אירועי דיומא – 08.08.2018

כדורגל

גביע הטוטו – מחזור 4 (בית דרומי) / מתן גילור

19:00 מכבי פתח תקוה-בני יהודה תל אביב (ספורט 5 לייב).

21:00 מועדון ספורט אשדוד-הפועל תל אביב (ספורט 5 לייב).

 

טניס / מתן גילור

גביע רוג'רס (1000) – סיבוב שני

אתמול התקיימו 2 מתוך 16 משחקי הסיבוב השני. היום יתיימו 14 הנותרים.

שידורים בערוץ ספורט 4.

18:00 פיטר פולנסקי-נובאק ג'וקוביץ'(9).

אחריו פרנסיס טיאפוא-מילוש ראוניץ'.

אחריו דניס שפובלוב-פאביו פוניני(14).

18:00 חואן מרטין דל פוטרו(3)-רובין האסה.

אחריו דומיניק תיים(7)-סטפנוס ציציפאס.

אחריו ברדלי קלהן-אלכסנדר זוורב(2).

אחריו מרטון פוקסוביץ'-סטניסלס וואוורינקה.

18:00 פאבלו קרנו בוסטה(12)-קארן חצ'אנוב.

אחריו יבגני דונסקוי-קווין אנדרסון(4).

אחריו דיאגו שורצמן(11)-סאם קווארי.

18:00 ראיין האריסון-איליה איבשקה.

אחריו פייר הוג' הרברט-ג'ון איזנר(8).

01:30 רפאל נדאל(1)-בנואי פייר.

03:00 דניאיל מדבדב-פליקס אוגר אליאסים.

 

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר World Open – סיבוב שני

טורניר World Open, הנערך בעיר יושאן בסין, הוא טורניר הדירוג השני שנראה העונה. זהו טורניר יוקרתי מעט יותר מהקודם שראינו בריגה (בו זכה ניל רוברטסון), מה שאומר שנראה כאן הרבה יותר שחקנים בפרופיל גבוה. זה כולל את דינג ז'ונווי, הזוכה בשנה שעברה, אלוף העולם מארק וויליאמס, ושחקנים כרוברטסון, טראמפ, הוקינס, ווילסון, קארטר, אלן ורבים אחרים. אנו מצטרפים לטורניר בסיבוב השני  (הטוב מ-32), כשהסיבוב הראשון לא טמן בחובו הפתעות מיוחדות. המפגשים המעניינים של היום יהיו אלו שבין ריקי וולדן מול ניל רוברטסון, מארק אלן מול ג'ק ליסובסקי וג'ו פרי מול סטיבן מגווייר.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. מישהו יודע איך אפשר לראות את השידורים של אליפות אירופה באתלטיקה?
    לונה צ'מטאי רצה היום.
    כמה חבל שאין לנו מי שיסקר את האליפות (מי אמר נחשון שוחט?)

  2. יומה השלישי של אליפות אירופה צפוי להיות מאוד מעניין ויכלול, בין היתר, הכרעות בקרב ה-10 ובריצת המסלול הארוכה לנשים, הלוא היא 10,000 המטר, שאחת מן המשתתפות שלה היא לונה צ'מטאי סלפטר, שמועמדת לזכות בזהב.
    ארחיב על כך, ועל אירועי הבוקר, מעט בהמשך הדברים. לפני כן, כמה מילים על תחרויות אמש.

    האתלטים הפולנים והבריטים הצטיינו אתמול בערב. המיאוצים ל-100 מטר הבליטו את אתלטי הממלכה. דינה אשר סמית הנהדרת שיפרה את שיאה האישי בשבע מאיות וקבעה 10.85 כדי לזכות בזהב. הגרמניה הצעירה והמוכשרת ג'ינה לוקנקמפר סיימה שנייה עם 10.98 ומאית אחריה הגיעה דפני סחיפרס כדי לסגור פודיום מתחת ל-11 שניות, עדות לרמה גבוהה מאוד.
    האתלטים הבריטים בלטו גם ב-100 מטר לגברים. זמן לא רב לפני הזינוק התברר כי ג'ימי ויקו, שיאן אירופה המשותף ובעל תוצאת השנה ביבשת, ייאלץ לפספס את הגמר בגלל פציעה. זארנל יוז עם 9.95 ושיא אליפות הקדים במאית בודדת את בן ארצו ריס פרסקוד. שלישי הגיע ז'אק עלי הארווי מטורקיה (10.01).

    נעבור לפולין, שאתלטיה הצטיינו אמש במקצועות הזריקה. ווייצ'ך נוביצקי ופאבל פיידאק עמדו בסדר הה על הפודיום (80.12 ו-78.69 בהתאמה) כשהאלאש בנס ההונגרי, שבני ארצו הינם בעלי מסורת מפוארת במקצוע, משלים שלישיית זוכים ממזרח אירופה.
    הפולנים המשיכו לעשות חיל גם בהדיפת כדור ברזל. מיכאל הרטיק וקונרד בוקובייצקי (21.72 ו-21.66, בהתאמה) דחקו את דויד שטורל הגרמני (21.41) למקום השלישי שהוא בבחינת טריטוריה חדשה עבור ההודף הגרמני שהגיע עם רצף של שלוש זכיות באליפות אירופה.

    גמר ריצת 10,000 מטר התקיים בתנאי מזג אוויר קשים. הטמפרטורות הגבוהות גרמו (או לפחות היו גורם משפיע משמעותי, גם אם אולי לא הבלעדי) לפרישתם של חמישה רצים, ביניהם אתלטים חזקים מאוד כמו ריכרד רינגר הגרמני, בעל שיא אישי של 27.36 ואריקאן פולאט קמבוי מטורקיה, אלוף אירופה היוצא.
    6 רצים הגיעו יחדיו לתחילת ההקפה האחרונה ובספרינט ביישורת הסיום מוראד אמנדוני הצרפתי הקדים את עבדי באשיר הבלגי וקריפה יימנברהן האיטלקי (28:11.22, 28:11.76 ו-28:12.15, בהתאמה).
    הרץ הישראלי גרמה אמרה סבל גם כן מהחום וסיים את הריצה במקום ה-25 בתוצאה של 30:11.91.

    אלה היו מקצת האירועים הבולטים של אתמול. כעת אכתוב מעט, בתגובה נפרדת, על הצפוי היום בערב.

  3. אלכס תודה (רבה)!
    אני וחאירם נודה לך אם במשך התחרות תוכל לכתוב כל יום בכמה מילים מה היה אתמול ומה צפוי היום.
    לגבי לונה צ'מטאי, הסתכלתי על השיאים של המתחרות שלה כאן:
    http://www.european-athletics.org/competitions/european-athletics-championships/2018/athletics/event/womens-10km/phase=atw100100/index.html?v=20180807134215&intcmp=%5B#%5D-schline-result
    מזה לא רואים שהיא מועמדת למדליה . . .
    אני מבין שהיא נמצאת עכשיו בשיאו של טיפוס ושיפור מטורף של השייאים שלה ושהיא בשיא הכושר. אני גם רואה שהיא והבולגריה עשו את התוצאות הכי טובות העונה. האם מכאן האופטימיות?

    1. כן, לונה והאתלטית הרומניה הן היחידות שירדו מתחת ל-32 דקות באירופה השנה. מעבר לזה, כמו שציינת, השיפור שלה הוא מאוד מאוד מרשים ובהנחה שתהיה ריצה טקטית, יש לה גם את היכולת להאיץ (לא רק לספרינט אלא גם למרחק רב יותר, במידה ותידרש לכך).
      לדעתי, היא הפייבוריטית לנצח. יחד עם זאת, אין כאן שום ערבויות. ראשית, מדובר בספורט כך שהכל יכול לקרות. שנית, מזג האוויר החם עלול להיות בעוכריהן של הרצות, שכל אחת מהן תתמודד איתו בדרכה.
      יהיה גמר מאוד מאוד מעניין.

  4. אתייחס מעט לצפוי בערב, אך לפני כן אנצל את ההזדמנות לברך את חנה מיננקו, שכעת מתאמנת תחת הדרכתו של רוגל נחום, על עלייתה הבוקר לגמר הקפיצה המשולשת. קפצה ל- 14.41. באליפות אירופה לפני שנתיים באמסטרדם היא סיימה עם הארד ויהיה מאוד מעניין לראות את האתלטית המוכשרת והיציבה הזו בגמר.

    נתחיל הפעם מסוף הערב לתחילתו.

    10,000 מטר, נשים, 21:40 – לונה צ'מטאי סלפטר, שמאומנת על ידי בעלה, דן סלפטר (שחינך נוסף שלו, מארו טפרי, ירוץ מרתון באליפות), תגיע למסלול כבעלת התוצאה הטובה ביותר ביבשת השנה, 31:33.03. סלפטר, ששיפצה בצורה משמעותית את טבלת השיאים הלאומיים במספר מקצועות (1,500, מייל, 3,000, 5,000, 10,000, 15 ק"מ וחצי מרתון), עשויה בסוף הערב להיות האישה הישראלית הראשונה שתזכה במדליה באליפות אירופה במקצוע מסלול, כלומר במקצוע ריצה.
    למרות הנתונים הסטטיסטיים וכושרה המצוין של צ'מטאי – סלפטר, משימתה צפויה להיות מורכבת מאוד. ראשית, תנאי מזג האוויר הקשים לא יקלו עליה. כל אתלט מתמודד בצורה שונה עם החום וקשה מאוד לצפות דברים אלה מראש. שנית, יריבותיה של סלפטר הן גם אתלטיות טובות מאוד ואציין כמה מהן: אנקוטה בובוצל הרומנייה קבעה השנה 31:43 והיא בעלת התוצאה השנייה ביבשת השנה. מראף בהאטה השבדית היא רצה מצטיינת למרחקים בינוניים ול-5,000 מטר (היתה סגנית אלופת אירופה), שרה מוריירה הפורטוגלית זכתה באליפות אירופה בחצי מרתון לפני שנתיים ולצד ארבעתן ישתתפו עוד הרבה רצות חזקות.

    מספר גורמים יקשו על קביעת תחזיות לריצה זו: מזג האוויר החם, שהוזכר לעיל, מעבר להשפעתו האישית על כל רצה, יכול להביא לריצה "טקטית", כלומר קצב איטי שילך ויעלה לקראת הסוף.
    שנית, ריצות 10,000, שמעולם לא היו נפוצות יותר מדי בלוח השנה האתלטי (גם בגלל זמן ההתאוששות הארוך, יחסית, שנדרש) הפכו אפילו לנדירות יותר, בגלל ריבוי מירוצי הכביש השונים שטומנים בחובם אפשרויות כלכליות גדולות יותר. במצב כזה, קשה מאוד להעריך את היכולות של חלק מאתלטיות וייתכן ונראה תוצאות בלתי צפויות מהן.
    כך או אחרת, נאחל הרבה בהצלחה לצ'מטאי – סלפטר הערב!

    זריקת דיסקוס, גברים, 21:20 – אנדריאס גוציוס הליטאי הוא אלוף העולם ובעל תוצאת השנה בעולם (69.59). הליטאי ממשיך את השושלת של בן ארצו הדגול, וירגיליוס אלקנה. לצידו, יקחו חלק שני אלופים אולימפיים לשעבר, גרד קאנטר האסטוני (מבייג'ינג 2008) ורוברט הארטינג הגמני (מלונדון 2012). האחרון, שיהנה כמובן מתמיכת הקהל הביתי, יינסה לשמח את המשפחה לאחר שאחיו, כריסטוף, האלוף האולימפי מריו, לא הצליח לעלות לגמר. דניאל שטאל השבדי ולוקאס וייסהאיינדינגר האוסטרי מועמדים גם הם.

    הדיפת כדור ברזל, נשים, 21:09 – כריסטינה שוואניץ הגרמניה, אלופת העולם מ-2015 ופעמיים אלופת אירופה, היא היחידה באירופה שהדפה השנה מעל 20 מטר (20.06), במקצוע שמרבית התוצאות הטובות בו מגיעות משנות השמונים…
    היא תהיה הפייבוריטית הערב לשמח את הקהל הביתי הרב.

    קפיצה לרוחק, גברים, 20:40 – אחד הגמרים הפתוחים ביותר באליפות. רק שני קופצים עברו מעל לשמונה מטרים במוקדמות. סביר להניח שהערב ייעשו זאת יותר אתלטים. החום בברלין יהלום הרבה יותר את קופצי הרוחק, שאציין כמה מהם שקפצו השנה מעל ל-8.10 (אם כי, כאמור, זה לא בהכרח מבטיח דבר לקראת הגמר): ראדק יושקה הצ'כי (8.27), מיליטיאדיס טנטוגלו היווני (8.24), קאפייטין גומיס הצרפתי (8.13), ניקיפורוב סרהיי האוקראיני (8.23), בראמבל דן הבריטי (8.15) ויאשצ'וק תומאז' הפולני (8.10).

    22:35, 1,500 (מקצוע עשירי) קרב-10, גברים – הערב תגיע לסיומה תחרות קרב ה-10 המפרכת, שנערכת במשך יומיים וכוללת עשרה מקצועות. מקצוע מורכב זה דורש מאמר נפרד. רק אציין כי לאחר 8 מקצועות (נותרו עוד שני מקצועות, הטלת הכידון וכאמור ריצת ה-1,500) טים דאקוורת הבריטי, אלוף המכללות בארה,ב השנה (סטונדט במכללת קנטאקי) מוביל את האתלטים, אחריו נמצא איליה שקורניוב הרוסי (רוסיה בינתיים מושעית מתחרויות האתלטיקה ומיוצגת באליפות על ידי 29 אתלטים, שאושרו להתחרות כאתלטים נייטרלים, לאחר שנמצא כי לא השתמשו בחומרים אסורים) ובמקום השלישי ארתור אבלה הגרמני.
    אחד המראות המזוהים ביותר עם תחרויות האתלטיקה הגדולות הם האתלטים יוצאי הדופן האלה בכישוריהם, שלאחר תום ריצת 1,500 המטר נשכבים באפיסת כוחות על המסלול ואחר כך רצים שלובי ידיים לקול תרועות הקהל ביציעים.

    http://www.european-athletics.org/competitions/european-athletics-championships/2018/schedules-results/day=2018-08-08/index.html?intcmp=sr-byday

  5. עוד קצת לגבי הערב.
    דונלד בלייר סנפורד ירוץ במקצה השלישי בחצי גמר 400 המטר (תחילת תחרות ב-20:30). קשה לאמוד את סיכוייו של האצן הישראלי המצוין. בהנחה ויתקרב לשיאו האישי, 45.04, יוכל לעלות לגמר.
    לצידו במקצה ירוץ קארסטן ורהולם הנורבגי, אלוף העולם ב-400 משוכות, שינסה לזכות באליפות בדאבל מאוד נדיר ויקרתי – 400 ו-400 משוכות.

    חצאי הגמר ל-400 יכללו גם שלישיית אחים בלגית למשפחת בורלה – קווין, ג'ונתן ודילן, אצנים מצטיינים למקצוע וחלקם גם אלופי עבר יבשתיים (מה שכמובן גם מבטיח רביעיית שליחים מעולה).
    האחים בורלה הם אחת משתי שליושיות האחים באליפות. הבוקר, שלושת האחים אינגרבריגטסן מנורבגיה, הנריק, פיליפ ויאקוב בן ה-17, העפילו לגמר ריצת ה-1,500 (למרות נפילה של אחד האחים באמצע הריצה). הם יהיו גם בין המועמדים לזכייה במקצוע וישתתפו גם בריצת ה-5,000.

    1. תודה רבה אלכס. במדור זה ישנם הרבה שקוראים אך לא מגיבים, רק שתדע . . .
      שאלה – הזמנים שציינת הם בשעון ברלין, נכון?

      1. מנחם אלכס ונחשון שוחט יכולים לסדר לך את פינת האתלטיקה הטובה בחצי הכדור המערבי.
        תחתים אותם, אפילו רק כפרילנסרים!
        🙂

        1. תודה רבה (:
          לא כדאי להזכיר אותי באותו המשפט עם נחשון. התרומה שלו לכתיבה על האתלטיקה היא מאוד משמעותית. כתב, וממשיך לכתוב, מאמרים מרתקים באתר של "מועדון ארוחת הבוקר" ובדה באזר.
          מעבר לעניין הרב, לסקרנות ולהרחבת הידע שהדברים שלו מעוררים, כתביו סייעו להרבה רצים להשתפר ולהתאמן נכון.

    1. השיא שלי הוא 33:44 משנת 2010. ב-2014 רצתי 33:45.
      ממשיך להתאמן ומשתדל, אבל בשנים האחרונות רחוק מאוד מהתוצאות אלה. מקווה שאשתפר מתישהו.

    1. דווקא החום אמור להיות לטובתנו . . .
      אבל מיננקו עלתה לגמר ותיכף נראה מה לונה מבשלת לנו

  6. החמישיה המובילה פרצה הרחק משאר הרצות. מלחמת ההתשה תהיה בינהן
    לדעתי ישנן שם בנות שרצות בסגנון הרבה יותר יפה מסלםטר וקאן המובילות.
    אבל מה לעשות שהן משתרכות שם מאחור.

  7. מי שלא רואה מה שסלפטר עושה פשוט מפסיד
    מי שחושב שריצות ארוכות זה סתם לשים גז וזהו אז הוא טועה. ישנה המון טקיטקה והמון חוסן נפשי שנדרש כדי לעמוד במאמצים האדירים האלה, בפרט כשהחמצן לא מגיע למוח.
    אם אני מבן נכון המתחרה מטורקיה לא רצתה שהיא תרוץ מהר ולכן עקפה אותה והאטה, סלפטר עקפה בחזרה ואז הטורקיה שוב עקפה והאטה.
    עכשיו סלפטר שינתה טקטיקה והחליטה לנער מעליה את הטורקיה.
    בינתיים זה משתלם כי נראה שהטורקיה (קאן) לא עמדת בקצב.
    אני מקווה שזה לא יפגע בה.

  8. הפרשנות והקריינות היו מאכזבים.
    לא הבינו את גודל ההישג של לונה עומת ריצות העבר שלה, וכמה היא טקטיקנית טובה.
    הם בכלל לא עוקבים אחרי הדינמיקה של הריצה, ראו את זה עכשיו שוב בריצת 1500 מ' של קרב 10.

  9. אלכס, ביום שבת יש לי חלון של כמה שעות פנויות בברלין, חשבתי לקפוץ לאולימפי שם למקצים של הערב שנפתחים בשמונה, בבקר אין שם משהו אטרקטיבי יש איזו הליכה ל 20 קמ.

    מה יש בערב ? הבנתי גמר קפיצה לגובה גברים וגם ריצת 200 מטר נשים ואולי הטלת כידון וזהו בעצם ?

    האם אני יכול לרכוש כרטיס שם בקופה או חייב במכירה מוקדמת ? עד עכשיו ממה שראיתי האולימפי לא גדוש קהל אם כי בגמרים מן הסתם מגיעים יותר,

    חבל פיספסתי ההישג הערב של ישראל, צמרמורת,
    במיוחד בהקשר לאולימפיאדת מינכן,
    הנה פה אמנם כמה שעות צפונית למינכן ישראל מכה גלים והדגל שלנו יתנוסס בגאווה.

    1. בבוקר אכן ייערכו תחרויות של 20 ק"מ הליכה לגברים ולנשים. הן לא יתקיימו באצטדיון אלא בתוך העיר כך שאפשר לצפות בהן בחינם.
      בערב צפויות תחרויות מאוד מעניינות, על טהרת הגמרים. ייתכן שנראה אתלט ישראלי ביום שבת בערב בתנאי (ובתקווה) שדימה קרויטר יצלח את מוקדמות הקפיצה לגובה, שיתקיימו ביום חמישי.

      אם יש לך אפשרות, ממליץ מאוד לבקר באצטדיון בשבת בערב. יתקיימו גמרים לשמונה מאות מטר גברים, 5,000 מטר גברים, רוחק נשים, 200 נשים, 400 מטר נשים, דיסקוס נשים וריצות השליחים של 400×4 לגברים ולנשים ינעלו את הערב.
      צפויים מאבקים מרתקים בכל הגמרים ולבטח חוויה מעניינת.

      אינני יודע לגבי הכרטיסים. ישנו אתר שאפשר לרכוש בו אותם אבל לא יודע אם אפשר לקנות בקופות.

  10. ספ קוס מלוטו ימבו לוקח את הקטע השני בטור של יוטה אחרי התקפה אמיצה 50 ק"מ לסיום בטיפוס על הר ניבו. בנוסף הוא לוקח גם את ההובלה במירוץ. בן הרמאנס הגיע חמישי עם שאר המובילים כחצי דקה אחרי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט