שוק קטן, לב גדול (תורגם ע"י לס מבוב קרביץ, מעתון אינדינאפוליס סטאר, 20/5/13)

(באדום הערות והסברים שלי)

 

******************************

שוק קטן. לב גדול.

נראה שמישהו שכח לזרוק מילה לשווקים הקטנים, כי אני מסתכל על הפיינל פור, ומה מגלות עיני?

טייני ממפיס.

טייני סן אנטוניו.

טייני אינדינאפוליס.

מיאמי, שוק גדול אבל הפכפך

(הערה: סן אנטוניו ואינדינאפוליס גדולות בהרבה ממיאמי!)

הפייסרס, עם ה-PAYROLL מס' 22 בליגה – משחקת כל העונה ללא דני גריינג'ר – הגיעה שוב לגמר אחרי הפסקה של 9 שנים בנצחון 6 משחקים על הניו יורק ניקס.

ואם נזכרים בצורת המשחק של הפייסרס, וזוכרים את ה-BUM KNEE של דוויין וויין, מי יודע? לפייסרס ישנו "PUNCHER'S CHANCE" (כמו למתאגרף המפגר בנקודות שיש לו צ'אנס באגרוף טוב אחד ללסת של היריב)  נגד ה-MIGHTY HEAT באליפות המזרח. תהיו בטוחים שהפייסרס יזרקו את הפאנצ'ים שלהם ישר ללסת של ההיט.

הפייסרס לא פוחדים יותר מההיט.  הם לא יכרעו ברך בפניהם. הם ניצחו כבר את ההיט בביתם, והם יודעים יותר מכל אחרת במזרח כיצד גוברים על ההיט.

שוק קטן. לב גדול.

סריית משחקים אחת מגמר ה-NBA. "כעת, כולנו בהיי שקשה לתאר. אומר לך זאת". אומר רוי היברט ואז בחיוך רחב מוסיף: "אני לא יודע אם כולכם יודעים את הכוונה שלי כשאני אומר שכולנו 'HASHTAG' בהיי שלנו!" (אני מודה: אין לי מושג מה זאת אומרת. אולי מישהו יכול לעזור?)

הפייסרס זזים היום לשמש של פלורידה לעשות משהו שהוא אולי לא נראה ייתכן, אבל בוודאי הוא לא מחוץ לאפשרות. אולי לא PROBABLE אבל גם לא IMPOSSIBLE!

 

כיצד הפייסרס ניפטרו מהניקס?

ע"י שהם היו עצמם. ע"י שהם  חזרו לבסיס של משחקם: לקרוע את הקרשים. הבסיס והזהות של הפייסרס שהמאמן פרנק ווגל מיד החדיר בקבוצה כשהוא קיבל את משרת המאמן הזמני שהחליף את לארי בירד. הוא אמר לקבוצה 5 דקות אל תוך האימון הראשון: "אנחנו נשחק משחק בו אנחנו שולטים על הקרשים בהגנה ובהתקפה. זהו המשחק שלנו, וזוהי הפילוסופיה שלי. קרשים, קרשים, ושוב פעם קרשים".

וזה בדיוק מה שהם עשו נגד הניקס. הם שלטו בצבע. רוי היברט הפך את כל האזור ש-"NO FLY ZONE" (של היריב כמובן; כמו איסור האוויריה היום מעל חלקים מסויימים משמי סוריה) .  הם הגנו על הצבע כמו כלבים בג'אנק יארד. הם קיבלו תרומה בלתי מצופה מהספסל שכולם הספידו, ובעיקר מדי.ג'יי. אוגוסטין וסם יאנג. וכמובן הגיבור הכי לא סביר מכולם: לאנס סטפנסון – שחקן רול-פלייר כל העונה – מין מילוי גאז בתחנת בנזין קרובה עד  שגריינג'ר יחזור,  ושחקן שכולם החשיבו כזמני העונה עד שהשוטינג גארד האמיתי יחזור, ואת המהפך שאישי שעשה שגרם למהפך בכל אופי הקבוצה ראיתם בעצמכם.

שוק קטן. לב גדול.

אני משוכנע שבאיזה שהוא מקום – למרות שלא ראינו אותו לאחרונה – לארי בירד מתבונן ומחייך.  כי הפייסרס הם הבייבי שלו: מרוי היברט ועד פול ג'ורג'. מג'ורג' היל ועד דייויד ווסט. זוהי הקבוצה שהוא יצר בהחלטות אישיות שלו, וכל מה שהוא ביקש היתה סבלנות. עתה נראה שהפירות הבשילו. היכן שאתה, לארי, קבל ברכתנו ותודתנו, והרכין את ראשך כדי שנדע שקבלת את המחמאה.

ואותן תודות ומחמאות מגיעות לפרנק ווגל וכל צוות המאמנים.  הם קיבלו קבוצה שאיבדה את כוכבה הגדול ביותר, והקלע מס' 1 שלה 10 דקות לפני שהעונה החלה, והם לא איבדו עשתונותיהם כשהקבוצה התחילה עם 11-10. כמו לארי, הם רק ביקשו זמן וסבלנות. הם מצאו את עצמם, את מה שגורם לצוות השחקנים לדפוק, ואחרי 49 נצחונות הם סיימו את העונה חמים, והחום עוד התגבר בפלייאוף.

עתה שאר העולם יכיר את ווגל, המאמן השקט והאלמוני מכולם, ואולי יותר חשוב – ווגל עצמו ילמד להכיר את קבוצתו כיצד היא מתפקדת תחת האש החמה ביותר בליגה – המיאמי היט. עם כל ההצלחה העונה ובשני סיבובי הפלייאוף, הלב האמיתי של הקבוצה וממה היא עשוייה יתגלה רק בשלב האחרון הזה נגד ההיט.  אנחנו כולנו יודעים את המתכונת: קבוצה ללא 'גו-טו גיי'; קבוצה ללא 'מגה-סטאר'; אין בקבוצה אף מובטח להיכל התהילה. רק אוסף של שחקנים טובים מאד המשחקים נהדר ביחד, ומשחקים כדורסל המתאים מאד לעירנו: משחק קבוצתי פשוט – 6 משחקים נגד הניקס, 5 מובילי נקודות שונים!!! – ללא שום דבר יוצא דופן ממשי, כמו העיר עצמה (בכך הוא טועה: האינדינאפוליס 500 הוא דבר יוצא דופן ביותר בחיי ותרבות ארה"ב!). 

דייויד ווסט אומר: "זוהי הקבוצה המאוחדת ביותר שהיה לי הכבוד לשחק איתה. אני רואה זאת כל יום, בכל משחק, ובכל אימון. אין 'מנהיג'. כל אחד 'מנהיג'. כל אחד מדבר אל כל אחד; כל אחד מביע דעתו. אין בינינו אף אחד שהוא מעל האחרים. זוהי קבוצה ללא איגו אחד, ללא אף 'קליק'. אין דבר כזה אצלנו 'אני'.  כל מה שיש לנו זה אוסף של 'אנחנו'. זה מה שאנחנו!"

שוק קטן. לב גדול!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. נהנתי מאוד לקרוא דוק,תודה.עניין מוזר עם השווקים הקטנים בערים שהם יותר גדולות ממיאמי+מספר נתונים מעניינים-אינדי רק מקום 22 בפיירול-זה בטח ישתנה בקרוב,למרות שלא כולם יסכימו אני מאמין שאם דני גריינג'ר הם היו יותר קטלניים,אני מספט אותם מאוד,הלב עם מיאמי אבל אני לא יהיה באבל אם הפייסרס יעלו ויקחו את הטבעת.

  2. מאוד מקווה שההיט יפסידו בגלל לברון שאמר מה שאמר על סטיבסון אבל אז יהיה לי חבל על וויד

  3. HASHTAG- #
    זה תיוג בהודעות בטוויטר ושאר תוכנות מהסוג הזה דוקטור.

    למשל:
    הלכתי השבוע לפאב החדש הזה #ברלין
    כדי שמי שיחפש את הבר ברלין, הציוץ שלי יקפוץ אצלו
    פשוט תיוג.

      1. הכוונה הספציפית שלו כאן הייתה שכולם מאוחדים תחת אותו ״היי״, הרעיון שלו היה להשתמש במושג המוכר מעולם האינטרנט שמשמש לקבוצת רעיונות תחת אותו תיוג

  4. אחלה כתבה ותרגום.
    לא יודע קל לסמפט את אינדיאנה באמת חביבים .קשה להאמין שבלי סטאר הם יצליחו לקחת תהיט.זה הטיים של גורג וגם של ווסט.הם יצטרגו 120 אחוז מכל שחקן כדי לעשות תלא יאומן .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט