מעורב הופס ליום ששי / אתגר יום ששי (עם תוצאות) / מנחם לס

 

1. לברון דוהר לכל הכיוונים. מדהים!

אני לא מאוהדי לברון ג'יימס בלשון המעטה.

אבל אני חייב להעריץ את התפוקה שלו. את ההספק, את היצירה, את מעורבותו.

מבחינת אישיות, והמוצר שהוא מוציא מעצמו (ומכל הברנד שלו, או סתם מהשם 'לברון ג'יימס'), לא היה אף שחקן אחר שהפרודוקציה שלו, הרעש מסביבו, הכותרות שהוא מביא והאימפקט של כל הווייתו מגיעים לרמה של לברון. לא מייקל ג'ורדן ולא אף אחד אחר. היחיד שהאימפקט שלו היה כאימפקט של לברון (ואפילו יותר, בגלל מלחמת וייטנאם) היה מוחמד עלי.

אז בזמן שכל מה שאתה שומע ורואה זה "לברון והלייקרס", בלי ששמעתי או ידעתי על כך (והאמינו לי שאני טוב-טוב בתוך העניינים), מסתבר שבעוד ארבעה ימים (ב-28 לאוגוסט) ה-HBP יוצא עם סידרה שכוכבה הוא לברון ג'יימס, ומקומה היא ה-BARBERSHOP – המספרה. שם התכנית הוא "THE SHOP"

 

2. עכשיו בקי המונד איננה יחידה: הסיקסרס שכרו את  לינדסי הרדינג כ-SCOUT!

Lindsay Harding.

 

הלוואי והיתה לנו מילה עברית טובה יותר מ'צייד כישרונות' למילה סקאוט, ועד שתהיה, אמשיך להשתמש במילה סקאוט.

אחרי שסן אנטוניו שכרה את בקי המונד כעוזרת מאמן, היו שחשבו שזה אקט של ONE TRICK PONY של הפלח כדי להרתיח את המרק. אבל לא – היא הוכיחה את עמצה כלגיטימית בהחלט, והשחקנים הקשיבו לה והעריכו אותה. עכשיו הסיקסרס שכרו את כוכבת העל לשעבר של ה-WNBA כסקאוט (https://sbnation.cmail19.com/t/d-l-bhduddk-ykztllijr-j/). אגב, עתה למדתי שהיא הסקאוט השני ממין נקבה במשרה מלאה, כי היה כבר תקדים עם ג'ני בוצ'ק המשמשת כעוזר מאמן במבריקס, והרפטורס הוסיפו את הקנדית תמרה תאת'ם כעוזרת מאמן ברפטורס.

כנראה שהסכר נשבר. התכוננו ליותר ויותר נשים המשמשות בתפקידי אימון וסקאוטינג שונים בקבוצות הליגה.

3. איזה רוקי קיבל "0" הצבעות מחבריו בעניין ה-"BEST CAREER"?

ה- NBA ערך את השאלון השנתי המסורתי בהשתתפות 30 (הפעם 35) מהנבחרים הראשונים בדראפט. השאלה? למי תהיה קריירת כדורסל מוצלחת ביותר בליגת האן בי איי (http://www.nba.com/2018-19-nba-rookie-survey).

אתם רוצים לומר לי שלג'רום רובינסון וטרוי בראון תהיינה קריירות NBA טובות מאשר ללוקה דונצ'יק?

זה בדיוק מה שהרוקי'ס אומרים לנו (לשחקן אסור היה לבחור עבור עצמו). הם זכו בבחירות בעוד שללוקה דונצ'יק היו אפס בחירות.

ייתכן שהצעירים האלה הם חסרי מושג לחלוטין בקשר ליורוליג, או לך תדע. אולי הם לא מאמינים שלווניל אירופאי מצפה עתיד וורוד ב- NBA, אם כי היו כמה דוגמאות בעבר שמראים אחרת.

לך תדע.

מדוע הרוקי'ס חושבים שלוונדל קרטר וקווין נוקס תהיינה קריירות מוצלחות יותר מאשר למרווין באגלי או דיאנדרה אייטון? כי הם ראו אותם הקיץ ושיחקו נגדם, בעוד שבאגלי ואייטון – וכמובן לוקה – החליטו לא לשחק.

לוקה לא רק שלא שיחק בליגות הקיץ, הוא גם לא שיחק במכללות. אז למה שיצביעו עבורו?

אבל מה?

!But zero votes is still pretty disrespectful

הם גם הצביעו על מי יהיה רוקי העונה:

4. כוכב נולד: אלכס אנטטוקונמפו – האח בן ה-16 של ה'פריק'

אלכס בן ה-16, כבר 1.94 מ' עם מוטת זרועות של 2.18 מ' השתתף במחנה הכדורסל של ה-NBA "כדורסל ללא גבולות" בבלגרד, סרביה, ושבר את השוק.
*
מייק שמיץ, אחד מהסקאוטים הידועים של ה-NBA באירופה הרעיף עליו שבחים שהיו נשמעים מוגזמים אילולא היו נכונים. הוא היום כוכב התיכון "דומיניקן" שבפלורידה.
*
*
יש לו את הצעד הענק של האח המבוגר, ושליטה מצוינת בכדור כי הוא משחק כפוינט גארד בגלל שכנראה לא יגבה הרבה יותר, לפי דעת  רופאים מומחים במקצוע. כפות ידיו הגדולות (מאד) מאפשרות לו לבצע דברים מדהימים עם הכדור.
*

Bucket list ✔️ #WWEMondayRaw

A post shared by Giannis Antetokounmpo (@giannis_an34) on

5. הציון של בוסטון סלטיקס על פעולות הקיץ

נוספו: בראד וונמייקר, רוברט ויליאמס, וקיץ שלם של סוף הריהביליטציה של גורדון הייוארד.

עזבו: אף אחד

אני מעריץ ממש את הסלטיקס על שהחליטו לא לעשות דבר ולשמור על הסטטוס-קוו.כמו שלימד אותנו יוגי ברה, הקצ'ר של היאנקיס: "אם זה לא שבור, אין מה לתקן". אני מאמין שיש להם את הרוסטר השני בטיבו בליגה, וצוות מאמנים אולי הטוב ביותר. דני איינג' רצה את קוואי לינארד, אבל לא היה מוכן לקפוץ מעל הפופיק ולהציע לו הרים וגבעות. הוא גם לא שילם יותר מהשווי של ג'ייסון טאטום, ג'יילן בראון, וקיירי אירוינג – דבר שעלול היה לפגוע בכימיה של הקבוצה. הסלטיקס מתחילים את העונה כמועמדים ברורים לגמר האליפות, ודני איינג' יושב עתה בראש הארגון שיוכל להיאבק על הסופר-סטארים הבאים בתור: אנטוני דייויס וג'ימי באטלר.

ציון? A

 

6. שאלה שנייה לקיץ: מה הם ה-THAMES BARRIERS ומה מטרתם?

אתמול ענו נכון בקשר לשרשרת ההרים שהם הפירנאים. מעתה ברגע שתהיה תשובה נכונה אציין זאת.

השאלה להיום היא מה הם ה-THAMES BARRIERS ומה מטרתם?

אם לא תהיה תשובה נכונה בלי להסתכל בגוגל, היא תינתן מחר!

 

7. אתגר יום ששי: בחר את קבוצת 'נולדו כיהודים אמריקאים' (וששיחקו אחרי 1960)

חמישייה לפי תפקיד, ו-7 מחליפים (כמובן שהיהודים האמריקאים ששיחקו בישראל יכולים להיבחר, אם יש להם מקום)

*********************

מאחר ועד 5 אחה"צ איש לא ענה, הנה התשובה שכתבתי בעצמי ב'תגובות':

בקשר לאתגר (מאחר ואיש לא ענה):

פוינט גארד – לארי בראון (חשבתי וחשבתי בקשר לג'ורדן פרמר)
שוטינג גארד – בארי לייבוביץ (או מיקי ברקוביץ?)
סמול פורוורד – טל ברודי
פאור פורוורד – ארט היימן (חשבתי גם על נדב הנפלד, ודן שייז)
סנטר – דולף שייז

ספסל: ג'ורדן פרמר, עודד קטש, ארני גרנפלד, עומרי כספי, דן שייז, ניל וולק, מיקי ברקוביץ' , נדב הנפלד (ג'ואל קרמר כמעט ניכנס. היה מצויין ב-5 שנותיו בפיניקס)

עומדים בתור לו סילבר וסטיב צ'ובין

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. חתיכת אתגר מנחם, אני לא בטוח שאני בקיא מספיק ביהודים שפעם שיחקו בליגה ואני בטוח גם שההגדרה שלי של 'מיהו יהודי' שונה צהגדרות של כמה אחרים במה שיכול ליצור פולמוס רציני באתר.

    דולף שייס הוא כנראה היהודי הכי טוב אי פעם לשחק כדורסל. אמארה סטודמאייר שני ברשימה. כספי כנראה גם יעשה חמישייה וגם ארני גרונפלד. אולי גם דני שייס הבן של דולף, אם כי יש לנו יותר מדי גבוהים אז הייתי משלים את עמדחת הגארד עם ג'ורדן פארמר

    1. אני בדעה שלא נורא אם בתקופה הזו של השנה יהיו כמה פולמוסים מכובדים גם בנושא מי הוא יהודי .
      ( הייתה לכך הצלחה רבה בעבר).
      ואם כבר אז הייתי שמח גם לשאול את השאלה מה הוא יהודי ולא רק מי הוא יהודי .
      בקצרה ממש בשביל לשבור איזה מיתוס מוטעה.
      יהודי הוא קודם כל לאום לפני שהוא דת .
      וזה בניגוד גמור לנצרות ואיסלם למשל שהם דתות ולא לאום .
      למשל יכול להיות מוסלמי אירופאי או להבדיל ערבי נוצרי .
      יהודי זה קודם כל לאום לפני דת .
      ( בגלות ורק בגלות התמסמס הצד הלאומי כמאמר חז"ל בתלמוד " אין לנו בגלות אלא ד' אמות של הלכה).

        1. בן לאימא יהודייה נחשב יהודי זו ההלכה היהודית,ומי שלא עונה על זה לא נחשב יהודי אלא אם כן עבר גיור כהלכה מרוצים !

  2. מנחם מדובר במחסומים על נהר התמזה שנועדו למנוע הצפה של לונדון
    לגביי האתגר השתתפתי בו לפני המון שנים
    הפעם אוותר

  3. תודה ושבת שלום

    מסכים שהסלטיקס עשו נכון שלא הובילו שינויי רציני השנה.
    וונמייקר זו תוספת מצויינת כגארד נוסף שיכול להיות גם פויינט ו-וויליאמס כרוקי, סימן שאלה גדול. הבנתי שהוא קנה דירה ליד ה TD גארדן כך שלפחות אחורים למשחקי הבית כנראה שלא יהיו, טאץ ווד!
    לגבי דייויס, אני לא רואה את זה קורה. נכון שאם יציעו תמורה גבוהה מאד לניו אורלינס בשבילו. נניח טאטום בראון הורפורד ובחירות דרפט ניו אורלינס יכולים לשקול. אבל אני לא רואה את זה קורה כי הוא לא רוצה ובסופו של דבר לסופרסטאר ברמה שלו (אחד מהרביעייה הפותחת) יש השפעה גדולה ואם הוא רוצה להישאר בניו אורלינס זה מה שיקרה. שחקנים יכולים להשפיע על התרדה שלהם, ראו מקרה אירווינג.

    1. + 100. דייויס לא יעזוב את הפליקנס. אין מצב . הם יתנו לו את הסופר מקס בצדק אף קבוצה לא תוכל לתת לו את מה שיקבל מהם לזה הוא שואף וגם כנראה אוהב את הקבוצה. בוסטון הולכת להיות מאוד מסקרנת השנה

  4. רוברט וויליאמס זו תוספת רצינית לבוסטון.הוא יעבור סדרת חינוך קצרה לדעתי. המיקום הנמוך שלו בדראפט זו סטירה מאוד חזקה שחטף, בסופו של דבר הוא נשאר לשנה שניה במכללות כדי להבחר גבוה. עוד כמה חודשים אני מאמין הוא יתברר כגניבה השניה של הדראפט, הראשונה מייקל פורטר , אני אגב משוכנע שלו הייתה הזדמנות לבוסטון היא היתה בוחרת בפורטר.ויליאמס ממלא צורך בבוסטון , הם צריכים שחקני פנים , הם לא מספיק חזקים בקו הקדמי. למעשה כל קבוצה צריכה כמה שיותר שחקני פנים, ושלא יספרו לכם סיפורים על כדורסל חדש , מודרני ועוד. הווריורס לקחו סנטר בלי היסוס ,את התיאוריות על כדורסל מודרני הם משאירים לתמימים.
    לגבי לברון "הספר" הוא מתקשקש יותר מידי. הוא יהיה שחקן קולנוע בחלומות אולי בגלל זה הגיע ללוס אנגלס.אולי נמאס לו המתח של סדרות גמר, אולי האמין שכל כוכבי הליגה יעמדו בתור ללייקרס כי הוא הגיע לשם. הוא בטוח רוצה שם סופר טים. זה בשבילו המינימום , גם בסופר טים הוא לא מצליח במיוחד לקחת אליפויות.
    עד כמה טוב לברון? קובי בריינט , וטים דאנקן לדעתי שחקנים טובים יותר.הם פרשו,השאלה אם היום הוא הטוב ביותר.אני לא בטוח למה לא קווין דוראנט? הבעיה של דוראנט וגם של הארדן שהם שיחקו לצד ווסטברוק, שחקן שלו הכדורסל היה משחק של שחקן אחד בלבד לא חמישה שחקנים היה לוקח אליפויות.לדעתי עם ווסטברוק לא מגיעים להישגים משמעותיים, כמו לברון הוא מוריד את רמת השחקנים סביבו.רק תזכרו איך דוראנט חיסל את לברון באליפות הראשונה שלו.
    לגבי דונציץ אחכה בסבלנות לפחות חצי שנה. לך תדע , בשעתו דיברו על רוביו , יצא שחקן די טוב לא יותר. לא רוצה להגיד שדונציץ זה רוביו חדש
    אולי האופי שלו שונה,אולי קורץ מחומר אחר,לא שווה אפס נקודות , הוא בחור הישגי, יש סיכוי שיהיה כוכב בכל מקרה הרבה יותר טוב מגרום רובינסון,או טרוי בראון

    1. הסטירה הזו לא עשתה לו כלום עם כל האיחורים ואיבודי הארנק שהיו (בהדגשה) אחריה…. הבחור מפוזר ברמות ונראה מאד לא בוגר לשחקן שמשתכר מליון ושש מאות אלף השנה….
      האם יתבגר ויהיה בחירת השנה (לא אוהב את המושג גניבה) או אחת מהן? רק הזמן יגיד. לדעתי יקבל דקות רק כשיוכיח את עצמו באימונים. אם הוא רוצה להיות גדול ולסדר את עצמו בחיים, הוא צריך לעבוד קשה.

  5. תודה רבה מנחם, אחלה פוסט.
    בעניין הנשים – תופעה מבורכת. אין סיבה להניח שיש להן מח כדורסל פחות טוב מלגברים, ואני חושב שכמה הצלחות של החלוצות הראשונות יפרצו את הסכר.

    בעניין תפיסת השחקנים האירופאים – ה"משוואה" ש"מתרגמת" הישגים באירופה לפוטנציאל בנבא עדיין אינה מפותחת מספיק. כנראה גם בגלל שחלק מהכשרונות האירופאים הולכים ישר לקולג'. מעניין אם יש מחלקת סקאוטינג בליגה שפיתחה משהו כזה.
    לא זכורים לי הרבה שחקנים שהצליחו באירופה וגם הפכו לשחקנים מצטיינים בנבא (מאנו, סאבוניס, אולי דראזן אלמלא התאונה, שכחתי מישהו?), אבל נראה לי שדונציץ יכול בהחלט להצטרף לקבוצה הזו.

    בעניין בוסטון – אני חושב שנצטרך לחכות לסוף השנה כדי להכריע בסוגיה. בוסטון, כמו שהיא עכשיו, מספיק טובה כדי לנצח את כל הקבוצות, למעט הלוחמים. אם אכן זה יהיה הגמר, ואם הוא יהיה צמוד, אפשר יהיה לטעון שטרייד עבור קוואי יכול היה לעשות את ההבדל השנה ולתהות מה הייתה ההשפעה שלו על השנים הבאות. קבוצה מרתקת בכל מקרה.

    1. רוביו היה עלוי בספרד, גם פרננדז (אם כי לגביו הדעות חלוקות לגבי הצלחה ב-NBA).
      האחים גאסול היו טובים בברצלונה

    2. דונציץ יהיה טוב זה אני בטוח. השאלה סה האם יהיה סופרסטאר ואיך הוא יהיה בהשוואה לשחקני הדראפט הזה. אני לא חושב שהוא יהיה סופרסטאר. שחקן טוב כמו גינובילי גלינארי וכו בהחלט כן.

        1. שאלה מצוינת…. אני מניח שהם באותה נשימה רק ב"דירוג של שחקני נבא לא אמריקאים, ממוצא איטלקי, ששיחקו באירופה ושם משפחתם מתחיל בגימל" או משהו כזה 😉
          בכל הקשר אחר צריך לקחת הפסקה ארוכה ביניהם…

  6. לא יודע אם מגיע לבוסטון A בעיקר בגלל שהם לא עשו הרבה בקיץ, אבל גם להשאיר את סמארט זה משהו. שאלון הרוקיז כל שנה מסתבר בדיעבד כבולשיט (בתכלס הם חבורת ילדים שלא מבינים מהחיים שלהם) ומעניין אם מאחד מהאחים הנוספים למשפחת אנטקפומפו ייצא משהו

  7. תודה מנחם, אחלה טור לשישי בבוקר.

    לא הייתי מתרגש מהסקר רוקיז, הם בני 18 וידועים רק מה שהם יודעים. אני מניח שדונצ'יץ' בשביל רובם הוא ילד אירופאי עם עור חיוור ושיער צהבהב שגדל בסיר של שמנת, ורובם לא שמעו מעולם על יוגוסלביה או מלחמת אזרחים ובטוחים שהשכונה שהם גדלו בה זה מקום קשוח…

    מה שכן, העלה לי חיוך על הפנים לראות שקובי בריאנט קיבל הצבעות בתור "השחקן האהוב עלייך בליגה". צעירים מושתנים, אבל יודעים לעשות כבוד להיסטוריה

  8. אני חושב שקראתי כבר על איזה 30 שחקנים שנבחרו סוף סיבוב ראשון או סיבוב שני שהם יהיו גניבות דראפט.
    כמה לא גניבות זה משאיר ?

    1. לוקה דונצ'יץ' נולד אחרי שהסתיימה המלחמה בבלקן, ובכל מקרה סלובניה כמעט שלא היתה מעורבת במלחמה. מה שעשה אותו לשחקן טוב זו לא השכונה שהוא גדל בה (למיטב ידיעתי שכונת מעמד בינוני סבירה לגמרי) אלא כישרון, מוסר עבודה, תרבות הספורט הנפלאה של הבלקן ובגרות וקור רוח אדירים שאפשרו לו להיות חלק משמעותי בשני תארים – אליפות אירופה לנבחרות ואליפות היורוליג (הליגה הכי טובה בעולם חוץ מהnba עם כל הכבוד למכללות למיניהן)

  9. לא הייתי לוקח את סקר הרוקיס ברצינות גדולה,ברור שהם לא עוקבים אחרי היורוליג. לגבי השאלה למי תהיה הקריירה הכי טובה,איך אפשר לענות על זה? מי יודע מה ילד יום?

    1. ב 9 השנים האחרונות הם טעו ב 8 בחירות של רוקי העונה וצדקו רק פעם אחת . . .
      חוץ מזה הם בחרו בדונציץ כמספר 2 לבחירת רוקי העונה אז לך תדע . . .

  10. הרוקיז רפי הבנה גדולים. ראה עונה שעברה מה נאמר בסקר דומה.

    לברון בא גם בשביל לקדם קריירת שואוביז אחרי הפרישה וזה מצויין לקיץ. הספינים והתירוצים לעונה חלשה כבר רשומים ומוכנים במייל על SEND לווינדורסט אצל קבוצת ריץ פול.
    בלי קשר לברון בא בשביל לקחת אליפות ולהעצים את התאגיד והמורשת. מי שחושב שהוא בא סתם להעביר את הזמן טועה בגדול, שחקנים כמו לברון הם לא אנשים שיהנו להפסיד. הקטע שהתוכנית שלו ל2 כוכבים נוספים שהיו אמורים להגיע הקיץ הסתבכה וקיבלה תפנית לא צפויה והשאירה את המלך עירום על לונזו.

  11. בוסטון תקבל חזרה לא רק את הייוורד אלא גם את בראון וטייטום מבוגרים בשנה, וקבוצה שכבר עברה שנת הרצה ביחד. גם יש בחירה סופר גבוהה בדראפט הבא. איך הכוכבים יסתדרו לנו אני לא יודע, אבל מבחינת ניהול הקיץ עשו שם את המקסימום האפשרי.

    1. נכון מאד. לא כל שנה חייבים שינויים. חזרת הכוכבים הפצועים החתמת מרכוס ואחד מהשחקנים הטובים בשנה שעברה באירפה הם עבודה מצויינת של איינג וצוות הרופאים. אם קיירי יעזוב בסוף העונה זה יחשב לכישלון אבל של שמה הבאה 😒

  12. בקשר לאתגר (מאחר ואיש לא ענה):

    פוינט גארד – לארי בראון (חשבתי וחשבתי בקשר לג'ורדן פרמר)
    שוטינג גארד – בארי לייבוביץ (או מיקי ברקוביץ?)
    סמול פורוורד – טל ברודי
    פאור פורוורד – ארט היימן (חשבתי גם על נדב הנפלד, ודן שייז)
    סנטר – דולף שייז

    ספסל: ג'ורדן פרמר, עודד קטש, ארני גרנפלד, עומרי כספי, דן שייז, ניל וולק, מיקי ברקוביץ' , נדב הנפלד (ג'ואל קרמר כמעט ניכנס. היה מצויין ב-5 שנותיו בפיניקס)

    עומדים בתור לו סילבר וסטיב צ'ובין

    1. ברודי סמול פורוורד ? איך הוא פחות מ 1.90 ותמיד היה גארד.
      במקום פרמר הייתי בוחר בג'מצי או כהן-מינץ או סילבר.
      מהתור לזרוק את צו'בין לכל הרוחות ולהכניס את דייב ניומארק ובועז ינאי.
      קרמר אולי היה סביר בפניקס אבל היה קטסטרופה במכבי ולכן לא יכול להיות אפילו מועמד לרשימה.

      ההרכב שלי:
      חמישייה : בארי לייבוביץ, מיקי ברקוביץ, עומרי כספי, דולף שאייס וניל וולק.
      ספסל : עודד קאטש, דורון ג'משי, לו סילבר, נדב הנפלד, תנחום כהן-מינץ, ארני גרינפלד ודן שאייס.

      לארי בראון ? המאמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט