אירועי דיומא – 09.07.2018: קטע הנג"ש הקבוצתי בטור, שמינית גמר ווימבלדון

 

טניס / מתן גילור

טורניר וומבלדון (2000) – שמינית גמר

שידורים בספורט 5 ובספורט 5 לייב.

15:00 רוג'ר פדרר(1)-אדריאן מאנארינו(22). פדרר עשה מה שעושה בד"כ מול ביג סרבר – שומר על ההגשות ועוקץ פעם אחת. זה מה שעשה בשתי המערכות הראשונות. בשלישית כבר השתחרר ושבר פעמיים. מאנארינו כבר הוביל בשתי מערכות על מדבדב, אבל אז האחרון ניצח את שתי הבאוץ. מאנארינו חזר לעצמו כדי לנצח את החמישית. המאזן ביניהם עומד על 0:5 לטובת פדרר, שישאף להמשיך את רצף 29 המערכות.

15:30 (משוער) מקנזי מקדולנד-מילוש ראוניץ'(13). אחרי שהשיג את הפתעת הטורניר עם הניצחון על צ'יליץ', פלה לא הצליח לשחזר את הרמה. מקדונלד ניצל זאת וניצח אותו בשלוש מערכות. ראוניץ' קצת הסתבך כשאיבד את המערכה השניה לנובאק, אבל לקח את שתי הבאות וסגר את הסיפור. זהו המפגש הראשון בין השניים.

15:30 (משוער) קאי נישיקורי(24)-ארנסטס גולביס. בהפתעה גדולה מבחינתי, למרות שבדירוג הטורניר הם לא רחוקים זה מזה, נישיקורי ניצח את קריוס בשלוש מערכות. זוורב הפסיד את המערכה הראשונה, אבל אז התעשת וניצח את שתי הבאות. כשנראה שהמשחק בידיים שלו, גולביס מבערים, ניצח את המערכה הרביעית בוחמישית זה כבר נגמר בבייגל. המאזן בין השניים עומד על 0:1 לטובת היפני בסבב ו-0:2 בכללי.

אחריו חואן מרטין דל פוטרו(5)-ג'יל סימון. זה לא הלך חלק לדלפו מול פייר. הוא אמנם ניצח בשלוש מערכות, אבל הן היו קשות. הרגע של המשחק היה כשפייר מעד ודלפו חצה את הרשת לדרוש בשלומו. טניסאי גדול. גם לסימון זה לא הלך חלק מול אבדן, כשהמשחק נמשך 4 מערכות, כולל שני שוברי שוויון שהולכו אחד לכל אחד. דלפו פיבוריט ברור במשחק הזה. המאזן בין השניים עומד על 3:4 לטובת דלפו.

16:00 (משוער) יוני ארליך ומרצ'ין מצ'קובסקי-דיויז' שאראן וארטם סיטק. בסיבוב הראשון ניצחו ארליך ושותפו בשלושה שוברי שוויון. בסיבוב השני הם פגשו את המדורגים 2 בטורניר וזוכי השנה שעברה. הם הפסידו את המערכה הראשונה בשובר שוויון, אבל ניצחו את שלוש הבאות, כולל שני שוברי שוויון.

17:00 (משוער) גאל מונפיס-קווין אנדרסון(8). מונפיס הפתיע את קווארי. אחרי שאיבד את המערכה הראשונה זכה בשלוש הבאות בקלות מפתיעה. אנדרסון לא התקשה מול קולשייבר וניצח אותו בשלוש מערכות. באופן די מפתיע, המאזן בין השניים עומד על 0:5 לטובת הצרפתי.

אחריו קארן חצ'אנוב-נובאק ג'וקוביץ'(12). בקמבק נהדר, אחרי שכבר פיגר 2:0 במערכות, הצליח חצ'אנוב לנצח את טיאפוא בחמש מערכות. אדמונד כבר הפיח תקוה בלב המקומיים כשניצח את המערכה הראשונה, אבל משם נולה השתלט על המשחק וניצח את שלוש המערכות הבאות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

17:30 (משוער) ג'ון איזנר(9)-סטפנוס ציציפאס(31). ג'ון איזנר הראה שכשהוא כשיר הוא לא נופל מול שחקנים נחותים ממנו משמעותית, כפי שקרה בשנה שעברה. ניצח את אלבוט בשלוש מערכות בלי בעליות מיוחדות. מצד השני מחכה לו כוכב. זה לא כוכב זה מטאור. ציציפאס ממשיך לפלס את דרכו לצמרת הענף עם ניצחון בשלוש מערכות כשהוא מפסיד בדרך 7 משחקונים בסה"כ מול פאביאנו. המאזן בין השניים עומד על 0:1 לטובת איזנר.

19:00 (משוער) ז'ירי וסלי-רפאל נדאל(2). במיני הפתעה ניצח וסלי את פוניני בארבע מערכות. הסיבוב השלישי היה המשחק הכי טוב של נדאל בטורניר. זה אמנם לא היה מאד קצר, אבל הניצחון שלו לא הוטל בספק והמשחק היה חד צדדי, כשרפא מאבד 7 משחקונים בסה"כ לדה מינואר. השניים נפגשו פעם בודדת ונדאל ניצח, אבל המשחק היה על חימר. זאת תהיה הזדמנות לראות איך נדאל מתמודד עם ביג סרבר על דשא.

לקראת שמינית הגמר התארחתי בהסכת "עולים לרשת". מוזמנים להאזין.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 3

קטע 2 של אתמול היה עוד קטע שטוח רווי בהתרסקויות. הרצינית שבהן הייתה בפנייה האחרונה לפני מיאוץ הסיום, שעירבה רוכבים רבים, כולל מוביל המירוץ, פרננדו גאביריה (אם כי ללא נפגעים). בקבוצה המצומצמת שנותרה להיאבק על מיאוץ הסיום, היה זה פטר סאגאן שחגג את הניצחון. אלוף העולם הקדים את סוני קולברלי ואת ארנו דמאר, ובתוך כך עבר להוביל במירוץ, כמו גם בקטגוריית החולצה הירוקה. תמונת ההובלה במירוץ היא כעת: סאגאן, גאביריה (6+), קולברלי (10+), קיטל (12+), שבאנל (13+), ז'ילבר (14+), תומאס (15+), נסן, קריסטוף ודגנקולב (16+).

קטע 3 של היום הוא קטע הנג"ש הקבוצתי של המירוץ. זהו קטע מעגלי בן 35 ק"מ באיזור העיר שולה, לו תהיה השפעה גדולה על תמונת ההובלה במירוץ. הקבוצה שתרכז את מירב תשומת הלב היא סקיי. זאת לאחר שהביאה למירוץ נבחרת אימתנית במיוחד של שענים, הכוללת את פרום, תומאס, קסטרובייחו, קביאטקובסקי ומוסקון. צריך לקרות משהו מאד לא צפוי בכדי שגראן תומאס, המחזיק בזמן הטוב מבין חברי הקבוצה, לא ילבש את החולצה הצהובה בסוף היום. השאלה המעניינת של היום תהיה עד כמה כריס פרום יצליח לקזז מהפער שיש לרוב המתחרים עליו. קבוצה אחת שתנסה לאתגר את סקיי היא BMC, קבוצה שמסורתית מצליחה בתחום הנג"ש הקבוצתי, וגם עליה מוטלת המשימה למזער את הנזקים של המוביל ריצ'י פורט מקטע הפתיחה. קבוצות נוספות העשויות לבלוט הן קוויק-סטפ וסאנווב, בעוד שקבוצות אחרות ינסו בעיקר לא להפסיד זמן רב מדי לקבוצות המובילות.  שידור ביורוספורט ובספורט 5 מ-16:05.

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה דוד.
    היום זה באמת מעניין לראות איך תתורגם העדיפות האישית של כל רוכב בנפרד לביצועים קבוצתיים. כמובן שצריך לזכור שיש הבדל גדול בין לרכוב שעה לבד לבין לרכוב בראש 2 דקות ואז "לנוח" 10 דקות (המספרים להמחשה בלבד).
    אני מקווה שסקיי ו-BMC תעשנה את העבודה ונקבל פחות או יותר את כל הקונטנדרים עם זמן דומה שינטרל הן את הנפילות/תאונות/תקלות והן את הנג"ש הקבוצתי.

    1. יש לפרקים. או כאלה שמשתמשים בזה קצת יותר.
      אבל עם המחבטים המודרניים, משחק ההחזרה והקו האחורי של הטניסאים המודרניים והמשטח שיותר אטי מבעבר, אי אפשר ממש לבסס על זה משחק.
      זה כלי שיכול לסייע מאד, אבל בניגוד לימי סמפראס העליזים זו כבר לא אסטרטגיית משחק.

  2. אחד הקטעים הכי חשובים בטור כבר ביום השלישי

    הערה על אתמול-אני מאמין שגם אם גאבירה היה מגיע לספרינט סגאן היה לוקח כי הספרינט היה בעלייה

  3. בנג"ש הקבוצתי כל קבוצה רוכבת כדבוקה, לא? זה נראה עדיף בגלל שיקולי רוח.
    ואז בק"מ האחרונים להתפזר לפי שיקול של לתת למוביל הקבוצה את האפשרות לקבל את הזמן הטוב ביותר.
    בעצם אמרתם שכל 4 הראשונים מקבלים את הזמן של הרביעי.

      1. כלומר את הארבעה האחרונים בכל קבוצה ניתן להקריב כי גם ככה הם לא משפיעים ולרוב אלה גם ככה החלשים בתוך הקבוצה?

          1. זה בהחלט ספורט מעניין מאוד באספקט הקבוצתי שלו.
            היה נחמד אם היה לנו מישהו שיכתוב גם על רכיבות bike packing של אנדורנס סטייל hlc שבמובנים רבים זה ההיפך – רכיבה איטית, אתה לבד בלי קבוצה, בלי ספונסרים, ובלי תמיכה טכנית.

  4. פדרר פשוט מדהים. לקח את המערכה הראשונה ב-16 בתצוגת טניס אפית.
    מעכרה שניה קצת יותר קשה, אבל מאנארינו נראה עם מתיחה במפשעה, אז אני מניח שהשלישית לא תהיה ארוכה מדי.

    1. איכשהו הנג"ש הקבוצתי לא יושב טוב על סקיי, למרות הסגל המטורף. ראו את זה גם באליפות העולם. עניין התיאום חשוב לפחות כמו המנועים.

  5. AG2R ברכיבה נוראית. בארדה חטף חזק.
    בינתיים פורט, ייטס ופרום קיזזו חלק ניכר מהפער מכמה קונדנטרידם. מזעור נזקים יפה.
    נראה מי יצליח בכל זאת לשמר חלק גדול מהפער.

        1. לא. הקבוצתיות פה מתבטאת בכך שהזמן של הרוכב הרביעי קובע את אלה של ארבעת הראשונים. כל מי שמגיע אחרי כן מקבל זמן נפרד (ברור שאם מגיעים ביחד יהיה להם אותו זמן).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט