אירועי דיומא – 18.08.2018: פתיחת לה ליגה וסרייה A

כדורגל

גביע הטוטו – משחקי דירוג / מתן גילור

18:45 הפועל רעננה-עירוני קרית שמונה (ספורט 5 לייב, משולב). המשחק על מקומות 11-12.

18:45 בני יהודה תל אביב-אחוד בני סכנין (ספורט 5 לייב, משולב). המשחק על מקומות 9-10.

18:45 מועדון ספורט אשדוד-הפועל חדרה (ספורט 5 לייב, משולב). המשחק על מקומות 13-14.

21:00 בית"ר ירושלים-מכבי פתח תקוה (ספורט 5 לייב). המשחק על מקומות 7-8.

פרמייר ליג – מחזור 2 / רועי ויינברג

17:00 טוטנהאם – פולהאם (ספורט2). אחרי ניצחון קשה במחזור הפתיחה, התרנגולים ינסו להשיג 6 מ-6 בדרבי לונדוני קטן. פולהאם נוצחה במשחק פתיחת העונה ותנסה להשיג נקודות ראשונות העונה.

19:30 צ'לסי – ארסנל (ספורט1). אחרי קיץ עמוס באירועים עם עזיבות של שחקנים חשובים והחתמתו של מאוריציו סארי על הקווים, הבלוז פתחו עונה בצורה החלקה ביותר עם 3-0 על האדרספילד. התותחנים דווקא המשיכו מהמקום בו הפסיקו מהעונה שעברה ועידן פוסט ונגר החל עם הפסד לביתי למנצ'סטר סיטי הנפלאה .הקבוצה של אונאי אמרי הציגה משחק טוב לפרקים אבל זה לא הספיק מול העוצמות והאיכות של האלופה והסתיין עם 2-0 לקבוצה של פפ. הפסד נוסף יכול להכניס את המערכת לסוג של סחרור, גם אם מדובר על סדר משחקים קשה במיוחד.

לה ליגה – מחזור 1 / רועי ויינברג

23:15 ברצלונה – דפורטיבו אלאבס (ערוץ one). האלופה ומחזיקת הגביע הספרדית פותחת עונה עם משחק שעל הנייר לא אמור להיות תחרותי במיוחד. בארסה שמרה על הבסיס וההרכב שלה מהשנים האחרונות לא אמור להשתנות במיוחד אולם השינוי הגיע מחיזוק הספסל. אם בעבר מאמנים היו צריכים לשחוק את ההרכב הראשון כי לא היו מספיק אופציות טובות על הספסל, הגעתם של מלקום, ארתור וחזרתו של רפיניה אמורים לאפשר לארנסטו וולוורדה לא מעט קומבינציות בקישור ולנגלה הצרפתי ייכנס לרוטציה לא מעט על חשבון פיקה ואומטיטי בהגנה. מטרת העל העונה תהיה זכייה בליגת האלופות אולם כפי שאומרת הקלישאה – הליגה היא הלחם והחמאה של הקטלונים.

סרייה A – מחזור 1 / רועי ויינברג

19:00-קייבו-יובנטוס (ONE). כולם מחכים לבכורה של הרכש החדש והנוצץ של יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו כמובן. אלופת איטליה החליפה לא מעט שחקנים והתחזקה עם כריסטיאנו רונאלדו, לאונרדו בונוצ'י שחזר, אמרה צ'אן מליברפול ורבים נוספים בניסיון לזכות בליגת האלופות לראשונה מאז 1996. אליפות שמינית ברציפות היא כמעט נו-בריינר עבורם והישג חובה. משחק הבכורה הוא מול קייבו שספגה 61 שערים בשנה שעברה, הכמות השלישית הגבוהה ביותר מבין הקבוצות שנשארו בליגה. ההגנה שלהם לא התחזקה במיוחד ולא צפויה לאתגר היום את אלופת איטליה.

21:30-המלצת צפייה: לאציו-נאפולי (ONE). משחק בין מקום שני לחמישי (נקודות זהות למקום הרביעי, הפסידו כרטיס לאלופות על מאזן פנימי) בשנה שעברה. נאפולי איבדה את מאמנה, מאוריציו סרי, נוסף לכוכבה הגדול ג'ורג'יניו. זה לא אמור למנוע מהם להתמודד על האליפות השנה: הם היו קרובים מאוד בשנה שעברה, הביאו את קרלו אנצ'לוטי הענק שאין צורך להציג ואת פביאן רויז וסימונה וארדי, רכישות טובות. יש להם את קוליבאלי, מרטנס, אינסינייה ורבים אחרים. אין להם שוער ראשון משמעותי כרגע אחרי שריינה עזב; הם החתימו את שני השוערים של אודינזה אבל מחפשים עוד אחד כאשר סימון מיניולה מליברפול הוזכר כמועמד.

היריבה היא לאציו. הם עשו פחות שינויים מנאפולי אבל איבדו את פיליפה אנדרסון המעולה לווסטהאם. חואקין קוריאה ינסה להכנס לנעליים של כוכב הקבוצה מעיר הבירה. מאוד מעניין לראות איך השינוי יראה, כמעט כמו לראות את נאפולי, קבוצה שהורגשה בה משמעותית טביעת האצבע של המאמן, אצל מאמן חדש. איך אנצ'לוטי יכנס למערכת המצליחה של נאפולי? איך העדרם של ג'ורג'יניו ואנדרסון ישפיע על הליגה? היום נתחיל לראות את התשובות.

הליגה הצרפתית – מחזור 2 / תומר שנאן:

18:00 – גנגאן-פ.ס.ז' (ערוץ הספורט). על הנייר, המשחק גמור עוד לפני שהתחיל. אלופת צרפת אמנם מגיעה למשחק ללא אדינסון קבאני, מרקו וראטי ולאבין קורזאווה, אך היא כן מקבלת חזרה את הכשרון הצרפתי בן ה-19, הלא הוא קיליאן אמבפה. מי שעוד נכלל בסגל, ואולי אף יערוך בכורה, הוא טילו קהרר. הבלם, שהגיע תמורת 33 מיליון יורו משאלקה הקיץ אמור לעבות את ההגנה הצרפתית, וככל הנראה היום נזכה לראות אותו בפעולה במדים של האלופה. מן העבר השני, גנגאן בעיקר תנסה להקשות על משחקה השוטף של פריז, אך אני לא הייתי מצפה להצלחה גדולה שלה עקב הכשרון המדהים איתו פריז מגיעה (4:0 על מונאקו בסופר קאפ הצרפתי, 3:0 על קן במשחק פתיחת העונה.

21:00 – מונאקו-ליל (ערוץ הספורט). עוד משחק שעל הנייר לא אמור להיות צמוד במיוחד, במיוחד לאור העונה הזוועתית שעברה על ליל בשנה שעברה. אבל, את העונה הנוכחית ליל פתחה עם ניצחון 3:1 על ראן תוך שהיא מציגה כדורגל שוטף ומשכנע, ומונאקו איבדה את אחד מעמודי התווך שלה בקישור בשנתיים האחרונות (תומא למאר), וכלל לא בטוח שאלכסנדר גולובין יוכל למלא את החסר שהשאיר. הקבוצה מהנסיכות מגיעה לאחר ניצחון 3:1 בחוץ על נאנט וגם היא תרצה להתחיל רצף ניצחונות אחרי התבוסה לפריז בסופר קאפ.

טניס / מתן גילור

טורניר סינסנטי (1000) – חצי גמר

*המלצת צפייה* 21:00 נובאק ג'וקוביץ'(10)-מארין צ'יליץ'(7) (ספורט 3). ג'וקוביץ' הגיע למשחק נגד ראוניץ' אחרי שהשלים חצי מערכה בשמינית הגמר קודם לכן. למרות זאת ולמרות שהפסיד את המערכה השניה ולמרות משחק שארך שעתיים וצי הוא ניצח. האיש חוזר לעצמו. גם צ'יליץ' הגיע אחרי השתלמת מערכה בשמינית למשחק נגד קרנו בוסטה. הוא ניצח את המערכה הראשונה בשובר שוויון ואת השניה 4:6. מדובר על משחק בין אחד המגישים הטובים בעולם לאחד המחזירים הטובים בעולם. מאצ'-אפ מעניין. המאזן חד צדדי ועומד על 2:14 לטובתו של נולה, אבל את שני המשחקים האחרונים, כולל בגמר קווינס השנה, ניצח צ'יליץ'. נולה לא ניצח אותו כבר 3 שנים.

*המלצת צפייה* 02:00 דויד גופן(11)-רוג'ר פדרר(2) (ספורט 3). המשחק בין גופן לדלפו ייתכן והוכרע לא מעט על נושא העייפות. שניהם שיחקו את שמינית הגמר מוקדם יותר, אך בעוד שגופן ניצח בקלות את אנדרסון תוך שעה ורבע דלפו שיחק שעתיים ורבע נגד קריוס. במשחק ששתי מערכותיו הגיעו לשובר שוויון זה יכול להיות משמעותי ואכן גופן ניצח את שתיהן. בדרבי השוויצרי נפגשו פדרר ווואוורינקה, אחרי ששניהם ניצחו את שמינית הגמר בלי מאמץ מיוחד. שתי המערכות הראשונות הגיעו לשובר שוויון והתחלקו בין השניים. משם הבכיר ביניהם השתלט על המשחק וניצח 2:6 את המערכה המכרעת. קשה לדעת איך שני משחקים ששיחק כל אחד מהם אתמול ישפיעו על הגוף היום. מן הסתם שלגופן הצעיר בעשור אמור להיות יתרון בזה. מאזן ביניהם עומד על 6:1 לזכות פדרר, כשאת המשחק האחרון בגמר המאסטרס בשנה שעברה ניצח גופן.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור בינקבנק – קטע 6

טור בינקבנק ממשיך להפתיע, וקטע 5 של אתמול היה עוד דוגמא לכך. זה היה הקטע השטוח השלישי ברציפות בו הפלוטון וחבורת מאיצי הצמרת שבו נותרים עם חצי תאוותם בידם. גם אתמול, הקטע היה בשליטת קבוצת הבריחה, כאשר הדני מגנוס קורט נילסן היה החזק מבין השלישייה שהגיעה אל קו הסיום, וזכה בקטע. לדני המצויין זהו הניצחון הרביעי העונה, כולל ניצחון בקטע בטור דה פראנס. המוביל במירוץ, מאטיי מוהוריץ', הגיע עשירי יחד עם הפלוטון, והוא ממשיך להוביל במירוץ לפני דה בי (3+), קונג (22+), ואנטום (28+), מתיוס (30+), ואן דר הורן (32+), קמפנארטס (36+), אנדרסן (37+), שכמן ודאוסט (41+).

קטע 6 הוא הראשון בין שני קטעי הארדנים הצפויים להכריע את המירוץ. בהשוואה לזה של מחר, מדובר עדיין בקטע גבעי קל למדי. הוא יתאים לאול אראונדרים הרבים הגודשים את המירוץ. אלו כוללים את ואן אוורמאט, ואלגרן, סטויבן, דגנקולב, נסן, מתיוס והמוביל במירוץ, מאטיי מוהוריץ'. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

    1. מצטט כאן את עמוס מנסדורף:
      השבוע התקבלה החלטה גורלית לגבי הפורמט של גביע דיויס לגבי השנים הקרובות . פירוט ההחלטה שהתקבלה מתייחס בעיקר לבית העליון של גביע דיויס שייערך במתכונת הדומה לבתים הנמוכים יותר של גביע הפדרציה ויימשך שבוע אחד בסיום העונה וייערך בעיר שתיבחר . ארבע הנבחרות שהגיעו לחצי הגמר ב2018 ייכנסו ישירות לבית הגמר. אליהן יצטרפו שתי נבחרות שיקבלו ויילד קארד ו12 נבחרות שיעברו סיבוב מוקדמות אחד שייערך בפברואר , כלומר 24 נבחרות יתמודדו בפברואר על מקום בבית הגמר שייערך בנובמבר לאחר גמר הATP. הנבחרות הנוספות יגיעו מהבתים האיזורים הראשונים כלומר אירופה אפריקה , מרכז וצפון אמריקה , דרום אמריקה ואסיה אוקיאניה . עדיין לא פורסמה הרשימה אבל לישראל בהחלט סיכוי להיות בין 12 הנבחרות שיתמודדו בסיבוב העלייה בעקבות הניצחון על דרום אפריקה השנה בבית האירופאי אפריקאי . סכומי הכסף לנבחרות אמורים לעבור שידרוג משמעותי והכסף הגדול שייכנס להתמודדות אמור לחלחל באמצעות הITF גם לנבחרות הקטנות . הרבה קולות בעד ונגד השינוי נשמעו בשבועות האחרונים . הגדילו לעשות הקפטנים הגדולים בהווה ובעבר של נבחרת אוסטרליה שיצאו במכתבים ארוכים ומנומקים נגד השינוי ובעד שמירת ההתמודדות בפורמט הקיים . בגדול יתרונות השינוי הם ביצירת התמודדות מרתקת סטייל מונדיאל שאין ספק שטובי השחקנים ייקחו בה חלק . החסרון הגדול הוא אובדן פורמט משחקי הבית והחוץ שאפשרו לנבחרות קטנות כמו ישראל לארח נבחרות גדולות בבית מול קהל ביתי ולשחקנים ללבוש מדים לאומיים . המשחקים יערכו בשיטת הטוב משלוש מערכות וכמובן שפורמט של שלושה משחקים יגדיל את חשיבות משחק הזוגות . בשיטה זו קשה להאמין שנזכה לארח פה נבחרות גדולות כמו בשנים קודמות . ישנן השלכות רבות לשינוי כמו פינוי שבועות לעוד טורנירים של ATP, הקלה משמעותית בעומס לשחקנים הבכירים ועוד . מנגד הטניס מאבד התמודדות מרתקת בפורמט ייחודי שהביאה שחקנים מהבכירים בעולם לקצה גבול היכולת ולהופעות הירואיות . ביחד עם השינויים שיהיו בשנה הבאה בסבב הטניס המקצועני הטניס שלנו ושאר המדינות הקטנות ״והעניות ״ צפויות להישאר מאחור . הטניס העולמי טס קדימה מבחינת סכומי הכסף המתקנים והתחרויות לפחות טניס הוא ספורט אישי ואני מאמין שאיכשהו נמצא את הדרך בשנים הקרובות להביא מספר שחקנים לרמה גבוהה כמו שהתרגלנו בעבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט