אירועי דיומא – 19.07.2018: קטע המלך של הטור

כדורגל / רועי ויינברג

מוקדמות הליגה האירופית – סיבוב ראשון

20:00-מכבי תל אביב-פרנסברוס (1:1 במשחק הראשון). אחרי תוצאה טובה הצהובים כחולים צפויים לעבור לסיבוב השני, למרות שלא הרשימו יותר מדי.

20:45-בית"ר ירושלים-צ'יקורה (0:0). משחק ביתי אחד שבית"ר צריכה לעבור בקלות. הם לא נראו טוב בראשון, אבל קשה להאמין שיודחו מול יריבה כזאת ועוד בבית.

 

טניס / מתן גילור

טורניר ניופורט (250) – רבע גמר

היום יתקיימו משחקי החלק התחתון של ההגרלה.

20:00 (משוער) יאסון יאנג-טים סזמיק יאנג שקיבל כריס חופשי לתחתרות ניצח את מאהו פעמיים 4:6. סזמיק ניצח את אבדן פעמיים 3:6.

אחריו רמקומאר ראמאנאתן-ואסק פוספיסיל. בשתי הפתעות גברו השניים על שני מדורגים בשלוש מערכות. ראמאנאתן על קודלה ופוספיסיל על זרווב.

 

טורניר אומאג (250) – שמינית גמר

אתמול התקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר. היו יתקיימו 4 הנותרים.

18:20 מרטין קלייזן-רובין האסה(6).

20:00 מרטון פוקסוביץ'-מרקו טרונגליטי.

21:00 אנדרי רובלב(4)-פליקס אוגר אליאסים.

אחריו יבגני דונסקוי-דאמיר דז'ומור(2).

 

טורניר בשטאד (250) – שמינית גמר

אתמול התקיימו 4 מתוך 8 משחקי שמינית הגמר. היו יתקיימו 4 הנותרים.

12:00 ג'ון מילמן(8)-פדריקו דלבוניס.

אחריו מיקאל יאמר-פאביו פוניני(3).

אחריו קספר רוד-דויד פרר(7).

אחריו רישאר גאסקה(4)-ג'ראלד מלצר.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 12

טוב, אחרי קטע 11 של אתמול אפשר לומר רשמית שהגענו לטור. הקטע היה השני שראינו באלפים, אך בניגוד לקודמו, הוא כבר כלל מאבק מלא בין מתחרי ה-GC. כפי שהיה די צפוי לפני המירוץ, קבוצת סקיי גילתה דומיננטיות רבה על הפסגות האלפיות. מה שהיה אולי פחות צפוי הייתה העובדה ששני המובילים שלה היו דומיננטיים על שאר הרוכבים. זה התחיל מגראן תומאס, שתקף מקבוצת המובילים כ-6 ק"מ ללה רוזייר, תוך כדי שהוא עוקף את טום דומולאן שתקף בשלב מוקדם יותר, ואח"כ שובר את הלב למיקל נייבה שהיה בבריחה כל הקטע. זה המשיך בכריס פרום, שניצל התקפה של דן מרטין באותה עלייה מסכמת, על מנת לברוח למתחריו בפלוטון. פרומי הצליח להדביק את דומולאן, אך ההולנדי הצליח לגבור עליו ממש על הקו. מבין שאר מתחרי ה-GC, היחידים שהצליחו להגיע בזמן סביר היו מרטין, ואח"כ בארדה, ניבאלי, קינטאנה, רוגליץ' וקרויזוויק, בעוד שאחרים הגיעו בפיגורים גדולים יותר. בנוסף, מרסל קיטל ומארק קבנדיש, שניים מהמאיצים הגדולים שהגיעו למירוץ, לא צלחו את מגבלת הזמן הקשוחה של הקטע, וסיימו את המירוץ. בסיומו של קטע מרתק, קיבלנו את הצמד של סקיי בהובלה, עם תומאס בחולצה הצהובה ופרום 1:25 דקות מאחוריו. אחריהם נמצאים דומולאן (1:44+), ניבאלי (2:14+), רוגליץ' (2:23+), קרויזוויק (2:40+), לאנדה (2:56+), בארדה (2:58+), קינטאנה ומרטין (3:16+).

*המלצת צפייה* קטע 12 הוא קטע המלך של המירוץ. זהו הקטע השלישי שנראה באלפים, והוא כולל שלוש פסגות בדרגת HC, שהשם של כל אחת מהן יעביר צמרמורת בגבו של כל חובב של הענף. אלו הן הלה מדלן, צלב הברזל ולסיום האלפ דואז. השתיים הראשונות הן פסגות אלפיות טיפוסיות – ארוכות מאד ובשיפוע יחסית קבוע ומתון. השלישית, האלפ דואז האלמותית, היא אחת הקשות ביותר שנראה במירוצים בענף – 14 ק"מ בשיפוע של 8 אחוזים. אחרי מה שראינו אתמול, די ברור שהמירוץ הזה הוא של סקיי להפסיד (לא ממש בלתי צפוי). הפערים של תומאס את פרום מהמתחרים עדיין לא גדולים, אך הם הצליחו לדלל רבים מהם אתמול ובקטעים הקודמים, וצפויים להמשיך לעשות זאת גם הפעם. נראה שהפעם השחורים לבנים של סקיי יתמקדו בשחור לבן אחר, הנראה כיריב המסוכן ביותר שלהם בינתיים – טום דומולאן. היתרון המספרי, גם של הקבוצה וגם של צמד המובילים צפוי לשחק לטובתם, והיום נראה באיזו טקטיקה הם ינקטו כדי לנסות ולשבור את אלוף העולם בנג"ש. אם זה ימשיך להיראות כמו אתמול, מאד יכול להיות שנצפה היום בקטע שיכריע מעשית את גורל המירוץ. בכל מקרה, אם יש קטע אחד במירוץ הזה שאסור בתכלית האיסור להחמיץ, זהו הקטע. שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-13:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 185 תגובות

  1. תודה רבה.
    אולי היום הכי קשה בטור מאז קטע דומה בשנת 2011 וודאי הקטע הקשה ביותר השנה באיזשהו GT וכנראה גם בכל הסבב. מעל 5.6 ק"מ של טיפוס מצטבר, מעל 68 ק"מ של כביש במצב של טיפוס מדורג. פשוט פסיכי.
    ברור שצריך רגליים ובלי זה כלום לא שווה, אבל מי שמרגיש טובה יצטרך לקחת את הסיכונים מוקדם.
    להתחיל לטפס לאלפ-דואז כשבסקיי 4-5 רוכבים ושאר המובילים עם עם דומסטיק אחד או במקרים מיוחדים שניים, אז חבל להם על הזמן. לא יצליחו לעשות משהו משמעותי כנראה. חובה לדלל את סקיי לפני.
    הטור השנה כנראה אם ריכוז הקונטנדרים המקסימלי. כמעט ולא נשארו רוכבים שיכולים לאיים על הזכייה בחוץ. יש קבוצות איכותיות. הן צריכות להפעיל על סקיי לחץ מההתחלה ולאורך כמה שיותר ק"מ.
    נכון, את פרום ותומאס הן לא יפרקו מוקדם, אבל הן כן יכולות לגרום להם להגיע 10 ק"מ מהסיום לבד או אם דומסטיק בודד.
    ברור שזה סיכון ומקריבים פה חיילים, אבל זו האפשרות הטובה ביותר לדעתי.
    השאלה מי יהיה מספיק אמיץ וילך אול-אין, תחת הנחה שזה יכול לדפוק לו את המקום בפודיום/חמישייה/עשירייה.
    היחיד שיכול לשחק הגנתי גם במחינת הפרש הזמן וגם מבחינת ההתקפה שלו אתמול הוא דמולן.

    ועוד דבר על סקיי – פולס אתמול ירד לפני קביאטובסקי כשברור שהוא מטפס עדיף. האם עייף מהג'ירו או שכמו בוואלטה האחרונה הורידו אותו מוקדם כדי לשמור לקטעי מפתח והיום נראה אותו חזק בטיפוס האחרון?

    1. עוד תקלה של סקיי הייתה העובדה שברנאל התפרק לפני שהגיע תורו להוביל. די מוזר כי מדובר באחד המוטפסים הטובים ביותר שיש למרות גילו הצעיר. ראו שתומאס פרץ קדימה מייד אחרי שזה קרה. לא יודע אם זה היה מתוכנן או לא. ברור שההתפרקות לא, אבל לא יודע אם הנקודה שבה תומאס ברח הייתה מתוכננת, או שזה היה אמור להיות אחרי שברנאל יסיים את חלקו. בכל מקרה הצליח להם, אבל היום הם לא יוכלו להרשות לעצמם את זה שזה יקרה שוב.

  2. תודה, חברים.
    אני כמעט ולא משתתף בדיונים במהלך הטור, היות וזה תחום בו רמת הבקיאות שלי שואפת ל-0.
    לשמחתי, יש אתכם (אנשי האופניים, ואנשי הדיומא),
    ובזכות הפלטפורמה, והבקיאות שלכם, אני "מצמצם פערים" וברוב אהפוך מהדיוטה, לסתם שלול הבנה…

    אז תודה רבה, על הדיומא, ועל הדיון שמלווה את הטור –
    אני אולי לא מגיב, אבל קורא בשקיקה את כל הנכתב.

  3. כרגיל, תודה.
    מוביסטאר נראים לי היחידים שיכולים לאתגר את סקיי, אבל את וולדרה וסולר הם שרפו אתמול. לאנדה לא עבר לשם כדי לפרק פלטון, את זה היה לו בסקיי וקניטאנה לא נראה כמו אחד שיודע לתקוף. כל הזמן מחכה שירכבו בשבילו( ההיפך ממרטין שלא יודע לעשות שום דבר חוץ מלתקוף.)
    דומלאן רוכב עכשיו על פרום עד היום האחרון אם הוא יצליח לא להפסיד יותר מדקה עד לשם (תכלס אסטרטגיה שנראית הגיונית.)
    פורט בחוץ.
    מי יתקוף היום את סקיי?

    1. הסיכוי של דמולן לסגור 2 שניות לקילומטר על פרום בנג"ש האחרון קלוש עד אפסי. גם שניה לקילומטר זה המון על שען כמו פרום.
      רק כדי לסבר את העין – בנג"ש הארוך בג'ירו (34.5 ק"מ) הוא לקח עליו 13 שניות. זה כשליש שניה לק"מ. רק שעכשיו גם יש טיפוס לקראת הסיום מה שפועל לטובתו של פרום.
      לדעתי, שניה לק"מ זה תרחיש מאד אופטימי מבחינת דמולן.
      לגבי קינטאנה – זה נכון שהוא לא כבעבר, אבל לגבי יודע לתקוף אין לי אלא לצרף קישור לפעם הקודמת שהוא ופרום טיפסו את האלף-דואז.
      https://www.youtube.com/watch?v=nvNiKaA7_hw

  4. צודק, אני צריך לדייק – יודע לתקוף בשנה האחרונה. הבחור לקח כבר שני טורים והייתי נשמע מזלזל. אבל הרבה פעמים הוא מסתכל אחורה כשפרום תוקף (כמו בירידה בטור שפרום לקח ממנו חצי דקה לפני שנתיים או שלוש.)

    החישוב מעניין על דומלאן. אתה בעצם אומר שהוא צריך כמעט ולא להפסיד עוד לפרום עד הסיום. לא סביר.

    1. היתרון שלו שמעכשיו הוא יכול לשחק הגנתי. לא בטוח שזה יספיק, אבל יש סיכוי. רק לא לתת לפרום לברוח. כל האחרים חייבים לתקוף. מהבחינה הזו מצבו נוח בהרבה.
      זאת כמובן תחת ההנחה שלוקחים בחשבון רק את פרום, כי גם תומאס שען נפלא (למרות שמעולם לא ראינו אותו רוכב נג"ש בקטע 20 של GT עם לחץ על הכתפיים ואחרי שבכל ההוא התמודד על ה-GC מה שמחייב אותו להוצאת אנגריה מקסימלית.)

      1. ראינו אתמול שעוד לא סופרים את תומאס. נראה לי שכולם חייבים לא להסתכל על תומאס ובעצם להחליט שפרום לא יתן לתומאס לקחת..

        1. זה הימור כמובן. לא רק הימור כי אולי תומאס כן יהיה מספיק חזק בעצמו, אלא הימור כי אם ימשיכו לתת לתומאס לפתוח עפר, אפילו אם פרום יתפרק/יפרוש זה עלול לא להספיק.

  5. עוד ראוי לציין היום את משחקה של נבחרת העתודה בשלב רבע גמר אליפות אירופה מול ספרד בשעה 14.30 (ספורט 5 ).
    העתודה פתחה את הטורניר בהפסד מעצבן בבזאר לגרמניה אך מאז ספרה 3 ניצחונות רצופים על רומניה ,יוון ועל שבדיה בשמינית הגמר.
    את העתודה סגנית אלופת אירופה אשתקד כזכור מובילים
    קודם כל זוסמן שהיה מכוכבי האליפות אשתקד איתו חברו לקבוצה דני אבדיה .
    פקטור חשוב נוסף הוא מייקל בריסקר .
    בכל יש כאן בנים ממשיכים שכן בנוסף לאבדיה (הבן של זופר) ושל בירסקר יש גם את הבן של פליישר עופר המדובר בעידו פליישר שלפי מה שמספרים שחקן מוכשר מאד (אבא שלו היה הנגר מספר אחד בכל הזמנים לטעמי בליגה).
    שחקנים בולטים נוספים בסגל גיל בני הקפטן ומיכאל מושקוביץ ומירון רונה שהיו בסגל גם אשתקד.
    משלימים את הסגל
    עידו שבת ,רז ,אדם ,יאיר קרביץ,נעם אביבי וגבריאל צצא'שווילי צעיר השחקנים.

    על הקווים אריאל בית הלחמי

  6. אורן פרש. EF הודיעו שלא התאושש מההתרסקות בקטע 9. לא מפתיע אחרי הביצועים שלו בימים האחרונים.
    18-20 מעלות בפסגות. 25 מעלות למטה. רוחות -10 קמ"ש.
    באלפ-דואז מעונן חלקית. נקווה שלא יתפתח לגשם.

  7. יש לציין שהפעם הם מטפסים את המדלן וצלב הברזל מהצד הפחות קשה. לפחות באמצע נקבל את הטיפוס המקסים של מונט ורנייה.

      1. לא בהכרח זה לא טורי ולעלייה לאלפ דואז אפשר להגיע משני כיוונים. מה גם שלה מדלן בדרך כלל לא מגיע עם האלפ דואז באותו קטע.

  8. מצטער להפריע קצת לחגיגה של הטור אבל זה אירועי דיומא ומישהו עוד רואה את ההצגה של העתודה מול ספרד???
    איזה תותחים חבל על הזמן

  9. למה לצאת עכשיו להתקפה ( ווולדוורה ו KRUIJSWIJK )? למה לא לחכות עוד קצת. שורפים את עצמם מהר מדי לדעתי. וולדרוורה לא למד כלום מאתמול?

      1. קונטאדור עשה את הדברים האלו בצורה יותר הגיונית לדעתי.
        חבל היה נראה שאם הם ייסימו את העלייה השנייה בפער של 4 דקות מהפלטון זה היה מתחיל להלחיץ את סקיי באמת. עכשיו לא חושב שסקיי חוששים. הם יתפרקו על העלייה השלישית בכל מקרה

    1. לחכות למי? יגיעו עם 3 דקות לאלפ דואז כשסקיי עם 6 רוכבים לא ייתן להם כלום. הם צריכים או פער גדול בזמן או להפעיל לחץ על סקיי שתאלץ מעכשיו להכתיב קצב גבוה ולדלל את עצמה.
      סוף-כל-סוף קצת אומץ.
      ויותר מזה – שניהם לא הרוכבים המובילים של הקבוצה. יש הרבה היגיון שהם יפעילו לחץ מקדימה וידללו את סקיי כדי שלמובילים שלהם יהיה יותר קל לתקוף בסיום.

  10. אם מישהו מהצוות או המהגולשים עוקב ויכול לכתוב פוסט על נבחרת העתודה, כי זה נראה לי סיפור סיפור. שנה שעברה הגיעו עד לגמר, והשנה הם כבר בחצי. נראה שיש עתיד לכדורסל בישראל, וממש הייתי רוצה לשמוע על זה עוד..

      1. נאמר כמובן בבדיחות הדעת. קריסטוף הוא אחד שיודע להתמודד עם טיפוסים וגביריה גם עושה זאת סביר יחסית לספרינטר טהור (בטח כשכל קוויק סטפ איתו).

  11. היה לי מבחן מיקרוביולוגיה. לדעתי הוצאתי 100. תנו לי קצת אינפורמיישן, מי מוביל מי מסוכן בבריחה
    רק עכשיו אני יכול לחזור לצפות

    1. חושה שכתבתי זאת כבר לפני תחילת הטור בטור של מתן ,כי פרום לא ינצח השנה.

      האמת לא היתה חוכמה גדולה להבין זאת.

          1. זה מה שהוא עשה היום.
            עד שצצה הסיטואציה בסיום. אם פרום היה חזק יותר אז הוא היה מצליח לממש את ההתקפה שלו.

  12. כבוד לעתודה שחיסלו את הספרדים, אחרי שאלה הדיחו את ליטא שסיימו מקום 1 בבית שלהם. עכשיו בחצי נגד המנצחת בין סרביה לצרפת.
    וכמו שכתבנו, בצד החלש של ההגרלה קרואטיה משייטת לחצי הגמר וכנראה תגיע גם לגמר בלי התנגדות משמעותית.

    לחובבי הפיקנטריה, אנחנו יכולים עוד לקבל גמר של צרפת וקרואטיה, כמו במונדיאל

    1. There were two police motorbikes but there weren't any barriers at that point. When Froome attacked, I went after him and felt good. Then we were slowed up and I went down. I don't know what happened.

      [How did you manage to chase?] I managed to get up and chase because I felt good, my form is good. I'd attacked to test the others. I also wanted to attack again.

      [Do you think you'll be given back the time lost, like Froome on Mount Ventoux?] I don't know because then Froome was in yellow. These things happen because there's a lot of people and the road narrows. (RAI)

  13. איך שזה נראה עכשו (כמו בשבועיים הראשונים של הגירו) לפרום אין את הרגליים כדי לנצח. דמולאן סגר עליו כ 20 שניות בשני סיומי עליות.

    תומס נראה כמי שיש לו עדין רזרבות של אנרגיה. נראה מה יהיה בפרינאים. בעבר הוא לא בצליח לנצח בטור גם כאשר היה המוביל של סקי.

    אני לא חושב שפרום ינסה להכשיל את תומס, הוא לא יותר על מעמדו כמוביל, אבל ברגע שהוא רואה שלו עצמו אין יותר רגליים הוא מאפשר לתומס לפרוץ. הוא יעדיף לראות את תומס מנצח ולא רוכב מקבוצה אחרת

  14. מכבי ת"א עלתה שלב במפעל האירופי מבישול של רוסלן לעטר, איפה אתה דה שוט? זוכר את רוסלן ברסקי שהיה כוכב בנוער ואז נעלם בליגות זניחות? קיבל שוב צאנס במכבי ואני מקווה שיהיה חלק מהקישור של המועדון כמו פרץ הבן ודור מיכה כמובן. צריך שבקבוצה ישחקו גם שחקנים שגדלו במועדון.

  15. צרפת הדיחה את סרביה ותהיה יריבת ישראל בחצי הגמר.
    המשחק בתשעה באב לא זמן טוב ליהודים .
    אני מאמין שהנבחרת הזו מסוגלת לזכות באליפות היסטורית לאחר 3 הפסדים בגמר.

    1. איזה באסה.
      רציתי לכתוב שמן הראוי לתת לו פיצוי זמן כלשהו, אבל עכשיו זה כבר לא רלוונטי.
      כל פרישה מאכזבת, אבל תאונה שאינה באשמת הרוכב מאכזב פי כמה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט