התחזית לג'וני אוברייאנט, דני אבדיה, קנדריק ריי ומכבי "FOX" תל אביב/ שי בוקר

מכבי "FOX" תל אביב החלה את משחקי ההכנה שלה עם חצי סגל בגלל פגרת הנבחרות ולבינתיים יש שני שחקנים שמפתיעים לטובה: ג'וני אוברייאנט ודני אבדיה, ואחד שלא נראה מחובר: קנדריק ריי. ההתרשמות הראשונה משלושת השחקנים האלה נמצאת בהמשך.

ג'וני אוברייאנט

ג'וני אוברייאנט עד עכשיו מראה יכולת נהדרת בשורות מכבי תל אביב כשהוא קולע בממוצע 24.5 נקודות למשחק בשני המשחקים הראשונים בטורניר ההכנה בניקוסיה בו משתתפות פנאתינאייקוס, חימקי מוסקבה, וגם א.א.ק. אתונה.

הצהובים מתל אביב אומנם הפסידו הערב לפאו, אבל אוברייאנט מראה לכולם למה מכבי הביאה אותו. הוא סטרץ' פור מצויין עם קליעה טובה שיכול לשחק גם עם הגב לסל, בפייס-אפ, יכול לשים את הכדור על הרצפה ולהטעות את השומרים שלו עם האפ-פייקים שלו.

מה גורם לו לשחק כל כך טוב? האם זה חצי הסגל שחסר בגלל פגרת הנבחרות או שפשוט לא ראינו את יכולותיו הנהדרות בגלל שלא הרבה לשחק ב-נ.ב.א. שם ראה 11.5 דקות למשחק, קלע 3.5 נקודות למשחק וקטף 2.4 כדורים חוזרים? האם העובדה שהוא עזב את הליגה הטובה בעולם עזרה לו להראות את המשחק השלם שלו? האם הוא ימשיך באותה יכולת כשהחצי השני של הסגל יחזור, ביניהם הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, כוכב העל סקוטי ווילביקין, הסנטר החדש ששיחק אשתקד ביוסטון רוקטס: טאריק בלאק, הגארד הצעיר והמוכשר, יובל זוסמן, והשארפ שוטר מייקל רול? אם כן, אתם מסתכלים על קלעי שלא מפחד מזריקה תחת לחץ שמכבי יכולה לתת לו כדור בכל פעם שהיא צריכה סל.

כדי להיות כמו דייויד בלו, הוא חייב להופיע במאני טיים, בייחוד ברגעים הגדולים של העונה.

דני אבדיה

עוד מישהו שמרשים עד עכשיו זה הכישרון הצעיר והמבטיח, דני אבדיה. עד עכשיו, במשחקי ההכנה עם חצי סגל חסר, הילד בן ה-17 פותח בחמישייה יחד עם ג'רמי פארגו, דיאנדרה קיין, אנג'לו קוליארו ואלכס טיוס, כשקולע בממוצע 9.5 נקודות למשחק. יש לו יד מאוד רכה. בקיץ עם נבחרת העתודה של ישראל עימה זכה באליפות אירופה כשהיה שחקן מרכזי ואף נבחר לחמישיית הטורניר בו הוא קלע בממוצע 12.7 נקודות למשחק, כשלעיתים הוא נראה כמו קווין דוראנט וגורם למשחק לבוא אליו בקלות רבה מדי.

עד עכשיו, למרות הקיץ המטורף שעבר עד כה, נראה שהוא שווה דקות משחק, לא רק בליגת העל, אלא גם ביורוליג. הוא גם מראה הגנה טובה שזה מאוד חשוב ליורוליג, בעיקר אם אתה רוצה לראות פרקט. אז מי יקבל דקות לפניו? כמובן שהסווינגמנים דיאנדרה קיין, שלדעתי יפתח בחמישייה כסמול פורוורד, והקלעי המצוין מייקל רול שיהיה המחליף שלו.

 

קנדריק ריי

עכשיו, בואו נדבר על קנדריק ריי, ה-MVP של הליגה הצ'כית עם נימבורק אשתקד. עד עכשיו הוא מציג אתלטיות נהדרת. מבחינת קליעה הוא סביר, אבל לא מרשים. הסיכוי שהוא יראה דקות משחק כשהסגל יהיה בשלמותו, עומד בספק רב, ולכן לפי דעתי מכבי צריכה להשאילו, בייחוד לאחר שהבטיחה לזוסמן דקות משחק רבות תמורת הישארותו בקבוצה. לפני ריי בעמדת הגארדים, יש את סקוטי ווילביקין, ג'רמי פארגו, ג'ון דיברתולומיאו, דיאנדרה קיין, מייקל רול ויובל זוסמן. מכבי קבוצה עמוקה מאוד בעמדת הגארד, ולכן האופציה הכי טובה בשביל ריי להתפתח, היא להיות מושאל לקבוצה אחרת – אפילו בליגת העל – שתיתן לו דקות ושיראה בה את יכולותיו. אם אכן יישאר, הוא יכול להיות גיבוי טוב למידה שמישהו בעמדת הגארד יפצע.

אם הצהובים ייתחברו כמו שצריך, השמיים הם הגבול ואפשר לחשוב על אליפות יורוליג. כדי שזה יקרה, לווילביקין ובלאק גם לאוברייאנט חייב להיות חלק משמעותי בקבוצה, וזה מה שלפי דעתי יקרה. אם הספסל יראה מצוין כפי שהוא נראה על הנייר, עם שחקנים כמו דיברתולומיאו, רול, זוסמן, אבדיה, אלכס טיוס, קנדריק ריי ואנג'לו קלויארו, היכל מנורה מבטחים יחזור להיות ההיכל שקבוצות חוץ יפחדו לשחק בו. גם אם לא יזכו באליפות, צפויה לנו קבוצה שיהיה כיף לראות אותה באירופה.

לסיום, מכבי חוזרת ובענק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. לי יצא לראות את הפסד מכבי ליוונים והנה המסקנה שלי: הקבוצה של מכבי טובה. המאמן שלה מוזר מאד בהחלטותיו. מאד התאכזבתי מניהול המשחק שלו ומההחלפות, בעיקר בסוף.

    1. ספחיה מאמן נורא – רואים שהוא עוזר מאמן במקסימום. בדרבים כל פעם ששחקן היה מתחמם נגדנו הוא היה מוריד אותו בשביל איזה רוטציה דמיונית. הוא גם מאמן ששחקנים שונאים, והכל במחיר של 800 אלף דולר.

      אם יש מישהו שיכול לדפוק את הסגל של מכבי השנה (שנראה מפחיד אחרי הרבה שנים מביכות) זה הוא.

  2. תודה שי וברוך הבא.

    לצערי עוד מוקדם מאוד לקבוע אחרי שני משחקי אימון וחצי סגל לאן פניה של מכבי תל אביב מועדות.
    עם זאת אני די בטוח שהיא תהיה בפיינל פור. של ליגת העל לפחות…

  3. כולה 2 משחקים על סגל רחוק מלהיות מלא
    מציע לא להחפז ולהסיק מסקנות
    התקרה של מכבי היא ממש לא אליפות אירופה
    לאור הכשלונות בשנתיים האחרונות מכבי חייבת להיות טופ 8.
    זה יעד ריאלי
    בעונה של 30 משחקי יורוליג + 33 בליגה + גביעים שונים אין שום סיבה שבעולם לדלל את הסגל ,בטח שלא בגארד.
    אני בספק אם אבדיה יראה יותר מ 5 דקות יורליג
    ההישענות על וילבקין בהתקפה תהיה גדולה וקבוצות טופ יורוליג מסוגלות לחסל אותו הגנתית
    בכל מקרה תודה על פוסט הפתיחה

  4. בהתייחס לאבדיה שהוא אולי הפוטנציאל הישראלי הכי גדול שהיה פה זה הרבה זמן, בצר לו מקסימום יגרד דקות בליגה ותו לא, אם מצרף אליו את שני הצעירים הנוספים לוי וזוסמן שהראו בנבחרת שיש להם פוטנציאל שנותנים להם דקות משחק יהיו יותר משמעותיים בליגה בשל החוק הרוסי אבל גם ביורוליג לצערי לא יקבלו יותר מדי וחבל.

  5. אובריינט שחקן אש אבל אני מופתע לרעה מההגנה שלו האמת חשבתי הוא יותר טוב בחלק הזה. מקווה שזה ישתפר. בהתקפה אני לא דואג הוא יהיה מעולה חזק מאסיבי וקליעה מכל הטווחים. אבדיה עדיין לא ברמת יורוליג אבל יש לו עוד זמן. פארגו נראה בכושר שיא הוא הוריד כמה קג עודפים ונראה מאד טוב. קנדריק ריי יצטרך עוד זמן ללמוד רמת יורוליג אבל יש פוטנציאל. אחלה שי

  6. תודה שי. מאוד מחזיק מאבדיה אבל מצטרף לחברים מעלי לא יקבל יותר מדי דקות ביורוליג. עוד יותר לצערי גם זוסמן לא יקבל יותר מדי דקות וחבל כי הם בהחלט יכולים להוביל את מכבי בשנתיים הבאות

  7. תודה על הסקירה.
    לצערי, אני גם חושב שאבדיה וזוסמן לא יקבלו הרבה דקות ביורוליג.
    אני אומר לצערי כי אני חושב שהם יכולים לתת תפוקה יפה ולהיות שחקנים טובים, אבל בשביל זה צריך לתת להם לשחק ולצבור קצת נסיון, ואף אחד במכבי לא יתן להם לשחק בלי קבלות מיידיות ברמה של לדרוש מהם להראות יכולת מופלאה כבר במשחק הראשון

  8. וואלה שי אחלה אבחון, יצא לי לראות קצת והתרשמתי כמוך לטובה. דרך אגב נראלי היינו בבית ספר ביחד, מבואות באר טוביה

  9. תודה שי.
    זוסמן לא בדיוק גארד – הוא 3 קלאסי (לא שזה עוזר לו מבחינת תחרות על דקות…).
    מסכים עם החברים מעליי, ש(לפי הסיפור המוכר) כתבו את תשובתו של היסטוריון ידוע שנשאל לגבי השפעותיה של המהפכה הצרפתית וענה: "מוקדם מדי לדעת".

  10. אבדיה חייב ללכת. כשרון ברמה שלו לא יכול להרשות לגרד דקות – זה גם לא הכמות אלא האיכות. כשהוא יכנס הוא יהיה אופציה שלישית במקרה הטוב.

  11. ספאחיה מאמן מעולה!
    תוך שנתיים בנה סגל מועמד לאליפות היורוליג!
    מנהל משחק מוזר אמנם אך אם יהיו תוצאות השנה הוא יסתום לכולם את הפיות

  12. אנחנו מדברים על אותו גוני אובראיינט, שחקן שלפחות כאשר שחק היה תחנה אחרונה, קבלת החלטות נוראית, לא קיים בהגנה, רך, ריבאונדר גרוע, וגם סקורר. הדיעה שלי כרגע שחקן שכונתי, רמת IQ כדורסל שואפת לאפס, לא מתאים לרמת היורוליג.

    מקווה שאני טועה.

    1. אוברייאנט שחקן הגנה טוב. התקפית יש לו פוטנציאל אבל הוא הפתיעה אותי עם יכולת הקליעה הטובה שלו. הוא בהחלט מתאים לרמת יורוליג ויהיה קשה מאוד לעצור אותו ואת בלאק. מכבי יעשו צרות לכל קבוצת יורוליג ואני אגיד לך שהם מסוגלים לנצח את צסק"א פעמיים אם מתחברים כמו שצריך שאני מאמין יקרה. הזמן יעשה את שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט