אליפות ארה"ב הפתוחה – גמר הנשים/ שחר דלאל

בסיום משחק חצי הגמר שלה מול מדיסון קיז נשאלה נאומי אוסקה על הכוחות הנפשיים הנדרשים במשחק הטניס, לאחר שהצליחה להציל 13 נקודות שבירה. "אולי זה ישמע לכם קצת מוזר", אמרה אוסקה המובכת, "אבל הסיבה האמיתית היא שכל הזמן חשבתי: 'אני רוצה לשחק נגד סרינה'".

היפנית הצעירה (20) שגדלה על ברכי הטניס האמריקאי יודעת על מה היא מדברת. עוד לפני שחגגה יום הולדת שנתיים (אז עוד חיה ביפן) סרינה הניפה את תואר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה. הוא כמובן היה בארה"ב והיה רק הראשון מבין 23 שהיא הניפה עד כה (האחרון באליפות אוסטרליה של 2017) והיא תרצה לסיים את העונה עם התואר שיעלה אותה לראש טבלת הזוכות (בצוותא עם מרגרט קורט).

אוסקה. "ממש רציתי לשחק מול סרינה" 

האמריקאית עדיין דומיננטית כבעבר, אבל גם לה כבר יש נקודות בהן היא מאבדת את הריכוז ויכולה לשמוט כמה משחקונים. זה קרה לה בגמר ווימבלדון האחרון, אז הפסידה לאנג'ליק קרבר לאחר שהציגה טורניר מרשים ונראתה בלתי מנוצחת, וגם בחצי הגמר האחרון, אז לא נכנסה טוב למשחק והפסידה את שני המשחקונים האחרונים. טוב, לא צריך להגזים, כל החלק הזה לקח שש דקות בלבד ומאותו רגע ועד סיום המשחק היא איבדה משחקון אחד בלבד.

סרינה עשתה את זה הפעם בדרך לא אופיינית – היא הלכה יותר לרשת – במהלך שנראה שיהיה יותר ויותר בארסנל שלה ככל שתמשיך לשחק. פעמים רבות במהלך הטורניר ראינו אותה מנסה לקצר את הנקודות, כנראה בשל בעיות הבריאות שלה, שלא מאפשרות לה בינתיים לחזור לשיא הכושר שלה. "זה מדהים, לפני שנה נלחמתי על החיים" אמרה כשהיא דומעת. "אז זו ממש זכות, תרתי משמע, להיות על המגרש הזה. אני יודעת שכל משחק שלי הוא לא מובן מאליו. לא משנה מה קורה על המגרש – ניצחון או הפסד – אני מרגישה שכבר ניצחתי".

"אני עובדת חזק על משחק הרשת שלי. גם זכיתי בעבר בכמה טורנירי זוגות (16 תארי גראנד סלאם, ש.ד), אז אני יודעת מה אני עושה", אמרה בחיוך. "אבל אתם צודקים, בדרך כלל הרשת זה המקום שאני מגיעה אליו כדי ללחוץ ידיים".

סרינה ואוסקה. העברת מקל? 

לשחקנית לה היא תלחץ ידיים יש עתיד מזהיר. אוסקה אומנם לא פרצה עד עכשיו לתודעה של הציבור הרחב, אך זאת ההופעה ה-11 שלה בטורנירי גראנד סלאם ואחרי ההעפלה לגמר היא צפויה לטפס לעשרייה הראשונה בעולם. היא הציגה במהלך הטורניר טניס נהדר, שמרה על קור רוח מול כל יריבה שהגיעה מולה וידעה לסיים עם ניצחון גם מול יריבות וותיקות ממנה בהרבה. היא גם כנראה השחקנית היחידה בסבב שיכולה להגיד שהיא מחזיקה במאזן חיובי מול האמריקאית, לאחר שניצחה אותה בטורניר מיאמי לפני חמישה חודשים.

סרינה רוצה היום (23:00) לסיים את הטורניר כזוכת הגראנד סלאם המבוגרת ביותר (37) בהיסטוריה. אך בצד השני תחכה שחקנית שהפרשנים והמאמנים כבר מכריזים שהיא הקרובה ביותר ליכולות אותם הציגה האמריקאית בתחילת הקריירה. אז זה נכון שסרינה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה שלה, אבל כל הסימנים מראים שנמצאה כבר נמצאה היורשת שלה. השאלה האם השרביט יעבור כבר היום.

לפוסט הזה יש 85 תגובות

  1. תודה שחר. אני לא יודע מה יהיה הסיפור הגדול יותר, אבל חושב שמגיע יותר לסרינה כי אוסאקה לא פגשה אף שחקנית שמדורגת מאליה (בטורניר) עד לחצי הגמר ואילו וויליאמס פגשה 3 כאלה, בנוסף לקאפי שהדיחה את האלפ. אוסאקה, אגב, הדיחה את יוליה גלושקו בסיבוב השני.

  2. מפגש סופר מעניין.
    מבחינת העדפה אישית אני רוצה שסרינה תפרוש כשיאנית הזכיות בגראנד סלאמים עם 25(כרגע יש לה 23 ובעידן הפתוח היא כבר השיאנית) כיאה לטניסאית הגדולה בכל הזמנים.מצד שני אוסקה היא דבר מרענן וטניס הנשים צריך את הגיבורה הבאה שלו

  3. אוסקה היא אחת השחקניות הלבביות והחמודות ביותר. בראיון אחרי חצי הגמר היא לא הפסיקה לצחוק ולהתבדח. חשבתי שאביה שחור ואמה יפאנית. אבל ראיתי את אביה והוא יפאני, אז כנראה אמה שחורה? יפאני ושחורה? מאד לא רגיל.
    נצטרך לקפוץ בטיווי בין טניס הנשים לבין ספרד – אנגליה בכדואגל. אתמול בראזיל ניצחה את ארה"ב 2-0. הבראזילאים הופיעה עם נבחרתם הטובה ביותר. האמריקאים ניפרדו מכל המבוגרים והופיעו עם קבוצה חדשה לחלוטין, לא הרבה יותר מנבחרת הנוער שלהם. בראזיל שלטה בכדור 75% מהזמן.

  4. ואו היא נהייתה כל כך מאוסה בשנים האחרונות, כמה דרמה והצגות מטובל בקיצ' אמריקאי. זה בא מאחד שמשש חיבב אותה.

  5. לחברה עם המיוט: המאמן של סרינה סימן לה משהו במערכה הראשונה (כנראה לעלות יותר לרשת). ראו את זה בבירור. אזהרה ראשונה.
    אח"כ היא שברה את הרקטה. אזהרה שנייה ונקודה מתנה ליפנית.
    מאז היא לא מפסיקה לתקוף את השופט ולבכות שהוא קורא לה רמאית וחייב לה התנצלות.

  6. בפעם הראשונה שהיא רבה עם השופט הוא טען שבמנוחה היא קיבלה הוראות מהמאמן שלה מה שכנראה אסור(לא בקיא בדברים האלו).היא ניגשה אליו ונשבעה בילדה שלה אבל השדר אמר שהיא משקרת

  7. סרינה המגעילה יוצאת מוורחת בכל מקרה מהסיפור הזה.
    אם אתה נגה או שאתה גזען או שונא נשים.

    והיא ממשיכה לבכות ולשלהב את הקהל האמריקאי המטומטם!
    על מה את בוכה יא ערסית! מקללת ומגדפת את השופט.
    השופט פעל על פי החוק למי שלא הבין או לא ראה.

    יאללה אוסקה!!

  8. סרינה בסערת רגשות אבל ההחלטות של השופט נראות מוצדקות והוא מנהל את המשחק בצורה מאוד מכובדת.

  9. איזו אלופה גרועה היא סרינה.
    עלק בין הגדולות אי פעם.
    אני לא רוצה לשמוע את המשפט הזה יותר לעולם.
    ספורטאית גרועה ולא מכבדת. בלי קלאס בכלל.
    בשנים האחרונות זה הלך וגבר והיום זה היה השיא.

  10. איזה חגיגות יפניות מאופקות 🙂 , כמה הבדל ממה שראינו לפני כמה דקות. בחורה חמודה עם אחלה טניס נקווה שזאת לאתהיה הבלחה כמו הזוכות האחרונות שלא הראו המשכיות אחר כך.

  11. סרינה הרסה לאוסקה את הרגע של הזכיה הראשונה שלה עם הדרמות שלה.גם במעמד הזכיה הכל צריך להיות קשור לסרינה

  12. אוסקה שיחקה מעולה היום
    אפשר להגיד שסרינה עשתה היום הופעה חרא-קירי
    אני מקווה שאוסקה תפגין המשיכיות בטורנירים הבאים
    8 אלופות שונות ב 8 טורנירי הגראנד סלאם האחרונים

  13. מה קרה דקסטר? תרבות האונס עלתה לך למוח ואתה משתולל פה כמו ילד קטן בלי קלאס? כל הפריווילגיות האלו והגברים לא יודעים לקבל אישה שמתנהגת עשירית מהם.

    1. חחחחח
      הנה עוד אחד שעשו לו שטיפת מוח.
      תקשיב, זכותי להביע דעה, זכותך להביע דעה וזכותה של סרינה לקלל.
      אני מביע דעה תביע מצידך דעה נגדית.
      אני יכול לרדת על לברון ג'יימס על יעקב שחר על ערן זהבי ועל סרינה ויליאמס. אין לזה קשר לתרבות כלשהי וזה שאתה קופץ עם המילים האלה כמו חמור מעיד עליך יותר ממה שאתה חושב.

      ורואים לפי צורת הביטוי שלך שאתה עמוק עמוק באילוז'ן של הוויט פריבילג' והפמיניזם שטף לך את המוח חזק.
      אז תכלס אני יותר מרחם עליך מאשר כל דבר אחר כי אתה חלק מכת.
      וכמו נטורי קרטא, האמיש והטבעונים אין באמת הגיון בלהחליף איתך מילים.

      אז לשאר המגיבים שלא מבינים על מה המהומה- בתקופה האחרונה ישנה השתוללות בארה"ב וכל אקט כלפי נשים מפורש כשנאה מגדרית. סרינה "רכבה" על הגל הזה והאשימה את השופט שהוא עשה זאת בגלל שהיא אשה ולמעשה התנהגה כמו אותם "גברים בריונים" שכיף כ"כ להאשים בזמן האחרוןעל הדרך היא שלהבה את האומה הכי מטומטמת בעולם ושמה את השופט ואת המתמודדת שלה במצב מאוד לא נעים.
      ובמקום לתת את הכבוד למנצחת הפכה את האירוע הזה ל"שלה".

      כמה הבדל בינה לבין נדאל שבמערכון השני ולמרות שהיה בפיגור ביקש מדל פוטרו לבקש צ'אלנג' לאחר שהשופט טעה לטובתו! (לטובת נדאל כן?…)

      1. +1
        לא מבין למה אתה עונה לאנונימיים. אני כמובן לא מסכים אם השימוש שלך בהאשטאג נפגעות פגיעה מינית. אבל גם זאת דעה….
        (;

        1. תכלס אני עונה לשאר המגיבים לא לחבובצ'יק שם.
          ומה שהיה פעם האשטאג תמים יצא מכלל שליטה והפך לתנועה נגד גברים בכלל.
          או שהאנושות כזאת מטומטמת או שיש מישהו שמכוון את הכל מאחורי הקלעים. כנראה שזה אפילו מסוכן יותר ומדובר בשילוב של השניים.

          אני יודע אתה חכם יותר מהמגיב הממוצע ומבין למה אני מתכוון

      2. מסכן מאבד את הכוח המוחלט שלו ולא יודע מה לעשות. אני בוכה בשבילך.
        תספר לי עוד עשר שנים איך מרגיש להיות גבר לבן בדרום של שנות ה-60. גם הם התקרבנו ואמרו בדיוק מה שאתה אומר.

    2. אתה מדבר על פריבילגיות? לנשים יש הרבה יותר הטבות ופריבילגיות מגברים, מעצם היותן נשים, אבל תמשיך לבלבל את המוח.

  14. מזל טוב לאוסקה.
    אם היא לא תקבל את הקרדיט זה יהיה דיי חבל, מכיוון שהטורניר והגמר שלה היו חלומיים. סרינה איכזבה, שגם בטקס, במקום לתת לאוסקה את אור הזרקורים, רוב הזמן והנאום שלה היו עליה ועל הסיפור ההוא.

  15. טניס הנשים הופך מעניין שוב.
    אוסקה, קיז, סטיבנס פשוט כיף של שחקניות.
    סרינה צריכה לקחת גראנד סלאם אחרון ולפרוש.

  16. האמת, קצת יומרני לחשוב שהקהל האמריקני הוא בושה וחרפה, כאילו שקהל ישראלי או ממדינה אחרת לא היה מתנהג ככה עבור שחקן מקומי.

    1. אל תכליל אותי בהכרזה המטופשת שלך.
      תכתוב אני גם הייתי שורק בוז לזוכה בגלל שהיא לא מהמדינה שלי. זה ישקף יותר טוב את מה שאתה מנסה להציג ואת עולם הערכים הפרטי שלך. שימוש ברבים על דעתך הפרטית שמור לפוליטיקאים וגונבי דעת אחרים. 😉

      1. ההכרזה המטופשת היא שלך. איפה ראית שדיברתי על עצמי? ומה לא נכון במה שרשמתי? אתה יודע איך מתנהג קהל במגרשים שמעודד שחקן ממדינתו? לא צריך שכולם ישרקו בשביל שתשמע את העידוד או הבוז.

        1. יש לי קצת זמן אז אני אסביר למה ההכרזה שלך היא מטופשת. שלר ישתמע שאתה טיפש או משהו, כי זה אולי מחוסר ידיעה.

          נכון שטניס הוא ספורט כמו כדורגל או אגרוף ויש בו קהל ששילם כרטיס, אבל טניס הוא גם ספורט של שיוויון וכבוד הדדי.

          טניס היה הראשון שהשווה בין כספי הזכייה של גברים ונשים. טניס הוא היחיד שאליפות הנכים הילדים והוותיקים משוחקים במקביל על אותם מגרשים.
          מעבר לזה. בתחילת כל משחק אתה מתחמם עם היריב שלך על כל סוגי המכות. המשחק עצמו הוא לנסות להעביר את הגדור חזרה לשטח היריב לאזור בו יהיה לו קשה להחזיר את הכדור אליך. בינך ובין היריב יש רשת. ואין מגע או תקשות בינכם. רק כדור שעף מצד לצד.

          טניס היה הראשון. להגיד לא לכזענות בדרא"פ והוציא את סאן סיטי מהסבב. טניס היה הראשון שטניסאיות עמדו לצד שחר פאר שהוחרמה ע"י דוחא ולא השתתפו בטורניר. טניס היה הראשון לראות שיתןף פעולה בין יאיבות מרות כמו הודו פריסטן.
          טניס הוא הספורט שהכי הרבה מדינות שמו נציג בטופ 100

          היום היתה זוכה יפן. סין הודו פקיסטן אוסטרליה ניו זילנד, רוסיה ועוד ועוד כבר הוציאו זוכה בגרנד סלאם. יענו שחורים לבנים צהובים אדומים כולם שווים על המגרש.

          וזה מחלחל לקהל. אתה אולי לא יודע. אבל אסור לדבר או לקום במהלך נקודה. וקורה לא מעט שהשופט עוצר את המשחק עד שמשהו יישב או תינוק יפסיק לבכות. למעשה לקהל מותר להריע מסיום הנקודה עד שהשחקן מתחיל בהכנות לסרב.
          בטלויזיה זה נראה מאד פשוט אבל הגדורים עפים מאד מאד מהר והריכוז של החברה חייב להיות 105% כל הזמן.

          בסיום המשחק אתה מברך את היריב על הזכות למשחק שהוא נתן לך ולוחץ לו את היד.

          בשום מקום בעולם לא צועקים בוז ליריב בטניס, כי הקהל שמגיע לטניס. מצופה ממנו לקוד התנהגות מסויים, וזה נכון גם לגביע דיוויס למינהם. מקווה בשבילך שתלך למשחק טניס ותבין את ההבדלים. זה משהו שונה לגמרי

          1. עידו זה טוב ויפה כל מה שכתבת. זה עדיין לא סותר את מה שאור כתב. ודי אם נזכר בפארסה המכוערת של הגניחות לשראפובה כששיחקה בגביע דיוויס בארץ, בעידודה של אותה פאר.

  17. מאחר ועלי לכתוב על הכל לא היה לי זמן לכתוב בתגובות. העדפתי לשמוע ברדיו של ESPN שם יודעים הכל הרבה יותר טוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט