זכרונות מהלייקרס אורגינל: פוסט נוסטלגי של מומי החציל

"לייקרס 1983 קבוצת החיים שלי" = מומי החציל בטחינה

(פוסט שניכנס כפי שקבלתי אותו ללא עריכה כל שהיא)

זכרונות מהלייקרס אורגינל: פוסט נוסטלגי של מומי החציל

 מאת מומי החציל בטחינה

מאיזינים ומאזינות יקרים

השבוע החולף היה שבוע לא קל על מומי , הוא הואשם בתת רמה, נפרד מסילבי וקיבל סלאם דאנק אכזרי לתוך הפרצוף ממשלת ישראל שהעלת את מחיר הקנט קצר ב 3 ש"ח חדשים לקופסא.

עצה לכל הגברים שביננו , גבר אוריגינל תמיד יזכור לנקות את ההיסטוריה במחשב.

מומי לא רגיל לנקות דבר , אך מומי פישל בענק שסילבי נכנסה בטעות לאינטרנט של מומי , לחפש כרטיסים להופעה של עומר אדם והלהיט "וואי לי" ביו טיוב , נכנסה לפוסט על רודוס בטעות , והתחילה בלאגנים , סילבי נעלבה שמומי חשף שאכלה לחמית עם קבנוס בנופש וגם קיבלה קצת מכות בטוסיק.

מומי לא בנוי לסרטים טורקים , נתן ברקס מיידי לסילבי ויצא לדרך חדשה.

פרוד טרי  כנראה זמני , מומי ישב במרפסת פירק חצי בקבוק ואן גוך אססאי + כמה כוסיות רמי מרטין + חצי פאקט קנט קצר ונזכר בימים עברו……רק ככה מתגבר מומי על חוויות מתסקלות עם סילבי: ניזכר בימים ההם עם הלייקרס. אנשים כאן באטר חושבים מומי רק נוהג מונית ומדבר תפריטים, אבל הבקראונד שלי מלא כדורסל מכאן ועד להודעה חדשה אחרת מה הייתי עושה באטר הזה? אני כאן לדבר הופס ובהזדמנות שהפרופסור ייתן אור ירוק גם בייסבול המשחק שהדליק אותי באל. איי.

שנת 83 , מומי כמו כל עם ישראל, היה מושקע חזק עד הצוואר במניות של הבנקים, האינפלציה הייתה יותר גבוהה מהאחוזים של עופר פליישר מקו העונשין . המצב כלכלי בארץ היה דראק אחד גדול , לא שלום ולא גליל ,שימי השפיץ חבר ילדות של מומי לא הפסיק להדליק את מומי על אל איי.

בחיאת דינאק יא מומי אין כמו אמריקה , אני משפריץ דולארים מכל חריץ הוא אומר למומי בבוקר ובלילה

וואלה האמריקאים פראיירים לאללה , נסדר לך עבודה בחנות של שאול הפרסי , יש המצאה חדשה ווקמן , נמכר אש כמו לאפות מהטאבון של אבולעפיה

וגם השאפות פה זה רמה אחרת , שימי מוקף בלונדות מכל עבר עם שיער צהוב קומפלט מכף רגל ועד פוט.

תגיע יא חציל

שלך – השפיץ

 מומי בתור בוגר כתה י' מגמת מכונאות רכב בית ספר שבח , וואלה חש רחוק ממיצוי הפוטנציאל  , אם שימי השפיץ שסיים בקושי כתה ח'  ולא התקבל למגמת ספרות( מלשון מספרה ) באורט גאולה ,עושה ערימות של ג'ובות אולי הגורל של מומי מעבר לים.

המזל של מומי היה גדול , מומי העביר בעלות על הקיוסק באור יהודה , נפרד יפה מסימה והילדים ( הגרושה הראשונה ) קנה בוכטה של דולארים ועלה על מטוס לאל איי.  .

ההתחלה של מומי מה יש להגיד לא הייתה קלה בכלל , שימי היה שפיץ ברמת עמידר ,בלוס אנג'לס לא היה מוקף שאפות וחוטף כאפות. ערמות של דולארים, היו לו אולי בשטרות של וושינגטון. עבד בתור עוזר שיפוצניק וגר בדירת שתי  חדרים עם עוד שלוש שותפים  בבניין של היספאנים.

הבלונדות היחידות ששימי הכיר היו ישראליות מקרית עקרון שניו מוכרות בחנות בגדים הסמוכה לחנות של שאול הפרסי. ואללה היה להם יותר חמצן בשער מחמצן במוח.

מומי קיבל עבודה במחסן של החנות אלקטרוניקה של שאול הפרסי , ינעל דינו כל הציוד היה גנוב ונארז מחדש במחסן, שאול היה מן מניאק של בוס ,בקושי נתן למומי זמן לעשן איזה סיגריה או להתפנק באיזה טאקו.

שאול הפרסי בחנות האלקטרוניקה שלו באל איי 1983 או 1984

אחרי איזה כמה חודשים של עבודה קשה , המזל של מומי התהפך כמו מפרשית במפרץ ביי בסיינט פרנציצקו שהקפטן אפלטון כתב אתמול . איך התהפך המזל תשאלו. פגשתי בג'ניפר (גרושתי השנייה ), בלונד אוריגנל , ציצי יפה וגדול כמו  2  פומולות בשלות מן העץ,  מבית יהודי כשר מבל אייר, כמו שכתוב מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים , מלאכתן של צדיקות נעשית בידי מנתחים.  לפני שאמשיך לקשקש בזנב ולדבר על התקופה ההיא ( אולי אחזור על כך בפוסט עתידי ) מומי רוצה לספר על הזכרון החשוב באמת מאותה תקופה באל איי כי זה פה אטר אינטרנט לספורט ומומי מה זה אוהד ומומחה

"המשרד הפרטי" שהפרסי שם את מומי להיות האחראי והמומחה יעני

באותן שנים מה היה למומי ולספורט ? בית"ר ירושלים בשבת , מכבי תל אביב בחמישי, כדורגל אנגלי , מבט ספורט וספורט בערבית בימי ב ב 18 ושלושים עם סולומון מוניר.

נקודות האור של מומי באותם ימים קשים במחסן של הפרסי , היה הספורט. בלי הספורט הראש של מומי היה מתייבש מרוב איך שאומרים דיפרסיה.

איזה מדינה זו אמריקה  חבל על הזמן, אן בי איי , פוטבול , בייסבול , מכללות למומי היה הכבוד והעונג לצפות במשחקים בלייב , כסף לא היה אז בכיס אז מומי הרים טלווזיה מן המחסן של הפרסי.

איזה שנה זו שנת 83 , מומי בתור חולה ספורט התחבר מיד באופן לא חוקי לטלווזיה בכבלים.

הזדמנות לראות משחקים בשידור חי ולא חודש אחרי בשידור בערוץ הלבנוני .

מומי היה צופה אפילו בלוס אנגלס דודג'רס עם המגיש המקסיקני, פיצ'ר יעני ישמור אלוהים איזה מצויין פרננדו וולנזאולה. וואללה איך נדלקתי על בייסבול. כשלחשתי באוני הפרופסור באימייל פרטי בינינו שאני מה זה אוהד ומומחה בייסבול הוא כמעט התפוצץ לי בפנים.

-"מומי"הפרופ' שאל, "אתה רוצה לגיד לי שאתה יודע בייסבול? מה זה דאבל פליי?" מה זה הוא חושב שהוא עושה פה צחוקים? דאבל פליי הוא שואל. פדרו גוגיאו וחוזה מוראלס היו אז האבא והאמא של דאבל פליי, אז מומי מחליט לעבוד על הפרופ'.

"דאבל פליי זה שני משחקים אחד אחרי השני", ואחרי חמשה שניות מומי מוסיף, פדרו גוגיאו ומוראלס. איזה קומביין אחד-שנייםמהפירסט בייס לסקונד בייס". הפרופ המום. לא ציפה ידע בכמויות כאלה.  אז איך אמר לי הדוק בטלפון? "כל הכבוד יא מומי. אני מוריד תכובע לכבודך!" הוא  לא יודע שהכל רשום בפנקס ומתועד לפי סקדואל כמו תולדות ההסתדרות.

 הלייקרס של אותה שנה היתה קבוצה מארץ הקבוצות לא רק שזכתה באליפות בעונה הקודמת של  82 , התחזקה בבחירה הראשונה של הדראפט שהייתה ג'יימס וורת'י שאף נבחר לרוקי העונה , בקבוצה שיחקו קארים עבדול ג'אבר הסנטר הכי גדול שמומי ראה  בכל חייו,ג'מאל ווילקס,נורם ניקסון, בוב מאקדו , מייקל קופר קורט ראמביס והחיים של מומי מספר 32 מג'יק ארוווין ג'ונסון שהיה השחקן שהוביל את הלייקרס לאליפיות של 82 ו 80 מול פילדלפיה. אולי מומי לא הגאון הגדול במידלאיסט בכתיבה, אבל בסקטבול הוא יכול לתחרות בכל אחד באטר כולל כבוד הפרופסור בכבודו  ובעצמו. רק המאמן של הלייקרס פט ריילי  עיצבן את מומי עם הג'ל בשערות וחליפות ארמני בעשר אלף החליפה עם שעון רולקס לא מטאייוואן אלא אורגינל.

הלייקרס סימה את העונה הרגילה עם מאזן 58 – 24 , שהיא קולעת 115 נקודות בממוצע למשחק עם שש שחקנים מעל 13 בממוצע למשחק !

באותם השנים הסטייל של המשחק היה שונה , התוצאות היו יותר גבוהות מהאיי קיו של הפרופסור מנחם , לא כמו היום שהאתלטיות גבוהה וההגנות רוצחות. אז תוצאות רבע שלישי היייתה כמו תוצאות הסיום של היום.

הפעם הפילדלפיה החליטו שהם הולכים על כל הקופה , לקבוצה הבת זונה של 82, הוסיפו את האנימל מוזס מלון , ששיחק יחד עם הד"ר הכי אהוב על מומי אחרי ד"ר מנחם  ד"ר ג'יי יחד עם אנדרו טוני הגארד שזורק וקולע יותר נקי מוודקה מזוקקת סטוליצינה פרימיום,מוריס ציקס + בובי ג'ונס שהיה עולה מהספסל ומחזק את מארק יאברוני.

פילדלפיה אכלו חיים בלי מלח ופיטרוזיליה את כל הליגה בעונה הרגילה , סימו עם מאזן לוקס של 65 – 17 , וכמו שד"ר מנחם כתב לפני הפליי אוף מוזס מלון הבטיח שלוש סוויפים שאמר : פו פו אנד פו

הלייקרס שלטו בקונפרנס של המערב , אפילו  ששיחקו בלי  וורת'י את כל הפליי אוף והגיעו בקלות לגמר אחרי שבעטו בפורטלנד ובלייקרס , פילדלפיה גברו על הניקס בסוויפ וניצחו את מילווקי 4 :1 , האמת פילדלפיה לא דרסה באכזריות , חלק גדול מהנצחונות היה בשיניים

הכל היה מוכן לגמר , וואלה הההתרגשות של מומי הייתה רבה  , הוא אפילו היה צפוי להרוויח כמה פרנקלינים מבטים לא חוקיים., זה היה השחזור של גמר האן בי איי של העונה בקודמת , אותו ראה מומי לקראת סוף אוגוסוט בערוץ הלבנוני, הלייקרס ניצחו 4 – 2 את פילדלפיה.

מה שזכור למומי מהסדרה זה מוזס מלון ופילדלפיה מפרקות את הלייקרס ללא רחמים 4:0 שמוזס מלון שחוץ מזה שהיה האם וי פי של הסדרה , היה ידוע כאחד השחקנים המזיעים שיש , קלע מעל 25 ולקח קרוב ל 20 ריבאונד למשחק בסדרת הגמר.

30 שנה עברו מאז אותה סדרת גמר . אם מומי לא היה מומחה לספורט אמריקאי בייסבול ובסקטבול הוא ביכלל לא היה ניכנס לאטר. אבל ניכנסתי כי אני יודע ברוך השם ויבורך שמו על הכדורסל והבייסבול שאני מדבר וידבר עליהם אחרת לא הייתי בחיים ניכנס הנה לאטר.

מומי חזר למציאות , רעב והמרפסת נראית כמו דיר חזירים  , יאאלה   נהיה גבר נרים טלפון לסילבי , מה כבר יכול להיות .

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. LIKE ענק, מומי הכוכב העולה באתר הזה, כישרון כתיבה לא פחות ממנחם(בהומור הוא כבר עבר אותו בסיבוב), בטעם בנשים הוא מתקרב מאוד.

    תרים טלפון לאישה, בסופו של דבר כולנו סמרטוטים של המין היפה.

    1. אני ממש מתפעל מידע הבייסבול שלו. גוגיאו ומוראלס היו השניים האופטימלים ב-ONE-TWO בדאבל-פליי והוא קלט זאת. כל הכבוד!
      בקשר לנשים בקשתי ממנו צילומים של 3 גרושותיו ובינתיים הוא מסרב.

      1. מנחם אתה לפעמים מזייף בטעם לנשים שלך, לפעמים אתה מעלה בחורות ללקק את האצבעות ממש מכל הצבעים ומהמין היפה אבל לפעמים אתה מעלה סבתות שהלבישו אותן בבגדי צ'ירלידרס.

  2. מומי רק הולך ומשתבח, כמו שאר הדברים הטובים (יין, הדוק, זיתים סורים דפוקים, טים דנקן וחציל במיונז בפינה נשכחת במקרר).

    1. תודה נשמה
      מומי לא מכניס חציל במיונז הבייתה , מעדיף להכניס אוהדים של הפועל ולא חצילים במיונז

  3. מומי, אולי בהזדמנות תענג אותנו אם איזה ספור על כדורגל ישראלי או משהו כזה? או הרץ הזה מאיטיופיה שעשה שיא ישראלי ב-10,000 (אם אתה יודע בכלל על מה אני מדבר; רצים כאלה מאיטיופיה יעשו מהמוניות מחוסרי עבודה). בעשר קילומטר רדיוס (רדיוס זה המרחק מהמרכז של מעגל על הפריפריה שלו) מתחנת הרכבת ליד 'עזריאל' אתה מכסה 80% מהמדינה, אז האיטיופים יתחילו לרוץ ללישכה, לקופת חולים, לסופר, ולמומי לא תהיה פרנסה!

    1. מה קרה לך יא מנחם ?
      חארם על האתיופים , אלו מספר אחד בארץ !
      עדיפים על הסובייטים ששברו את שוק העבודה קומפלט
      המונית מרצדס של מומי מינימום 150 כוח סוס וזה לפני אוברול מנוע

  4. מומי
    בקשה יש לי אליך: אני מורה מתנדב ב-SUNDAY SCHOOL ילדים בני 10 בבית הכנסת שלי "TEMPLE BEITH ISRAEL" (בית כנסת רפורמי, אבל עדיף רפורמי מלא כלום כמו כל החברים שלי בישראל שהפעם האחרונה שביקרו בבית הכנסת היה בבר מצווה השלהם).
    אני צריך לספר להם על חג השבועות. כל מה שאני יודע על החג זה שבקיבוץ גבת איפה שהאחות שלי מרנינה ז"ל חיה עם 6 הילדים שלה היו נוסעים טרקטורים בחג עם ילדות עם זרים וסלסלים של פרות. וואללה שאני לא יודע הרבה יותר על החג אם כי שמעתי משהו על "שלושה רגלים". אם יבוא לך, ואם הזמן יאפשר לך, לא הייתי מתנגד לפוסט שיסביר לי קצת על מהות החג יעני, ואם לא בא לך לעשות מדבר כל כך רציני פבליק יעני, תוכל לשלוח לי אולי באימייל פרטי כמה פרטים על חג הזרים והפירות הזה. (בקיבוץ גם נשאו הילדים הרבה שיבולים של חיטה ושעורה, שגם פה אני לא מבין את ההבדל.

    1. מנחם – יש טונה של חומר באינטרנט. אתה ברבע שעה יכול להכין אחלה שיעור. אם תרצה אדסקס איתך על זה במייל.

  5. מומי רוצה להודות לכל המאזינים הכרישים שמפרגנים למומי
    מומי ישיך לפנק רק בזכותכם

    לפרופסור מנחם ינעל דינו העולם , מומי בלי בגרות יעשה למנחם בית ספר על החג + מתכון לעוגת גבינה בנוסח ציפורה.
    מומי חזק במועדי ישראל ובתפנוקים הנלווים

    אצלנו בשכונה קראנו לשבעות חג המים ומומי היה מצליף שקיות מים על כל השאפות שהיו עם חולצות לבנות , זה נותן אפקט אקסטרה חגיגי

    ואללה מומי לא מבין את הגוים בגולה , חוגגים את כל חגי ישראל כפליים , תנסו לצום יומיים נראה אותכם גברים

    1. אני בן לאב יקה ואמא ליטאית, מה לעשות. אבל אמי ז"ל היה לה גאטס. בגיל 18 ארזה תיק גדול, אמרה שלום להוריה ו-5 אחים ואחיות בג'אגר, ליטא, עלתה על רכבת לאיסטנבול, ואז מצאה מקום על אנייה ונחתה בחיפה. זה הכל היה ב-1928. אז אני אשכנזי אבל בן לאמא אמיצה, ואני אשכנזי עם נשמה עיראקית (כל העיראקים טובים במתמטיקה).

  6. שמע, בלי צחוקים יש לך כשרון. אתה מצחיק ורואים יש לך ידע. תעשה לכשרון שלך טובה ותשקיע 10 דקות בהגהה. מצפה לפוסט הבא.

  7. מומי – את באמת כותב יפה וכיף לקרוא, אבל בכל זאת – אם אתה כותב על 83 תן קצת יותר על הסדרה הזאת של 4-0 שהייתה נקמה אדירה על ה2-4 שהלייקרס עשו להם שנה קודם.

  8. תענוג של מהמר אחרי שבת של מנוחה. ומנחם, אם בא לך פוסט חגיגי לשבועות מטובל בגבינה, הומור וספורט אני אשמח לכתוב! רק תגיד!

  9. עכלא מעמר!! קול הקבוד עדון חציל !!! אטה קוטב יאפה מעוד!! קולם מכנעים בח , על תסים אליאם לו!!!
    מנחם כולה אליך

  10. טוב עכשיו ברצינות- בתור אחד שנהנה מאוד לכתוב אני יודע כמה קשה לכתוב בכזה שטף וכל כך הרבה הומור. זה באמת כישרון ומי שלא רואה מעבר לשגיאות הכתיב (שדרך אגב רק מוסיפות פה) אז זבשו.
    תנו כבוד לבן אדם עובד שמשקיע מזמנו לפנק אתכם בחצילים

    1. מצטרף! חבל על הקנטות על הקטנות..
      כתיבה מהנה, מצחיקה, כיף לקרוא!! למי שלא בא שלא יקרא, בטח שלא יגיב בצורה מייבשת.
      אני גם נהנה מהשגיאות (שלפי הידע של מומי בכלל לא ברור לי שהן לא נכתבות כך בכוונה..)
      ובהחלט – בן אדם משקיע בשביל כולנו, אז יפה לומר תודה ולהנות.
      מומי שוב תודה!

  11. מומי, אתה תותח!! הורג אותי הסגנון כתיבה שלך.
    אבל סתם שתדע, היום פט ריילי לובש את השעונים של דודה שלי (!!!) שנקראים פיליפ סטיין. בדוק באינטרנט…

    ומנחם, אם יש משהו שמוסיף צבע לאתר, זה הכתבות של מומי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט