פינת הגולש הצעיר: עשרת המהלכים העיקריים של הקיץ / יותם בנמלך (14)

 

פינת הגולש הצעיר\ עשרת המהלכים עד כה של הקיץ

מאת יותם בן 14

*************************************

הערת מנחם לס: המאמר ניכנס ללא עריכה, והיה עוזר ליותם אם גולשים יציינו שגיאת בדקדוק ובשפה כדי שהוא ילמד לעתיד

***********************************

רוב מוקדי האוף-סיזן בליגה (הדראפט, השוק החופשי, ליגת הקיץ) מאחורינו וזה הזמן לסכם את עשרת המהלכים של הקיץ, ולא אני לא מדבר על הבחירות בפורטר שנפצע בגבו וסבל מפריצת דיסק (לפני הפציעה דובר עליו כקווין דוראנט הבא), לוני ווקר ורוברט וויליאמס.

  1. עסקת מיקאל ברידג'ס – זאיר סמית'

 

(ברידג'ס מראה את הז'קט שלו מוילנובה)

בפילדלפיה מאד התלהבו מסמית' מה שגרם להם לוותר על מיקאל ברידג'ס הילד מפילדלפיה. מי הרוויחה מזה?

פילדלפיה 76' – לפילדלפיה היו שתי אפשרויות מה לעשות עם הבחירה העשירית בדראפט השנה; להעביר אותה בטרייד יחד עם אוסף שחקנים תמורת קוואי לאונרד (מזלם שלא עשו את זה) או לבחור בשחקן הטוב שנשאר. ברט בראון המאמן והמנג'ר הזמני, בחן מספר שחקנים וזאיר סמית' היה השחקן שהכי הרשים אותו. מכיוון שסמית' לא היה שחקן טופ טן בדראפט הזה, החליטו בפילדלפיה להעביר לפיניקס את הבחירה העשירית תמורת הבחירה ה-16 ובחירה ממיאמי בדראפט 2021. סמית' מזכיר מאד בחלק ההגנתי את אייברי בראדלי ובחלק ההתקפי את זאק לאבין. הוא שומר אגרסיבי אך צריך עדיין לשפר את החלק ההתקפי ואז אולי פילדלפיה תהפוך אותו לחתיכת שחקן נהדר ועל הדרך היא הרוויחה את בחירת סיבוב ראשון של מיאמי בדראפט 2021 . סמית' יהיה המחליף של רדיק ופילדלפיה לדעתי תפתח כך: מרקל פולץ, ג'יי ג'יי רדיק, רוברט קובינגטון, בן סימונס (שימו לב שיהיה לו יותר קל לשמור ב4), גואל אמביד ודאריו שאריץ' השחקן השישי.

פיניקס סאנס – פיניקס לא היו צריכים שום שחקן בעמדות 2 או 3, העמדות של מיקאל. טרייד שהיה מתאים יותר לסאנס היה לשלוח את טי ג'יי וורן ומרקיז כריס יחד עם הבחירה ה16 לסקרמנטו תמורת אימאן שאמפרט והבחירה השנייה במרווין באגלי. סקרמנטו הייתה מרויחה סוף סוף סמול פורוורד איכותי ומרכיז כריס אולי היה מצליח למצוא את עצמו שם. פיניקס הייתה יכולה להשיג את אחד הקווים הקדמיים הטובים בליגה, אייטון ובאגלי בעבר שיחקו בתיכון וזה יהיה מאד טבעי להם לשחק גם באותה קבוצה, כאשר אימאן שאמפרט יהיה השחקן השישי. פיניקס לדעתי בבחירה ה59 הייתה צריכה לבחור באלונזו טריר, ששיחק עם אייטון באריזונה והעמיד מספרים של 18.1 נק' 3.2 אס' ו38% מהשלוש.

  1. הבחירה במו באמבה

נכון שהוא היה סביר בליגת הקיץ והרשים את כולם במחנה האימונים אבל אורלנדו הלכה על השחקן הלא נכון בשבילה. למה לבחור סנטר רזה עם המון סימני שאלה כשיש לך סנטר נהדר כמו  ניקולה ווצ'ביץ'. יש לא מעט קבוצות שהיו שמחות לקבל את מו באמבה, אולי קליבלנד שזקוקה לסנטר ובחרה בקולין סקסטון הרכז (עמדה שאורלנדו זקוקה לה) או הקליפרס שידעו שאין להם סיכוי להשאיר את הסנטר דיאנדרה ג'ורדן ויכלו להפוך את במבה ליורש שלו. אטלנטה שבחרה את טריי יאנג בהייתה יכולה לתת לאורלנדו את דניס שרודר תמורת מו באמבה ואוסף שחקנים. קיצור אורלנדו הלכה על השחקן הטוב ולא על השחקן המתאים בדיוק כמו שעשתה בדראפט הקודם עם אייזק שלא השאיר רושם מיוחד.

  1. עסקת דונצ'יץ יאנג

בדאלאס ראו משהו נוצץ בילד בן ה19 מסלובניה והם ויתרו על הבחירה החמישית ובחירת סיבוב ראשון  בדראפט הבא (מוגנת טופ' 5) בשביל לוקה דונצ'יץ. בהמשך דאלאס החתימו גם את דיאנדרה ג'ורדן ושימו לב שלפני כמה חודשים מארק קיובן , הבעלים, אמר שדאלאס צריכה טאנקינג. אם דונצ'יץ היה מגיע לאטלנטה, לאורלנדו, לסקרמנטו או לקבוצות לוטרי אחרת, קשה לי להאמין שהוא היה מצליח לסחוב אותן על גבו (בעיקר אטלנטה) הוא לא אתלטי בכלל ההגנה שלו קצת מדאיגה והמשחק בNBA  שונה מאד מאירופה ומהיר הרבה יותר. דונצ'יץ קיבל את הקבוצה הטובה עבורו דאלאס, עם דניס סמית' האתלטי ונוביצקי שממנו הוא יוכל ללמוד לא מעט באימונים.בינתיים,  טריי יאנג יקבל את ההזדמנות להנהיג באטלאנטה אחרי המעבר של דניס שרודר.

  1. קליבלנד מוכנה אחרי עידן לברון

 

ההחלטה של לברון לעזוב אל הקאבס ולעבור לעיר המלאכים, לא הפתיע אף אחד. קליבלנד התחילה את עידן פוסט לברון, עם הבחירה לא לעשות טנקינג. הארכת החוזה של לאב והבחירה בדראפט בקולין סקסטון מחזקות את הסיכויים שקליבלנד תגיע למקומות 5-8 שמוליכים לפלייאוף. קווין לאב כבר לא יהיה כינור שני ללברון , והקבוצה תהפוך להיות שלו ושל סקסטון. קווין לאב יגיע לאחת מחמישייות העונה וסקסטון יהיה חלק מחמישיית הרוקיז הראשונה.

  1. שיקגו העיר הלבנה

 

ההנהלה של שיקגו עשתה הקיץ מהלכים  מאד מסקרנים ובניגוד לשנים האחרונות בשיקגו מחכים לשחק כבר. וונדל קרטר מאוניברסיטת דיוק, ששיקגו בחרה בבחירה השביעית בסיבוב הראשון, אמור לעזור למארוקנן בהגנה והם אמורים ליצור קו קדמי מהחזקים בליגה. בהמשך הם השוו את ההצעה של סקרמנטו על זאק לאבין והכניסו סעיף מיוחד של "הגנת פציעות" בחוזה שלו שיאפשר להם במקרה של פציעה להתיר את החוזה ולפנות מקום בתקרת השכר. הבולס החזירו את ג'בארי פארקר, הבן האובד, הביתה והחתימו אותו לשנה עם אופצייה לעונה נוספת. הבולס נראת כמו קבוצה נהדרת עם חמישייה של: כריס דאן, זאק לאבין, ג'בארי פארקר, לאורי מארוקנן וונדל קרטר, ועל הספסל יש את בובי פורטיס אנטוניו בלאקני רובין לופז (שבקיץ הבא נהפך לשחקן חופשי) וצ'אנדלר האטצ'יסון.

  1. הניקס בחזרה לימים הטובים

 

 

מתוך חמשת הערים הגדולות בארצות הברית לכל עיר היו ימים יפים בעשורים האחרונים. בלוס אנג'לס אלו היו מג'יק, קארים וקובי, לשיקגו היה את מייקל. ביוסטון כיכב האקים ששלט בליגה עם תום עידן ג'ורדן, ובפילדלפיה כולם זוכרים את ד"ר ג'יי, מוזס מלון, ווילט צ'מברליין וצ'ארלס בארקלי. אבל דווקא בעיר הגדולה בארצות הברית החמישיה הגדולה ביותר שכללה את וולט פרייזר, ארל מונרו, ביל בראדלי, דייב דבושר ווילס ריד התפרקה ב- 1974. מאז הניקס לא הגיע לשום מעמד גדול חוץ מהגמר של 1994 שבו עם פטריק יואינג הם הפסידו ליוסטון של האקים.

אבל אולי הכל מתחיל להשתנות עכשיו. הניקס בחרו השנה את קווין נוקס והאוהדים שרקו לו בוז ולא בפעם הראשונה. הם שרקו בוז ב-'99 לפרדריק וייס שהפך באמת לבדיחה עצובה, אבל גם לקריסאפטס פורזינגס אחת הבחירות המוצלחות של השנים האחרונות. הניקס רואים בנוקס את היורש של כרמלו. משקלו של נוקס זהה לזה של אנתוני בן ה18 והוא גבוה ממנו ב3 סנטימטרים כך שיש דימיון במבנה גופם. נוקס שחקן הגנה נהדר וקלעי טוב שצריך רק לשפר את משחק האחד על אחד שלו. הניקס גם לקחו היישר מהבחירה ה36 את מיטשל רובינסון שברוב התחזיות היה בחירת סיבוב ראשון. רובינסון שומר נהדר ומשחק טוב מאד בפוסט, והסקאוטים משווים אותו לחסן וויטסייד.  רק הבעיה היא שבלי כוכבה קריסאפטס פורזינגס לפחות עד פברואר לקבוצה לא יהיה קל לנצח והם יכולים להתמוד על בחירה בלוטרי ואם חזרתו הכל באמת אולי יתחיל להשתנות.

נוקס ומיטשל מוצגים, העתיד של הניקס

  1. עסקת כרמלו

 

הטרייד המסובך ביותר של הקיץ הזה הוא ללא ספק זה שהשתתפו ב ואוקלהומה, אטלנטה ופילדלפיה – עסקת כרמלו.

אוקלהומה שלחה את אנתוני ובחירת סיבוב ראשון מוגנת לאטלנטה תמורת דניס שרודר, וקיבלה מפילדלפיה, כחלק מהטרייד, את טימותי לואוו-קברו כשאטלנטה קיבלה את ג'סטין אנדרסון והעבירה לפילדלפיה את מייק מוסקלה. אנטוני מאטלנטה ויחתום ביוסטון בשכר "מינימום" 2.4 מליון דולר) יש המבקרים את צירופו של אנתוני ליוסטון וטוענים שזה רק יפגע בקבוצה ד'אנטוני בטוח בעצמו, "אמרו אותו דבר על כריס פול וג'יימס הארדן". אוקלהומה קיבלה את שרודר והוא צפוי לשחק כשחקן שישי קשה להאמין ששרודר ווסטברוק ישחקו ביחד. באטלנטה  רצו להיפטר משרודר גם מבחינה אישיותית ואולי גם מבחינה קבוצתית אחרי שטריי יאנג הצטרף. אחרי שנמניה בייליצה הבריז מפילדלפיה הם הביאו את התחליף הראוי לארסן איליאסובה.

  1. המעבר של לברון ללייקרס

לברון החליט אחרי 4 שנים בקליבלנד עיר הולדתו לעזוב ולעבור ללוס אנג'לס. לפני 8 שנים לברון קיבל את ההחלטה להצטרף למיאמי כשלצידו יש את כריס בוש ודווין וויד. הפעם הוא מצטרף ללייקרס כשאין לצידו אולסטאר כמו במיאמי ובקליבלנד. הלייקרס עשו לא מעט הפתעות כמו החתמת לאנס סטיבנסון (תקרית הנשיפה), רז'ון רונזו שכמעט החל תקרית עם לברון ולאנס סטיבנסון. לברון עובר למערב הפרוע וזה לא הולך להיות קל. ללייקרס יש לא מעט סימני שאלה לעונה הבאה. אמנם הג'נרל מנג'ר אמר שהם לא מפחדים מגולדן סטייט, אבל אם הלייקרס תתחיל עם הסגל הזה את העונה הבאה יש ספק גדול אם הם יגיעו לפלייאוף. בעמדת הסנטר משחק רק ג'ביל מגי שלא יוכל לתת יותר מ20 דקות במשחק, ומוריץ' ואגנר הוא פאוור פורוורד ולא סנטר אמיתי. אולי ג'אליל אוקאפור או גרג מונרו החופשיים יוכלו לעזור אבל בינתיים לא פנו אליהם. הלייקרס מנסים להיפטר מהחוזה המפלצתי של לואל דנג (18 מיליון דולר לשחקן שעבר את שיאו) ואולי יציעו אותו ביחד עם ברנדון אינגרם\ לונזו בול למיאמי תמורת חסן וויטסייד שעל פי דייוחים לא מרוצה ממעמדו. או שינסו טרייד דומה שיביא את אנדרה דראמונד. לוק וולטון, שב- 2016 הוביל את גולדן סטייט למאזן של 24 – 0 (כשסטיב קר היה פצוע) מאמן עכשיו את הלייקרס ואת אחד השחקנים הטובים בכל הזמנים.

  1. עססקת קוואי – דרוזן

 

פופוביץ' מאמן את הספרס מ1994 טורונטו קיימת מ1995 וכל אחד מהם הוא חלק חשוב מהיסטוריה של המועדון קוואי נבחר לMVP  של גמר 2014 ובעייני רבים סומן כאיש של הספרס בעשר השנים הקרובות ודרוזן בתשע שנותיו בטורונטו נתן את כל כולו למועדון. למרות שדרוזן היה השחקן המוביל של הראפטורס יוג'ירי החליט לוותר עליו ולהמר על הטריד. התוצאות:

טורונטו ראפטורס: בטורונטו הבינו שהסגל כושל במאני טיים והחליטו לוותר על דווין קייסי שהוביל אותה בעונת הסדירה ותמיד כשל מול לברון. הם הגיעו למסקנה  שצריך לוותר גם על דרוזן שאינו מהטובים בצד ההגנתי. בנוסף לקוואי הם קיבלו גם את דני גרין שנבחר ב2017 לחמישיית ההגנה השנייה. בואו נדמיין הרכב של פרד ואן וולט (כמחליף לקיי לאורי), דני גרין, קוואי לאונרד, סרג איבקה ויונאס ולנצ'יונאס בהרכב הזה שלושה שחקנים שנבחרו לאחת מחמישייות ההגנה ושניים שנבחרו לשחקני ההגנה של העונה. הרכב כזה יכול להיות הרכב ההגנה הטוב במזרח ואולי גם בליגה. לטורונטו יש סגל חזק מאד שבמזרח יכול אפילו לגמור במקום הראשון אבל גם יכול לגמור במקומות יותר נמוכים, תלוי מה מצבו הבריאותי של לאונארד ואיך הוא יחזור מההעדרות הארוכה שלו. לאור מצבו הבריאותי הלא יציב לא מופרך לחשוש מפציעה שתשבית את לאונרד לקראת סוף העונה והפלייאוף.

סן אנטוניו ספרס: בספרס קרה העונה דבר בלתי רגיל,  אחד השקחנים הטובים בעולם, קוואי לנארד, שבת "שביתה-איטלקית" לאורך חלק ניכר מהעונה בגלל שאין לו חשק לשחק בסן אנטוניו. הספרס הצליחו להגיע למקום השביעי כשאולדריג' נותן עונה מצויינת של 23.1 נק' 8.5 ריב' ו1.2 חס'. ובעקבות ההתנהגות הילדותית של לאונרד הספרס העבירו אותו לראפטורס ביחד עם דני גרין תמורת דמאר דרוזן, יאקוב פולטל ובחירת סיבוב ראשון מוגנת. אולדריג' כבר לא יהיה לבד ויהיה לידו האולסטאר דמאר דרוזן. וכנראה שאחרי שקוואי וקייל אנדרסון עזבו את הספרס לרודי גיי יהיה מקום מובטח בחמישייה. השאלה היא מה הספרס יעשו עם פאו גאסול, הסנטר שבעונה הבאה יהיה בן 39, האם הוא ימשיך לפתוח בחמישייה הפותחת או שהוא יירד לספסל. הספרס יכולים לדעתי להשיג ביתיות בפלייאוף יהיה מעניין מאד איך עידן פוסט קוואי יראה.

  1. קאזינס הולך לוויריורס תמורת 5 מיליון ואולי אליפות

 

"דוראנט הוא קוץ בתחת, אבל מהרגע שהוא עבר לגולדן סטייט הוא כנראה ניסה להוכיח משהו לאנשים הוא שחקן אדיר, אדם מיוחד, אבל הוא השתנה. ממש השתנה. כנראה הוא חושב שכולם נגדו".  כך אמר צ'ארלס בארקלי בראיון לרשת ESPN. דוראנט, שנחשב לשחקן הוגן ושליו (לפחות בימיו באקלהומוה), ספג העונה לא פחות מ – 14 עבירות טכניות והורחק חמש פעמים!!!. עכשיו כשגם קאזינס שכבר כשהוצג פתח את מסיבת העיתונאים במילים "אני לא שם ז** על מה שאומרים עליי, לא אכפת לי מהמבקרים, תמיד יהיו בני ז**** שיהיה להם מה להגיד", זה לא הולך להיות רגוע יותר, תוסיפו לכך את הלהט של דריימונד גרין ותקבלו בחמישייה של גולדן סטייט לעונה הבאה שלושה שחקנים שרואים רק ניצחון. לגבי קליי תומפסון וקרי, קליי שפעם שקלע 37 נק' ברבע אחד וקרי שאמרו עליו שהוא יותר טוב מלברון, קצת נדחקו הצידה.

אבל הקבוצה די פציעה, ועד שקאזינס יחילים כנראה שנראה את ג'ורדן בל, צעיר עם המון פוטנציאל, פותח. אבל עד פגרת האולסטאר הקבוצה יכולה להפסיד מספר דו ספרתי של הפסדים. כשקאזינס יחזור השאלה הגדולה תהיה איך הקבוצה תתחבר מחדש. ומה יהיו היחסים בין השחקנים. אבל את האליפות לא נראה שמישהו יצליח לקחת להם.

https://media.ktvu.com/media.ktvu.com/photo/2018/07/19/Boogie%20Cousins_1532039216777.PNG_5818191_ver1.0_640_360.jpg

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן עופר
עידן עופר
3 באוגוסט 2018 8:11

ברוך הבא ותודה, אחלה פוסט. לפיניקס אולי היה מתאים שבאגלי יגיע אליהם אבל לסקרמנטו לא, היו צריכים לקבל הרבה יותר מאוסף שחקנים בינוניים והבחירה ה-16 בתמורה לבחירה השנייה.
היו לא מעט מהלכים מעניים הקיץ, המעניין שבהם מעבר ללברון הוא הטרייד של קוואי לדעתי. אם קוואי יחליט שהוא משחק העונה וינסה להוכיח שהוא אותו השחקן אז המזרח יהפוך לקצת יותר תחרותי ומעניין.

Mbk
Mbk
3 באוגוסט 2018 8:15

קאזינס הולך לגולדן סטייט בשביל אליפות לא אולי
הפוסט נחמד
אני מציע להפסיק תופעת הדירוגים ,ה-מהלך של הקיץ זה לברון בלייקרס קאזינס לא מתקרב לזה

אסף
אסף
3 באוגוסט 2018 13:03
Reply to  Mbk

מידן זה סתירה עצמית להמליץ להפסיק עם דירוגים ואז לקבוע מה המהלך של הקיץ לא? (נשמע לי כמו דירוג) -:)
אבל חוץ מהרגע קטנוניות שיצא לי מסכים אתך. מעבר של לברון לאן שהוא תמיד גונב את הפוקוס, בטח ובטח למקום כמו לוס אנג'לס

Mbk
Mbk
3 באוגוסט 2018 14:09
Reply to  אסף

ביג סמיילי
אני פשוט חושב שאי אפשר להגדיר מה הכי גדול כשאתה עוד לא יודע איך כל עסקה תשפיע
האימפקט הכי חזק הוא של לברון

שייקה
שייקה
3 באוגוסט 2018 9:19

תודה, פוסט מעניין. יש כמה מקומות עם אי דיוקים, קטנים ברובם אבל עדיין קצת צרם לי. למשל, דונצ׳יץ׳ לא אתלטי בכלל? כנראה אתה לא מודע למלוא מובן המונח. ממליץ לחפש קצת אונליין במיוחד לגבי דונצ׳יץ׳. או נניח, לא יודע אם קוואי לא שיחק כי לא היה לו חשק. הייתה איזו פציעה וזה, אתה יודע…

ובהמשך להערה של מנחם, דברים קטנים שקפצו לי בעין –

ועל הדרך היא הרוויחה את בחירת סיבוב ראשון של מיאמי בדראפט 2021 – צ״ל בחירת הסיבוב הראשון

ההחלטה של לברון לעזוב אל הקאבס ולעבור לעיר המלאכים, לא הפתיע אף אחד – צ״ל הפתיעה

מתוך חמשת הערים הגדולות בארצות הברית – חמש הערים הגדולות

הניקס לא הגיע – הגיעה/הגיעו

רק הבעיה היא שבלי כוכבה קריסאפטס פורזינגס לפחות עד פברואר לקבוצה לא יהיה קל לנצח והם יכולים להתמוד על בחירה בלוטרי ואם חזרתו הכל באמת אולי יתחיל להשתנות – משפט מסורבל. אפשר במקום – רק הבעיה היא שבלי כוכבה קריסאפטס פורזינגס לפחות עד פברואר, לקבוצה לא יהיה קל לנצח והיא תוכל כנראה להתמודד על בחירה בלוטרי. עם חזרתו, הכל באמת יתחיל אולי להשתנות.

אנתוני או אנטוני? לאונרד? לנארד? לאונארד? – תחליט.

קליבלנד היא לא עיר הולדתו של לברון – נולד באקרון.

תמשיך לכתוב ולהתנסות!

מתן גילור
3 באוגוסט 2018 9:22
Reply to  שייקה

דווקא הניקס זה בסדר. המועדון/פרנצ'ייז לא הגיע.
בעבר בישראל היו מתייחסים בלשון זכר. "מכבי ניצח את הפועל."

שייקה
שייקה
3 באוגוסט 2018 10:42

מעניין, למרות שגם אם זה היה בשימוש בעבר זה עדיין נשמע מוזר היום משום מה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
5 באוגוסט 2018 11:32
Reply to  שייקה

גם אם נשמע מוזר יש לזה הצדקה כי מכבי [ת"א] והפועל [ת"א] הוא הם מועדוני כדורסל והמילה "מועדון" היא לשון זכר. אמנם גם ללשון נקבה ישנה הצדקה כי מדובר באותה מידה בקבוצות כדורסל והמילה "קבוצה" היא לשון נקבה.

לגבי יחיד (או יחידה) או רבים (הסלטיקס הגיעה/הגיעו) כשמדובר בכינוי של קבוצת הנב"א שהוא ברבים (כמעט של כולם למעט ההיט והמג'יק) אז עדיף להשתמש ברבים כי הכינוי ברבים (סלטיקס, לייקרס, ניקס, בולס, ספרס, ווריירס, רוקטס וכו') וכשמשתמשים בשם העיר עדיף להתשתמש בצורת היחידה.
בעברית במילים כמו ציבור, רוב [הציבור/האנשים] אפשר להשתמש באותה מידה ביחיד או רבים כי המילים עצמן הם צורות היחיד אך בפועל מדובר ברבים ולא באדם אחד.

אור
אור
3 באוגוסט 2018 13:02

"הפועל מסריח"

ori
ori
4 באוגוסט 2018 0:50
Reply to  אור

OR ia mechoar

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
5 באוגוסט 2018 11:15
Reply to  אור

נכון!!!

Smiley
Smiley
3 באוגוסט 2018 9:20

סימונס יהיה ה-PG של פילי. הוא נתן עונת רוקי מצויינת (רוקי העונה) והראה שהוא יכול להיות אדירבליגה הזאת. אני לא רואה אותו לא משחק PG.
השאלה אצל פילי היא מצבו של פולץ (אני דווקא חושב שהוא צריך לשחק ליד סימונס, כי מבחינת כישרון ופוטנציאל, זה יכול להיות קו אחורי מפחיד).
פילי חייבת לתת השנה הרבה דקות לפולץ כדי לפתח אותו.

לא חושב שקאזינס זה המהלך של הקיץ כי צריך להתחשב בפציעה שלו וכנראה הוא יחזור רק בפברואר (והשאלה איזה שחקן). בנוסף, אף אחד ממש לא רצה להמר עליו.

יותר קל לפצח את האטום מאשר להבין את המהלכים של בניית הקבוצה בסקרמנטו. פקק בגבוהים ופקק בגארדים…

המהלך של הקיץ זה כמובן לברון ואחר כך הטרייד של קוואי – שני שחקנים (מתוך ה-5 אולי הכי טובים כשקוואי בריא) שעוברים קבוצות ואזור.

Dor
Dor
3 באוגוסט 2018 9:42

וולקאם יותם. טור מעניין מקיף וכתוב טוב

ולדי קוגן
3 באוגוסט 2018 9:59

תודה רבה יותם, אולי הייתי מחליף בין לברון ועסקת קוואי. קאזינס לא השם הכי גדול בקיץ הזה,אבל הוא היה המפתיע ללא ספק.
דונציץ לא אתלטי,לא כזה מסכים. צריך גם לזכור שהוא בן 19, הוא ישתפר מאוד בנבא באספקט הזה. תמשיך לכתוב,אתה לא רע בזה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
3 באוגוסט 2018 11:39

תודה רבה יותם, תמשיך לכתוב לנו.
שתי הערות לא קריטיות:
למיטב זכרוני הניקס הגיעו לגמר גם ב-99 (לא שזה הופך את הטיעון שלך לפחות נכון)
עוד למיטב זכרוני, פופ בספרס מתחילת שנות התשעים אבל הפך למאמן רק בסוף העשור, עונה לפני שטימי הגיע. שוב, זה לא הופך את הטיעון לפחות נכון, פשוט כשאתה מפרסם עדיף לבדוק את הנתונים ולא להסתמך רק על הזיכרון, כמו שאני עושה עכשיו 😉

המשגיח
המשגיח
3 באוגוסט 2018 12:16

אחלה פוסט בכורה.
אני לא חושב שהמעבר של קאזינס משמעותי כמו המעבר של לברון ל-LA או של קוואי/דרוזן.

גיא רוזן
גיא רוזן
3 באוגוסט 2018 12:35

אני לא רואה איך סקרמנטו מסכימים לעסקה שכזו עם הסאנס.
העסקה היחידה שתאורטית יכלה לצאת על הפועל תמורת בחירה גבוהה כל כך הייתה תמורת ג'וש ג'קסון.

הסאנס ניסו ללכת על טרייד שיביא להם את דונצי'יץ' (בחירה הגיונית בהרבה מבאגלי),
אבל כאשר היה ברור שהוא לא מגיע עד לבחירה 4 (ממפיס היו היחידים שאפשר היה לעשות אתם עסקה), טרייד אפשרי שכזה נפל.

לגביע ברידג'ס –
הוא וג'קסון ישחקו העונה לא מעט דקות אחד לצד השני, כאשר ה-2 מאיישים את 2 עמדות הפורוורד.
וורן במקודם או במאוחר ימצא את דרכו לקבוצה אחרת.

תודה על אחלה פוסט.

נחמיה בן אברהם
נחמיה בן אברהם
3 באוגוסט 2018 12:52

הי יותם,
אפשר להסכים לפרטים ואפשר לא, אבל מה שברור זה שיש לך חשיבה מקורית ומחוץ לקופסא וידע אדיר לגילך. תמשיך לכתוב ובעוד כמה שנים כבר נשמע אותך באחד הערוצים.

אסף
אסף
3 באוגוסט 2018 13:04

יותם תודה. הכתיבה מרשימה מאוד בהתחשב בגילך, האמת שגם בלי קשר לגיל.

יאיר
יאיר
3 באוגוסט 2018 13:07

ללא ספק הצטרפותו של קאזינס לווירס הוא בין השינויים המעניינים בקיץ, נקווה שיחלים מהר ויוליך לאליפות נוספת. כתבה מצויינת, מחכה כבר לכתבות הבאות.

Arie
Arie
3 באוגוסט 2018 13:47

נהניתי לקרוא! בהחלט העלית נקודות חשובות והכתיבה ברמה מעולה, תודה!

Berch
Berch
3 באוגוסט 2018 14:44

פוסט משובח

רועי ויינברג
Admin
3 באוגוסט 2018 14:53

ניתוח מעולה (בלי קשר לגיל). סיכמת את המהלכים הבולטים של הקיץ לדעתי. מסכים עם החלק על הניקס – הגישה שלהם די טובה והבחירות בנוקס ורובינסון הן בחירות של high risk high reward. יכולות להשתלם.

הילד צודק
הילד צודק
3 באוגוסט 2018 15:46

הילד צודק בדירוג החשיבות של המהלכים. כרמלו עובר ליוסטון, לברון עובר ללייקרס וקוואי מצטרף לאלופת המזרח – אבל זה עדיין לא מדגדג את המקום הראשון. ה- disparity בתחרות הכי פחות שוויונית באמריקה, רק גדלה.

מנחם לס
מנחם לס
3 באוגוסט 2018 15:47

ניתוח מעולה לילד בן 14, אבל כפי שציינו קודם, האימפקט של לברון הוא ששלט הקיץ יותר מכל דבר אחר בכדורסל ה-NBA.

אסף
אסף
3 באוגוסט 2018 17:05

שיקאגו תהיה קבוצה מעניינת העונה עם בליל הצעירים, עשו גם מהלכים נכונים חוזית שמקטינים את הסיכון על השחקנים הפציעים לוין ופארקר,

יוסי
יוסי
3 באוגוסט 2018 17:29

פיניקס עם מהלכים גרועים בדרפט , הבחירה באיטון נכונה הטרייד ממש לא.
היו צריכים ללכת על שי גלגוס אלכסנדר במקום בריגס או ללכת על JJJ עם טרייד אפ ולהחתים את רונדו .
הטרייד שעשו לא נכון וגם ההחתמה של אריזה.
אורלנדו עשו מהלך נכון , השחקן הכי טוב על הלוח וגם יכול להיות הכי טוב בדרפט .
המהלכים של הקיץ החתימה של לברון בלייקרס טרייד של קוואי וגם החתימה של ג'ורג' באוקלהומה