אירועי דיומא – 26.07.2018

כדורגל / רועי ויינברג

מוקדמות ליגה אירופית – סיבוב שני (המשחק הראשון)

19:00-FH (איסלנד)-הפועל חיפה (ספורט 2). מחזיקת הגביע הישראלית תנסה לעלות לאירופה נגד FH האיסלנדית. האיסלנדים בעיצומה של עונת הכדורגל המקומית ובמקום השישי בליגה המקומית החלשה (מקום 35 בדירוג הליגות של אופ"א; ישראל 18). הם עברו את להאטי הפינים בסיבוב הראשון ובעונה הקודמת סיימו במקום השלישי. יש להם מסורת ביחס לחיפה באירופה והם הודחו בפלייאוף של הליגה האירופית אשתקד. יריבה לא קלה, אבל החיפאים צריכים לעבור אותם.

20:00-מכבי תל אביב-ראדיקי ניס (סרביה) (ספורט 1). הצהובים כחולים לא הרשימו יותר מדי בסיבוב הראשון, אבל עברו. עכשיו הם פוגשים את ראדיקי הסרבית שסיימה שלישית בעונה החולפת. העונה בסרביה כבר התחילה, אבל עבר רק משחק אחד בו הם ניצחו (3:1). בשלב הבתים הם עברו כצפוי את גזירה יונייטד המלטזית ומדובר ביריבה שת"א לא צפויה להתקשות מולה יותר מדי.

21:45-אברדין-ברנלי. משחק שבעבר היה מנופח ל"קרב על בריטניה". ברנלי נתנה עונה טובה מאוד באנגליה בשנה האחרונה וסיימה במקום השביעי בפער די משכנע. החבורה של שון דייס תנסה להגיע לאירופה ובדרך תפגוש את סגנית האלופה הסקוטית שהפתיעה אחרי שעברה את ריינג'רס והיברניאן בעונה הקודמת. אולי המשחק המעניין ביותר של השלב הזה.

אליפות אירופה לנוער (עד גיל 19) – חצי הגמר

15:00-אוקראינה-פורטוגל. אוקראינה הפתיעה כשהצליחה לעצור את צרפת במשחק הראשון של הטורניר ולסיים ראשונה בבית ב'. אין להם שמות בולטים מדי אבל יש משחק ממושמע באופן מפתיע ביחס לרמות האלה והגנה טובה שיכולה להיות שווה מקום בגמר. יהיה מעניין לראות את זה מול הפורטוגלים שניצחו את פינלנד החלשה, את נורווגיה ולא היו רחוקים מניצחון נגד איטליה (הפסידו בסופו של דבר, 3-2). חצי מאוד פתוח.

19:00-צרפת-איטליה (ספורט 3). חצי הגמר החזק של הטורניר הקצר הזה. איטליה היו טובים בבתים, הציגו התקפה מגוונת ולא מעט אופי למרות שלא הרשימו יותר מדי באף משחק. יכול להיות שהם אנדרדוג מול צרפת, אבל אף פעם לא כדאי לזלזל באיטלקים. לצרפתים יש טורניר מרשים עד עכשיו: הם הפסידו לאוקראינה אבל הכניסו חמישיות לאנגליה האיכותית (על הנייר) ולטורקיה. ההתקפה הצרפתית מצויינת ושווה לשים לב לאמיין גויירי, מלך השערים של הטורניר שזכה ל-7 הופעות בשנה שעברה בליון בגיל 18. שווה לעקוב אחריו העונה וגם במשחק הזה מול ההגנה הקשוחה של האיטלקים.

טניס / רועי ויינברג

טורניר המבורג (500) – שמינית הגמר

אתמול התקיימו 4 משחקים. היום 4 המשחקים הנותרים. המשחק הראשון מתחיל ב-12:00 והבאים אחריו:

פאבלו קובאס-ניקולוז באשילשבילי.
פאבלו קרנו בוסטה-אלג'אז' בדנה.
רישאר גאסקה (7)-ניקולס ג'רי.
דומיניק ת'ים (1)-ג'ון מילמן.

טורניר אטלנטה (250)- שמינית הגמר

אתמול התקיימו 4 משחקים, היום 4 הנותרים. מתחילים ב-18:00 וממשיכים משם:

ניק קיריוס (2)-נואה רובין.
פרנסיס טיאפו (5)-מרקוס בגדהאטיס.
ג'רמי צ'ארדי (6)-קמרון נורי.
מת'יו אבדן (4)-דונלד יאנג.

טורניר גאשטאט (250) – שמינית הגמר

4 המשחקים הנותרים של שמינית הגמר, החל מ-12:00:

פאביו פוניני (1)-יורגן זופ.
ויקטור גאלוביץ'-פליקס אליסים.
בורנה צ'וריץ' (3)-לאסלו דרה.
פאקונדו בגניס-מארק-אנדרה יוסלר.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 18

קטע 17, הקטע הקצרצר והקשה שראינו בפירנאים, היה כצפוי אקספלוסיבי מתחילתו. הקולומביאני נאירו קינטאנה תקף בתחילת העלייה המסכמת לקול דו פורטה, והמשיך עד לניצחון בקטע, תוך שהוא נעזר בחלק מהזמן בחברו, אלחנדרו ואלוורדה. לקולומביאני, שהגיע כדקה לפני חבורת הפייבוריטים, והצליח לעלות מעט במעלה הדירוג, זוהי נחמה על טור מאכזב למדי. דן מרטין, שהצטרף להתקפה של קינטאנה, הצליח להגיע שני, כחצי דקה אחרי הקולומביאני. בחבורת ה-GC המרכזית ראינו עוד הופעה מרשימה של המוביל במירוץ, גראן תומאס. הוולשי הגיב בקלות למתקפות של רוגליץ', קרוייזויק ודומולאן, ולקראת הסוף אף הצליח לפתוח עליהם פער קטן, כשהוא מגיע שלישי. מי שנראה פחות טוב היה חברו, כריס פרום, שאיבד אחיזה מחבורת ה-GC כשני ק"מ לסיום, איבד כמעט דקה למתחריו, וירד למקום השלישי. מפסיד נוסף של היום היה רומאן בארדה, שהתפרק בשלב מוקדם יותר של העלייה. כך, בסיום אחד מקטעי המפתח של המירוץ, גראן תומאס הגדיל את הפער שלו בהובלה, כשאחריו דומולאן (1:59+), פרום (2:31+), רוגליץ' (2:47+), קינטאנה (3:30+), קרויזוויק (4:19+), לאנדה (4:34+), בארדה (5:13+), מרטין (6:33+), ופוגלסאנג (9:31+).

קטע 18 הוא כבר קטע שטוח, המיועד למאיצים. זהו לכאורה קטע המיועד לפטר סאגאן, ודאי כשהתחרות שלו הולכת ומתמעטת (כמו ארנו דמאר, שנראה שורד בקושי את הימים האחרונים בטור). אלא שאלוף העולם, שהבטיח מתימטית את הזכייה שלו בחולצה הירוקה, התרסק אתמול באחת הירידות, והגיע חבול לקו הסיום. לא ברור עד כמה זה ישפיע עליו היום, אך אם כן, זה ייתן סיכוי לרוכבים כקולברלי, קריסטוף, דגנקולב או אולי לרוכב מקבוצת בריחה. שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-14:45.

 

 

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. בהנחה והיום הקטע השטוח לא ישנה כלום ב-GC, האם ישנה בכלל אפשרות לשינויי דירוג בשני הקטעים הנותרים (התחרותיים) בשישי ושבת?
    האם קרה שדומסטיק לקח את המרוץ כאשר מוביל הקבוצה סיים במקום השלישי/שני/רביעי ככה?

    1. הסיכוי שתומאס יאבד את ההובלה קטן, אבל שינויי דירוג אחרים בעשירייה/חמישייה/פודיום בהחלט אפשריים.
      קרה שקבוצות באו דו ראשי וזה שזכה לא היה הפיבוריט ביניהם ערב התחרות.

    2. כמו שמתן אמר, הסיכוי לשינוי הובלה קטן, ובעיקר תלוי קטסטרופה של תומאס.
      אשר לשאלתך השנייה, זה לא משהו שבאמת קורה, ויש שיאמרו שגם אם תומאס יזכה, זה לא מתאים לשאלה שלך. דומסטיק מעצם הגדרת תפקידו נועד לתמוך במוביל. ואם הוא עושה עבודתו נאמנה, הוא חייב להפסיד זמן. מה שקרה כאן בעצם הוא הובלה דו ראשית, משהו שקבוצה גדולה וחזקה כמו סקיי יכולה להרשות לעצמה.

  2. הצרפתים מנסים לעצור את סקיי בכל דרך אפשרית…
    אתמול ממש לקראת הסוף אוהד אשכרה תפס בידו של תומאס בזמן שהוא רכב לעבר קו הסיום. במזל זה לא הסתיים בתקרית מביכה.
    זו הגיעה מייד בסיום כשפרום שרכב למטה במורד ההר חזרה למלון נעצר והופל על ידי שוטר צרפתי.

      1. בגדול השוטרים שם לאבטחה ואסור לצופים הרבים שמגיעים באופניים לרכב במורד ההר. לרוכבים מותר. השוטא כביכול לא זיהה שזה פרום.

      1. עכשיו חזרנו לקליטה. היהי נעים מאוד במים וגם יש הרבה צל. אתמול היינו בבניאס וגם היה נעים מאוד למרות שהיה יום יותר חם

  3. שאלה שמסקרנת אותי במיוחד לחובבי הטור .
    כמה להערכתם שעות הצפייה שלכם בטור דה פראנס.?
    אני למשל לא רואה הרבה קטעים אך שנופל על קטע זה יכול להיות ארוך ……
    סה"כ מדובר בתחרות ארוכה במיוחד ומסקרן אותי לדעת כמה זמן משקיע בכך חובב טור אמיתי .
    תודה מראש !

    1. יכול להעיד על עצמי: משתדל לא להחמיץ אף קטע. היות ומלבד סופי השבוע, זה נופל לי על שעות העבודה, אני שם את זה באוזניות, וכתלות בקטע צופה בחלק הרלוונטי שלו (ספרינט פחות, טיפוס יותר). בסופי שבוע זה אותו דבר עם הטלויזיה ברקע.

      1. תודה רבה !
        ממתי נדבקת בחייידק (שנה).
        אני זוכר את רוץ מנצח ולא אשכח את הניצחון של למונד על שמפיון .

          1. יפה מאד אני מניח שאני גדול ממך .
            זוכר את התקצרים המינימליסטים בשער ראשון ואת הדיווח המינורי בעיתון .
            אגב העיתונאי הרציני הראשון שהיה בקטע הוא נח קליגר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט