ממפיס בשיניים על OKC, ומיאמי ניצחה שיקגו מתוסכלת/ מנחם לס

7:00 שיקגו בולס 65- מיאמי היט 88 (3-1)

אין חכמות בכדורסל: כששלושה כוכבי קבוצה פצועים ולא משחקים, ושאר שחקני הקבוצה עייפים ורצוצים ממאמץ יתר, הקבוצה עושה כל מה שהיא יכולה עד שבאה נקודת השבירה בה היא פשוט מוותרת, ושיקגו ויתרה הערב במחצית השנייה. אין הרבה מה לכתוב על המשחק ששיקגו תרצה לשכוח כמה שיותר מהר: רבע של 9 נק' – שיא פלייאוף שלילי לבולס; 65 נק' – שיא פלייאוף שלילי לבולס. 25.7% קליעה – שיק פלייאוף שלילי לבולס. לברון קלע 27. קרלוס בוזר קלע 14. נייט רובינסון שקלע 44 במשחק הראשון היה הערב 0 מ-12 ל-0 נקודות, וזה מספר את ספורה של שיקגו בולס טוב יותר מכל סטטיסטיקה אחרת.

 

9:30: ממפיס גריזליז 102 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר 97 (1-3) – הארכה

 

 

 

 

בשביל משחקים כאלה לא איכפת לי להישאר ער עד 2 לפנות בוקר. משחק של "ללקק את השפתיים" לאוהד הופס אמיתי. משחק שהיה בו הכל: מלחמת חורמה, עצבים, יכולת, שגיאות. הכל. הת'אנדר פרצו כמו מכבש והובילו ב-17 ב-54% מהפארקט ו-50% מה-3.

אך לאט-לאט ה-OLD SCHOOL BASKETBALL של ממפיס קטע בהפרש כשזאק רנדולף, ומארק גאסול – ללא כל ספק ה-1-2 קומבינציה הטובסה בליגה – פיצחו את הת'אנדר. שניהם קלעו 23 כל אחד, כשכל הסטטיסטיקה שלהם היא כאיחלו נולדו תאומים זהים העושים הכל ביחד ואטותו דבר: האחד קלע 8 מ-17 והשני 8 מ-18. מהקו – האחוד 7 מ-8 והשני 7 מ-9, ובריבאונדים הם קטפו 12 ו-10. אבל זו לא הסטטיסטיקה כמו השקט שהם נוסכים בממפיס, כשככולם יודעים שבעת צרה מכניסים כדור לאיש הגדול, וזה ניגמר בסל או בפאול.

לת'אנדר אין את הלוקסוס הזה. ניק קוליסון נתן את נשמתו ועשה כל מה שהוא יכול אך הוא קל ונממוך משני המגדלים של ממפיס, וכשזאק עומד עם גבו כלפי קוליסון, קוליסון נראה כמו צימוק. אבהל קוליסון קלע 10 וקטף יותר ריבאונדים מכל ת'אנדרי אחר _(6). קווין דוראנט קיבל היום יותר עזרה מסרג'י איבקה, כפי שהספרדי הבטיח שיעשה. איבקה לא היה גדול, אבל קלע נ17 נקודות ב-6 מ-13, בעוד הסנטר קנדריק פרקינס שוב היה בזבוז התקפי (2 נק') וגם בהגנה לא עשה פלאים. רג'י ג'קסון נייסה הכל אבל הוא לא ראסל ווסטברוק. אבל ה-15 נק' שלו  נפלו אמנם מה-24 של מייק קונלי המצויין, אבל עד לפני כחודש רוב עולם הכדורסל כלל לא הכיר אותו.

זה מביא אותנו לקווין דוראנט: הוא התחיל מצויין. הוביל את קבוצתו ל-17 הפרש. ככל שהמשחק נימשך הוא התעייף יותר ויותר כי, אחרי הכל, הוא היה השומר האישי על מארק גאסול משך כמעט כל המשחק, ומארק גבוה וכבד הרבה יותר מדוראנט. ראו זאת בדיוק קליעותיו שאחוזם ירד ככל שהמשחק נימשך, וגורם חשוב בכך היה טוני אלן השומר עליו באגרסיביות מוגזמת לדעתי, שהזיברות מרשים. קווין קלע 27 ב-10 מ-26 כשרוב החמצותיו היו ברבע הרביעי ובהארכה. בנוסף לנקודותיו העוא קטף גם 7 ריב' וחילק 7 אסיסטים. מה עוד אפשר לדרוש מאדם שמשך כל המשחק כל הבמטים של חברי קבוצתו והיריב, ו-20,000 באולם מופנים רק אליו.

לדעתי זאק רנדורף עשה פאול ברור על קווין דוראנט עם 15.6 טיקים בזמן החוקי שלו נישרק, הת'אנדר היו מנצחים. בהארכה היו אלה 3 ריבאונדי התקפה ישירים של הגריזליז, ג'אמפ שוט (בעמידה…) של מארק גאסול, ואיבוד כדור איום של הוצאת חוץ של דרק פישר שניצחו בסוף את המשחק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 176 תגובות

  1. פוגו, פוגו פוגו:)
    גם לי היה פעם מוהיקון אי שם באמצע שנות השמונים.
    רקדתי פוגו בהופעות באנגליה ודבר אחד יש לי להגיד.
    אם הייתי סטרן הייתי אוסר תספורת כזו מטעמי ביטחון.
    מוהיקון הופך את השער לקשיח וקשה. מספיק שהשפיץ נכנס למישהו בעין והלכה קריירת משחק!!!!
    מעניין מה מקועקע לו על החציל או הקישוא. בכל מקרה רק להסתכל עליו מכניס אותי לפוביה:)

  2. איבקה או ההגדרה לאובר רייטד , אני לא מבין מה מחזיקים ממנו כל-כך , כן מגיניו יגידו שהוא חוסם מסוים SO ? זה לא אומר שהוא מגן מצוין זה רק אומר שהוא אתלט עם תזמון טוב עובדה שענקי ממפיס אוכלים אותו בלי מלח ןדבר שני שאפשר להגיד לטובתו שהוא קלע באחוזים לא רעים במהלך העונה הסדירה שווסטבורק ודוראנט לוקחים את צומת הלב ומשאירים אותו חופשי , בסידרה הזאת גם את הזריקות האלו הוא מחטיא אז מה הוא שווה? לדעתי הוא הסיבה לחושת אוקלוהמה בסדרה הזאת אה וגם כל הקרדיט לממפיס!

  3. כריס אנדרסן חשוב, אבל לברון וווייד חייבים להתעורר, לפני שיהיה מסוכן.

    לגבי עברית מנחם, תנסה לא להתחרות במומי:
    "כלב נובח לא נושך"

    1. תודה, אתקן. אצלי הכל נובע ממהירות בכתיבה. אני בדרך כלל בסדר באיות (בהתחשב בעובדה שאני בניכר כבר 52 שנה, וחברים שהגיעו איתי שכחו עברית ומעדיפים לדבר איתי באנגלית!)

  4. הולכים להיות 2 משחקים סופר מעניינים הלילה, שהראשון משודר בספורט 5 (בלי לייב, בלי שום פרימיום, ספורט 5 הרגיל!).

    בקשר לתרבות, באזור שמונה אני הולך לשתף בתגובות סרטון חדש של החבר'ה שרוצים להביא את פרל ג'אם לישראל, ועושים עבודת קודש… מומלץ לתת לייק בכל מקרה-https://www.facebook.com/Bring.Pearl.Jam.To.Israel?fref=ts

    אבל חוץ מזה הסרטון החדש יהיה אדיר

  5. יאללה בולס!! ניצחון היום יהיה ענק, וקשה לי לתת חוות דעת מקצועית יותר כי לא ראיתי בחודש וחצי האחרונים משחק בליגה (ואני אזרח זמני לחודשיים אז IM BACK!!! )

  6. לשיקגו יש לב גדול אבל מיאמי חייבים פשוט לקבור אותם היום. אין תירוצים. הם קבוצה הרבה יותר טובה כפי שניתן היה לראות בבירור במשחק הקודם, ואסור להם לתת עוד משחק לשיקגו. הם צריכים לנצח היום ולסיים את הסדרה אח"כ בבית.

  7. אני כל הזמן חושב מה היה קורה אם הינרייך ודונג היו משחקים,על רוז אני לא מדבר בכלל אבל דונג והינרייך היו יכולים לשנות את הסדרה,יש בכלל צפי לחזרה שלהם? או שהם גמרו את העונה

    1. The playing statuses for Chicago Bulls forward Luol Deng and guard Kirk Hinrich have not been determined for Monday night's Game 4 against the Miami Heat as the duo is still considered day to day, coach Thibodeau said Sunday.

  8. אנדרסון דומה לאיגואנה שעברה התעללות בגן ילדים
    לאיבאקה אזרחות ספרדית לא צרפתית
    נראה לי שהיום 3:1 כפול , לצערי הרב

  9. מנחם, כבר מספר פעמים אני רואה שאתה עושה את הטעות והבלגתי אבל אולי כדאי שאתקן אותך. סרג' איבקה הוא בעל אזרחות ספרדית ומשחק בנבחרת ספרד. הוא שיחק נגד ארה"ב בגמר באולימפיאדה אז אני לא מבין למה אתה כל הזמן קורא לו צרפתי…

  10. אני לא מבין
    ספרדי צרפתי מה זה משנה , איך אומרים אצלנו בתחנה
    הכל אותו חרא

    מומי נהנה לדפוק מחירים לתיירים צרפתים שנכנסים אליו למונית , וגם לתיירים ספרדים

  11. איבקה באמת יכול לשנות את המשחק אם הוא יתחיל להיות אפקטיבי. עד עכשיו למרות שהוא עושה ריבאונדים וחסימות ואפילו נקודות הוא לא הצליח להיות קטלני כמו שהוא יכול (הוא ירד מ57% מהשדה בעונה ן50% מבסדרה מול הרוקטס ל31% בסדרה מול ממפיס). ולא שהייתה לא בעיה בעונה הרגילה נגדם – היו לו 61% במשחקים נגדם בעונה הרגילה.
    בסופו של דבר בלי עזרה ברמה של כ-20 נקודות שתגיע לפחות משניים מתוך ה-4 (מרטין, פישר, ג'קסון ואיבקה) – דורנט לא יצליח לבד לנצח.

  12. לגבי הדיון על המאמנים בפוסט הקודם:

    אני רוצה להציע איזשהו כלל אצבע בקשר ל"אשמה" של גורמים באי הצלחה בפלייאוף: לאורך השנה המשחקים נערכים מתוך אינרציה בלי באמת להתכונן להתמודדויות באופן רציני. זה אומר שמה שמנצח משחקים בעונה הרגילה הוא יותר מכל כישרון של השחקנים, ופחות עבודת אימון טובה. בפלייאוף באה לידי ביטוי יכולת ההכנה של הקבוצה ליריבה, התאמות תוך כדי סידרה, מציאת יתרונות והחבאת חסרונות, ובנוסף יש יחסית זמן לא קצר ללמוד את היריבה ולהתכונן.
    ולכן – מי שצריך לשאת בעיקר מעמסת הכישלון של קבוצה המנוצחת בידי יריבה נחותה מבחינת מאזן – זה המאמן וצוות האימון. לשחקנים יש כמובן חלק, אבל מי שלא מצליח לממש את הפוטנציאל של "הקבוצה הטובה בליגה" (כלומר, זו עם המאזן הטוב ביותר) הוא בראש ובראשונה המאמן.
    עוד לא בדקתי את זה פרטנית**, אבל אני בטוח שבכל סידרה בה המנצחת היתה מדורגת נמוך יותר, הדבר נבע קודם כל מיתרון בעמדת המאמן (ספציפית לאותה סידרה, זה עשוי להשתנות אם כי סביר שלא ישתנה).

    ** אולי רועי או מישהו אחר (אהרון?) ירים את הכפפה

    1. ינון, למדוד אפקטיביות של מאמן בכל סדרה זה קשה, אבל לדעתי אתה צודק-ברוב הסדרות (אם לא כולן) היה יתרון טקטי והכנה מוקדמת טובה יותר של קבוצה בסיבוב הראשון (השנה, גם ב-2007 שהווריורס העיפו את המאבריקס וכו'). לדעתי יש קשר רציני בין הגורמים הללו.

    2. קח אנליזה
      5 מדורגות 8 הדיחו את המדורגת 1 לאורך השנים
      ב 94 דן איסל ונדבר הדיחו את סיאטל ו׳ ג׳ורג׳ קארל , לא רואה שום יתרון בעמדת המאמן
      99 הניקס ניצחו את מיאמי ג׳ף ואן גאנדי מול פאט ריילי , לא כוחות ריילי יותר מנוסה ויותר טוב ללא עוררין בכלל
      ב 2007 גולדן סטייט ניצחה את דאלאס , דון נלסון נוק אאוט מול איברי ג׳ונסון
      2011 פופוביץ והספרס מפסידים לגרייזליס ויליונל הולינס , נצחון לפלח בעמדת המאמן
      2012 הבולס מודחת מול פילי , דאג קולינס מול תיבדאו , תכלס הדחה בגלל הפציעה של רוז

      אין קשר ישיר בין המאמן להדחה של של קבוצה פייבורטית

    1. מתוך הכתוב הבנתי דבר אחד, שמופיע בין השורות:

      יש מצב שהאיגואנה תקע כ"כ הרבה סיניות שיש כאן מתחרה רציני לצ'מברליין.

  13. מנחם , כל החברות שציינת זה לא חברות הייטק.
    חברות הייטק גדולות אלו לדוגמא: מייקרוסופט,אינטל,גוגל,IBM,אפל וכדומה.
    האם גם חברות כאלו נמצאות בדאוןטאון של גרינוויל, דרום קרולינה??

  14. מנחם, אם אנדרסן כל כך טוב , למה הוא נמצא רק כ 15 דקות על הפרקט.
    הרי הם יכולים לשחק בוש, אנדרסן , סנטר + פאוואר לא משנה הסדר.
    להכניס את האסלם ולואיס כתגבור.והם די מסודרים בקו הקדמי , על הקו האחורי אין טעם לדבר.
    הופס שכחתי גם לברון יכול לחגוג בקו הקדמי.
    ספולסטרה נחשב למאמן טוב.
    אם כן מה חסר בניתוח שלי , בעיקר לגבי אנדרסן?או שקצת הגזמת במעלותיו.

  15. ניתוח יפה בנוגע לאיגואנה, דוק [ואני מחבב אותו], מה שמפחיד אותי קצת זה ששיקגו הוציאו חוזה על לברון וישלחו מישהו ככה לדרוך עליו מידי פעם, מספיק שהם משביתים אותו למשחק וחצי – או אז אלוה-ים גדול [כלומר ליטל נייט רובינסון גדול]

  16. דנג הוא כניראה הלברון-סטופר הטוב בליגה, וכשבמקומו עולה החור ההגנתי האיטלקי הזה, אין סיכוי, במיוחד כשנואה עוד לא במשחק.
    הבולס משחקים בפחד- כדור פחם.. כל אחד מנסה להפטר מהכדור וזורקים מרחוק בחוסר ביטחון. ככה זה ייגמר כבר במחצית

  17. מיאמי יודעת טוב מאוד שלשיקאגו כרגע יש 3 ביצים על המגרש. 2 של רובינסון ואחת לבוזר. כל השאר נקבות.. חבל על קבוצה שרגילה ל10-11 ביצים בחמישייה… ומיאמי הולכת על רובינסון בדאבל בחסימות וחוסמת את קווי המסירה לבוזר.. רק מלקולם תומאס יכול להציל אותנו מהספסל!!

  18. נראה לי שמיאמי שמעו אותי. הם בכלל לא נותנים צ'אנס לשיקגו. עושים הגנה מצוינת והתקפה טובה ומסודרת ורגועה – יש להם בכל מצב מי שישחיל את הסל.

  19. שיקגו נלחמים יפה בריבואנד ולקחו 8 בהתקפה, אבל מיאמי מפריעים להם לקלוע – סה"כ 27% מהשדה, 0-8 מהשלוש, כשמנגד מיאמי ב58% מהשדה.

  20. ואם זה נכון אני חושב שהתואר של מיאמי בסכנה אמיתית. זו לא אותה קבוצה בלי דוויין. חבל מאוד עליו, שחקן עצום.

  21. זה ממשיך – שיקגו לא פוגעת בגרוש. זה צריך להגמר 4-1. אין לשיקגו הזאת, במצב של הרוסטר עכשיו, שום סיכוי.
    ווייד יכול וצריך לנוח את שני המשחקים הבאים, עד לסיום הסדרה, כדי לנסות להגיע במצב טוב לסדרה הבאה. מיאמי לא צריכים אותו כרגע כדי לסגור עניין.

  22. שיקגו ממשיכים להילחם בהגנה ולכן כאילו יהיה משחק עד הסוף, אבל לדעתי זה גמור. מעכשיו עד סוף המשחק הבא זה הגרבז' טיים של הסדרה הזאת.

  23. חברה, למה שלא תלכו לחטוף תנומה ותתעוררו למשחק הבא? כאן לא נראה לי שיקרה הרבה. הבולס פשוט פצועה מדי.

  24. במחצית השנייה תיבודו חייב להתעקש על נואה. בהתחלה התרגילים צריכים ללכת על רובינסון-את-בוזר, אבל בעיקר רובינסון. להכריח את בלינלי להכנס אבל להשאיר אותו על תקן שחקן שולי. להעצים את האגו של הילד באטלר. נואה צריך להכנס למשחק דרך ההגנה ואז ההתקפה שלו תתחיל לעבוד גם כן, כזה שחקן הוא.. אבל בוש הרגע דפק עליו ג'אמפ שוט שרק מוריד לו את הביטחון..

  25. ערוץ הספורט לא מתביישים לשבץ בפרומואים לפלייאוף שלהם כל-מיני תמונות ישנות ולקינוח את הקטע שבו לברון קופץ על האוהד שקלע מחצי מגרש, מה אנחנו אידיוטים

  26. נואה שומר סנטרים מצוין. בוש לא סנטר, והוא משתמש ביתרונות שלו מצוין ולא מנסה יותר מדי לתת גוף.. צריך לנסות עליו אולי את בוזר..

  27. רובינסון גמור.. צריך כמה דקות בחוץ. בוש גורם לנואה לשמור על קשת השלוש במקום בצבע. מרקיז טיג? הייתי זורק אותו למגרש. (הוא לא פצוע, נכון?)

  28. שתי שריקות מתנה לטובת ההיט שוות 6 נקודות כרגע. הגולטנדינג של נואה לא צודק, והיתה עבירה שם על רובינסון שבנוסף למתפרצת שווה עוד 4.
    נואה כל כך חסר ביטחון שרואים את זה מאוד בחסימות הרכרוכיות שלו.

  29. מה שנשאר להיט בסדרה הזו, זה להרוויח את וויד. וזה לא אומר להשבית אותו, להיפך, כל הבעיה שלו התחילה כשהוא נחלד במנוחות (המוצדקות) שלו.
    כעת הוא במצב דומה למצבו בשלוש וחצי המשחקים הראשונים מול אינדיאנה שנה שעברה. הוא יצא מהאימפוטנציה כשלברון פיטם אותו מתחת לסלים. ספולסטרה חייב למצוא איך להכניס אותו לקצב, לא כל יום מבקרים במחלקה שיקומית…

  30. הצמיד הירוק של ברוקס מסמל משהו. מלחמה בסרטן השד או משהו דומה. גם אשתי ענדה צמיד פלסטיק כזה לפני כמה ימים עבור מלחמה במשהו.

    1. היה מתאים אם הם היו בניו אורלינס. אולי הוא גם היה שם שרשרת חרוזים מהמארדי גרא. מה עם קצת אלביס בפסקי זמן בממפיס? לא הולך?

  31. אחלה רבע לתאנדר. סופסוף הם משחקים בקצב שלהם ולא נגררים למשחק של ממפיס. כמובן שתמיד עוזר כשהכדור הכתום מואיל בטובו להיכנס לחור

  32. יופי נראה שהולכות להיות 2 סדרות עד הסוף במערב. אולי בניקס יעשו שיחה בעקבות מה שצ'אנדלר אמר ויגעו בכדור יותר משני שחקנים בהתקפה. אולי אז יהיה גם טיפונת עניין במזרח

  33. כשכדורים נכנסים – הקבוצה משחקת 'קבוצתי'; המאמן מצויין; והשיטה על הכיפאק. כשהעור לא ניכנס – הכל עיל הפנים. זה כדורסל.

  34. 24 נקודות לדוראנט , במשחק קובע כזה הוא צריך בשלב כזה של המשחק לשים 35 ואפילו 40 נקודות.
    חסרה לי ההתעלות של השחקן הזה במשחקים חשובים.

  35. התנצלות ללס
    שכחתי את לברון גם הוא היה טורף את הממפיס האילו.
    נראה לי שיהיה הארכה , יש לנו עוד בילוי ארוך כנראה.

  36. לפחות יותר לא יבלבלו לווסטברוק את המוח שהוא לוקח זריקות מדוראנט.
    כולם חשבו(כולל אני) שהוא רק מפריע לו, עכשיו רואים כמה הוא חסר. ודרך אגב אם הזקן היה נשאר הכל היה נראה אחרת.

  37. עכשיו זה פחות מצחיק….זאת העונה של ממפיס,אני אומר את זה מתחילת הפלייאוף. הם ינצחו בגמר המערב את גולדן סטייט ואני מהמר עליהם גם נגד מיאמי בגמר.

  38. מיאמי משחקים נכון וטוב בהתקפה ומגיע קרדיט לספולסטרה על כך. הם שיפרו את ההתקפה עם חדירות ומסירה לקלעים, לברון בהיי פוסט, בוש רחוק מהסל ויותר סבלנות באופן כללי. התסכול של שיקאגו נובע גם מהתאמות במצ'אפ עם נוריס קול בטראפ יעיל על רובינסון שמכריח אותו לייצור תוך כדי בריחה. שיקאגו מסכנים עם כלים כל כך מוגבלים אבל עדיין לנצח ככה מראה על קבוצה מאומנת.

  39. דוראנט מחוץ לאזור הנוחות שלו בלי ווסטבורק.
    המצב הזה כנראה גם מאלץ אותו להוביל יותר את הכדור, שזו לא הנקודה החזקה שלו. מצד שני הוא מוסר מצוין.

  40. ממפיס יכולים להביא פייט למיאמי אבל באמת שלברון ברמה אחת מעל כולם(חוץ מ kd) ולכן אין לממפיס הרבה סיכוי מולו.

  41. זה לא רק לברון – למיאמי יש קבוצה מאומנת ומנוסה וצוות טוב (עם פאט ריילי הגדול). בניגוד ל-KD ללברון יש צוות מסייע שיכול לנצח משחקים ומוריד מלברון הרבה לחץ – ראו את רצף הניצחונות של מיאמי ללא לברון וכוכבים אחרים.

  42. סטטיסטיקה 'מיי אס'. השחקן הטוב על המגרש היום היה בוש שהיווה מיס מאץ' לא הגיוני לנואה, מה שהוציא את נואה מהמשחק בהתקפה, ועם כל הכבוד לנייט רובינסון, כל תנועת הגבוהים וההוצאה אין-אנד-אאוט בשיקאגו בנויה על היכולות הורסיטליות של נואה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט