אליפות ארה"ב הפתוחה – היום החמישי/ שחר דלאל

בניגוד לארצות אחרות, הרבה מאוד דברים שקורים בספורט יכולים להפוך בקלות לשיחת היום. אך כשמדובר בבוקר בו האחיות וויליאמס נפגשות אחת נגד השניה, מדובר בתופעה אחרת לגמרי.

זה יהיה המפגש ה-30 בין ונוס לסרינה, כאשר ידה של האחות הצעירה יותר על העליונה. המאזן בין השתיים עומד על 12-17 לטובת סרינה ו-5-10 בטורנירי גראנד סלאם. עם זאת, במפגש האחרון בינהן, בטורניר אינדיאן וולס האחרון, דווקא האחות הגדולה ניצחה.

ונוס. ניצחה במפגש האחרון

ונוס, שהיתה הראשונה לפרוץ מהמשפחה, לא הניפה את התואר הביתי מאז 2001, אך דווקא בפעם האחרונה שזכתה בטורניר גראנד סלאם (ווימבלדון 2008) היא עשתה זאת בניצחון חלק בשתי מערכות מול אחותה (אך הפסידה בשני הגמרים הבאים בהן נפגשו).

אגב, השם של סרינה היה ביממה האחרונה בכותרות בגלל אירועים שפחות קשורים לספורט. לאחר שהתלבושת השחורה שלה נאסרה למשחק בטורניר הרולאן גארוס, תקרית לבוש נוספת שוב העלתה את הנושא לדיון.

אליז קורנט הצרפתיה, המדורגת 28 בעולם, ניצלה את ההפסקה בין המערכות במפגש מול ג'והנה לארסון (הפסידה בשלוש מערכות) כדי להחליף בגדים בחדר ההלבשה, אך שמה לב כי לבשה את החולצה הפוך רק כשהגיעה למגרש. היא מיד הסירה אותה ולבשה אותה נכון, כשבדרך חשפה חזיית ספורט שחורה.

קורנט. "הלכו רחוק מידי" 

השופט לא עבר על זה בשתיקה ונתן לה הזהרה, שגרמה לה לבלבול רב ונראה שזה משפיע על משחקה. ההחלטה עוררה זעם רב מכיוון שמעולם לא ניתנה הזהרה כזאת לגברים, שמסירים את חולצתם במהלך המשחק והשופט הואשם בסקסיסתיות (מה גם שהחוק בניו יורק מאפשר לנשים להסתובב ללא חלק עליון ברחוב). ראוי לציין כי הנהלת התחרות פרסמה גינוי להחלטת השופט מיד כשהתקשורת החלה לעסוק בנושא.

"כשהתעוררתי היום לא חשבתי שאירוע כזה יהפוך אותי למפורסמת", אמרה קורנט. "אולי השופט היה המום מהסיטואציה, אבל אני מודה לאיגוד הטניס האמריקאי שהתנצל על המקרה במהירות. במקרה הזה זאת היתה החלטה של אדם בודד, לא כמו במקרה של סרינה, המקרה שלה גרוע פי 10,000, הם הלכו שם רחוק מידי. זה מרגיש כאילו אנחנו חיים בעבר", אמרה בביקורת כלפי התאחדות הטניס שלה.

 

גברים

המשחק המרכזי: חואן מרטין דל פוטרו (3) – פרננדו ורדסקו (31) 5-7, 6-7, 3-6

דל פוטרו. יהיה מעניין

 

משחקים נוספים

רפאל נדאל (1) – קארן חצ'נוב (27) 7-5, 5-7, 6-7, 6-7
קווין אנדרסון (5) – דניס שפובלוב (28) 6-4, 3-6, 4-6, 6-4, 4-6
דומיניק טים (9) – טיילור פריץ' 6-3, 3-6, 6-7, 4-6
ג'ון איזנר (11) – דושאן ליוביץ' 6-7, 7-6, 3-6, 5-7
מילוש ראוניץ' (25) – סטס וואוורינקה 6-7, 4-6, 3-6

 

נשים

המשחק המרכזי: ונוס וויליאמס (16) – סרינה וויליאמס (17) 1-6, 2-6

סטיבנס. המשחק המרכזי בכל יום אחר

 

משחקים נוספים

סלואן סטיבנס (3) – ויקטוריה אזרנקה 3-6, 4-6
אלינה סביטולינה (7) – קיאנג וואנג (26) 4-6, 4-6
קרולינה פלישקובה (8) – סופיה קנין 4-6, 6-7
אליס מרטנס (15) – ברבורה סטריצובה (24) 3-6, 6-7

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. שחר, תודה רבה. גם נדאל מול חצ'אנוב טומן בחובו פוטנציאל למשחק מאוד מעניין. כך גם ראוניץ' מול סטן.
    לגבי ורדאסקו, חוק הוא כמובן חוק. אם אסור לדבר עם מאמנים, אז יש להימנע מכך ולאכוף את זה, במידה ונדרש.
    מצד שני, אינני רואה באמת כיצד דיבור חטוף (ואפילו לא חטוף) יכול להשפיע לטובת השחקן במהלך המשחק. נראה לי לא הכי הגיוני.
    נדמה לי שלפני מספר שנים ניסו בסבב הנשים לאפשר מעין "פסק זמן", בו השחקנית יכולה לקרוא למאמנה ולהתייעץ עמו. חלק מהשחקניות אכן השתמשו בזה. אינני יודע וכמובן שאיני יכול לקבוע מה מידת ההשפעה שהיתה לדבר על משחקן.

    אגב, בעבר אסור היה לאתלטים לדבר עם מאמניהם במהלך התחרות וכמובן שהיו נסיונות תקשורת לא מעטים כל כך מצד שני הגורמים… לא זוכר מתי אבל החוק הזה בוטל וכיום זה נורמלי לחלוטין.

    1. זה דומה לבעיה שהיתה אתמול עם קיריוס. חלק ממשחק הטניס הוא מנטאלי ולפעמים כמה מילים של המאמן יכולות לעשות הבדל במשחק (משהו שאפשרי במשחקי דייויס עם הקפטן). יכול להיות שצריך לאפשר את זה בכל המשחקים, אבל כרגע הסוגיה אם מישהו מנסה לעקוף את החוקים לטובתו בעוד האחרים לא עושים את זה (ניצול הזמן באמבטיות הקרח שם אין שופטים).

      1. כן, ההיבט המנטלי הוא באמת משמעותי בטניס. לא אחת רואים שינויים חדים, לטובה ולרעה, ברמת המשחק של השחקנים.

  2. I have no idea where everybody is. I can only blame the summer. I'm using my stepson's computer so I write in English. I got Hebrew keyboard screen from Google so I'll be good for the US OPEN.

  3. I'm in Kenny`s farm (Gail`s son) not far from Charlotte. He has no tennis channel and ESPN starts tennis only later . I'll be OK Sat and Sunday because tennis is all day on ESPN and NBC
    Ken is a typical American, interested only in football

  4. נדאל וקארן חצ'אנוב מרוסיה (ממוצא ארמני) במצב של 5:5 במערכה השנייה. ממתינים לגג היפה שנסגר מעל לאצטדיון ארתור אש בגלל הגשם. חצ'אנוב ניצח 7:5 בראשונה.
    מעניין לראות היכן עומד נדאל כשהוא מקבל את ההגשות של חצ'אנוב. כל כך רחוק מקו הבסיס וקרוב מאוד לשופטי הקו…
    משחק מאוד מותח ושניהם נותנים הכל. המנצח יפגוש בשלב הבא את ניקולאז באסילשווילי הגיאורגי, שלעניות דעתי הוא הראשון מבין בני ארצו שמעפיל לשמינית הגמר באחד מהמייג'ורס.

  5. משחק אדיר בין נדאל לחצאנוב.טיי ברייק במערכה השלישית.נדאל מוביל כבר 3-6 עם 3 נקודות מערכה וחצאנוב משווה ל 6-6.בסוף נדאל ניצח בנקודת מערכה החמישית 7-9 וכרגע מוביל 1-2 במערכות

  6. נדאל הוביל 4-5 במערכה הרביעית והגיש לניצחון אבל חצאנוב שובר ואנחנו ב 5-5 במערכה הרביעית.
    נדאל כנראה ינצח את זה אבל כל הכבוד לחצאנוב.אחלה משחק.אני ממש נהנה

  7. 6-6.הולכים לטיי ברייק גם במערכה הרביעית נדאל היה קרוב להישבר ולהפסיד את המערכה הרביעית אבל ניצח את המשחקון בסופו של דבר

  8. נדאל מנצח את הטיי ברייק הזה בקלות 3-7 ומנצח את המשחק 1-3.היה חתיכת משחק.כל המערכות היו צמודות.ממש משחק מהנה.חצאנוב היה יריב קשה לנדאל

    1. משחק מעולה של שני השחקנים. על פניו, ומבלי להמעיט במאומה מניקולאס באסילשווילי, נדאל יתקשה מולו פחות מאשר מול חאצ'נוב.
      ימים (יומיים, ליתר דיוק) יגידו…
      אנדרסון מנצח בחמש מערכות את שאפובלוב וממשיך גם לשמינית.

    1. שריקה אכזרית של שופטת קו במצב שבירה של שופלוב שקראה אאוט והיה בפנים,ובנקודה החוזרת אנדרסון הציל תמצב עם פצצה…שופבלוב ממש שלט באותה נקודה

  9. משחק גרוע של נאדאל…מזלו שהוא המנטליסט הכי טוב בעולם הספורט כולו…מקווה בשבילו שיעלה הילוך…בלי קשר משחק טוב מאוד של הרוסי וגם התנאים לא אידאליים עבור המשחק של נאדל כמו שוילנדר אמר

  10. המשחק בין הוויליאמסיות לא מתעלה לרמה גבוהה.העברתי ליורוספורט 2 שם מערכה ראשונה בין ראוניץ לואוורינקה 6-6.יש עכשיו טיי ברייק

  11. הגדות הפתיחה של ראוניק היו יותר מדי עבור וורינקה. אחת מהן הגיעה ל-140 מייל לשדעה, והכל בזווית לפינות. וורינקה זקוק לעוד כמה חודשים לחזור למיטבו, ואולי זה כבר לא יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט