האם לפייסרס יש מספיק להפתיע את מיאמי ביום ד' (ובסידרה כולה)? / מנחם לס

 

כשלברון נשאל על לאנס סטפנסון אחרי המשחק  שקבר את הניקס לעונת 2013, הוא ענה בתשובה המעליבה האולטימטית שאתלט אחד יכול לתת בקשר לאתלט מתחרה: "סטיפנסון? מי זה סטיפנסון?", ואחרי שהשואל הגיב, "אתה יודע, גיבור הנצחון על הניקס במשחק האחרון!", באה התגובה: "אין לי זמן אפילו לדבר עליו. אני אפילו לא אתן לו את 'MY TIME OF THE DAY'".

אם אני לברון, לא הייתי עונה כך. למה להוסיף תחמושת לשחקן הצעיר שנראה לי שבחלקי משחק רבים ישמור על לברון, ולברון ישמור עליו? לאנס סטיפנסון בן ה-22 היה גבור משחק הנצחון על הניקס כשהוא מראה דברים שלא ידענו שיש לו, ובעיקר פיזיות מעודדת שתוכל לעמוד נגד לברון  בכל סמטה חשוכה בברוקלין, שם נולד וגדל. הוא הפך לשחקן חמישייה סולידי מאד של הפייסרס, וזה ההבדל היחיד המשמעותי בין הפייסרס שמיאמי היט הכירה, והפייסרס של היום. או, סליחה, ישנו עוד הבדל: רוי היברט חדש. ה-2.19 מ' הזה הוא לא סתם עוד גבוה. מה שיש למיאמי היט להתמודד נגדו עתה הוא ענק שלמד לשחק כדורסל – הגנה והתקפה. הוא יהיה בראש שלם גבוה מכל מי שישמור עליו מלבד כריס בוש, וגם על כריס יש לו חצי ראש יתרון. הוא הבעייה מספר אחת של ההיט.

האחרים:

פול ג'ורג' כבר מזמן איננו 'פוטנציאל'.  הוא עתה פוטנציאל שהתגשם,  כוכה הגנה חדש, וכוכב התקפה הוא כבר היה בעונה שעברה.

ג'ורג' היל הפך לפוינט גארד שהספארס לא חלמו שיהיה כשעשו עליו את הטרייד. הוא מין דני גרין עם שליטה בכדור. הוא יעשה צרות צרורות למריו צ'אלמרס. מצד שני נוריס  קול יתרוצץ לו בין הרגליים.

דייויד ווסט הוא דייויד ווסט: מסוגל לתת זיג על כל זאג של כריס בוש.

ד. ג'יי אוגוסטין החליף את דרן קוליסון כמחליף בפוינט לג'ורג' היל. חשבו שזו תהיה ירידה משמעותית. WRONG! הירידה – אם בכלל – היא מאד מינורית.

היתרון של ההיט? שני יתרונות: לברון ג'יימס. לפייסרס אין כוכב כמוהו, והוא יכול לבדו להיות GAME CHANGER. היתרון השני הוא ספסלה העמוק של מיאמי עם ספסל הכולל את כריס אנדרסון, ריי אלן, שיין בטייה, מייק מילר, ונוריס קול. כמובן שישנו גם רשאד לואיס שיכול פתאום להפוך ללברון, ג'יימס ג'ונס שמסוגל לצלוף שלשות כמו ריי ומילר אם יתנו לו הזדמנות, וג'ואל אנטוני: כולם וותיקי קרב, מנוסים, ווותיקים היודעים מאיזה צד משתין הדג.

כמה עובדות חשובות:

1. הפייסרס ניצחו העונה את ההיט פעמיים, אבל במשחק האחרון – לפני הפלייאוף – ההיט בישלו אותם על מחבט בוער. אבל המספרים הם 1-2 לטובת הפייסרס.

2. נקודות ל-100 פוזשיונס: היט 102.9 בעונה ו-110.3 בפלייאוף. הפייסרס הם 94.7 ו-101.6. יתרון משמעותי להיט.

3. נקודות מורשות ל-100 פוזשיונס: היט 95.0 בעונה ו-100.5 בפלייאוף. הפייסרס 90.7 ו-96.6 – יתרון משמעותי לפייסרס.

4. הפייסרס היתה הקבוצה היחידה בליגה עם רקורד חיובי נגד ההיט משך העונה הרגילה.

5. בשלושת משחקי העונה בין השתיים, פול ג'ורג' בן ה-23 קלע 18.6 נק' בממוצע, 7.7 ריב', ו-4.3 אסיסטים ב-42 דקות משחק, כשב-116 דקות הוא נישמר ע"י לברון. ללברון היתה סטטיסטיקה יותר טובה אבל לא בהרבה. הווה אומר שבמשחקי העונה ג'ורג' כמעט ניטרל את לברון, ומחק למעשה את הדבר החזק ביותר שיש להיט להציע!

6. ספואלטרה וווגל הם שני המאמנים הצעירים הטובים בליגה. כל ההשוואות שלי עם הפלח או ג'ורג' קרל הן השוואות רק לבידור הקהל. אין להשוות מאמן כמו פופוביץ' עם עשרות שנים נסיון, ומאמן צעיר, אנרגטי, אינטיליגנטי, וידען. לזקן ישנם יתרונות וחסרונות, ולצעיר ישנם יתרונות וחסרונות. היתרונות של הצעירים ספואלטרה וווגל היא אינטיליגנציה גבוהה, הכרה וידע בסטטיסטיקה, מושיון אנאליסיס, ומניבול. גם היכולת לשנות דברים היא יותר גמישה אצל הצעירים. אז כשאחד הצעירים הללו יגיע נגד פופוביץ' לגמר אדבר על זה. אבל בינתיים יש לנו שני מאמנים בהירים ("BRIGHT"), צעירים, ולדעתי פחות או יותר שווים ביכולתם!

מסקנה:

למרות שלמיאמי היט ישנה הגנה מצויינת – במיוחד קבוצתית – יהיה זה מאבק בין ההתקפה הטובה בליגה לבין ההגנה הטובה בליגה, ותסלח לי ממפיס גריזליז  שכמה החשיבו כקבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה. מה עשתה להגנה שלה הספארס ראינו אמש. כל מילה נוספת מיותרת. מיאמי היא קבוצה מצויינת, אבל ניתנת לשבירה די בקלות. ראינו זאת שוב ושוב משך העונה, במיוחד נגד קבוצות הגנה חזקות עם סנטר גבוה. זוהי בדיוק האינדיאנה פייסרס.

למה מיאמי תנצח:

1. מיאמי תנצח כי הנסיון שלה יעזור לה להרים את רמת משחקה לרמה הנדרשת לנצחון. כמו הספארס אמש, הם לפתע ייראו ביום ד' ומשך שאר הסידרה כקבוצה כמעט מושלמת היורה בכל הקנים שלה. זוהי קבוצה שיכולה להרים את עצמה לכל רמה נדרשת עבור הנצחון.

2. למיאמי ישנם 12 שחקנים שכל אחד מהם יכול להתרומם לפתע להיות כוכב הקבוצה, כפי שהראה מייק מילר במשחק הגמר האחרון נגד הת'אנדר בעונה שעברה. כל מה שעל אריק ספואלטרה לעשות זה למצוא את היד החמה, ומי יודע, אולי הוא ימצא 5 ידיים חמות.

3. למיאמי היט ישנם שני סופר-סטארים, לברון ודוויין ווייד. דוויין פצוע, אני יודע, אבל יש לו את הג'ניוס להפוך את גורל הקבוצה ב-5-10 דקות. לברון הוא השחקן הטוב והחזק בעולם. פול ג'ורג' יהיה שומרו הראשי (סטפנסון ישמור עליו רק בחלקי משחק) ולברון מסוגל לקחת את פול לבית המטבחיים, אם כי משך העונה פול ג'ורג' עשה את שלו מול לברון.

4. נוריס קול הפך לשחקן מצויין להיט, ולדעתי טוב ממריו צ'אלמרס. הוא הפוינט גארד הקטן שג'ורג' היל יתקשה ביותר לשומרו.

5. למיאמי אין קהל ביתי מי יודע מה, אבל יתרון בית הוא יתרון בית. אני פשוט לא רואה את הפייסקס מנצחת משחק אחד במיאמי.

למה אינדיאנה תנצח:

1. לפייסרס יש את ההגנה הטובה בליגה והיא מסוגלת לשבש לחלוטין להיט את משחקה, ולחסל את קולעי השלשות שלה.

2. אריק ספואלטרה מתעקש להעלות את אדוניס האסלם כסנטר בחמישייה. היברט הוא 2'7. האסלם הוא בקושי 8'6. הבדל של 15 ס"מ. אילו כריס אנדרסון היה בחמישייה הסיפור היה אחר, אבל כריס ניכנס כשברבע הראשון נותרו 2 דקות, והוא משחק בערך 16 דקות למשחק. היברט יכול לגרום נזק בלתי הפיך להיט עד אז, ובדקות שאנדרסון לא משחק. כאן המפתח לנצחון אינדיאנה.

מה יקרה? לדעתי מיאמי תנצח ב-5 משחקים, אבל כמעט כולם יהיו צמודים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. מנחם קבל שאפו ענק על הפריוו גם של המערב וגם של המזרח,ולשם שינוי אני מסכים איתך גם בניתוח וגם בהערכה כמה ייגמר,בבארקט הימרתי שמיאמי מנצחים ב5 את אינדיאנה

  2. מנחם BRIGHT זה מבריקים ולא בהירים(אני חושב שלזה התכוונת).
    לגבי המשחק היום נראה לי שיהיו מכות, כמו שנהוג במזרח.
    יהיה צמוד וכל המשחקים ילכו להכרעה של הדקות האחרונות,
    הימור וזה רק הימור ההיט ב7 .

  3. אם אני לה ברון , אני מצחצח שינים לפני שאני פותח את הפה בפעם הבאה
    אני מקווה שכמתנת פרידה לסטרן , מיאמי לא תהיה בגמר ואז יהיה גמר עם רייטנג חלומי
    אינדאינה הקשתה על מיאמי בעונה הקודמת והעונה הם נראים בשלים יותר.
    הראש אומר מיאמי ב 5 , הלב אומר אינדאינה ב 6

    1. גם אני לא הייתי מרגיז את סטפנסון אילו הייתי לברון. אבל ג'ורג' יהיה בד"כ השומר כי סטפנסון הוא קצת נמוך מלשמור על לברון. אבל כמו טוני אלן, הוא מסוגל בהחלט.

  4. אחלה פריויו .
    לא התפלא גם אם זה יגמר ב 4. למיאמי יש כ"כ הרבה אפשרויות של שחקנים שיכולים לשנות תמשחק שמספיק שרק 3 יהו טובים הם לוקחים .(נגיד לברון וויד אלן,וויד בוש קול).לאינדיאנה אין פריבילגיה שגם פול והיברט לא יפגעו.

    1. יכול להיות (וזה רק תיאוריה) שהוא נשלח לעצבן אותו על ידי המאמן …נראה אם העצבים יעזרו למיאמי או לאינדיאנה

  5. נראה לי שוויד יתעלה על עצמו. כולם שוכחים אותו בגלל לברון, אבל הוא שחקן אדיר.
    מאוד לא אופייני לג'יימס להיות שמ*ק. הוא דווקא בחור חביב. אני מקווה שסטפנסון יגרום לו לאכול את הדייסה שהוא מכין כאשר הוא מתבטא כך.
    הלב רוצה את אינדיאנה, כי מגיע להם, קבוצה הגנתית וסופר מוכשרת.
    המוח אומר שאין קבוצה אחת בNBA עם עומק כמו של מיאמי. גם אם תוציא את החמישייה, הנותרים יוכלו להגיע לפלייאוף לבדם.

  6. גם הלב שלי אינדיאנה – אבל נראה לי שמיאמי יאכלו לפייסרס את הלב…
    צריך נס כדי שזה יהיה אחרת. מיאמי קבוצה כזאת עמוקה.

    מה זה בכלל "נקודות מורשות"?
    (סעיף 3 בניתוח של מנחם)

  7. לדעתי מיאמי יקחו די בקלות אבל דווקא בגלל קלעי השלשות שלהם. להברון לא יכול לקח את פול מתחת לסל כי שם מחכה השרוך, אבל מצד שני בניגוד לאנתוני , לברון יודע למסור ואוהב למסור ולכן אלו שיחכו אז על השלוש הם אלו שינצחו את הסדרה,.
    כמובן שלאור ההימורים הקודמים שלי מוטב להמר בדיוק הפוך…

  8. הדבר המדהים הוא שאף אחד לא יודע איזו מיאמי תופיע. בפלייאוף שעבר הם החליטו שהגיע הזמן לשחק אחרי 2-1 לפייסרס. מה שבטוח הוא שמיאמי טובה נגד אינדיאנה טובה זה ניצחון של מיאמי. יש להם גם הגנה והיברט יצטרך להתעלות על עצמו ולעבוד מאד קשה כדי לתת יתרון נגדם. אם וויד יהיה בריא אין לאינדיאנה סיכוי.

  9. 1. אם אתה מאמן אינדיאנה – אתה מרדים במשחק הראשון וגונב ביתיות בשני או שמנסה להפתיע כבר בראשון?
    2. האם יש לך סטטיסטיקה של גניבת ביתיות – האם גנבו יותר את הראשון או את השני?

  10. אני חושב שונה מרוב האנשים כאן:
    במזרח אני הולך על אינדיאנה מהסיבות הבאות:
    – לא התרשמתי ממיאמי עד עכשיו בכלל בפלייאוף
    – לברון לא משחק עם ביצים
    – דווין וויד לא במיטבו (פצוע).
    – אינדיאנה מגובשת יותר עם הרבה כלי נשק ויתרון בצבע
    – במפגשים בינהם אינדיאנה לא פוחדת.

    מה שעלול לטרוף את הקלפים אלו מופעי ה – 40+ נקודות של לברון.
    בעיקרון אני אוהד Light של מיאמי.

    במערב אני הולך על ממפיס בגלל:
    – רגליים יותר צעירות (השלישייה הוותיקה של הספרס די שחוקה).
    – יתרון בצבע. מופע האיימים של רנדולף לא אמור לחזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט