אירועי דיומא – 18.09.2018: פתיחת ליגת האלופות

כדורגל / דור בלוך

ליגת האלופות – מחזור 1:

מתרגשים?

ועכשיו?

ליגת האלופות יוצאת לדרך ואנחנו נלווה אותה עם קדימונים בדיומא, אז בואו נצא לדרך!

בית ב':

19:55 ברצלונה – פ.ס.ו איינדהובן: ברצלונה נקלעה שלא בטובתה לאחד מבתי המוות של העונה בליגת האלופות, ואם היא לא רוצה להסתבך היא תהיה חייבת לפתוח עם נצחון, וכדי לעשות זאת אנחנו צפויים לראות את קוטיניו במשחק הבכורה שלו בליגת האלופות עבור ברצלונה. פ.ס.ו שפתחה עם מאזן מושלם את העונה, תקווה להפתיע במשחק הקשה ביותר שלה במפעל, ולהפוך את הבית הזה למעניין אף יותר ממה שהוא נראה במבט ראשון.

19:55 אינטר – טוטנהאם: עבר זמן מאז שאינטר הייתה כוח אמיתי באירופה, אבל דומה שהיא חוזרת להיות כח כזה, עם הרבה מאוד כסף מאחוריה, רכש ממוקד ואחד מהמועמדים המסקרנים להיות מלך השערים של ליגת האלופות – מאורו איקרדי. יחד עם פריסיץ' וניאנגולן אינטר מחזיקה בחולית קישור והתקפה חזקות, אבל דומה שהחלק החזק ביותר של ההוא דווקא החלק האחורי עם צמד הבלמים מירנדה ודה ורי. עם זאת, אינטר לאחר ההפסד לפארמה בשבת משלימה פתיחת עונה חלשה עם ניצחון 1 בלבד בארבעה משחקים.

מולה תתייצב טוטנהאם שפתחה את העונה טוב יותר (3 נצחונות, כאשר ו-2 הפסדים בלוח משחקים קשה), אבל עם לא מעט חוסרים, הבולטים שבהם – הוגו לוריס ודלה עלי הפצועים. שתי הקבוצות כנראה היו מעדיפות להגיע למשחק כל כך מכריע בשלב מתקדם יותר של העונה, אבל ככה בנויה ליגת האלופות השנה.

בית א':

22:00 קלאב ברוז' – בורוסיה דורטמונד: גם הבית הזה בהחלט זכאי להיקרא בית מוות, ודורטמונד כמו ברצלונה, חייבת נצחון במחזור הראשון כדי להימנע מהסתבכות מוקדמת. פאקו אלקסאר שעלה בצורה מרשימה מהספסל בשבת לא עשה מספיק כדי לזכות בחולצת ההרכב הראשון כאשר, בהתקפה של דורטמונד צפויים לפתוח רויס פאוליסיץ' ופיליפ. למולם קלאב ברוז' הפסידה 9 מעשרת המשחקים האחרונים שלה בליגת האלופות ותקווה לשפר את המאזן.

22:00 מונאקו – אתלטיקו מדריד: עוד משחק ענק כבר במחזור הראשון, אם כי מונאקו לא מגיעה אליו באופן שהיא הייתה רוצה. נציגת הנסיכות הקטנה משלמת את מחיר הקיץ שעבר עליה שכלל בעיקר מכירת נכסים, והיא ממוקמת במקום ה-15 בצרפת עם 5 נקודות מ-5 משחקים בלבד, תוצאה בין היתר של מכת פציעות שלקחה ממנה בין היתר את אלכסנדר גולובין, הרכש הטרי. לעומת מונאקו אתלטיקו מדריד ממשיכה להיראות פשוט נהדר וצפויה להציג את הצמד גריזמן וקוסטה, במשחק שבו ניצחון יתן לספרדים מקדמה רצינית ביותר בבית לא פשוט.

בית ג':

22:00 ליברפול – פ.ס.ז': בית המוות מספר 3 מביא לנו את מה שהוא כנראה המשחק הכי גדול של הערב, הזה בליגת האלופות. משחקים של פ.ס.ז' בליגת האלופות הם מבחינתי תמיד חגיגה, כי הם המבחן היחיד האמיתי שיש לקבוצת העל שנתאספה לה בחסות השייחים בפריז. עם רביעייה התקפית דמיונית בהובלת די מריה, ניימאר, מבאפה וקבאני לפאריז יש מספיק כח אש כדי להכניע כל יריבה. אחד הנושאים המעניינים סביב הקבוצה הוא הצהרת המאמן שלה, שאראולה הוא השוער הראשון של פ.ס.ז' ולא בופון. במשחק הזה הדבר לא יעמוד למבחן שכן בופון, כמו וראטי מורחקים, תוצאה של חטאי העונה שעברה.

בצד השני ליברפול נראית סוף סוף כמו התוצר המוגמר של התהליך שהתחיל קלופ לפני שנתיים וחצי. שלישייה התקפית חלומית עם מהירות שמתאימה לסגנון המשחק הייחודי של הגרמני, הגנה יציבה בהובלת ואן דייק ומאחוריו שוער על, וקשר עם היכולות הטכניות והאתלטיות שמתאימות להחזיק מרכז מגרש של קבוצה גדולה בדמות קייטה. אם יש משהו שיקשה על ליברפול הוא הדילמה של התחרות בשתי מסגרות. לכאורה יש לקבוצה יותר עומק העונה מבעונות קודמות, אבל האתגר של לחלק את המאמץ הפיזי והמנטאלי בין מטרת העל של זכייה באליפות לאחר כל כך הרבה שנים יבשות, לבין ליגת האלופות צפוי להיות משמעותי, במיוחד בבית כל כך קשה.

22:00 הכוכב האדום בלגראד – נאפולי: בשום פנים ואופן אל תזלזלו בנאפולי בבית הזאת. הקבוצה שאומנם נפרדה מהמאמן שהקנה לה את הסגנון הייחודי שלה, אבל ממשיכה להיראות טוב והיא ממוקמת כרגע במקום השני באיטליה עם 9 נקודות מ-12 אפשריות. ועם מאמן כמו קרלו אנצ'לוטי בעל ניסיון רב כל כך במפעל הזה, פ.ס.ז' וליברפול יצטרכו להיזהר. אבל לפני שהיא קוראת תיגר על הגדולות נאפולי תהיה חייבת לצבור 3 נקודות בהר הגעש בבלגראד.

בית ד':

22:00 גלאטסראי – לוקומוטיב מוסקבה: אחרי 3 בתי מוות מגיע בית שעמום המוות, אבל כזה שגם נותן סיכון לכל אחת מהקבוצות לחלום על ההעפלה לשמינית הגמר. גלטסראי מובילה את הליגה הטורקית בשלב מוקדם של העונה עם 4 נצחונות ב-5 משחקים, וכוללת לא מעט שחקנים עם ניסיון בינלאומי משמעותי, כמו פרננדו מוסלרה שוערה של נבחרת אורוגוואי, נגטומו שחקנה של נבחרת יפן ומריאנו שעשה קריירה יפה מאוד בצרפת וספרד לפני שהגיע לגלא, אבל גם לרוסים יש לא מעט שמות משלהם כמו צ'ורלוקה הקרואטי, דניסוב, פרפאן ואדר כך שצפויים לנו מפגשים מאוזנים.

22:00 שאלקה 04 – פורטו: פורטו חוזרת לעוד עונת ליגת אלופות ותקווה לצלוח את הבית הזה הודות לניסיון המשמעותי שצברה במפעל, והודות לאבובאקאר הנהדר בהתקפה, והניסיון של קסייאס בשער. יש לה הזדמנות גדולה לתפוס את שאלקה במשבר, הגרמנים פתחו עם 3 הפסדים בשלושה משחקים ויקוו להתניע את העונה שלהם מחדש עם משחק ביתי במסגרת היוקרתית מכולן.

טניס / מתן גילור

טורניר סנט פטרסבורג (250) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 2 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון. היו יתקיימו 5 נוספים.

13:00 דמיר דז'ומור(6)-לוקאס מידלר.

אחריו גויירמו גארסיה לופז-מטאו ברטיני.

אחריו אנדרי רובלב-יאן לאונרד סטרוף. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את דומיניק תיים.

18:30 ג'ו סוזה-דניאיל מדבדב(8).

18:30 מרקוס בגדטיס-לוקאס לצקו. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את מרקו קצ'ינאטו.

 

טורניר מץ (250) – סיבוב ראשון

אתמול התקיימו 2 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון. היו יתקיימו 6 נוספים.

12:00 קונסטנט לסטין-יורגן זופ. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את רישאר גאסקה.

15:00 קני דה שפר-ניקולוז בסילשווילי(5).

אחריו ברנרד טומיץ'-הוגו הומבר.

18:00 (משוער) ג'ואמה מונאר-מטיאס בכינגר. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את לוקאס פויי.

19:00 פיטר גוזוצ'יק-גו ווילפריד טסונגה. המנצח יפגוש בשמינית הגמר את קאי נישיקורי.

אחריו ראדו אלבוט-פייר הוג' הרברט.

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. תודה וגמר חתימה טובה
    כשומר מסורת אפספס את כל הטוב הזה ….
    מילא אנחנו גרועים בכדורגל עכשיו גם את אחת ההנאות הכי גדולות מכדורגל נאלץ שלא לחוות.
    צום קל לצמים ובהצלחה למבקיעים

  2. תודה רבה וגמר חתימה טובה.
    בשנים האחרונות יש תחושה ששלב הבתים הפך להיות משעמם ובעיקר צפוי למדי (אם כי כמובן תמיד יש הפתעות, כמו אי העליה של דורטמונד לשלב הבא, בשנה שעברה).
    ועם כל זאת, עדיין מתרגש כאשר עומדת להיפתח ליגת האלופות ומשתדל מאוד לעקוב אחריה.
    ליברפול מול פאריז הוא חתיכת משחק וחבל שנפל על כיפור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט