אסיסט 75: ה"סקווארה אזורה"/ אסי שלם

בס"ד

אסיסט 75: ה"סקווארה אזורה"

אחת מקבוצת ההגנה הגדולות בכל הזמנים שזכתה במונדיאל היתה איטליה. אף אחד לא חשב שזה בזכות החלוצים שלה. נבחרת איטליה היתה ידועה בשני דברים: משמעת ברזל והגנה.

אחרי שהקליפרס שלי קיבלו 2 סטירות לחי מממפיס, הגיע תורם של OKC.

נתחיל בעובדה מופרכת:

שחקן ההגנה של השנה לא נמצא בחמישיית ההגנה של השנה.

אני חייב לומר שאם היו שואלים אותי מי לדעתי קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה הייתי עונה שמדובר בשיקגו, אולי בוסטון, מיאמי מפחידים הגנתית, גם אינדיאנה עם היברט העצום וווסט הקשוח. שיניתי את דעתי מאז.

הם הצליחו למרר לכריס פול את החיים, לבילאפס להיראות כמו פנסיונר ולבלייק גריפין(עד שנפצע) הם עשו חיים קשים. מי שחשב שמדובר במקרה קיבל הוכחה נוספת אחרי ההדחה של אלופת המערב. ממפיס היא הקבוצה ההגנתית הכי טובה בפלייאוף. מנחם יכול לספר עד מחר על כדורסל מזרחי – הגנתי. אבל הדובים הם הקבוצה הכי קשוחה הגנתית בפלייאוף הזה.

אז מה עושה מהם קבוצה הגנתית כל כך טובה?

סטופר הגנתי- בעידן ה1X1 חובה שיהיה בקבוצה שחקן שמסוגל להציק לכוכבים ולגרום להם לזריקות רעות. לברון, קובי, מלו  ודוראנט הם שחקנים שתלויים בעצמם בלבד. תן להם את הכדור והם ידאגו להפגיש אותו עם הרשת. מארק ג'קסון בגלגולו הקודם כפרשן היה נוהג להגיד על קליעות קשות של הכוכבים: "Good defense, Better offense". לפעמים אין מה לעשות מעבר להקשות על הזורק. מי שראה כמה דוראנט היה אומלל בסדרה הזו הבין. קשה מאוד לקלוע על 2 הסטופרים ההגנתיים של ממפיס:

1-      טיישון פרינס. היה חלק מהגנת דטרויט הגדולה, עם שני הוואלאסים, המילטון ובילאפס הצעיר הם מיררו את התקפות היריב. מוטת ידיים כל כך ארוכה(2.19 מ', לא ייאמן!) וגם הזריקות של דוראנט נראו לפעמים לא לעניין.

2-      טוני אלן. הסטופר ההגנתי הכי טוב שאני מכיר כבר כמה שנים. עבודת רגליים יוצאת דופן וקשיחות בלתי רגילה.

טוני אלן- בדרך לעוד לקוח מרוצה

אם יגיעו לגמר(ולדעתי יצליחו) ללברון מחכים חיים קשים מאוד מול הצמד. שירים טלפון לחבר טוב שלו, קווין דוראנט.

ריבאונד. כל הגנה טובה נגמרת בריבאונד. לממפיס צמד הגבוהים הטוב בליגה(אחרי שהאווארד התגלה כמתחזה) והם לוקחים ביחד 17 למשחק.

לחץ על הכדור- קבוצה חייבת לשבש את ניהול המשחק של היריבה. משמע לשלוח את כלבי התקיפה על הכדור. קונלי וטוני אלן, עושים את זה מצויין, גם דולינג הוא נודניק לא קטן.

קווי מסירה. ממפיס מצופפת מצוין את ההגנה על השחקנים שהיא בוחרת לעצור. זה היה קל יותר ללא ראסל ווסטברוק עם ההתקפה השקופה של "דוראנט נגד 5". זה יהיה קשה יותר מול דאנקן וסוללת הקלעים של הספרס ובגמר, אם יעלו, יהיה קלאסי לראות קרב בין הטנקים הכבדים של ממפיס למול מכוניות המרוץ של ההיט. לא חושב שראינו שני סגנונות כל כך שונים נפגשים בגמר הNBA מאז בוסטון-לייקרס. אבל הגדולה היא הזריזות שהם יוצאים לחטוף קווי מסירה ויציאה לקלעים אחרי מסירה.

זהירות!! שומר עלי שחקן 2.19 מ' אורך ידיים

אז כבר הבנתם שההימור שלי הוא שממפיס עולים לגמר(ובסוד, אל תספרו.. גם לוקחים את ההיט), הרי כמה בראקטים אני מסוגל לחרב?

ולסיום תוכלו לצפות במשהו שבנינו…לעולם לא הייתם רואים. TOP10 של לא אחר מגאסול. מארק גאסול.

http://www.youtube.com/watch?v=3inPdXy7D8M

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. בלי להעליב אבל זה אחד מהTop10 העלובים ביותר שראיתי
    ולא שאין מה לגאסול להציע אבל ממפיס לא ייקחו את הספרס
    למרות שללא ספק זה לא הולך להיות קל ופשוט לאף אחת מהקבוצות
    לספרס הרבה יותר כלים בכל אספקט,ובנוסף ישנה מוטיבציה לספרס לנקום בממפיס על ההדחה ההיא,ובכל מקרה הספרס העונה הרבה יותר יעילים מאי פעם.

  2. בחיים שלי לא ראיתי כלכך הרבה Low lights בhigh lights של שחקן אחד.
    אבל בגלל זה אני אוהב אותו, מעדיף אותו על כל סנטר מקפץ.

  3. מה שעושה את טוני אלן גדול זה מה שהוא עושה לשחקן ל-פ-נ-י שהוא מקבל כדור. הוא החזיק את דוראנט בידיים ממש ולא נתן לו לזוז, והשופטים הירשו לו. נגד לברון זה לא יילך כי לברון חזק ממנו.

  4. המאצ' אפ שהכי הייתי רוצה לראות אחרי קובי לברון.הרוצח אלן מול הרכבת גיימס.דרך אגב הם כבר נפגשו בעבר כשאלן היה בבוסטון.מה היה שם?בקרוב בטור הבא.

  5. אתם לא מבינים דבר אחד הכל טוב ויפה והחארות(חולה על זי בו) העיפו את דוראנט אבל נגד מיאמי קשה להאמין שיש להם סיכוי אין להם g2g וברגעי האמת זה שמנצח .וגם שלברון קצת גדול על טוני אלן ובמיוחד שיש למיאמי כ"כ הרבה כלים התקפיים.
    מה שגם את אוקלהומה הם לא ניפנו והרבה משחקים היו צמודים ואחד בהערכה.

    1. נחיה ונראה.שאלת הg2g רלוונטית מאוד אבל משחק הפנים הקטלני של ממפיס ללא תגובה של ההיט על הנייר.יתרונות וחסרונות לשני הצדדים

  6. ממפיס הם קצת יותר טובים משיקאגו, אולי. נואה שומר אפילו טוב מגאסול כמיטריה ומסייע, גאסול עדיף באחד על אחד אבל זה לא רלוונטי מול מיאמי. בוזר שיחק מצוין, היתרון של רנדולף עליו לא מהותי, קונלי יציב וטוב יותר אבל לא יתפוצץ כמו רובינסון. בקיצור, קבוצת התקפה מאד מוגבלת, ואת מיאמי אפשר להגביל רק חלקית.
    גם אם יעברו את הספרס אין להם מה למכור מול מיאמי בסדרה שלמה. בכל מקרה, הספרס נראו בלתי עבירים נגד גולדן סטרייט ואני הולך איתם. היעילות של דאנקן וגינו בילי במאני טיים, השליטה של פארקר,השלשות הממאירות של גרין ובעת הצורך לאונרד, ההגנה. פשוט קשה לנצח אותם.

  7. איזה סדרה זאת תהיה! ׳אולד סקול׳.
    משחק של ביגמנים, והגנות חזקות. עם קונלי על פארקר, טוני אלן על ג׳ינובילי. אז הגנה יש לממפיס, אבל מה עם התקפה!?
    זה יהיה סדרה של ה-X Factor.

    למה טוני אלן על לברון? נראלי שטיישון פרינס ישמור עליו, אם יגיעו..

  8. אם יהיה גמר מיאמי-ממפיס אני לא רואה איך מיאמי מנצחת, אלן ופרינס אלה שני השומרים הכי טובים שאפשר לשים על ווייד ולברון, זה אמנם לא יעצור אותם אבל יעשה להם חיים מאוד קשים וכשהם יכן יצליחו לעבור את אלן ופרינס הם יתקלו בגאסול ורנדולף…..חיים קשים מאוד….
    חוץ מזה שלמיאמי יש קו קידמי שהכי פחות בנוי להתמודד עם זה של ממפיס.
    היתרון של מיאמי הוא בעיקר שממפיס צריכים לעבור קודם את הספרס….

  9. ניקו – כדי שזה יקרה הם צריכים לעבור את הספרס. הם היו 2-2 בעונה – כל קבוצה ניצחה בביתה. 3 משחקים היו צמודים, משחק אחד הספרס ניצחו במעל 20 הפרש. בסדרה יש לספרס את יתרון הביתיות והנסיון, רוסטר מלא ועמוק ושיטה. קשה להאמין שהם עוברים אותם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט