איך זה יעבוד? (4) – אוקלהומה סיטי / רועי ויינברג

הת'אנדר עשו טרייד משמעותי הערב כשהעבירו את כרמלו אנטוני לאטלנטה (ממנה ישוחרר) וקיבלו את טימוטי לואו-קברוט ודניס שרודר. זאת הזדמנות טובה לבדוק מה נראה מאוקלהומה יחסית חדשה בשנה הבאה וכיצד ראסל ווסטברוק ושרודר ישחקו ביחד על המגרש, אם בכלל. בואו נתחיל.

היתרון המשמעותי ביותר של שרודר הוא שעכשיו יש לת'אנדר שחקן שאפשר לבנות סביבו את ההתקפה כשווסטברוק לא על הפרקט. הת'אנדר נראו פחות טוב משמעותית בעונה האחרונה כשה-MVP לשעבר היה על הספסל ועכשיו יש להם רכז שימלא את החסר. אין סיבה שאחד מבין ווסטברוק ושרודר לא יהיה על הפרקט בכל רגע נתון כמנהל משחק. ווסטברוק יכול לשחק פחות דקות כשיש לו מחליף משמעותי.

יש הבדלים מסויימים ביניהם שיבלטו כששרודר יהיה על המגרש במקום ראסל. ההבדל המשמעותי הוא הפיק-נ'-רול: שרודר אחד משחקני הפיק-נ'-רול הטובים בליגה. 49% מהמהלכים שלו בעונה הקודמת היו כאלה והוא הוציא בהם 9.2 נקודות למשחק באחוז טוב. באוקלהומה יש לו שחקנים שיתאימו לאהבה שלו לסגנון המשחק הזה. פול ג'ורג', ג'רמי גרנט וסטיבן אדאמס עשו יותר מ-1.2 נקודות למשחק אחרי החסימה והגלגול בעונה החולפת, מה ששם את שלושתם ברבע הראשון של השחקנים בליגה מבחינת יעילות. כששרודר יוביל כדור הם יתרמו יותר התקפית, ביחוד גרנט ואדאמס. השילוב שלו עם האחרון יכול להיות מאוד מעניין. נראה אשתקד שהת'אנדר לא הצליחו להוציא מספיק מאדאמס, שרודר יכול לשנות את זה.

בדקות האלה שרודר יכנס לתפקיד של ווסטברוק כמנהל ההתקפה ושחקן קולע. הוא היה יעיל יותר בבידודים מווסטברוק בצורה משמעותית בשנה שעברה ויכול להיות שההתקפה של הת'אנדר בדקות בהן הוא לבד תתבסס על זה יותר. הוא פחות טוב מווסטברוק במשחק המעבר ויכול להיות שנראה משחק איטי יותר, למרות שאטלנטה שיחקה יותר מהר מאוקלהומה בעונה החולפת, אבל זה יהיה בערך אותו תפקיד – רכז שהכל עליו.

השאלה הגדולה היא איך הם ישחקו ביחד. ווסטברוק ושרודר לא יודעים לשחק בלי הכדור. שניהם חותכים לא טובים על אף האתלטיות שלהם ולא יודעים לקלוע ממסירה. הם קלעו ביחד בעונה החולפת 3.8 נקודות ממסירה, כמות זהה לזאת של ג'יימס הארדן וכריס פול. יכול להיות שהם הרול מודל שעל פיו נראה את ההתקפה של אוקלהומה – שני רכזים מוכשרים שיכולים לעשות סל מכלום לצד קלע מצויין שאסור להשאיר פנוי (פול ג'ורג' לעומת אריק גורדון) וסנטר אפקטיבי בדמות סטיבן אדאמס או קלינט קפלה. זה עבד טוב ליוסטון שניצחה 65 משחקים. אחד ההבדלים (וחסרון) הוא שאין קלע רביעי – גרנט ואנדרה רוברסון לא קולעים טוב מרחוק כמו פי ג'יי טאקר של השנה שעברה.

הבעיה המרכזית היא העדר הקליעה שלהם. הרוקטס התבססו בצורה די משמעותית על היכולת של הארדן ופול ליצור לעצמם סל מכדרור. הם קלעו 21.5 נקודות בזריקות פול-אפ בעונה החולפת ב-41.9% מהשדה, כש-2 מכל 3 זריקות שלהן מכדרור באו מחוץ לקשת. הם היו הטובים בליגה בתחום הזה ופתחו את ההתקפה לחלוטין. הזריקה הזאת מושמצת אצל רוב השחקנים, אבל הפכה לנשק משמעותי של יוסטון. היא הפכה למושמצת בגלל שחקנים כמו ווסטברוק ושרודר. הם קלעו 14.6 נקודות למשחק באחוז פחות טוב, כש-22% מהזריקות שלהם אחרי כדרור באו מהשלוש.

זה הגיוני – הם לא קלעים יעילים כמו הארדן ופול. לכן ההתקפה שלהם תהיה פחות יעילה, כי הם לא יכולים לפתוח את ההגנה של היריבות. יתרון שיש להם בהשוואה להתקפה של יוסטון הוא שחקן מגוון כמו פול ג'ורג', אבל אם ג'ורג' ישחק בתפקיד דומה למה ששיחק השנה, כמי שבעיקר זורק ממסירות, זה לא יורגש יותר מדי. יכול להיות שנראה את שרודר חותך יותר לסל או חסימות חכמות של גרנט בנוסף לאלו של אדאמס, אבל לא בטוח שזה יספיק. כמובן שעדיין יש את השאלה של כמה ווסטברוק יהיה מוכן לשחרר והאם יסכים לוותר על חלק בשביל הצלחה קבוצתית בדומה למה שהארדן עשה. בשביל המזוקן זה היה שווה תואר MVP ומלכות סלים, למרות שהצטרף אליו פרטנר דומיננטי בקו האחורי. לא ברור אם ווסטברוק יהיה מוכן לעשות אותו דבר.

הגנתית השידוך מעניין לא פחות. שניהם לא שומרים טובים בלשון המעטה. לצידם כמעט תמיד ישחקו 3 שחקני הגנה נהדרים בדמות אדאמס, ג'ורג' וגרנט או רוברסון. בדקות של שרודר או ווסטברוק לבד על המגרש זה יכול לעבוד, אבל כששניהם משחקים יהיה קשה להגן. בהתחשב בזה שלרוב היריבות אין 5 שחקנים מסוכנים אז יהיה אולי אפשרי להחביא אותם בהגנה, אבל זה סיכון. יכול להיות שנראה את ווסטברוק, חוטף לא רע בכלל, מתרכז יותר בניסיון להפריע לדרכי מסירה וחילוף אחרי כל חסימה שיתן לאחד משלושת שחקני ההגנה הטובים של אוקלהומה את היוצר של היריבה. למרות זאת הצד המעניין יותר יהיה בהתקפה. קבוצה יכולה לשחק עם קלע טבעי אחד בחמישייה ו-2 רכזים כל כך אנוכיים ולהצליח? אם ההימור יכשל הם עלולים להחמיץ את הפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. קצת על הקבוצות האחרות:

    אטלנטה – מפנים מקום מתחת לתקרה. בהנחה שמלו משוחרר אין להם אף חוזה גדול ב-2019/20, חוץ מזה של מיילס פלומלי שנגמר באותה שנה. די הגיוני.

    פילדלפיה – מוסקלה מהלך לא רע בתור המחליף של בייליצה שהיה אמור להיות המחליף של אליאסובה. סנטר מחליף אחלה לגמרי.

  2. אם ווסטברוק ושרודר לא יהרגו אחד את השני אז OKC מצאו אחלה PG מחליף שיריץ את הקבוצה שווסטברוק נח.

    יתכן גם גרסת ארינס-קריטרטון (רק עם המכות) בוויזארדס.

    הייתי מעדיף אם היו מצליחים להביא את ביזמור.

    טימוטי לואו-קברוט יכול להתפתח לאחלה שחקן עם האורך והאתלטיות שלו (אולי גרסה של רוברטסון שקולעת טוב יותר).

  3. זה לא יעבוד ווסטברוק הוכיח היסטורית שהוא רוצה להיות מוביל הכדור היחיד לא נתן לדוראנט והארדן ולא לרג'י ג'קסון שנתן חצי עונה מעולה כאשר ווסט היה פצוע
    אולדיפו נעלם לידו
    ג'ורג הפך לשחקן שמשחק ללא הכדור יותר מדי זמן לדעתי הוא צריך לקבל את הכדור יותר

  4. זריז מאוד ומעניין

    2 משפטי מפתח חשובים שלך-

    א. ווסטברוק ושרודר לא יודעים לשחק בלי הכדור- לא זוכר את שניהם משחקים בתפקיד שהוא לא הרכז עם הכדור ביד..הזכרנו בפוסט של הפרסום שאפילו עם גף טיג כשאטלנטה היו במקום הראשון ושחקה שמחק שוטף עם הרבה תנועה ומסירות גם אז טיג ושרודר לא היו מתאימים ביחד על אותו מגרש.

    ב.שניהם לא שומרים טובים בלשון המעטה- זה יהרוס להם הירככיה של קבוצה עם פוטנציאל שמירה גדול..אדמס, גרנט, רוברסון וגורג.. במידה ושרודר יישאר זה יחייב דק שלהם משותפות שלהם ביחד שפשוט יבטלו את כל היתרון העצום שיש לקבוצה בהגנה

    לדעתי פשוט אסור ששרודר ישאר שם..חובה טרייד נוסף

    1. שרודר דווקא מסוגל לשחק בלי הכדור קצת אבל אחרי הסטטוס שהגיע אליו בהוקס והמעט שאני מבין על האופי שלו, אני ממש לא רואה אותו מוכן לעשות זאת ובטח לא לתפקד כרכז מחיף ל15 דקות ופחות במשחק. אז יעבוד זה אכן לא.

    2. השיפור של שרודר בתנועה בלי כדור הוא המפתח פה. אם הוא יהפוך לחותך טוב יותר (והוא יכול) אז זה אולי יעבוד, אבל אם לא, כ ו שכתבתי, יש פה את הגרסה הלא יעילה של יוסטון. שרודר לא ישחק עכשיו 16 דקות במשחק. ביוסטון יש שני שחקנים יותר חכמים ואת מאמן ההתקפה הטוב בליגה, מה שבילי דונובן לא. ישפיע.

      1. בילי דונבון הוא בובה על חוט, הוא היה מאמן מדהים בפלורידה אבל באוקלוהומה הוא רק פוחד ומנסה לשמור על התפקיד בלי שיטת משחק, חייב לעוף, שרודר לא ישאר באוקלהומה הם משלמים מס פסיכי וכמעט בטוח שינסו להעביר אותו עד תחילת העונה, אבל פרסטי הלך פה על הימור שיכול להוריד את הקבוצה שאולה.

  5. די נו, זה יעבוד פחות טוב מרטיית מלח על פצע פתוח.
    מהמר שיעבור לפיניקס תמורת וורן.
    עדיין צריכים שם רכז פותח, לא?

    1. לא יקרה, וורן – שרדר.

      הסאנס הרי יכלו ללכת על טרייד עבורו, בלי לוותר של שחקן כמו וורן (יש לנו מספיק בחירות דראפט וחוזים נגמרים).

  6. התאנדר יעבדו בכל מחנה האימונים שלהם כשרודר מס' 1 וראסל מספר 2. אני מעריך שבעונה הרגילה כ-60% ממשחק התאנדר יהיה עם ראסל ודניס יחד, ו-20% רק עם ראסל, ו-20% רדק עם שרודר

    1. אני מהמר על המצב הרגיל, 99% מהזמן מהמשחק אצל ראס, 1% הכדור אצל מישהו אחר וראס עומד בחוץ עם ידיים על הברכיים ומסתכל.

  7. תודה, רועי. ההספק שלך מעורר השתאות.

    אם יש משהו שלמדתי על הת'אנדר,
    זה שזה לא נגמר עד שאשתו (השמנה?) של פרסטי שרה.

    הבן אדם שולף טריידים משום מקום, כאלו שאף אחד לא רואה מהיכן הגיעו.
    הניחוש שלי?
    רועי יוציא גרסה נוספת של "איך זה יעבוד – אוקלהומה סיטי", עוד לפני תחילת העונה.

    במאמר מוסגר –
    כרמלו.
    הטרייד עבורו היה אחד הטריידים המוצלחים ביותר ש-GM שלף מהכובע.
    כדורסלנית (על הפרקט), זה היה "לא משהו", בלשון ההמעטה.
    אבל לעתיד של הת'אנדר –
    זה היה טרייד מכריע.
    ההימור של פרסטי על ג'ורג', ואז על כרמלו, היה מה שדחף את ווסטברוק לחתום על חוזה ארוך טווח (לפני כן הוא התמהמה).
    ההחתמה של ווסטברוק על חוזה ארוך, השאירה בסופו של יום את ג'ורג' בקבוצה על חוזה ארוך משלו.
    עכשיו כרמלו יחפש קבוצה אחרת שתיקח אותו על הגב, בשאיפה רחוק ככל האפשר לתוך הפלייאוף.
    והת'אנדר, הם יכולים לנסות וללמוד מהעונה שעברה, ואולי לשחק כדורסל יותר יעיל (הגנתית, רק מעצם העובדה שכרמלו עזב, ורוברסון חוזר, הם השתפרו פלאים).
    תודה, כרמלו!

    1. הכל נכון, ומגיע הקרדיט.
      ועדיין אשים את הזרקור על מה שאפשר בטעות לדלג שכתבת שם: "כדורסלנית (על הפרקט), זה היה "לא משהו", בלשון ההמעטה".
      וזו הבעיה. ואולי גם הדבר שמאפשר את כל הדילים האלה.

  8. תודה רועי, אני בטוח שהתאנדר יעשו ניסיון ללכת על שניהם בחמישייה, יכול להיות שהסטטיסטיקה והאופי אומרים על ניסוי כזה שהוא יהיה כישלון אבל אי אפשר באמת לדעת עד שלא מנסים…
    גם אם שרודר יעלה כמחליף לראס, ג'ורג' ישאר לידו במגרש ועל הנייר הם מתאימים לשחק יחד…
    ג'ורג' זה אקס פקטור השנה, אם הוא יצליח להיות יציב כל העונה וגם להופיע בגדול לפלייאוף אז התאנדר יוכלו להגיע רחוק
    ודרך אגב אני די בטוח שכרגע זאת הקבוצה החוטפת הטובה בליגה בפער, אי אפשר יהיה לעשות טעויות לידם

  9. שרודר לא הגיע לקבוצה להיות מחליף לווסטברוק
    זה ייתן לו 15 דקות למשחק
    הרעיון של לשחק עם ווסברטוק לצד עוד גארד נראה לי באופן אישי כדבר הנכון עבורו
    אני לא בטוח עם שרודר דווקא הוא הגארד המתאים אבל זה יכול לפנות את ווסטברוק לעשות נקודות והרבה
    העזיבה של כדמלו מפנה המון מקום לג'ורג' ( תרתי משמע )
    תודה רועי

  10. תודה רבה רועי, ניתוח מעולה.
    אם פרסטי לא יקבל הצעות מעניינות על שרודר בקיץ יתכן שיתנו לזה צ'אנס עד חלון ההעברות של החורף.

  11. מעולה רועי ! ניתוח משובח . אני חושב שיבדקו אם הציטה מסוגלת לשחק עם דניס שובבני אבל אם יראו שזה נראה רע אולי יטרידו אותו לקבוצה שמחפשת רכז כמו אורלנדו , פניקס .

  12. תודה רועי.
    פרסטי מדהים!
    מעמיד קונטנדרית במשך שנים. תמיד מתחרה, בלי דיבורים, עם המון יצירתיות.
    בין 2012 ל-2015 רק פציעות עצרו אותו.
    ב-2016 הגיע לבאר ונפל במשחק 6 החד-פעמי.
    ב-2017 ננטש ע״י הכוכב הגדול שלו ולא התבכיין.
    הנחית את ג׳ורג׳ והשאיר אותו, וממשיך להיות יצירתי.
    אי אפשר שלא לאהוב אותו ואת אוק סיטי המרגשת.

    1. ואיך אפשר לשכוח את זה שהוא סירב לתת להארדן עוד 4 מיליון דולר כדי שיישאר?

      כל הטריידים שהוא עשה נבעו מהקמצנות שלו אחרי הגמר ב-2012.

  13. אחלה ניתוח, תודה רבה
    הימור גדול של אוקי, כבר שנה שניה ברציפות. לא יודע מה יהיה, אבל זהה בטוח יהיה מעניין

  14. רועי אתה נופל לשגיאה שעושים הרבה אנשים בהמון תחומים וגם בספורט, אתה מנסה לנתח את העתיד על סמך העבר….לדעתי שרודר וווסטברוק יהפכו לשומרים נפלאים וווסטברוק יעבור לעמדה 2 ליד שרודר ויתחיל לסיים כשהכדור לא בידיו ולקבל את הכדור בתנועה. אין סיבה שהתסריט שאני מתאר לא יתממש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט