ובינתיים במדריד… / עידו מוריה

 

ווארינקה, הכוכב השוויצרי הבא העולה כמטאור 

 

ובינתיים במדריד …

חודש מאי הוא לא רק פלייאופ, ששת השבועות החשובים בעולם הטניס עומדים להתחיל. וזה זמן לסקירה קצרה, כי הכוחות זזים מארבעת המופלאים לעוד ועוד טניסאים שמפצחים את השיטה.

אז מה יהיה לנו בששת השבועות הקרובים:

מחר גמר מדריד מסדרת המאסטרס 1000 שמשני רק לסלאמס. ישתפו בו נאדאל מלך החיימר שנאלץ לעבוד מאד קשה השנה. סוד הקסם שלו פוצח. טניסאי העולם למדו לכסות את מכת ה DTL (DOWN THE LINE) ולענות על הכדורים מוקדם. נאדאל מלך הקו האחורי נצפה משוטט באיזור הרשת בכמויות שמזכירות את המאסטרו רוג'ר פדרר תוך נסיון לקצר נקודות ולקחת יותר סיכונים. לכל מי שמודאג הוא עדיין שחקן הטניס הטוב ביותר שיש היום אבל עוד פציעה אחת והקריירה שלו גמורה, וראפא יודע את זה! מולו יעלה השחקן המשתפר של השנה –
סטניסלב וואברינקה משוויץ. וואברינקה הוא לא ילד הוא בן 28 ונמצא שנים בדרג השלישי של הסבב, קרי מקומות 10-19. אבל השנה הטניס שלו ברמות הגבוהות ביותר, והוא מסוגל לגמור משחקים.

בטורניר הראשון השנה במלבורן בירת הספורט של העולם הוא ניצח את דגויקוביץ על המגרש והפסיד לו בראש. רגע של חולשה אחרי 5 שעות ודגויקוביץ גנב את המשחק ואחריו גם את הטורניר. בטורניר הבא במונקו הוא ניגב עם מאריי את הריצפה וגם את טסונגה באחד המשחקים היפים שנראו השנה, ושוב רגע של חולשה מנטלית וטוסנגה גנב לו את המשחק. את הטורניר הבא הוא ניצח, ובמדריד הוא כבר הגיע לגמר, וכן… יש לו סיכוי טוב לנצח!!

אז מה קרא לו שהוא הפך לכשזה תותח? וואברינקה השוויצרי התאמן כל הקייץ עם רוג'ר. מכת הגב יד שלו, קריאת המשחק והיכולת לסיים משחקים השתפרה פלאים ונכון להיום הוא השחקן שהכי מעניין לראות!

אחרי מחר נדע מי נצח את מדריד והסבב עובר לרומא לאליפות איטלייה הפתוחה ש כ ו ל ם משתתפים בה.
אחרי איטליה עוברים לצרפת לגרנד סלאם של החיימר שרשום על שמו של ראפא.

רפאל נאדאל מחזיק בסטטיסטיקה מפלצתית – יש לו הפסד בודד בטורניר החל משנת 2005 !!! אבל, השנה זה הולך להשתנות… הסבב הדביק אותו. טורניר מונטה קרלו כבר לא שלו והוא כבר לא כזה מפחיד… מצד שני… ראפא…

שבועיים אחרי הרולאן גארוס מתחיל וימבלדון שכנראה יהיה החותמת הסופית על שנות השליטה של רוג'ר פדרר שעברו. רוג'ר של שנת 2013 נראה חלש פיזית ולאחרונה והטיימינג שלו מזכיר את התחבורה הציבורית של סידני. הרכבת רשומה ל 11 אבל עד 11:15 אין כלום בתחנה… .

התחית שלי:

ארבעת המופלאים מתפרקים. זוכה חדש לוקח מייג'ור. ראפא נפצע שוב. רוג'ר לוקח שנת חופשה היישר לסבב האגדות.

 

אתגר: מי היא המותק הזאת? (קשור לטניס)

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. תודה על הכתבה.
    לא ציינת מהו הכושר העכשווי של דיוקוביץ' ואנדי מארי.
    הערכה שלי: יחלקו בינהם את רולאן גארוס וווימבלדון.

    אם פדרר בריא, הוא עדיין יכול לעשות צרות בווימבלדון. לא אשכח את הגמר מול רודיק, שבו פדרר דפק 50 אייסים !

    1. פדרר ירד השנה לדיאטה של 8-10 טורנירים. הוא השתתף עד עכשיו ב:
      אוסטרליה (חצי), רוטרדם (חצי), קליפורניה (רבע), מדריד (לא משנה). יש לו את רומא,פאריס וווימבלדון על הראש. אולי הוא ייתחמם לקראת וימבלדון כי מבחינת הכשרון הוא ענק, אבל נראה לי שהוא באיזשהי שנת פרישה.. התגובות שלו איטיות והטיימינג קלוש יש לו המון פגיעות במסגרת שזה מצביע על זה.

  2. ווימבלדון יהיה המבחן הגדול של פדרר, אם הור עטד יכול להיות בטופ ארבע. לדעתי אל תספידו אותו. הוא לא עשוי מחומר אנושי.

  3. אחלה פוסט קצר וממצה.
    אשמח לכתבות על טניס בתקופה הקרובה, ובכלל בזמן האחרון האתר נהיה ממש מגוון גם בנושאים וגם בכתבים.

    לגבי פדרר,ממה שראיתי העונה הוא בהחלט היה חלש ביותר, כשהולך לו אז הוא עדיין נראה כמו אחד מהארבעה,אבל הבעיה שהוא לא מצליח לייצר משחקים שלמים ברמה הזאת,ולרגעים הוא ממש נראה כבד, ובראלים ארוכים החבטת גב יד שלו לא יציבה בכלל.
    אני מקווה שנראה ממש עוד התעלות אחת אחרונה לקראת הג"ס הקרובים למרות שאני פסימי אבל כבר הספידו אותו הרבה פעמים בשנים האחרונות והוא הצליח לזכות פה ושם.
    גם אם הקריירה שלו מתקרבת לקיצה לי עדיין כיף לצפות בו ובכלל היה תענוג לעקוב אחרי הספורטאי הענק הזה כול כך הרבה שנים.

  4. הספרדים לא ידידותיים לאוסטרלים ועשו את המשחק אחר הצוהריים שלהם ואמצע הלילה שלי באוסטרליה!

    אז ראיתי אותו הבוקר, וראפא עשה לו את תרגיל " טחן לו את הבק האנד כי הוא משחק עם יד אחת" וזה עבד. וואברינקה מרוב פאניקה הפסיק ללחות צד אחד של המגרש (הפורהאנד של ראפא" וזה גרר תגובת דומינו והפסד עגום.

    פדרר שנים סבל מהטקטיקה הזאת ובשלוש שנים האחרונות הוא פתר אותה על ידי מכת חצי וואלי קרוס קורט מסוף המגרש שחוזרת לראפא דיי מהר ומוציאו לו את העוקץ מהכדורים הגבוהים שלו, וטיימינג. הוא הטיימינג שכל כך חסר לו עכשיו…

  5. אחלה מאמר,מצטרף לקריאה של s ,כתבות על טניס ישדרגו ויוסיפו לאתר, במיוחד בזמן הטורנירים הגדולים.
    האהבה והאהדה שלי הולכת עם פדרר,אחרי שנים של הנאה מטניס מושלם הבן אדם נראה בשלבי פרישה(אולי אלוהי הטניס יתן לנו ווימבלדון אחרון..),נשארנו עם ג'וקוביץ שנותן פייט לטניס הרובוטי והמשעמם של נאדל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט