ניחוחות של פעם-שובה של הליגה האיטלקית/שמעון טבדי

 

 

פעם, לפני עשור, לפני ההשתלטות הספרדית הליגה האיטלקית שלטה בכדורגל העולמי, מועדוני הפאר של יובנטוס, מילאן ואינטר שלטו ביד רמה. היום הסריה A הוא צל חיוור של פעם. הליגה של היום היא כמו ליגת הכדורסל בישראל לפני 5 שנים, יובה ועוד 19. מילאן תוך עשור הדרדרה מהאולימפוס אל הפח ואז אל הפחת עד שהפכה ללא רלוונטית. אינטר שקעה בבינונית בזירה המקומית ועל אירופה אין בכלל מה לדבר. נאפולי ורומא תפסו את מקומן של המילאנזיות אבל כמובן שאין מה להשוות ועצם זה ששניהן בצמרת מעיד רק על חולשתה והדרדרותה של הליגה האיטלקית. היו סיבות רבות לשקיעתה ביניהן הכסף הגדול שכבר לא היה נחלת האיטלקים והכוכבים שהפסיקו להגיע בעקבות זאת, בעיות אלימות, היעדר צופים ועוד, שאליהן לא אכנס כאן. הליגה כיום היא בעיקר מוקד משיכה לכוכבי הדרג השני. איטליה גם לא מצליחה להצמיח שחקנים מוכשרים מקומיים בשנים האחרונות כמו פעם והדבר ניכר גם בחולשת הנבחרת הלאומית שלא העפילה למונדיאל.

עם הפסימיות הזאת נפתחת עונת 2018-19 בשבת הקרובה ואין לי הרבה חדש לבשר לכם לצערי.

יובנטוס

יש שני דברים ודאים בחיים אמר פעם איש חכם, מוות ומיסים. קחו דבר שלישי, יובה תהיה אלופה. אם לביאנקונרי לא הספיקו 7 אליפויות קלילות ברצף אז השנה היא הוסיפה לסגל את כריסטיאנו רונלדו והחזירה הביתה את הבן האובד לאונרדו בונוצ'י לאחר סולחה עם המאמן אלגרי. השאלות היחידות לגבי יובה יהיו האם יצליחו להגיע ל-10 אליפויות רצופות או יותר והאם היא תצליח לשים ידה על גביע האלופות שזאת מטרתה המוצהרת. דבר נוסף הוא ההשתלבות של רונלדו במישור החברתי והאישי, האם זה יהיה רונלדו ו-10 עבדים או שהוא יהיה חלק מהקבוצה, אם יש פוטנציאל לבעיות זה פה. מבחינה מקצועית אין לי ספק שהוא הולך לחורר רשתות בקצב שלא נראה הרבה שנים בליגה האיטלקית, החיים יהיו לו קלים שם ויש לי תחושה שהוא מגיע במוטיבציית שיא להוכיח את ערכו. שינוי גדול שקרה בקיץ הוא שיובה נפרדה מהשוער הגדול בכל הזמנים ששירת אותה 17 שנה בשער. הדבר לא אמור להיות לה לרועץ בזירה המקומית אבל כן עלול לפגוע בליגת האלופות בשלבים המתקדמים. היא הביאה במקומו את האיטלקי מתיאה פרין בן ה-25 מגנואה.

מדובר באחת מ-5 הקבוצות הטובות בעולם עם עומק נהדר בעיקר בהתקפה ומהירות מסחררת עם קוסטה וקואדרדו וסקורר כמו רונלדו בשילוב הגנה עם קשיחות וחכמה של שניים מטובי בלמי תבל. אני צופה להם גם הגעה לשלבים המאוחרים באלופות אולי אפילו עד הגמר.

הרכב המשוער: פרין, בונוצ'י, קיאליני, סנדרו, דה שיליו שכנראה יוסט, חדירה, מטואידי, פיאניץ', דיבאלה, רונלדו, דאגלאס קוסטה.

את הספסל ימלאו קואדרדו, מנדג'וקיץ', מרקיזיו, בטנקור ובנעטיה בעיקר.

תוצאת תמונה עבור ‪ronaldo juventus‬‏
יהיה אלוף, שחקן העונה ומלך השערים של עונת 2018-19

 

מילאן

שנה אחר שנה הכשלון גדל, ברלוסקוני מכר את הקבוצה בסופו של דבר והגיעו משקיעים סינים שמסתבר שלא יכולים לפרוע תשלומים והקבוצה באי ודאות משל היו בית"ר י-ם (זהו את טביב בעצמכם). שום שם גדול לא מוכן להגיע לרוסונרי וכל שנותר הוא להתנחם בשחקני דרג ג', כמה נגרים ופחים לעת פרישה כמו היגוואין, פגיעה באיזה דרום אמריקאי בזול וניסים שיצמיחו שחקנים מבית סטייל דאנרומה (שגם ביקש להחתים את אחיו השוער כתנאי להמשך הישארות). היו כאלו שאמרו שיש צעירים כשרוניים בקבוצה שעוד יביאו אותה רחוק, מי שאמר זאת הוא רפה הבנה במקרה הטוב. אין שום שחקן במילאן בחלק ההתקפי שמנצח משחקים שיהיה שחקן טופ עולמי. 2 כשרונות העל של הרוסנרי אמורים להיות השוער בן ה-19 דאנרומה והבלם רומניולי שעדיין מתקשה לפרוץ ומאכזב לעומת הציפיות. דאנרומה הולך להיות לטעמי השוער הטוב בעולם ולצערי הכסף הקטן לא יצליח להשאירו ברוסנרי לאורך זמן. הוא שוער העתיד של נבחרת איטליה לפחות ל15 השנים הבאות. על מנת לאתגר אותו קצת הובא השוער הותיק פפה ריינה מנאפולי לתת לו תחרות שלא יחשוב שההרכב שלו, מי שלא ראה אותו מדובר בעילוי וכפי שאתם יודעים האיטלקים מומחים ביצירת שוערים. רמניולי היה צריך להפוך כבר לבלם טופ 5 עולמי והוא ממש לא שם, חוש המשחק והתמצאות שלו לוקים בחסר, קבלת החלטות לא הכי טובה והוא לא מראה משהו יוצא דופן שמראים בלמי העל, למזלו הוא רק בן 23 ויש לו עוד זמן לפרוח ולספק קבלות. מפה מתחיל החושך ואולי האור בקצה המנהרה שרבים מחכים לו (אני לא אופטימי בכלל). מילאן רכשה מיובה את הבלם בן ה-24 מתיה קלדרה שהיה מושאל לאטלנטה ונתן עונה מכובדת בשורותיה ואמור לקבל הזדמנות, את עמדת המגן הימני מאייש (תרתי משמע) איגנסיו אבטה שהינו שחקן קטסטרופלי שכל קשר בינו לכדורגל ברמות הגבוהות מקרי בהחלט, איטי, לא יודע לחבר פס, לא יודע להגן ולהתקיף. המגן השוויצרי הבינלאומי ריקרדו רודריגז הוא שחקן סביר בצד השמאלי של ההגנה בהתחשב בכך שבכל העולם יש מחסור משמעותי במגינים שמאליים נורמלים, הקישור של מילאן הוא מהגרועים בעולם עם 2 נגרים שלא יודעים לעשות כלום לא התקפית ולא הגנתית העונים לשמות בונאונטורה וביגליה וטורקי בינוני מאד דרג ג', קלנגולו. פרנק קאסיה בן ה-22 הוא קשר נהדר שבקבוצה טובה יכול עוד יותר לפרוח, מדובר בלוחם נהדר שעתידו עוד לפניו ואני מצפה לעונת פריחה העונה. הקישור הכ"כ חלש הוא עקב האכילס של הקבוצה משום שרמת היצירתיות ההתקפית שואפת לאפס וגם בהגנה זה קישור חלש בחילוץ כדורים ומשחק טקטי. אתמול הגיע בהשאלה הקשר הצרפתי בן ה-23 טימו בקאיוקו מצ'לסי אולי על מנת לשדרג ככל הניתן את הקישור החלש בהתקפה יככבו 2 סקוררים דרג ב' שאמנם יודעים להבקיע שערים אבל היגוואין יודע גם להחמיץ לא פחות. באקה בן 32 וכבר מעבר לשיא והיגוואין, נו טוב אתם יודעים את דעתי עליו, בשביל שאחד כמוהו יבקיע שערים הוא צריך קישור ברמה מאד גבוהה וזה הדבר האחרון שיש לרוסונרי. מילאן גם לא מצליחה להביא מאמן ברמה גבוהה ועושה רוטציה כל חצי שנה בין שחקני עבר שלה. גאטוסו אמנם שיפר קצת את מילאן עם הגעתו אבל לא רואה משהו מיוחד אצלו והאמת אין לו שחקנים גם נורמלים בסגל. מקום 4 יהיה הישג חלומי עבורו בסגל השחקנים הנוכחי.

המחליפים הם ילדים צעירים בגילאי 18-22 רובם שיקבלו גם את ההזדמנות להראות קצת כשרון.

הרכב משוער: דאנרומה, רומניולי, קלדרה, אבטה, רודריגז, האקן קלנגולו, בונאונטורה, ביגליה, קאסיה, באקה והיגוואין.

ייתכן ומונטליבו יקבל מקום בקישור על חשבון אחד הקשרים גם.

תוצאת תמונה עבור ‪alessio romagnoli‬‏
האם ירש את בארזי קוסטקורטה ונסטה? חובת ההוכחה עליו, כבר לא ילד

 

אינטר

הנראזורי לא מצליחים לחזור לימי התהילה מאז הזכייה בגביע האלופות ב-2010. אצלם המצב פחות חמור מהיריבה העירונית אולם זה לא מה שאוהדיה מצפים. אם לא יקרה הפתעה, העונה הם ישובו לשחק גם בליגת האלופות אחרי היעדרות של שנה. אינטר התחזקה הקיץ בבלם ההולנדי דה וריי שהגיע מלאציו אחרי עונה טובה, במגן הקרואטי שימה ורסליקו שהגיע מאתלטיקו מדריד והיה אחד ממצטייני המונדיאל, רג'ה נייגולאן שהגיע מרומא וקייטה הסנגלי שהגיע ממונאקו בהתקפה. זו קבוצה שאמורה להיאבק על המקום השני ופחות מכרטיס לליגת האלופות יהיה כשלון מהדהד. אם לא יהיו לה נפילות מול נמושות הליגה היא היחידה שיכולה לתת קצת פייט לגברת הזקנה מטורינו. חוליית ההגנה אמורה להשתפר ולהיות ברמה גבוהה, הקישור שלה הוא גם ברמה גבוהה ובחוד היא תלויה רק באיקרדי שמחורר רשתות כבר כמה עונות. היא לוקה קשות בספסל וכתוצאה מזה אין לה עומק לרוץ לאורך זמן בכל המסגרות. אני בדעה שהיא הביאה חיזוק טוב שיספיק לה לסגנות.

הרכב המשוער: האנדנוביץ', מירנדה, דה וריי, ורסליקו, ד'אמברוסיו, ברוזוביץ', ניינגולאן, קאנדרבה, ולארו, פרישיץ', איקרדי.

תוצאת תמונה עבור ‪mauro icardi‬‏
מסי מחרים אותו בארגנטינה אבל באינטר הוא המלך ומכונת שערים אימתנית

רומא

הרומאים תפסו בשנים האחרונות את המקום של אחת המילאנזיות באופן קבע בשלישייה הראשונה. השוער הראשון אליסון עזב ועבר לליברפול ובמקומו הובא השוער האיטלקי בן ה-35 אנטוניו מירנטה מבולוניה שכנראה יקבל את אפודת השוער הפותח אולם הובא גם השוער השוודי בן ה-28 רובין אולסן מקופנהגן שיאבק מולו על עמדת השוער הראשון. כמו כן עזב ניינגולאן ששיחק מספר שנים בקישור ובמקומו הגיע חבייאר פאסטורה הארגנטינאי מפ.ס.ז. על הספסל הובאו כשרונות נוספים כגון ג'סטין קלייברט ההולנדי מאייאקס בהתקפה והקשר האיטלקי בן ה-23 בראיין קריסטנטה שהגיע מאטאלנטה.

שאר שחקני הההרכב נשארו מהעונה שעברה בה רומא סיימה שלישית והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות והעונה ינסו לעלות הילוך נוסף ולקרוא תיגר על הכתר.

הרכב משוער: מירנטה, מנולאס, פאזיו, קולארוב, פלורנזי, דה רוסי, פרוטי, פאסטורה, פלגריני, אל שעראווי, דז'קו.

תמונה קשורה
הסמל והמנהיג הרומאי, האם יצעיד אותה שלב אחד קדימה?

 

נאפולי

יחד עם רומא היא תפסה את המקום של אחת משני המילאנזיות בשנים האחרונות והפכה לגורם משמעותי בזירה המקומית. השוער הראשון פפה ריינה עזב למילאן והקבוצה הנחיתה 2 שוערים חדשים, היווני בן ה-35 אורסטיס קרנזיס שהגיע מווטפורד (בהשאלה מאודינזה) שצפוי להיות השוער השני והאיטלקי בן ה-21 אלכס מרט שהגיע מספאל. שני השוערים שימשו כשוער שני ומעניין לראות מי יקבל את המושכות. איבוד כואב יותר היה של הברזילאי בן ה-26 ג'ורג'יניו לצ'לסי אחרי 5 שנים כבאנקר בקישור ואחד מהשחקנים שגרמו לנאפולי לפרוח. תחליף לג'ורג'יניו הובא הספרדי פביאן רואיז מבטיס. יתר 9 שחקני ההרכב נותרו בקבוצה שסיימה שנייה ונתנה פייט צמוד על האליפות. המאמן מאוריציו סארי עזב אחרי 3 שנים נפלאות לצ'לסי אולם במקומו הגיע אחד מגדולי המאמנים אי פעם, קרלו אנצ'לוטי הותיק והטוב. אנצ'לוטי הוא בדיוק מסוג המאמנים שיכול לקחת את נאפולי עד הסוף אל האליפות שהיא כ"כ רוצה מאז ימי מראדונה העליזים. הוא מומחה טקטי וקבלן תארים ממדרגה ראשונה. כוכבי הקבוצה ימשיכו להיות האמשיק, מרטנס ואיניסיניה. יהיה מאד מעניין האם נאפולי תישאר בצמרת המאד גבוהה, תתקדם עוד צעד או תרד לבינוניות.

הרכב משוער: מרט, אלביול, קוליבאלי, היסאי, מריו רוי, אלן, רואיז, האמשיק, מרטנס, קייחון, אינסיניה.

תוצאת תמונה עבור ‪ancelotti‬‏
הגיע בשביל להביא אליפות

 

יתר הליגה

את בטן הליגה אמורות להוביל לאציו וסמפדוריה שינסו גם להשתחל למקום הרביעי המוביל לליגת האלופות. אודינזה אמורה להתאושש מעונה אחרונה חלשה מאד ולסחוב לאמצע הטבלה, כמו כן פיורנטינה יכולה לתת עונה נחמדה עם החלוץ האיטלקי בן ה-23 ג'ובאני סימיונה שיכול לתת עונת פריצה גדולה אף יותר מהעונה שעברה. על הירידה יאבקו פארמה, ספאל, פרוסינונה, אמפולי וקליארי.

 

הימורי מיקומים:

  1. יובנטוס
  2. אינטר
  3. נאפולי
  4. רומא
  5. מילאן
  6. לאציו
  7. סמפדוריה
  8. פיורנטינה
  9. אודינזה
  10. אטאלנטה
  11. טורינו
  12. גנואה
  13. בולוניה
  14. קייבו
  15. ססואלו
  16. קליארי
  17. פארמה
  18. פרוסינונה
  19. אמפולי
  20. ספאל

 

מלך השערים: רונלדו

מלך הבישולים: דאגלאס קוסטה

שחקן העונה: רונלדו

 

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. תודה שמעון.
    אוהב את הליגה האיטלקית עוד מתקופת אבי רצון.
    אמנם יובה בדרך לאליפות שמינית ברציפות בטח עכשיו עם צירופו של רונאלדו אבל מילאן ובעיקר אינטר חוזרות לענינים ורומא ונאפולי כבר שם כמה שנים.ליד איקרדי יפתח מרטינס הסקורר שבא מהליגה הארגנטינאית.אם יצליחו להביא את מודריץ ליד חבריו הקרואטים זה יהיה מצוין.מודריץ לפי הפרסומים רצה לאינטר אבל ריאל מדריד דורשת מחיר של כמה מאות מיליוני יורו.אמנם המחירים עלו מאז מכירת נאיימר לפריס אבל מודריץ כבר בן 32

  2. קצת שינויים בהרכבים
    יובנטוס-הכל אותו דבר חוץ מעמדת המגן הימני ששם קנו את קאנסלו הפורטוגלי.
    על הספסל יש את רוגאני הבלם שכבר היום לא פחות טוב מבונוצי וקייליני וצ’לסי רדפו אחריו כל הקיץ את אמרה צאן שבא מליברפול ברנרדסקי והשאר זה השמות שרשמת חוץ ממרקיסיו שלא בתוכניתו ומנסים להיפטר ממנו.
    אצל מילאן ביגלה באקה ואבאטה לא בההרכב.לפני אבאטה יש שני מגינים ימניים שאחד כרגע פצוע.סוסו הכוכב של מילאן בשנתיים האחרונות קבוע באגף ימין בקישור ההתקפי ובאקיוקו הרבה לפני ביגלה.גם בהתקפה קוראן ה שפרץ שנה שעברה לפני באקה.
    באינטר הבלם שקירנגאר כנראה יתפוס את מקומו של מירנדה הקשיש.אמברוסיו הוא מחליף של ורסאליקו ועל עמדת המגן השמאלי יתחרו אסמואה שבא מיובנטוס ודלברט הברזילאי.מרטינס יהיה חזק השנה לצד איקרדי וגם קייטה בלדה שבא ממונאקו יהיה ברוטציה

  3. תודה רבה על הסיקור שמעון. בתור אוהד שרוף(מגדיר את עצמי כך) של אינטר, אני אשמח לתקן אותך בכמה דברים:
    הגיעו עוד שחקנים לאינטר – אסמואה שהגיע בהעברה חופשית מיובנטוס , פוליטאנו שחקן האגף הנהדר של ססואולו וכמובן גם לאוטרו מרטינז היהלום הארגנטינאי שנראה נהדר במשחקי ההכנה.
    לפי מה שאני יודע ההרכב באינטר יהיה שונה מאוד ממה שרשמת – לא אמורים לפתוח העונה בהרכב – קנדרבה , מירנדה , דאמברוסיו וכמובן גם בורחה ולארו שבכלל דובר על כך שרוצים להעביר אותו קבוצה.
    במקומם אמורים לפתוח – שקריניאר כמובן , ורסאליקו , פוליטאנו או לאוטרו מרטינז ובקישור כנראה ישחק שחקן נוסף שיגיע

    תודה על הסיקור

    1. אין מצב שמיראנדה וקנדרבה לא יפתחו. מיראנדה נתן גם מונדיאל טוב. לטעמי שניהם באנקרים בהרכב. אגב זה הרכבים משוערים חברים.

      1. מירנדה סביר להניח שאם יפתח זה יהיה ביחד עם שקריניאר כמו עונה קודמת. לגבי קנדרבה, יכול להיות שהוא יפתח את העונה בהרכב אבל אחרי כמה מחזורים כבר יהיה בספסל. אינטר רצו להעביר אותו בעסקה של קייטה למונאקו אך הוא לא הסכים.

  4. תודה.
    הליגה האיטלקית לא שלטה לפני עשור בכדורגל העולמי. לא מינה ולא מקצתה. הדירוג האירופאי שלה היה הרחק מאחורי אנגליה וספרד – מה שמשקף את התוצאות של נציגותיה במפעלים האירופאים. צריכים לחזור עשור וחצי לאחור, לפחות, כדי שיהיה לליגה הזו קייס לחזקה בעולם. תור הזהב שלה היה שנות ה-80' וה-90' של המאה הקודמת.

    להלן כמות השערים של פיפיטה מאז שעבר לאיטליה (ליגה בלבד – יש עוד לא מעט במפעלים האחרים, לרבות נוק אווט ליגת האלופות):
    2017/2018 – 16.
    2016/2017 – 24.
    2015/2016 – 36.
    2014/2015 – 18.
    2013/2014 – 17.
    ממוצע של 22 שערי ליגה לעונה. זה פנטסטי.
    בתכלס, כל הזלזול בפיפיטה נולד רק בגלל עניין אחד – להוריד ככל שניתן ממסי אחריות להעדר התארים בנבחרת (אני בכלל לא חושב שצריך לבוא אליו בטענות, אבל זה לא מונע התגוננות אוטומטית).

    "הקישור של מילאן הוא מהגרועים בעולם" בעולם! לא פחות.

    1. שלטה גם שלטה ועד לפני עשור הייתה הליגה הטובה בעולם. הקבוצות שלה היו דרך קבע בחצאי גמר האלופות. היגוואין חלוץ בינוני מאד עם מספרים טובים בלי כל קשר למסי. חלוץ שלא הייתי רוצה אותו בקבוצה שלי בשום מצב. לגבי ההרכבים אלו הרכבים משוערים. היו הרבה רכישות של הקבוצות אבל לא בטוח שהם בכלל יפתחו.

    2. אגב הצחקת עם הדירוג האירופאי רק אל תגיד לי שאתה מסתמך על דירוג פיפא. הליגה האנגלית היא טובה רק בשיווק. בשיווק היא הליגה הטובה בעולם זה בטוח.

      1. אין שום קשר לפיפ"א, הדירוג הוא של אופ"א, ואם היית יודע איך הוא מורכב היית מגלה שהוא משקף לא רע בכלל את היחס בצמרת הליגות.
        ליגת האלופות לפני 9-11 שנים:
        2006/2007: גמר – 1 אנגליה, 1 איטליה. חצי – 3 אנגליה, 1 איטליה. רבע – 3 אנגליה, 2 איטליה.
        2007/2008: גמר – 2 אנגליה, 0 איטליה. חצי – 3 אנגליה, 0 איטליה. רבע – 4 אנגליה, 1 איטליה.
        2008/2009: גמר – 1 אנגליה, 0 איטליה. חצי – 3 אנגליה, 0 איטליה. רבע – 4 אנגליה, 0 איטליה.
        כן, ברור שאיטליה שלטה באירופה לפני עשור…

          1. מצחיק שהתחלתי מלפני עשור כשאנחנו מדברים על לפני עשור?!
            3 אנגליות בחצי גמר בכל אחת מהעונות לעיל – איך אפשר לערער על זה שהיא היתה אז הטובה ביותר?
            אני מסכים שבעשור הנוכחי (מ-2011) הליגה הספרדית הטובה בעולם.

          2. פעם היו בליגה האיטלקית 4 קבוצות שיכלו לקחת תיגר על ליגת האלופות.
            היום יש רק קבוצה אחת.

            בליגה האנגלית יש 3 קבוצות שלא מתקרבות לרמה של ריאל,ברסה,יובנטוס,מינכן.

          3. רג'ה היום האנגלית יותר טובה מהטאיטלקית, זה ברור, למעשה מאז 2008. האיטלקית היום מקום 3.

            לפני זה הייתה הכי טובה בעולם היום זה ספרד, אנגליה, איטליה וגרמניה

        1. בין השנים 1990-2007 היו בליגת האלופות

          5 אלופות איטלקיות
          5 אלופות ספרדיות
          2 אלופות אנגליות

          12 איטלקיות הופיעו בגמרים
          8 ספרדיות הופיעו בגמרים
          4 אנגליות הופיעו בגמרים

          אתה יכול לבדוק את חצאי הגמר גם, לא בדקתי אבל בטוח שאיטליה לוקחים

          1. איך זה נכון? אמרתי שלפני עשור האיטלקיות שלטו וזה נכון. מה לא ברור? בעשור האחרון זה ספרד לפני עשור זה איטליה, יש משהו לא ברור במשפט? 1990-2007 שלטה איטליה זה מה שהתכוונתי לומר.

          2. זה לא שהמשפט לא ברור, הוא פשוט לא נכון. על סמך מה אתה מסתכל על התקופה 1990-2007?
            הרי אם מפצלים לעד 2003 ו-2003-2007 מגלים שבתקופה 2003-2007 האנגליות עדיפות בהרבה. סתם דחפת את השנים הללו פנימה ואז בדקת מצטבר.
            הבנתי בדיוק מה התכוונת לומר, אתה פשוט טועה.

        1. כל מי שהתאכזב מאובדן גביע עולמי לארגנטינה. זה כולל גם הרבה מקומיים שלא סובלים את מסי "הספרדי".

          1. גדלתי עם ארגנטינאים (תכף אנקדוטה). הם אמנם התאכזבו מאד, אבל הם לא שונאים את פיפיטה. דווקא יש להם יותר טענות כלפי מסי כשהם משווים אותו לדיאגו (בנבחרות הכוונה).

            האנקדוטה:
            אני: "שמעת מה קרה בין אוהדי ארגנטינה לאוהד גרמניה?"
            חבר ארגנטינאי: "לא."
            אני: "הם התווכחו איזו נבחרת טובה יותר ואוהד ארגנטינה רצח אותו." (ד"א, זה באמת קרה.)
            חבר: "איזה טיפש."
            אני: "ברור, ממש הזוי לרצוח מישהו על דבר כזה."
            חבר: "לא קשור, הוא טיפש אם הוא חושב שארגנטינה טובה יותר."

    1. אני צופה שכל 5 הליגות הבכירות הולכות לעונה משעממת בה זהות האלופה ידועה מראש (למורת רוחם של אוהדי קבוצה שלא זכתה באליפות מאז שהייתי ילד וכל עונה בטוחים שהנה זה מגיע. 🙂 )

      1. באיטליה גרמניה וצרפת כן אבל לפי הרגשה או ווישפול פינקינג נוסח גיא אז באנגליה ובספרד באחת מהן תהיה הפתעה.או שליברפול יפתיעו את מנצסטר סיטי או שאתלטיקו יפתיעו את ברצלונה

          1. הם פייבוריטים גם בגלל האיכות וגם בגלל העומק.צלסי סיימה 5 שנה שעברה והשנה יאבקו עם מאן יונייטד טוטנהאם וארסנל על 3-4

          1. אני אוהד שלהם מהאליפויות האחרונות מאמצע-סוף שנות ה 80 והשנה זו פעם ראשונה בתקופת הבצורת הזו שאני מרגיש שיש סיכוי כי החלקים הבעייתים נפתרו והקבוצה יותר מאוזנת.
            הליברפול שהכי נהנתי ממנה דווקא לא הייתה תחרותית עם רובי פאולר וסטיב מקמנמן עד שנה שעברה שליברפול נתנה קונצרטים התקפיים אבל היו בעיות שוער הגנה וקישור אחורי ומרכזי שלשם בא רוב הרכש הקיץ וואן דייק בינואר

  5. איזו ליגה איומה
    מצד אחד השאריות של מי שלא התקבל לליגות הבכירות האחרות, ועוד כמה מקרי-ראש שנזרקו אפילו מהמונדיאל
    מצד שני אלופה ודאית כמו גולדן סטייט
    מצד שלישי "הגנות איטלקיות" שזה מושג מכובס לשיעמום
    L-L-L

    1. האליפות של יובה נראה לי יותר ודאי משל גולדן סטייט. כבר ממזמן אין הגנות באיטליה למעט יובה שיש לה הגנה ברמה גבוהה או הייתה פעם. וזה חלק מהבעיה או שההתקפות כמו באןביאיי הפכו לטובות מידי.

  6. כל מה שעולה מהליגות שנשלטות ע"י קבוצה אחת, לכל היותר שתיים, הוא שצריך ליגת אלופות אמיתית. לא טורניר גביע, ובלי כל השלב המוקדם.
    אם היורוליג הוכיח שזו הצלחה גדולה, ליגת צ'מפיונס תהיה עוד הרבה יותר פיצוץ, כל משחק אש.
    16 קבוצות, נניח 4 ספרד, 4 אנגליה, 2 גרמניה, 2 איטליה, 2 צרפת, 1 פורטוגל, 1 הולנד (או ווילדקארד אחר). אפשר לשחק עם המינון אבל משהו כזה. כל מחזור, 8 משחקים ברמה הכי גבוהה בעולם. תואר האלופה יהיה באמת קובע. ואם נכניס מבנה של ירידות ועליות – יהיה גם מאבק אדיר נגד ירידה. מתבקש.

    1. אני חולם על ליגה כזאת כבר שנים. ברלוסקוני ניסה להוציא לפועל ליגה של הגדולות סופרליג הלי השתתפות בליגה המקומית היונאיתו עוד קבוצות אבל זה לא צלח כרגע. אני חושב שזה עניין של זמן עד שתקום ליגה כזאת. זה יהיה הדבר האמיתי הnba של הכדורגל

  7. לא אוהב כדורגל אבל גרתי בפירנצה כמה חודשים ומאז אני אוהד רדום של פיורנטינה.
    שמח לראות אותה במרכז הטבלה, המקום שבו אני רגיל לראות את אימפריית הכדורסל האהובה עלי – הפועל חולון.
    ואם חולון לקחה אליפות אז גם זמנה של פיורנטינה יגיע.
    סבלנות 🙂

  8. טוב הצטרפתי מאוחר היה מעניין לפי התגובות
    הדעה שלי

    1. הייתה שליטה איטלקית אבל היא לא הייתה לפני עשור אלא בשנות ה 90 ולמעשה סוף ה 80 תקופה מדויקת 89-98
    עם מילאן הגדולה שלקחה את גביע האלופות ב 89+90 ואז שוב ב 94 בין לבין סמפדוריה הגיעה לגמר המפעל (92 ) ומילאן עצמה 93 ו 95 אחרי עידן מילאן החל עידן יובה עם 3 גמרים בשנים 96-98 (זכייה 96).
    לסיכום בן 89 ל 98 האיטלקיות זכו ב 4 גביעים + 4 גמרים נוספים ב 10 שנים הרבה לפני היתר
    ספרד עם 3 תארים וסגנות ( 2 תארים לריאל 1 לברצלונה ועוד סגנות)
    הולנד אליפות וסגנות (איאקס) צרפת 1+1 (מארסיי)
    יוגוסלביה ז"ל (הכוכב) ,,גרמניה 1 (דורטמנד)

    2. לגבי ההשתלבות של רונאלדו והזכייה הבטוחה של יובה אני קצת חלוק.
    נתחיל מהסוף גם לדעתי יובה הפייבוריטית אבל לענ"ד היא תתקל בקשיים .
    גם אשתקד היא נתקלה בקשיים וגם ההשתלבות של רונאלדו לא בהכרח תהיה חלקה ומכיוון שהוא דומיננטי זה עוד עשוי לפגוע בקבוצה בליגה.

    3. הרכב : לדעתי השוער הראשון יהיה שצ'ני שכבר חילק כמעט שווה בשווה את הדקות אשתקד עם בופון בעמדה.

    בכלל הרוטציה תהיה הרבה יותר רחבה כפי שראינו אשתקד גם ביובה וגם אגב בקבוצות חזקות מאד בליגות השונות (למעט ברצלונה) כך בנעטיה שיחק הרבה מאד אשתקד ורוגאני היה למעשה שחקן הרכב.
    אך בשורה התחתונה ביובה אשתקד (כמו למשל במינכן ) היו כמעט שני הרכבים ששיחקו את רוב המשחקים בהרכב או מהספסל.
    וכך יהיה גם השנה שגם ברצאלי (בראזגלי ) הוותיק בן 37 אלוף העולם מ 2006 ישחק והרבה וכמובן ג'אן המגן /קשר שהגיע מליברפול.
    איני חתום גם על כך שמנדוקיץ לא ייפתח בהרכב אפילו לא כחלוץ קלאסי כפי שהוא עשה בעבר הוא שחקן מסוגו של קויט ההולנדי שידע לשחק גם כמגן /קשר אחורי.
    כך או כך הוא יתרום והרבה .
    קוסטה אגב היה אשתקד אופציה משנית בהרכב הראשון ובכל זאת זכה במלכות הבישולים.

    4. רונאלדו :
    לא רק מגדולי הדור אלא של כל הזמנים אבל הוא לא ילד.
    זה גורם לכך שכבר שנתיים ברצף הוא פורח לאחר חזרת ליגת האלופות ויותר בסיבוב השני .
    אשתקד למשל הוא סיים את הסיבוב הראשון עם 4 שערי ליגה.
    ואם נצרף לכך את הסגנון השונה שהפיל כבר כמה גדולים (אמנם זמנים אחרים אך אני זוכר את כישלונו המהדהד של סטויצקוב בפארמה אחרי עידן ברצלונה).
    ואת ההתאמות שצריך לעשות עם חבריו לקבוצה אני כלל וכלל לא בטוח שרונאלדו הוא המעומד לתואר מלך השערים .
    שיש את איקרדי ואת אימבוולה מלכי השערים הקודמים מאינטר ולאציו בהתאמה ועוד שורת כוכבים כולל שנוא נפשך היגוואין העניין רחוק מלהיות סגור.

    5. יובה באלופות :
    זו השאלה המעניינת האם הגעת רונאלדו וחזרת בונצי תתן לקבוצה הזו את הצעד הנוסף בהחלט ייתכן אך הכל פתוח.

    6. אינטר : חיזוק מעניין מאד נראה שחזרתה לליגת האלופות מחזירה אותו לרלוונטיות על המאבק לא בטוח שיתחבר אבל אם כן היא תהיה האלטרנטיבה ליובה לא בטוח שהשנה אולי עוד שנה.

    7. רומא : אשתקד שחררה את סלאח ורצה לחצי גמר יבשתי האם הפטנט יחזור ?

    8. מילאן : נכון מתקשה לחזור לצמרת נכון הקישור חלש יחסית אבל עדיין עשו רכש טוב בעיקר שנוא נפשך היגוואין.

    9. היגוואין לא שונה בהרבה מזלאטן לא הצליח בטורנירים הגדולים (בשונה מזלאטן לפחות שיחק בכמה גמרים )
    אבל בכל הקשור לליגה הוא ענק .
    מדובר בשחקן שלקח 5 אליפויות (4 גביעים )
    אך מעל לכל נתן כבר 9 עונות בספרד ואיטליה עם 25 שערי ליגה ומעלה
    אנו מדברים על שחקן שהבקיע כ 350 שערי ליגה ! בספרד ואיטליה רק בליגות אלו לא כולל ארגנטינה והמפעלים האחרים .

    10. נאפולי מעניין האם אנצלוטי ישתקם ויצליח להיות חלק מהמאבק.

    11 ריינה : לא מובנות לי ההחלטות התמוהות שלו .
    בעבר עוד איכשהו היה ניתן לדון האם שוער שני במינכן עם סיכוי לאליפות עדיף מאשר שוער ראשון בליבפול נטולת ליגת אלופות (14 )
    אבל דחיל ראבק מי עוזב אפודת שוער ראשון בנאפולי להיות שוער שני במילאן ?

    12. לאציו : לדעתי שווה אזכור כמעומדת לפחות לאירופה /מאבק ליגת האלופ]ות למרות שאיבדה את אנדרסון .

    13. כיוון שאוזכר יתר הליגות .
    אנגליה : סיטי דרגה מעל כולם כולל ליברפול קשה לי להאמין שלא תיקח אליפות שנייה ברצף (אופוזיציה בולטת ליברפול וצ'לסי).
    בצרפת ובגרמניה לא תהיה תחרות למינכן ופריז
    בספרד ברצלונה פייבוריטית ברורה אך אתלטיקו תהיה שם וריאל תעלומה אך אף אחד לא ממש יפול מהכסא אם ריאל תיקח אליפות.

    1. לגבי רונלדו אני מבין מאיפה אתה בא אבל הליגה האיטלקית היא לא ההגנות של פעם ומה שהייתה, רוב הקבוצות שם מאד חלשות ועם העוצמה של יובה אני חושב שיהיה לו קל (הרבה דחיקות), אני אופתע מאד אם יסיים בפחות מ25 כיבושים ולדעתי יבקיע מעל 35 שערים.

      מנדגוקיץ בהחלט הולך לשחק הרבה וייתכן כי יפתח אפילו על חשבון קוסטה אבל לא נראה לי שיריצו את רונלדו באגפים רוב הזמן אלא נראה לי הוא יהיה הסקורר ואז דיבאלה וקוסטה יותר מרווחים את המשחק, יותר מהירים ויותר דריבל ויותר יצירתיים.

      פפה ריינה זה מה שתהיתי לעצמי, בטח הציעו יותר כסף.

    2. לגבי היוואין הוא לא שנוא נפשי אני פשוט חושב שהוא אוברייטד, הוא נחנק במשחקים גדולים וחשובים, חוגג בעיקר מול קבוצות קטנות. חוץ מזה הוא עם סטטיסטיקה טובה כי בכל מקום ששיחק היה לו קישור טוב, מה שלא קיים במילאן ואני צופה לו עונה רעה מאד כי אין מי יפנק אותו. הוא גם החמיץ המון וכמו ניימר הוא צריך 5 מצבים מול שוער בשביל להבקיע 1;
      אין לו טכניקה או מהירות והוא לא יוצר, היה לנו פעם כזה אינזאגי אבל הוא היה צריך רק חצי מצב ולא 5, אני פחות מחבב חלוצים כאלו.

  9. לגבי רונאלדו אני יתפלא אם יכבוש דו ספרתי בסיבוב הראשון בליגה לדעתי ייקח לו להתניע.
    לגבי היגוואין
    אז ככה במשחקים חשובים אתה צודק
    אבל לא הרבה שחקנים הבקיעו כ 350 שערים בספרד ואיטליה …לשם ההשוואה מלך שערי הליגה הישראלית בכל הזמנים כבש 202 .
    אגב גם בנאפולי הוא הרשית בשנה האחרונה 36 שערים ולא היה להם קישור עולמי
    ובכלל ב 101 משחקי ליגה בנאפולי כבש 74 מה שאומר שמדובר בחתיכת סקורר על שנפל על הדור של מסי ורונאלדו

  10. הירידה של המילאנזיות בעוכרייה של הליגה האיטלקית
    דווקא בשנים האחרונות אני נהנה מהיכולת של נאפולי ורומא
    יהיה מעניין לראות את ההשתלבות של רונאלדו ואת ההשלכות בליגת האלופות משהו לא עובד בשנים האחרונות בכדורגל האיטלקי
    שחקני ההגנה כבר לא אימתניים כמו בעבר וחסר המגה סטאר סטייל דל פיירו באג׳יו או טוטי

  11. לא קראתי את כל התגובות זו דעתי:
    1. יובנטוס פייבוריטית לזכות אין ספק אבל כן יכול להיות שיקרה להם מה שקרה לריאל בשנים האחרונות שהם מגיעים מאוד רחוק בליגת אלופות ויותר קשה להם בליגה. נכון שאין מישהי כמו ברצלונה בליגה האיטלקית שתוכל לנצל את זה. רונלדו תוספת כח מדהימה אם הןא ודיבאלה לא דורכים אחד על השני זו התקפה פסיכית. בונוצ'י זה בשביל כאן ועכשיו כי הוא כבר לא הרבה מעל קאלדרה ולא נתן עונה טובה שנה שעברה אבל יש המון ניסיון והוא וקייליני צמד מוכח. בסופו של דבר הם צריכים לקחת את הליגה.
    2. רונלדו כבר לא ילד והוא הולך להתחמם בשנייה. יובנטוס קנו אותו קודם כל בשביל ליגת האלופות ואני מאמין שבגלל הספסל שלהם מול הקטנות הם יעשו הרבה רוטצייה מה שעוד יקשה עליו. לדעתי בסופו של דבר מאמין שאיקרדי יהיה מלך השערים של הליגה.
    3.אינטר: אני לא חושב שציינת מספיק את החשיבות של נאינגולן הוא קשר מעולה היה אולי הקשר אמצע הכי טוב בסריה א בשנים האחרונות והוא יוסיף המון לאינטר. לאוטרו מרטינז היה מדהים בהכנה. נכון זה רק משחקי הכנה והוא צעיר אבל אני חושב שהוא מתאים ממש לאיקרדי, איקרדי חלוץ רחבה מעולה ולאוטרו טוב בלחזור אחורה לקבל כדור והוא טוב מאוד בדריבל. פוליטנו נתן שנה שעברה עונה טובה מאוד בססואלו והוא מחליף מצוין לעומס או אם לפריסיץ' יש עוד פעם נפילת מתח בחצי השני של השנה. דה פריי החזיק ללאציו את ההגנה שנה שעברה הוא נכנס עכשיו לשיא הקריירה והוא יעזור מאוד להוריד עומס ממירנדה שכבר לא ילד בעונה שיש לאינטר גם ליגת האלופות ובהמשך השנה סיכוי לא רע שיפתח במקומו. לאסמואה יש המון ניסיון בליגה האיטלקית ואינטר היו חייבים אותו עד שדאלברט מראה שהוא מוכן פיזית לליגה האיטלקית. ורסאליקו מעולה לאינטר ואחרי שאיבדו את קאנסלו הביאו מגן טוב יותר. קייטה עוד צעיר יש לו עוד הרבה להשתפר ולפני שנתיים נתן בלאציו עונה מצוינת והוא יוכל להחליף את קנדרבה ששנה שעברה ירד מאוד ביכולת. מהסגל של העונה הקודמת נשארו כל השחקנים החשובים אולי חוץ מראפיניה שבחצי שנה היה טוב וקאנסלו שקנו מחליף יותר טוב ממנו. פריסיץ ואיקרדי נשארים באינטר וזה גם הצלחה גדולה של ההנהלה. פריסיץ עם קפיצה מדהימה דריבל ובעיטה טובים מאוד ועזרה להגנה לא מספיק מוערכת. איקרדי חלוץ מדהים משתפר כל שנה וכיום הוא השחקן השני הכי טוב בסריה א. האנדנוביץ הוא נכס כשוער רק משתפר עם השנים והוא כיום השוער הטוב בליגה. אני מאמין שלאינטר יש את הסגל השני הכי טוב בליגה וסיכוי טוב ללכת נגד יובנטוס עד הסוף.
    4. מילאן עשו חלון העברות טוב מאוד ביחס למצבה ובשעה טובה קבוצת הרכש האמריקאית שנתנה את הכסף לרכישה לסיני לקחה את הקבוצה ובינתיים התהליך הבראה וכיסוי חובות שם נראה טוב לא יודע כמה ישקיעו בעתיד אבל לא חסר להם.עסקת בונוצ'י עסקה מעולה הוא נתן עונה לא יותר טובה שנה שעברה מקאלדרה באטלנטה שכל הזמן משתפר והולך להיות בלם העתיד של איטליה ולמילאן כיום הוא הרבה יותר מתאים כי מילאן לא יכולים לנצח כאן ועכשיו ויש לו עוד הרבה שנים. היגוואין עסקה טובה ולמרות שהוא בירידה הוא עדיין חלוץ טוב ומוכח ו15 גולים לפחות הוא יתן. היגוואין הולךמגם להיות מנייה בטוחה עד שקוטרונה שנראה מבטיח יהיה מספיק יציב להיות חלוץ מוביל.
    5. רומא: פסטורה קשר נחמד ואנזונזי יכול אולי לרשת את דה רוסי אבל פסטורה זה לא נאינגולן והם הולכים להרגיש את זה. אולסן מחליף נחמד וזול לאליסון ונתן מונדיאל טוב עם שוודיה. לקלייברט יש פוטנציאל גדול אבל השנה הוא עוד לא יהיה פקטור וכן ציפיתי שרומא יתחזקו יותר עם הכסף ממכירת אליסון.
    6. נאפולי: מבחן גדול לאנצ'לוטי שצריך להראות שמה שקרה בבאיירן היה חד פעמי. נאפולי הייתה בנויה לדרך של סארי ונראה איך אנצ'לוטי ישחק איתה. עוד לא ברור איך יתפקדו המחליפים של ריינה וז'ורגיניו. צריך לזכור שמרטנס והאמשיק שניהם עברו כבר את ה30 ומתישהו נתחיל לראות ירידה. השנה מבחינתי זו השנה של אינסינייה לקחת יותר על עצמו ולהראות אם הוא יכול גם להיות טופ עולמי.
    7. לאציו איבדו שני שחקנים מאוד חשובים פליפה אנדרסון ודה פריי אבל אימובילה עדיין שם והם תמיד מפתיעים לטובה וזו לא תהיה הפתעה גדולה אם הם יעקפו את מילאן.
    8. בפיורנטינה חוץ מסימאונה יהיה מעניין לראות אם פיאצה המוכשר יפרוץ ואת אלבן לפונט שוער עם פוטנציאל ענק והצעיר ביותר ששיחק בליגה הצרפתית.
    עוד יהיה נחמד לציין את החזרה של פרמה אחרי הפירוק למרות שלא יהיו כמו פעם.
    לגבי הויכוח בן האנגלית לאיטלקית אני יכול בעיקר לראות נתונים לא ראיתי אז כדורגל. (כיום בן 15)

    1. אחח אני זוכר את עצמי בגילך הייתי רואה כל משחק עם החברים היינו חולי כדורגל וכדורסל ידעתי הרכבים של קבוצות פח בעל פה. נראה לי אתה מבין יותר ממני 🙂

    1. אני יכול לספור על 2 ידיים את כמות המשחקים שראיתי בליגה הישראלית ב15 השנה האחרונות. הייתי פעם בנעוריי אוהד מכבי. אני מידי פעם רואה משחקי עונה כמו מכבי בש וכו. אבל עוקב בתקצירים רואה רק גולים חוסך את כל הזמן זבל. אני עוקב אחרי ספרדית ואיטלקית ואנגלית.

    2. בקיצר נראה לי זה יותר הקטע של מתן גילור הליגה שלנו. חוץ מזה לשמוע פרשנות שלי על ליגה ישראלית מסתכם במילים נגרים פחים ופסחים. לא יותר מידי מעניין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט