חברי צוות קטנונים / מנחם לס

 

קטנונים

אני לא יכול לעבור בשתיקה על כמה תגובות של שני חברי צוות, גיא רוזן (שהוא גם סגן עורך) ועידו גילרי (שהוא אחד הכותבים והמגיבים הפעילים ביותר, ואחד שאני מעריך מאד את הידע שלו) שנכתבו בקשר ל'מעורב' שכתבתי אתמול בקטע תחת הכותרת

"לברון ל-SI: המטרה בהחלטה לעבור ללייקרס לא היתה להשיג אליפויות!"

(הייתי עובר על זה בשתיקה אילולא השניים פגעו בי אישית, ובנוסף לכל הצרות אשתי ואני עומדים לעזוב לטנסי לבקר את הנכדה אמי מישראל המשתתפת בסמינר "מנהיגות" ב-AUSTIN PEAY STATE UNIVERSITY בטנסי, 8 שעות נסיעה כי צריכים לחצות את כל הרי הסמוקיס, אז אני לא יודע כמה זמן יהיה לי להיכנס ולכתוב).

הכותרת וכל מה שבא אחריה היו תוצאה של ידיעה ראשית שהתפרסמה אתמול ברוב האתרים על מה שאמר סוכנו (וחברו האישי הטוב של לברון זה 17 שנים) ריצ'י פאול:

In 2010, when he went to Miami, it was about championships,” Paul told Sports Illustrated. “In 2014, when he went back to Cleveland, it was about delivering on a promise. In 2018, it was just about doing what he wants to do.”

הידיעה פורסמה כי התחילו כל מיני שאלות ותהיות מדוע לברון בחר דווקא בלייקרס ובאל.איי.

נכנסתי ל-SI CROSSOVER וראיתי כתבה גדולה על לברון שנכתבה ע"י לי ג'נקינס במגזין העומד לצאת לאור מחר או מחרתיים, ובאותה הוצאה היה עוד מאמר על לברון שנכתב ע"י ג'ק מקלום, על ה-ALLURE (קסם, משיכה) של לוס אנג'לס, והקסם להיות הממשיך של גדולי שחקני ה-NBA ששיחקו בלייקרס:

 

(התמונה ממאמרו של ג'ק מקלום)

.

במאמר מקלום מדבר על ההעדפה של לברון להתערבב בין הסלבריטיס של אל איי שישנם כה רבים כאלה, ואהבת החוף. כמו כן על רצונו שבנו ילמד וישחק באותו בית ספר, ולו תהיה הזדמנות לחזות בבנו משחק, ועוד ועוד.

אז במקום לכתוב על זה, עשיתי מזה כזה מן דו שיח, כי מקללום לא כתב את מה שכתב מבלי לדבר על כך עם לברון.

הוא ממשיך וכותב על לברון שלא מתבייש להביע את דעותיו הפוליטיות, כפי שקרים עשה לפניו, ושאל. איי. היא המקום הטוב ביותר להמשיך את מה שהגדולים מכולם התחילו, כש"ניצחונות" ו"אליפויות" אפילו לא מוזכרים פעם אחת (גם לג'רי ווסט ווילט צ'מברליין היתה רק אליפות אחת בלייקרס).

במאמרו של לי ג'נקינס (שבגלל המהירות בה עלי לעבור על דברים כתובים החמצתי שהיתה זו פגישה עם ריצ'י פול ולא לברון עצמו, וכשנוכחתי בטעות ציינתי אותה בהערה, אבל לפי עידו "זה לא מספיק", כלומר הייתי צריך לדעתו לכתוב הכל מחדש) ריצ'י מסביר בדיוק מה שכתבתי: שבשנים הראשונות בקאבס זה היה עניין של לבנות את מעמדו כשחקן. במיאמי זה היה עניין של אליפויות. החזרה לקליבלנד היתה להביא אליפות ראשונה לעיר, ולרומם את כל מערב אוהיו מהדיכאון הכלכלי בו היא שוכנת, דבר שהוא השיג בגדול, ועתה הגיע הזמן לעשות מה שהוא רוצה: להצטרף לגדולים.ליהנות ממה שהוא רוצה ולא מה שאחרים רוצים. ולי ג'נקינס מסיים:

But James, like any aspiring Hollywood producer, thinks big. A juggernaut on South Beach. A homecoming to Northeast Ohio. And now, a celebrity marriage in Los Angeles, the union of the NBA's signature player and its signature franchise. LeBron and the Lakers, a match made in commercial heaven. Together, as all sorts of A-list couples could attest, their wattage does not simply double. It multiplies exponentially.

James's championship in Cleveland is forever, but the charm of his return is gone, replaced by new expectation in L.A. Basketball's biggest fish has entered the aquarium.

כל מה שכתבתי – הכול – מבוסס על קטעים כמעט זהים שנכתבו בצורה זו או אחרת ב-ספורטסנאוט, בלארי בראון ספרטס, ביארדבארק, בפנסיידד, ב- B/R וב- SI

הנקודה הראשית גם אצל מקללום וגם אצל ג'נינגס, וגם במה שריצ'י עצמו אמר בשם לברון – וזאת היתה הנקודה העיקרית בכל הקטע שכתבתי – היא שהוא לא הגיע ללייקרס במטרה עיקרית וראשית לקחת אליפויות. הוא בא כי זאת היתה העדפתו מבחינת חיים בעיר, במזג האוויר, משפחתו, האפשרויות הכלכליות. וכן, הוא הזכיר גם את התלהבותו לשחק עם צעירים מוכשרים כמו שיש ללייקרס.

תשוו את הקטע שלי לקטע שנכתב בלארי בראון:

LARRY BROWN SPORTS

here’s a whole plethora of reasons LeBron James decided to move on from his Cleveland Cavaliers this summer and join one of the most notable franchises in sports history.

1( Suiting up for the Los Angeles Lakers will enable James to play for a franchise that boasts some of the game’s greats, current president Magic Johnson and Kobe Bryant included.

2(Looking at a career in the entertainment industry as a producer following his NBA career, Los Angeles offers the allure of Hollywood. On the court, these Lakers are a young and entertaining product. It’s much different than the Cavaliers squad James left.

3(But was winning a title one of James’ biggest reasons for joining the Lakers? According to his agent, Rich Paul, it wasn’t.

