הגמר הגדול – צרפת מול קרואטיה!!!

הגמר הגדול – צרפת מול קרואטיה!!!

4 שנים חיכינו ועוד חודש שלם למשחק הזה, צרפת וקרואטיה – אחת מהן תניף בסוף הערב את הגביע הנכסף ביותר בעולם הספורט.

לפני שאזרוק כמה מילים לגבי המשחק, חשוב לי להעלות מספר נקודות לגבי הטורניר בכללותו:

  1. צמצום הפערים. למעט התבוסה של ערב הסעודית מול רוסיה ואלו של פנמה מול בלגיה ואנגליה, אפשר להגיד בשקט שכל המשחקים בטורניר היו תחרותיים. נבחרות לא התבטלו מול יריבות חזקות ומנוסות וראינו הרבה משחקים שעל הנייר היו אמורים להיות חד צדדיים והפכו למאבק עיקש וצמוד (ספרד – איראן, ברזיל – קוסטה ריקה, צרפת – אוסטרליה, הניצחון של דרום קוריאה על גרמניה). בניגוד לכדורגל הקבוצות, שם הפערים בין הקבוצות העשירות לאחרות הולכים ומקצינים בכל הליגות הגדולות, נראה שהנבחרות הקטנות צמצמו את הפערים הפיזיים והטקטיים ויכולות לעמוד כמעט ללא רגשי נחיתות מול כל יריבה. נכון, אף נבחרת "קטנה" לא העפילה לשלב הנוקאאוט אבל בטורנירים קודמים התרגלנו לראות הרבה יותר תבוסות. יהיה מעניין לעקוב אחרי מגמה זו.
  2. הקושי להגיע למצבים ולהבקיע במשחק מסודר – אין לי סטטיסטיקה לתקף את זה אבל מצפייה ב-95% ממשחקי הטורניר שמתי לב לנקודה הזו. שום נבחרת במונדיאל לא הצליחה להגיע באופן רציף ועקבי למצבים תוך שליטה במגרש ואחזקת כדור. יכול להיות שזה חוסר התיאום שלא מאפשר לנבחרות את הסנכרון הדרוש בשביל לפרוץ הגנות מסתגרות (מצד שני, גם ההגנות אמורות להיות לא מתואמות, למה זה לא מתקזז?), אולי זה באמת צמצום הפערים. לא ספרד באף אחד ממשחקיה, לא ברזיל שמיעטה להגיע למצבים בשלב הבתים (כן הצליחה מול בלגיה ברבע הגמר), לא ארגנטינה ולא צרפת. היחידה שהצליחה במידה מסוימת להגיע ללא מעט מצבים מול הגנות צפופות היתה גרמניה. גם מול מקסיקו וגם מול שוודיה היו לגרמנים המון מצבים מול ההגנות המסתגרות של שתי הנבחרות. החמצות רבות הביאו להפסד למקסיקו ורק שער בכדור חופשי על הבאזר הציל אותה זמנית מול שוודיה. גרמניה נכשלה כי שחקני ההתקפה שלה פשוט לא הצליחו להבקיע ולא היו לה בסגל סקוררים מוכחים כמו שקלוזה היה מאז תחילת המילניום במדי המנשאפט. וזה מביא אותי לנקודה הבאה:
  3. החשיבות של חלוץ 9 קלאסי. ז'ירו בצרפת, מנז'וקיץ' בקרואטיה, קיין באנגליה ולוקאקו בבלגיה. ארבע הנבחרות שהעפילו לחצי הגמר מחזיקות בחלוץ מהסוג של פעם. חלוץ חזק, משחק ראש טוב, יודע לשחק כפיבוט ולהוריד כדורים לשחקנים מהקו השני אבל גם לעשות תנועות עומק של חלוץ. נכון, ז'ירו לא נתן תפוקה במספרים ומנז'וקיץ' כבר מעבר לשיא אבל הם עובדים לטובת הנבחרת שלהם ומאפשרים לה אופציות מגוונות יותר. אפילו דייגו קוסטה בספרד המאכזבת נתן את שלו אבל הסגנון הספרדי והנאת הכדור הבלתי נגמרת והלא תכליתית פשוט עיקרה את היתרונות שלו.
  4. אז איך כן הבקיעו? בהתקפות מעבר, שם הכישרון יכול לבוא לידי ביטוי. לשלושה שחקני התקפה קל הרבה יותר מול ארבעה שחקני הגנה כשיש שטח לבצע פעולות ולנצל את היכולת הטכנית לעומת לנסות לפרוץ מערך של 10 שחקנים שמתגוננים 30 מטר מהשער. ראינו את ברזיל סובלת מול קוסטה ריקה 90 דקות עד שכבשה ואז כשקיבלה קצת שטח הבקיעה תוך 2 דקות את השני. ראינו את בלגיה עושה את זה מול אותה ברזיל ברבע הגמר ואת צרפת מכה את ארגנטינה עם המהירות המסחררת של אמבפה, גם קבאני עשה את זה פעמיים מול פורטוגל. והדרך היותר יעילה:
  5. המצבים הניייחים – הדרך היחידה להכניס לרחבה 6 ו-7 שחקני התקפה היא במצב נייח ולכן, כשקשה מאוד לכבוש במשחק מסודר, בולטת עוד יותר העלייה הקיצונית בכמות השערים מקרנות ובעיטות חופשיות. אני לא מדבר על שערים כמו של טריפייר מול קרואטיה בבעיטה ישירה אלא על הרמות לרחבה. אצל אנגליה זה בלט בצורה כמעט לא הגיונית כשמתוך 12 שערים – 9 הגיעו ממצבים נייחים. אפילו הפנדלים שנשרקו לטובתה הגיעו כתוצאה מתפיסות ברחבה בקרנות. האנגלים באמת שמו על כך דגש מיוחד והתוצאות ניכרו בשטח אבל לא צריך להתמקד רק בהם – צרפת ניצחה את בלגיה מכדור חופשי וכבשה גם מול אורוגוואי ברבע הגמר. קרואטיה עשתה זאת מול רוסיה ברבע שענתה לה באותו מטבע, בלגיה מול ברזיל, שני השערים בין רוסיה לספרד וזה רק מה שעולה לי לראש משלבי הנוקאאוט. מצב נייח מנטרל חלק גדול מפערי האיכות בין נבחרות/קבוצות אבל מבחינתי אין שום דבר יפה או מרגש בשער נגיחה מקרן. לכן, קצת מדאיגה אותי המגמה הזו, עם כל הכבוד לתרגילים המרעננים של אנגליה. לא סתם כמות השערים היפים שנזכור מהטורניר נמוכה יחסית, לפחות בתחושה הסובייקטיבית שלי.
  6. ומילה אחרונה כסיכום כללי על הטורניר – אין ספק שחודש שלם של כדורגל זה תענוג גדול. מתחילים בשלושה משחקים ביום עם הזרקה לווריד, אחרי עשרה ימים מורידים מינון לשניים ביום, ממשיכים לנוקאאוט המרגש והדרמטי עד שמורידים מינון לפני חצאי הגמר והגמר בשביל להקל על הגמילה. לגבי איכות הטורניר? נכון, 0-0 אחד לאורך טורניר שלם זה מרשים מאוד אבל אני באופן אישי מעדיף 0-0 איכותי ותוסס מאשר 1-0 משמים משער עצמי (עוד נקודה פוטנציאלית אבל כבר חפרתי מספיק). כמה משחקים אני אזכור עוד עשור? לא חושב שיותר משלושה-ארבעה (בתקווה שיפן – בלגיה, המשחק הכי טוב בטורניר, יהיה אחד מהם). לפחות להרגשתי, היו פחות משחקים שייחקקו בזיכרון מאשר בטורנירים קודמים.

כל החפירה ועוד לא דיברנו על המשחק. אז אחרי ההקדמה אני מבטיח להמעיט במילים. נתונים היסטוריים זה פחות הקטע שלי אבל אי אפשר להתעלם מהופעת הבכורה של קרואטיה בגמר, מדינה של 4 מיליון תושבים אבל אימפריית ספורט בכל כך הרבה ענפים. סוד ההצלחה שלהם טמון כנראה במושג העמום והחמקמק – תרבות ספורט. משהו שלא יהיה לנו עוד 50 שנה.

מנגד, צרפת מבססת את עצמה כנבחרת הכי מצליחה ב-20 השנים האחרונות וזה לא דבר של מה בכך בשביל נבחרת שלא ידעה הרבה הצלחה עד אותו טורניר ב-98. מאז? זכייה ביורו 2000, גמר ב-2006, גמר יורו 2016 והיום גמר מונדיאל נוסף. כלומר, ב-11 הטורנירים הגדולים האחרונים הגמר היום יהיה החמישי שלה.

האם צרפת הרשימה אותנו בטורניר? היא גמגמה בשלה הבתים בכל שלושת המשחקים (השלישי מול דנמרק לא ראוי להיקרא משחק כדורגל), בשמינית מול ארגנטינה היא היתה נהדרת וגם הראתה אופי כשחזרה משער ממש לפני המחצית ומהפך ארגנטינאי עם תחילת המחצית השניה. ברבע מול אורוגוואי הסתפקה בכדור חופשי של וראן ושער חצי עצמי של מוסלרה. היא שמרה על שער נקי גם מול בלגיה הנהדרת והסתפקה בשער מכדור חופשי של אומטיטי. נראה שהפינס הצרפתי התחלף ביעילות גרמנית.

היא מגיעה כפייבוריטית ברורה בגלל האיזון המדהים והאיכות הגבוהה בכל עמדה במגרש. מרכז השדה הנהדר של קרואטיה עם מודריץ' וראקיטיץ יפגוש את פוגבה וקאנטה מולו וזה יהיה חתיכת אתגר לשני הכוכבים של ברצלונה וריאל.

מצד שני, ראינו את צרפת לפני שנתיים, בבית, מול נבחרת פורטוגלית בינונית ועם רונאלדו שנפצע אחרי 10 דקות וכולנו זוכרים איך זה נגמר. האם לקרואטים נשארו אנרגיות אחרי 3 הארכות מול צרפת הטרייה שלא נזקקה להארכה אחת?

זכייה קרואטית תהיה סיפור לדורות. אבל הגביע הולך לפאריס אחרי משחק יותר קשה ממה שאפשר לחשוב.

לפוסט הזה יש 141 תגובות

  1. המשחקים היו בשעות נוחות מבחינתנו. יותר אנשים נחשפים לכדורגל…
    אני עם לוקה. מאד מקווה לראות אותו מניף היופ גביע מזהב.

  2. אחלה פוסט, מסכים עם רוב הנקודות.
    מעניין אם יעשו איזשהו שינוי שייתן יתרון קטן להתקפה ויאפשר שוב את ההצלחה של קבוצות ששולטות בכדור ומשחקות התקפי. כרגע באופן אבסורדי כמה שאתה משחק יותר הגנתי ככה יש לך יותר סיכוי להבקיע (בעיקר בהתקפות מעבר ומתפרצות).
    לגבי היום – הלב אומר קרואטיה, הראש אומר שכל קבוצה שהייתי בעדה השנה הפסידה.

  3. המפתח להצלחה של צרפת הוא אפריקה.
    13 מ-23 שחקני הסגל ממוצא אפריקאי, מ-9 מדינות אפריקאיות שונות. צרפת מתבססת כמעצמת כדורגל מובילה בזכות אימוץ וקליטת מאגר הכישרון הטבעי הכי גדול בעולם.

  4. תודה שגיא על הסקירה האיכותית ועל כל הסקירות המצוינות לאורך הטורניר. משחק שצועק ניצחון של צרפת מכל כך הרבה סיבות. עדיין, גם המונדיאל הזה ובפרט קרואטיה הראו לנו שתחזיות זה לא משהו שמחזיק הרבה מים.

  5. זה מצחיק איך כ"כ הרבה אנשים בעולם רוצים לראות את מודריץ MVP ומניף גביע, בזמן שהוא האיש הכי שנוא בקרואטיה, חלק מפרשת שחיתות גדולה עם כנראה עונש מאסר כשיחזור…

  6. אני ממש לא מספיד את הקרואטים עם הקישור החכם והלחימה שלהם, אבל בכל זאת יש תחושה שהכשרון ובעיקר האתלטיות הצרפתית יעשו את העבודה.
    מבחינתי אם קאנטה נותן היום עבודה טובה על מודריץ' הוא המצטיין של הטורניר. לקח בטורניר הזה את השחקנים הטובים בעולם – מסי, דה-בריינה ואחרים, ופשוט ניטרל אותם. לצערי הוא בטח לא יזכה, כי העבודה שהוא עושה לא מספיק זוהרת.

    1. ה-MVP יהיה אמבפה או מודריץ'. תלוי מי ינצח. לא רואה את התואר הולך למישהו אחר. אגב בצדק. המטרה זה להבקיע שערים ולנצח. כמו שבNBA רודי גובר לא יקח אמויפי ככה קאנטה, הוא קשר הורס וזה תפקידו.

      אמבפה זה השובר שיוויון שיוויון, זה שמביא תארים, אני צופה גמר ענק שלו היום. אם לא יהיה אז מודריץ יקח.

        1. נראה לי שפלורנטינו יגיד שזה זידאן ורונלדו אם תשאל אותו. מקללה הורס התקפות, תארים הוא לא מביא תאמין לי. כנ"ל קאנטה. שחקנים מצויינים חשובים מאד אבל הם בסופו של יום הרודי גובר, הדניס רודמן, הדריימונד גרין, משלימים, לא כאלו שסוחבים קבוצות, לא דוראנט, או לברון, או הארדן וכו וכו'. הכוכבים של צרפת הם אמבפה וגרינזמן. אחרי זדה אתה יכול לשים את קאנטה/פוגבה.

          1. קאנטה שנתיים רצוף שחקן השנה בפרמייר ליג עם פאקינג לסטר ועם צ'לסי וכמובן שתי אליפויות. מי שמבין כנראה ידע למי היה את החלק הכי חשוב באותן אליפויות, עם כל הכבוד לגולים של ורדי ומחרז או הזאר וקוסטה.

          2. שים את אמבפה בלסטר של לפני שנתיים במקום קאנטה והם בקושי לוקחים מקום 10 בליגה האנגלית

            אמבפה (שהוא מדהים, אני לא מנסה להוריד ממנו כלום), יכול לנצוץ ולעשות עקבים ומה שבא לו, כי הוא יודע שקאנטה לבדו מבטל כל כוכב של הקבוצה היריבה.

          3. אגב אם קאנטה היה ככ חשוב הוא היה מרוויח כמו האזר בקבוצתו או כמו אמבפה. שחקני התקפה בסוף מנצחים משחקים לכן כמו בכדורסל הם הכי חשובים ולכן הם מרוויחים הכי הרבה.

          4. בתגובה 10.1.1.1.5 הבאת טיעון מנצח:
            השחקן החשוב הוא זה שמשלמים לו הכי הרבה כסף.
            נואה לא יכול להסכים איתך יותר

          5. לאיטליה 2006 לא היו כוכבים בהתקפה, הכוכבים היו בהגנה גם ברמה העולמית. זה לא מה שאמרתי ולרוב אכן מי שמשלמים לו הכי הרבה הוא כנראה הכי טוב.

            קיירי מרוויח הכי הרבה-הכי טוב בבוסטון
            אמביד ירוויח הכי הרבה אחרי חוזה הרוקי
            לברון מרוויח הכי הרבה
            הארדן, ליליארד, קרי, דוראנט. מה לעשות ברוב המקרים זה ככה. זה שיש רפי הבנה כמו הנהלת הניקס זה היוצא דופן.

            קאנטה הוא קשר אחורי הורס טופ 2 בעולם (אני חושב שקאסמירו יותר טוב), זה נכון.

            אבל בדירוג השחקנים הטובים בעולם הוא לא שם בטופ.

          6. זו בדיוק הנקודה שאנחנו לא מסכימים כנראה..
            שנינו משחקים בנדמה לי, אבל לדעתי, בלי אמבפה, צרפת יכלה עדין להיות בגמר (היה לה יותר קשה ובטח שלנו היה יותר אפור), בלי קאנטה, אורוגוואי כבר היו מעיפים אותם

          7. אני היחיד שחושב שהmvp מגיע לגריזמן? עם כל הכבוד לאמבפה, הוא המבוגר האחראי והמנהיג של ההתקפה הצרפתית במונדיאל הזה. אמבפה עושה אמנם דברים מדהימים לגילו, אבל הוא לא השחקן הכי טוב או חשוב של צרפת כרגע, ויש לו עוד מספיק מונדיאלים/יורואים להיות שחקן הטורניר.
            *כל האמור לעיל כמובן בתנאי שאמבפה לא נותן משחק טוב משמעותית מגריזמן בגמר..

      1. שמעון לדעתי בוחרים את האם וי פי במחצית …פעם בחרו זאת לפני הגמר עוד אחת מהחוכמות של פיפ"א.
        לדעתי כבר במחצית צרפת תשלוט .
        בניגוד לכולם אני רואה משחק חד צדדי תוצאת סיום 0-2 צרפת שתשלוט תוליך 0-1 בשליש הראשון ולבסוף תכבוש את השני .

        1. וולטייר אתה לא היחיד .
          אם בוחרים לפני הגמר גריזמן אצלי שני אחרי מודריץ.
          אחרי הגמר אם צרפת תנצח אני מניח שהוא הראשון שלי.
          מבחינת הברקות אמפבה לפניו .
          מבחינת קבלות גריזמן הראשון עם שער מול ארגנטינה (פ) שער ובישול מול אורגוואי ובישול מנצח מול בלגיה.
          מספרי ההכרעה שלו לחלוטין בעיני אך אנו דעת מיעוט כנראה.

          1. הקטע שגם אצל דסקל הוא העלה אותו ב11 שהטורניר ורוב הביקורות בתגובות היו לגבי השיבוץ הזה. מרגיש כאילו אנשים לא צפו במשחקים. זה לא רק המספרים – הוא פשוט המנהיג הבלתי מעורער של צרפת בהתקפה.
            לגבי מודריץ' – אישית אני חושב שכמו אמבפה, הוא משחק נפלא אבל הסיפור שלו בטורניר גורם למשחק שלו להיות מוערך יתר על המידה. בכל מקרה, אם קרואטיה ייקחו את הגביע ודאי שהוא ייזכר בצדק כשחקן הטורניר.

          2. וולטייר. אני מאד אוהב את גרינזמן וגם את אמבפה. אמבפה היום הוא השחקן הצרפתי הטוב ביותר והכוכב של נבחרת צרפת ובטח לא פחות מגרינזמן. המשחק הוא לא רק בישולים, אמבפה מפנה שטחים, מכניס את היריבה לפאניקה ועושה הרבה לחץ באגף על היריב.

            גרינזמן הבקיע בנוק אאוט פנדל שנגרם מהמהלך מפלצתי של אמבפה ושער קריוס באקטוס מול אורוגוואי. בסטטיסטיסטיקה הוא ואמבפה די זהים בטורניר אבל מבחינת הברקות והפעלת לחץ על היריב הוא טוב מגרינזמן.

            אגב בלי קשר שכנעתם אותי שגרינזמן היה ראוי להיכנס ל-11 של הטורניר לפני לוקאקו. טעות שלי.

        2. גריזמן נתן טורניר טוב, אבל שלושה פנדלים ועוד חצי גול של מוסלרה לא יתנו לו את התואר. אמבפה בחלט היה הפנים של צרפת הפעם ובשנים הקרובות. רק שישמר מפציעות.

  7. בשורה התחתוננה ייגמר 0-2 צרפתי .
    (אף פעם לא היה 0-2 בגמר).

    מסכים עם הרבה.
    אני אבל חושב שיש בהיבט היסטורי לפחות 10 משחקים לדורות .
    הנה הם .
    משלב הבתים .
    1 . ספרד –פורטוגל (3-3 ).
    2. קרואטיה -ארגנטינה 0-3).
    3. גרמניה -שבדיה (1-2").
    4. קוריאה -גרמניה (0-2 ).
    שמינית הגמר.
    5. צרפת -ארגנטינה (3-4 ).
    6. אורגוואי -פורטוגל (1-2 ).
    7. בלגיה – יפן (2-3 ).
    רבע גמר
    8. בלגיה -ברזיל (1-2 ).
    9. קרואטיה -רוסיה (2-2 ודו קרב קרואטי ).

    כמובן שנזכור גם את חצאי הגמר שיהיו סבירים ביותר ביחס לשלב ונקווה שגם את הגמר (תמיד זוכרים את הגמר נקווה שגם בגלל האיכות ).

    גם הדרמה במחזור הסיום בבית 2 בין מרוקו לספרד ופורטוגל איראן תהיה זכורה מאד היסטורית כמו ההפסד הספרדי מול רוסיה .

    1. אף אחד מהם לא ייכנס ל-10 ואפילו לא ל-30 הגדולים בכל הזמנים.
      רק בין 1970-2000 קבל את אלה:

      1. ארגנטינה – אנגליה 1:2 ר"ג מקסיקו 86
      2. ברזיל – איטליה 1:4 גמר מקסיקו 70
      3. איטליה – גרמניה 3:4 (ה) ח"ג מקסיקו 70
      4. גרמניה – הולנד 1:2 גמר גרמניה 74
      5. גרמניה – צרפת 3:3 (ה' פ') ח"ג ספרד 82
      6. איטליה – ברזיל 2:3 ר"ג ספרד 82
      7. גרמניה – אנגליה 2:3 ר"ג מקסיקו 70
      8. צרפת – ברזיל 1:1 (ה' פ') ר"ג מקסיקו 86
      9. ארגנטינה – אנגליה 2:2 (ה' פ') ש"ג צרפת 98
      10. ברזיל – ארגנטינה 1:3 ר"ג גמר ספרד 82
      11. ברזיל – אנגליה 0:1 מ' מקסיקו 70
      12. ברזיל – הולנד 2:3 ר"ג ארה"ב 94
      13. ארגנטינה – הולנד 1:3 (ה) גמר ארגנטינה 78
      14. אנגליה – קמרון 2:3 ר"ג איטליה 90
      15. איטליה – גרמניה 1:3 גמר ספרד 82
      16. ארגנטינה – גרמניה 2:3 גמר מקסיקו 86
      17. הולנד – ארגנטינה 0:4 ר"ג גרמניה 74
      18. דנמרק – אורוגוואי 1:6 מ' מקסיקו 86
      19. צרפת – ברזיל 0:3 גמר צרפת 98
      20. גרמניה – שבדיה 2:4 ר"ג גרמניה 74
      21. בלגיה – ברה"מ 3:4 ש"ג מקסיקו 86
      22. ברזיל – דנמרק 2:3 ר"ג צרפת 98
      23. הולנד – ארגנטינה 1:2 ר"ג צרפת 98
      24. הולנד – ברזיל 0:2 ר"ג גרמניה 74
      25. גרמניה – אנגליה 1:1 (ה' פ') ח"ג איטליה 90
      26. הולנד – איטליה 1:2 ר"ג ארגנטינה 78
      27. ברזיל – הולנד 1:1 (ה' פ') ח"ג צרפת 98
      28. בולגריה – גרמניה 1:2 ר"ג ארה"ב 94
      29. רומניה – ארגנטינה 2:3 ש"ג ארה"ב 94
      30. ספרד – דנמרק 1:5 ש"ג מקסיקו 86

      1. לדעתי צרפת -ארגנטינה עולה על כל המשחקים שהבאת למעט
        משחקי 3 +5
        ישנם עוד משחקים שההיסטוריה תשפוט
        למשל בלגיה -ברזיל ברבע .

        דבר נוסף 14/30 המשחקים שהבאת הם במפגשי אלופות עולם בעימותי ראש בראש ( אמנם בשני משחקים צרפת עוד לא הייתה אלופת עולם)
        בנוסף ב 7 מפגשים נוספים כללת את הולנד וזו בדיוק הנקודה.
        הפעם נראים לכם פחות קלאסיקות כי לא היו קלאסיקות במובן מפגשי ראש בראש.
        איטליה והולנד עפולפני הטורניר
        ובכלל ההפתעות הרבות גרמו לכך שיהיו רק שני מפגשי אלופות עולם .
        זהו הנתון השלילי ביותר מאז מונדיאל 2002 אז היו 4 מפגשים בין אלופות עולם
        וזה הנתון השלילי ביותר בכלל מאז 82 לא כולל 94+98 אך אז הופיעה הולנד.
        גם בחלוקה שלך (שמשום מה נהדרת את מפגשי 06-14 ולמשל ה 1-7 המפורסם )
        עדיין נראה שלכל מונדיאל יש בין 2 ל 6 מפגשים
        ועל פי רוב אם תשים לב אלו הקלאסיקות הידועות המפגשים בין אלופות עולם לשעבר או בינם לבין הולנד שהיא הכי הרבה פעמים סגנית מבלי להיות אלופה.
        אני חושב שכמו שההיסטוריה זוכרת את ה 0-3 של קרואטיה על גרמניה היא תזכור גם את ה 0-3 שלה על ארגנטינה.

        גם קוריאה גרמניה מהבתים ייזכר מאד ברמה היסטורית.

        ובוודאי שלבגיה יפן יהיה מקום מכובד בהיסטוריה של הקלאסיקות ברשימה שלך כזו עוד 20 שנה (שנזכה ) .

        בקיצור צריך פרספקטיבה ואז רואים בצורה נכונה

        1. ה-3-0 של קרואטיה על גרמניה היה ברבע הגמר, לא דומה ל-3-0 בשלב הבתים.
          שים לב שהמשחקים שמונדיאל ציין כולם מהנוקאאוט. חצי מהרשימה שלך מהבתים. מסכים שנזכור את קוריאה – גרמניה כי זה משחק היסטורי שגרמניה עפה בבתים אבל אני דיברתי על משחקים שנזכור בגלל האיכות, לא רק בגלל הסיפור.

          1. 1 לא מדויק דנמרק -אורגוואי שוחק בבתים וגם איטליה ברזיל
            באמת הטורניר המפתיע הזה הביא הרבה משחקים גדולים כבר בבתים.
            אם היית בוחר טופ 10 לכל מונדיאל בפני עצמו אז המונדיאל הזה היה מביא יחסית הכי הרבה משחקים מהבתים.

            משחקי הבתים הגדולים ביותר שלי מ 86
            (ב 82 היה בית רבע גמר המשחק הכי גדול בעיני או לפחות טופ 5 בתולדות המונדיאלים היה שם עם 2-3 איטלקי על ברזיל ).

            86.
            ברה"מ -הונגריה 0-6
            דנמרק -אורגוואי 1-6.

            90 .
            קמרון -ארגנטינה 0-1.

            94
            אין ממש אך מפגשי ארגנטינה היו מרגשים עד ההשעייה של דייגו

            98.
            נגריה מנצחת את ספרד.

            02.
            סנגל מנצחת את צרפת 0-1
            3-3 דנמרק -אורגוואי
            קוריאה מביסה את פורטוגל של פיגו.
            אנגליה מדיחה את ארגנטינה

            06
            ארגנטינה קורעת את סרביה 0-6.
            10
            אין משהו מיוחד אך הנפילות של צרפת ואיטליה זוכרות.

            14

            5-1 הולנדי לספרד.
            ההפתעות של קוסטה ריקה

            2018
            3-3 ספרד -פורטוגל
            0-3 קרואטיה ארגנטינה
            1-2 דרמטי לארגנטינה על ניגריה (כמעט אין תקדים על עולה דרמטית כל כך מהבתים בטח של פייבוריטית זכור לי רק ה 0-1 של אורגוואי על קוריאה ב 90 אך הם היו הרבה פחות פייבוריטים).
            0-2 קוריאה -גרמניה באחת הסנסציות של המונדיאל (בכלל כל משחק גרמני ייזכר כאן ).

    1. אפרופו איסלנד היא הקדימה את קרואטיה במוקדמות המונדיאל .
      הקרואטים בכלל פיטרו מאמן במוקדמות ערב משחקם האחרון בשלב הבתים בקייב מול אןקראינה .
      ניצחון מקומי היה שולח את הקרואטים הביתה אבל הם ניצחו 2-0 ועלו לפליאוף מול יוון אותה הביסו 1-4 בבית במפגש הראשון ויצאו ב 0-0 באתונה בדרך למונדיאל .

  8. מאוד מקווה שצרפת תנצל את היתרון האיכותי שלה ותנצח , ושלא תהיה הפתעה.
    אני מתעב כל נבחרת שמייצגת מדינה שהמשטר שלה ואזרחיה לאומנים דוחים . הקרואטים שיתפו פעולה עם גרמניה הנאצית , רצחו מאות אלפי סרבים, יהודים וצוענים תחת המשטר האוסטאשי.
    הקרואטים הם עם לאומני ומגעיל גם היום .

    Vive La France

      1. אבל יש קשר – ועוד איך . דאבור שוקר , החלוץ המרכזי של קרואטיה במונדיאל המוצלח שלה ב-1998 , ולימים לאומן מוצהר , עלה קצת לפני המונדיאל ההוא לקברו של אנטה פאבליץ' המנהיג הפאשיסטי של קרואטיה ורוצח ההמונים ממלחמת העולם השניה , שקבור במדריד .

        דאבור שוקר הוא היום נשיא התאחדות הכדורגל של קרואטיה.

  9. בקשר לנקודה 2, כדורגל הוא המשחק הכי פופולרי ואהוב בעולם, אבל מצפיה במונדיאל, רוב הזמן, בכל משחק, רואים מסירות בין הבלמים, לרוחב, עם קצת עזרה של הקשרים, והרבה החזרות לשוער. זה מביא אותי לחשוב על פתרונות כמו חוק הגבלת זמן למעבר החצי, הגבלת זמן ההתקפה (כמו חוק 24 שניות), ועוד. אולי החלוץ המרכזי צריך לשחק בעמדת הבלם?
    מכל הנבחרות, הכי עצבנה אותי דווקא בלגיה שאני מחבב, בגלל הכישרון והיכולת ללכת קדימה מצד אחד, והנטייה להחזיר לאחור כדורים מצד שני, אפילו כשיש יתרון והם בעמדה קדמית על סף רחבת ה16.
    היחיד שלא עשה את זה היה אדן הזאר שכל הזמן דחף קדימה.

  10. מונדיאל טוב היה, לא מדהים. איכות בסדר, היה בעיקר מהנה.
    המשחק הגדול היה יפן בלגיה לדעתי.
    צרפת ארגנטינה היה עניין של הגנות לא מספיק טובות. משחק טוב סהכ, לא הסטורי.
    הנבחרת הטובה במילניום האחרונות היא גרמניה, סיימה את 4 המונדיאלים הקודמים במקומות: 2,3,3,1+ גמר יורו וחצי גמר יורו
    כמו כן ספרד עם זכיה במונדיאל ופעמיים ביורו
    אחריהן צרפת וברזיל

    1. מאז 98:
      גרמניה – זכייה במונדיאל, גמר מונדיאל, גמר יורו
      ספרד – זכייה במונדיאל ושתי זכיות ביורו.
      צרפת – זכיה במונדיאל, גמר מונדיאל, זכייה ביורו, גמר יורו. היום גמר נוסף.
      גרמניה יותר יציבה וכמעט תמיד עושה חצי גמר אבל צרפת מדרגה מעל למרות הנפילות לאורך השנים כמו ב-2002 ו-2010. ספרד עם 3 זכיות אבל בכל השאר כשלונות.

  11. עד הערב, טעמי המשחק הגדול של המונדיאל הוא בלגיה-ברזיל.
    מחצית ראשונה שיא של בלגיה, ניצול מקסימלי של יכולת ההתקפה המתפרצת.
    מחצית שניה עצומה של ברזיל, עם כל היכולות, וקורטואה נועל את השער עד השניה האחרונה.
    זה גם מפגש בין 2 מ-3 או 4 הקבוצות הטובות בטורניר. וכל מפגש שמעיף את ברזיל במונדיאל הוא גדול. בטח כשהיא מס' 1 בטורניר.

    בלגיה-יפן ייתפס כקוריוז. היתה דרמה אבל זה תכלס העכבר ששאג, עד שהבלגים הבינו את הטעות.
    צרפת-ארגנטינה – מפגש בין שמות גדולים והתוצאה אגדית. אבל תכלס? ארגנטינה היתה פח, ונתנה לאמבפה את 15 דקות התהילה שלו.

    1. ממש חולק עליך לגבי יפן – בלגיה. אולי לא ראית את המשחק ואולי זה מצטייר מאיך שהמשחק התפתח אבל זה ממש לא היה העכבר ששאג, היו ליפנים 3-4 הזדמנויות להבקיע את השלישי ובכלל היה משחק בקצב מטורף. זה לא שהיפנים עקצו פעמיים ומאז הבלגים ישבו להם על השער. שלא לדבר שהשער השלישי בתוספת הזמן הגיע אחרי קרן של יפן שבנאיביות העלו את כולם וחטפו במתפרצת. היה משחק ענק שרק בגלל שמדובר ביפן לא זוכה למספיק הערכה.

  12. תודה שגיא. מעולה
    צרפת בדו ספרתי (מינימום 3:0) קל
    קרואטיה בקושי תעבור את החצי. לא מזלזל חס וחלילה, קרואטיה ריגשה, אבל צרפת זה ג״ס

          1. אמבפה בכלל זה ראסל ווסטברוק. שניהם דומים לצב.

            הכינוי של אמבפה זה דונטלו כי הוא דומה לצב נינג'ה (אמיתי). גם ראס דומה לצב נינגה ושניהם מהירים כמו צ'יטה.

            דוראנט בכדורגל יש רק אחד=רונלדו. סקורר מחונן.

          2. הסיכוי של קרואטיה זה בונקר חזק ולגרור לפנדלים, ניסיון בטוח יש להם. אבל שער מקרי ממצב נייח יכול לשנות את כל התמונה.
            פורטוגל עשו את זה לצרפת ב2016. הבעיה שאז אמבפה לא שיחק בנבחרת. היו שם בהרכב גרינזמן, גירו, מטוידי, פוגבה, אומטיטי ולוריס.

  13. פוסט סופר מקצועי כמו קודמיו. קשה שלא להסכים עם הנ(יי)אמר אבל בכל זאת אחלוק על הסיפא שלך:
    קרואטיה בעלת 9 הנשמות תיקח את הגמר במשחק קשה לצפייה.

  14. לפחות בינתיים היוזמה אצל הקרואטים אבל ברור שזה למראית עין וצרפת תלך על מתפרצות כשהמצב קצת יירגע.

  15. איזה אנטי קליימקס.
    קרואטיה מגיעה למשחק, צרפת לא עושה כלום.
    ואז כדור חופשי חאווה לגמרי, וגול עצמי.

    לא גולדן ולא סטייט. השפיץ של הכלום.

    1. שפיץ שפיץ אבל צרפת כבר התעוררה ועכשיו היא תמשיך
      ככה זה כדורגל, לא משחק לבעלי עצבים חלשים

    1. אם סומסום מעריץ אתם יודעים שזה טוב
      עוד דברים שהוא מעריץ:
      להציק
      להחליף כינויים
      להעליב
      לקלל ולקנא
      להיות חרא

    2. הבלוג החי של הכדורסל הוחרב אולי אפשר לשמור על הבלוג של הכדורגל נקי?
      רק עוד מחצית אחת . . .

  16. היד עצרה את הכדור מלהמשיך במסלולו ואז הרגל הוציאה החוצה. נראה לי פנדל מוצדק.
    אסור להספיד את הקרואטים האלה . . .

      1. החוק מדבר על כוונה, הכדור פספס את הראש של קאנטה(?) במילימטר ועבר אל פרישיץ, שלי זה נראה שהוא ניסה להוריד את היד ולהמנע מכך, פשוט לא היה לו זמן להגיב

      2. לא יודע, הטורניר הזה גרם לי להאמין שהשופטים אף פעם לא יודעים מתי אמורים לשרוק לנגיעת יד, שכל פעם שהם שורקים אני אוטומטית בטוח שהם טועים.

  17. רק בכדורגל קבוצה יכולה להיות פחות טובה משמעותית מהקבוצה השנייה ולנצח במשחק. צרפת לא עשו כלום כל החצי הראשון ועדיין מובילים 2-1. מקווה שקרואטיה יתגברו על הפיגור הזה.

    1. פחות טובים מדמעותית??? קרואטיה עם בעיטה אחת לשער לא הגיעה לשום מצב במה היא יותר טובה החזקת כדור?? די לרמות

    2. פחות טובים מדמעותית??? קרואטיה עם בעיטה אחת נורמלית לשער לשער לא הגיעה לשום מצב במה היא יותר טובה החזקת כדור?? די לרמות. חבל אמבפה לא גמר את זה עכשיו ההזדמנות הכי טובה של צרפת

  18. 1-7 בבעיטות לשער של קרואטיה
    הבעיטה היחידה של צרפת היא הפנדל
    ועוד גול עצמי אחרי פאול שנראה יותר כמו הצגה

  19. בס"ד

    טוב,
    אז ככה.

    לאורך הטורניר מודריץ' היה הכי משמעותי וראוי לMVP.
    זה מה שיקרה אם קרואטיה תזכה.
    למרות שנתקלה בנבחרות פחות חזקות וסיכוי סביר שלא הייתה שורדת את ברזיל/בלגיה.

    אם צרפת תזכה גרייזמן יקח כי הוא זה שלקח אחריות.
    הוא הבקיע ובישל יותר מאמבפה גם אם זה היה בפנדלים ובעיטות חופשיות. בפועל הוא המנהיג של צרפת.

    אבמפה חוץ ממשחק אחד לא הראה המון, וגם כל ה"קונצים" שלו הם לרעתו.

    לקבי קאנטה- אני חושב שהוא השחקן שאין לו תחליף. כמו שלדעתי ברזיל הפסידה בגלל שקאסמירו לא שיחק. הוא השחקן שמעמיד לה את הקישור ומאפשר לה לשחק עם 4 שחקנים התקפיים.

    הוא בהחלט יכול היה לקבל את הMVP אך לדעתי גריזמן יקח.
    זה גם חלק ממשהו יותר רחב.
    גריזמן גם יקח את שחקן השנה בעולם- כיוון שזכה במונדיאל והיה מרכזי וגם הביא לאתלטיקו את גביע אופ"א(כולל שני שערים בגמר).
    רק מחדד כמה ברסה הייתה אדירה אם היה עובר אליה.

    הוא גם חלוץ מטרה שמבקיע וגם שחקן יוצר(תסתכלו על מפת החום במגרש שחלקה הגדול קרוב למחצית המגרש. זה אגב הצחיק אותי שהשוו בחצי בינו לבין לוקאקו ולא להזאר).

    לסיכום: שני השחקנים החשובים של צרפת הם גריזמן וקאנטה כאשר לדעתי לקאנטה יש פחות תחליף.
    למרות זאת המנהיג הוא גריזמן, הוא גם הכוכב וגם השחקן ההתקפי ולכן הוא יזכה, אם יזכו במונדיאל.

  20. נא לחבוש קסדות, המחצית השניה תהיה קשה לצפייה. קרואטיה עם המחמאות (פליקנס), צרפת עם הסוויפ הג׳נטלמני

    1. איווניר דביל מת דקרואטיה ינצחו ובוכה על פנדל 200 אחוז ומזיין את המוח שקרואטיה טובה במה היא טובה בקושי יש להם בעיטה לשער. יאללה אמבפה תגמור את המשחק במתפרצת

  21. אמבפה מתעלל בררואטים באגף. חייב לשפר רגל שמאל אמבפה שקוף והולך ימינה תמיג אם היה לו שמאל היה משחיל בומבה לשער. תם הטקס

  22. אוי ואבוי
    לא רוצה לראות שוב את הגול של פוגבה.
    כואב על הקרואטים, קודם חילקו מתנות ועכשיו סופגים מהליצן הזה.
    לא רואה את הקרואטים משווים.

  23. פוגבה פשוט אדיר – בעיטה טיל בימין ואז מייד מדויקת בשמאל.
    אבל לפני זה שתי מסירות עומק אדירות ומהירות תחת לחץ למרחק של כ 40 מטר או יותר ישר לאמבפה לרגל, פשוט דיוק קליני.

  24. נגמר המשחק לצערי, הימרתי על קרואטיה אחרי המשחק הראשון שלהם אבל חסר להם עוד חלוץ כדי לנצח את המשחק הזה.

    1. וזה עוד שאמבפה טירון עם רגל שמאל חלשה ועדיין חסר חוש לשערים שזה יגיע עוד כמה שנים חליפי יהיה מאושר חחח לוריס קריוס בארטוס

  25. יש קרב על האמויפי בין אמבפה לגרינזמן קרי מול דוראנט דה שוט חחח מעניין מי יקבל המחיר של אמבפה מתווסף דולרים על כל מהלך חח

        1. חח שמחחחח, הבקיע את הגול החשוב של הגמר והיה המצטיין בו.
          גם בטורניר כולו, יש לו קייס לגמרי לא רע.
          גריזמן היה אפור כמו עכבר.
          אמבפה מדהים אבל far and few between.
          קאנטה גמד מדי.

          1. אני אחזור על דברים שכתבתי כבר, אבל לומר שגריזמן אפור זה לפספס לגמרי את השחקן. מדובר בחלוץ, שמעבר לזה שהוא גם שחקן יוצר וגם לוחץ על ההגנה מצוין, בנוסף גם קובר אותך עם מיליון פעולות קטנות ואפורות לכאורה, חלקן בכלל באיזור החצי או בחצי הצרפתי, ששני-שליש מההתקפה של צרפת מתבסס עליהן (השליש הנוסף זה כדורי עומק לאמבפה). צריך פשוט לעקוב אחריו משחק שלם ולהשוות לתרומה של שחקנים אחרים ביצירת התקפות מעבר מסוכנות. אף אחד בצרפת חוץ מאמבפה (שעושה דברים אחרים לגמרי) אפילו לא קרוב אליו.

  26. בס"ד

    מדהים כמה מודריץ משמעותי.

    אפשר להבין מהיחס של הצרפתים.

    כבר כשמקבל הכדור קרוב לשער הקרואטי יש עליו שמירה.

    החליפו את הקשרים האחוריים שסוגרים איתו לשמור רעננות

  27. אז אין חברה חדשה במועדון אלופות העולם.
    חבל, הפעם זה היה קרוב
    בפעם הבאה כבר יחזרו ברזיל, ספרד, גרמניה, איטליה לצמרת הגבוהה, ביחד עם צרפת, ואולי גם ארגנטינה ואנגליה

  28. חבר'ה אתן לא בכיוון לכו תקראו את החוקה ותגידו לי אם היה שם פנדל.
    ברגע ששחקן מתרומם לנגיחה מן הסתם היד שלו באויר ומרוחקת קצת מהגוף. אם היה עוצר את הכדור בדרך לשער ניחא.
    אם גם לא היתה יד מורמת בכוונה וגם במרחק סביר מהגוף וגם לא לכיוון השער וגם לא הסיטה את הכדור בצורה משמעותית- אין פנדל!!

    גם אם 100 שופטים ו 100 פרשנים יגידו שהיה פנדל זה לא מעניין.
    לא כל יד הוא פנדל ולא כל מגע ברחבה הוא פאול.

    אחרת אנחנו נהיה עם 50 פנדלים בכל משחק.
    זה לא הגיוני שפאול שלא שורקים אותו במרכז המגרש יישרק ברחבה
    (כיוון שלא עושים VAR על פאול של אמצע מגרש אלא רק רחבה…)
    לכן נוצר מצב אבסורדי

    1. השחקן הזיז את היד בכוונה לעצור את הכדור. התנועה הכי מכוונת שיכולה להיות. תראה שוב איך הוא בכוונה מוריד את היד לעצור את הכדור בכוונה. פנדל ודאי.

      1. ממש לא הייתה כוונה.
        אני כן מסכים שלאור העובדה שהיד הייתה מושטת ורחוקה מהגוף, והשופט פנה לוידאו, אין ברירה לפסוק על זה פנדל. אבל לא הייתה כל כוונה ותנועה מכוונת – אחרת גם השופט וגם הקוון היו שורקים על זה במיידי, ולא מחכים ל- var. מבחינת השופט זה היה כדור ירוי, ורק כי ראה בהילוך החוזר שהיד מושטת הוא פסק לפנדל.

      2. ממש לא הושיט את היד בכוונה.
        הוא קפץ לנגיחה וככה קופצים לנגיחה.
        אין שום סיכוי שמי ששיחק כדורגל בחייו אומר לך אחרת!

    2. אתה צודק שיש אבסורד שה-var הוא כרגע רק על אזור הרחבה. עדיף שהוא יהיה על כל המגרש (ושהשופטים ילמדו את החוקים).
      אבל, בוא נגיד שאתה בנק. אתה מגן על הכסף כשהוא מועבר אל הבנק. יש מכונית משוריינת, מאבטחים חמושים, מסלול מוגדר מראש. אבל את עיקר האבטחה, ברמה חסרת תקדים, אתה שם על הכספת בבנק. מאמין שבעתיד הטלוויזיה תעזור לשפוט גם בשאר המגרש. כרגע, כשהאילוצים לא מאפשרים, put your money where your money is.

  29. הניצחון הזה של צרפת פשוט היה בזכות המחצית הראשונה –
    סיימו ביתרון 2-1 בלי שעשו כמעט כלום.
    באסה שגם הפאול בגול הראשון שלהם היה גבולי עד לא קיים, ושהנגיעת יד של פרישיץ׳ הייתה גבולית לא פחות, אבל בסוף אי אפשר לגמרי להכריע ולהגיד שאלו היו טעויות שיפוט מובהקות. פשוט נאחס עצום של הקרואטים, וים מזל לצרפתים.
    ברגע ששמו את השלישי במחצית השנייה, לקרואטים כבר לא היה אוויר ורוח קרב לצאת מהפיגור הזה.

    אבל אולי זה רק מדגיש את העצמה של הצרפתים – לנצח 4-2 בלי להרשים? זה מרשים!
    מעניין אם יצליחו לשמור על הרמה ביורו ובמונדיאל הקרובים. בהתחשב בגיל הצעיר של אמבפה, הם בהחלט מסוגלים לקטוף עוד תואר או שניים בעשור הקרוב.
    והקרואטים? מסכנים, כי זה השיא של רוב השחקנים המובילים בסגל הזה, קשה לי להאמין שיגיעו כזה רחוק בטורנירים הבאים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט