השוטינג גארדס הטובים בין הרוקיס – מאמר 2 בסידרה (ומילה על האוארד) / מנחם לס

*****************************************

הופה…זה מתחיל. הלייקרס הודיעו שהריהביליטציה של דווייט האוארד לא מתקדמת כמצופה, והוא יחמיץ את מחנה האימון של הלייקרס, ואת המשחקים הראשונים של פתיחת העונה.

אני רק מקווה שעד האול-סטאר ברייק הכל יהיה איתו בסדר, ושהוא יתחיל לשחק !

***************************************

לדעתי עמדת השוטינג גארד של הדראפט האחרון – כן, המשבצת השנייה בסידרה – הם כקבוצה העמדה החלשה ביותר מבין חמשת המשבצות. אני לא רואה בין כל השוטינג גארדס ואילו שחקן אחד שיכול להפוך לפרנצ'ייז פלייר. הם יהיו שחקני חמישייה עם בוא הזמן, אבל שחקנים שיעשו את שלהם, אבל לא ניכתוב עליהם פואמות או שירי הלל. הנה הם הנבחרים שלי:

1. בראדלי ביל, וושינגטון ויזרדס

ביל הוא אולי טיפונת UNDERSIZED עבור שוטינג גארד (5'6, 202 פאונדס) אבל היכולות שלו, האופי שלו, והסיבה שאלוהים ברא אותו היא הפרוטוטייפ של מספר 2, והוא היה בחירה מושלמת של הויזרדס כשלישי בדראפט האחרון אחרי אנטוני דייויס וגילכריסט-קיד.

בליגת הקיץ של לאס ווגאס הוא הלחים את החישוקים ע 17.6 נק' למשחק עם 4.8 ריב' – תוצרת נעלה מהמצוי, בעיקר בניקוי הזכוכית. מה שהפתיע אותי היה קור הרוח שלו, ומנהיגותו על המגרש, כילו היה מין קומבו של פוינט-שוטינג ללא אסיסטים. ה-TANDEM (חיבור, צרוף) ג'ון וול-בראדלי ביל הוא החלום הרטוב של כל מאמן מוושינגטון הבירה ועד צ'ייקרצ'טיאקוצ'אר, טיבט. ואם אתם לא מאמנים שקיימת עיירה כזאת, לכן קיים גוגל. כנראה שהכימייה כבר קיימת אצל השניים כי גם הביל וגם הוול טוענים שהם כבר רואים בחלומות וורודים כיצד ה-TANDEM עובד. הצמד הצעיר הטוב בליגה – יחד עם הצמד של הקאבס – כבר אמרנו?

בתיכון 'שמנייד' בסיינט לואיס – אחד מבתי הספר התיכוניים האקדמאים ביותר בארה"ב – הוא הפך למיסטר בסקטבול של מדינת מיזורי, קלע 32.5 נק' בשנת הסניור שלו, והוביל את נבחרת ארה"ב תחת גיל 17 למדליית הזהב באליפות העולם כשהוא ה-MVP עם 18 נק' למשחק. בשנת הסניור הוא נבחר לפרס 'גייטורייד' היקרתי כשחקן השנה בתיכונים.
את שנת הפרשמן שלו באוניברסיטת פלורידה הוא סיים עם 14.8 נק' למשחק. מאמנו בפלורידה דונובן – ששלח בשנים האחרונות 12 שחקני-על ל-NBA אומר שמכולם, אפילו שחקני שסיימו שלוש וארבע שנים כמו יואקים נואה ומייק מילר, הוא "המוכן ביותר ל-NBA" למרות שהוא רק בן 19!

2. ג'רמי למב, יוסטון רוקטס

קצת היססתי בינו לבין אלכסיי שבד הבחירה ה-3, אבל בסופו של דבר העדפתי את ג'רמי רק בגלל שהוא אמריקאי, ואנ תמיד מעדיף אמריקאים על אירופאים חיוורים. לא רק זה, אלא שהאירופאי הזה לא ראה 60.8% כפי שהיה לג'רמי למב ביוקון בעונה שעברה עם זכוכית מגדלת. ישנם הטוענים שזה היה ABERRATION. מין "ONE TRICK PONY" שלא יחזור. אבל אני טוען שזה היה ב-34 משחקים, כולל הפלייאוף, אז זה "פוני של 38 טריקים" ופוני כזה אני לוקח בבחירה שלישית אפילו בדראפט של רג'י מילר, ריי אלן, ואת שאר השמות תבחרו אתם מכל האלפים ששיחקו ב-NBA בשנים האחרונות. בלאס ווגאס הרבה עיניים ניפקחו לרווחה כשהוא קורע את הסל עם 20.5 נק' ו-4.4 ריב' למשחק. אבל כמו טרנס רוס שבחרתי רביעי, הוא איטרייה במשבצת השנייה עם 5'6 ו-185 פאונדס, והוא צריך לאכול אפילו יותר פסטה מהזה שישחק בקנדה. ג'רמי למב הוא "NBA READY", ויהיה מוכן ללא בעייה קטנה שבקטנות להחליף בעונה הבאה את קווין מרטיןשחוזהו יסתיים.

3. אלכסיי שבד, מינסוטה טימברוולבס

אני חייב להתוודות: עד האולימפיאדה לא ידעתי את ההבדל בין שבד ומפתח שבדי. אך ראיתי אותו באולימפיאדה, ואולי אני סתם מקשקש, אבל לפי מה שראיתי, הוא יהיה השוטינג גארד בין הטובים מכל הרוקיס הבאים. מי שזוכר מה ששבד עשה לארגנטינה במשחק על מדליית הארד בלונדון יבין מדוע הוא הניבחר מספר 4 שלי. אילו היה אמריקאי הרגיל למשחקי מגרש המשחקים הקשים, וארבע שנות תיכון קשות, אולי הייתי ממקם אותו יותר גבוה. ה-6'6 הזה שרף את הארגנטינאים עם 6 מ-11 מאחורי הקשת, ובמינסוטה שתהיה קפואה בעוד חודשיים כבר מפשירים החיוכים בגלל הקבוצה 'האירופאית' שתשחק שם: כולם מחכים לראות את הקומבינציה ריקי רוביו ואלכסיי שבד. הוא הגיע במחיר מציאה: 10 מיליון לשלוש שנים. השאלה היא אם הוא טוב מלוק דינאוור. נחיה ונראה. וא בן 23 המשחק כבר 6 שנים כמקצועני בצ'סק"א ודינמו מוסקבה. ה-6'6 הזה הוא, בין ההאתלטים הטובים ביותר בין כל מספרי 2, למרות שהוא לבן, ולמרות שהוא אירופאי.

4.טרנס רוס, טורונטו רפטורס

כשל-NBA יימאס להראות את הג'אמפ שוט של ג'רי ווסט וריק בארי כג'אמפ שוטים המושלמים ביותר אי-פעם מבחינה מכנית, הבא בתור הוא טריס רוס. אילו הייתי מלמד עדיין ביומכניקה, הייתי משתמש בסינטוגרפיה של הצעיר ב-FRAME-BY-FRAME להראות "SUMMATION OF FORCES" מושלם, קואורדינציית מפרקים שלא היתה יעילה ממנה, FOLLOW THROUGH כפי שכתוב בספר. יש לו את הגובה המתאים (6'6) ומוטת זרועות מעוררת השתאות אצל גארד כמוהו, והבעייה היחידה שעליו לפתור היא לא בעייה כזאת גרועה בכלל: לאכול יותר פאסטות וסטייקים עם ת"א אפויים עם בצל מטוג, להוסיף איזה 5-7 קילוגרם, ויש לך שוטינג גארד מחמשת חומשי התורה. הוא פרודוקציה של העיר פורטלנד שם הפך ל-'מיסטר אורגון בסקטבול', ומשם עבר לאוניברסיטת וושינגטון לשנתיים בהן קלע 8.8 בשנה הראשונה, ו-16.8 בשנתו השנייה. מה שנתן לו מוניטון ורפיוטציה לפוש האחרון בדראפט היה טורניר NIT בסזוף העונה שלמרות הפסד בגמר למינסוטה הוא זכה ב-MVP כשקלע 25.3 ממוצע בטורניר.

5.דיון וויטרס, קליבלנד קאבס

כשהקאבס בחרה בו כמספר 4 בדראפט הוא נשמע מאוכזב. אז אולי הוא היה המאוכזב היחיד בעולם כולו, כי אחרי שתי עונות לא מדהימות כלל וכלל בסירקיוז, מי מילל ומי פילל שה-1.93 מ' הזה ייבחר גבוה כל כל לפני שחקנים הנחשבים להרבה, הרבה, הרבה, הרבה יותר טובים ממנו? אז אולי הקאבס יודעים משהו שאף אחד אחר לא יודע? הוא רצה להיבחר יתר גבוה: "אני שחקן ללא כל חולשות", הוא אמר. "אני הכי 'ALL AROUND' מכל אחד אחר בדראפט!". הוא היה שחקן די אפקטיבי בסירקיוז אם כי רחוק מלהיות "ללא חולשות". הוא שיחק 24 דק' למשחק וקלע 12.6 למשחק בעונתו השנייה שם, אחרי שבעונתו הראשונה קלע 6.6 נק' למשחק.. מה שכן ה-4'6 הזה הוכיח את עצמו כמגן מצויין, אולי הטוב ביותר כל השוטינג גארדים האחרים בדראפט הזה. אני מאמין שהחיבור שלו עם קיירי אירוינג יהיה אחד הטובים מבין הבקקורט הצעירים בליגה. דבר אחד כבר יש לו לתרום לטריווייה: הוא השחקן היחיד אי-פעם להיבחר בחמישייה הראשונה של הדראפט לא לעלות בחמישייה של המכללה בה שיחק אפילו פעם אחת! אני חייב להודות על האמת: הסיבה היחידה שבחרתי אותו לבין חמשת השוטינג גארדס הטובים ביותר? כי הוא היה בחירת דראפט רביעית!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אפילו בצחוק לא הייתי טוען שאלכס שבד הוא האתלט ביותר מבין כל השוטינג גארדס הרוקים.

    אפילו בצחוק.

    כמי שקצת עקב אחר הנעשה אני חייב להמר על ג'רמי לאמב כרוקי הכי מבטיח מבין העמדות האלה.
    מי שראה קצת יוקון לפני שנתיים ראה אותו מתפקד לא רע בכלל בסייד קיק לקמבה ווקר וככזה שעולה מהספסל אבל יודע לשמור מצוין, להוביל מתפרצות ולסיים.

    העונה הוא כבר לקח את הקבוצה עליו, הוא שומר ממש טוב אישית אבל בNBA יהיה לו בהתחלה יותר קשה כי הוא באמת צריך להתחזק ולהשמין אבל כשזה יקרה הקפיצים ברגליים שלו יתחילו לדבר וחזק.
    אם זה יהיה מספיק כדי להיות אולסטאר או אפילו פרנצ'ייז פלייר? אולי. אני לגמרי לא מתלהב מהפרויקט שנבנה ביוסטון עם לין והטורקי הזה, ככה שאולי גם כישלון של הקבוצה שם תעקב את ההתפתחות שלו.

    אגב,
    שבד הזה הוא פיקציה נוספת מבית היוצר של אירופה.
    לדעתי שחקן פרווה שיכול להתברר כקלעי לא רע ליד רוביו כי רוביו הוא מוסר בחסד עליון. אבל ממש לא אתלט ויהיה חור מהלך בהגנה.
    משהו סטייל סשה וויאצ'יץ'.
    בנוסף הוא ממש לא עקבי ביכולת, ראו את זה יפה מאוד באולימפיאדה כשדיוויד העדיף לא מעט פעמים לשחק גם בלעדיו(מול ארגנטינה הוא היה גדול אבל זה לא מעיד על הכלל).

  2. תיקון קטן וחשוב מאד – הלייקרס מעולם לא הודיעו שהריהביליטציה של הווארד לא מתקדמת כמצופה.

    להיפך, בכל הראיונות שלהם, ואפילו אחד ממש עדכני של הווארד עצמו לאי אס פי אן – נאמר שלא היו שום setbacks (תרתי משמע 🙂 ) מאז הניתוח, והכל מתקדם כמו שצריך.

    נכון שהם הודיעו שהוא יחמיץ את תחילת מחנה האימונים וגם לפחות את משחקי טרום העונה הראשונים, אבל לא נאמרה מילה על ידם ( או על ידי אף אחד אחר) שההתאוששות שלו לא מתקדמת כמצופה – וזה הבדל ענק.

    הלייקרס מעולם לא נתנו תאריך יעד לחזרה של הווארד (ואפילו תיקנתי ידיעה מוטעית באתר לגבי זה שקאפצ'ק כביכול אמר שהווארד יהיה מוכן לתחילת העונה – הוא מעולם לא אמר את זה), וההתאוששות המקובלת מניתוח כמו שהוא עבר היא לא פחות מ-6 חודשים.
    הוא עבר את הניתוח ב 20 לאפריל…

    ולדעתי – לאמב לפני שווד זה ברור (בטח לפי ליגת הקיץ).
    הנטייה שלי היא גם להעדיף את האמריקאים האחרים ברשימה שלך על פניו.

  3. גרמי לאמב הוא גם לדעתי ה2 הטוב בדראפט יותר מביל.
    ביוסטון יש לו יופי של סיטואציה והוא יהיה לדעתי בחמישית הרוקיז.

    מנחם עד היום חשבתי שאתה מאד אוהב את וויטרס?!

    הייתי מכניס את ריוורס לעמדה הזו במקום שוויד כחמישי בטיבו כי רכז הוא לא.

  4. וויטרס, בהתרשמות קצרה, יכול להפתיע, מעין גרסה לעניים של דווין וויד, וזה נראה לי די מספיק כדי להכנס גבוה ברשימה הזאת שאף אחד ממנה לא נראה כמו פרנצ'ייז.
    שבד נראה מצוין באולימפיאדה, במינסוטה בונים קבוצה מאד אינטיליגנטית והוא יתאים בול, לא נראה לי שיפתח בחמישיה (לפחות כל עוד ברנדון רוי ישחק ב-70% יכולת ממה שהיה לפני הפציעה) אלא יעלה כווילד קארד ב-1 או ב-2 שיכול לייצר הרבה בלאגן ונקודות מהירות לבד. בזכות הגובה לא יהיה חור בהגנה. איפה הוא צריך להיות ברשימה? אין לי מושג.

  5. לדעתי לבן של ריברס ולג'רמי לאמב באמת יש את הפוטנציאל להיות אול סטאר ומעלה, הם נראים הכי "צעירים" מבין השוטינג גארדס שנבחרו בדראפט האחרון ולכן אולי תהליך ההבשלה שלהם יקח קצת יותר זמן.

    אבל על סמך כישרון נטו, זה יש להם בשפע.

  6. בס"ד

    אמנם כאן אין התייחסות לגדולים מהעבר, אך בכל זאת אביא גם כאן את בחירותיי ההיסטוריות:

    עשרת הקלעים (שחקנים בעמדת הקלעי) הגדולים בכל הזמנים:
    ג'ורדן, וסט, וייד, בראיינט, דרקסלר, מרביץ', מונרו, דייויד ת'ומפסון, גרווין, הורנאסק.

    עשירייה שנייה: ריי אלן, סמואל ג'ונס, רג'י מילר, דומארס, אלויין רוברטסון, איינג', קופר, נומקריף, ביירון סקוט, וסטפאל.

    25-20: וולטר דייוויס, שרמן, ת'אוס, גריר, קארטר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט