מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1. הגיע הזמן להסבר פשוט לאנשים רגילים כמוך וכמוני על חוקי המשכורות

 

אני זוכר שהופיעו אצלנו מאמר או שניים על חוקי משכורות ב-NBA, אבל לפי הזכור לי הם היו יותר מדי ספציפיים ומסובכים. אם אפילו לא – תמיד יעזור לדסקס כמה חוקים בסיסיים בשפה פשוטה וברורה.

זאת היתה – ואני מעז לתת מחמאה זאת לעצמי כי מספיק סטודנטים כתבו זאת עלי ב-EVALUATIONS שבסיום כל קורס סטודנטים עושים על הפרופסור והקורס – אחת ממעלותי כפרופסור, כשהצלחתי להסביר קונספטים די מסובכים בשפה פשוטה ותמיד להביא דוגמאות חיות על מושגים שהם תיאורטים.

אני יודע שכמה מהגולשים הם בעלי ידע רציני בכל ענייני החוזים (אני לא אחד מהם!) אבל נוכחתי מכמה מתגובותיהם שמה שהם יודעים, הם לא מצליחים להעביר לקוראים. אז החלטתי שזאת תקופה טובה אולי יותר מכל תקופה אחרת לדסקס כמה קונספטים בחוזי השכר.

אני משוכנע שאפילו למתמצאים יותר בכל חוקי השכר (שאפילו שם כינוי כבר יש להם, והם ידועים בתור "CAPOLOGISTS") ישנם מספיק חוקים שלא מובנים להם, ולכן היום כל שחקן חופשי סומך על סוכן שהוא גם עורך דין המתמצא בכל ה-IN וה-OUTS של חוקי השכר והמס, ואפילו ביניהם ישנם המומחים היותר מנוסים שהסוכנים מתקשרים לעיצה והמלצה (הכל בתשלום כמובן).

לכתיבת מאמר זה השתמשתי בכמה מאמרים, ובעיקר במאמר מ'קלינינג-גלאס' שניכתב ע"י מריצי האתר. חשבתי לעבור על הכל אבל מה זה נתקעתי כבר בחלק הראשון על "חוק לארי בירד" וכל המשתמע ממנו, וכל השינויים שקרו מאז מנכ"לים ממזרים וסוכנים ממולחים מצאו פרצות בחוק. אם זה מעניין, אולי אעבור בעתיד על עוד כמה חוקי שכר וכו' בהסכם הקיבוצי, ובחוקי ה-NBA.

חוקי ה-CBA (הקולקטיב ברגנינג של ה-NBA) הם מקבץ מסובך ביותר של חוקים, ויוצאים מין הכלל בין החוקים, אבל אם מבינים את החוקים הבסיסיים ומטרתם, קל יותר להבין את השאר, אפילו שלא צריכים ללמוד את השאר בע"פ. הכל כתוב וחתום, וצריך רק לדעת היכן למצוא את מה שמחפשים.

ראשית, וקודם כל, סף המשכורת (SALARY CAP) הוא מושג שנוצר כדי להשוות עד כמה שזה ניתן בין התשלומים שקבוצות משלמות לשחקנים.

הבעייה היא שישנו הבדל תהומי בין עושרם של בעלי קבוצות ה-NBA. העשיר ביניהם הוא סטיב בלמר עם הון אישי של 23.5 מיליארד דולארים. לעומתו מייקל ג'ורדן הוא בעל ערך של מיליארד אחד. לא רק זה, אלא שהשוק של לוס-אנג'לס גדול בוודאי פי 7 או 8 מהשוק של שרלוט. אילו היה שוק חופשי, העשירים ביותר שהם גם אובססיביים לגבי WINNING היו מסוגלים לדוג את השחקנים הטובים ביותר בעולם.

סף משכורות עוזר ליישר את ה-PLAYING FIELD – אבל כמו בכל דבר טוב, תמיד יימצאו החכמולוגים לבוא עם דרישות (שכמה מהן הגיוניות) לשינויים ויוצאים מין הכלל כדי לעקוף את סף המשכורת.

במילים אחרות, הסף שבמקורו היה צריך להיות קשיח ועמיד בפני שינויים הפך ל-'רך' יותר ויותר עם כל שינוי וכל יוצא מין הכלל. השינויים האלה בסף המשכורת שהיה אמור להיות HARD CAP הפכו אותו ל- SOFT CAP והשינויים והיוצאים מין הכלל נקראים EXCEPTIONS.

הסופט קאפ הוא-הוא שגורם לכל הסיבוכים ואי ההבנות בקשר לניהול המשכורות. ברבע שפתחו פתח לעבור את סף המשכורות, עורכי דין מפולפלים מצאו דרכים לנצל את הגמישות שהחלה, וכך החלה הפגיעה במטרה שלמענה התחילו בסף המשכורת מלכתחילה. היוצאים מין הכלל'  – ה-EXCEPTIONS שהזכרתי, החלו להתרבות עד שהפכו לסבך שלם של חוקים, ויוצאים מין הכלל לחוקים, כי כשהשפך בסכר נוצר, לא ניתן היה להתגבר עליו והוא רק התרחב והתרחב.

המצב הסתבך עד כדי כך שהיה צורך לכתוב את כל החוקים והיוצאים מין הכלל לחוקים, והכרך האמין ביותר הוא ה-Larry Coon’s CBA FAQ שהוא בעל מאות עמודים.  זה המצב: לארי קון שניסה להפשיט את החוקים וה-EXCEPTION היה זקוק למאות עמודים להסביר 'ולהפשיט' את מה שה-CBA כולל.

נשאלת השאלה: אם הקאפ היה רעיון כל כך טוב, למה צריך "יוצאים מין הכלל"? זה היה בעיקר מכשיר לעזור לקבוצות שנכנסו לבעיות בגלל סף המשכורת עם החלטות גרועות שהכניסו אותן למערבולת ללא מוצא. כמה קבוצות עשו טעויות כאלה משוועות שהן היו הופכות לבדיחה של הליגה. אני מדבר על קבוצות שהיו מגיעות למעמקי התחתית שלעומתן הנטס והאורלנדו של היום הן גולדן סטייט. אולי סיבה הרבה יותר חשובה היתה שכדי שקבוצות תצלחנה לשמור על שחקניהן שהיו נאמנים להן, והפכו לגבורים מקומיים – והשחקנים רצו להישאר בקבוצה ובעיר אבל הצעות מקבוצות אחרות היו טובות הרבה כספית.

הדוגמא הידועה והמוכרת ביותר הוא מקרה לארי בירד, שהפך ל-EXCEPTION הידוע (והפופולרי) ביותר לאפשר לקבוצות לשמר את שחקניהן, אפילו שכדי להחתימם בקבוצה שובר להן את סף המשכורת.

'חוק לארי בירד' היה תקף תחילה לכל השחקנים החופשיים. אם שחקן סיים עונה עם קבוצה מסויימת, לקבוצה היתה אפשרות להחתימו שוב תוך שבירת סף המשכורת. אבל קבוצות מצאו פרצה בחוק שהפכה לפופולרית מאד: הקבוצה החתימה שחקן אחר מקבוצה אחרת שהיא רצתה במשכורת נמוכה (שהיתה בתוך סף המשכורת) ואז בסיום העונה היא השתמשה בחוק בירד להחתימו בהרבה יותר כסף (הסידור בין השחקן והקבוצה היה מין 'סוד גלוי') בהסתמכות על חוק לארי בירד.

אז ה-CBA שינתה את החוק כדי למנוע את  פריצה בזב ששחקן – כדי שהקבוצה תוכל להציע לו משכורת גבוהה בהסתמך על חוק בירד, חייב לשחק בקבוצה שלוש שנים רצופות.

השינויים לביטול הפריצות בחוק בירד הביאו שני שינויים לחוק הנקראים "EARLY BIRD" ו-"NON-BIRD". ה-EARLY BIRD החל על שחקנים שבילו את השנתיים האחרונות עם הקבוצה, ולא שלוש. ה-EARLY BIRD מאפשר לקבוצה להחתים את השחקן עד 175% ממשכורת השחקן בעונה, או 105% מהמשכורת הממוצעת לשחקן באותה שנה (השנה המשכורת הממוצעת היתה 8.8 מיליון) – השכר הגבוה מהשניים. רק להזכיר, לשחקני 'חוק בירד' מותר לשלם ללא הגבלה עד ה-PLAYER'S MAX SALARY.

לשחקנים המסיימים רק עונה אחת עם קבוצה מסויימת נוצר זכות ה-"NON BIRD". להם ניתנת לקבוצה אפשרות להעלות את משכורתם ל-120% ממשכורתם האחרונה בשנה ששיחקו בקבוצה מבלי שההעלאה תיחשב נגד סף המשכורת.

הליגה ציפתה שהקבוצות תמצאנה דרך להגיע לתשלומים גבוהים מאד בשימוש 'חוק בירד'. קבוצות היו יכולות 'TO DOUBLE DIP' מסף המשכורת. לדוגמא, יש לך שחקן חופשי עם זכויות לארי בירד מלאות שאתה מחתים על 20 מיליון בעוד שיש לך רק 10 מיליון תחת הסף. אם אתה מחתים אותו על החוזה מיידית, אתה תהיה 10 מיליון מעל הסף, שזה בסדר. מותר לך בגלל זכויות בירד מלאות.

אבל אז אתה לא יכול להוסיף אף אחד אחר. אבל…אם אתה משתמש ב-10 מיליון שהיו לך תחת הסף לפני שאתה מסכם עם השחקן החופשי עם זכויות בירד, אז מותר לך להחתים את השחקן החופשי שלך עם  זכויות בירד על 20 מיליון, שכל ה-20 מיליון יהיו מעל הסף.

לכן הליגה יצרה את ה-CAP HOLD הידוע כ-FREE AGENT AMOUNTS. חלק מסויים מהכסף שהוא תחת הסף מוחזק עבור כל שחקן חופשי עם זכויות בירד עד שהשחקן חותם, או עד שזכויותיו מבוטלות עם מעבר לקבוצה אחרת.

אני מבין שה-CAP HOLDS הם טריקיים מאד וקשה לחשב אותם כי הם תלויים ב-PLAYER'S WORTH ('ערכו' בשוק) מבחינה אובייקטיבית, וכן ישנן עוד נוסחאות שאף אחד לא מבין בדיוק ולכן קבוצות דוחות חתימות שחקנים חופשיים שהם 'שלהם' בגלל זכויות בירד עד הרגע האחרון, ואז מחתימים אותם לפני שהמתמטיקאים של הליגה מצליחים לחשב את ה-CAP HOLD.

דוגמה טובה הוא קאווי לינארד שב-2015 הסכום שלו כשחקן חופשי שהספארס חישבה היה 7.2 מיליון, אפילו שערכו כשחקן היה גבוה בהרבה. ע"י שפופ דאג שלילארד יוחתם אחרון, הספארס הצליחו להחתים את למרכוס אולדרידג' מהבלייזרס. אילו החתימו את לינארד ראשון, לא היה להם כסף להחתים את אולדרידג' מבלי לרסק את סף המשכורת. אז אחרי שאולדרידג' הוחתם, הספארס יכולים היו להעלות את סך המשכורת של קאווי ל-16.4 מיליון מבלי לשבור את הסף.

בנוסף, ישנם CAP HOLDS לכל ה-EXCEPTIONS, ל-MID LEVEL EXCEPTION ואפילו להחתמות רגילות בתוך ה-ROSTER של הקבוצה.יש מה שנקרא "MINIMUM SALARY ROSTER CHARGE" שהוא סכום שמוסף לכל שחקן שיש לקבוצה מתחת 12, כדי להבטיח שקבוצה תוכל תמיד להחתים 12 שחקנים (שזה מינימום חובתי) עם לפחות סכום מינימלי, מבלי לעבור את הסף. במילים אחרות, הליגה רוצה להבטיח שכל קבוצה תוכל להחתים 12 שחקנים מבלי לעבור את הסף, אם זה מה שהיא רוצה.

מסתבר מכל הכתוב למעלה שכדי להרשות לקבוצה לשמור על שחקניה החופשיים, נוצרו חוקים מסובכים מאד. הכל קרה בצעדים קטנים ה-CBA והשחקנים חתמו על חוזה עבודה, ואז עורכי דין ממולחים מצאו קיצורים ועיקופים, והליגה חייבת היתה לשנות את החוקים, ואז לולאות חדשות לשינויים בחוקים גרמו לשינויים נוספים לשינויים ששונו.

למה הדבר דומה? כשהיינו ילדים ובנינו מגדל מקוביות, היינו חייבים להוסיף קוביות מימין, ואז משמאל, וכן הלאה לשמר את 'המגדל' שלא ייפול. ואז במקום מגדל ישר היה לנו בסוף מגדל עם זיג-זאגים. ובנין עם זיג-זאקים אף פעם אינו איתן ויציב כמו בניין ישר.

אבל גם דייויד סטרן וגם אדם סילבר, וכל עורכי הדין שלהם (בנוסף לשניהם שהיו עורכי דין מצליחים) לא יכלו לנחש למפרע את הממזריות והארסיות של מנכ"לים ושל סוכני השחקנים.

2. הספארס החליטו לא להשוות את הצעת ה-37 מיליון ל-4 שנים לקייל אנדרסון

 

לספארס יש עוד 45 דקות (עלי ללכת לישון ולא יכול לחכות) להשוות את הצעת ממפיס לקייל אנדרסון על 37 מיליון ל-4 שנים.

ב-ESPN מדווחים שהספארס החליטו לא להשוות את ההצעה.

ממפיס העלתה מוטו חדש לתאור הצורה של משחק ממפיס בזמן הקרוב עד שהיא תצליח להביא כמה כוכבים – "GRIT AND GRIND", וקייל אנדרסון יהיה הסמול פורוורד בחמישייה החדשה שלהם שתשחק ברוח הזאת.

.

3. CP3 הוא הכוח הרציני שדוחף את הבאת כרמלו אנטוני לרוקטס

כריס פול יודע בדיוק כמוני כמה כדורסל עדיין נשאר לכרמלו אנטוני. כתבתי אתמול שהוא עדיין בין 20 הסקוררס הטובים ביותר ב-NBA, ובגלל שכמה רפי הבנה עצבנו אותי, אני עכשיו מגדירו כאחד מ-15 הסקוררס הטובים בליגה, והוא בדיוק הרפואה שיוסטון צריכה כדי לגבור על גולדן סטייט.

 

 

תנו מבט בקרב בין קבוצת AAU צעירה לבין השופטים בשבת

 

 

ההוכחה הטובה ביותר שבאל.איי לא כולם מבסוטים עם ההגעה של לברון:

&nbsp


;

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 108 תגובות

  1. תודה מנחם, אתה קורצת מחומר מיוחד. הולך לעבוד כל יום במרכז יום לקשיש, שם אני רואה אנשים נהדרים ואהובים אך שלרוע מזלם תקפה אותם הדימנציה ולא תמיד הם זוכרים איזה יום היום ואילו אתה רק הולך ומשתבך.תמשיך כך להיות בריא וחכם עד כמה שרק תרצה.

  2. עידו גילרי

    סחטן על היוזמה מנחם. ממליץ להמשיך נראה לי שתוכל להכיר ככה קצת יותר טוב איך ענניני החוזים עובדים.
    במה שנגעת היום – החריגות הן עניין יותר מוכר. מה שרוב האנשים מתעלמים ממנו כשהם באים לרקום תוכניות הוא הקאפ הולדס.
    אני ממליץ לכל מי שרוצה להיכנס לעניין ואין לו כח להתחיל לחשב הכל להיכנס לאתר הבא שאני מכיר בחסות מזיגנו האחד והיחיד שמסכם עבור כל קבוצה מאד יפה את הסיטואציה שלה ביחס לתקרת השכר:
    https://www.spotrac.com/nba/cap/

      1. עידו גילרי

        לא . זו בדיוק המטרה. אם אתה רוצה להשתמש בזכויות בירד זה צריך להיחשב לך בחישוב המקום מתחת לתקרה. זו הסיבה שלפני לא מעט החתמות גדולות תראה קבוצות מוותרות על זכויות על שחקנים.

  3. הייט אשברי

    אני לא מאלה שחושבים שהליגה לשנה הבאה סגורה . אבל יש קבוצות שעושות הכל שזה יקרה . ולפעמים יש שחקנים שחושבים שהם יודעים טוב יותר מהמנג'רים .
    אז CP3 – אם אתה חושב שמלו יביא לך אליפות , יבושם לך . הוא יעזור לך מאוד לעוד שנת bust . רק שתצליח לשכנע את מורי – אמן .

  4. הויתור של הספרס על אנדרסון היא לא אבידה כזו גדולה (לדעתי סימונס היה יותר חשוב).
    מה שכן, בואו של אנדרסון לממפיס תוריד לכספי את כמות הדקות.

    כרמלו יקשיב לשחקן כמו פול. מה שכן, הוא נותן ליוסטון כוח אש מעמדה 3-4. אני חושב שכרמלו מבין איפה הוא נמצא (או לאן שיגיע) ויבין שהוא כבר לו הסקורר שהיה בעבר.

    עצוב לראות את המכות הללו ומה שקורה לפעמים במגרשים. לפני שבוע היה תגרה רצינית במחשק של אוסטרליה מול הפיליפינים
    https://www.youtube.com/watch?v=5ORnb1y-iJE
    יש מצב שהפיליפינים יחטפו פה עונש מ-FIBA אחרי שהיו שם מעורבים סדרנים ואנשי אבטחה שבמקום להפריד ניסו להרביץ לאוסטרלים

    1. בואנה האוסטרלים חלשים, מה זה הפיצוצים האלו שהם חטפו ולא עשו כלום? 1-0 לפיליפינים בUFC. לפחות בכדורסל הם ניצחו.

      אחלה מכות, רק חבל שהיריב לא הגיב יותר מידי, מאז הפאלאס 2004 לא נראו מראות דומים.

      אנדרסון בכלל לא אבידה גדולה, אוברייטד גדול מאד, עשו בשכל הספרס.

    2. סכין בגב האומה

      1. מצחיק שסלו מו השיג חוזה הרבה יותר טוב משל סימונס.

      2. לגבי כספי – אני חושב שבכל מקרה היו מביאים מישהו, זה לא שבנו עליו לחמישייה. הוא צריך להיות שמח שזה מישהו לא מספיק טוב כדי לייבש אותו לגמרי. הוא צריך להתפלל לעונה סבירה ובריאה כדי לצאת מהרוסטר של שחקנים שמקבלים מינימום, בתקווה לקבל חוזה לשנתיים ממישהו.

      1. כמו שאני רואה את זה אנדרסון בחמישייה (אלא אם כן פרסונס החלים לגמרי ונראה כמו אותו שחקן שכולם התלהבו ממנו).

        המזל של כספי שפארסונס הוא כבר כנראהסוס מת.
        הבעיה שגם ברוקס יכול לשחק בעמדה הזו ואולי עוד ינחתו שם עוד שחקנים כי זאת עמדה יחסית חלשה בגריזליס

  5. אחרי 27 שלשות רצופות שיוסטון החטיאו במשחק 7, ושחקנים כמו טרבור אריזה עם 0-12 מהשדה במשחק החשוב בחייהם, אז ליוסטון אין את הזכות לנפנף סקורר (גם אם בעיני רוחו, has been וכו').

    (הם פאקינג החטיאו 27 שלשות רצופות במשחק 7!! חשבתי כבר ששכחתי מהפארסה ההזויה הזו)

    1. (27 שלשות רצופות!! גם אם אתן עכשיו כדור לזקן בן 80+ מהקיבוץ, אמקם אותו על קשת השלוש במגרש, ואבקש ממנו לזרוק 27 פעמים, הוא בטח ישחיל איזו אחת)

        1. עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

          אבא שלי נגד אבא שלך, זה יכול להיות משעשע.
          ולשנינו יהיו נכדים לפני שהם יקלעו בפעם הראשונה

    1. לא,
      ובכל כך הרבה רמות…

      א. אנדרסון הוא החתמת שחקן שוק חפשי, כך שאי אפשר להעביר אותו בטרייד כרגע.

      ב. אנדרסון מרוויח את ה-MLE (קצת יותר מ-8.6 מיליון. מלו מרוויח 20 מיליון יותר).

      ג. למה? למה שממפיס יבחרו לצרף לשורותיהם את כרמלו?
      עזוב עבור 28 מיליון. עבור מינימום?

      ד. שוב – לשלם עבור כרמלו + פארסונס 52 מיליון, זה ענק!

      ה. ואז ישאת עניין מס המותר…
      …לא באמת משנה. הנקודה ברורה…

        1. הבנתי את זה קצת מאוחר מדי…

          אבל למהות השאלה:
          ראש בראש הטרייד לא עובד. אם יוסטון מוסיפים איזה סיני ועוד חוזה מינימום, אז זה עובד.

          אני חושב שהת'אנדר לא מסכימים לטרייד שכזה –
          ההמטרה היא לחסוך מס מותרות. החוזה של אנדרסון אולי חוסך להם כמה עשרות מיליונים כבר השנה,
          אבל הוא יעלה להם ביוקר, בשנה הבאה.

          הרוקטס?
          נראה לי שהם דווקא יסכימו לטרייד שכזה.

          עד כמה קשה להעביר את החוזה של אנדרסון?
          אפילו הניקס לא היו מוכנים לקחת אותו בשנה שעברה…

          ברמת הכדורסל נטו, כזה שלא סופר מס מותרות,
          אז נראה לי שאנדרסון יכול להיות שימושי בת'אנדר –
          הוא קולע היטב מבחוץ, הוא לא צריך את הכדור ביד, ויש לו את אדאמס שיחפה עליו בהגנה…

  6. החלטה מעניינת של ממפיס.

    כרגע, זו אחת הקבוצות הארוכות והמגוונות הגנתית בעמדות 3 – 4 – 5.
    גאסול, JJJ, ג'מייקל גרין, ג'ארל מרטין, קייל אנדרסון.
    ויש להם גם את כספי, ברוקס, ואת פארסונס.

    זה גורם לי לחשוב שההחתמות היו שלב א' של הקיץ בממפיס,
    וששלב ב' יהיה טרייד/טריידים.
    אולי מארק גאסול?
    יש לו עוד שנתיים בחוזה, כאשר שנה ב' זו אופציית שחקן.
    יכול להיות שקונטנדרית תחליט ששווה לה להמר על גאסול?

    אם לא גאסול, אז פתאום יש לקבוצה פקק רציני בעמדת ה-PF:
    גרין, מרטין, וג'קסון.
    לגרין יש חוזה נהדר (7.9 מיליון לעונה אחת),
    ולאור מצב השוק, יהיה קל להחתים אותו לחוזה המשך (אם וכאשר) בזכות זכויות הבירד שלו.
    PF עם 35% מהשלוש בקריירה, שנותן הגנה נהדרת, זה בהחלט תוספת משמעותית לכל קבוצה.

    שאלה מעניינת נוספת היא עמדת ה-SF. כרגע יש לקבוצה 4 כאלו (פארסונס, אנדרסון, כספי, ברוקס).
    יכול להיות שאנדרסון ישחק בעמדה 2?
    יש לו את הכישורים לכך.
    או שאולי ברוקס יחזור לעמדה 2 (אחרי שבעונה שעברה, דה פקטו מילה את מקומו של פארסונס)?

    חמישייה של קונלי, ברוקס, אנדרסון, ג'קסון, גאסול,
    זו חמישייה עם הגנה מפחידה.

    זו גם חמישייה עם 5 שחקנים שמסוגלים לקלוע מהשלוש,
    כאשר על הספסל יש את גרין, פארסונס, כספי –
    כולם מסוגלים להיכנס ולהשאיר קבוצה שבכל רגע נתון, כל אחד משחקני החמישייה הוא איום אמתי מבחוץ.

    השורה התחתונה?
    ממפיס עושים מהלכים מעניינים.
    יש מצב שהמהלכים הגדולים שלהם עוד לפנינו,
    אבל בכל מקרה –
    התחושה שלי שהם יפתיעו הרבה מגולשי הופס בשנה הקרובה.
    (והפעם, לחיוב…)

    1. באמת קיץ מפתיע שלהם… נראה לפחות כרגע שהחליטו שם לנסות לתת נסיון לעוד ריצת פלייאוף, לדעתי קצת חסר להם גיבוי בעמדות
      הגארדים… אם כל הערכתי להאריסון ,סימונס או שלדון….

  7. "אני מבין שה-CAP HOLDS הם טריקיים מאד וקשה לחשב אותם כי הם תלויים ב-PLAYER'S WORTH ('ערכו' בשוק) מבחינה אובייקטיבית, וכן ישנן עוד נוסחאות שאף אחד לא מבין בדיוק ולכן קבוצות דוחות חתימות שחקנים חופשיים שהם 'שלהם' בגלל זכויות בירד עד הרגע האחרון, ואז מחתימים אותם לפני שהמתמטיקאים של הליגה מצליחים לחשב את ה-CAP HOLD."

    עדיף פשוט למחוק את כל הפסקה הזאת מנחם.

    רק רפרפתי על כל הסעיף בקשר לתקרת השכר וזה ממש צרם בעין – שגוי מהמילה הראשונה ("אני מבין"), ועד לאחרונה.

    הספרס עשו בשכל לא להשוות.
    הגריזליז עשו שטות.

    1. עידו גילרי

      הקאפ הולדס הם לא נוסחא מסובכת באמת אלא אחוז מסוים מהשכר של החוזה שהסתיים. יש פשוט כמה וכמה סוגי חוזים. הטווח נע בין 120% ל-300% כשהאחוזים הגבוהים הם על חוזי הרוקי שבדרך כלל נמוכים ביחס לחוזה הבא שנחתם.

    2. אז אולי הוד רוממותו, מלך מלכי המבינים, יזיז את הישבן המלכותי ויסביר לפשוטי העם, שלא זכו להבנה עמוקה מים החכמה של המלך, את מקור הטעות?!.
      או שאולי התחת דבוק מדי לכסא המלכות?!
      הו המלך הגדול דדי, רואה טריידים לפני שהם קורים (לפעמים הם גם לא קורים אחר כך, זו טעות של המציאות, לא של המלך דדי חלילה) והחתמות לפני שהן מתבצעות. מבין כל חוזה שכר ומחשב במוחו הקדוש כל מספר (אבל אל תדאגו הוא לא יסביר לכם דבר).
      למעשה, מעכשיו נראה לי שראוי לכנות אותך בכינוי 'דדי ג'ירף'. על שם השיר שכל-כך הולם אותך (תודה ליהונתן גפן):

      לג'ירף יש צוואר ארוך
      הוא יכול לראות אוטובוס לפני שהוא יוצא
      ושמש לפני שהיא זורחת

      כל מה שאנחנו רואים הג'ירף רואה לפנינו
      יש לו גם על הפנים מין הבעה:
      כמה יפה להיות "חיה גבוהה"

      לג'ירף יש צוואר ארוך
      הוא רואה עננים בקצה העולם
      ומכריז:

      חברים, בעוד חודשיים ירד פה גשם
      מגובה של ג'ירף כולנו נראים נמוכים
      והבעיות הכי גדולות שלנו
      הן רק נקודות קטנות בשביל הג'ירף

  8. תודה מנחם. פוסט נהדר. כרמלו ליוסטון זו עסקה נהדרת לשני הצדדים. המפסיד העיקרי כאן הוא אני, צריך לבחור בין אבא לאמא. כרמלו ייתן עונה נהדרת, מי שתקח אותו תרוויח בגדול. סקורר זה המצרך היקר ביותר בליגה הזאת, וכמו שאמרת – הוא עדיין טופ 15. בלי קשר, אחרי קיידי, הזריקה של מלו זה הדבר הכי יפה בכדורסל. מרפק בפנים, כדור מול המצח, שחרור עדין וטאץ׳ מחצי מרחק. מוזיקה

    1. טופ 15?

      60 שחקנים קלעו 16+ נק' למשחק בעונה שעברה (כרמלו קלע 16.2 נק').
      58 מהם קלעו את אותם 16+ נק' ב-TS% גבוה משל כרמלו.
      (רק לזאק לאווין היה TS% נמוך, מבין אותם 60 שחקנים)

        1. אין וויכוח.

          אבל לפעמים מספרים מספרים בתמציתיות את כל שצריך לדעת:
          כיום, כרמלו שחקן גרוע, סקורר בינוני מינוס.

    2. ממש לא זריקה יפה. של קליי תומפסון – נהדרת, של בלותנטאל (דייוויד בלו..) מדהימה גם כן. הג׳אמפ של מלו הוא עם שתי ידיים ללא סיבוב מספק של הכדור ובגלל זה גם האחוזים הבינוניים

  9. מבחינתי שכרמלו ילך ליוסטון,ככה או ככה הם לא יקחו אליפות. על טיבו אני לא ארחיב.
    לגבי אנדרסון הספרס ניצלו פה,הממפיס האלה מטומטמים אין אצלם ערך לכסף.פרסונס,קונלי אנדרסון. קבוצה בלי מוח.

    1. הלו אתה לא אוהד ת'אנדר? זרקתם על שמנמלו הון עתק ….
      כן פרסונס זה שודד רציני אבל אנדרסון דווקא חוזה סביר בהחלט וקונלי הוא אולסטאר (לפחות נכון לחתימת החוזה אז) וכאלה לא ממש ששים לבוא מרצונם לממפיס והשוק הקטן שלה ,אז כשיש לך אחד כבר אתה עושה כל מאמץ להשאיר אותו ולנסות למשוך את עגלת התחרותיות כמה שרק אפשר.

  10. תודה רבה על אחלה מעורב!
    החוקים הם תורה שלמה.
    אני דווקא מחזיק מקייל אנדרסון. הוא לא סקורר אבל עושה הרבה דברים אחרים. כנראה שלספרס נמאס מנגרים.

  11. חבל לי שאנדרסון לא ממשיך בספרס, אבל 10 מיליון זה יותר מדי.
    אני רק מקווה שהספרס לא החתימו אותו כי יש להם תוכנית כלשהי, ולא מתוך קמצנות נטו.

    לגבי כרמלו, נראה לי שפול מחפש שעיר לעזאזל כדי לתרץ עוד עונה בלי אליפות.
    לא רואה איך הוא תורם להם בקרב מול הווריורס.

    1. הספרס מכירים את "תאוריית המשחק מחוץ למערכת של הספרס".
      בנוסף, הם כבר משלמים יותר מדי לגאסול, ככה שהם הבינו שאין מה לעשות עם אנדרסון ואפילו לא עם פרקר.

      מאמין שאם הם היו יותר גמישים הם יהו משאירים את פרקר כדי שישחק על הקריירה בספרס (כמו ג'ינובילי)

        1. נפטרים מעודפים (פרקר) ולא מוכנים לשלם מעבר לשווי מוגזם (אנדרסון).
          יגיעו שחקנים צעירים או שחקנים במשכורות מינימום.
          לא חושב שהאבידה של פרקר ואנדרסון כל כך גדולה. אבל הפ עדיין תקועים עם גאסול.
          כנראה שהתכנון הוא כמה שחקנים תמורת קוואי

  12. תודה מנחם, נהדר. בעיקר הקטע על חוקי השכר.
    אל תיפול רוחך מדדי והמורידים.
    הניסיון להסביר את חוקי הcba בשפה פשוטה הוא קשה מאין כמוהו, ועשית את ההתחלה מצוין.
    בכלל הקודקס הזה שנקרא cba כל כך עקום ולא מובן שמסביר את כל הבעיה במערכות החוקים הקיימות ולמה אנחנו משלמים כל כך הרבה כסף למתווכי ביניים כדי לעשות דברים שאמורים להיות פשוטים.
    כמו שאמרת, בעיות שהיו יכולות להיפטר בעזרת שינוי אחד, והוא תקרה קשיחה, שתגיע במהרה בימינו, אמן.

          1. נדבר לקראת חוזה הטלוויזיה החדש.
            המזל של הליגה זה שיש אנשי שיווק הכי טובים בספורט, אבל מבחינת ספורטיביות? היא איבדה כיוון לגמרי

          2. עידו גילרי

            שוב אתה מתחיל?
            להזכירך לך את הדיונים מהקיץ שעבר?
            בתור אוהד פיניקס אני יכול להגיד לך שהתחרותיות של הליגה היא בדיוק מה שיחזיר אותנו לרבלנטיות בשנים הקרובות (מקווה).
            יש בעיות אבל בוא לא נצא מפרופרוציות.

  13. תודה רבה מנחם על היחס וההשקעה…
    רק דבר אחד לא סגור אצלי עדיין….
    מותר לגולדי להחתים את כל הרבעייה שלהם על חוזי מקס?

  14. האווי לאסוף

    תודה רבה דוקטור, עוד כמה כתבות כאלה, ואולי משהו ייכנס לראשי.
    כרמלו אולי בין 15-20 הקלעים הטובים בליגה, אבל עדיין לא הייתי לוקח אותו לקבוצה שלי. זה לא עניין של רעל בחדר ההלבשה, אבל יש מעט מאוד שחקנים שנראים פחות מחוייבים למשחק ולקבוצה ממנו

  15. תארו לכם שקיבלתם יום אחד מיליון דולר.
    יום אחר כך קיבלתם עוד מיליון דולר.
    יום אחר כך עוד מיליון דולר.
    ככה אלף ימים רצוף.

    כל זה קורה 23.5 פעמים.

    זה ההון של סטיב באלמר.

    גם אתם במצב הזה הייתם הולכים מרצונכם החופשי לראות משחקים של הקליפרס וצורחים באקסטזה מכל סל.

    1. זה אם קיבלת במתנה.
      אם קיבלת את זה כמשכורת, על יום קיבלת 2 מיליון דולר. ועוד 2 מיליון דולר, ועוד ועוד ועוד. על זה שילמת 50% מס – ככה 23,500 ימים 🙂

  16. עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס

    מנחם, עיצבנו אותך אז הכנסת את כרמלו לטופ 125 של הקלעים? אז בוא אני אעצבן אותך עוד קצת כדי שתכניס אותו לטופ 10. זה בגלל השמועות שהוא יגיע ליוסטון.
    אם הוא אכן יגיע ליוסטון אני לא אופטימי (גם לא פסימי עדיין), אך בדיוק הוא יעשה הגנה? אנחנו צריכים שחקנים שרצים בטירוף על קו השלוש לעצור את הזריקה ואת זה אני לא רואה אותו עושה. הוא כן יכול לעשות סוויץ' ולשמור על שחקנים כבדים (קאזינס?)

  17. אי אפשר להסביר את כללי ה CBA מבלי להיחס למערכת הקנסות – המוכרת כמס על חריגות שכר.

    מעבר לכללי אסור ומותר שמגבילים את הוצאות השכר הכלי היעיל ביותר עד היום היה תקרות המס והקנסות שהוטלו ע מי שחרג מתקרות המס.

    ישנם שני סכומים משמעותיים האחד נקרה תקרת השכר. אותו אפשר לעבור בהתאם לכל מיני יוצאים מהכלל שחלקם הגדול הוזכר על ידי מנחם.

    הסכום השני נקרא תקרת המס. מי שעובר אותו, לא משנה באיזו עילה, משלם מס לקופה הכללית. הכסף בקופה הזו מחולק בין כלל הקבוצות שלא חורגות מהתקרה.

    סכומי הקנסות עולים ככל שהחריגה מתקרת המס עולה.באופן לא מדוייק אפשר לומר שעל כל 5 מיליון דולר חריגה מתקרת המס משלמים עוד 50 או 75 סנט נוספים כקנס.

    לדוגמא, על הכסף שג"ס תשלם לדמרכוס קזינס, 5.3 מיליון דולר הקבוצה תשלם בערך 20 מיליון דולר קנס מכיון שהיא חורגת בכ 20 מיליון דולר מעבר לתקרת המס.

    יתר על כן. קבוצה שמשלמת מס בשלוש שנים מתוך ארבע האחרונות משלמת תוספת מיוחדת של 50 סנט נוספים בכל מדרגה.

    המנגנון הזה מיועד להרתיע בעלי קבוצות מלהשתולל והוא באמת עבד טוב למדי ב 20 שנה האחרונות. היחיד בעבר שניסה לבעבר להתעלם ממנו היה הבעלים של נברוקלין נטס והוא שילם עשרות מיליוני דולרים בקנסות מבלי שהקבוצה שלו הגיע לאן שהוא.

    בשנתיים האחרונות קליבלנד וג"ס חרגו משמעותית מהתקרה ועתידות לשלם עשרות מיליונים כמס עקב החריגה. קליבלנד עקב הנטישה של לברון תישר קו מתחת לתקרת המס בשנה הבאה להערתי.

    ג"ס תשלם בשנה הבאה (2018 – 2019) היא אמורה לשלם בין 60 ל 80 מיליון דולר קנס. בהמשך היא תעמוד בדילמה לשמור על ההרכב שלה ולשלם סכומי מס דימיוניים של כ 150 מיליון או לפרק את החבילה.

    1. ++++אדיר
      השאלה הנשאלת לגבי GSW כמה הבעלים עושה כסף מסביב העסק שנקרא הווריורס. אם הוא עדין יהיה רווחי למרות המס אני לא רואה סיבה שהוא לא ימשיך לשלם. להיות הבעלים של השוללת הגדולה ביותר בעידן המודרני יותר קוסם מהקמצן שחירב קבוצה (ע"ע OKC).
      הגבול לדעתי ימתך שנגיע לדרימונד (קליי נראה לי אדם שכסף מבחינתו לא הכל בחיים ויסכים לא לקחת MAX) שאם ירצה רק MAX אז GSW יאלצו להיות מאוד יצרתיים בפינוי מקום לזה

  18. ++++אדיר
    השאלה הנשאלת לגבי GSW כמה הבעלים עושה כסף מסביב העסק שנקרא הווריורס. אם הוא עדין יהיה רווחי למרות המס אני לא רואה סיבה שהוא לא ימשיך לשלם. להיות הבעלים של השוללת הגדולה ביותר בעידן המודרני יותר קוסם מהקמצן שחירב קבוצה (ע"ע OKC).
    הגבול לדעתי ימתך שנגיע לדרימונד (קליי נראה לי אדם שכסף מבחינתו לא הכל בחיים ויסכים לא לקחת MAX) שאם ירצה רק MAX אז GSW יאלצו להיות מאוד יצרתיים בפינוי מקום לזה.

    1. ג"ס נרכשה ב 450 מיליון על ידי הבעלים הנוכחיים ב 2010 לאחר שמס ההכנסה האמריקאי אילץ את הבעלים הקודם למכור כדי לשלם חוב.

      היום היא מוערכת בשווי של 3 מיליארד. הקבוצה בונה לעצמה אולם חדש בסן פרנסיסקו במטרה להגדיל את ההכנסות ממכירת כרטיסים, להקטין הוצאות על ידי מהמנעות מתשלומי שכירות עבור השימוש באולם הנוכחי המוכר בכינויו הרורקל (אורקל במקור). יהיו לה הכנסות נוספות מהשכרת האולם לאירועים ב 300 הימים שאינו משמש את קבוצת הכדורסל והכנסות נוספות מהקומפלס שנבנה מעליו ולידו.

      נוסיף לעובדה שהבעלים העיקרי, ליקוב, אוהד את הקבוצה מזה שנים ונקבל מצב שיש כאן בעלים שיכול ומוכן לשלם סכומים שחורגים מהמוכר בקרב בעלי הקבוצות עד היום.

      1. אני יודע את הדברים האלו אבל…
        הערכת שווי זה דבר השווה לקליפת השום אין פה כסף ממשי זה כמו שתהייה לך ציור של מונה בבית בשווי של כמה מיליונים ולא תמכור כי אתה אוהב אומנות גדול ובמקום זה אנשים יבוא לשלם לך לראות אותה שנה שנתיים שלוש ארבע אשר מספרם הולך וקטן ומצד שני תתחזק את התמונה בטיפולים יקרים אז תצא ברווח קטן משנה לשנה אז בשלב מסוים תרצה לעשות את המכה לא?
        חברות גדולות יכולות להיות בעלות שווי גבוה ולהפסיד כסף כי חילוק המשאבים בה לא נכון.
        הערכת שווי גבוהה פלוס הפסדים בגלל מסים על שכר ודרישה גדולה מדי מצד עובדים (גרין וקליי) לשכר שיכרסם בכיס הבעלים עוד (אוהד אוהד אבל יש גבול כמה הוא מוכן לשיים כסף מהבית) עשוי לעודד את הבעלים למכור את המנייה כל עוד היא חמה.
        בכלל הבעלים יכול לעשות "דולן" ולהפריד בין אחזקת האולם והקבוצה ובכך ישאיר לעצמו את המוצר הרווחי יותר (האולם והקומפלקס) ולמכור את הקבוצה אפילו מתחת לשווי שלה ועדיין לצאת מרווח מאוד כי הרי הוא ימכור את הקבוצה עם ביטחונות שהיא תמשיך לשחק באולם.
        קבוצת כדורסל בNBA זה עסק רווחי (משפחת באס) השאלה האם הפיתוי למכור ביוקר גדול מאשר הרווח הקטן (יחסית) שאפשר לעשות שנה אחרי שנה.
        סאן פרנסיסקו זאת לא ניו יורק או לוס אנגלס או אפילו שיגקו בשלב מסוים תשלום המס יהיה לא שווה את זה (עוד שנתיים להערכתי או שהוא מוכר את הקבוצה או שאחד או שנים מהכוכבים עוזבים)

      2. סבתא חילבה מכניסה קנטינה

        בעצם מה שקורה כאן הוא תשלום קנס ביודעין, אפילו מתוך תכנון. כי הרווח שיוולד הוא גדול יותר. כנראה הרבה יותר.

        אין עדות גדולה יותר לכישלון השיטה.

  19. לווריורס צפויות הכנסות דמיוניות של כ 450 מיליון דולר לשנה מהאולם החדש.

    אם לאקוב ירצה, הוא יוכל למקסם את כל ה 4.

  20. כל עניני השכר מתחילים ונגמרים בזה שהליגות המקצועניות בארה"ב מחתימות עורכי דין יהודים ובנים של סנטורים שמקורבים לממשל ולבתי המשפט ונותנים להם לנהל משא ומתן לעומת שחקנים מטומטמים שנותנים לאימבצליס כמו בילי האנטר,מישל רוברטס ודה מוריס סמית כי הם שחורים.

    דווין וייד הגדול דחף את האצבע לדיוויד סטרן בעיניים באמצע ישיבה והוא גיבור גדול , בינתיים רואים מי סופר את הכסף בבנק

כתיבת תגובה