*********************************

האם מישהו רואה דבר אחד שכתבתי שלא כתוב כאן – אולי בצורה שונה אבל עם אותה כוונה?

        ***********************************.

תגובות:

 

גיא רוזן, סגן עורך:

 

הבעיה היחידה היא שהציטוט, כפי שמנחם הביא אותו,
לא נאמר, או נכתב, במקור.
למעשה, כל המקורות ללא יוצא מן הכלל, מספרים סיפור שונה. הפוך

 

הפוך? מה הפוך? הדבר היחיד שהפוך הוא שבלבלתי בין מקללום וג'נקינס, ואת מי זה מעניין בכלל? ואת הציטוט מריצ'י הבאתי, ומה שכתב מקללום על לברון הפכתי למן "שאלות ותשובות" להוסיף קצת צבע לכתיבה.

גיא רוזן:

לא כתוב בשום מקום באותה כתבה בספורטס אילוסטרייטד:

"אני ידעתי כבר מזמן שהלייקרס היא הקבוצה בה ארצה לשחק, ולוס אנג'לס היא העיר בה ארצה לגור, אלא כמובן שלא יכולתי להביע את רצוני לפני שהזמן היה נכון עבור זה."

מה שכן כתוב זה:


…"In 2018, it was just about doing what he wants to do""
James was leaning toward L.A. for days, and according to

"those outside his direct orbit, for month

טוב. "FOR MONTH" זה לא בדיוק "אני ידעתי כבר מזמן". אבל תקראו את מקקולום וג'נקינס ותוודאו לעצמכם אם לברון  "ידע זאת מזמן או לא". מזה ועד "הציטוט, כפי שמנחם הביא אותו,
לא נאמר, או נכתב, במקור.
למעשה, כל המקורות ללא יוצא מן הכלל, מספרים סיפור שונה. הפוך

המרחק גדול. למעשה ענק.

עידו גילרי:

 

מנחם , זה כבר הגזמה פראית. אתה לא יכול פשוט להמציא ראיון של ג'נקינס עם לברון. היחיד שאמר דברים שמתקשרים למה שכתבת כאן הוא ריץ' פול הסוכן שלו. גם אז הוא אמר דברים שונים שאתה מעניק להם פרשנות משלך (לזכותך ייאמר שלא רק אתה אלא גם אחרים ישר קפצו על הדברים של פול כדי לומר שלברון לא בא ללייקרס כדי לקחת אליפות).
אבל כל זה הוא רק פרשנות שממש ממש אי אפשר להציג כך. רמונה שלבורן למשל מציגה תמונה קצת אחרת

"פרשנות שממש ממש אי אפשר להציג כך. רמונה שלבורן מציגה תמונה קצת אחרת"

אז תסביר אתה פרשנות אחרת למה שנאמר, ותסביר לי ולקוראים בקיצור כיצד רמונה שלבורן מציגה "תמונה קצת אחרת". איזו תמונה היא מציגה ששונה משלי?

 

עידו גילרי

זה שאתה מוסיף הערה קטנה בסוף לא משנה את זה. אתה לא יכול להציג את הדברים כך במיוחד שהם לא מופיעים ככה בשום אופן בכתבה של ג'נקינס עליה אתה מסתמך

טעיתי וחשבתי שלי ג'נינגס דיבר עם לברון ולא עם ריצ'י. אבל אולי תסביר לי ולגולשים מה ההבדל?

מנחם לס

עכשיו ירדה לי אבן ואני יכול להמשיך בחיי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 153 תגובות

  1. מנחם אתה ממשיך להכות ולא נס ליחך.
    אני קראתי מה שגיא ועידו כתבו ואפילו סימנתי לגיא + על זה שזה לא היה ציטוט של לברון.
    אבל מה זה בכלל חשוב ולמה כל כך אכפת לך שהם מתקנים אותך על דברים ודיוקים שלא באמת אכפת לך מהם גם ככה?
    הלוואי עלי להתנהג ככה בגילך כי רוב הסיכוי שאהיה כבר אפאתי לגמרי אם בכלל אגיע לגילך . . .
    בקיצור take it easy ודרך צלחה
    🙂

      1. לא, זה לא. וזו בדיוק הייתה הנקודה של גיא ועידו. חבל שאתה לא מבין את החשיבות שבבדיקת נכונות דברים לפני פרסומם. חבל גם שכתבת את הטור הזה. אני מאד מקווה שגיא ועידו ימשיכו להיות חלק חשוב באתר הזה.

      2. עזוב מנחם
        לא צריך לקחת דברים ללב
        רבים מאיתנו מרגישים לא נוח עם תקיפות האלה ולמען האמת אני לא עוקב כלל אחרי מה שגילרי כותב ולכן בכלל לא ידעתי שהתעורר ויכוח.
        אני יודע רק דבר אחד מה שאתה כבר שכחת אולי פעם בעוד 100 שנה הם ידעו. בטח שהניסיון שלך גדול יותר. רק נזכרתי פה שאמרת לפני כמעט שנה שלברון עובר ל LA בסוף השנה והיו רבים בבלוג שחשבו שיצאת מדעתך 🙂 עצם זה שהדבר אכן קרה מראה שלחושים של אדם שנמצא באן בי איי כ 60 שנה צריך לתת קצת יותר כבוד!

        1. בשבילך כל פעם שלא מסכימים אם מה שאתה כותב זו תקיפה.
          אז תמשיך להתעלם, זה רק גורם לך להיראות ילדותי יותר.

  2. חח מנחם אל תדאג אנחנו מאמינים לך ומבינים לא מחפשים בנרות הלך הרוח די ברור. הצדק עמך אל תקח ללב. באופן אישי אני הכי אוהב את הפנינים שלך ושל דה שוט על כרמלו. אני זוכר שאמרתי לך שהאגדה על כרמלו ראויה לדה שוט כי הוא היחיד שאוהב אותו ואתה אמרת שגם אתה אוהב אותו ואני רפה הבנה 🙂

  3. זה באמת לא משנה, לברון ידע שהוא הולך ללייקרס זמן רב, לפחות מפגרה שעברה, כנראה יותר.

    עובדה שהוא לא טרח להיפגש עם אף אחד אחר חוץ ממג'יק, ורק התאגיד המשיך לפזר מסכי עשן בכאילו.

    בגלל זה מאוד עצבן אותי הקטע המסריח שעשה בפוטו-פיניש לפילי הרכיכות.

    חלק גדול מאוד מהעניין שלו בלייקרס זה סביב העיר ומה שהיא כוללת.

    עוד חלק גדול זה סביב מג'יק, שהוא רוצה להתחכך בו וגם יודע מצד שני שהבנאדם יהיה סאקר שלו ויעשה כל מה שהוא יגיד לו, כמו שהוא אוהב (הוא לא הולך למקומות אחרים מלבד מיאמי, שם מחל על כבודו בהתחלה מול ריילי כדי לקושש אליפויות).

    אוהב לשחק עם הצעירים? בתחת שלי.
    הטריד כבר שניים מהם בפגרת האולסטאר ויטריד אחרים בשמחה עבור עוד סופרסטאר.
    אוהב כ"כ צעירים שמייד עם בואו סגר על כמה וטרנים שיתפסו להם דקות.
    הוא מרגיש מאויים מצעירים בגלל צעירותם וגם מתנשא עליהם באותו הזמן.

    וולטון כבר לא ישן שבועיים, מנסה להבין מה הוא הולך לעשות כדי להתמודד עם מה שנחת עליו, עושה סבב שיחות החל מהגננת של השיקוץ בטרום-חובה ועד הגננת שלו בקליבלנד (טיירון לו).
    הוא יודע שאין לו צ'אנס.

    לגבי קטנוניות אנשי הצוות הנ"ל, אלה הם ולא תשנה זאת.
    והאמת שבקרב אנשי הצוות יש רעות גדולות פי כמה וכמה מקצת קטנוניות, השניים חסידים בפנקס שלי.

    1. בדיוק. חכה שהם יהיו בפלייאוף איזה הישג זה יהיה יריצו אותו לmvp ווינדורסט יבוא עם סיפורי הספרטקוס שלו 🙂

  4. שילוב אידיאלי זה קר ולברון שניהם ציניקנים מצחיקים וכל היום היו מחמיאים אחד לשני למרות שהיו חושבים הפוך.

  5. דוק, הכל בסדר. זה ימי פגרה, לא קורה כלום אז אנשים מחפשים קטנות (אם כי בעצם כל השנה הבאה אמורה להיות ככה, אז אולי אתה כן צריך להיות מודאג).

    1. אנשים לא "מחפשים קטנות" בגלל הפגרה. עובדות הן עניין משמעותי. אולי לא בעיניך אבל בעיני כן. אחר כך ראינו כאן מספיק מקרים שאנשים מפתחים כל מיני דעות מאד מגובשות על אנשים אחרים בגלל "ציטוטים" שהם קראו.

          1. תראה, אני מבין שזה משהו עקרוני מבחינתך (כי זה קורה הרבה ומנחם עיתונאי וכו'), וברגע שזה עקרוני זה לא באמת משנה באיזה חלק של העונה אנחנו. אז אני חוזר בי. יש לך פה תפקיד ואם משהו לא נראה לך אז לגיטימי שתמחה, גם אם לאחרים זה לא נראה כמו נקודה משמעותית.

  6. היי מל, במקום לעשות להם דה לגיטימציה, אתה צריך להודות להם שמנעו ממך, הגם שבטעות, לפרסם מידע שגוי.
    אני הייתי שמח אם היה מי שהיה מספיק חשוב לו לתקן לי טעויות עובדתיות בטורים.
    מעבר לשזה שלכתוב פוסט שתוקף חברי צוות, לדעתי, זה לא ראוי.
    זה כבר נהינ טרנד שמי שמעירים לו בטור שלו באופן שאינו לרוחו עושה שיימינג. בד"כ זה לאנשים שידוע שיגיבו בצורה מאופקת. לא הגון לדעתי.

    1. מתן, לחפש טעויות עובדתיות בטורים שלך היא משימה סיזיפית וחסרת תוחלת שאני לא מאחל לגרועים שבאויביינו… 😉

  7. מנחם, אני לא הולך להיכנס לויכוח כי אתה במילא לא תודה שמה שאתה עושה לא בסדר. אנשים מתייחסים אליך כאל מקור עיתונאי וזה שם עליך אחריות מסוימת. אם אתה לא מוכן לקחת את האחריות הזו אז יש לזה תוצאות.
    אתה באופן קבוע עושה את זה. אתה רוצה שלא יהיו תגובות "קטנוניות" אז פשוט תפסיק להמציא ולעוות. זה לא מסובך.
    אתה רוצה לעשות דיאלוג כמו שהוא בדמיונך – אני בטוח שאנשים יהנו לקרוא את זה רק תציין את זה כי אנשים מתייחסים למה שאתה כותב כעובדות.

    1. עידו. הסר דאגה מליבך. הרוב המוחלט של קוראי האתר (אני כנראה חציון וממוצע שלהם) מבין שמנחם לעיתים לא מדייק כדי להביא את רוח הדברים לפי פרשנותו, וגם שמח לקרוא את התיקונים שלך. אבל אין צורך להפוך זאת להתנגחות.
      עצתי היא שתתקן בעדינות יתרה ותמשיך הלאה. אתה ומנחם הם 2 כוחות מנוגדים אך עילאיים של אתר זה. כל אחד מביא רוח אחרת.
      גיא גם אתה 🙂

      1. אני ממש לא מנסה להפוך את זה להתנגחות ולמעשה לרוב אני מתקן רק כשאני רואה תגובות שמתבססות על הדברים שנכתבו כמידע שגוי.

      2. אין שום דבר עילאי בגילרי, זה כמו לנסוע על טויוטה – לא יתקלקל אבל עדיף כבר ללכת ברגל, יותר מעניין

    2. ׳עובדות׳… ׳אחריות׳… מי ישמע. כולה מקשקשים פה הופס, ואף אחד לא מתייחס לטורים פה כרפרנס לדוקטורט. לא צריך לקחת הכל ברצינות תהומית וזעם קדוש.

      הבינג סד דת, בדיוק באותה המידה אני חושב שאתה יכול להמשיך לתקן ומנחם לא צריך ממש להעלב ממך. התיקונים שלך ברובם מעניינים, הגם שאפשר לעשות זאת טיפה יותר בכבוד כשמדובר באדון בן 81 שכותב אלפי מילים כל יום ונותן לנו כל כך הרבה בהתנדבות.

      1. כבוד הוא ענין הדדי, בלי קשר לגיל ואם תבדוק את ההיסטוריה של "מערכת היחסים" הזו הוא בדרך כלל מאד חד כיווני אז תעשה לי טובה ואל תטיף לי על כבוד. מנחם מתייחס לעצמו כעיתונאי וכך גם רבים מהקוראים. דיסאינפורמציה שמגיעה מדמות כזו (אבל גם מכל אחד אחר כאן) על בסיס קבוע היא בעייתית מאד בעיני.

        1. האמת היא שמשתמע ממה שכתבתי שמנחם מתייחס אלי בחוסר כבוד אז חשוב לי לציין שזה רק בנוגע לתגובות ההדדיות בפוסטים באתר, בתכתובות האישיות ביננו זה אחרת לגמרי וזה משהו שאני מאד מעריך.

        2. עידו, הטעות היחידה שהיתה לי היא שחשבתי שלי ג'נקינס דיבר עם לברון ולא עם סוכנו. התנצלתי על כך עם הסבר קצר.

          זה כלום. ממש כלום.

          מה שמטריד אותי הן ההערות שלך שבקשתי להן הסבר ואתה מתחמק מהן:

          1. אתה כותב (בקשר להסבר שלי על מה שלברון – אוקיי, ריצ'י אמר):

          . היחיד שאמר דברים שמתקשרים למה שכתבת כאן הוא ריץ' פול הסוכן שלו. גם אז הוא אמר דברים שונים שאתה מעניק להם פרשנות משלך

          אז תסביר במה ההסבר שלי הוא שונה מהדברים שהוא אמר, וכיצד פרשתי אותם לא נכון.

          ואז אתה כותב:

          2. "אבל כל זה הוא רק פרשנות שממש ממש אי אפשר להציג כך. רמונה שלבורן למשל מציגה תמונה קצת אחרת"

          ואני עניתי לך

          "אז תסביר אתה פרשנות אחרת למה שנאמר, ותסביר לי ולקוראים בקיצור כיצד רמונה שלבורן מציגה "תמונה קצת אחרת". איזו תמונה היא מציגה ששונה משלי?"

          ובמקום לענות לשאלותי אתה כותב על 'האחריות שלי כעתונאי'.

          1. אתה באמת רוצה לנהל את הדיון הזה? בבקשה.
            1. הנה מה שריץ' פול אמר לג'נקינס:
            Paul is reluctant to overstate the significance of the sit-down because no single exchange delivered James to Los Angeles. Even pinpointing a primary motive behind James's third free-agent decision is difficult. "In 2010, when he went to Miami, it was about championships," Paul continues. "In 2014, when he went back to Cleveland, it was about delivering on a promise. In 2018, it was just about doing what he wants to do."
            הנה מה שאתה כתבת :
            בשנים הראשונות בקליבלנד רציתי רק למסד את מקומי בין שחקני ה-NBA הטובים ביותר. במיאמי – אני מודה – התחברתי לחברי כריס בוש ודוויין ווייד להשיג אליפויות. זאת היתה מטרתי היחידה. חזרה בקליבלנד? רציתי לרומם את העיר. להביא לה גאווה עם אליפות שמעולם לא היתה לה בכדורסל. ברגע שהשגנו אליפות הרגשתי שעשיתי את שלי. עתה, בלוס אנג'לס ובלייקרס אני רוצה לשחק להנאתי. אני רוצה לשחק כי בחרתי לשחק בקבוצה צעירה עם מסורת, שמנהלה הוא אחד משני האנשים שאני מעריץ ביותר מכל שחקני העבר והוא מג'יק ג'ונסון. השני? ג'רי ווסט, והוא משמש כיועץ לקבוצה המשחקת באותו אולם. הוא הגודפאת'ר שלי. אני מרגיש מאד בבית בלוס אנג'לס, וילדי ילמדו וישחקו באותו בית ספר עד שיגיע הזמן לבחור בקולג'. אני ידעתי כבר מזמן שהלייקרס היא הקבוצה בה ארצה לשחק, ולוס אנג'לס היא העיר בה ארצה לגור, אל כמובן שלא יכולתי להביע את רצוני לפני שהזמן היה נכון לכך.
            *
            -ומה בקשר להוליווד ולרצון שלך לייצר סרטים?
            *
            "זה עניין אחד לחלוטין שאינו קשור להחלטתי. אתה לא חייב לגור בלוס אנג'לס כדי לייצר סרטים בהוליווד!"
            *
            -אז מה? לא תשחק לנצח ולהשיג אליפות?
            *
            "כל שחקן בכל קבוצה רוצה לנצח ולזכות באליפויות, אבל זאת לא היתה מטרתי כשהחלטתי לעבור הנה, ולא ארגיש כל אכזבה אם לא ננצח אליפות מיד בראשית דרכי כאן. יש לי סבלנות. בינתיים אהנה ממגורים באל. איי. ומכדורסל עם שחקנים צעירים מרתקים שישנם בקבוצה".
            *

            אתה רוצה להגיד לי שאתה לא רואה את ההבדל?
            אם לא אז באמת אין לי מה להוסיף.

          2. ודבר נוסף – אין כאן שום טעות – יש כאן כוונה. טעות זה כשזה קורה פעם פעמיים. זה קורה אצלך על בסיס יומי.

          3. את כל מה שכתבתי ש"התחברתי לבוש ולדוויין…וכו'" היה בכלל תגובה למה שמקולם כתב. היו שני מאמרים ואני צרפתי אחד לאחד. כשאני כותב מעורב אין לי זמן להתפלפל על כל מילה. אני כותב ברוח הדברים שמקולם אמר, ולא למה שהיה כתוב אצל ג'נינגס, וזה כדי שיהיה קצת פחות יבש לקרוא.

            ומה בקשר לרמונה? כיצד היא הבינה ופרשה את הדברים אחרת ממני? בזה שהיא השתמשה במילים אחרות?

          4. הרפרנס לשלבורן היה לגבי זה שלברון היה ודאי בלייקרס. היא הביאה את נקודת המבט של ג'יני באס שהייתה בחשש (אם כי לא גדול כי הם היו די בטוחים כמו כולם שלברון בדרך אליהם) עד להודעה שקיבלה מפול על החתימה.
            במאמר של מקולום הראיון היה עם ג'רי ווסט בכלל אתה צירפת את המאמרים לציטוט של לברון שלא היה ולא נברא. זה מה שאני מזדעק עליו.
            אתה פשוט לא יכול להביא דברים בשם מישהו סתם כך.
            איך אתה היית מרגיש אם היית כותב כמה אתה לא סובל את לברון למשל ופתאום היה מופיע ציטוטבאיזה מקום, מנחם לס: "אני שונא שחורים" ?

  8. מנחם לברון זכה באליפות בכל מקום ששיחק בו.

    אל תתרגש. הרבה מהכותבים הוותיקים הם רפי הבנה ודווקא המשתמשים הצעירים מפתיעים בבינתם.

  9. מ.ל.
    השאלה כאן היא האם אתה רוצה שיתייחסו אליך כמו עיתונאי רציני או כמו שמעון. אם אתה רוצה יחס כמו שמעון רק תצהיר באופן ברור שאתה לא עיתונאי רציני וכל התגובות ה"קטנוניות" יפסיקו.

    1. תפסיק עם השטויות האלו
      הוא כתב לך שהוא נפגע וזו זכותו
      אתה ממשיך להעליב את מנחם וזה רק מוכיח לי שכל מה שאני חושב עליך נכון

        1. המחשבה שאנשים כמוך מסתובבים חופשי ללא השגחה גורמת לי לחשוב שישראל היא מקום מסוכן מאוד
          אם היית גבר לא היית מחבא מאחורי כינוים ומגיב בשמך האמיתי
          פחדן

          1. "לא היית מחבא מאחורי כינוים"

            רגע תזכיר לי מה רשום לך בתעודת הזהות? באמת מופיע שם Mbk? אני חייב לראות את זה.

            "מגיב בשמך האמיתי"

            או שבעצם מה זה משנה מה רשום בכינוי שלי כשכולם כאן יודעים מה השם האמיתי שלי?
            (ןאני די בטוח שכל מי שאני מעניין אותו מספיק כאן יודע מה השם האמיתי שלי)

            איזה אחד זה?

            פחדן זה קל לכתוב וכל אחד יכול לכתוב, אבל בינתיים מי שבורח כאן ממשהו זה אתה.
            אז להכי חשוב…

            א י פ ה ה ש ק ר ?

    1. אני בסדר מידן, אבל המחשבה לנסוע 8 שעות לכל כיוון כדי לשבת עם נכדתי אמי (שבנובמבר אגור ביתה 3 שבביתה אגור 3 שבועות) ביוניברסיטי סנטר ל-3 שעות לנץ' ודיבורים מתחילה לעצבן אותי!

        1. כדי לטוס שאוסטין קרי יוניברסיטי עלי לנסוע לאטלנטה, לחנות, לקחת מטוס, להגיע לממפיס, לשכור מכונית, ולנסוע לשם. זה יהיה הרבה יותר מ-8 שעות ויעלה פי 5

          1. מנחם נראה לי שהגעת לגיל המכובד שאם מישהו רוצה לראות אותך- שיבוא אליך.
            צריכות להיות כמה פריוילגיות לגיל 80 כדי שנעשה מאמץ להגיע לשם.

          2. מצטרף לאפלטון
            אתה לא צריך לעבור את זה בגילך.
            זה מזכיר לי טראומה מהטיול למדגסקר כשהייתי בגיפ כמעט 10 שעות בנסיעה מהחוף המערבי של מדגסקר בעיר מורונדבה לעיר אנטסיראב.
            עינוי סיני עם עצירה של חצי שעה לארוחת צהריים מעפנה (לחמניות עם לא יודע מה…) ופיפי. במקום לקחת טיסה ממורונדבה שהיתה עורכת 30 דקות גג. גם המדריך הראשי היה מאוכזב כי בזבזנו יום….
            מקווה שהזקנה שלך מחליפה אותך מידי פעם בנהיגה.

  10. אני גם חושב שיש נטייה מסויימת (ומוגזמת) לתקן כל פסיק. אבל מה שהכי מדהים אותי, מאיפה יש להם זמן??!? אין עבודה? משפחה? קצת מקנה, האמת

  11. לוק וולטון יהיה שעיר לעזאזל אשר יבעט מהאוטובוס של הקבוצה בינואר פברואר.
    לברון יזמזם משהו לכתבי החצר והם כבר ידאגו לפרסם זאת למחרת=כאוס.

    כל הקטע של לברון הגיע רק להנות תחת השמש של קליפורניה זה סה"כ להוריד את הציפיות לריצפה כי משם אם וכאשר הליקרס יכנסו לפליאוף התקשורת תהלל את "הקינג" על הבלתי צפוי אשר עשה….הכל נעשה בכדי לעטוף את ה"מלך" בכל כיוון,בהצלחות ובאי הצלחות

  12. מנחם יא מלךש
    אם לא הפרשנות והצבע שאתה מביא היינו נחנקים פה בלבנט.
    לא תמיד חובה לדייק כאילו כותבים סמינר.זה רוח הדברים ומקשקשים הופס בכיף ומנחם הוא מלך ההופס שלנו
    שרק יהיה לך כח לתת בראש ככה יא מנחם

  13. תודה לך מנחם, ותודה למתקנים, והלוואי שהכל יעשה ברוח טובה. אנחנו, אם מותר לי לנסות לדבר בשמם של אחרים, זקוקים לאי של שפיות הזה באופן נואש

  14. אני חושב שזה באסה שכרמלו עוזב,
    מעבר לזה, לברון – כמו ג׳ורג׳, כרמלו ובאטלר, יגלה מהר מאוד שהמערב זה לא המזרח,
    מעבר לזה, אינדיאני נכנס לארומה, המוכר שואל אותו: לקחת או לשבת? האינדיאני עונה: לקחת לשבט

  15. AVRI כתב:
    "עובדות׳… ׳אחריות׳… מי ישמע. כולה מקשקשים פה הופס, ואף אחד לא מתייחס לטורים פה כרפרנס לדוקטורט. לא צריך לקחת הכל ברצינות תהומית וזעם קדוש."

    לא יכול להסכים יותר!

    מה זה כל הנוקדנות הזאת והחשיבות העצמית?

    מישהו כותב למנחם "השאלה כאן היא האם אתה רוצה שיתייחסו אליך כמו עיתונאי רציני…"
    וואלה? מנחם צריך להוכיח למישהו משהו? את מה שהוא עשה ברוורס בקריירה העיתונאית שלו אף אחד כאן לא עשה בנסיעה קדימה. עכשיו הוא מחזיק כאן קהילה שלמה – כולל אותו מגיב – ומקדיש לה מזמנו ומרצו באהבה ובכיף.

    "עובדות הן עניין משמעותי…"
    ממש מעניין לי את הקצה ה… אם הדברים המיוחסים הגיעו מהסוכן שלו, אמא שלו, סבא שלו או המה שמו שלו. השאלה האם המסר המהותי הוא נכון.

    תוציאו את המקל מהתחת, אנחנו פה בשביל הכיף!

    אם יש לכם את הזמן וחשוב לכם לדעת בדיוק נמרץ מה בדיוק נאמר, מי בדיוק אמר ובאיזה סגנון אתם מוזמנים לכתת את מקלדותיכם למאמרים המקוריים ולבוא על סיפוקכם המלא. מצאתם טעות מהותית? נניח שלברון דווקא כן בא ללה לה לנד בשביל אליפויות, אז תתקנו. לא מצאתם? תנוחו!

    1. שי אולי זה מעניין לך את התחת אבל לא לברון ולא הסוכן שלו ולא אף אחד אחר בשמו אמרו שהוא לא בא ל LA בשביל אליפות. הדבר היחידי שנאמר על ידי ריץ' פול היה שהמעבר נעשה כי זה מה שלברון רוצה כרגע לעשות. מכאן כל השאר זה פרשנות. מה שמנחם עשה או לא עשה לא קשור למה שהוא עושה כרגע.

      1. תאמין לי שלא קראתי כל פסיק אבל אם בשני המעברים הקודמים ההצהרה היתה שהוא בא לקחת אליפות והפעם הזאת זה לא נאמר אז זה לא כזה מסובך לעשות אחד ועוד אחד ולהבין במשתמע שיש סיבה לזה.

        האינטרפרטציה של מנחם לדברים "המטרה בהחלטה לעבור ללייקרס לא היתה להשיג אליפויות!" היא לגמרי נכונה.

        אולי הוא לא רוצה להרים ציפיות והוא כן בא לקחת אליפויות ואולי לא. תכל'ס, זה לא באמת משנה.

        תשתחרר

        1. שי, מה שאני כתבתי שהוא לא בא ללייקרס לקחת אליפויות נכתב ע"י כמעט כל אתר כדורסל שקראתי. אם הוא היה מחפש אליפות בשלב הזה של חייו הוא היה עובר ליוסטון או לפילדלפיה. זאת היתה רוח הדברים, זה מה שהיתה רוח הדברים של מה שסוכנו אמר, ואין כאן יותר על מה לדבר. עידו יגיד: "אבל הוא לא אמר בפרוש את המילים 'אני לא בא ללייקרס עבור אליפויות'.

          אין טעם להתווכח על זה יותר

    2. לדעתי התיקונים מוסיפים.
      הרבה מאיתנו לא קוראים את כל המאמרים המקוריים ונסמכים על המעורבים (הנפלאים) של מנחם כמקור מידע.
      גם אם אני לא מסכים תמיד עם דרך התיקון, בדרך כלל הם מוסיפים להבנה של מה שקורה, גם במקרה הזה.
      וכן, זה ספורט ולא צריך לקחת שום דבר ברצינות, אבל אנחנו עדיין מבזבזים שעות לא מעטות של היום שלנו בדיבורים עליו, אז כנראה שזה מספיק חשוב.

    3. אם מה שלא נכתב כאן והקשר שלו למציאות, והתיקונים האלו כל כך לא חשובים, מדוע כשמישהו כאן דאג לתקן את מנחם, כשהוא בטעות חשב שאיזה פרסומת אינטרנטית לאיזה "תוסף מזון" שאמור להפוך אותך לסופרמן, במסווה של כתבה בespn, בה סופר על החומר הסודי שלברון לוקח בעקבותיו הוא כזה גבר גבר, מנחם ראה לנכון למחוק את הכתבה שפרסם בהופס שהכילה את התוכן שהיה בפרסומת?
      האם אתה חושב שהוא שגה כשמחק את הכתבה המוזכרת כאן?
      האם הוא היה צריך להשאיר אותה ולתת לאנשים להתווכח על ההשפעה של החומר הזה והאם לברון עושה משהו פסול כשהוא "צורך" אותו?
      כאילו העכל כאן זה בעצם סה"כ בשביל הכיף, אז למה לא להמציא סתם סיפורים בלי קשר למציאות שהם כייפים ולהנות מהשיחות שהסיפורים האלו גוררים… … אה, … … … רגע, … … .. ..נכון, .. .. .. .. .. ….. .. .שמעון

          1. אז קבל התייחסות עניינית –
            מכיוון שהכתבה ב ESPN היתה פיקציה כמו שאתה אומר
            מכיוון שמנחם נפל בפח
            והואיל שהעירו לו על כך – אז הוא הסיר אותה.

            כתבתי – "מצאתם טעות מהותית? נניח שלברון דווקא כן בא ללה לה לנד בשביל אליפויות, אז תתקנו. לא מצאתם? תנוחו!"

          2. שא"צ, שים לב – אתה לא מתנגד שמגיבים יתקנו את מנחם כאשר מדובר בטעויות "מהותיות". אז כעת השאלה היא האם להביא דברים בשם לברון כאשר הוא *לא* אמר אותם, זו טעות מהותית או לא. עידו וגיא (ואנשים נוספים) חושבים שכן, בעוד שמנחם, אתה ואחרים חושבים שלא. לא נראה לי שבדיונים כאן נגיע להסכמה בנושא. יתרה מכך, לא נראה לי שניתוחים פסיכולוגיים בגרוש יתרמו לקירוב בין העמדות. אז אם זה קו השכנוע שבחרת, אולי כדאי שתאמץ את העצה של עצמך ותנוח קצת.

          3. אם הדובר של ביבי או מקורב שלו אומר משהו אז, מבחינתי, זה בא מביבי.
            כנ"ל כשהסוכן של לברון אומר משהו בשעה שלברון ממלא את פיו מים.

            הניתוח הפסיכולוגי הוא על דעתי בלבד וכתבתי את זה. הטרחנות הנוקדנית הזאת לא תורמת כלום אלא רק גורמת נזק. אנחנו לא וושינגטון פוסט!

            מנחם מוציא מעורבים מגניבים פעמיים ביום כמעט כל יום. לחפש אותו בקטנות האלה זה עלוב.

            אם לא שמת לב, אני "נח" כבר המון זמן בכל מה שקשור לאתר בגלל שאני ההיפך מנח בכל מה שקשור לעבודה – עומס פסיכי שאני לא זוכר כמותו.

          4. לחפש אותו בקטנות זה לא המטרה ולא הנקודה כאן. נראה לי שדיברנו והסברנו למנחם הרבה מאוד פעמים מה הכוונה ומדוע בשביל שזה יהיה ברור.

          5. זה מה שיוצא רק בגלל שאתה לא טורח לבדוק לעומק. כי החלטת שזו טרחנות והתקטננות. אני רואה מדי יום טעויות קטנות אצל מנחם ולא טורח להגיד עליהן כלום כי הם באמת לא מהותיות.
            אני מגיב במקרים שאנשים מסתמכים על הדברים שמנחם כותב כמקור. אז אתה יכול להסתכל על תגובה 8.2.1.3.1 ולהסביר לי איך זה זה התקטננות.
            כי מה שאני רואה זה ראיון מומצא עם לברון שמתבסס על משפט אחד של הסוכן שלו שאולי רומז משהו ואולי לא.
            אז שוב סליחה שאני מנסה להקפיד על אינטגריטי עיתונאי בסיסי . אתה יכול להמשיך לקרוא לזה מקל בתחת אבל אני רק חושב שאם הליגה מתייחסת אלינו כאל אתר עיתונאי ומאפשרת לנו גישה למגרשים ולשחקנים אז אולי הגיע הזמן שגם אנחנו נתחיל להתייחס אל מה שאנחנו כותבים במידת ההגינות הראויה.

  16. חברים מתנצל מראש שאני קצת הורס את החגיגה, אבל למה בכלל מעניין אותכם לנהל דיון על מתי ולמה לברון החליט לעבור ללייקרס? זה בעיקר אתר כדורסל וביומיים האחרונים זאת הפעם הראשונה שאני אשכרה משתעמם לקרוא כאן חוץ מהכתבות של רועי והפנינים של מנחם. האשך אשכרה נהיה הפסיכולוג של לברון (או אשתו..) ומתחיל להסביר לנו מתי למה ואיך לברון החליט על הלייקרס ולמה הוא כועס עליו בגלל שעבד על הסאקרים מפילי וגם הרבה מגיבים אחרים מתייחסים לשטות הזאת ברצינות. בקצב הזה עוד נחזור לקרוא וואלה. כל מה שלא קשור לכדורסל מצידי זה בולשיט אחד גדול וכל מה שלברון עושה מחוץ לפרקט שלא קשור למשחק מעניין לי את קצה האשך

  17. וואה וואה…..
    מנחם, אל תיקח ללב, קח לריאות 🙂
    היד קלה על המקלדת, אל תתרגש. לי ההערה בסוף הספיקה והיה ברור שזה הסוכן מדבר

  18. מאז שקנו לך את הקורקינט…

    אשכרה היו לך ציפיות מאוהדיי סאנס ?..

    דוק, בגדיי ים ספידו קטנים עליך, ועובדות עיתונאיות גדולות עליך.

  19. קראתי מב שכתבת את אתמול וזה נשמע כסיפור צד שלישי. כל השאר זה קוצו של יוד.

    אני לחלוטין מבין את הכעס של מנחם שקורא חומרים מקבל השראה לכתבה כותב. וכל התהליך כמה שעות ואז מגיעים כמה טרחנים ומחפשים כמה קוצו של יוד. וטעויות. לי בתור כותב זה היה מוציא את כל הכיף מהעשייה הזאת.

    חוג הטכניון לא נבין שהופס זה בידור. לא רשימה ביבליאוגרפית. בייחוד שזה מגיע מחבורה שעושה רפרש על האתר מאה פעמים ביום… צאו החוצה. תראו קצת אור שמש. מספיק להיות דבוקים לפלצפונים…

  20. עוד לא עברנו חודש בלי מומי, וכבר הכל מתפרק. שמישהו ישלח את יהודה שישליק והחבר'ה להרגיע את הרוחות או לשבור כמה ברכיים, מה שיבוא קודם

  21. מנחם תודה על האתר ועל הפוריות הפנומנאליות. פוסט (מעולה) ביום ולפעמים אפילו שניים זה מאמץ ניכר ואני מאד מעריך את הזמן שאתה משקיע ומאד נהנה לקרוא אות כל מה שאתה כותב בלי שום קשר לאם צרפת ביבליוגרפיה, מובאות וצטטות מדויקות או אם יש שגיאות בהגהה. אתה כותב בצורה נפלאה וגם הסטטיסטיקה באנליטיקס לא משקרת. אל תשנה כלום ואני מחכה בציפייה לפוסט הבא

  22. איך החמצתי את כל הכיף.
    אני לתומי ניצלתי ערב נעים לצפות בבתי מסיימת עונה של קרטה, ועולה דרגה,
    ואז בני לקח אותי לצפות בלהקת echoes מבצעים את המחווה שלהם לפינק פלויק (הופעה נהדרת), בזאפה בחיפה.
    אפילו את ההפסד של הסאנס החמצתי.

    אז אם כבר דנים בתיקונים,
    אז ככה:

    א. לא תיקנתי שגיאה של מנחם. לא הפעם, לא בפוסטים שלו אודות "לברון דפק את הסיקסרס". הפרכתי פייק ניוז. יש הבדל.

    ב. סגן עורך לשעבר.

    ג. חבר צוות לשעבר.

    1. גיא אתה באמת עזבת את הצוות ואת הסגנות?!
      אני מציע שתשקול שנית. או שתיקח קצת זמן להתקרר ותחזור.
      מה שלא יהיה תמשיך להגיב ולכתוב כי אתה המגיב האהוב עלי 🙂

    2. גיא

      כולם (כולל מנחם) מעריכים אותך פה מאד ומקווים מאד שתשקול שוב את העניינים כשהרוחות קצת ירגעו. בשיא הרצינות ובכנות אתה סגן עורך וחבר צוות מצויין.
      שבת שלום ומבורך

  23. מנחם היקר,
    האתר שבנית במו ידיך הוא האתר הטוב בארץ. ביי פאר.
    אין לי ספק שהוא אחד מאתרי ה – nba הלא מסחריים הטובים בעולם, שלא לדבר על כך שהרמה המקצועית המוצגת בחלק מהפוסטים היא מהשורה הראשונה בכל סטנדרט שהוא, ואני זהיר מאד בדבריי.

    ולאחר שאמרתי זאת., אני אוסיף ואומר:
    – אתה חייב QA
    – חייבת להיות הפרדה ברורה בין ידיעות לבין פרשנות

    גיא ועידו (ואחרים), עושים עבודת קודש בכך שהם שומרים על אמינות האתר ורמתו ללא פשרות כמו קנאים, גם במחיר של התעמתות מולך, וצריך להעריך מאד את היושר המקצועי שלהם. הם לא יעשו הנחות גם מול חאב המייסד או האב הרוחני. ככה זה אמור להיות.
    מהנדס QA טוב לא יהסס להתנגד להצעה לא נכונה של מנכל חברת התעופה, שעלולה לרסק את המטוס.
    רופא זוטר חייב לומר למנהל המחלקה שהוא עלול לגרום לטעות שתהרוג את החולה.
    זה לא מוריד לרגע את ההערכה העצומה כלפיך. את המעמד שלך ואת מה שעשית למען אוהדי ה- nba בארץ .

    אני מודע לעובדה שההתלהבות שלך, התשוקה ורמת הפגיעות שלך עשו אותך למה שאתה. והפכו את האתר למה שהוא.
    אבל 2 הקווים יכולים להתקיים במקביל. כמו כל מערכת טובה המתקיימת בטבע או בטכנולוגיה.

    לפני שבועיים התאבד מנהל מחלקה בכיר בסורוקה בעקבות ביקורת עליו,
    מדובר באבידה איומה של מי שהציל אלפי אנשים ובטרגדיה משפחתית נוראה. ואני הייתי מאד עצוב בגלל תרבות הארגונית החולה הזאת.
    מי קבע שמנתח מחונן יהיה מנהל טוב?
    מדוע מערכת הבריאות אינה מסוגלת לנהל אגואים ולתת לציבור את הטיפול הטוב ביותר שמגיע לו?

    1. אני מבין למה אתה מתכוון בהקשר של ה QA. אני איש QA בעצמי שחשוב לו שה DESIGN יהיה קום איל פו, שהמימוש יהיה קום איל פו ושהאוטומציה של הבדיקות תהיה קום איל פו. כשמדובר בביזנס של מיליונים אז אין מקום לטעויות.

      כל זה לא באמת תקף לאתר שלנו וכאן אין צורך להקפיד על קוצו של יו"ד. זה לא עסק של מיליונים ולא שום דבר מזה – הכל נעשה פה בהתנדבות מלאה ואנחנו קהילה של חובבי המשחק.

      אחרי יום עבודה אני בא לקרוא את המעורבים של מנחם ואת שאר הפוסטים בסבבה.

      לא מדובר כאן בדיני נפשות ידידי

      1. לא ירדת לסוף דעתי, ידידי.
        נכון זה אתר חובבים, אבל מאד נחשב.
        ושהמעורבים לוקחים אותו מאד ברצינות.
        ישבו מקום לכתבות שלי או של ילד בן 12. יש בו מקום להתלהבות של מנחם או להתגססויות של מומי. אבל המידע בו צריך להיות מדוייק, גם אם מדובר בפייק ניוז קלאסי (לברון לא רוצה אליפות?)

        1. מתגובה 20.1.1:
          "בשני המעברים הקודמים ההצהרה היתה שהוא בא לקחת אליפות והפעם הזאת זה לא נאמר אז זה לא כזה מסובך לעשות אחד ועוד אחד ולהבין במשתמע שיש סיבה לזה.

          האינטרפרטציה של מנחם לדברים "המטרה בהחלטה לעבור ללייקרס לא היתה להשיג אליפויות!" היא לגמרי נכונה.

          אולי הוא לא רוצה להרים ציפיות והוא כן בא לקחת אליפויות ואולי לא. תכל'ס, זה לא באמת משנה."

        2. אם לברון היה מכוון לאליפות הוא היה הולך לפילי, יוסטון או ס"א.
          ברור שהוא רוצה אליפויות, אבל עיקר הכיוון שלו השתנה ויותר חשוב לו להיות בל.א מסיבות שאינן אליפות.

          זה לא פייק ניוז, זו האמת.

          1. הפייק ניוז הוא לא הסטייט אוף מינד של לברון אלא הכותרת שצועקת:
            לברון: המטרה בהחלטה לעבור ללייקרס לא הייתה להשיג אליפויות
            אני מקווה שההבדל בין השניים ברור.

          2. אין הבדל.
            עיתונאים בכל העולם משתמשים בכותרות מפוצצות שלפעמים רשומות כך שיגרמו לכמה שיותר אנשים להיכנס.

            כל האורים ותומים שלך כווג' וחבריו אומרים קוואי רוצה ככה, קוואי לא רוצה ככה.
            הם שמעו את זה מפיו?
            הם קיבלו שבריר מידע מיד שלישית או רביעית ועושים מזה כותרות.
            למה אליהם אתה לא בא בטענות?

            זה עולם העיתונות.

          3. לא נכון.
            הם אומרים ספציפית "מקורות קרובים לקוואי אומרים שהוא רוצה…"
            תמיד אומרים מאיפה זה הגיע ולא טוענים שדיברו איתו – גם לא בכותרת.

            זה ההבדל בין עיתונאים רציניים כמו ווג', לבין אתרי click bait צהובים.

          4. יש הרבה פרשנים שבפירוש אומרים קוואי רוצה ככה או ככה כאילו מדברים בשמו.
            גם המדווחים האמינים יענו נותנים כותרות מפוצצות של רצונותיו, אם הם אומרים בהתחלה "מקורות קרובים" זה לא מעניין אף אחד, הם מדברים כאילו הם האורים ותומים שלו.

            בכל מקרה, ספציפית כאן מנחם התבלבל והודה בטעות, הוא חשב שזה לברון שדיבר וזה היה סוכנו.
            באמת שזה לא ביג דיל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט