מכתב אישי לגולשים, וכל מה שרציתם לדעת על נצחון הווריורס/ מנחם לס

מכתב לגולשים

היום (אצלכם אתמול; כבר חזרתי הביתה לגרינוויל) החמצתי את משחק אחה"צ בין הווריורס לספארס וחזיתי בו ברקורדינג. קראתי גם את התגובות, ובמיוחד הקטע עם דדי.

תראו, אני אוהב כל גולש שניכנס לאתר, באם הוא מגיב או לא. המגיבים רק עוזרים לשדרג את האתר המשתפר ומתקדם ממש מיום ליום, ואנחנו מאד קרובים לעשרת אלפי כניסות ביום. אבל עליכם להבין שככל שהאתר עצמו (וכמובן כל הפוסטים שבו) הוא רציני לחלוטין, בגדול קניתי את האתר לפני 3 שנים כדי שיהיה לי מין צעצוע לעת זיקנה, במה חופשית לכתוב בה, וליהנות מהשנים האחרונות שנותרו לי לכתוב ספורט ולהיות מעורב. לכן עזבתי את דה-באזר (למרות שישנם כאן כמה המתעקשים לטעון מש-'זרקו אותי משם') בהסכמה הדדית עם רונן דורפן (שנשארנו ידידים ואני מגיב מדי פעם לכתבותיו) להתרכז רק בהופס, וההחלטה היתה חכמה כי האתר החדש הפך מהפכה ממש מבחינת איכות הכתבות ואיכות (וכמות) התגובות.

אני משקיע באתר את כל כולי, אבל האתר הוא עדיין מין צעצוע יקר לליבי, ואני אחראי רק לפוסטים שלי. בתגובות אני סתם עוד גולש, ואני מגיב כפי שבא לי באותו רגע – לפעמים בכל הרצינות, לפעמים בציניות, לפעמים בכעס, ולפעמים סתם לעצבן ולהרגיז – כי כאדם קשיש וזקן המט לינפול  (והבולבול שלו? שלא נדע!)  אני מקנא בכל הצעירים, ולעתים בא לי לעלות עליהם. בתור גולש המגיב אני לא מרגיש כל אחריות על מה שאני כותב מעל האחריות שכל גולש מגיב אחר מרגיש. אני גם לא עומד "להודיע למפרע" ש-"התגובה הבאה באה כדי לעצבן אותך". קבל את תגובתי כתגובת כל גולש אחר, וישנה לך רשות מחלטת לענות לי כמו לכל מגיב אחר.

ואם התגובה שלי פה ושם אינה לרוחך, THAT IS JUST TOO BAD, כמו שהמורה שלי קווינט לימד אותי לומר בכיתה ד'.

 

גולדן סטייט ווריורס 97 – סן אנטוניו ספארס 87 (הארכה) – 2-2

"BEAUTIFUL BASKETBALL" זה לא היה.

אבל לווריורס זה לא היה איכפת כהוא-זה. הם עלו פצועים, חסרים, אך חבורת צעירים שלא יודעת או מבינה מתי הגיע זמנה להפסיד. מצד שני הספארס שיחקו עם DISASTER כל אחר הצהריים, ולבסוף זה חיסל אותם בהארכה כשהווריורס הצעירה ומלאת האנרגיה פתאום התעוררה לחיים חדשים וחיסלה את הפלח, וקבוצתו המבוגרת, המסורבלת, כבדה, ועייפה. סטפן קרי – נקע ברגל והכל – שהיה שאלה עד שעת המשחק  קלע 22 נק',  כולל שלשה שנעלה את המשחק. המשחק הבא הוא ב-'אלמו סיטי' מחר.

שתי הקבוצות קלעו גרוע. הבעיות של הווריורס הוארו באור זרקורים בהיר יותר בגלל בעיות פאולים ו-TURNOVERS. אבל הם התחפרו, יצאו מדפיציט 8, ואז בהארכה בעטו בטוסיק של הספארס בצורה מעוררת כבוד.

הערצתי את הבייבי-פייס סטפן קרי. מצב רוחו על הפנים, עקבו נקוע,  והילד לא יודע מה לעשות. אז מה עושה ילד כמוהו? מרים טלפון ומצלצל לאמא הנמצאת באוניברסיטת דוק עם בנה השני סת'.  לא רק לאחל לה "יום אם" מאושר אלא לשאול אותה מה עליו לעשות. סוניה אמו הפצירה בו לא להתייאש, לבטוח ב-'לורד', ולהיעזר הפעם בחבריו יותר מאשר במשחקים אחרים. והיא סיימה: "היום 'יום האם' ואמא מבקשת שתיכנס למשחק עם ראש מורם ותעשה מה שתוכל בלי חס וחלילה להגביר את חריפות הפציעה, ותזכור שאמא מתפללת עבורך ושומרת עליך!".

מה שקרה לא היה אולי "MOTHER DAY MASTERPIECE", אבל משחק מלא גאטס, הקרבה, והעיקר אומץ, שהפיק 22 חיצים, 6 ריב', ו-4 אסיסטים והכל על BUM ANKLE, ושוויון 2-2 עם הספארס. הוא אמר אחרי המשחק: "אני לא יודע מה זה. כל פעם שאני מרגיש שאני ON A ROLL קורה  משהו שמחזיר אותי אחורה". הוא אמר זאת אחרי יום של 7 מ-15, כולל 5 מ-10 מדאונטאון. "אני מרגיש כאילו משהו מלמעלה בוחן אותי, ומבקש שאמצא דברים לשנות את משחקי ולהתאים את עצמי למצב החדש. אין לי ברירה, עלי TO DEAL WITH IT!"

למזלו של קרי התרומה הגיעה מכל מקום: הריסון בארנס קבר 26 עם 10 ריב'; ג'רט ג'ק הוסיף 24 מהספסל, ואנדרה בוגוט – שבבלוג החי כה רבים מכם די השפלתם – קטף 18 קרשים, והיה תורם ראשי בקטיפת הכדורים לחזרה ממינוס 8 בארבע הדקות האחרונות לפני סיום הזמן החוקי.

מרק ג'קסון, 'המאמן של השחקנים' שהם אוהבים ויעשו הכל בשבילו – וזהו פקטור מספיק בפני עצמו לתת לו צ'אנס להצלחה – שאל את קרי אחרי שקיבל זריקה נגד נפיחות אם הוא מרגיש שהוא יוכל לשחק: "אני אעשה עבורך הכל", הגיב קרי. "אתן כל מה שיש לי ואתה תחליט אם זה טוב מספיק!". אמר ג'קסון: "זאת לא השפה של סטפ. הוא תמיד 'אני עשר!'; ידעתי שהוא לא 100% אך החלטתי לעלות איתו ולא לגרום לזעזוע גדול מדי בקבוצה". מרק לא רצה לקחת אחריות על עצמו שמא קרי רק יגרום לעצמו נזק מתווסף כתוצאה מכניסה למשחק מוקדמת מדי בפציעה כזאת והחליט להתייעץ עם המנכ"ל בוב מאיירס ולקבל דעתו. מאיירס אמר: "אני משאיר את ההחלטה לסטפ. אם זאת הרוח והאווירה בלוקר רום, מי אנחנו שנפגע בהתלהבות השחקנים?".

למזלו של קרי רגליו דקות ורזות, ורגל דקה מתאחה הרבה יותר מהר, וכן הוא צעיר שהזקן עדיין לא תפש משלט על פניו. ילדים כמוהו מסוגלים להתגבר על פציעות מהר הרבה יותר משחקנים מבוגרים בני 35 החוזרים מפציעה. אפילו עבור התיאטרון בלבד שכל המצב הציע – וויליס ריד אומר לכם משהו? – ההימור היה שווה. קהל של 19,898, אחר הקולניים ביותר בליגה אם לא הקולני ביותר, יצא מדעתו כשראה את קרי מתחמם.

טוני פרקר, היריב הנגדי של קרי, קלע 17 ב-6 מ-17 במשחק פחות מבינוני עבורו, ולא הצליח משך כל המשחק להשתחרר ולחסל בעצמו את הווריורס כפי שעשה עם 32 נקודותיו במשחק הקודם. מאנו ג'ינובלי הוסיף 21 וטים דנקן 19 ו-15 ריבאונדים, כשהוא – כולל ג'ינובלי ושאר הספארס כולל הצעירים – נראו כולם כאילו כל הקיטור ברח מריאותיהם והם היו מחוסלים פיזית ונפשית כאחד. גם 'המשחק הקבוצתי' של הספארס שכל כך הרבה גולשים נשבעים בו הלך אי-שם לאיבוד במפרץ הגולדן-גייט. שתי הקבוצות זרקו כנראה בעין עצומה אחת כשהספארס מקרטעים עם 35.5%, כשגם על ה-38% של הווריורס לא הייתי שולח הודעה טלגרמית לריק ברי, שבזמנו קלע אחוזים כאלה לא רק עם עין אחת עצומה, אלא גם ביד שמאל. ההפתעה לגבי – והסיבה הישירה ביותר להפסד הספארס – היה יתרון ווריורסי של 51-65 בזכוכיות. כמובן שהחמצת 11 פאולים של הספארס, והחמצת 14 מ-16 הזריקות האחרונות בהארכה, לא השאירו להם כל צ'אנס.

מה אמר הפלח כשניגמר? "הם קרעו אותנו בהארכה, SIMPLE AS THAT!".

לא ידעתי שג'רט ג'ק הוא הסטוריון, כי איך יכול היה לזכור את אייזיה תומאס המדדה נגד הלייקרס? אחרי המשחק הוא אמר: "כשבחימום ראיתי אותו ממש בקושי נוגע בעקב הימני אמרתי לעצמי, 'כיצד הוא יוכל לשחק?'. ואז הוא נותן לנו משחק שהזכיר את אייזיה תומאס נגד הלייקרס. זה נתן לכולנו 'היי' אדיר!". זה נתן גם היי אדיר להוריו,  שהיו באותו זמן בטכס קבלת ה-B.A של אחיו סת' בדוק.

השורה התחתונה? הספארס עדיין מחזיקים ביתרון הביתי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. מנחם כתבתי לך מאמר על גמר היורוליג שיהיה היום עוד 5 שעות.
    חשוב מאד שייכנס אפילו ליום אחד ,ממחר אין משמעות לכל המאמר ולכל העבודה הרבה.
    מצידי תכניס אותו יחד עם בלוג חי.

  2. המשחק הזה אמור לעניין מאוד את מיאמי.
    נראה לי שמיאמי וסן אנטוניו הם ראש החץ לריקוד הגדול.
    אוהד מיאמי אמור להיות מודאג מהספרס , דנקן ופרקר בכושר טוב , תבלון של גינובילי, משחק מאוד יעיל של קוואי מהווים סכנה לכל יריב.
    הם מנוסים,מנצלים את היתרון של סדרה ארוכה , לומדים את היריב , מפיקים לקחים.
    בסדרה הנוכחית, ובסדרה העתידית יש להם יתרון עצום בעמדת המאמן
    פופוביץ הוא סמכותי ומעולה בניהול משחק.ספולסטרה הרבה יותר טוב מגקסון ,בכל זאת הוא לא פופוביץ.
    לגבי הווריורס לא ברור לי איך הם מעיזים להתמודד עם הספרס בהרכב נמוך. נכון בוגוט לא גאון אבל הוא צריך לשחק יותר ולקבל יותר כדורים
    מה עם אזלי, לנדרי? חלק גדול מהזמן הם משחקים בהרכב נמוך.
    אם גקסון לא משנה את התפישה אפשר לסמן כבר עכשיו 3-1 לספרס.
    ולסיום לס היקר צר לי לאכזב אותך , אני לא משונאי מיאמי. הלייקרס שנואת נפשי לא בתמונה, כל השאר זה בונוס.
    מיאמי יקחו אליפות? שיהיה להם לבריאות. אני ממש לא אקח את זה ללב.זו מהות המשחק הטובים ינצחו , וזה יגיע להם.

  3. בעונה האחת שלו כמאמן ובפלייאוף עד לרגע זה, ג'קסון לא נתן שום סיבה לקבוע שספולסטרה עולה עליו.

    חוץ מתיבודו, אין אף מאמן בפלייאוף השנה שהרשים יותר מג'קסון.

      1. אתה מתכוון לניצחון בסדרה בלי יתרון ביתיות נגד הקבוצה הביתית הכי חזקה בנבא עם קבוצה הרבה יותר צעירה וחסרת נסיון מזו שהתמודדו איתה ?…

        תזכיר לי מתי ספולסטרה בכלל היה צריך לעמוד באתגר כזה ?
        אה, נכון – אף פעם…

        בעצם אולי פעם אחת.
        ומה קרה ?
        הפסיד לדאלאס…

  4. לדדי
    קארי צלף 44 נקודות הקבוצה הפסידה לספארס.קליי תפס משחק ענק הם לקחו משחק.נגד דנבר החסרה גבוה דומיננטי השיטה עבדה. אבל כשאתה יודע שמולך הספרס , ויש לך את דאנקן על הראש . אתה צריך לעשות התאמה . וזה עושה מאמן טוב כמו ספולסטרה. אי אפשר להנעל על שיטה אחת, אי אפשר לנצח רק עם קלעים. גקסון הגדיר את צמד הגארדים כטוב בהיסטוריה, לא מפריעה לי ההגזמה הפרועה שלו. אבל זה משליך לשיטת המשחק , לזרוק, לזרוק ולזרוק לסל.
    להשאיר את בוגוט לבד מול דאנקן , זה לוותר על נדבך חשוב מאוד במשחק.דאנקן זה שחקן של שמירה כפולה.להפקיר את הקו הקדמי זה כמו להפקיר עמדת שמירה.
    איפה נוריס קול של הווריורס שינצח להם משחק? זה בינתיים לא קורה אצל גקסון.
    תאמין לי לס יכול לכתוב מאמר שלם למה ספולסטרה עגיף על גקסון.כך שיצאת די בזול.

  5. וכל מאמר שהוא היה כותב אני הייתי מפריח ב2 שורות.

    באמת חוכמה גדולה לקשקש על התאמות כשדייויד לי בחוץ וכל מה שיש על הספסל זה 2 גלמים כמו אזילי וביידרינס…

    אין פה שום התאמות לעשות חוץ מלגוון בין בארנס בעמדה 4 ללאנדרי – בדיוק מה שג'קסון עושה.
    ג'קסון עושה מעל ומעבר עם מה שעומד לרשותו מול סגל מלא של הספרס.

    ואיזה שטויות זה נוריס קול שמנצח משחקים. כן זה כל ספולסטרה….
    עוד רגע תגיד לי שדאנטוני אחראי לזה שארל קלארק ניצח ללייקרס משחקים…
    ג'קסון עושה עבודה לא פחות ממדהימה עם הרוקיז שלו בארנס וגרין.

    בלי השחקן שני הכי חשוב שלו הוא משחק צמוד עם הספרס של פופוביץ' הגדול.

    שום דבר שפולסטרה עשה עם הסגל הכי טוב בנבא לא יותר מרשים ממה שג'קסון עשה ועושה עם סגל הרבה יותר מוגבל וחסר, ועוד כמאמן שנה ראשונה.

    1. אתה "מפריח" כל מאמר רק בשטויות שלך עצמך ומשכנע רק את עצמך. שאין לך רבע מושג בכדורסל כבר גיליתי מזמן. מרק ג'קסון הוא בכלל לא מאמן. הוא רק האדם עם הפבליק ריליישיון (יחסים אישיים) עם השחקנים. כל האימון וכל ההוראות בטיים-אאוטים שלו נעשים רק על ידי עוזרי המאמנים שלו.

      1. דדי צודק ב-100 אחוז.

        אני לפני חודש טענתי בכל מקום שמאמן העונה זה ג'קסון. מה שהוא עושה לא יאומן ממש.
        בפלייאוף בכלל המאמן שמוציא הכי הרבה ממה שיש לו(ביחד עם תיבודו כמובן).
        פרט לכמה דק' בסוף במשחק אחד מול דנבר שהחבורה שלו איבדה את הדעת עם כמה איבודי כדור מפגרים ובלי שהצליח לעצור את הסכר, הוא בשליטה מוחלטת.

        מנהל, מנתב, מוציא 150 אחוז ממה שיש, תראו איך בארנס המצוין נראה בפלייאוף וגם בערבים שצמד הגארדים לא בימי קליעה מושלמים.

        תענוג מארק ג'קסון, פשוט תענוג.
        הלוואי יגיע יום אחד ללייקרס.

  6. לדדי
    משחק מס 3 נגד הספרס.
    בוגוט משחק 27 דקות , כי נקלע לבעיית עבירות, זה קרה כי נשא לבד בנטל ההתקפה. אזלי בידריניס יכלו לפחות לעשות עבירות במקומו.
    לנדרי שחקן איכותי יותר מספליטר שיחק 26 דקות בלבד. אזלי יכול וצריך לתת יותר מ 15 דקות.
    דאנקן שיחק 38 דקות , זה 11 דקות יותר מבוגוט , השחקן היחיד שיכול פחות או יותר להוות לו יריב.במשך 11 דקות היה לו במקרה הטוב מצאפ עם בארנס.
    אין חכמות זה מתבטא בנקודות.
    לכל הפחות גקסון היה צריך לבנות יותר על הגבוהים.
    12-37 זה מאזן הקליעות של תומפסון וקארי. זה לא בגלל שהם שכחו לשחק כדורסל. זה בגלל שכל ילד ידע ש70% ממשחק הווריורס מבוסס עליהם.
    כל שיטת נמשחק של גקסון שקופה מידי.
    אבל גקסון מאמן שנה ראשונה. הוא משתף רוקיס הוא נועז , הוא ילמד במשך הזמן. ואז אני מסכים איתך הוא יהיה מאמן גדול.

    1. הוא לעולם לא יהיה מאמן גדול כי מלבד יחסי אנוש עם השחקנים הוא חסר מושג. הוא היה כזה גם כפוינט גארד של הניקס שחזיתי בו (לצערי) מחמישה מטרים משך למעלה מעשר שנים.

      1. לעומת ספולסטרה, פיל ג'קסון, ופופוביץ' שהיו שחקני כדורסל גאוניים לפי ההיגיון העקום שלך.

        וזה לעומת שחקן שנמצא בטופ 5 של מוסרי האסיסטים אי פעם בנבא.
        כן, ממש חסר מושג…

  7. לנדרי לא יותר איכותי מספליטר, אנחנו לא ב 2009.
    הוא גם יותר נמוך אפילו מבארנס.

    אזילי לא יכול ולא צריך לקבל יותר מ 15 דקות.

    וכששחקנים במיאמי קולעים באחוזים נוראיים זה בגלל שהם כן שכחו לשחק כדורסל ולא בגלל ספולסטרה במקרה שלהם ???

    אתה באמת צריך לראות קצת יותר את ביידרינס ואזילי כדי להבין עם מי יש לך עסק.

    שיטת המשחק של ג'קסון עובדת. נקודה.
    הוא משחק כשווים מול שווים נגד קבוצה עדיפה בהרבה.
    מה לעשות שבמשחק שיא של פארקר, כשקרי נפצע ברבע הרביעי ודייויד לי בקושי קיים – זה לא הספיק ?
    זה עדיין הישג גדול פי כמה מכל ניצחון שהיה או יהיה למיאמי נגד שיקגו, שלא לדבר על ההפסד נגדם…

    1. דדי, במקום לבכות על הלייקרס שלך, מצאת בריחה בעלייה על מיאמי? ועכשיו הם יקחו אליפות, ולאן תברח אז? אתה לא סתם לוזר. אתה לוזר מסכן.

        1. מנחם, האמוציות שלך הן הלחם והחמאה של האתר, אבל לפעמים אתה לוקח דברים באופן אישי מדי והולך רחוק מדי.

          האתר הוא אכסניה לקולות ולדיעות רבים וזה מה שיפה בו. מה עוד שלטעמי דדי הוא אחד הקולות הרהוטים באתר.

          אמנם דדי חטא חטא גדול בזה שהוא אוהד את הלייקרס (וגרוע מזה – של קובי!), אבל על זה הוא כבר יענש בעולם הבא. אין טעם לנסות ולהוסיף להעניש אותו בעולם הזה.

          1. אוהדי לייקרס…. על זה נאמר מנחם, מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא אם הוא מתעורר עם פשפשים….
            רהוטים? כן מלאים בידע? כן אבל עדיין נאחסים שאין להם מילה טובה להגיד על מיאמי גם כשהיא מצילחה וכדי ללכלך מוכנים לנטוש את האינטגריטי (אם יש) ולסלף מציאות.
            כל זה למה? כי לברון שחקן יותר טוב ואהוב מהסייד קיק של שאקיל וכך ייזכר להבא. לא נורא, גם טוקבקיסטים זוכרים פחות מאנשים שמרימים אתר כזה יפה.

  8. מסכים עם דדי בכל מילה.שהגבוה הטוב שלך נפצע אין לך יותר מידי מה לעשות זה לא שיש לו 40 שחקנים ויכול לגוון.אני חושב שבתר מאמן הוא עשה מעל ומעבר נראה לי שנגמרו לו השפנים.

  9. דדי, כל הכבוד. מנחם, אתה מתווכח כמו ילד בכיתה א'. קצת יותר דרך ארץ לא תזיק לך. לא כל מי שחולק עליך הוא "חסר מושג". בטח שלא דדי, ועל זה יסכימו איתי מרבית המגיבים פה. הוויכוח הוא מאהבת המשחק ומהעניין בדעות שונות מהדעה שלך, אין שום צורך לרדת לפסים אישיים. אם אין לך עניין בדעות שונות משלך מדוע אתה טורח להתווכח? כדי להגיד שוב ושוב שכולם אהבלים? לא חבל על הזמן שלך? כמה פעמים אמרת שישראלים אינם מבינים דבר? איזו מן הכללה זו? יחסית למדינה קטנה יש פה המון ידע באימון וכדורסל לא רע בכלל עם מסורת והישגים. וכן, דדי אכן מפריך (ולא מפריח) את טיעונייך די בקלות. אפילו אני יכול, אחרי שטענת אתמול שמילווקי לוקחים את הספרס בסדרה. עד עכשיו כואבת לי הבטן. כל טוב.

  10. תודה דרור.

    למרות שתאמין לי שאני מסוגל גם להפריח טיעונים ולא רק להפריך אותם !

    מה גם שהנקודה שלי היתה כל כך מינורית מבחינת מיאמי. אפילו לא היה שם משהו שלילי על ספולסטרה, אז ממש לא הבנתי מאיפה זה עלה לו…

  11. מצטרף לעדת היורדים על מנחם (uאתה יודע כמה כבוד יש לי אליך)
    Having said that,
    בתור אחד שחושב (כמו כולנו הישראלים) שהוא יודע יותר טוב מכל מאמן בNBA, גם אני צריך לקחת צעד אחורה. מה שיפה בNBA זה שהם לוקחים את עצמם ממש ברצינות. צוותי האימון שם מורכבים ובנויים כמו עסק קטן. יש ג"מ, סקאוטים,סטטיסטיקאים, מאמני כושר, מאמני התפתחות שחקנים, צוות עוזרי מאמנים שכולם מאמנים מוכחים בזכות עצמם. מאמני התקפה, מאמני הגנה. ובראש הפירמידה עומד המאמן. הוא לא אחראי על כל התרגילים אבל הוא קובע את זהות הקבוצה, את הפנים שלה. הוא ההשראה כשנראה שהדברים לא מצליחים, והוא זה שצריך לדאוג שכולם ישארו מפוקסים אחרי נצחונות גדולים.
    כ-ל המאמנים בNBA הגיעו לשם אחרי דרך ארוכה והתפקיד הגיע להם בזכות ולא בחסד. יש מוצלחים יותר ויש פחות אבל אף אחד מהם הוא בטח שלא "גולם" או "אפס" או "פרינגלס".
    דרך אגב, מה שג'קסון עשה בגולדן סטייט הוא לא פחות מנס ומחייב כתבה.

    1. ג"ס משחקים ממש כמו ילדים קטנים מול קבוצת הבוגרים, כפי שאנשים היו מצפים שיהיה המשחקים לפני תחילת הסדרה. כנראה שהדברים צריכים להתאזן….

  12. מעלה שאלה – מה הופך מאמן למאמן גדול
    אני מגיע מתחום (בין השאר) של אסטרטגיה צבאית ולגנרלים גדולים היה קודם כל יכולת מוטיבציה, לוגיסטיקה ואימון. הגדולים שבהם הוסיפו לכך יכולת לחדש בתחום השימוש בכלים הקיימים והתאמתם למצב הנתון תוך כפיית תנאים עדיפים לעצמם (חשיבה אסטרטגית מסדר גבוה).

    1. שנופל לו בידיים כוכב על.
      בין אם זה מג'יק או בירד או ג'ורדן.
      לפחות בNBA
      באירופה זה עניין אחר, כאן באמת צריך לדעת לאמן.

      בNBA המאמן העמדה הכי שברירית וזניחה וחסרת גיבוי בניגוד לכוכבים.
      הפוך כמובן באירופה.

      1. הגיון אתה צודק ב-70%
        על כל לייקרס/בוסטון/שיקאגו/מיאמי הנוכחית, יהיו לך קבוצות כמו דטריוט או אפילו השושלת הנוכחית של סאן אנטוניו שאמנם מפוצצת בכשרון ושכל אבל לא בקנה מידה של השמות שהזכרת.
        לדעתי:
        1. ידע בכדורסל – יהרג לבל יעבור
        2. סוג של כריזמה – הפן המוטיבציוני
        3. מזל
        מבין השלושה רק הראשון ניתן לרכוש ע"י עבודה קשה.

        1. אני יודע שטימי דנקן פחות נוצץ מהשמות שהזכרתי קודם- אבל מבחינת כשרון ויכולת וסיבולת (שנים על שנים ברמה הכי גבוהה שיש עם סטט' מדהימה) הוא בשורה הראשונה של כל הזמנים.

          1. בתקופת האולסטאר ערוץ 5 שלחו את גיל ברק לסקר את המשחקים. מכיוון שפופ אימן את המערב, במפגש עיתונאים הוא הסביר לו קצת על איך הם בוחרים שחקנים לקבוצה. בין היתר הוא דיבר על אינטליגנציה, חוש הומור ופוטנציאל חברתי. אני אישית התרשמתי מאוד מכמות החשיבה הפסיכולוגית שהם משקיעים בסקאוטינג, אבל סקאוטינג נכון נופל לסעיף הראשון שהזכרתי וזה ידע בכדורסל (גם קצת מזל, שכן לא כל יום יוצא טים דאנקן מהמכללות).
            בכלל אני חולק על דעתך שב-NBA המאמן היא העמדה הכי זניחה ביחס לכוכבים. צריך להסתכל על כל מקרה לגופו, פופוביץ' למשל הוא לא פחות חשוב מהכוכבים שלו.

          2. מה שג'קסון עשה לפני סוף הזמן החוקי גרם לי לחשוב על סעיף רביעי:
            4. יצירתיות – היכולת לעשות התאמות, שינויים בזמן אמת ו/או לאורך עונה, חשיבה מחוץ לקופסא.

            זהו. נראה לי שאני יכול בקווים כלליים לבחון כל מאמן של קבוצת פלייאוף לפי הסעיפים האלה.
            מקווה שלא שכחתי כלום.

      2. כזכור לך הלייקרס של 2000 לא הצליחה לפני שפיל ג'קסון הגיע. אחד התנאים לקאמבק של ג'ורדן היה שפיל יאמן את הקבוצה. אפשר להתווכח, אבל יש מאמנים טובים בנבא

  13. השופטים פשוט נותנים את הסדרה לסן אנטוניו בכמה החלטות הזויות. קודם המשחק הראשון עם שיפוט ביתי שלא יצא לי לראות אפילו במיאמי ועכשיו במשחק הזה עם שריקות לעבירות שבחיים אסור לשרוק במשחק פלייאוף

  14. די כבר עם ההאק א תחת הזה. פשוט בזיון למשחק. אם שנה שעברה הזדעקו על ענייני הפלופים ועשו מזה חוק חייבים להפוך את זה לפלגרנט 1

    1. לדעתי זה עבירה במתכוון בדיוק כמו לעצור את השחקן האחרון בדרך לסל. לכן זה מחייב פלגרנט 1- זריקה וכדור מהצד

  15. מהיום אמרו ספאנוליס אשכי הפלדה. איזה קבוצה מדהימה אולימפיאקוס. בדיוק כמו בשנה שעברה. אני לא חשבתי שיש מי שיכולה לנצח את ריאל, כמה טעיתי. אולמיפאקוס השלישית בהיסטוריה שעושה ריפיט ביורוליג. אחרי ספליט ומכבי. היא גם הכי פחות נוצצת ברשימה, מבחינת סגל.

    1. גם טרסט מילאנו עשו ריפיט על הראש של מכבי
      71:69 בגמר שג'מצי החליק
      90:84 בגמר שאיציק כהן נתן הצגה מול בוב מקאדו

  16. הכדורסל במערב מאוד רך,תחרות קליעות ,הגמר האמיתי יהיה בין מיאמי לאינדיאנה,מלחמה אמיתית משהו בסגנון שהולך היום עם שיקגו, 6
    או 7 משחקים שכל משחק צמוד ויוכרע בדקות הסיום,לא רואה גם את ממפיס שמתקשה מול דוראנט ולהקתו מהווה יריב.

  17. 30 שניות לסיום וקארי קוצץ ציפורניים, לא סימן טוב ששחקן מוביל עושה את זה, לברון גם ואז הוא בדרך כלל מחטיא או זורק איירבול. טוב שיש לג"ס את ג'אק ותומפסון עם ביצים ויד במאני טיים.

  18. אני חושב שג'ארט ג'ק כרגע עשה טעות. למה למשוך כ"כ הרבה זמן ולא להיכנס יותר פנימה? הקליעה שלו לא היית מוצלחת ואם היה נכנס יותר םנימה יכל לקבל עבירה ולנצח או לקבל דאבל טים ולמסור לשחקן פנוי.

    1. כי אתה פותח פתח אפילו קטן (והוא לא קטן ) להתקפה או ניסיון התקפה של סן אנטוניו. למה לתת להם מה שאין להם? למה לקחת אפילו סיכון קטן להפסיד את המשחק על שטות כמו משחק 1 בסדרה?

  19. אתה שומע את השדרן: 'קרי לשלוש' בטון של הנה-באה-השלשה ואז כל האולם 'אוךךך'… אגב קהל מדהים והכל צהוב סטייל מכללות 8 הפרש + 1 עןנשין, המשחק בכיוון הביתיים

  20. לדעתי ג'ינובלי המשיך לגעת בכדור גם כשקורי נגע בו, כך שלמרות שהכדור שינה כיוון שעדיין מנו נגע אחרון ההכרעה של השופטים לא הייתה נכונה.

  21. סטפן קארי פשוט מדהים. אם הוא ישאר בריא עד סוף הפלייאוף.. אני לא יודע. ניצחון ענק של הווריירס, המון אופי, קלאצ' כמו שצריך סופסוף. לא יודע מה הולך לקרות. לא יודע בכלל.

  22. שיחק אותה מארק ג'קסון, יש לו אחלה שחקנים ומלא רוקיס וכולם משותפים ותורמים כמו שצריך. עשה טוב לג"ס ששלחו את אליס למילוואקי.

  23. גולדן סטייט ניצחו לא משחק גדול
    זו סדרת חצי גמר מהנה אבל לא ברמה של המעמד
    חצי גמר המערב הוא במה לקבוצות ראויות יותר
    לממפיס יש הזדמנות חד פעמית להגיע לגמר ה NBA
    ביום טוב יכולה גם לגבור על מיאמי

    גמר תיאורטי של ממפיס – אינדאינה ישבור את כל שיאי הריטניג השלילים.
    מיאמי יהיו בגמר בי הוק ובי קוק

  24. מי היה מהמר על כזה נצחון לאחר ההפסד האחרון. כל הכבוד לווריורס האלו. קורי משחק גדול אחרי נקע בקרסול, בארנס וגארט עם ביצים ענקיות. בוגוט עם 18 ריבאונדים ומדד +17 למרות 4 איבודים מה שאומר שהוא עשה משהו טוב בסך הכול. הווריוריס לקחו 65 ריבאונדים לעומת 51 של הספרס מה שפיצה על זה שהם איבדו הרבה יותר כדורים.

  25. 23 שנים אני אוהד את הוורירס. מתוכן היו לנו חרה של קבוצות במשך 18 שנים. אז תאמינו לי שאני מזהה קבוצה מיוחדת. רק למקרוא את ההגיגים של גל שרוני ואת הלעג של לס רויתי נחת, שלא לדבר על הנצחון שהושג בזכות א) היכולת של בוגוט לעצור את דנקן ללא עזרה דבר שמאפשר ב) הגנה טובה נגד השלוש והורדת אחוז הקליעה של ס. א לרמה נסבלת ג) רוח לחימה.

    אז נכון שמרק גקסון חלש למדי ב X & O של המשחק ושאת פסקי הזמן הוא מנצל לנאומי מוטיבציה אבל היכולת שלו לפקס את השחקנים ולשמור על רוח הלחימה שלהם היא זו ששלחה את גורג קארל (מאמן השנה) הביתה וגורמת לפופוביץ לנדודי שינה. די מפתיע אותי שלס כמי שעוקב אחרי הספורט כמעט 60 שנה טרם הפנים שטיב המאמן לא נקבע רק לפי הידע הטכני אלא בעיקר לפי יכולתו להפיק את המירב מכח האדם שעומד לרשותו.

    מרק גקסון משחק עם 3 רוקיס. מתוך שלושת השחקנים הטובים שלו שנים משחקים על קרסולים משוקמים / נקועים ואחד הושבת למעשה במשחק הפליאוף הראשון.

    1. קודם כל, תן קרדיט לקבוצה ההיא של בארון דייויס שניצחה אז את דאלאס – אחת מחוויות הכדורסל הכי גדולות שהיו לי – במיוחד במשחקי הבית, ואני בכלל לא אוהד של הווריורס (למרות שהיום הם ללא ספק הקבוצה מס' 2 שלי).

      ואל תהיה כל כך בטוח שג'קסון חלש בטקטיקה – כי לא מראים את זה במכוון בטלוויזיה – אסור להם.

      ממה שאני רואה, המאמן שהוא הכי מזכיר לי אותו בינתיים זה דוק ריברס.

      ונכון אמרת שהמפתח להגנה הוא בוגאט.
      כשיש לך כזה סנטר הגנתי אתה בשום אופן לא עושה דאבל טים "תרתי משמע".

      אבל מה אני יודע, לפי מה שקראתי כאן, הפסד של הספרס לווריורס הוא בגלל שמארק ג'קסון הוא סחבק של השחקנים, וגרג פופוביץ' (!) לא עשה "התאמות"…

  26. סדרה מרתקת ?האם ג.סטייט יכולה לעשות משהו גדול יותר מעד כה ? ולקחת ? אשמח לתשובתכם לי קשה להאמין אך כל פעם אני מופתע ממנה ומג'קסון מחדש.

  27. ממש בעיה עם הפליאוף הזה, אי אפשר לעזוב משחק באמצע…
    הלכתי לישון כאשר המשחק היה עמוק בידיים של ס"א ומשחקה של ג"ס נראה חסר סיכוי וקמתי לקרוא את לס כותב שס"א לא הגיעו למשחק…

  28. סחטיין דוק. (על המכתב לגולשים).

    מי שלא יודע לצחוק על עצמו, שלא יצחק על אחרים זה מה שאני אומר:)
    העולם בלי הומור עצמי יהיה מקום עגום.

    והאתר הזה פנינה.

  29. There are actually absolutely a lot of details like that to take into consideration. That's a great point to bring up. I offer you the thoughts above as general inspiration but clearly you can find questions like the 1 you bring up exactly where one of the most fundamental thing might be working in honest beneficial faith. I don?t know if top practices have emerged around issues like that, but I'm sure that your job is clearly identified as a fair game. Both boys and girls feel the impact of just a moment's pleasure, for the rest of their lives. jordans cheap

  30. Many thanks for an amazing publish, may read your particular others posts. thank you your thinking on this, I soon became a lttle bit made an impact to by this article. Thanks again! You earn a good time. Has wonderful data here. I believe if more people thought of it doing this, they’d possess a better time period receive the hold ofing the matter.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט