מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

 

1. "לברון ג'יימס הוא לא רק שחקן מיוחד. הוא גם אדם מיוחד!" (ג'אש הארט)

לא לקח ללברון ג"ימס הרבה זמן לכבוש את כל צעירי הלייקרס כטיפוס מאד מיוחד, רגיש, תורם, ומשדר חום וידידות. במיוחד ג'אש הארט שאחרי שפגש בלברון ובילה זמן איתו, הוא מהיר לטוויטר שלו והוציא את היצירה הזאת:

ALL BUSINESS…

"…אבל הגדולה שאני גיליתי בו היא שהוא לא רק מדבר אלא גם מקשיב, וכל מה שמעניין אותו עתה היא הצלחת הקבוצה והצלחת הצעירים כמוני כשהם משחקים עם השחקן הטוב ביותר בעולם".

 

 

חכו רק, טירוני הלייקרס, עד ש:-  1) תתחילו לפשל או 2) תתחילו לגנוב ממנו כותרות (וסלים).

 

 

2. קווין לאב נפתח שוב בקשר לחרדות התוקפות אותו, הפעם ל-NBC

*

 

האם לברון ג'יימס הוא מלאך שאלוהים שלח אלינו?

ואז הוא מספר למראיינו קרסון דיילי מ-TODAY SHOW שדווקא לברון ג'יימס היה האחד שעזר לו ביותר להתגבר באופן חלקי על החרדות ולהבין שבעצם הודאתו הוא עזר להמוני ילדים,

Love told Carson Daly on The TODAY Show:

“It was a special moment for me because we [he and James] sat towards the end of the bus. He kind of said ‘hey, do you have a moment’ he stopped me … shook my hand, looked me in my eye and said ‘You helped a lot of people today. It’s important.’ That was super powerful for me because not only is he the best athlete in the world, the best basketball player in the world but his influence and having my back with that was super important to me.”

ואז כשקרסון שאל אותו על דעתו על לברון כשחקן הוא ענה:

3. ברוס באוון פוטר בגלל הערה שהעיר בקשר לקוואי לינארד

ברוס באוון – שחקנה המפורסם של הספארס לשעבר – ולא תמיד על מעשים חיוביים ו'נקיים' – פוטר מתפקידו כאנליסט כדורסל של הקליפרס לעונה הבאה בגלל הערות שהעיר בקשר לסאגה המוזרה של קוואי לינארד, כשמשך עונה שלמה לא שיחק בגלל סיבה זו או אחרת.

הוא – ברוס באוון – אמר:

 

“First, it was, ‘Well I was misdiagnosed.’ Look here: You got $18 million this year, and you think that they’re trying to rush you? You didn’t play for the most part a full season this year. And you’re the go-to guy, you’re the franchise and you want to say that they didn’t have your best interest at heart? Are you kidding me?

…. Not one time has Kawhi come out and said anything to the effect of, ‘You know what, hey, I really enjoy being in San Antonio.’ Or, ‘I can’t stand what’s going on here in San Antonio.’ Not one time has he said anything.”

הקליפרס כמובן מקווים שלינארד יבוא לשחק אצלם אחרי שנה בטורונטו, וקול שלילי כבאווןן לא יעזור. דייויד רובינסון הביע אותם סנטימנטים.

הנה השידור שגרם לפיטוריו:

 

Bruce Bowen: “Yeah, it was basically ‘we don’t view your views that way, because of your comments [on] Kawhi Leonard we are choosing to go a separate way.'”

Dan Patrick: “Who told you that?”

Bruce Bowen: “An individual within their organization who signed off on me being on board.”

Dan Patrick: “It’s just bizarre, because I was told by somebody who’s with the Clippers who said ‘look, we’re not taking any chances here. We can’t.'”

Bruce Bowen: “One thing that I thought about in all of this is that Kawhi never said ‘I want to play for the Clippers.’ Kawhi said he wanted to play for the Lakers. Unfortunately, if you’re going to run your organization based on hopes, maybe, and getting rid of others…. Again, if I tore him down and if I was disrespectful to him, that’s one thing. But that’s not the case. As an analyst, I’m supposed to talk about what I see and what I feel for this game that I love…. If you can’t do that, what does that say about your organization?

…. I don’t think I’m big enough that someone will say ‘you know what? I’m not going there because Bruce Bowen is there and he’s on the mic.'”

ברוס באוון כבר קיבל הצעה אחרת כי הוא מוכשר מאד עם המיקרופון.

 

 

4. הפרק הבא של ריקי רוביו: מהו הצעד הבא?

5. זה רשמי: בן סימונס וקנדל ג'נר הם זוג!

 

 

6. קיירי אירוינג יתקבל בצרמוניה אינדיאנית מסורתית לשבט שממנו הוא בא לעולם!


ביום ששי הקרוב, בטכס אינדיאני מסורתי, קיירי אירוינג יחזור לצור מחצבתו כאינדיאני לכל דבר. עדיין לא ידוע אם יחליט לענוד זר נוצות כשיגיע למשחקים.

הוא יתקבל בכבוד מלכים לשבט Standing Rock Sioux Tribe מצפון דקוטה.

מסתבר שאימו של קיירי, אליזבט אן "מגרשת הרוחות" לרסון, נולדה לשבט אבל אומצה כשהיתה ילדה ע"י משפחת בוקרים מאוקלהומה שגידלה אותה כילדה לבנה, אע"פ שלבנה היא לא היתה.

לאירוינג ישנו טאטו גדול על גבו וצווארו, שהוא סמל השבט. הוא גם יצא עם נעל חדשה של נייקי שבצידה ישנו הלוגו של השבט.

אירוינג השתתף בהפגנות השבט נגד התוכניות להעביר צינור נפט מקנדה לארה"ב דרך אדמת השבט.

7. היום לפני 64 שנה: "תפיסת הכדור הגדולה מכולן"

השעון הענק ב'פולו גראונדס' שבקווינס, ניו יורק, הראה בדיוק 4:12. הניו יורק טיימס כתב פעם שזה השעון המדוייק ביותר בעיר, כשהההבדל בינו לבין זמן השעון בגריניץ' לא חורג אף פעם ביותר משתי עשיריות השנייה. זה היה לפני העולם הדיגיטלי, נא לא לשכוח!

השעון הענק הוא מעל הסנטרפילד.

ליאו דרוצ'ר, המנג'ר של הניו יורק ג'איינטס החליט שזה הזמן להוציא את ה-TRUMP-CARD שלו. זה היה החצי השני של האינינג העשירי במשחק הראשון של הוורלד סרייס של 1954. 52,751 צופים – שיא בפולו גראונדס הישן שקיבולו היה 51,500 צופים. היכן ישבו 1251 'אקסטרה צופים' איש לא יודע עד היום. הקהל עצר נשמתו ולחץ הדם עם כל פיץ' בכל האיצטדיון היה מפוצץ את צינור המים העבה ביותר בכל התפוח הגדול.

התוצאה היתה 2-2 בין אלופת הליגה האמריקאית הקליבלנד אינדיאנס ואלופת הנשיונל ליג הניו יורק ג'איינטס.

על הגבעה עמד בוב למון, הפיצ'ר הנפלא של האמריקן ליג עם 23 נצחונות העונה באמתחתו, וחיוך רחב של "אף אחד לא יכול לגעת בכדורים שאני משחרר". הוא היה הפיצ'ר היחיד של האינדיאנס, שלא רק שזרק את כל 9 האינינגס, אלא שהמנג'ר אל לופז נתן לו להמשיך לזרוק באקסטרה אינינגס.

הרקורד של האינדיאנס באותה עונה היה 43-111,  שיא של האמריקן ליג עם 751. אחוזי ניצחון ( השיא נשבר מאז ע"י היאנקיס ב-1998 עם 114 ניצחונות, ואז שוב ב- 2001 ע"י הסיאטל מרינרס עם 116 ניצחונות, שהישווה את שיא הנשיונל ליג של הקאבס המחזיק מעמד משנת… 1906)

המנכ"ל שלהאינדיאנס היה גדול החובטים היהודים בכל הזמנים, הענק האנק גרינברג (1.93 מ' בבייסבול בימים ההם היה סופר-ענק) והמנג'ר אל לופז. (רק עובדת טריוויה לגולשים: כשהאנק גרינברג שיחק ועמד לשבור את שיאו של בייב רות' של 60 הום ראנס לעונה כשלגרינברג כבר היו 57 הום ראנס כשחקן דטרויט – עם 6 משחקים לסיום העונה – כל הפיצ'רים התחילו לזרוק לו רק 'בולס' ו-"העיקר שהיהודי הזה לא ישבור את שיאו של הבייב". הוא סיים את ה עונה ההיא עם 58).

המנג'ר של הג'איינטס ליאו דרוצ'ר ("LEO THE LIP" – דרוצ'ר היה מנג'ר מהגדולים, עם פה גדול ומלוכלך, וכשהוא פרש הוא היה שני רק למקרו ב'זריקה ממשחקים ע"י השופטים' – EJECTIONS – והיום הוא עדיין החמישי מכולם במספר ה-EJECTIONS, כשאז היית צריך לעשות הרבה יותר רעש, יריקות, וקללות מהיום כדי להיזרק מהמגרש). היה אחד מגדולי המנג'רים, חמישי מכולם עד היום עם 2,009 נצחונות (career victories,), וגם שחקן נפלא בזמנו.

דרוצ'ר החליט שזה הזמן לעשות את הצעד. הוא סימן לפינץ'-היטר האקסטרה-אורדינרי שלו ג'יימס ("DUSTY") רודס, לועס הטבק מהעיירה רוק היל (דרום קרולינה!), לעלות על ריבוע החובט במקום מונטה (מוטה'לה) אירוינג, השחקן היהודי המצויין של הג'איינטס.

למון זרק פיץ' ראשון. רודס – חובט שמאלי – הסתובב עם אלת הבייסבול שלו ב'עצלנות' שהיתה כה טיפוסית לרדנק הזה, והכדור עף לו במין LAZY POP לכיוון הרחוק של השדה הימני. אבל לרודס היתה עוצמה כזאת בזרועותיו שכל חבטה 'עצלנית' יכולה היתה לעוף 300 ואפילו 400 פיט.

הכדור 'העצלן' הזה הזה שנראה כאאוט בטוח פתאום עבר את הגדר הימנית כאילו איזה גל אוויר מהשמיים החליט לעזור לו TO CLEAR THE WALL, והג'איינטס ניצחו 2-5 (כי כשרודס חבט את ה'כדור העצלן', שני רצים היו על הבסיסים ומשום מה מנג'ר האינדיאנס אל לופז החליט להישאר עם הפיצ'ר בוב למון).

הג'איינטס סיימו את הסידרה 0-4 וזכו בוורלד סרייס.

אז מה הסיפור הגדול בכל המשחק הזה? מדוע בחרתי בו?

כי בסוף האינינג ה-8 בוצעה 'התפיסה הגדולה בכל תולדות הבייסבול"

באינינג השמיני, הפיצ'ר של הג'איינטס, סל מגלי בן ה-37 FALTERED. הוא זרק יותר מדי כדורים עבור זרועו בת ה-37, והוא הוליך את לארי דובי מהאינדיאנס, ואז את אל רוזן – עוד אחד מאגדות הבייסבול היהודיות של העבר שהיה HITLESS עד אותו רגע, חבט כדור מצויין שהשורט-סטופ של הג'איינטס אל דארק ניסה לתפוס בידו הערומה (ללא הכפפה) וניכשל. (רוזן חבט באותה עונה  336. עם OBP של 422. והוא נבחר ל-MVP של הליגה באותה עונה).

דרוצ'ר  קרא בשמו של ה-SOUTHPAW (פיצ'ר שמאלי) דון לידל, הידוע בזריקת ה- 100 מייל לשעה שלו להחליף את סל מגלי.

החובט היה ויק וורץ, שחבט 4 מ -8 ה- HITS של האינדיאנס באותו משחק.

הזריקה הששית של לידל נראתה כמפסידת המשחק. עם בסיסים מלאים, ושני סטרייקים נגדו, ויק וורץ חבט פגז שנראה שהוא עומד לעבור את כל האיצטדיון ולנחות בשדה התעופה לה-גארדיה, כמה קילומטרים מהאיצטדיון.

עם שני 'אאוטים' היה זה כדור של 450 פיט כששלושת רצי הבסיסים החלו לרוץ עם הישמע החבטה. הכדור הזה היה צריך לעשות 6-2 בטופ של האינינג ה- 8. סוף הסיפור.

אבל זה היה רק התחלת הסיפור של "THE GREATEST CATCH IN THE HISTORY OF MLB".

קשה לתאר את התפיסה. האוויר כאילו נשא את הכדור ככל שווילי מייז התקרב אליו. ווייז תפס את הכדור בריצה לעבר הגדר כשגבו לזורק, מאחורי ב-RIGHT CENTERFIELD. תפיסה המסבירה את כל הנשגב, הנפלא, הכביר, והמדהים שבמשחק המשגע הזה.

הרבה היסטוריוני בייסבול מאמינים שהתפיסה הזאת הוציאה את כל הרוח מהאינדיאנס, שבאותה עונה היו הקבוצה המצויינת ביותר בבייסבול, כשלג'איינטס לא נתנו כל סיכוי נגדה.
*

*
*****************

ווילי מייז נולד בווסטפילד, אלבאמה, ב- 1931. משום מה הוא כונה ווילי "SAY HEY KID" מייז. הוא למד בייסבול מאביו ששיחק בליגה חצי מקצוענית. ווילי החל לעבוד ב- STEEL MILL בגיל 14, ובגיל 16 החל את הקריירה המקצוענית שלו ב- NEGRO LEAGUE בדרום. הקבוצה הירשתה לו לוותר על משחקי חוץ כך שיוכל לסיים את לימודי התיכון.

יכולתו הרקיעה שחקים והג'איינטס החתימו אותו לעונת 1951.

אבל ב- 1952 הצבא קרא בשמו והוא גוייס.

הוא חזר לעונת 1954, וכבר באותה שנה זכה ב- MVP של הליגה. הוא זכה ב- MVP גם בשנים 1963, 1965, ו- 1968. הוא שיחק ב- 24 משחקי 'אול-סטאר' (שיא הקיים עד היום), ונבחר להיכל התהילה ב- 1979.

הוא היה שחקן שהיה מצויין בכל אחד מהאספקטים של המשחק: חבטות, כפפה (הגנה), גניבות בסיסים, זריקה ארוכה. נחשב עד היום לאחד מגדולי שחקני הבייסבול – שחורים או לבנים.

ביום הכניסה להיכל התהילה,  רד סמית' מהניו יורק טיימס ביקשו לדרג את תפישותיו 'הגדולות ביותר'. הוא ענה:

"I DON'T RANK 'EM. I JUST CATCH 'EM"

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. "לברון ג'יימס הוא לא רק שחקן מיוחד. הוא גם אדם מיוחד!" (ג'אש הארט)

    דוק,לא יפה,אני אשכרה אוכל סלט טעים על הבוקר,פול רוטב ,הרסת לי את התאבון,
    עלק אדם מיוחד,כל הילדודס שאין להם חלב על השפתיים שם בלייקרס,בדיוק כמו בוני /נורטון מינוס מחלת הנפש,תוקעים לשון לעכוז,בינינו ,אין להם ברירה.
    איכסה,אני נותן חצי עונה ,לפני שלוק מקבל פתקה ורודה ,וכל הילדודס ילכלכו בשושו אחרי יבוש תמידי על הספסל ויחס כמו למגבת רצפה לדריכה.

  2. "חכו רק, טירוני הלייקרס, עד ש-1) תתחילו לפשל או 2) תתחילו לגנוב ממנו כותרות (וסלים)."
    אוקיי דוק,תיקנת……. קצת,נזרום

  3. זה רשמי: בן סימונס וקנדל ג'נר הם זוג!
    חחחחחחחח,גדול,הלך עליו,
    אחלה מעורב,חוץ מהפלול,תודה

  4. נראה לי האשך שלח את קנדל לסימונס בשביל שבלייק יפרח בקבוצתו האהובה. אגב קנדל גנר זה לא השם גם של הקוקסינל ההוא שעשה ניתוח האתלט הזה ממשפחת קרדשיאן?

        1. האיגוד הוא האנטי תאגיד של הפלולות
          "השיקוץ דרוש חי או מת"
          שקית הקאה, וטיפול לכל החיים בכפר, עלינו,כולל טיפול ניסיוני בהיפנוזה,למוסר הפלול

    1. קוקסינל הוא שם הבמה של זמרת טרנסית צרפתייה מפורסמת משנות השישים והשבעים, שנהגה ללבוש גלימה אדומה ומשם קיבלה את שמה – קוקסינל – פרת משה רבנו. לא חושב שאליה התכוונת.
      אולי לקייטלין ג'נר, שהתחתנה עם אלמנתו של רוב קרדשיאן, וקנדל ג'נר היא אכן הילדה של שניהם, מה שהופך אותה לחלק מהמשפחה הידועה כמשפחת קרדשיאן.

      1. הסבר נאה ביותר. אני חושב שחייב איחוד בין משפחת בול לקרדשיאן. לאבר יהיה עם הקוקסינל קייטלין. לונזו עם קים.

  5. להוציא מעורב משובח, כאשר כל הפתיחה שלו היא להפלופ

    זו אומנות! זו יכולת! זהו כותב שלא נס ליחו!!

    עכשיו, כאני מבין שקיירי איניאני, אני מבין למה העולם שטוח

    תודה רבה דוק
    ==========

    1. לא אתפלא אם הוא בכלל פוטר אחרי שהפעם האחרונה שהוא תפס את ג'רי ווסט ואמר לו לשרוק, החכם שבמנהלים מצא תירוץ מעולה להיפטר ממנו מבלי לחטוף יותר מדי.

    2. יש בזה משהו פאקו ועדיין בתכלס די אמר את מה שלא מעט אנשים (טוב נו לפחות מה שאני חושב) שהמהלך של קאווי והתנהלות מול הספרס מצידו הייתה במידה מסוימת כפוית טובה ביחס למה שקיבל מהם לאורך השנים.
      בעיניי לפחות החשיפה של קווין לאב חשובה מאוד ובאמת יכולה לתת עוד נופך לסיפור הזה של חרדות וההשפעה שלהם על חיי אנשים שסובלים מכך באופן כרוני.
      האידיאליה או חוסר האידיאליה בלייקרס תבחן רק בעוד כמה חודשים כמו שציינת מנחם שנראה לאן בכללי נושבת העונה הרוח שם.

  6. אחלה מעורב! רוביו הוא אחת הסיבות המרכזיות לפריחה של יוטה. גם הקאמבקים של אקסום וברקס תרמו לעניין. השאלה היא אם זה יהיה עקבי. בשביל פיינלס הם חייבים עוד סופרסטאר אחד לפחות.

  7. לדעתי אם הם יו מביאים את ג'וליוס רנדל הקיץ במקום להחתים מחדש את דרק פייבורס הם היו נהפכים לקונדטורית רצינית
    מנו ג'ינובלי ממשיך לשחק עוד עונה?
    רעיונות לטריידים:
    1.וורן לקאבס היל/קלארקסון לסאנס
    2.גאסול ללייקרס דנג לספרס

  8. דוקטור, אפשר לתת לך עצה?
    כל נסיונות הקליק-בייט עם לברון ג'יימס הם לא לכבודך. זה לא רציני, להוסיף בכוח הערות טוקבקיסטיות, ברמה נמוכה מאוד, כשכל יתר העולם חושב אחרת. ואתה יודע שזה קליק בייט.
    אז עבור מה? זה נראה כמו נסיון חנופה זול עבור כמה מה-"ללל", באמת הזן הכי נחות של מגיבים, אם אפשר בכלל לקרוא להם ככה, אנשים בלי טיפת כבוד עצמי, גם בלי עברית של בית ספר יסודי ברוב המקרים. זה לטנף את האתר שלך – תראה את כל התגובות מ-1 עד 5. זה זבל טהור.
    אז למה לך להוסיף עוד גלל למדורה הזו? חבל.

    1. סומסום, קח את הלשון שלך ודחוף אותה לישבן של דוקטור אחר.
      הדוק שלנו לא צריך עצות וליקוקי תחת מדפקט כמוך.
      תנסה את דוקטור ליאוניד, הוא מורגל בהתעסקות עם דפקטים וגם מחפף בניגובים, תוכל לעשות שם עבודה טובה.

      1. שמע אשך, לך דחוף אצבע עמוק עמוק לתוך התחת צא לרחוב ותצעק 'אני עצמאי אני עצמאי'.
        אפס חסר עמוד שדרה עם פה ג'ורה ו0 כבוד עצמי.
        אתה והיצרן בובות – לכו תחפשו לעצמכם חיים, למה איך שזה נראה עבריין מקלדת זה השיא שלך עד היום.

      2. אנחנו במעבדה הסודית,מתנדבים לחתוך בלי הרדמה את הלשון הנחשית של סומסום,בחינם ,אבל ההצעה טובה ל 24 שעות.
        סומסום או מר קקי,דחוף דרקון לעכוז,חולה נפש מדופלם

        1. התגובות שלך מראות שאתה חולה נפש מדופלם, אישיות מגעילה ודוחה וזבל אנושי.
          אם אתה חושב שהתגובות המגעילות (וחלקן גם גסות) שלך מוסיפות לך כבוד, אס ההפך הוא הנכון, הן רק מראות שאתה מה שכתבתי בפסקה הקודמת.

      3. אתה התעצבנת על תגובה דהיא הרבה יותר מכובדת ורטויה מהתגובה המכוערת והמגעילה שלך המתאימה לתרבות השחיתות המוסרית שלך. אם אתה חושב שתגובה כזו מוסיפה לך כבוד (או לאחרים שמגיבים כל) אז אתה טועה בענק. התגובה הזו רק משפילה אותך ומבזה אותך כאישיות דוחה ואתה עושה מעצמך זבל אנושי/מהלך.

  9. תודה רבה דוק, מעורב מעולה.
    שמענו כבר את כל הכפופים מלקקים לשיקוץ בהתחלה.
    ואז גם יש איזה שניים-שלושה משחקים של אידיליה.
    אח"כ האמת המטרידה מתחילה לצוף וכולם נכנסים למוד דיכאון בגלל הסוהרסן.
    ואיך זה נגמר כולם יודעים.

    הקליפרס בחרו להיות מביכים ופתטיים וזו תהיה דרכם מעתה.
    לא מפתיע מקבוצה של באלמר.
    בואן ימצא מקום טוב יותר.

    רוביו נהדר, כשחקן וכאדם.
    אבן מרכזית בבניין של יוטה .
    קבוצה שתדבר חזק מאוד לשנים רבות בצמרת.
    רבים שכחו שהוא שיחק היטב גם בסוף תקופתו במינסוטה והפגין יכולת משודרגת בקליעה כבר אז.
    הקצב המטומטם ויתר על זה, ונפנה להרוס את העתיד של הקבוצה בכל התחומים האחרים.

    על סימונס לא אדבר, שני שיקוצים במעורב אחד זה יותר מדי בשבילי.
    אני רוצה לשמור את השייק בפנים, תודה.

  10. וואו סימונס לא הולך ללמוד לזרוק גם השנה.ברכות לבוסטון שיגיעו לגמר.
    בא לי שתתחיל העונה כדי לראות מה הלייקרס האלה באמת שווים, כל עיתונאי עם דעה אחרת. יאללה תשחקו ונראה אתכם.הפגרה ארוכה מדי.

  11. הגיע הזמן בגילך המופלג להבין שאין ולא היו אינדיאנים בצפון אמריקה, גם אם זה כתוב ביוטיוב. אלא אם אתה מתכוון לקהילות המהגרים ההודיות. זו לא פחות בורות מלכתוב שיש יהודים עם זנב וקרניים.

  12. עוד מעורב תענוג!אין עליך מנחם!

    היה תענוג לראות את הפריצה של רוביו בשנה שעברה…
    היה מדהים לראות אותו, אינגלס האגדי ואת מיצ'ל מפרקים את האולסטארים של אוקלהומה…
    ווסטברוק אמר משהו כמו "משחק הבא הוא לא ישים נק' 1" על רוביו או משהו בסגנון..ורוביו נתן בראש למלך הטריפל דאבל..

    כיף לראות קבוצות כאלה מתעלות על עצמם..מקווה שגם השנה

  13. תודה רבה מנחם
    ריקי רוביו כל כך הפתיע אותי לטובה שנה שעברה(יצא לי לראות לא מעט משחקים של יוטה).זו פשוט הייתה הנאה לצפות בו אחרי כל השנים של ציפייה לקפיצת מדרגה ממנו.

    תנחומי לאוהדי פילי.הקללה הגיעה לסימונס

  14. פשש מעורב משובח מנחם, מההתחלה ועד הסוף.
    לא ידעתי שקיירי ממוצא של שבט הסו.
    אמנם לא הרבה מגיעים לאיזור דקוטה, ואם כן אז רק כדי לצלם את הר ראשמור או חובבי גנרל קאסטר אבל התעמקות במסורת והתרבות של השבטים האינדיאנים של המישורים הגדולים פשוט מרתקת.
    כבוד גדול לקיירי להיות מצאצאי השבט הגדול הזה.
    לגבי בואן- פשוט החלטה רכרוכית של הקליפרס, שלא משדרת לקוואי להגיע אלא לברוח ממועדון חסר עמוד שדרה.
    ריקי רוביו נכנס עכשיו לשנות השיא שלו בקריירה. זה נראה שהוא זקן כי הוא איתנו בתודעה מגיל 15 אבל שנה שעברה נתן את העונה הטובה בקריירה, והשנה הולך להמשיך בקו ההתקדמות. לאולסטאר כנראה כבר לא יגיע בגלל עומס הכישרון במערב אבל לדעתי יתן עונה שתכניס אותו למועמדים.
    ולגבי ווילי מייז, שחקן הבייסבול האהוב עלי מבלי שראיתי אותו משחק, והכל בזכות ווסלי סנייפס.

    1. לדעתי, להיות צאצא שבט ה-סו לא יותר מכובד מלהיות צאצא לשבט אינדיאני אחר, או מסתם צאצא של אנגלים מיורקשייר.

        1. אני בעד השתייכות שבטית ומעלותיה, אבל לא בעד השוואה לשבטים אחרים.
          היסטוריה לא כל כך תופסת מקום אצלי כגורם לכבוד או ביזיון. אם כבר, ההיסטוריה שלנו מלאה אנשים עם ייחוס מכובד שהגיעו לתהום. וגם כמה שהלכו בכיוון ההפוך.

          1. צריך להשוות את עצמך לשבטים אחרים כדי להרגיש כבוד להיות שייך להיסטוריה קולקטיבית עשירה?
            חלק גדול ממי וממה שאתה כיהודי זוהי ההיסטוריה הזו.
            כנ"ל לגבי צאצאי האינדיאנים, כל אחד מצאצאי השבטים האלו צריך לא רק להרגיש כבוד אלא מחוייב לשמירת ההיסטוריה הקולקטיבית הזאת, בטח ובטח כאשר פיזית היא כמעט נמחקה מהעולם בגלל רדיפות.
            דווקא כיהודי מסור אני מצפה ממך שתבין את זה יותר מכולם, גם אם זה לא השבט ה'נבחר' שלך.

          2. חשבתי שאם אמרת שזה כבוד גדול להיות שייך לשבט מסויים, זה אומר שלשבטים אחרים הכבוד פחות גדול, על זה הערתי. ט.ל.ח.
            אני מסכים שזה נעים להיות שייך לקבוצה שיש לה ערכים טובים בהווה ובעבר.
            כיהודי אני לא מרגיש מחוייב לשמור על משהו רק כי רדפו אותו, אע"פ שהמשפחה שלי ממש אודים מוצלים מאש משני הצדדים ויש סיפורים לרוב. אני עושה דברים כי בהווה ובעתיד אני חושב שזה אמת וטוב, לא כי מישהו בעבר ניסה להשמיד ויש לי הרגשה של חיבור היסטורי לעבר. אין לי כזו הרגשה, בד"כ. אולי היא דווקא קיימת אבל היא בטלה ברוב מול הצורך העכשווי שלי ללכת בדרך. לא כמחויבות היסטורית.
            אני כותב כמובן רק את דעתי, לא מייצג אף אחד אחר.

          3. מעניין מה שאתה אומר.
            אני מניח שאלוהים לא נגלה אליך ואמר לך לשמור את דרכו, אז על מה אתה שומר אם לא על ההיסטוריה הקולקטיבית של השבט שלך? מה חוט השני שמקשר אותך מהחיבור ראשוני שניתן במדבר ועד היום?
            הרדיפות ושמירה על ההיסטוריה והזיכרון שלהם הם חלק לא פחות גדול מהמסורת שלך כיהודי מאשר חגיגת החיבור בין השבט שלך (שלנו? כבר לא יודע) לאלוהים שלו.

          4. גם אם אף יהודי לא היה נרדף מעולם, הייתי מחוייב לדרך.
            מסירת המסורת מאב לבן עד מעמד הר סיני ,ואחורה מכך , היא סימן לכך שזו אמת, לא סיבה. את ההכרעה שזו אמת כל אדם בוחר בעצמו בהווה. החינוך מכוון את האדם לבחור בטוב וחוסך בזמן, יש אנשים שממשיכים בכוח האנרציה ויש שבוחרים לבד ויש שזה משולב אצלם. לא רק ביהדות, בכל מערכת ערכים.
            (אם אתה מחנך את בנך שתורת הגזע וחוק הג'ונגל זה רע, כשהוא גדל הוא ממשיך בזה מכוח האנרציה של בית אבא וגם עושה בחירה והכרעה כי כך הוא מכריע רגשית שכלית וקיומית. החינוך לא גורע מזה, הוא מקצר תהליכים.)

            ההיסטוריה היא חלק בלתי נפרד בדירבון, בעזרה בהכוונה, אבל גם אם ההיסטוריה היתה שונה, מטרת הדרך לא היתה משתנה.

          5. 'עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל והעתיד שלו לוט בערפל'.
            אמר את זה אדם חכם, שכנראה היית מקלל היום.
            ידיעת ההיסטוריה חשובה לא פחות ואף יותר מידיעת ה'אמת', שהיא לחלוטין עניין של שכנוע עצמי ומבלי התבססות בשורשים יציבים ועמוקים, אותה 'אמת' לא תחזיק יותר מדור אחד.
            החכמה הגדולה של השבט היהודי זה שהוא קשר את ההיסטוריה שלו באמונה, ובכך גם אותם לא מאמינים, עדיין יכולים לשייך עצמם לאותו השבט. חכם מאוד אם תחשוב על זה ברצינות, והסיבה הכי חזקה למה אנחנו עדיין מחשיבים עצמנו לחלק מאותו השבט, למרות תפיסות העולם והבסיס החינוכי\תרבותי השונה.

          6. שאני אקלל את יגאל אלון ?! חס וחלילה.
            אני מסכים כמעט עם כל מילה שכתבת עכשיו, ההיסטוריה מאוד מאוד חשובה.

            אני לא מסכים למשקל היחסי שלה בקביעת הזהות (שלי).
            אין לך מושג כמה אני ספוג ואוהב היסטוריה של עם ישראל והיסטוריה משפחתית יהודית והיסטוריה קהילתית, ואעפ"כ – אצלי – זה טפל ביחס לעיקר. מה שאתה קורא לו "שכנוע עצמי בלי התבססות בשורשים יציבים ועמוקים" אני קורא לו כדבר הכי עמוק, יציב ושורשי. יציב במובן החי, לא במובן שהוא לא דינמי עם עליות וירידות.

            לדעתי אתה מתחזק בית קברות יהודי, אני מתחזק גן ילדים יהודי. אני לא מכיר אותך אישית אבל יש הרבה יהודים שחשוב להם (ובצדק) לשאוב כוחות מהעבר ולשמור על העבר, מסעי שורשים כאלו ואחרים, הולכים לבית התפוצות. אצלי הכוח נשאב מההווה, גדולה בעיני שעת לימוד תורה לעומק בהווה או ישיבה בסוכה עם כל עומק המחשבה, בהווה, יותר מכל המסע שהייתי בו בכיתה י"ב בפולין. גם מבחינה רגשית, לא שכלית. העתיד היהודי שמתפתח וחי כאן ועכשיו הוא העיקר, הוא נעזר בעבר אבל הוא לא יונק את קיומו מהעבר, אנחנו הרי העבר של הנכדים שלנו, והסבים שלנו היו ההווה של עצמם.

          7. אתן דוגמה קטנה.

            נגיד שיש מי שמתרגש לקרוא את התיאור של ש"י עגנון או שלום עליכם על הרגשת הקדושה בליל שבת, על ליומד התורה עם סבא, על גן העדן בשמחת תורה.
            והוא מוחה דמעה ומקבל כוח.

            אבל 50 מטר מהבית יש לו את הדבר האמיתי – בית כנסת עם הקפות בשמחת תורה, יש אנשים שלא מרגישים כלום, ויש אנשים שמרגישים שם גן עדן, שם הם לא תופים, שם הם השחקנים על המגרש במשחק האמיתי.

            אתה מתאר אהבה של צופה שהולך למשחק למשחק, אני מתאר אהבה של שחקן שרץ קופץ ומטביע את הכדור. הוא לא עומד מהצד ומתענג על זכרונות וסיפורים, הוא משחק וחי.

          8. בתור מי שאין לו שורשים באדמה, אני בהחלט מייחס חשיבות גדולה להיסטוריה הקולקטיבית כחלק גדול שמעצב את הזהות שלי כחלק מה'עם היהודי'.
            והקשר שלי ל'דת היהודית' מבוסס כמעט אך ורק על ההיסטוריה והקשר ל'עם היהודי', לא לאמונה עצמה.
            את התחום הזה אני משאיר כספורט אישי ולא קבוצתי.
            וכמובן, ש'איש איש באמונתו יחיה' בדגש על איש ולא אנשים.

  15. מעורב טעים מאד, תודה מנחם.

    א. מכוער מאד מה שעשו לבואן.
    אמנם "קארמה איז א ביץ'", tck במקרה של הקליפרס זה לא תקף, כבר 50 שנה הם נדפקים מכל כיוון אפשרי. אבל בכל זאת:
    אני מאחל להם שקאווי יבחר בהם, אבל יחליט ברגע האחרון שהוא רוצה לפתוח עסק לשטיפת מכוניות ולעזוב את הכדורסל

    ב. אין ספק שלברון הוא המלפפון החם של הקיץ. גם הגיוני מאד לשמוע את כל קולות הליקוק המביכים. אבל באשר לאתר הנפלא הזה, צריך להבין שאי אפשר לחמם מלפפון במיקרוגל, זה לא יוצא טעים.
    בלי להיכנס ל"סופרלטיבים" ו"מחמאות", קצת להוריד במינון הלברון/ לונזו/ לייקרס, כל עוד לא באמת קורה כלום. כי באמת אין כלום.

    ג. יוטה היא אחת הקבוצות הכי מסקרנות שיש.
    דווקא משום שאין שם סופר-טים או שחקן על. פשוט קבוצה שנבנתה לבנה על לבנה עם מארג אנושי מעניין וסיפורי חיים מרתקים של אנשים מכל העולם (מזכיר מישהי). רוביו זה אחד מהם (גרייסון זה חתיכת סיפור). ילד הפלא הספרדי המאכזב הפך להיות סוף סוף שחקן שחקן, ויוטה תיבחן האם היא תצליח לעבור סיבוב בפליאוף גם השנה, ולהיות שייכת לצמרת המערב. אני לא רואה אותה מצליחה להגיע גבוה יותר, אבל בטוח יהיה מעניין.

    ד. מתי כבר יתפסו הקרדישיאנס את מקומן הראוי באנליטיקס של הליגה הזאת.
    צריך להבין שההשפעה שלהן על המשחק הכריע סדרות גמר, קריירה של שחקנים ואולי אפילו את זהות האלופה:
    א. למאר אודום
    ב. TT
    ג. בלייק גריפין
    ד. ג'יימס הארדן
    ה. צ'אנדלר פרסונס
    ו. כריס האמפריז
    ז. ריקי פוקס
    ח. בן סימונס

    היגע הזמן שעולם האנליטיקס שיודע לנתח את ההשפעה של גובהה של העיר, מידת הנעליים, מס' ימים בן משחק למשחק או איך שחקן קולע מבחוץ או מבפנים, יידע לחשב את מידת ההשפעה למס' הניתוחים הפלסטיים, היקף הישבן או מצבה המשפחתי של האחות במשפחה הזאת על הישגי הקבוצה.

    היות ורוב השחקנים ברשימה הנ"ל הם זצ"ל במידה כזאת או אחרת (הארדן נראה לאחרונה מפרק מועדון לילה, וכן, לעבור בטרייד לדטרוייט מ- LA , זה סוג מסויים של מוות), אני מאחל לרכש החדש בן סימונס, בריאות נפשית, ומצטרף לתנחומים על סיומו של ה – process.

      1. מעניין איך נראית ישיבה במחלקת האנליטיקס של הקארדשיאנס? "שמעתי שיש איזה צעיר מבטיח בפילדלפיה שהולך לקבל חוזה גדול עוד מעט. יש לו מוטת ידיים של 2.15 וגיל מנטלי של בן 16. צריך לגייס אותו מהר, דבר עם הסוכן שלו ותארגן לי פגישה"

          1. העונה הכי גרועה של הארדן ביוסטון (עונת ה41-41 ומקום שמיני) היתה בגלל הקרדשיאן. הוא דאג לזרוק אותה בזמן.
            הקללה אמיתית.

    1. שכחת את קנייה שהתפגר 🙂 אמנם לא כדורסלן אבל עדיין ראפר מכובד ייתכן ולחוס צדק וקץ העולם יגיע שלאבר בול יתנה אהבה עם קייטלין גנר

  16. אחלה מעורב
    גם אותי ביעאס העניין עם סימונס.
    כל כך חבל על השחקן הזה…. היה פוטנציאל גדול.
    כואב לי בתור אוהד פילי אבל מצד שני ישמצב שנראה אותו בחולוניה עוד 5 שנים 🙂

  17. אחלה מעורב, תודה
    הקרדשיאנס הורסים הרבה יותר מאשר כמה שחקני כדורסל. מזלכם אם עדיין לא שמתם לב להשפעה ההרסנית שלהם על הדור הצעיר. מה שהתחיל עם הנפקנית למשפחת הילטון ממשיך איתם, והוא התפיסה שהפירסום הוא לא הדבר החשוב ביותר, אלא היחיד.
    ולחוס, כאשר אמא מספסרת ויוזמת הדלפת סרטון פורנו של בתה כדי לקדם את המשפחה, אין צורך להמתין לתחילת קץ העולם, התהליך הזה כבר בעיצומו…

  18. מעורב מעולה תודה מנחם. מעניין אם הריצה של יוטה תימשך גם השנה הם הלכו על הסגל של שנה שעברה בעייני אחת הקבוצות הכי מסקרנות השנה מעניין אם ימשיכו להפציץ . תודה דוק

  19. שלום לכולם חברים, לצערי לא הספקתי לקרוא הכל, למשל באותו שבוע מתן בניטה אסי שלם, 2 דתיים נהדרים, ג'ון יונתן דתלש, גיא רוזן יאיר זעפרני אתאיסטים, ואחרים שכותבים נפלא מעורבי מנחם שיורה בקצב מסחרר, ועוד כותבים ומגיבים נפלאים שאני אוהב ואחרים אוהבים

    1. ובאהבה [המילה שהצלחתי הכניס לכאן בטיפטוף איטי חחח] גדולה לא רק אהבת הכדורסל ואהבת ואהבת הכתיבה והספורט, אלא אהבה אפלטונית לכולכם,אוהבים אתכם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט