דיון הופס ליום שלישי בערב: כיצד המערב השתלט דווקא בכדורסל על ה-NBA? / מנחם לס

כיצד, לעזאזל, המערב השתלט על הכדורסל ב-NBA?

מערב ארה"ב:

כפי שתראו בהמשך, המזרח (מזרח מהמיסיסיפי, או ה'מייסון-דיקסי ליין) שולט לחלוטין על המערב בכל. בספורט – המזרח שולט שלטון ללא מיצרין בפוטבול ובבייסבול. רק בכדורסל ב-50 השנים האחרונות (מ-1968) המצב בין ה-EAST וה-WEST ב-NBA הוא 25-25, אבל לאחרונה המערב השתלט על העסק.

בשאר הספורטים אין חלוקת "מזרח" ו-"מערב" אז חילקתי אותם גיאוגרפית – מזרח למיסיסיפי או מערב למיסיסיפי.

ההבדל המשמעותי ביותר הוא ב-NCAA כדורסל בו  ר-ק…   10…מ-50…   ק-ב-ו-צ-ו-ת…  מ-ע-ר-ב-י-ו-ת... ניצחו אליפויות NCAA! (וללא 6 הרצופות של UCLA מ-1968 ואילך) המצב היה 4-46..

השאלה היא מה קרה – ואיך זה קרה – שהמערב השתלט על המזרח בכדורסל בשנים האחרונות, וזו לא רק הווריורס, אלא גם סן אנטוניו, יוסטון, ו-OKC.

הנה האזור המערבי:

 

Western Conference
# Team W L PCT GB GP
1 Dallas Mavericks 0 0 0
2 Denver Nuggets 0 0 0.0 0
3 Golden State Warriors 0 0 0.0 0
4 Houston Rockets 0 0 0.0 0
5 Los Angeles Clippers 0 0 0.0 0
6 Los Angeles Lakers 0 0 0.0 0
7 Memphis Grizzlies 0 0 0.0 0
8 Minnesota Timberwolves 0 0 0.0 0
9 New Orleans Pelicans 0 0 0.0 0
10 Oklahoma City Thunder 0 0 0.0 0
11 Phoenix Suns 0 0 0.0 0
12 Portland Trail Blazers 0 0 0.0 0
13 Sacramento Kings 0 0 0.0 0
14 San Antonio Spurs 0 0 0.0 0
15 Utah Jazz 0 0 0.0 0

הנה האזור המזרחי

Eastern Conference
# Team W L PCT GB GP
1 Atlanta Hawks 0 0 0
2 Boston Celtics 0 0 0.0 0
3 Brooklyn Nets 0 0 0.0 0
4 Charlotte Hornets 0 0 0.0 0
5 Chicago Bulls 0 0 0.0 0
6 Cleveland Cavaliers 0 0 0.0 0
7 Detroit Pistons 0 0 0.0 0
8 Indiana Pacers 0 0 0.0 0
9 Miami Heat 0 0 0.0 0
10 Milwaukee Bucks 0 0 0.0 0
11 New York Knicks 0 0 0.0 0
12 Orlando Magic 0 0 0.0 0
13 Philadelphia 76ers 0 0 0.0 0
14 Toronto Raptors 0 0 0.0 0
15 Washington Wizards 0 0 0.0 0

*
עשו לי טובה ואל תלכו לויקיפידיה לוודא איזה הן הערים הגדולות בארה"ב, כי כשאני עשיתי זאת קולומבוס, אוהיו, רשומה כעיר גדולה מאטלנטה או וושינגטון. הכל תלוי בגבולות העיר 'הרשמיות' שלא אומרות דבר. אטלנטה היא עיר של פרברים אבל כל פרבר היא 'עיר' בפני עצמה. לכן המטרופולין בו גרים כ-3 מיליון רשום כעיר של 400,000.

אני מכיר טוב את כל הערים בהן ישנן קבוצות NBA (מלבד סקרמנטו), ואני עושה עתה רשימה של הערים שהן באמת 'מרגישות' כערים הגדולות ביותר של ארה"ב, והנה הן:

1.ניו יורק (וברוקלין) 2. שיקגו 3. לוס אנג'לס 4. טורונטו 5. בוסטון 6. סן פרנציסקו 7. וושינגטון 8. פילדלפיה 9. דאלאס 10. יוסטון 11. אטלנטה.12 מיאמי 13. סן אנטוניו (עיר עצומה שנראית כמו כפר של 100 ק"מ מלבד RIVER WALK) 14. דטרויט 15. אינדיאנאפוליס 16 שרלוט 17 פיניקס 18. קליבלנד, 19 מילווקי ואז ב-11 שנשארו כל ערי המערב ואורלנדו מהמזרח.

במזרח הכל צפוף. הטיסות קצרות. הכל 'מרגיש' עירוני עם דאונטאונים רציניים. במערב ערים כמו סולט לייק, אוקלהומה סיטי, ממפיס, דנבר – מרגישות כמו עיירות בוקרים עם חנייות לסוסים מהם יורדים בוקרים עם קולט-45 מוכנים להיכנס לחור השתייה הראשון ולהתחיל לירות.

אז איך בשם אלוהים התפתח שם כדורסל עליון על מהמזרח. 'עליון' כמובן בהווה. ס"ה המזרח שולט במערב 32-38 באליפויות. איך שלא תסתכל על זה, ארה"ב כולה היא משהו כמו 70% מזרח ו-30% מערב מבחינת תושבים, תפוקה, תעשייה, ממון, פוליטיקה, מדיה, אוניברסיטאות.

ב-NFL זאת כמעט בדיחה כיצד מזרח ארה"ב שולט במערב. אם המזרח הוא המיסיסיפי-דיקסיליין. הגרין ביי פקרס, ניו אינגלנד פטריוטס, ניו יורק ג'איינטס, דלאס קאובויס, פיטסבורג סטילרס, וושינגטון רדסקינס – אני לא הולך לעשות חשבון אבל אני בטוח שקבוצות מזרח ארה"ב ניצחו את המערביות (סן פרנציסקו וקצת דנבר) לפחות ב-80% – אם לא הרבה יותר – בסופרבולים. למעשה השנה האחרונה בה 'מערבית' ניצחה את הסופרבול היתה דנבר ברונקוס ב-1998!

בבייסבול, ב-50 השנים האחרונות (מאז 1968) רק 13 קבוצות ממערב למיסיסיפי ניצחו את הוורלד-סרייס (ואני נותן למערב הנחה עם המינסוטה טווינס שאני לא בטוח שמיניאפוליס היא מערבית לקו הדיקסי-ליין. 37 היו אשכרה "מזרחיות".

ב-NCAA כדורסל העליונות המזרחית היא כמעט טוטאלית.

לכן מה שקורה בכדורסל לא מובן לחלוטין, אלא אם כן זהו רק משהו זמני.

 

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 61 תגובות

  1. לדעתי זה בגלל השליטה המוחלטת של המזרח בשנות ה90 שגרמה לכך שקבוצות במערב קיבלו שחקנים טובים יותר בדראפט ומשם קבוצות טובות במערב המשיכו להיות פחות טובות במערב ואז השתפרו עוד יותר.

    1. המערב בחר יותר טוב דווקא המזרח קיבל יותר בחירות ראשונות בין 91-00…
      אם המזרח כל כך שלט אז איך שחוץ משיקגו אף קבוצה מזרחית לא לקחה אליפות? היו להן 4 הזדמניות ובכולן הן נכשלו

  2. זה נשמע נושא שמחייב קצת חפירה בתרבות הספורט האמריקאית, אם אתה לא יכול לשלוף תשובה, אני בטח שלא.
    על פניו, מעבר לטיעון של רועי, כדורסל דוקא מתאים לערים יותר קטנות, יש פחות צופים, מגרש קטן יותר, פחות משאבים נדרשים. ואם כבר להתמקד בספורט, אז בו.
    מבחינת כישרון, אימון, מסורת, מכללות, אין קשר נראה לעין לליגה.

  3. אני חושב שהעליה של המערב הייתה בגלל בחירות דראפט, כמו שרועי ציין, אחרי תקופה רעה. אבל הקבוצות המערביות מנוהלות יותר טוב (ס"א, יוסטון, ג"ס כדוגמאות) + יש את הטרנד של קבוצות הכוכבים, מה שאומר שאם אתה חזק יש לך סיכוי יותר טוב להישאר חזק, וזה משאיר את הדומיננטיות במערב.

    בנוסף לקטע של קבוצות הכוכבים, אני חושב ששחקנים גם רוצים לעבור למערב בקטע של אגו, כי שם זו הליגה האמיתית, מה שתורם לביסוס הדומיננטיות של המערב.

  4. בטוח יש בזה הרבה היבטים שאני אישית לא בקיא בהם. אויל פשוט בענפים האחרים יש פחות תנודתיות מאשר בכדורסל.
    בסוף קצת כופפת את המציאות מנחם,דנבר וסיאטל לקחו סופרבול בחמש שנים האחרונות. עם הנפילה הקרובה של הפטס בעתיד הקרוב נראה לי שגם שם העסק יתאזן.

  5. מנחם השליטה המערבית לא זמנית כלל
    למעשה מאז שמייקל ג׳ורדן פרש ב 98 קבוצות המזרח רשמו עונה חיובית מול המערב רק פעם אחת ( הרבה בזכות קליבלנד בוסטון ואורלנדו שעשו בין 66 ל 59 ניצחונות )
    זאת תופעה שאין לה הסבר
    אני דווקא חושב שבוסטון טורונטו פילי מילווקי וושינגטון ויתכן שהניקס אם התוכנית להנחית את קיירי ובאטלר תצא לפועל וחד קרן יהיה בריא. עשויות לעשות את ההבדל בשנים הבאות

  6. בנבא ההסבר לדעתי הוא בניהול-תראו כמה מנג'רים מעולים יש במערב, כשבמזרח יש אולי 4 קבוצות שמתנהלות חכם.שחקנים רוצים ללכת לקבוצות חכמות ולשחק עם שחקנים טובים, ואת זה יש בעיקר במערב

    1. פוטבול.: דנבר וגם סיאטל לקחו סופבול במהלך 5 השנים האחרונות.
      בשנות ה-80 וה-90 דאלאס והניינרס שלטו בענף.

  7. סקופ בהופס!
    מנחם מודה שהמערב שולט בליגה בשנים האחרונות

    מנחם נראלי היו לא מעט חברה שניסו להוציא את זה ממך לא מעט זמן..וולקאם

  8. כמובן שזה לא משהו שהתעמקתי בו אז זה נשלף מהמותן אך לי זה נראה שילוב של 3 רבדים:

    1. בעלים: הבעלים המערביים למעט שלישיית ההייטק באלמר (קליפרס), אלן (פורטלנד) ומרק קיובן (מאבס) הם פחות עשירים ממקביליהם המזרחים (נראה לי שההוא מדנבר מחזיק את כל הרבה קבוצות ספורט). אבל דווקא בגלל זה הם משקיעים משאבים ביותר זהירות וביותר סבלנות. אין שם ביליונרים קצת משוגנס כמו דולן, גילברט טום גור וההוא מאורלנדו והאולגרך מברוקלין שעד לא מזמן פשוט דיממו כסף כי כל סוכן סוג ב' עשה עליהם מכות בהחתמת סחורה סוג ב' בכסף מקסימלי. החדשות הטובות הם שחלק לא קטן מקבוצות המזרח מתחילות להתנהל ביותר זהירות וחישוב. GMים זורמים ממערב למזרח מהעצים של פופ, בוב מאיירס ועוד ומתחילים לבצע תכנונים מדוקדקים ארוכי טווח. יוצאות דופן תמיד היו מיאמי של אריסון וריילי ובוסטון של איינג'

    2. תרבות האינסטנט. השווקים הגדולים במזרח בעלי אוהדים ומדיה פחות רחמניים ויותר מצפים לתוצאות מהירות ללא שנות נפל. הניקס, ההורנטס הוויזארדס והסיקסרס ניסו שנים לבצע החתמות גדולות כדי להשאר רלוונטים (כאשר הן מחלקות בחירות דראפט כמו בוטנים). התרבות הזאת גם בתהליך נסיגה כאשר הפרוסס של פילי פתאום העיר קבוצות כמו אטלנטה ואורלנדו הלוקחות את הזמן ומשחקות את משחק הלוטו הרב שנתי. אותו כנ"ל הניקס שמנסה לבנות סביב פורזינגס קבוצה צעירה עם כמה חלפים. התהליך הזה יקח עוד כמה שנים. כדאי לשים לב שיש לא מעט טאלנט צעיר ופחות מפותח במזרח שיכה גלים בשנים הבאות.

    3. הפער האמיתי הוא שילוב של מזל וגם שכל במערב וקשור בבחירות דראפט בין השנים 2007-2012. מה לעשות שאילו החברה שכרגע בשיאם ושולטים בליגה. וכולם או שנבחרו לקבוצות מערביות או כאלה שעברו לשם (דוראנט, קוואי, סטף , תומפסון, גרין, הארדן, ווסברוק, דיוויס, קאזינס, לילארד, מקולם יחד עם העוברים הטריים באטלר ופול ג'ורג')

    השנה הבחירה הראשונה – מערבית לפיניקס. השנייה לסקרמנטו. השלישית אומנם הלכה לאטלנטה אך כולם יודעים שדונצ'יץ' הוא הבחירה השלישית האמיתי וגם הוא הלך מערבה ויחד עם הבחירה של ממפיס (ג'ארן ג'קסון) זו כרגע נראה דראפט בשליטה מערבית אך בין השנים 2013-2018 המזרח מתמלא בכוכבים צעירים: פולץ (עוד לא פרח – אני מאוד אופטימי) ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון, פורזינגס, לורי מרקנן, ג'ון קולינס שבכל המדדים המתקדמים גם נמצא לקראת פריצה, בן סימונס ג'ברי פרקר, אמביד, ארון גורדון סאריץ' זק לוין, יאניס, אולדיפו, אוטו פורטר – לכולם עוד מקום לפרוץ. רובם יכנסו לנות השיא שלהם בין השנים 2020-2024. אבל פריצות יקרו גם יקרו.

    מסכנה. המזרח בצמצום פערים אך לא נראה את זה מיידית אלה כחלק מתהליך ארוך שמתחיל מהבעלים ועד ההנהלות צוותי האימון וגם השחקנים.

    1. מצחיק לדבר על בעלים שקולים במערב בלי להזכיר את קיובן.
      אפילו קליי בנט שהיה ידוע לשמצה כקמצן חולני שופך כספים מטורפים ומיותרים באוקלהומה.

    2. לגבי נקודה 3 שלך, המערב שלט גם לפני 2007.
      למעשה בין 1999 ל 2008 היו בדיוק שלוש אלופות מהמזרח (אותו דבר כמו בין 2009 ועכשיו)

      1. כן. צודק. רק שלמעט כמה שחקנים כמו לברון וכריס פול רוב מי שנבחר לפני 2007 כבר פחות רלוונטי. החברה מדוראנט עד דיוויס הגיעו רובם למערב. אני גם מאמין באמרה ש'סכין משחיזה סכין'. הקרבות במערב גרמו עם השנים לכוכבים המערביים פחות לשקוט על השמרים ולשפר הרבה יותר את משחקם כדי שיוכלו להמשיך להתמודד בצמרת.

  9. Showtime…..
    אם אתה שחקן צעיר לא תרצה להגיע מערבה ? לוס אנג'לס, סאן פרנסיסקו…..
    אפילו בפוטבול זה כמעט רק אוקלנד במערב
    🙂

  10. הניתוח של הערים שלך והחלוקה לגבי מזרח ומערב מעניינת ביותר לכשעצמה,

    אבל כשמדובר על האן בי איי ב-20 שנה האחרונות מעורבים בזה מלא משתנים, שיצא כך שהם מיטיבים עם קבוצות מערביות, בראש ובראשונה הרכב השחקנים שנמצאים בקבוצות המערב.. רק על הסיבה הזו אפשר לעשות דיון שלם ואיך יצא שרוב הכוכבים הגיעו למערב.

    אבל בגדול, אם תשיב לב יצא כך שהערים הגדולות במערב הן אלה ששולטות כי זה התקופה שלהם מבחינת חומר השחקנים והמאמנים אל מול הערים הגדולות שמזרח, כל השאר ממקומות 3 ומטה זה כבר לא מעניין ולדעתי אין לייחס לזה יותר מידי חשיבות.

    1. דווקא החלוקה לפי קו המיסיסיפי די מקובלת.
      בוא ניתן כאן את הערים שעל הנהר למערב וזו אפילו חלוקה מדויקת מבחינת ה NBA.

      1. אחרי פציעת אכילס, לא ראה פלייאוף מאז הפעם האחרונה שמישהו האמין שדווייט הווארד יכול לתרום למשהו. Checks out.

  11. מסכים עם אמביגיי שזו בהחלט תופעה מוזרה מאוד. ודאי לא משהו שאפשר להסביר באופן פשוט, אם בכלל.

    עד שנקבל טיעוני מנומקים אני אלך על זה שמייקל במזרח היה וקטור כל כך חזק, שהוא גרם להתחזקות נגד במזרח שמחזיקה עד היום.

  12. לדעתי, זה קשור לכך שהכדורסל הוא ענף זול וקטן יחסית (עד 15 שחקנים בקבוצה, וגם אז רק 6-7 בכסף משמעותי). אולי זה מאזן את יתרון הכסף של הערים הגדולות, כי אפשר בפחות השקעה להגיע לתוצאות יפות

  13. עד 1999 המזרח היה תמיד חזק יותר. אני מזכיר לוס אנג'לס לייקרס עשתה רצף גמרים בשנות ה60 ובשנות ה80 ללא הפרעה בכלל לעומת המזרח שתמיד היה מלחמה על המקום בגמר ( גם לבוסטון של ראסל לא היה פשוט מול ווילט במזרח) . בעידן ג'ורדן הפערים קטנו אבל עדיין המירב ואינדיאנה הם היחידות שלקחו אותו למשחק 7 ואורלנדו היא היחידה שהייתה אותו לעומת המערב שקיבל בראש ממנו בכל שנה. יוסטון הגיעה לשיאה דווקא שגורדן פרש לא בטוח שהוא היה מנצח אותם. לאחר 1הפרישה של ג'ורדן גם הניקס ואינדי נפלו ויותר הוא עמוק מאוד. בחירות בדראפט החזרות הלכו למערב וכך נוצר מהפך. בהמשך לברון גרם לכולם לברוח מערבה בכלל הסופר טים במיאמי וקליבלנד.

  14. יש מצב שזה הלייקרס, ובעיקר מג'יק והשואוטיים שהפכו את המשחק למערבי יותר? כי באמת בענפים אחרים אין מערבית סופר-דומיננטית כמו הלייקרס, אולי קצת הקאובויס (אגב, דאלאס זה במערב…), אבל לא באמת

  15. לדעתי לסיבה קוראים לברון ג'יימס, הוא כ"כ דומיננטי שכוכב שמחפש אליפות ינסה לעשות זאת דרך המערב (אח"כ באו תופעות מזליקיות כמו ג"ס וכד')

  16. קודם כל החלוקה לכמות אליפויות לא נכונה ולא מספרת את הסיפור, מאזנים בין הקונפרנסים מציגים תמונה יותר מדויקת.
    בכל מקרה, לדעתי זה קודם כל ניהול נכון, בניית קבוצות ובעיקר בחירות דראפט. זה נכון שאי אפשר לדעת איך שחקנים היו מתפתחים בקבוצות אחרות אבל אם ב-20 שנה האחרונות המערב בחר את דאנקן, קובי, נוביצקי, קארי, דוראנט, ראסל, דיוויס, הארדן. במזרח חוץ מלברון יש את וייד וקיירי קצת יאניס שעוד מחכים לפריצה שלו לצד נפילות של בחירות גבוהות כמו אנטוני בנט, ג'בארי פרקר, מייקל קיד גילקריסט ואחרים.
    הקבוצות הגדולות של 2- השנים האחרונות במערב נבנו דרך הדראפט – ספרס, דאלאס (עשו טריידים אבל זה היה נוביצקי לפני הכל), הלייקרס של קובי שקיבלו את שאק במתנה, אוקלהומה נטו מהדראפט וכמובן שהווריורס.
    במזרח? לברון ולא הרבה יותר מזה. קצת דטרויט שבאמת גיבשו חבורה קבוצתית ומאומנת והבלחה של מיאמי פרה לברון.

  17. I don't know what your are talking about the NFL
    Denver won in 2016 and Seattle won in 2014
    for years teams like the raiders , the Niners , the Rams and even the Chargers were top teams in the NFL

    in general I think people have more to do in the west coast , have more money and treat there free time in a different way.
    and they are not stuck at home 4 months every year watching basketball because its snowing or freezing cold

  18. אולי אפשר להזכיר במילה את קבוצות האקספנשן. אני חושב שאקרא למילה הזו – הרחבה.
    בשלושים השנים האחרונות ראינו שבע קבוצות כאלו, עם כל ההגבלות הכלכליות, השחקנים ההתחלתיים הלא רצויים וקהל האוהדים שרק מתחיל שבא איתם, אם תרשו לי לרגע לקחת השראה מהדיון במעורב המקביל, ופה עוד מדובר בענף עם כסף וחוקים כלכליים שמשווים ועדייו הקבוצות צריכות לצמצם פערים (אלו מהן שלא זכו בלוטו ההחלטה). ב-1989 הצטרפו שלוש מזרחיות ומערבית אחת (אז שארלוט הייתה מערבית לאיזה עונה. נחשיב אותה מזרחית). אחר כך ב-1995 הקנדיות שנוספו ביטלו אחת את השנייה. אבל אז הועברה אחת מקבוצות האקספנשן למערב, בעוד המזרח קיבל קבוצה חדשה שתתחיל מאפס.
    לא יודע כמה משמעותי זה למאזנים, אבל זה משהו.

    1. מיאמי היא הקבוצה הכי מוצלחת במזרח מאז שיקגו של ג'ורדן, אורלנדו עשו שני גמרים, זה יותר מרוב קבוצות הקונפרנס מאז שהצטרפו לליגה, טורונטו כבר 5 שנים קבוצת צמרת במזרח ועשתה שנים לא רעות גם לפני עשור עם בוש. לא חושב שהן הבעיה של המזרח.

      1. בעצם אני אומר שני דברים:
        1) כל הקבוצות האלו נאלצו להתחיל נמוך יותר מהאחרות בזמנן, והיו יותר כאלו במזרח.
        2) שארלוט. עד שהצליחו שם לאפס ולייצב את המועדון, הם נאלצו להתחיל מההתחלה אחרי הפיאסקו של ניו-אורלינס/אוקלהומה/בובקאטס.

        אני לא טוען שהן הבעיה של המזרח, אלא שאולי הקיום שלהן הוציא כמה דברים מאיזון שהשפיעו, קלות, על הפער. למשל בגלל שהן התחילו משמעותית נמוך יותר מאחרות אז הקבוצות החלשות של המזרח עד אותו רגע קיבלו מקומות נמוכים יותר בדראפט משהו מקבלות.

  19. מעניין מנחם.
    העובדה היא שקבוצות המערב מלבד כמה בודדות, מנוהלות נכון ומחושב יותר, וזה מתחיל מהבעלים.
    במקרה רוב הבעלים של קבוצות המזרח הם דוגמא להתנהלות קפריזית ומינויי הנהלה שגויים.
    לא חושב שיש כאן איזה עניין דמוגרפי, אלא פשוט בעלים לא מתחלפים כל כך מהר ולכן התהליכים איטיים יותר.

  20. לדעתי אולי בגלל מיסים. במדינות לדוגמא כמו טקסס יש מס כמעט אפסי, לשחקנים משתלם לשחק שם. וגם בקליפורניה לדעתי. כנראה בעוד כמה מדינות במערב.

  21. תשובה ספונטנית –

    כסף ישן מול כסף חדש.
    במזרח יש מנהלי קבוצות שירשו את הכסף שלהם ואין להם סינה עסקית ותחמנות בריאה. אני בקלות רואה את אריק טראמפ המפגר לוקח איזה ברוקלין ומכניס בה 5 אולסטארים בני 32 למה הוא ראה לפני חמש שנים משחק כדורסל.

    במערב יש יותר כסף חדש ואנשים שמתנהלים עם טבלאות אקסל ומודלים . תוכניות לחמש ושש שנים קדימה, ופילוספיה איך הם רואים את הקבוצה.

    2 הקבוצות הזמרחיות היחידות שמנוהלות כמו קבוצות מערביות זה בוסטון שתמיד היתה פרוגרסיבית מכולם ופילדפיה שלקחה את המנהל הגי חדשני מכולם. ולמרות שהוא כבר לא שם (בגל זאת כסף ישן) הם נהנים ממה שהוא עשה

  22. היי מנחם
    אתה בטוח שבוסטון עם כ 700,000 תושבים נמצאת במקום החמישי? ואולי אני טועה והיא מוקפת בערים קטנות שגם אותם לוקחים בחשבון?

  23. אני מקווה ששאר המערב יותר מדוייק מהנתון ההזוי שזוכת הסופרבול האחרונה מהמערב היא דנבר ב 1998.
    מאיפה זה הגיע לעזאזל?
    מאז היו:
    דנבר עצמה שוב ב 1999
    סט לואיס ב 2000
    סיאטל 2014
    דנבר 2016

    בכללי המערב אכן איזור מדהים לחובבי טבע

  24. רשימת המטרופוליס הגדולות בארה"ב
    https://www.currentresults.com/Weather-Extremes/US/largest-cities-list.php

    עשרים הגדולות (המערביות מודגשות):
    1) ניו יורק (19 מליון)
    2) ***** לוס אנגלס (13) *****
    3) שיקאגו (9.5)
    4) ***** דאלאס (6.5) *****
    5) פילדלפיה (6)
    6) ***** יוסטון (6) *****
    7) וושינגטון (5.5)
    8) מיאמי (5.5)
    9) אטלנטה (5.5)
    10) בוסטון (4.5)
    11) ***** סן פרנציסקו (4.5) *****
    12) דטרויט (4.5)
    12) ריברסייד (4) (נחריג, הייתי משייך ללוס אנג'לס)
    13) ***** פניקס (4) *****
    14) ***** סיאטל (3.5) *****
    15) מינאפוליס (3.5)
    16) ***** סן דייגו (3) *****
    17) ***** סנט לואיס (3) *****
    18) טמפה (3)
    19) בלטימור (3)
    20) ***** דנבר (2.5) *****

    אז כן, בגזרת הערים הגדולות יש עדיפות למזרח אבל לא משמעותית. 9 מתוך העשרים הן במערב, 8 אם כוללים את טורונטו.
    בהנחה שלמעט שלוש הגדולות, אין הבדל משמעותי בין השאר (אין הבדל בין עיר של 3 מליון תושבים לעיר של 6 מליון תושבים), אני חושב שהמצב הוא הרבה יותר מאוזן ממה שמנחם הציג בטור.
    ההבדל בין המזרח למערב הוא לא בריכוז הערים הגדולות אלא בבינוניות, בין בוסטון לוושינגטון (1,000 ק"מ) יש עוד שלוש ערים גדולות (ניו יורק, פילדלפיה, בלטימור) אבל עוד כמה מאות בינוניות גדולות של חצי מליון פה חצי מליון שם כמו ניוארק, הארטפורד, אלנטאון. במערב הרבה יותר מרווח.

    1. אחזור על השאלה מלמעלה, מי?
      אלא אם אתה מתכוון לוויגינס ובנט, זה משאיר מקסימום את דווייט הווארד. אבל בר הדעת שלו מתאזן עם כרמלו וסטודמאייר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט