איך זה יעבוד? (6) – קליבלנד / רועי ויינברג

קליבלנד של שנה שעברה הייתה קבוצת התקפה טובה. למרות שהם החליפו את כל הרוסטר באמצע העונה, הקבוצה המחודשת קלעה 113 נקודות למשחק עם 48.5% מהשדה ו-38% מהשלוש וקצב של 53 ניצחונות בעונה. בשנה הזאת הם נשארו פחות או יותר עם אותו סגל, להוציא שחקן אחד, מישהו בשם לברון ג'יימס. אז מה נראה מקליבלנד חסרת לברון והאם הם יכולים להגיע לפלייאוף? אנחנו פה בשביל לבדוק.

המפתח הוא קודם כל קווין לאב. לאב השחקן הטוב ביותר של קליבלנד, אול-סטאר לגיטימי שהאריך חוזה עכשיו והקבוצה תתבסס עליו בשנים הקרובות. המספרים שלו ירדו ליד לברון ויצטרכו לעלות עכשיו. לא ברור אם הוא יכול לחזור לימי ה-26 נקודות וה-13 ריבאונדים במינסוטה, אבל זאת התקווה הלבנה של הקאבס. רוב הנקודות שלו בעונה האחרונה היו ממסירה, מאוד הגיוני בתור מישהו ששיחק ליד לברון. השאלה עכשיו היא מה יהיה כשהוא לא על המגרש.

הצד של המסירה עדיין יהיה משמעותי. סביר שקליבלנד תשחק עם קולין סקסטון ליד ג'ורג' היל (פירוט בהמשך) ולכן יהיו שני מוליכי כדור על המגרש. הפיק-נ'-רול של לאב וג'ורג' היל היה לא רע בכלל בשנה החולפת (כפי שאפשר לראות כאן) וזה יהיה נשק מאוד שימושי. סביר שהמהלך הזה יחזור על עצמו לא מעט העונה, או שנראה חסימה של אחד משחקן הציר שתשחרר את לאב לזריקה.

זה לא יספיק. אתה לא יכול לקלוע 20 נקודות למשחק ממסירה ובמיוחד אם אתה השחקן המרכזי של הקבוצה. לכן אנחנו נראה פה חזרה מסויימת לימי מינסוטה. ב-2013/14, העונה האחרונה של לאב במדי הזאבים, היו לו 8.8 פוסט-אפים למשחק, כמעט פי 2 ממה שהיו בעונה האחרונה בקליבלנד וביעילות עדיפה. הוא קיבל את הכדור יותר בצבע, מן הסתם וקלע יותר. זה קשור גם לכך שהכדורסל היום פחות מבוסס גבוהים, אבל זה משהו שאנחנו נראה שוב. לאב שחקן עם סט כלים מרשים בפוסט וזה לא נוצל כמעט בכלל בשנות לברון. עכשיו נראה את זה יותר, סביר שבדקות בהן ישחק ליד צ'אנינג פריי. פריי ההחתמה הבולטת של קליבלנד בפרי אייג'נסי והגיע בעיקר בשביל להוציא את המיטב מלאב. השילוב ביניהם היה מסוכן ליד לברון ובלעדיו פריי יכול לשמש כמרווח שיתן ללאב לשחק בפוסט. יש להרכב הזה חסרונות הגנתיים אבל פוטנציאל הגנתי לא מבוטל. חשובה התנועה בלי הכדור של לארי נאנס וטריסטן תומפסון ככזאת שיכולה לרווח גם היא.

התחרות ביניהם תהיה מעניינת. תומפסון היה יותר טוב בלי הכדור בשנה החולפת משמעותית, אבל נאנס עשה הגנה יותר טובה, יותר אתלט ויותר נייד. הוא שחקן התקפה טוב יותר ולכן יכול לזכות לדקות על חשבונו. הם שחקנים די דומים בגדול ולכן הקרב על תפקיד הסנטר הפותח יכול להיות משהו ששווה לעקוב אחריו. נאנס יותר יתאים ליד שני מובילי כדור, אבל תומפסון יותר יתאים ליד לאב. מה עדיף? מאמין שנראה את תומפסון פותח ונאנס משתלט על התפקיד עם הזמן. סביר שלא מעט לחץ ירד מ-TT אחרי העזיבה של ג'יימס וזה יכול להשפיע לטובה. שווה לעקוב.

מה שכנראה יהיה לב ההתקפה של קליבלנד בשנה הבאה הוא הקו האחורי. קולין סקסטון נבחר שמיני בדראפט והוא השם הכי מעניין שהצטרף לקליבלנד. הוא היה מעולה בליגת הקיץ בוגאס ונראה כמו מנהיג של קבוצה. הוא הראה יכולת מסירה טובה במשחקים מסויימים והפיג לא מעט חששות אחרי מספרי אסיסטים לא מרשימים מתקופת התיכון, אבל הוא לא פליימייקר טבעי. ג'ורג' היל יותר פליימייקר ממנו והם יכולים לשחק טוב ביחד. היל יודע לשחק בלי הכדור טוב מאוד ושניהם מספיק ארוכים בשביל לכסות את שני עמדות הגארד בצורה טובה וליצור שילוב שיקשה מאוד על הגארדים של היריבות.

על הנייר הם מתאימים מאוד אחד לשני. סביר שיפתחו ביחד בהתחשב באפשרויות האחרות של קליבלנד בעמדת הגארד השני (ג'יי אר סמית'). השילוב בין המשחק שלוח הרסן והבלתי מתפשר של סקסטון למשחק המבוגר של היל יכול להיות מעניין מאוד בהתחשב בקליעה הטובה של השניים ובאינטליגנציית המשחק. היל ימסור יותר אסיסטים עקב כך שסקסטון בעיקר שחקן של score-first, אבל השילוב הזה יכול להיות מעניין. קליבלנד השתמשו בשנה שעברה לא מעט בתנועה בלי כדור של קורבר ולאב ביחד. סקסטון יכול להכנס לתפקיד לברון בחלק מהמהלכים האלה כשחקן יוצר אקספלוסיבי ולייצר נקודות. לא אופתע אם נראה את זה.

עדיין, לא בטוח שזה יספיק. סקסטון בכל זאת רוקי ולא סביר שיהפוך פתאום לאיזה דונובן מיטשל ויקלע 20 נקודות למשחק בעונה הראשונה שלו בליגה. הם צריכים ערך מוסף בדמות סקורר שהוכיח את עצמו ברמת האנ.בי.איי. רודני הוד שחקן חופשי מוגבל וקליבלנד יכולה להשוות כל הצעה עליו. סביר שהם יעשו את זה. רודני הוד של יוטה היה שחקן מגוון – הוא קלע ממסירה, מכדרור וחדר טוב פנימה. לכן קלע 17 נקודות למשחק באחוז די טוב כששיחק ביוטה.

בקליבלנד ניסו להפוך אותו לחד מימדי. הוא זרק הרבה יותר ממסירה (46.3% מסך הזריקות בקליבלנד, 37.3% מסך הזריקות ביוטה), חדר הרבה פחות (7 חדירות לעומת 4 בקליבלנד) והקטינו גם את הזריקות שלו מכדרור (38.7% מסך הזריקות ביוטה, 34.7% בקליבלנד). הם ניסו להפוך אותו לשחקן משלים. הוד לא יכול להיות שחקן משלים. הוא צריך להיות עצמו וככזה מצליח להיות סקורר לא רע בכלל, מה שבלט במשחק הטוב ביותר שלו במדי קליבלנד (15 נקודות בהפסד בגמר לגולדן סטייט). קליבלנד יכולה להיות קבוצת התקפית די מוגבלת ותצטרך מישהו כזה שיכול להוציא אותה מהבוץ. הוא הצליח ביוטה ליד שני מוליכי כדור בדמות אינגלס (3>) והיל וזה יכול לקרות גם ליד סקסטון ואותו היל. יכול להיות שנראה את הקאבס מפרידים בין הדקות של סקסטון והוד, אבל בכל מקרה הוא חשוב להצלחה קבוצתית וסביר שיגיע.

יש לא מעט סימני שאלה בקשר לסגל הזה. קודם כל, אין שם אף שחקן הגנה מצטיין. לא בטוח שתומפסון יכול להחזיק הגנה אחרי מה שראינו ממנו בשנה שעברה והפוטנציאל של סקסטון והיל על הנייר יתמודד עם לא מעט במציאות – החשק של היל לעשות הגנה, אחרי שלא שמר יותר מדי ב-2017/18 והיכולת של סקסטון הרוקי לנטרל כוכבי NBA כבר בשנתו הראשונה. צ'די עוסמאן שחקן הגנה לא רע ויזכה לדקות כשחקן חכם שמכניס אנרגיה למגרש, אבל לא בטוח שזה יספיק. כל זה משני לעומת הפציעות – לאב והוד לא עברו את ה-60 משחקים בשתי העונות האחרונות, היל שיחק העונה ב-67 אחרי שהוגבל ל-49 בעונה הקודמת (ו-43 ב-2014/15), נאנס לא עבר את ה-67 משחקים בקריירה הקצרה שלו ותומפסון פספס 29 משחקים בעונה האחרונה. הסגל הזה לא יצליח לשמור על בריאות וזה עלול לעלות לו בכרטיס לפלייאוף. אם כולם בריאים הם יכולים להגיע אפילו למקום השישי, אבל זה ככל הנראה לא יקרה. למרות זאת, שיטת המשחק שלהם יכולה להיות מעניינת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. יופי של טור.
    מעניין יהיה לראות מי יכנס לנעליי המנהיג של הקבוצה.
    על פניו לאב המועמד המוביל אבל נראה שהוא די פאסיבי בכל מה שנוגע למנהיגות. אולי היל יהיה המבוגר האחראי.
    עדיין חסר להם כלים כדי להתברג לפלייאוף לדעתי.

  2. זקוקים נואשות לטריידים…ג'יי אר וטריסטן צריכים ללכת וכדאי שתמורת בחירות דראפט עתידיות. גם את קורבר הייתי נותן עבור בחירת דראפט.

    1. היחיד ממי שציינת שסחיר אפילו חלקית הוא קורבר, וגם זה רק לפילדלפיה תמורת שחקנ/עם לא משמעותיים ואיזו בחירת סיבוב שני

  3. החלום שלי?…..שיצליחו ובגדול….דבר שיוכיח משהו על לברון….לא בטוח מה, אבל אם יקרה, אני הראשון שאשמח ואפרגן, ואם זה ישולב עם כשלון בלייקרס אז פעמיים כי טוב.

    להיות יותר ריאלי, לדעתי הם יהיו מתחרים של האטליז המפורסם
    "בשר תותחים ובניו בע"מ"……גם זה יאמר משהו על לברון שלמרות שיש הרבה דברים בהתנהלות שלו שאני לא סובל, הוא שחקן גדול.

  4. תודה רבה רועי
    יש הרבה דיבורים, גם פה באתר, על טרייד אפשרי של לאב. אם כן, זה ישנה את הכל. אם מוסיפים לזה את השינויים בקבוצה בשנה שעברה, גם בטרום העונה ובטח במהלכה, נראה שאנשים שם לא מאמינים בהמשכיות. מסכן טיירון לו, בקושי זוכר מי ברוסטר שלו

  5. במקרה הטוב הם יהיו קבוצה שכיף לראות – סקסטון משתולל ולאב עם מסירות קווטרבק ודאבל דאבלים מפלצתיים – שתגיע לפלייאוף מהמקום ה8. במקרה הפחות טוב יש שם קבוצה פח שהדבר הטוב היחידי בה זה שתוך שנתיים כל החוזים הכבדים והמיותרים שלברון הורה להם לחתום מסתיימים.
    להערכתי התסריט השני יותר הגיוני, ולפיכך הייתי נמנע מלהחתים את הוד. עדיף מיקום נמוך ובחירות גבוהות מאשר עוד חוזה ארוך וכבד שברור לכולם שתוך שנתיים הם ינסו להפתר ממנו במחיר הפסד.

  6. פוסט מצויין.
    אני מאמין שלקאבס אין שום כוונות לעשות טרייד על לאב. הוא הבסיס של הקבוצה עכשיו. מפסיבי אני רואה אותו הופך למנהיג אקטיבי ודינמי.

    לרוב האנשים אין כלל מושג מה עזיבה כמו של לברון עושה לקבוצה כמו הקאבס. כולם מרגישים משוחררים, וכולם מרגישים שהגיע הזמן שלהם להראות מה הם יכולים לעשות כשהם משוחררים לשחק כפי שהם יודעים. הכוונה היא ראשית כל לרודני הוד, ואחריו לאב. רק בשני משחקי הפלייאוף האחרונים רודני הראה איזה שחקן הוא יכול להיות. ולאב הוא שחקן הרבה יותר חשוב ויעיל מאשר אנשים חושבים. הוא כור אנרגיה ואני מאמין שהוא יחזור לימים של 20 – 22 נק' ו-11 ריב'.

    הקאבס עדיין לא סיימה את הרוסטר שלה. יש לה 13 שחקנים ואני בטוח ב-99% שג'יי אר סמית וקייל קורבר יעברו בטרייד עבור 3-4 שחקנים צעירים אתלטיים.

    אני רואה חמישייה של הקאבס עולה עם קולין סקטון, ג'ורג' היל, רודני הוד, קווין לאב, ולארי נאנס. זאת חמישייה שתתמודד בכבוד נגד כל קבוצה. את סקטון והיל יחליף ג'ורדן קלרקסון. את רודני יחליף סדי אוסמן. את לאב זיזיק או צ'נינג פריי, ואת נאנס ת'ומפסון (או פריי, או זיזיק).

    עם תוספת כמה סוסים צעירים קלי רגליים כבור סמית' וקורבר, אני רואה את הקבוצה ניכנסת עמוק לפלייאוף, ואפילו טיירון לו משתפר כמאמן. כולם ישתפרו בגלל עזיבת לברון.

    1. ניתוח טוב, תודה מנחם. אם יצליחו להשיג משהו משמעותי על סמית' וקורבר הם ירוצו יפה, אבל אני לא חושב שישיגו משהו על ג'יי אר. אולי על קורבר, לא בטוח גם שיהיה יותר משחקן רוטציה.

  7. אפילו במזרח קליבלנד תתקשה להיכנס לפליאוף כי הכוכב היחיד שלה לאב שחקן פציע סקסטון יצטרך להוכיח את עצמו . גורג היל , טריסטאן תומפסון וגי אר סמית שלושתם חוזים רעים מאוד שאני בספק אם מישהו ייקח . קורבר מבוגר לא ברור כמה יתרום . רודני הוד מוכשר אבל צריך להוכיח את עצמו

  8. תודה על הפוסט רועי! באמת הולכת להיות להם שנה מעניינת, אבל כדי להכנס לפלייאוף הם יצטרכו לנצח לפחות חצי מהמשחקים שלהם. חברתית הקבוצה הזו לגמרי לא מגובשת וגם אם חלק מהם יעלו את היעילות שלהם, הם בקושי יגיעו לאמצע הטבלה לדעתי. אולי מנחם רואה דברים שאנחנו לא, אבל אל לוקחים את הדוגמאות של "הצלחת" קליבלנד כשלברון לא שיחק (קשה אם ההרכב הזה כי שנה שעברה הוא שיחק את כל המשחקים) אז אפילו אם שחקן כמו קיירי הם היו ממש לא מרשימים. הלך המנהיג ואין להם מנהיג חדש ולמרות הצהרותיו של דן גילברט הם לא יתחרו על התואר אחרי עזיבת לברון (מנחם בעצמו כתב בכתבה על לברון שגילברט אמר מיד שלברון עזב למיאמי שקליבלנד תזכה באליפות לפני הסלף פרוקליימד קינג – אנחנו יודעים כמה פלייאוף קליבלנד ראתה בלי לברון שלא לדבר על גמר או גביע).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט