אליפות ארה"ב בטניס – היום השביעי / מנחם לס

משחקי אמש החשובים באופן:

***פדרר היה מג'יק אתמול ואפילו יריבו האוסטרלי קירגיוס מלמל "I CAN'T BELIEVE IT"

זה קרה בסט השלישי. ניק קירגיוס חבט DROP SHOT שקיפץ מהמשטח אולי 40 ס"מ. רוג'ר פדרר המזדקן – 37ת אז מה, הוא צעיר (לטניס)? – עמד בחצי המגרש שלו, איזה ארבעה מטרים מהכדור. כשכדור פוגע בקרקע ועולה 40 ס"מ, אתם יודעים כמה זמן יש לפדרר להגיע לכדור?נסו 0.40=9.82 כפול הזמן בריבוע. (אז לחישוב הזמו עשו שורש מרובע של 0.40 חלקי 9.82)
*
אין לי CALCULATOR כאן בחווה של קני (בנה של אשתי גייל) כאן במרשוויל, איזה 30 מייל משרלוט, אבל ב-WILDERNESS שאני נמצא I MIGHT AS WELL BE IN CASHCASHTUAN, טיבט.אז תעשו חישוב בעצמכם.
*
הנה בתמונה מעל הוא הפדרר הזה המגיע לכדור אולי שני מטרים מחוץ למגרש המסומן לזוגות ומסיים בווינר לא נורמלי כשהכדור אפילו לא רואה רשת.האוסטרלי/קפריסאי/יווני/טורקי הנראה כהומלס מ-LARNAKA (הייתי פעם שם, נו קידינג. עיירה חמודה בקפריסין) מלמל לעצמו "I CAN'T BELIEVE IT…I CAN'T BELIEVE IT…"
*
הנה התמונה של קירגיוס לפנתאון אחרי שפדרר עשה את הווינר:
*
*
"אני לא מאמין!!!"
*
כן? אז מוטב שתאמין!
*
אחרי המשחק במסיבת העיתונאים הוא אמר: "אם מישהו אחר היה עושה זאת הייתי PISSED OFF. אבל עם רוג'ר? הייתי אפילו מאושר כשהזקן הזה הגיע לכדור שהיה אבוד בכל צורה שתביט על זה!"
*
כשבן 37 עושה זאת אין צורך לתאר יותר את המשחק. פדרר שלט בו לא' עד ת' ובעיקר כשההגשה שלו כי אין שחקן בעולם המכניס הגשה בזוויות הבלתי אפשריות שלו.  לקירגיוס לא היתה תפילה בהפסד 6-4, 6-1, 7-5 ששלח את פדרר לסיבוב הרביעי.
*
*

חובה לראות את המבצע של פדרר לדורות:

 

 

*******************

טוב, מאחר והתחלתי עם מג'יק, הנה עוד מג'יק שקרה לי אתמול. אני עם קני, גייל, 5 הנינים, ופתאום קני צורח "מל, הסתכל!"

אני מרים מבט ורואה משפחה של צבאים שותה מנחיל המים העובד בחווה. עד שהוצאתי את הטלפון והתחלתי לצלם וידיאו הם כבר היו בדהירה ליער אבל הספקתי לתפוס את הקצה:

 

***********************

***במשחק המאוחר ג'קוביץ נראה UNBEATABLE כשהוא מנצח בקלות את שתי המערכות הראשונות נגד ריצ'רד גסקווט 2-6, 3-6. הוא זה עתה שבר את גסקווט ומוביל 2-4 בשלישית. אם הוא מנצח (וכנראה שהוא ינצח) , והוא ופדרר מנצחים ביום שני, אז הם נפגשים ברבע הגמר ביום רביעי. בצורה שהם משחקים אני לא יכול להאמין שאחד מהם מסוגל להפסיד, אבל זה מה שבדיוק יקרה!

 

(כמובן שג'וקוביץ ניצח בשלוש מערכות)

 

 

 

 

***אלופת וימבלדון קרבר…

 

מפסידה לסלובנית סיבולקובה בהפתעת הערב מספר 1!

*אלופת וימבלדון אנג'ליק קרבר הגרמניה הפסידה במפתיע לדומיניקה סיבולקובה המדורגת 29 בתוצאה  3-6,6-3,3-6 ועזבה את האצטדיון במהירות כשהיא בקושי מנפנפת גודביי ל-30,000 הצופים.

הסלובנית שברה את קרבר שלוש פעמים בסט הראשון, והגרמניה עשתה אותו דבר בסט השני, ובשלישי זה היה רק סיבולקובה שהריצה את קרבר ימינה ושמאלה והגיעה אל כל כבור בקלות מפתיעה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. ד"ר רזי הופמן

    נגמרו כל הסופרלטיבים שאפשר עוד להדביק לפדרר, האיש פשוט תופעת טבע. בגיל כזה להראות כזו יכולת זה לא נתפש! מקווה שייזכה בטורניר אבל הראש אומר שיהיה לו קשה מדיי.

  2. סכין בגב האומה

    תודה מנחם. סיבולקובה היא סלובקית, לא סלובנית. אגב, סיבולקובה הפסידה לקרבר ב 7 מתוך ה 8 משחקים האחרונים בינהם (או משהו כזה), כשההפסד היחיד שלה היה בגמר טורניר סוף השנה – בתכלס המשחק הכי חשוב מתוך ה-8.

  3. סכין בגב האומה

    לגבי קיריגוס – אני זוכר את הזמנים (לא כזה מזמן) שהוא היה משחק נגד זברב ונחשב פייבוריט. מבחינת כשרון הוא לא אמור לצאת מהטופ 10 כל הקריירה, בפועל הוא יהיה סוג של גאל מונפיס.

    ואגב זברב, לא להאמין שההדחה המבישה הזו (קיבל 1.1 על ניצחון) היא השיא שלו בניו יורק. הוא כל כך טוב בטניס שעם כל הפדיחות בטורנירי גרנד סלאם הוא עדיין מקום רביעי בעולם. ביום שהמחסום המנטלי ישבר אצלו (אם וכאשר), הוא יהיה ראשון בוודאות.

    1. ב-21 הימים האחרונים מ-ב-ק-ש-י-ם מהציידים לירות בצבאים כי הם התרבו מדי. ישנה הגבלה של 2 צבאים לצייד. קני צד אחד ויש לי תמונה אבל חששתי להכניסה. אם אין התנגדות – אכניס אותה! (מי שמתנגד שיכתוב)

  4. מל תודה על המעורב. מכה אדירה של פדרר.
    אגב, טוב שלא חישבת באמת, כי יש לך טעות בנוסחה…
    בעיקרון זה (גובה)=חצי כפול 9.81 כפול (חצי מהזמן)^(בריבוע), או באותיות:

    h = 1/2*9.81*(0.5*t)^2

    מה שמביא אותך לזמן ששווה לשורש של (שמונה כפול הגובה חלקי 9.81), כלומר הזמן t הוא:

    t=(8*h/9.81)^0.5

    ובמקרה שלנו (אם הגובה הוא באמת 40 ס"מ) – 57 מאיות שנייה.

  5. ראיתי איפשהוא שקיריוס ב-8 שנים האחרונות בערך : בשנים זוגיות עף בסיבוב שלישי ובאי זוגיות עף בסיבוב ראשון..

  6. תודה רבה על מעורב מעניין זה. פדרר – פלא אנושי.

    לגבי הערכות שלי:
    ראיתי את אנדרסון משחק נפלא, ולכן ט'ים ילך הביתה היום
    ראיתי את ראוניץ' קטלני, ולכן אייזנר ילך הביתה היום

    ג'וקוביץ' ייקח את פדרר, לדעתי (אם ייפגשו).

    אנקדוטה קטנה: ראיתי סרט תיעודי נפלא על ג'ימי קונורס, הקריירה שלו, ונסיום הקאמבק ב – 1991 ב יו אס אופן. אחלה סרט.
    בעברית: "ג'ימי קונורס: זה מה שהם רוצים"

    1. סכין בגב האומה

      ועכשיו הוא יצטרך לנצח את טים ברבע כדי לפגוש (כנראה) את דל פוטרו בחצי.

      פרט טריוויה מעניין. כל ה 5 מפגשים הקודמים בין טים לנדאל (3-2 לנדאל) היו על חימר, ובכולם המפסיד לא לקח אפילו מערכה אחת.

כתיבת תגובה