וואפל עם סירופ

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
23/09/2018 15:35:14
Reply to  דקסטר

שחר היה חזק גם אחרי שהליגה הייתה בחיתוליה, הליגה לא התחילה ב-2012. למעשה העשור האחרון הוא הידרדרות אחת ארוכה ברמה של הקבוצות הישראליות שהשנה ניפקו עוד קמפיין אירופי מביך.
אלונה לא כזאת כרישה, ובתור אחד שמאד מסמפט את ב"ש אני מאד מקווה שהיא תצליח לצלוח גם תקופות קשות, כי השנה נראית כמו שנת התרסקות בב"ש.
גולדהאר זאת כבר חיה אחרת. כריש אמיתי ששחר לא יכול להתחרות בתקציבים וביכולת השקעה, אבל אמור היה לתת פייט בעזרת הניסיון, ההיכרות עם החיה שנקראת הכדורגלן הישראלי והיכולות ניהול.
בפועל שחר בקריסה טוטאלית כבר שנים, עם החלטות ניהוליות שהיו מביישות את אמיר כבירי, ובמקום תחרות עם גולדהאר ואלונה, בעלים כמו איזי, הלוזונים, בני יהודה לדורותיה וכל מיני סוכנים סוג ב' עושים ממנו קציצות ודוחפים לו שחקנים סוג ג במחיר אא.
עצוב ומביך לראות מה נהיה מהבעלים שהיה אחראי לקבוצות כמו חיפה 93-4 והעונת צ'מפיונס הראשונה של שומי.

holden
holden
23/09/2018 17:08:54

מסכים,
שחר הוא כמו הזקנים הסניליים שדוחפים להם הצעות בטלפון לא משתלמות ,
שחר אוכל כל לוקש שמאכלים אותו,
איפה הימים של שחר והחבר פיני זהבי?

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 11:50:05

ככה ההרכב של חיפה היה יכול להיראות בלי הקפריזות

סטויקוביץ

קגלמאכר
אילופסון
חבשי
מוסא

ורד
מנז'ק
אזולאי
שכטר

עטר
עוואד

עומר שחר
עומר שחר
23/09/2018 14:02:22
Reply to  דקסטר

במקום עוואד היה פלט והיינו לוקחים אליפות

עומר שחר
עומר שחר
23/09/2018 14:05:04

לפי דעתי ההרכב צריך להיות כזה :
חיימוב
מנחם חבשי ארד ומאבוקה
מנזק(קשר אחורי) לביא(קשר אחורי) סומא(פליימייקר)
רוקאביצה(קיצוני שמאלי) עוואד (קיצוני ימני)
קראמר(חלוץ 9)

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 16:41:03

אגיד לך מה הבעיה בהרכב כזה.
אין כאן שום הבדל מההרכב הרגיל רק שינויי ניואנס קטנים.
שמת את סומה בתור הקשר היוצר בלי שום שחקן שמתווך בינו לבין ההגנה.
מנזק ולביא עם אוריינטציה הגנתית, מה גם שלביא זה השחקן היחידי שרץ 10 ק"מ במשחק מבלי לגעת בכדור.

ושוב 2 קיצוניים שזה לא תפקידם המקורי וחלוץ גובה.

עידן
עידן
23/09/2018 14:48:39

צריך להגיד גם שהשחקנים שיוצאים מהנוער של מכבי חיפה בעשור האחרון לא מוכשרים.רוב אלו שהושאלו בשנים האחרונות לקבוצות ליגת העל הדרדרו לליגות שניה ושלישית.
מכבי תל אביב מוציאה המון כישרונות ומפזרת אותם בהשאלות לקבוצות הליגה והשנה סוף סוף נהנית מהפירות גם בגלל חוקי הפייר פליי שמונעים מהם להוציא השנה הרבה כסף עקב חריגות בשנים קודמות
גלזר ברסקי יהונתן כהן וחוזז יותר טובים מכל מה שמכבי חיפה הוציאה בעשור האחרון ממחלקת הנוער שלה ואני לא מדבר על מיכה שהוא טופ 5 בליגה ואצילי ודסה(אוהדי מכבי תא מחשיבים אותם שחקני בבית כי שיחקו במכבי בגילאי נערים או נוער).

עידן
עידן
23/09/2018 14:51:49
Reply to  עידן

שכחתי גם את דור פרץ במוכשרים.
יש גם את פיבן שהוא עדיין טעון הוכחה וייני הקפטן

מתן גילור
23/09/2018 17:10:11
Reply to  עידן

כמה שחקנים ישראלים יש ב-5 הליגות הבכירות של אירופה?
כמה מהם יצאו ממחלקת הנוער של מכבי חיפה וכמה מכל שאר מחלקות הנוער האחרות בארץ ביחד?
"גלזר ברסקי יהונתן כהן וחוזז יותר טובים מכל מה שמכבי חיפה הוציאה בעשור האחרון ממחלקת הנוער שלה"
טוב נו, מה זה לשחק בפרנקפורט. חוזז שחקן פוסטר בליגה השישית באירופה. זה בוודאי הרבה יותר משמעותי…

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
23/09/2018 17:23:29

עזוב מתן, אם אתה בדקויות אז תצמצם את העשור האחרון לחמש שנים האחרונות ותקבל את התוצאה.
האמת הכואבת היא שמכבי תל אביב עוד פעם הצליחו להקדים את שחר בכמה צעדים (אולי כתוצאה מפייר פליי פיננסי שנכפה עליהם אבל עדיין), ובזמן שהם בדרך לאליפות מתוקה עם שלד של שחקני בית שהחזירו מהשאלה, חיפה עדיין תקועה על הצעד הקודם שלהם של צוות אימון זר / הולנדי.

עידן
עידן
23/09/2018 17:42:05

שכחתי מטוואטחה.לא שהוא כזה מציאה.היה גם גרוע במכבי חיפה.
הדור האחרון של כישרון שיצא מהנוער של מכבי חיפה היה רפאלוב חמד כיאל בוזגלו בן בסט וערן לוי שאני אישית לא מחזיק ממנו אבל יש לו מספרים.בוזגלו ולוי ובן בסט נפלטו מהר מאד כי זו הייתה תקופת רוני לוי שלא האמין בצעירים.רפאלוב היה לרוב שחקן ספסל אצל רוני לו אצל אלישע הפך לשחקן הרכב אבל בשנה הראשונה היה תמיד חילוף ראשון ורק בשנה שנתיים לפני שיצא לאירופה הפך לשחקן משמעותי.כיאל תמיד היה אפור אבל יחסית למה שיש בארץ הוא סביר וחמד הושאל כל שנה פעם לנצרת פעם לבני יהודה ושיחק רק שנה במכבי חיפה שבמחצית הראשונה של העונה יובש על הספסל אצל אלישע ובמחצית השנייה פרץ ומיד בסיום אותה עונה יצא לספרד.בסך הכל היה דור די מוכשר(לא ברקוביץ או ראובן עטר אבל עדיין מוכשר)אבל רובם לא תרמו למכבי חיפה הרבה ולאו דווקא באשמתם.דווקא הדור שהכי תרם למכבי חיפה היה דוידוביץ בנאדו וקטן שבא קצת אחריהם.
אם אתה נתלה ב טוואטחה הגרוע כסמל לנוער של מכבי חיפה המצב באמת גרוע.נכון שהוא משחק בפרנקפורט אבל הוא שחקן מחליף ולא הוציא רושם לא במכבי חיפה לא בפרנקפורט ולא בנבחרת עד כה בקריירה שלו.חוזז ויהונתן כהן צעירים ממנו בהרבה ועדיין נתנו יותר עונות טובות בליגה הישראלית ממנו.הם גם הרבה יותר מוכשרים ממנו לטעמי אבל זה יכול להיות בגלל שהם משחקים בעמדות קדמיות

עידן
עידן
23/09/2018 17:49:23
Reply to  עידן

ותוסיף את דקל קינן לרשימה של בוזגלו לוי כיאל חמד וכל השאר למרות שגם הוא היה בינוני בשיאו ולא הגיע למה שיעדו לו להיות היורש של בנאדו

מתן גילור
23/09/2018 19:03:09
Reply to  עידן

עד כדי כך לא עשה רושם שהעונה עד שנפצע בנבחרת היה שחקן הרכב.
אבל אתה מיישר קו עם רוב הקהל בישראל. חושבים ששחקני ספסל בקבוצות פה יותר טובים משחקני הרכב בגרמניה. לא מבינים שזה ענף אחר.
לטעון שלוזס ולוח עשו משהו שמתקרב למה שטאלב עשה פה זה טענה שאני לא מוצא טעם להתייחס אליה. כל קשר בינה לבין כדרורגל מקרי בהחלט.
שני שחקנים שלא הייתי מביא בחינם כולל אם מממנים להם את השכר.

מתן גילור
23/09/2018 19:05:14
Reply to  עידן

*חוזז ולוי
אגב, מי שטרח לצפות בבנ"י בעונה שעברה ראה חבשי היה הרבה יותר משמעותי מחוזז.

מתן גילור
23/09/2018 19:17:30

כריס, עבור על 5 העונות האחרונות ותראה שאין הבדל כזה גדול. פרץ וגלזר באמת שחקנים פצצה שעלו בעונות האחרונות, אבל משני שחקנים אי אפשר ללמוד על מגמה. אם ככה מכבי פ"ת צריכה להיות בראש הרשימה.
שתי המחלקות הללו מייצרות הכי הרבה שחקנים בלי הבדלים משמעותיים באיכות.
אלא אם אתה כמו עידן חושב שחוזז ולוי שחקנים טובים מטוואטחה, ואז אין לנו בסיס לדיון, כי אנחנו מסתכלים על כדורגל בדרכים שונות שתהום פעור ביניהן.

כריסטופר מולטיסנטי
כריסטופר מולטיסנטי
23/09/2018 20:18:24

אני ממש לא מחזיק מחוזז ולוי הנגרים האלה מן הסתם (אני לא שמעון בשם בדוי למרות השימוש החוזר בנגרים..), ואני לא מחזיק ממה שמכבי ת"א הוציאו מהנוער שלהם. וואלה הייתי מפרגן להם כמה שכואב אם היו מוציאים נמני או איציק זהר חדש, אבל כולה הוציאן דור פרץ שייעלם עוד שנתיים מקסימום כי אין לו בעיטה ואין לו מסירה (כמו נטע לביא) והוא לא מתאים לכדורגל ברמות קצת יותר גבוהות מהליגה הישראלית.
הנקודה לצערי היא לא מי ייצר יותר כשרונות מהנוער, אלא הדרך המאוסה ששחר בחר ללכת בה, חיקוי כושל של מכבי תל אביב.
ממוביל דרך בכדורגל הישראלי לחקיין פתטי וכושל. סוג של דינוזאור כמו שלמה שרף.
אבל אם כבר חיקוי אני לפחות מקווה שיאמץ את הגלגול החדש של מכבי תל אביב של חזרה לנוער / מושאלים

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 17:53:54

ליגה אירופאית היא כבר לא מדד.
אין אף שחקן ישראלי ששווה ליגה אירופאית ואנחנו רואים את זה במו עינינו.
טוואטחה מעולה בתור מחמם ספסל.

כרגע שני הישראלים עם המדד הכי גבוה בליגה הם דור פרץ ודור מיכה.

מתן גילור
23/09/2018 19:04:19
Reply to  דקסטר

טאלב שיחק ואף פתח היונה עד שנפצע בנבחרת.
לא ברו מה גורם לאנשים לכתוב דברים בלי שיש להם מושג לגבי העובדות.

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 19:24:40

נו נפצע כל שני וחמישי

מתן גילור
23/09/2018 20:02:23

זה נכון. במסגריה בג'סר מכינים גופים עמידים יותר.

Ido
Ido
23/09/2018 15:40:09

Dexter. I really enjoyed the header.
The rest I couldn't care less.
Keep on the good work

Btw. Your Sarina analysis was spot on
And it didn't take you much to point it

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 16:41:41
Reply to  Ido

תודה רבה עידו.
מילה טובה ממך שווה לי הרבה

מנחם לס
מנחם לס
23/09/2018 18:08:59

אוקיי. אני מבין שלא פישלתי!

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 19:26:07
Reply to  מנחם לס

למה שתפשל יא מנחם?

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
23/09/2018 23:21:20

ניתוח מצוין. רק הערה: דווקא בארץ חלוצים פיזיים מצליחים הרבה יותר מאשר במקומות אחרים כי אנחנו ליגה טכנית ולא פיזית. הבעיה עם החלוץ של מכבי חיפה זה שהוא דביל מבחינה אישיותית ובירך הבנאדם האחרון שאתה לוקח לחוד של קבוצה שמחפשת לצאת משנים בעיתיות.

דקסטר
דקסטר
23/09/2018 23:47:10

דווקא חלוצים זריזים וממוצעי קומה מצליחים הכי הרבה.
קראמר הוא לא פיזי הוא פשוט גבוה.
תגיד לי אתה כמה חלוצים 1.95 מצליחים בעולם?
ומי האחרון שהצליח בארץ?

נ.ב
תודה

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
24/09/2018 0:46:52
Reply to  דקסטר

אין הרבה שחקני כדורגל בגובה הזה באופן כללי, אז לא יהיו לי עשרות שמות. לי עולים בראש קוביקה ומקרייב. פקהארט לא היה מדהים שנה שעברה, אבל הוא כן הבקיע 10 שערים, מספר שחיפה תשמח לקבל מקראמר.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
24/09/2018 0:54:59

אדאביור, דרוגבה, ארנאוטוביץ (פחות טוב משאר הרשימה אבל עדיין שחקן פריימרליג), לוקאקו ומוראטה הם כולם חלוצים בגובה 1.90 פחות או יותר. אני לא חושב שעוד 5 ס"מ היו עושים אותם פחות מוצלחים

דקסטר
דקסטר
24/09/2018 1:16:21

בוודאי ש 5 ס"מ זה קריטי.
שים לב שאף אחד מהם לא 1.95 ומעלה כמו שביקשתי.
כשארצה 1.90 אבקש 1.90.
עובדה שלא מצאת 1.95 כמו שביקשתי.
לך לרשימת טופ 100 העולמי אולי 2 מתוכם 1.9
כל השאר 1.75-1.85
יש לכך סיבה פיזיולוגית מובהקת.

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
24/09/2018 1:50:01
Reply to  דקסטר

העובדה שלא מצאתי לא אומרת כלום. אין לי את כל הסגלים של כל הליגות הבכירות בראש. חוצמזה, ברור לך שיש הרבה יותר כדורגלנים בגובה 1.75-1.85 מאשר בדיוק בגובה 1.95, נכון? ואני גם מקווה שברור לך שהטופ 100 של הכדורגלנים זה חתיכת מדגם מחורבן בלנסות לנבא מה הופך שחקן לכדורגלן טוב.

תביא לי מחקר אחד שמסביר למה ה-5 ס"מ האלו קריטיים.

אה, ומה הרשימת טופ 100 שלך? אני די בטוח שיהיו שם יותר מ-2 שחקנים מעל 1.9

ברלה
ברלה
24/09/2018 5:03:44

יש איזה שבדי אחד, זלאטן, דווקא יש לו טכניקה לא רעה בשביל 1.95…

דקסטר
דקסטר
24/09/2018 11:13:55
Reply to  ברלה

וכמה יש כאלה בעולם?
וכמה כדורגלנים יש בעולם?

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
24/09/2018 13:01:16
Reply to  ברלה

הלוגיקה שלך לא נכונה. אתה טוען שחלוצים בגובה 1.95 הם לא יעילים, ובגלל זה ההחתמה של מכבי חיפה גרועה. אתה זה שצריך להוכיח שזה נכון, אתה לא יכול להניח שאתה צודק כי אחרים לא מביאים הוכחות מספקות לסתור אותה.

בהערת אגב: אף אחד בפיינורד לא יודע שלא מחתימים חלוצים בגובה 1.95? כי שם הוא שיחק 3 שנים.

מתן גילור
24/09/2018 8:49:20

חלוץ החוד האחרון שהיה למכבי ברמה מניחה את הדעת היה גלינור פלט וגובהו 1.94 מ' (פה גם לא ניתן להאשים איש בעזיבתו, שכן הוא עזב את הארץ משיקולים משפחתיים).

A.f
A.f
24/09/2018 9:30:38

זה משמגיע לאוהדים שמקללים ועושים את המוות למאמנים שהביאו אליפויות.
תאכלו קש אפסים!!!

A.f
A.f
24/09/2018 9:38:23

להגיד על דקל קינן וכיאל שחקני נבחרת זה ביזיון.
הטעויות שלהם בנבחרת עלו בקימפיינים שלמים נגד יוון וקפריסין למי ששכח.
את דקל אני עוקף בריצה – הוא בדיחה.
כיאל? יש שחקן 50 – 50 הוא שחקן 100-0 רק הגנה וגם זה לא יותר מידי.
והכל עיניין של סוכנים.
רק רפאלוב באמת היה מצויין לפני הפציעות בבלגיה
השאר פחים.

דקסטר
דקסטר
24/09/2018 14:23:37

לסכין,

בוודאי שהלוגיקה שלי נכונה.
הסיכוי שחלוץ כזה יצליח שואף לאפס.
האם יש מקרים כאלה בעולם? כן. לכל כלל יש יוצאי כלל.

הזכרתי בכתבה שאגע בנושא מדיניות הרכש בכתבה הבאה ואז ארחיב על העניין יותר

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
25/09/2018 2:12:01
Reply to  דקסטר

אני אשמח להשכיל 🙂 למרות שאני בספק אם תצליח להביא מחקר שאומר שאם לוקאקו,מוראטה,דרוגבה וכו' היו יותר גבוהים בפחות מהאורך של הזרת שלי (אני בגובה ממוצע והזרת שלי היא קצת יותר מ-5 ס"מ. כל השחקנים האלו הם חלוצים מהטופ העולמי וגם 1.9 ומעלה), רוב הסיכויים שהם היו נכשלים ככדורגלנים.

אני אתן לך תיזה פשוטה. 2014-2016 היו שנים מצויינות לקרמר, שהבקיע בהם 31 שערים. 17 בקבוצה הקטנה שהוא בא ממנה ו- 14 בפיינורד הגדולה יחסית שמשחקת בליגה ששלחה השנה 2 נציגות לליגת האלופות. מאז השנתיים האלו קרמר כמעט לא עשה כלום. כמעט לא פתח, כמעט לא הבקיע, לרוב עלה כמחליף. הוא שיחק עם אותו גובה ב-5 שנים האלה, ולכן אני מעריך שאין לזה קשר לירידה ביכולת.

תיאורטית, שחקן כזה בגיל 29 יכול להחיות את הקריירה בליגה הרבה יותר חלשה, אבל יכולות להיות הרבה מאוד סיבות – מנטליות או פיזיות, שהביאו אותו למצב של גרוטאה עם עבר מרשים.

או שקרמר רק צריך להוריד את החלודה והוא יחזור לתת לפחות 10+ גולים (שווה את זה במינימום בישראל לאור ההיסטוריה הלא רחוקה שלו), או שהוא שודד בטרנינג ועוד שנה הוא ישחק בליגה השניה בהולנד אצל פראיירית אחרת.

דקסטר
דקסטר
26/09/2018 0:19:40

מתחת ל 1.80 כמעט בלתי אפשרי להצליח בתור כדורסלן אבל יש כאלה
מתחת ל 1.77 קשה מאוד להגיע לטופ בטניס אבל היו כאלה
מעל 1.90 קשה להיות חלוץ בטופ אבל היו כאלה

מה שאני אומר שלכל כלל יש יוצא מן הכלל, כמו כל דבר בחיים.

holden
holden
24/09/2018 15:26:32

יש למעלה משבעים אחוז שהרסר רוני לוי חוזר למכבי,
הפסד במושבה מחרתיים והפסד בסמי ביום שני ורוני לוי יעביר האימון ביום רביעי הבא

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
26/09/2018 6:12:29

נדמה לי שמצאנו את הבן אדם הבא שצריך.להוביל את מכבי חיפה – דקסטר!!

האמת, טור של אוהד בכיין. חסר שום אוביקטיביות. מבין את הכאב שלך אבל הצעות הייעול שלך לא מרשימות במיוחד.