נקמת המכונות: היום פדרר נגד נדאל גמר איטליה / עידו מוריה, אוסטרליה

נקמת המכונות

עידו מוריה

השבוע מתקיימת אליפות איטליה הפתוחה שטורפת את כל מה שלמדנו שבוע שעבר מאליפות ספרד ומחזירה קצת ערכים ישנים.

נתחיל בעיקר. רוג'ר פדרר. יקיר המערכת והמועמד הטבעי להיות ג'יימס בונד הבא. הבנאדם קלסיקה. רק לפני שבוע כתבתי על הטיימינג שלו והנה הוא עושה –  את זה!

בקליפ רוג'ר מגלם עוזרת בית וגיל סימון (טופ – 5 ברגעיו הגדולים) מגלם סמרטוט רצפה. בסיום המשחק נשאר הרבה בוץ על הרצפה אבל זה בעיקר קשור לזה שאיטליה הוא טורניר חיימר ופדרר נקה רק את הקווים.

רוג'ר החליט שהוא לא יכול להראות יותר כמו שהוא נראה במדריד ועשה את הדבר ההגיוני היחיד שיכל לעשות. הוא הלך להסתפר! השבוע הוא כבר בא כמו מכונה: הוא יודע איפה כל כדור ינחת, הוא יודע איפה היריב שלו נמצאה ולאיזה כיוון הוא רץ, הוא יודע מה מחבטה הבאה וגם זאת שאחריה תהיינה. נקמת  המכונות.

בטור שלי מסוף השנה כתבתי על חמשת הטינסאים שיפרצו בשנת 2013. יאנוביץ היה אחד מהם

http://www.hoops.co.il/?p=3897

ברבע הגמר נפגשו סופסוף פדרר ויאנוביץ. סרבים של 235 קמ"ש, משחק רשת, כדורים שמסתובבים אחורה וכיסוי מגרש לא ייאמן של 2 השחקנים. השבוע פדרר כל כך טוב שהוא לא יכל היה להפסיד אבל  יאנוביץ שניצח השבוע את מספר 8 ו 9 בעולם ממשיך להתקדם והוא בדרך לטופ 5!! הנה קליפ מהמשחק:

http://www.hoops.co.il/?p=3897

בחצי הגמר פגש פדרר את באנו פאירה (עוד קליעה בומבה מהתחזית שלי ) וניצח אותו אבל בלי שבאנו פאיירה נשבר שזה דבר נדיר, ומראה על ההתקדמות של פאיירה.

בחצי השני של ההגרלה קרא משהו מפתיע ומשהו צפוי. ההפתעה הגיע במצב של 6:2 5:2 לדגויקוביץ על טומס ברויידיץ'. ברויידיץ במקום להישבר וללכת ללוקרים ניסה להחזיר עוד כדור ועוד כדור, ואחרי שעשה את זה הוא החזיר עוד כדור אחד ואחריו עוד אחד. בסוף המשחק הוא ניצח את מקום ראשון בעולם בעזרת הטקטיקה הפשוטה הזאת.

והנה בדיחה: נאדאל משחק טניס מול הקיר. נאדאל מנצח!

לנאדאל יש משחק פשוט. הוא פשוט עונה על כל כדור במכה הכי חזקה שהוא יכול לייצר. לדיוויד פרר יש טקטיקה פשוטה הוא עונה על כל כדור במכה הכי חזקה שהוא יכול לייצר. השניים נפגשו שוב השבוע במשחק של קיר מול קיר. מפגש המכונות.

http://www.youtube.com/wa tch?v=7iNqgGjJkrc

נאדאל ניצח. וגם את ברויידיץ'.

מחר קלאסיקו מספר 30 – פדרר VS  נאדאל.

נאדאל ינצל את היותו שמאלי להקפיץ כדורים כמה שיותר גבוה בעזרת הטופהאנד הקטלני שמייצר הפורהאנד שלו לגב היד של פדרר. פדרר ינסה להחליף צדדים לפורהאנד שלו ולפתוח זויות או לענות על הכדור מוקדם לפני שהוא מגיע לשיא הגובה.

פדרר לעומתו ינסה לראות אם הדרופ שופ המסובב שלו יפתח את משחק הקו האחורי של ראפא וינסה להמנע מראלי ארוכים בעזרת הסרבים המדוייקים שהוא מייצר כבר שבוע.

המתקיף הטוב העולם מול המגן הטוב בעולם. מפגש מכונות העל !  המשחק מתחיל ב 16:00 זמן מילנו.

ככה זה נראה ב 2006

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. המשחק ב 2006 היה מדהים, יותר טוב מכל הגמרים שלהם בצרפת.., כמעט 10 שנים חלפו להם מהגמר הראשון שלהם, והם עדיין משחקים אחד עם השני, מדהים…

  2. ראשית, תודה על הכתבה המעניינת והמקצועית.
    שנית, בכתבה הקודמת קצת הספדת את פדרר. האם הוא יקום כעוף החול לזכות בגרנד סלאם ?

  3. מנחם,נאדל זה נושא למחקר פיזיולוגי,הבו אדם לא שיחק טניס שנה ומשהו חזר לפני חודש וחצי וכבר מנצח את הטופ פור

  4. 6:1 4:1 לנאדל,אני צריך לזוז אז אני ייסכם(רוג'ר כבר לא ייקח את המשחק הזה).
    רוג'ר בחייך תפרוש,כואב, כואב,נשבר הלב לראות אותך ככה,לא יהיה עוד סלאם ובסוף ככה נזכור אותך.

  5. מנחם, אני ממש לא מסכים. פדרר לא צעיר ולא קרוב להיות צעיר, 31 זה גיל מעולה לכדורסלן, כדורגלן ואולי להרבה ענפים אחרים, אבל בטניס זה נחשב גיל מבוגר, בטח לשחקן שמשחק בסבב כבר 14 שנה עם כמות טורנירים ומשחקים אדירה בכל שנה עקב הגעתו התמידית לשלבים המאוחרים.

    והנה המספרים של הגדולים :

    אגאסי :
    פרש בגיל 36
    בכמה תארים זכה לפני גיל 30: 45 (מתוכם שישה תארי גרנד סלאם)
    בכמה תארים זכה אחרי גיל גיל 30: 15 (מתוכם שני תארי גרנד סלאם, באליפות אוסטרליה הפתוחה)

    סמפראס :
    פרש בגיל 31
    בכמה תארים זכה לפני גיל 30: 63 (מתוכם 13 תארי גרנד סלאם)
    בכמה תארים זכה אחרי גיל 30: 1, אליפות ארה"ב הפתוחה

    ג'ימי קונורס :
    פרש בגיל 44
    בכמה תארים זכה לפני גיל 30: 88 (מתוכם שישה תארי גרנד סלאם)
    בכמה תארים זכה אחרי גיל 30: 19 (מתוכם שני תארי גרנד סלאם)

    ג'ון מקנרו :
    פרש בגיל 33
    בכמה תארים זכה לפני גיל 30: 72 (מתוכם שבעה תארי גרנד סלאם)
    בכמה תארים זכה אחרי גיל 30: חמישה, אף לא גרנד סלאם אחד

    רוד לייבר :
    פרש בגיל 41
    בכמה תארים זכה לפני גיל 30: 133 (מתוכם שבעה תארי גרנד סלאם)
    בכמה תארים זכה אחרי גיל 30: 66 (מתוכם ארבעה תארי גרנד סלאם)

  6. אבל היום התזונה, האימונים, הרפואה – הכל עולם חדש. היום בן 31 הוא כמו בן 25 בזמנים של לייבר מבחינה פיזיולוגית.

  7. יכול להיות, אבל עדיין, נדאל קורס, פדרר מוותר על טורנירים וגם נובאק ומארי לא מחוסנים וסוחבים פציעות באורך קבע.
    כן, לכל שחקן זה שונה בעקבות סגנון משחקו, נדאל פיזי יותר ונלחם על כל כדור ובעקבות כך נפצע הרבה יותר, בעוד פדרר מרחף על המגרש וטפו טפו טפו, כמעט ולא נפצע. למרות זאת, השחיקה המנטלית והפיזית קיימות גם קיימות בגיל 31 וזה לא ממש משנה איזו רפואה יש. אולי צריך לתת יותר דגש לעייפות המנטלית, אשר אחרי מספר שנים דו ספרתי נהיית משמעותית מאוד. אני לא מדבר על חוסר רעב ורצון, אלופים כרוג'ר, רפא ונובאק תמיד יהיו עם רעב, אני מדבר על שחיקה בלתי רצונית. קצת כמו שבענף הכדורגל במידה ואתה מוביל 0-1 בדקה ה-80 במשחק חשוב וצמוד סביר שתסתגר מאחור. או ירידת מתח אחרי הבקעת שער מוקדם. בסופו של דבר, פדרר עייף. הוא השיג כמעט הכל, ולהישאר בפסגה בגיל כזה מול השוורים הצעירים זה הרבה יותר קשה.

    ואם נשים הכל בצד ונדבר על טניס : סגנונו של פדרר מבוסס על דיוק ולא על עוצמה, על ביטחון ותקיפה ולא על החזרות, הפוך לגמרי מנדאל, מארי ואפילו קצת מנובאק. (למרות שבשנתיים האחרונות הוא עשה מהפך גדול ועדיין נשאר מחזיר אדיר, בגלל זה הוא גם הטוב בסבב) כשפדרר היה בשיאו לא היה שחקן בעולם שיכל להתמודד מולו. הוא הציב שיאים מדהימים והראה דומיננטיות שאי אפשר להטיל בה ספק. יריבים ? הוא לא נתן לאף יריב להתפתח עד לתקופה בה הוא התחיל לרדת פיזית ומנטלית.

    נחזור לרפואה : אם רוג'ר משחק 5 מערכות בגראנד סלאם, נניח החל משלב רבע הגמר אז מתחילים התותחים האמיתיים לשחק, (דל פוטרו, ברדיץ' ושאר 5 הגדולים) מה הם סיכוייו לנצח ? לא גדולים. למה ? הוא מתעייף, מנטלית ופיזית.

    למרות הכל – הטניסאי הגדול ביותר אי פעם, ללא ספק בכלל. חוויה לצפייה, מרתק במשך כל שניה על המגרש ומעצבן כמעט באותה מידה בשנים הפחות טובות שלו, אבל ההערכה העצומה מנצחת את זה ומשאירה אותי דבוק למסך גם כשהוא משחק כמזוכיסט ממש כמו היום. הסבירות שרוג'ר ייקח עוד סלאם לא גבוהה ותלויה בנפילת נדאל לפני מפגש מולו ו/או הגעה לגמר מבלי להיתקל במשחק ארוך ומייגע. לעבור שני שחקני טופ 4-5 בחצי הגמר והגמר באופן עוקב זה כמעט בלתי אפשרי עבור רוג'ר בשלב הזה של הקריירה.

  8. בואו לא נתבלבל, פדרר עדיין משחק טניס מדהים והיחידים שהוא לא מנצח (או כמעט לא מנצח ) אלו השחקנים טופ 4 בעולם..
    את כל השאר הוא אוכל בלי מלח.
    למה לו לפרוש כשהוא משחק טניס טוב בעולם, מרוויח ים כסף ונהנה מזה.
    אני מאמין שהוא גם יכול לקחת עוד גראנד סלאם.
    פשוט נאדל הוא השחקן הטוב בהיסטוריה על חימר, הטופ ספין שלו כמעט בלתי אפשרי להחזרה במגרש הזה.
    בקשים ובדשא בכלל הרבה יותר קשה לעשות את זה
    מצפה לנו שנה מופלאה של טניס

  9. תודה על כל התגובות. משחק מאכזב משהו.

    אנשים נא לזכור. לא היה מעולם שחקן חיימר כמו נאדאל. רוב השחקנים זורקים את המשחק עוד בחדר ההלבשה, כנראה גם פדרר.

    השנה לעומת זאת ראינו את דמיטרוב ופרר ואיסומין מגיעים מאד קרוב (כן לקחת מערכה מנאדאל על בוץ זה הישג ענק) ו..ראינו את דזויקוביץ מנצח.

    אני כן יוצא מעודד בגלל שאני רואה שינוי והתקדמות של הסבב לכיוון הטופ -4 .

  10. טוב אני חייב להגיב למרות שהמאמר תיכף נעלם לארכיון.
    שיר, פדרר מפסיד בשנתיים האחרונות גם להרבה טניסאים שהם לא בטופ 4 ושהוא אף פעם לא הפסיד להם בעבר,לא נראה לי גם שהנצחונות על השחקנים האלו מפצים על עוגמת הנפש מהתבוסות לנאדל ומההפסדים למארי וג'וקוביץ,הוא צריך לחשוב על המורשת שהוא משאיר,איך הוא ייזכר וגם מספר ההפסדים והנצחונות מול נאדל ג'וקא ומארי נספרים ויישארו סטטיסטיקה לעד.
    כסף יש לו המון גם לדורות הבאים.
    אני עדיין מקווה לתצוגה פנטסטית,אולי בוימבלדון או ביו-אס אופן שתוביל לזכייה בגראנד סלאם נוסף אבל כמו שכתבתי אני מאמין שהוא יפרוש בסוף השנה או במלבורן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט