אירועי דיומא – 15.09.2018: טוטנהאם נגד ליברפול, קטע ההכרעה של הוואלטה

כדורגל

ליגת העל – מחזור 3 / מתן גילור

18:00 מכבי תל אביב-הפועל רעננה (ספורט 4). מכבי תל אביב בפתיחת עונה מצוינת, כשבמחזור הקודם, למרות העומס, היא הוציאה תיקו 1:1 באצטדיון הכי קשה בארץ, כלומר טוטו טרנר. 5 משחקניה היו שותפים למסע של הנבחרת, אבל איביץ' הוכיח שהוא יודע להשתמש היטב ברוטציה ולחלק את העומס. יש לציין שלאחרונה קיארטנסון עזב את הקבוצה מה שעשוי להשפיע על היכולת ההתקפית שלה עד שתסתגל לשחק בלעדיו. רעננה שסומנה בתחילת העונה כאחת המועמדות המרכזיות לירידה פתחה טוב ובמחזור הקודם ניצחה את ק"ש 1:2. תיקו יהיה הישג מרשים מבחינתה.

19:00 מכבי פתח תקוה-הפועל חדרה (ספורט 5 לייב). פ"ת מרשימה בתחילת העונה, למרות שבני יהודה סחטה ממנה תיקו עם שער מפנדל בדקות הסיום כדי להשוות ל-2:2. הצרה מבחינתה היא שכלל הנראה מנור סולומון לא יהיה כשיר למשחק. מנגד תתייצב חדרה שמובילה את הטבלה ובמחזור הקודם ניצחה את י-ם 1:0. מי שמצפה שמבצור של חדרה נוכח הסגל הדי מרשים של פ"ת עשוי להתבדות. ביניים חדרה עושה רושם של קבוצה שבאה לשחק כדורגל ולא רק לנטרל את היריבה.

19:45 איחוד בני סכנין-הפועל תל אביב (ספורט 3). סכנין ממשיכה להיראות כמו קבוצת מרכז טבלה טיפוסית, כשהיא מתקשה מול הקטנות ממנה ומקשה על הגדולות ממנה. במחזור הקודם סיימה בתיקו 1:1 עם נתניה. פיראס מוגרבי פתח את העונה היטב וכל יריבה צריכה לחשוש ממנו. גם השילוב שלו עם שלומי אזולאי מוכיח את עצמו עונה אחר עונה. הקישור של סכנין אמנם מבוגר עם ראדי ופריירה, אבל הקישור של ת"א כמעט ולא קיים. למרות זאת היא ניצלה את האופוריה של הפועל חיפה וניצחה אותה 0:1 במחזור הקודם.

20:30 מועדון ספורט אשדוד-הפועל באר שבע (ספורט 4). אשדוד באופן עקבי בשנים האחרונות די מקשה על ב"ש במגרשה וזכורים מספר שערי קלאץ' משם. כמו כן, למרות התיקו מול מכבי ת"א במחזור הקודם ב"ש נראית לא טוב בפתיחת העונה. אבל אשדוד ממש חלשה ואף הפסידה למכבי חיפה 0:2. למרות שאשדוד מעל ב"ש בטבלה (כמובן חסר משמעות אחרי 2 משחקים) הדרומיים עדיפים. רק נזכיר שוואקמה ואייבינדר עזבו והאסלביינק וסאבו הצטרפו.

פרמייר ליג – מחזור 5 / אדר בר דוד

**המלצת צפייה** 14:30: טוטנהאם – ליברפול (ספורט2). משחק ענק יוציא את המחזור החמישי לדרך אחרי פגרת הנבחרות. הספרס מעדו מול ווטפורד אבל 9 מ-12 זה מאזן מצוין. הוגו לוריס ודלה עלי פצועים אבל לוקאס מורה הברזילאי בכושר נהדר וינסה להשכיח את חסרונו של עלי, מספר ימים לפני פתיחתה של ליגת האלופות וביקור בסן סירו מול אינטר. גם לקבוצה של קלופ מחכה קרב ענקים מול פ.ס.ז אבל היא מגיעה למשחק היום מראשות הטבלה ועם בטחון שיא.

17:00: ניוקאסל – ארסנל הזברות פתחו את העונה עם נקודה בודדת כשגם התותחנים אכזבו עם 2 נצחונות ו-2 הפסדים אבל היו לצלסי ומנצסטר סיטי.

17:00: צ'לסי – קרדיף עוד משחק קצוות בין צלסי עם מאזן מושלם והמקום השני לקרדיף שהשיגה רק 2 נק עד כה. הכחולים ינסו להעניק לסארי נצחון חמישי ברציפות, דווקא מאמן שידוע בכך שהקבוצות שלו פותחות חלש.

17:00: מנצ'סטר סיטי – פולהאם. האלופה מעדה פעם אחת אבל נראית יציבה, חזקה ועמוקה לא פחות מאשתקד.

19:30: ווטפורד – מנצ'סטר יונייטד (ספורט) מי האמין שאחרי 4 מחזורים כמות הנקודות של הצרעות תהיה כפולה מזו של השדים האדומים. ההשוואות לעונת האליפות של לסטר כבר החלו אבל הדרך לשם עוד ארוכה ביותר.

לה ליגה – מחזור 3 / אדר בר דוד

14:00 אתלטיקה מדריד – אייבר  (ערוץ one) הקולצ'ונרוס הגיעו לעונה הזו אחרי מסע רכש חסר תקדים מבחינתם והציפיות היו בהתאם אבל לפתוח את העונה ב-4/9 לא היה חלק מהתכנית של צ'ולו סימאונה. אם תיקו במסטאיה עוד מתקבל בהבנה, הפסד לסלטה היה תקלה וכידוע, בספרד אתה יכול לצאת מהר מאוד ממאבק האליפות. אייבר פתחה עם שני הפסדים אבל התאוששה עם ניצחון 2-1 על סוסיאדד ותנסה לשים מקלות נוספים בגלגלים של אתלטיקה.

19:15 ריאל סוסיאדד – ברצלונה (ערוץ one). לאורך השנים האצטדיון בסן סבסטיאן לא האיר פנים לקטלונים והם מרבים להשאיר שם נקודות. השמינייה לרשתה של הואסקה הקטנה הגיעה לאחר הסתבכות לא צפויה אבל היום היא תתמודד עם יריבה חזקה בהרבה. ניצחון יפה על ויאריאל לווה בתיקו מול לאנס אולם אז הגיע הפסד לאייבר שעצר את המומנטום לקבוצה שמכוונת להגיע לאירופה.

21:45 אתלטיקה ביבאו – ריאל מדריד (ערוץ one). מה שנכתב על בארסה תקף גם לגבי ריאל – המשחקים בסן מאמס תמיד קשים ובאווירה עויינת מול הקהל הבאסקי המשולהב. מקצועית ריאל נראית נהדר כשז'ולן לופטי מנחיל בבלנקוס את השיטה מנבחרת ספרד ויותר מזכירה את ברצלונה מאשר את זו של קודמו בתפקיד. ריאל מחזיקה בכדור הרבה יותר, מתמסרת ומשחקת בסבלנות ופחות בצורה ישירה לכיוון השער כמו בימי זידאן. רונאלדו חסר בתור הסקורר הקליני ברחבה אבל נראה שהחיסרון שלו מפנה מקום לבנזמה, אסנסיו ואיסקו לבוא יותר לידי ביטוי עם חילופי מקום בלתי פוסקים בחלק הקדמי כשגם גארת בייל פתח את העונה טוב ומזכיר לנו כמה כשרון יש לוולשי הנפלא.

בונדסליגה – מחזור 3 / רועי ויינברג

16:30-באיירן מינכן-באייר לברקוזן (ספורט 3). באיירן מושלמת אחרי ששיחקה כדורגל טוב מאוד נגד הופנהיים ומחצה גם את שטוטגר. הם ספגו רק שער אחד ונהנים מכושר טוב של תומאס מולר ורוברט לבנדובסקי שגדולים על הליגה הזאת. לברקוזן, למרות זאת, היא יריבה יותר טובה ממה שהם נתקלו בו – היו מרחק הפרש שערים מהמקום השלישי בשנה שעברה. הם פתחו את העונה לא טוב כשספגו 5 שערים, ללא נקודות וינסו להפתיע בחוץ, אבל הסיכוי לא גבוה.

19:30-בורוסיה מנשנגלאדבך-שאלקה 04 (ספורט 2). שאלקה, סגנית האלופה, הפסידה להרטה ברלין ולוולפסבורג החלשות ממנה על הנייר. מארק אות' ובריל אמבולו עדיין לא הגיעו לעונה ויכול להיות שנראה אותם עולים עם הרכב משני כי הם פוגשים את פורטו בליגת האלופות ביום שלישי, טורניר בו הם צפויים לעלות לשמינית הגמר (בבית של פורטו, גלאטסאריי ולוקמוטיב מוסקבה). גלאדבך סיימו בתיקו עם בוכום אחרי ניצחון משכנע על לברקוזן ובכושר לא רע בכלל. הם פוגשים בקרוב את הרטה ברלין, וולפסבורג ובאיירן כך שהם יקוו להמשיך את המומנטום בבית. בהתחשב בכושר של הקבוצות זאת מטרה אפשרית.

16:30-וולפסבורג-הרטה ברלין (משולב בספורט 3). משחק בין 2 קבוצות בכושר טוב שניצחו את צמד משחקיהן האחרונים. וולפסבורג הציגה כדורגל התקפי מול שאלקה ולברקוזן החזקות ומציגים התקפה מאוזנת, מה שהם יקוו לקחת להמשך העונה. ברלין לא ספגה שער בשלושת משחקיה האחרונים (האחרון שביניהם משחק אימון) ונהנית מכושר טוב של רון אלמינג יארשטיין בשער – עצר שני פנדלים בשני משחקים.

16:30-ר.ב. ליפצייג-האנובר 96 (משולב בספורט 3). האנובר עם 2 תוצאות תיקו, אחת בבית מול דורטמונד במשחק הגנה טוב והשנייה נגד ורדר ברמן. המצב של ליפצייג לא יותר טוב כשהם הובסו מול דורטמונד וסיימו בתיקו עם דיסלדורף, אבל יש להם את ז'אן קווין אוגוסטין שבכושר טוב ואת טימו ורנר המהולל. הם אמורים לעשות את ההבדל.

16:30-מיינץ 05-אוגסבורג (משולב בספורט 3). משחק מעניין נוסף בין 2 קבוצות ללא הפסד. אוגסבורג החביבה לא בשיאה, אבל הם הצליחו להשיג נקודות בדיסלדורף ובבית מול גלאדבך. מיינץ שיחקו נגד קבוצות חלשות יותר (שטוטגרט ונירנברג) אבל עשו את המוטל עליהם עם ניצחון בית ותיקו בחוץ. יש לי הרגשה של תיקו במשחק הזה.

16:30-פורטונה דיסלדורף-הופנהיים (משולב בספורט 3). הופנהיים הפסידו לבאיירן והתאוששו נגד פרייבורג. דיסלדורף חלשה יותר ולא אמורה להיות אתגר משמעותי בבית לחבורה הממושמעת של יוליאן נגלסמן.

סרייה A – מחזור 3 / דוד "פאקו" סעדה

16:00-אינטר-פארמה (ONE2). אינטר הגיעה עם ציפיות רבות לעונה זו, אך לפחות לפי שני המחזורים הראשונים, בהם השיגה נקודה אחת בלבד, נראה שזו הולכת להיות עונה דומה לקודמותיה. המשחק מול בולוניה החלשה לפני משחקי ליגת האומות בא לפיכך עבורה כמו לפי הזמנה, והיא ניצלה את ההזדמנות והביסה אותה 3:0. היום היא פוגשת עוד קבוצה חלשה למדי, עם נקודה בודדת עד כה, אך כזאת שהקשתה מאד על יובה במחזור הקודם, לפני שזו הצליחה לנצח אותה בדקה האחרונה.

19:00-נאפולי-פיורנטינה (ONE2). משחק צמרת מסקרן מאד. סגנית האלופה נאפולי פתחה היטב את העונה עם שני נצחונות על קבוצות חזקות, לאציו ומילאן, אלא שחניכיו של אנצ'לוטי התפרקו לחלוטין בתבוסה בחוץ לסמפדוריה. מנגד, פיורנטינה נהנית בינתיים מפתיחת עונה מושלמת. עם משחק חסר לאחר אסון הגשר, הסגולים הפציצו 6:1 על קייבו האומללה, והמשיכו בניצחון על אודינזה. שתי הקבוצות יתייצבו בהרכבים חסרים מעט למשחק עקב פציעות.

16:00-פרוזינונה-סמפדוריה (ONE2).

 

טניס / מתן גילור

גביע דיוויס – חצי גמר

צרפת(2)-ספרד(0). במשחק בין מחבט 2 לצרפת למחבט 1 של ספרד ניצח פייר את קרנו בוסטה ללא תנאי. ממש הביס כשבמערכה השניה הוא מאבד משחקון בודד והמערכה השלישית נגמרת בבייגל. פחות משעתיים ארך המשחק. 1:7 בשבירות, 1:16 באייסים (אבל גם 1:11 בטעויות הכפולות). אבל הנתון החשוב הוא שקרנו בוסטה ניצח רק 47% מנקודות ההגשה הראשונה (אותה הכניס באחוזים גבוהים של 68%). ככה אי אפשר לנצח. המשחק המעניין היה השני. באוטיסטה אגוט הקשה מאד על פויי מגרר אותו למשחק של 5 מערכות שארך למעלה משלוש שעות וחצי. בסופו של דבר העצמות והאגרסיביות של פויי הכריעו את ההתמודדות וצרפת עם רגל וחצי בגמר.

15:00 ג'וליאן בנטו(150) וניקולאס מאהו(17)-מרסל גרנויירס(22) ופליסיאנו לופז(28) (ספורט 5 גולד). חבורה מאד מנוסה תפגש במשחק הזוגות. אין ספק שמבחינת פרופיל השחקנים הספרדים עדיפים משמעותית, כשבנטו עדיין משקיע יותר בקריירת היחידים שלו, אבל המשטח והקהל יכולים לאזן את העניין.

קרואטיה(2)-ארצות הברית(0). היום הראשון היה חד צדדי והצדיק את הבחירה הקרואטית בחימר. צ'וריץ' ניצח את ג'ונסון בשלוש מערכות כשהוא נשבר פעם בודדת ושובר פעם אחת בכל מערכה. פחות משעתיים וחצי הוא עבד בשביל הניצחון הזה. גם צ'יליץ' ניצח את טיאפו בשלוש מערכות. גם הוא נשבר רק פעם אחת, אבל שבר חמש פעמים.

15:00 איבן דודיג(24) ומאטה פאביץ'(4)-מייק בריאן(1) ורייאן האריסון(54). משחק חזק מאד בין שניים משחקי הזוגות הטובים בעולם ועם כל אחד מהם ישתף פעולה עוד שחקן זוגות טוב מאד. החיסון של הקרואטים בכך שהשחקן המוביל שלהם מאד לא מנוסה במסגרת גביע דיוויס. היתרון שלהם ששני שחקני הזוגות שלהם מתעסקים כמעט רק בזה בעוד שהאריסון מקדם קודם כל את קריירת היחידים. מה שכן, גם אם הקרואטים לא ינצחו היום, סביר להניח שצ'יליץ' יסיים את העבודה נגד ג'ונסון ביום ראשון.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי סינגפור – מקצה הדירוג

מקצה הדירוג למירוץ שייערך מחר בסינגפור. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס בשנחאי – חצי הגמר

9:30, 14:30: דינג ז'ונווי-בארי הוקינס (יורוספורט ויורוספורט 2)

אתמול, בחצי הגמר הראשון, ראינו קרב צמוד והפכפך בין רוני אוסליבן לקיירן ווילסון. אלא שבפריימים האחרונים רוקט רוני השתלט על המשחק בדרכו האופיינית, וניצח במשחק בהפרש של ארבעה פריימים. הוא ימשיך לגמר להגן על התואר, בעוד שווילסון מסיים את רצף הנצחונות הנהדר, שהביא לו זכייה בשני טורנירים רצופים.

היום בחצי הגמר השני נוכל לראות שני שחקנים הכמהים לתארים. דינג עבר רבע גמר קשה מנשוא מול מארק סלבי, ומהווה את התקווה המקומית לתואר לאחר שכל בני ארצו עפו בשלבים המוקדמים. הוקינס הפגין יכולת מצויינת בעיקר מול אלוף העולם, מארק וויליאמס, ויכול בהחלט לנצל את הלחץ המופגן על דינג במגרשו הביתי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 20

קטע 19 כלל את הטיפוס הארוך והקשה לנטורלנדיה באנדורה. באמצע הטיפוס, התקפה של קינטאנה וקרוייזוויק, אליהם הצטרפו פינו ואח"כ המוביל סיימון ייטס, הותירה את שאר הפייבוריטים, ו-ואלוורדה ביניהם, מאחור. קינטאנה ירד לעזור לחברו, מה שהותיר את השלישייה מלפנים בדרכה הבטוחה לניצחון. לאחר שקרוייזויק נשר מהשלישייה, פינו וייטס הגיעו עד לקו, שם המוביל במירוץ הותיר את הניצחון בקטע לצרפתי. זהו הניצחון השני במירוץ לנסיך, אך את הרווח האמיתי גרף ייטס. זאת לאחר שהחבורה שמאחור התפרקה לחלוטין, כשואלוורדה היה מהמפסידים הגדולים, בהפסידו 1:10 דקות. קינטאנה הפסיד אף יותר מכך, כשמאמציו לעזור לואלוורדה גבו את מחירם. בסופו של יום, ייטס הגדיל את הפער על כל מתחריו, והוא מוביל על ואלוורדה (1:38+), קרוייזויק (1:58+), מאס (2:15+), לופז (2:29+), קינטאנה (4:01+), פינו (5:22+), אורן (5:29+), יון איזאגיר (6:30+) וגלופאן (7:21+).

*המלצת צפייה* קטע 20 הוא קטע הטיפוס האחרון של הוואלטה, ובסופו המירוץ יוכרע. כמו קודמו, כל הטיפוסים שהוא כולל נערכים באנדורה. אלא שבניגוד לקודמו, מדובר בקטע קצר (97 ק"מ) ומרובה פסגות. חלקן, כמו הלה קומלה והבייצ'אליס, מופיעות פעמיים לאורך הקטע. הפסגה המסיימת היא ככל הנראה הידועה ביותר באנדורה – לה גלינה, פסגה בדרת especial, שחלקה המסיים מגיע לשיפוע ממוצע של תשעה אחוזים. כפי שזה נראה עכשיו, המירוץ אמור להיות בידיו של סיימון ייטס. הוא מגלה בעקביות יכולת טובה יותר ממתחריו, והפער שלו מהם אמור להספיק לו על מנת לזכות היום לראשונה בקריירה בגראנד טור. אלא שכמה דברים יכולים לפעול כאן נגדו: מדובר בפרופיל המתאים יותר לואלוורדה, מתחרהו העיקרי. ראינו גם כמה פעמים בעבר (כמו בוואלטה לפני שנתיים) שלקטעים הקצרים האלו יש דינמיקה היכולה לשנות את מהלכו של מירוץ שלם. ויש גם את מה שקרה לו השנה בפינסטרה. האם הוא ישרוד את היום הזה בחולצה האדומה, או שאחד מהתרחישים הנ"ל יהפוך אותו לדמות הטראגית ביותר של העונה הנוכחית? מטורף מי שיחמיץ את התשובה לשאלה זאת היום. שידור ביורוספורט ב-15:45.

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. פאקו, תודה על הסיקור לאורך הואלטה.

    כבר 3 שנים שהצמד ולוורדה את קינטאנהמצליח לבזבז כל הזדמנות. הם האנטי מודל לסקאי. יש להם קבוצה חזקה ובכל זאת הם לעולם לא עובדים אחד עבור השני אלא כל אחד לעצמו. התוצאה, מעט מאד השגים.

    אתמול למשל, איזו מטרה בדיוק שירתה ההתקפה של קינטנה ? מדוע הוא לא השתתף ברכבת שתוביל את ולורדה? בסופו של דבר שניהם נישרפו וייטס הגדיל את הפער מולורדה ביותר מדקה.

      1. הוא גם זכה בג׳ירו לפני ארבע שנים. עדיין, עם כח האש שיש לקבוצה הזאת מאז שהוא שם, אי אפשר שלא לחשוב שמדובר בקבוצה אנדראצ׳יברית.

  2. פאקו, תודה על הסיקור לאורך הואלטה.

    כבר 3 שנים שהצמד ולוורדה את קינטאנהמצליח לבזבז כל הזדמנות. הם האנטי מודל לסקאי. יש להם קבוצה חזקה ובכל זאת הם לעולם לא עובדים אחד עבור השני אלא כל אחד לעצמו. התוצאה, מעט מאד השגים.

    אתמול למשל, איזו מטרה בדיוק שירתה ההתקפה של קינטנה ? מדוע הוא לא השתתף ברכבת שתוביל את ולורדה? בסופו של דבר שניהם נישרפו וייטס הגדיל את הפער מולורדה ביותר מדקה.

    1. לגמרי נכון. בתכלס ההתקפה של קינטאנה פגעה קודם כל בואלוורדה, כי היא הייתה הטריגר להתרחקות של שאר השלושה ממנו.
      ולגבי מוביסטאר, זה בכלל נכון. תחשוב שגם לאנדה היה אמור להיות במירוץ, ולא הגיע בגלל פציעה. למישהו יש ספק אם זה היה עוזר לקבוצה או מפריע לה?

  3. תודה רבה רבה רועי
    היום לפחות שני משחקים וחצי מבחינתי.
    מכבי ת"א, באיירן ואולי חצי משחק יונייטד.

  4. תודה רבה על הסקירות. ייטס יכול להשלים זכייה כל בריטית בגרנד טורס השנה.
    מעניין אם ווטפורד תוכל לנצח את היונייטד ואם בניון ימשיך להבקיע גם מול חדרה.

  5. לא פופאלרי להגיד את זה אבל הליגה(האנגלית) חשובה בשבילי(ליברפול) יותר מליגת האלופות.
    המשחק נגד סאותהמפטון במחזור הבא יותר חשוב בשבילי מהמשחק נגד פריס סן זרמן ביום שלישי בפתיחת ליגת האלופות.
    לא אכפת לי אם יעלו כמה מחליפים בהרכב ביום שלישי כמו סטארידג שאקירי הנדרסון העיקר לשבור כבר את הבצורת הארורה הזאת בליגה של 29 שנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט