לפרק את המכונה – למה יוטה יכולה להקשות על גולדן סטייט? / רועי ויינברג

כחלק מסדרת הפרוייקטים שלנו על קבוצות שיש להן סיכוי מול גולדן סטייט שווה לדבר על קבוצה מחוץ לקופסה, יוטה. הג'אז ניצחו 36 מ-49 המשחקים האחרונים שלהם העונה, קצב של 60 ניצחונות בעונה מלאה. יתרה מזאת, הם ניצחו את גולדן סטייט 3 פעמים ב-2018 בהפרש ממוצע של 29.7 נקודות. אז בואו נראה איך הם עושים את זה.

הדבר הראשון והמרכזי בכל הקשור לגולדן סטייט זה ההגנה. אתה לא תנצח את גולדן בתחרות זריקות. ב-3 המשחקים ב-2018 ג"ס נראו אנושיים לגמרי וקלעו 89.7 נקודות למשחק ב-40.8% מהשדה ו-27% מהשלוש. לשם השוואה, בכל 2018 הם עם 112 נקודות למשחק ב-49.9% מהשדה ו-39.2% מהשלוש. זה אומר לנו שיוטה יודעת לשמור עליהם טוב. כיצד?

נתייחס לשני המשחקים הראשונים השנה, בהתחשב בזה שבשלישי לא שיחקו דריימונד גרין, סטפן קרי, קווין דוראנט וקליי תומפסון לא שותפו. הווריורס הצליחו לשמור טוב על קרי ודוראנט. במשחק הבודד בו קרי שותף ריקי רוביו עשה עליו עבודה טובה ומאוד סביר שנראה דקות של דנטה אקסום מולו בסדרה פוטנציאלית. אקסום מגן ארוך וזריז שיכול להסתדר עם התנועה בלי כדור של ה-MVP לשעבר. הוא עשה עבודה טובה בפלייאוף נגד ג'יימס הארדן וראסל ווסטברוק, אבל קרי סוג שונה של שחקן. עדיין מאוד סביר שנראה אותו מתמודד מולו וסביר שבהצלחה. במקרים בהם קרי הולך פנימה אנחנו כנראה נראה חילוף שיציב עליו את דונובן מיטשל (שחקן הגנה לא מוערך מספיק) או ג'יי קראודר וכמובן שיש את רודי גובר בצבע. ריקי רוביו עשה עבודה לא רעה בזכות עצמו ויזכה גם הוא לדקות נגד קרי.

דוראנט עוד מקרה מעניין. לא היה שומר אחד קבוע עליו. ג'ו אינגלס הוצב לפרקים והוא לא זרק יותר מדי כשהאוסטרלי הגדול שמר עליו אבל יותר סביר שנראה מישהו כמו מיטשל שומר עליו ומכריח את דוראנט להכנס פנימה, שם יש את רודי גובר. הרעיון של השומר הנמוך על דוראנט בא לידי ביטוי עוד מימיו מאוקלהומה כשהוא שיחק נגד טוני אלן. מיטשל זה לא אלן, אבל כל מצב שמכריח את ה-2.13 מ' להכנס פנימה ולהתמודד מול מגן הטבעת הטוב ביותר באנ.בי.איי יקשה על ההתקפה שלהם. יוטה יודעת להגן טוב על שלשות וזה התבטא ב-1 מ-7 ו-0 מ-8 של קרי ודוראנט בהתאמה נגדם העונה. כשמוסיפים לזה מגן טבעת יש פה סיטואציה קשה.

הדבר הכי חכם שיוטה עשו זה לתת לקליי תומפסון ליצור. קליי לא שחקן מצטיין בבידודים (באחוזון ה-50.7% מכל שחקני הליגה, כמעט בדיוק באמצע), לא מוסר דגול ולא משהו בזריקות אחרי כדרור (49.9% אפקטיבי אחרי כדרור, 63% ממסירה). הוא הוביל את גולדן סטייט בזריקות נגד יוטה עם 22 למשחק, כמעט פי 2 מהשני אחריו, קרי, שזרק 13. האופי של הזריקות האלה ראוי לציון: 9.5 באו אחרי כדרור ו-9 ממסירה, לעומת 4.9 מכדרור ו-8.1 ממסירה בשאר 2018. הוא נאלץ ליצור יותר וזה לא טוב להתקפה של האלופים. זה אולי הפתרון הכי טוב מולם וסביר שנראה הגנות חכמות מנסות להחביא שומר בהגנה על תומפסון בניסיון להכריח אותו ליצור מאפס. זה יכול להיות מסוכן (לפרטים: סקרמנטו, אינדיאנה, אוקלהומה סיטי) אבל זה אולי הפתרון הכי טוב.

עכשיו בואו נדבר על שני השחקנים הגבוהים. ההגעה של קאזינס היא אחד הדברים שמקלים על המצ'-אפ של יוטה מול גולדן סטייט. רודי גובר הוא מגן הטבעת הטוב בצבע, אבל הוא מגן בינוני ומטה כשמוציאים אותו משם. לכן חמישיית המוות של גולדן סטייט יכולה להיות מוקש ואולי נראה מולה הרכב נמוך של יוטה עם אקסום, מיטשל, אינגלס, קראודר ופייבורס בתור שחקנים שיכולים להחליף על כל עמדה. כשיש גבוה משמעותי גובר פשוט ישמור עליו. לא סביר שנראה את קאזינס מבלה את רוב ההתקפות על קשת השלוש מחכה לכדור וככה מגדל אייפל צפוי להשאר בצבע ויוכל לעזור על שחקני חוץ שמגיעים לטבעת. יכול להיות שהדבר הנכון מבחינת גולדן יהיה בכלל לשחק בלי קאזינס וככה לנסות להוציא את גובר לכסות שלשות. דריק פייבורס וג'יי קראודר עשו עבודה טובה על דריימונד גרין וכל אחד מהם יזכה ללא מעט דקות עליו. שניהם יכולים להחליף על לא מעט שחקנים ויכול להיות שנראה אותם, ביחוד את קראודר, עוברים לשמור על מישהו אחר לאחר כל פעם שגרין חוסם.

עכשיו בואו נתייחס להתקפה. ב-2 המשחקים האחרונים של יוטה מול גולדן סטייט הבריאה הם קלעו 119.5 נקודות ב-53% מהשדה ו-46.4% מהשלוש, כשמעל 50% מהקליעות שלהם באות מאסיסטים. זה גבוה ומראה שבעונה הסדירה ההתקפה של יוטה יודעת להתמודד מול הדאבס. מיטשל, אינגלס ורוביו מסרו המון מולם והראו כמה מסוכנת התקפה עם 3 מוסרים טובים יכולה להיות. כל הקלעים שלהם הצליחו להגיע למבטים פנויים ולקלוע מול ההגנה החזקה של ג"ס. האורך של גולדן משמעותי אבל התנועה הטובה בלי כדור של יוטה, לצד ההגנה הקשוחה שעייפה את האלופים, השפיעו לטובה. זאת לא ההתקפה האיטית שהיינו רגילים אליה מיוטה בשנים הקודמות, אלא כזאת שיכולה להקשות עליהם. אם הקבוצות יפגשו בפלייאוף אני מאמין שגולדן סטייט תעבור, כי הם קבוצה הרבה יותר טובה, אבל זה יכול לקחת 7 משחקים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. יוטה לא יכולה לעשות כלום לגולדן יהיה סוויפ מהדהד שהסידרה מול הקאבס תראה צמודה לידה. יוטה לדעתי הולכת לאכזב אתם בונים על פוקס של עונה שעברה שהיה להם בריצה לוח משחקים קל ובאטלר נפצע למיני ודנבר עשו במכנסיים והספרס היו בלי כוכב ועם נגרים. יוטה קבוצה מאד חלשה שיש לה את מיצל. את גובר ילמדו כבר והוא די נגר בהתקפה. אני מאד אופתע אם יסיימו טופ 5 במערב. לדעתי לא יעשו גם פלייאוף. אני בכל אופן מקווה לסידרה חוזרת מולם של אוק ולסידרה בין אוק לגולדן שזה הכי בא לי.

    1. הם היו קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה בשנה שעברה וריצה כמו שלהם היא לא רק בגלל לו"ז קל, מבית ש-4 מתוך 5 קבוצות בו עשו פלייאוף והחמישית הייתה ממש קרובה (השנה 5 יעלו). בונים אותם על בסיס אחת הקבוצות הטובות בליגה, יפתיעו הרבה אנשים והגנה זה לא משהו מקרי. בהתקפה מיטשל רק ישתפר. סיכוי קלוש שלא יהיו בפלייאוף, יותר סביר שהת'אנדר לא יעלו.

  2. תודה רועי על הכתיבה.
    אם הטור הוא בגדר קוריוז אז זה אחלה, אבל אם זה ניסיון אמיתי ללמוד על יכולות 2 הקבוצות בהתבסס על על 2 משחקים של עונה סדירה שעברה – עליה סטיב קר אמר בצורה כזו או אחרת שהם לא ממש שיחקו בה – קצת קשה נראה לי להגיע למסקנות.

  3. תודה על הטור. מעניין.
    אם אני זוכר נכון קאזינס דווקא התאהב בקו ה 3 מלפני איזה שנתיים כשגילו לו שמותר לו לזרוק משם 🙂

  4. אותו דבר אמרת בשנה שעברה בסדרה של יוטה מול okc ואנחנו יודעים איך היא נגמרה.
    חזית גם שארגנטינה ינצחו את ברזיל בגמר המונדיאל.
    והיו לך עוד ניחושים נחרצים כאלה שהתבררו כשגויים.
    יכול להיות שאולי אתה לא כל כך מוצלח בניחושים?
    (ואולי, ממש אולי, כדאי לך להיות *קצת *יותר ספקן בנוגע ליכולת החיזוי שלך?)

  5. רועי – הטור הזה נחמד כדי למלא את עונת המלפפונים , אבל אין ליוטה כל סיכוי לדגדג את הלוחמים בסדרת פלייאוף .
    בתור התחלה , תבדוק מתי במהלך העונה היו המשחקים של יוטה עם
    ג"ס , ובאיזו מוטיבציה הגיעו אליהם הלוחמים .

    1. כשהם נפגשו בפלייאוף 2017 יוטה הייתה קבוצה אחרת לגמרי (וגולדן של אז הייתה הגרסה החזקה ביותר של הווריורס), לכן קשה להשוות. מה נשאר? עונה סדירה. הפוסט נועד לקיים דיון

  6. אני בהחלט רואה את שתי הקבוצות האלה מתמודדות בגמר המערב.
    יוטה עושה עליה עקבית כל שנה.
    השנה הם לא יוכלו לג"ס (ייתנו פייט) אבל בשנה הבאה כבר יתמודדו שווה בשווה.

  7. תודה רבה רועי, על הטור הזה, ועל הסדרה בכלל – די לכל התבוסתנות, למרות שהיא מובנת ואף מוצדקת… – אסור להרפות. צריך להמשיך לחשוב איך מפצחים את בעיית גולדן סטייט עד שנצליח.

    אני חושב שיוטה ימשיכו להשתפר השנה (סניידר, מיטשל, אינגלס, גובר, לכל הפחות), אבל גולדן עדיין תהיה גדולה עליהם אם יפגשו בפלייאוף. גולדן בארבעה-חמישה משחקים. הלוואי ואתבדה.

  8. אחלה פוסט רועי ! יוטה קבוצת הגנה מצויינת והשנה נוסף להם גם גרייסון אלן שיעזור ואם אקסום ישאר בריא אז קו אחורי מאוד הגנתי יחד עם מיטשל ורוביו . אבל עדיין אף אחד לא באמת מסוגל להתמודד עם הלוחמים

  9. יוטה קבוצה נחמדה. הגנה טובה ושיטה מצויינת של המאמן למקסם את השחקנים.
    אבל יוטה עדיין לא מאיימת על המערב. מיטשל אדיר, השנה יהיה לו מבחן שכבר התייחסו אליו אחרת מאשר היה רוקי. ועדיין, ליוטה חסרים הרבה כלים כדי להתמודד בפלייאוף.
    גובר זה אחלה, אבל הוא לא שחקן ששווה את החוזה שלו. מדובר בשחקן התקפה מוגבל ביותר שמוצאים לו גם פתרונות כשהוא מגן.

  10. תודה רועי,
    אתה חושב שאינגלס ימשיך להיות סופרמן עם 45% לשלוש? הלוואי,
    אם כן, יוטה באמת קבוצה שיכולה לעשות צרות לכולם חוץ מהגולדן קאפקייקס.
    מסוג הקבוצות שאני תמיד מעריך בחסר אז ניתן להם השנה קרדיט וחסר שיאכזבו.

  11. יוטה קבוצה מאוזנת שמשחקת חכם ודובקת ביתרונות הקיימים בה
    אינגלס הגלו גאי שמראה כמה חכמה יש בראשו ובביצועיו
    (מי היה מאמין אחרי מכבי וצסקא שככה יתברג לשחקן משמעותי בנבא
    קבוצה חזקה שעוד תיתן להרבה בראש
    ומיטצל סטאר בהתהוות ורוביו מראה קליעה יציבה.. דבר שלא היה לפני עונה
    עם גובר בצבע ושמירה על קשת השלוש יעשו צרות לא רק לגולדן.. אלה לכל הליגה

  12. לא רק יוטה. כל הקבוצות העונה – ובעיקר ה-8-12 העליונות (4-6 במערב ו-4-6 במזרח) יעשו העונה לגולדן סטייט יותר בעיות מאשר הם חוו ב-5 השנים האחרונות.

      1. סיפור על הנשמת גוויה.
        היה היה פושע. מהסוג הסדרתי. אובססיבי לפשע אחד ויחיד. משום מה הוא האמין שהוא יותר הפילגש מהגבעה, למרות המציאות. אז הוא חתך עצמו ל-50 חלקים ושלח אותם לכל מי שהיה יכול לחשוב עליו. כל אחד מהחלקים לא הגיע ליעדו, אבל עדיין יש סיפורים על איך כל אצבע, כל לבלב, כל מעי גס, מחפש את המקלדת הקרובה אליו. מחפש להשלים את הכיתוב החסר, האובססיה שלא נותנת לו לנוח עד שלא כל האינטרנט יוחלף במילים "סומסום צדק".

  13. מאוד נהניתי לקרוא. הנתון לגבי קליי מעניין מאוד. יוטה קבוצה יוצאת דופן ואני חושב שאם היוורד היה נשאר היה להם סיכוי אמיתי להגיע רחוק השנה.

  14. אני מקווה שיוטה תציג יכולת דומה השנה, ואפילו תשתפר, אבל אני חושב שהיא עדיין לא ברמה של להפריע לגולדן, בטח לא בפלייאוף. הלוואי שאתבדה, כי יוטה היא בהחלט אחת מהקבוצות החביבות בליגה, ובנוסף יש להם את פקטור האינגלס

  15. גובר נועל את הטבעת וגם לקבוצה שקולעת כמו גולדן אסור חהסתמך רק על הקליעה מבחוץ. נכון שקזינס יכול לנסות למשוך את גובר החוצה כי הוא קולע טוב מרחוק אבל יוטה יכולה לשמור איזורית ולהחנות את גובר באמצע.התקפית יש ליוטה מה למכור מולם השאלה עד כמה ההגנה שלהם תהיה יעילה.

  16. תודה רועי, תתעלם מכל הבכיינים שאומרים שזה פוסט מיותר ולא רלוונטי. ניתוח מקצועי ומעניין.
    שאלה קטנה – ה-50% אפקטיבי של קליי אחרי כדרור, איפה זה עומד ביחס לשאר הליגה? נשמע דווקא לא רע בכלל בשביל מישהו שנחשב כקלעי בלבד שלא יודע ליצור לעצמו.

  17. בתור אוהד של ותיק יוטה (מאז סטוקטון מלון הורנסק) כיף לי לראות את הרנסנס של הקבוצה הדי זנוחה בארץ המורמונים.
    מקווה שגרף השיפור שלהם ימשיך בקו העלייה.
    גרייסון אלן יפתיע הרבה אנשים. הוא מאוד אתלטי ויש לו יד יציבה מבחוץ.

  18. עם כמה שההפסד בעונה שעברה לא היה נעים, שמחתי בשביל יוטה.קבוצה שבונה את עצמה נכון ומשחקת כדורסל נכון. הייתי שמח אם היו משדרגים את עצמם איכשהו עם איזה קווין לאב כזה,אולי זה עוד יקרה.

  19. אם הקבוצות יפגשו בפלייאוף אני בטוח שגולדן סטייט יעברו
    ואם אני צריך להמר זה לא יקח יותר מ 5 משחקים
    אין ליוטה שום סיכוי לעצור את דוראנט הם אולי יעשו עונה טובה אבל בפלייאוף הגולדן בויז ישחקו על הילוך גבוה יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט