אליפות ארה"ב הפתוחה – היום הרביעי/ שחר דלאל

רוג'ר פדרר ממשיך לעשות כותרות מחוץ למגרש ולפחות עד המפגש הצפוי שלו מול נובאק דג'וקוביץ' ברבע הגמר (שניהם ישחקו היום מול יריבים לא קלים), הוא מתכוון להשאיר את השם שלו שם. השווצרי, שמחזיק בכל תואר אפשרי בעולם הטניס (מלבד מדליית זהב ביחידים במשחקים האולימפיים), החליט להתייחס לטורניר החדש שצפוי להחליף את גביע דייויס, ועורר מהומה קטנה כשהעלה סימני שאלה סביב ההחלטה.

כזכור לאחרונה החליטו באיגוד הטניס הבינלאומי (ITF) כי הטורניר, שהתקיים במתכונת הנוכחית יותר ממאה, ישנה את פניו ונמכר לחברת "קוסמוס" שבשליטתו של ג'ראר פיקה בלם ברצלונה. גביע דייויס למעשה "הושכר" ל-25 לחברה והיא תהיה אחראית על ארגון הטורניר והפורמט שלו. בתמורה יקבל האיגוד כשלושה מיליארד דולר שיחולקו בין 210 החברות בארגון.

פיקה. החלטות שיפגעו בענף? 

הטענות שמעלה פדרר אינן חדשות, אך הן בהחלט מעוררות עניין כאשר השחקן הבכיר בסבב מחליט להתייחס אליהם. "בשבילנו הטניסאים זה קצת מוזר מגיע כדורגלן ומחליט בשבילנו מה צריך לעשות. אני חושב שבעולם הטניס צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה, אבל בדומה למשחק ג'נגה, אם מזיזים את הקובייה הלא נכונה הכל יכול לקרוס".

בניגוד לפורמט הנוכחי (משחקי בית וחוץ במהלך השנה) הטורניר יכלול 18 נבחרות שיחולקו לשישה בתים והמשחקים ישוחקו בסוף שבוע אחד במיקום שייקבע מראש. ההנחה היתה שהטורניר יתקיים בחודש נובמבר אך לאחרונה יש שמועות על כך שכוונת המארגנים היא להזיז אותו לחודש ספטמבר, וכנראה שזאת הסיבה לכך שהדברים עולים כעת שוב.

סערה נוספת שהיתה אתמול הגיעה מכיוונו של אנדי מארי. הבריטי שהודח בסיבוב השני על ידי פרננדו ורדסקו טען שהספרדי ניצל את ההפסקות שניתנו בשל החום לדבר עם מאמנו, עבירה חמורה על חוקי המשחק. "בזמן אמבטיות הקרח ראיתי את המאמן שלו והשותף שלו בזוגות מדברים איתו. אני לא מאשים אותו, הם אולי לא היו מודעים לחוקים, אבל זה לא משהו שצריך לקרות באירוע כזה".

מארי. "לא מאשים" 

ורדסקו הדף את האשמות, אך הודה שדיבר עם מרכוס בגדאטיס: "אני מודע לחוקים, לא דיברתי עם אף אחד מחברי הצוות שלי", ואז הדגיש: "לא דיברנו מילה".

 

גברים

המשחק המרכזי: נובאק דג'וקוביץ' (6) – טניס סנדגרן -6, 3-6, 7-6, 2-6

דג'וקוביץ'. שיבוץ נוח 

 

משחקים נוספים:

רוג'ר פדרר (2) – בנואה פר 5-7, 4-6, 4-6: הפנומן השווצרי מתקשה להפסיד מערכות בסיבובים המוקדמים של טורנירים גדולים. זה קרה גם היום מול פר הצרפתי שהגיע עייף לאחר מותחן בסיבוב הראשון, כאשר פדרר לא עשה לו הנחות וטייל בדרך למפגש המעניין של הסיבוב השלישי מול ניק קירגיוס – שבכל המפגשים ביניהם עד כה המשחק הלך למערכה מכרעת.

סשה זברב (4) – ניקולא מאהו 4-6, 4-6, 2-6: הצרפתי הוותיק הצליח להגיע לטורניר כ"לאקי לוזר" ואפילו עבר את הסיבוב הראשון, אבל מול זברב כבר היה מדור באופרה אחרת. הגרמני, שמעולם לא עבר את שלב רבע הגמר בטורניר גראנד סלאם מעוניין לעשות זאת הפעם ובהחלט נראה כאילו הוא בדרך הנכונה.

מארין צ'יליץ' (7) – הוברט הורקץ' 2-6, 0-6, 0-6

דויד גופן (10) – רובין האסה 2-6, 7-6, 3-6, 2-6

דייגו שוורצמן (13) – חאומה מונאר 2-6, 0-6, 7-5, 2-6

פאביו פוניני (14) – ג'ון מילמן 6-1, 4-6, 6-4, 6-1

לוקא פואי (17) – מרכוס בגדאטיס 7-6, 4-6, 4-6, 3-6

קיי נישיקורי (21) – גאל מונפיס 2-6, 4-5 (פרש)

יון צ'ונג (23) – מיכאיל קוקושקין 7-6, 6-2, 6-3

ניק קיריוס (30) – פייר הוגו הרבר 6-4, 6-7, 3-6, 0-6: האוסטרלי הכישרוני ממשיך לעשות לעצמו את החיים קשים. קירגיוס פתח בצורה רעה את המשחק, כל כך רעה שהוא זכה לשיחה מהשופט שבדק אם הוא בסדר מכיוון שהוא הפסיד נקודות באופן מחשיד. לאחר השיחה במשחקון השני, כשהיה בפיגור 5-2 המדורג 30 בטורניר החליט להתעורר, חזר לניצחון במשחקון וטייל עד לסיום. הרבר כמובן התלונן בסיום על המהלך המוזר הזה, שנוגד את חוקי המשחק, כך שאנחנו עוד נשמע על המשחק הזה וההנהגות של השופט בהמשך.

 

נשים

המשחק המרכזי: קרוליין ווזניאקי (2) – לסיה טסורנקו 6-4, 6-2: למרות שהיא תזכור את השנה הזאת כשנה הטובה בקריירה שלה (לפחות עד עכשיו), דווקא הסיום היה מר. הדנית, שנותרה לפני המשחק הזה מדורגת הגבוהה ביותר בטורניר תמשיך לראות אותו מהבית לאחר שהפסידה לאוקראינית הוותיקה שהמשיכה להציג את היכולת שהשאירה אותו בצמרת הסבב בעשור האחרון.

ווזניאקי. לא יהיה קל 

 

משחקים נוספים:

אנג'ליק קרבר (4) – יוהאנה לארסון 2-6, 5-7, 4-6: הגרמניה היא אחת המועמדות המובילות לזכייה בטורניר, אך היא ידועה גם בהעלמות שלה במהלך משחקים, והיום זה לא היה שונה. קרבר הצליחה להפסיד חמישה משחקונים רצופים ולהפסיד את המערכה השניה לפני שחזרה לעצמה והבטיחה כרטיס לסיבוב השלישי.

פטרה קביטובה (5) – יפאן וואנג 5-7, 3-6

קרולין גרסיה (6) – מוניקה פואיג 2-6, 6-1, 4-6: הפורטו ריקנית בת ה-24 תמיד נראית כאילו היא עומדת לעשות את הקפיצה הגדולה בקריירה, במיוחד לאחר שזכתה בזהב בריו, אך זה אף פעם לא מגיע. היא שוב הראתה במערכה השניה כמה כישרון יש לה, אך כרגיל בטורנירי גראד סלאם לא הצליחה לעבור מדורגת גבוהה ממנה ושוב נעצרה בסיבוב השני בארה"ב.

ילנה אוסטפנקו (10) – טיילור טאונסאנד 6-4, 3-6, 4-6

קיקי ברטנס (13) – פרנצ'סקה די לורנצו 2-6, 1-6

מדיסון קיז (14) – ברנרדה פרה 4-6, 1-6: קיז ניצחה בקלות בדרבי האמריקאי ותפגוש בסיבוב הבא את אלכסנדרה קורניץ' הסרבית שמגיעה בכושר הטוב בקריירה שלה ובעבר הצליחה גם להגיע עד הסיבוב הרביעי בטורניר.

* נאומי אוסקה (20) – יוליה גלושקו 2-6, 0-6: הישראלית הגיעה אחרי שנפצעה בסיבוב הראשון ועלתה עם ברך חבושה. כנראה שהפציעה היתה רצינית יותר משחשבה משום שהיא לא הצליחה להוות יריבה ראויה ליפנית במשחק שהסתיים תוך 50 דקות.

מריה שראפובה (22) – סורנה סירסטאה 2-6, 5-7

ג'יני בושאר – מרקטה וונדרוסובה 6-4, 6-3

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אני אפסיד כנראה את כל 3-4 הימים הבאים של האופן מלבד מה שאצליח לגנוב פה ושם. אבל המשפחה קודמת לכל. זה לא קורה לעתים תכופות יותר לצערי כי כולם עסוקים, אז אנחנו די שמחים על ההזדמנות (בחודש בישראל ובאטלנטה, גייל נמצאת עם 'משפחתי' אז הכל מתאזן). למזלנו אני מרגיש חלק ממשפחתה והיא מרגישה אפילו יותר כחלק ממשפחתי

    ! בקשר למארי, יש משהו מעצבן בשחקן הזה. מתלונן כל הזמן, מדבר אל השופט (או לעצמו – קשה לדעת את ההבדל) ולא ראיתי אותו מחייך כבר למעשה משנה. כנראה שהניתוח עשה לו נזק לראש לא פחות מהאבר שנותח.

    שבת שלום לכולם

    1. הוא תמיד שומר כוחות בסיבובים הראשונים ועדיין מנצח בקלות. מעכשיו אין לו יותר משחקים קלים (קירגיוס בסיבוב הבא וכנראה דג'וקוביץ' ברבע). כבר הרבה זמן לא היה לו טורניר כזה…

  2. תודה על הסיקור שחר דלאל. תודה מיוחד למו ליאני שעזר לניקו לצלוח את היום. פעם ברה כבר יהיה לו מספיק מוטיזציה מול קהל מלא ופדרר מולו. אינשאללה ליאני לא ישובץ למשחק כי פדרר מעולם לא הפסיד שליאני על הכסא

  3. טרייד! ווג' מדווח שיוסטון שולחת את ריאן אנדרסון וד'אנת'וני מלטון לפניקס בתמורה למרקיס כריס וברנדון נייט. יוסטון מצליחה להשיל את החוזה המפלצתי של אנדרסון (40 מיליון לשנתיים הקרובות) בלי לוותר על נכסים משמעותיים ואפילו לקבל משהו בתמורה
    קרדיט "כדור הכתום"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט