חם מהתנור: עוזר מאמן הלייקרס והניקס יאמן את שרלוט**אגדת יוטה יאמן את פניקס/רועי ויינברג

סטיב קליפורד הוא המאמן הראשי של שרלוט בובקאטס

28.5.2013, 17:13

גם הבובקאטס מתקדמים בהכנות לעונה הבאה, ושכרו את סטיב קליפורד, עוזר מאמן הלייקרס והניקס לשעבר. קליפורד חתם על חוזה לשנתיים עם אופציה לעוד שנה, והוא צפוי לקבל בסביבות 6 מיליון דולר על כל העסק. המשימה הראשונה של קליפורד בשרלוט תהיה זהות הבחירה הרביעית בדראפט.

סטיב קליפורד
קליפורד. בפעם הראשונה ב-NBA יאמן את שרלוט.
מקור התמונה: פילי.קום.

קליפורד האלמוני הוא המאמן השלישי של שרלוט בשלוש שנים, וכמו המאמן הקודם של שרלוט, מייק דאנלאפ, חסר ניסיון כמאמן ראשי ב-NBA. לדאנלאפ יש יותר ניסיון כמאמן ראשי מלקליפורד, אך לקליפורד יש יותר ניסיון ב-NBA מלדאנלאפ. קליפורד אימן בעברו כמאמן ראשי 4 שנים את מכללת אדלפי, מחזיק ברקורד של 36-86 (70.5% הצלחה), וזכה איתם פעמיים באליפות הקונפרנס בסיום העונה הרגילה.

עברו של קליפורד ב-NBA מתחיל ב-2000, כאשר מונה לתפקיד סקאוט מקדם (advance scout), בניו יורק. לאחר מכן הוא הפך לעוזר מאמן במועדון זה, עד 2003. ב-2003 הוא עבר ליוסטון, להיות עוזר המאמן של ריק אדלמן, עד 2007, עת עבר לאורלנדו, לשתף פעולה עם סטן ואן גנדי. בעונת 2012/13 הוא עבר ללייקרס, ושימש שם עוזר מאמן לעונה אחת, עד שמונה לתפקיד המאמן בשרלוט.

אחד העוזרים הבכירים ביותר של קליפורד בבובקאטס יהיה לא אחר מפטריק יואינג, חברו הקרוב (והאויב על המגרש בניינטיז) של בעלי שרלוט, מייקל ג'ורדן. ג'ף וסטן ואן גנדי, הבוסים של קליפורד בניו יורק ואורלנדו בהתאמה, חושבים שהוא יכול להיות טוב בתפקיד כמו מאמן שיקגו, טום ת'יבודאו, שגם עשה הסבה מתפקיד העוזר לתפקיד של מאמן ראשי.


ג'ף הורנסק הוא המאמן הראשי של פניקס סאנס

27.5.2013, 17:11

הסאנס התקדמו בהכנות לעונה הבאה, ולפי הדיווחים שכרו מאמן חדש-לא אחר משחקן העבר הגדול של המועדון, ג'ף הורנסק. הורנסק, שראויין לתפקיד בשרלוט והיה מועמד למשרה זו בפילדלפיה, חתם על חוזה ל-3 שנים (עם אופציה של הקבוצה להוסיף עוד שנה), תמורת סכום לא ידוע. הוא יהנה ממתנה גדולה בדמות הבחירה החמישית בדראפט

הורנסק
שחקן העבר ומאמן ההווה, ג'ף הורנסק. פניקס זאת תחנת האימון הראשונה שלו בקריירה.
מקור: אתר tumblr.

הורנסק שיחק במדי פניקס מ-1986 עד 1992, ונבחר במדיה לאול-סטאר, עד שעבר עם עוד כמה שחקנים לפילדלפיה תמורת צ'ארלס בארקלי. לאחר עונה וחצי בינונית בפילדלפיה, בהן נאלץ לשחק כרכז (למרות היותו שוטינג גארד), הוא עבר ליוטה ג'אז, בה שיחק עד לפרישתו בשנת 2000, ושיתף פעולה בקו האחורי עם ג'ון סטוקטון. הג'אז של סטוקטון, הורנסק, וקארל מלון, הגיעה פעמיים לגמר ה-NBA והפסידה פעמיים לבולס של ג'ורדן. מספרו של הורנסק, 14, תלוי על גג האולם של הג'אז, והוא קלע 14.5 נקודות עם 1.5 חטיפות ב-40.3% מהשלוש במהלך הקריירה. מספר שנים לאחר פרישתו של הורנסק הוא החל לעבוד ביוטה, כמאמן קליעה לאנדריי קירילינקו ולשחקנים האחרים של הג'אז. לאחר שנה הוא היה מועמד לתפקיד המאמן הראשי של שיקגו, אליו נבחר בסוף טום ת'יבודאו, וב-2011 קודם, עקב פרישת ג'רי סלואן, לתפקיד עוזר מאמן בג'אז. פניקס היא התחנה הראשונה של הגארד כמאמן ראשי.

הורנסק יחליף את אלווין ג'נטרי שפוטר במהלך העונה (לינדזי האנטר שימש כמאמן זמני עד לסיומה). המשימה הראשונה של הורנסק תהיה זהות הבחירה החמישית בדראפט, אשר קיבלו הסאנס לקראת העונה הבאה. במידה ויעשה בחירה חכמה, וצעדים חכמים בשוק השחקנים החופשיים, לפניקס יש סיכוי לעשות קפיצת מדרגה. לא ידוע אם צוות עוזרי המאמן בפניקס ישאר עם הורנסק. הסאנס רוצים להשתפר מהרקורד של ה-57-25 שלהם בעונה שעברה, השני הכי גרוע בהיסטוריה של הפרנצ'ייז.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. שחקן וקלעי מצויין אבל טיפוס די נחבא אל הכלים ושקט. אפילו ביישן. מי יודע? אולי יש לו את זה. בכל אופן, הוא לא היה אף פעם מאמן ראשי בשום רמה.

  2. לסאנס לא היתה שום סיבה ללכת על מאמן מוכח, מוכר, ויקר.
    זה בדיוק הזמן לקחת צ'אנס על מישהו ללא נסיון, שמדבר אל האוהדים וגם לא יעלה הרבה כסף.

  3. זו לא סתם תמונה של הורנסק. מי שזוכר – היתה לו תנועה לא רצונית של ליטוף הלחי לפני כל (!) קליעת עונשין. משו משו.

  4. זה היה רצוני לגמרי.

    הוא טען שזה ליטוף לילדים שלו או משהו כזה.

    אבל לפי האחוזים שלו, אולי כדאי שכולם יתחילו ללטף את הלחי…

    1. צודק , הוא היה מנופף לשלום לילדיו
      ואחוזים מהעונשין היו מרשמים מאוד סביב ה 88 אחוז בקרירה אם אני זוכר נכון

  5. אני אומר עם צוות רפואי כמו של פיניקס ולאור הנסיבות בעונה האחרונה הייתי הולך על ביינום בכל הכוח… שילוב שלו עם סקולה זאת התחלה…

  6. ואז איזה קארל לאנדרי וטרייד בשביל סקנד גארד טוב כמו רודי גיי משאיר את דאדלי ב3 כי הוא שחקן נשמה ונותן לדראגיץ להמשיך להריץ את הקבוצה ולהשתפר… יש לפיניקס הרבה כסף מתחת לתקרה והרבה צעירים נחמדים לטרייד. עם הרכב כזה היא אחלה של קבוצת פלייאוף הגנה ריבאונד וחמישייה מאוזנת

  7. ואני אומר עם צוות רפואי כמו של פיניקס ולאור הנסיבות בעונה האחרונה הייתי מחזיר את הורנסק לחמישייה…

  8. הקינגס פיטרו את פיטרי .
    (הייתי חייב לכתוב את זה ככה) 🙂

    זה כמעט מפתיע כמו העובדה שהבובקטס לא בפלייאוף…

    מי יודע, אולי זו ההזדמנות של פיל ג'קסון לקבל שליטה באיזו קבוצה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט