יש עתיד!!! / תמיר שוסטר

יש עתיד! 

אומנם שם הכותרת לא פופולארית בכלל בימים אלו, אבל אם נשים את הפוליטיקה בצד, אין צמד מילים טובות יותר לתאר את מצבו של הכדורסל הישראלי. לאחר תחילת סדרות רבע הגמר אפשר לומר בלב שלם – יש עתיד לכדורסל הישראלי. 

רגע רגע רגע…לפני שאנחנו יוצאים מגדרנו חשוב לציין שענף הכדורסל עדיין חולה, אפילו חולה מאוד: המצב האבסורד שיו״ר המנהלת כרגע הוא שמעון מזרחי, הכאוס במסדרונות האיגוד, מצב הכלכלי הקשה של הקבוצות והענף והגרוע מכל אלימות מילולית ופיזית ביציעים – את הדברים החולים הללו צריך לתקן עכשיו כדי שבעתיד נוכל באמת ליהנות מפירות הכדורסל הישראלי.

למרות הפתיחה הלא אופטימית התכנסנו כאן דווקא כדי לציין לטובה את אשר מתרחש כרגע בליגה. סדרות רבע הגמר סיפקו לנו מפגשים פיקנטיים שעד עכשיו אפשר לומר עלו על כל הציפיות. דבר ראשון אוהדי כדורסל בכל רחבי הארץ יכולים ליהנות מכדורסל איכותי: מירושלים לתל אביב, מראשון עד הגלבוע ומחיפה עד אילת כיף לראות את הכדורסל נוגע בחלקים כל כך נרחבים של המדינה. שנית קהל חם דואג למלא את המגרשים שמספק לשחקנים על המגרש אנרגיות לשרוף את הפרקט. חשוב מכל המשחקים מותחים, איכותיים ומספקים שלל רגעי דרמה לצופים במגרש ובבית. 

לכל אחת מהקבוצות שהגיעו לשלב זה מגיע הרבה קרדיט. נפתח דווקא בהפועל תל אביב שממאבקי התחתית הגיע עד לסדרה מול מכבי תל אביב. דרבי זה תמיד דבר נפלא אבל מי האמין שכך תראה סדרה בין המקום ה-1 ל-8. אומנם מכבי דאגה לצנן את האווירה ולנצח בשתי המשחקים אבל הפועל הייתה שם לתת פייט אדיר שהוכרע רק ברבעים האחרונים. עם יציעים מלאים, קהל דוחף ושחקנים בטירוף צריך להודות כמה טוב שהפועל תל אביב חזרה לליגת העל (כמה טוב? כל כך טוב ששמעון מזרחי נשאר לצפות בדרבי ולא נסע לגמר היורוליג). 

נעלה צפונה לעוד קבוצה שעד לא מזמן הייתה שרויה במאבקי תחתית – הלא היא גלבוע/גליל של ליאור ליובין שפתחה את העונה בכל ענות חלושה והגיע לסדרה מול חיפה כשהיא לוהטת אחרי רצף ניצחונות בליגה ואלופת הליגה הבלקנית. הסדרה הצפונית עד כה סיפקה לנו משחק אחד נהדר שהוכרע רק בשנייה האחרונה כשחיפה מנצחת משחק שני ברציפות עם סל בשניות האחרונות של המשחק. אומנם על הנייר נראה כי הפערים גדולים בין המקום ה-2 ל-7 אך על הפרקט זה סיפור אחר לגמרי.  

אחרי שעלינו צפונה נרד דרומה, עד אילת. אילת שהפסידה לחיפה את המקום השני וקיבלה מפגש מול הכתומים מראשון לציון. גם כאן המשחק לא הוכרע עד שניות הסיום כשדווקא ראשון האורחת יוצאת כשידה על העליונה עם ניצחון חוץ מרשים על הקבוצה של קטש. הדבר המרשים באמת הוא שראשון שיחקה עם 2 זרים בלבד לאורך המשחק והוכיחה שיש שחקנים ישראלים צעירים וותיקים שאפשר ורצוי להישען עליהם. 

 עוד קבוצה שגנבה את הביתיות היא הפועל ירושלים, שלמרות הרעש והבלאגן שעופף את המועדון ניצחה את מכבי נתניה במשחק צמוד ומרתק, מגיעה גם מילה טובה לנתניה שאומנם לא ניצחה אבל עושה עונה יפה מאוד והסדרה הזאת רחוקה מלהיגמר.

 אז מה היה לנו? משחקים צמודים, הכרעות בשניות הסיום, גניבת ביתיות, שחקנים ישראלים איכותיים, יציעים צבעוניים ורועשים והרבה כדורסל יפה לעין. מי אמר שאי אפשר לשחק סדרות ושאין כדורסל בישראל?! 

 

נכון שיש הרבה מה לשפר והצעתי הראשונה לאדון פרנקל היא: תפקידך לא לחלק מתנות לשחקנים המצטיינים, שב ותתחיל לעבוד כי הבעיות לא יפתרו מעצמן! אבל אחרי שבוע כזה של כדורסל ישראלי אפשר להישען על הכורסא בנחת (או ביציע כל אחד והעדפתו) ולהאמין שעם קצת עבודה ורצון טוב לכדורסל הישראלי בהחלט – יש עתיד!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. תמיר תודה רבה על הפוסט , אבל בעיני הענין בליגה הוא בגלל שתי גורמים שאי אפשר לעבוד עליהם ולשפר אותם:
    1- החולשה של מכבי: לא כל שנה מכבי תהיה עם גבוה נורמלי אחד (ג'יימס המלך) , ולא כל שנה הזר הכי יקר שלה יהיה באסט ברמה של האשים טאביט (קיינר מדלי) , כנראה שכבר בשנה הבאה מכבי ישלמו על שכיר חרב איכותי וצוות מסייע טוב יותר – מסקנה אי אפשר להסתמך על מכבי חלשה לאורך זמן , זה לא הDNA שלהם.
    2-כל הקבוצות הטובות השנה קיבלו חיבוק ונשיקה מאלילת המזל:
    מכבי חיפה: גל מקל הגיע אחרי שלא מצא קבוצה (הצטרף במחזור 6) וחוץ מזה הם 4-4 בבחירת זרים , למרות שבלי מקל שמשחק ברמה של "זר" חיפה הייתה חוטפת כמה הפסדים כי פול סטול הוא אקדוחן משוגע ,קורי קאר בן 37 וחנן קולמן חוזר מפציעה והוא לא פקטור.
    אילת: סקוטי הופסון הוא גניבה בכל קנה מידה מקומי ואירופאי , לא כל שנה קטש יצליח "לדוג" זר ברמה כזו (בשנתיים בי-ם הלך לו קצת פחות טוב) , הצוות מסביב להופסון הוא צוות גארדים ישראלי טוב אבל בלי הedge של זר עם אחד על אחד ברמה מצויינת גם הם פחות חדים בכללי.
    נתניה : קבוצה של ארבעה שכירי חרב עם ותק בביצה שלנו (כולם עם לפחות שנתיים בליגה) , לכן כולם יודעים שהם לא הכי יציבים באופי – לראיה אף אחד מהזרים לא נשאר יותר מעונה בכל קבוצה , בגיזרה הישראלית יהוא אורלנד ואייל שולמן הם גארדים טובים אבל לא יותר מזה.
    הפועל ירושלים : לא ברור, לא משנה מי מאמן מי משחק ומי מנהל , אי של חוסר יציבות לאורך השנים (אם אתה זוכר את התקופה של גודס כמאמן ראשי אז בכלל היתה שם מטוטלת) , אבל גם הם הצליחו עם הרבה מזל לשלב שני שחקנים זרים שהגיעו במרץ – לא דבר מובן מאליו.
    ראשון לציון: קיבלו מענק כספי לא מבוטל על דרווין קיטצ'ין (סכום של 200,000$) וכך הביאו את ג'ולאין רייט שבלעדיו הם קבוצה פחות חדה, זהו מענק שהגדיל משמעותית את העודה התקציבית שלהם, דווקא פה העתיד נראה מבטיח עם אור סולומון ושון דאוסון

    אני יכול להמשיך עוד ועוד אבל בעיני זה הרבה יותר מזל מפוטנציאל, תראה לדוגמא שאף קבוצה ישראלית לא הצליחה בזירה ההאירופית (מכבי – לחטוף 3 בראש זה לא הישג , גליל – הגביע שלהם לא באה במסגרת מרשימה במיוחד)

    בעיני עד ששחקנים צעירים יקבלו דקות (זלמנסון במכבי, תמיר בי-ם, סולומון ודאוסון בראשון , שוטבין וצורבוויץ בחיפה) תהיה כאן ליגה של שכירי חרב שהאיכות שלה תהיה בקשר ישירה ל"כמה שהצליחו לדוג את הטובים שבהם"

    אני מצטער שאני "יורד" על דעתך אבל קשה לי לראות המשכיות לעונה הבאה , תודה על הפוסט

  2. כל הכבוד תמיר על המאמר!
    חבל לי שאוהדי הופס ברובם אינם מתייחסים לליגה המקומית שלדעתי איכותית וטובה ולצערי מושמצת וסובלת מחוסר סיקור לעומת מקבילתה בכדורגל שאיכות היא מילה גסה עבורה אבל כותרות היא מספקת בלי סוף. נ.ב. אשמח לפירוט דעתך על השביתה (כן היתה שביתה ממש לפני סיום העונה) והחוליים בכדורסל הישראלי וגם על הסיבות לאופטימיות כי מתח בסדרות רבע הגמר לפחות עבורי היא לא סיבה לאופטימיות רבה!

  3. אחלה פוסט.אבל רוב הקבוצות מסתכות בעיקר על הזרים שלהם וזה כואב לראות תרמה של השחקן הישראלי .אני לא רואה עתיד מרחיק לשחקן הישראלי והלוואי שהתבדה.

  4. הקרדיט לתרומת הישראלים בראשל"צ נזקפת לזכות אפי בירנבוים.
    לניב, אין מה לעשות הליגה הישראלית בכדורסל נמצאת במצב לא טוב בלשון המעטה. כן, גם הכדורגל, אבל זה לא תירוץ ולא נחמה.
    תמיר, יישר כח על מאמר בכמה רמות מעל מושא סיקורו (=הכדורסל הישראלי)

  5. יותר מדי זרים ופחות מדי ישראלים
    הייתי מעדיף שביתה של עונה שלמה מאשר כמות הזרים שיש עכשיו ועונה הבאה.
    ברור לי ששחקנים זקוקים לפרנסה ולא היו שובתים כל כך הרבה זמן אבל המצב לא טוב ולטווח ארוך זה היה עוזר לכולם.
    איפה הימים ששחקן בן 16 עוזר להוביל קבוצה לפלייאוף ונאבק ראש בראש עם מכבי בלי להשפיל מבט??

    בינתיים ראשל"צ הפכה לחממה קטנה לצעירים והקרדיט לאפי ולתקציב הנמוך של ראשל"צ אחרת גם שם היינו רואים יותר זרים ומצאזרחים ופחות צעירים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט