פלייאוף 2013-טייק 10: שחרר אותנו דרק / יובל עוז

פלייאוף 2013-טייק 10: שחרר אותנו דרק

Posted on מאי 9, 2013by 

אדון רוז היקר,

אני יודע שהסיכוי שתקרא את המכתב הזה נמוך מהסיכוי שדניס רודמן יבחר לסנאט האמריקאי, אבל עדיין משהו בסיטואציה שלך פשוט לא נותן לי מנוח. אני יודע שכבר חפרו על זה מכל כיוון, וכמעט כל אחד, כולל אותי, כבר כתב הרבה יותר מילים ממה שצריך על שחקן שלא שיחק דקה של כדורסל העונה, אבל זה לא נותן לי מנוח, ואני מרגיש שאני צריך לפנות אלייך אישית. בתור אוהד.

בהתחלה, האמנתי שתחזור מהפציעה באמצע העונה, ותכננתי תסריטים מה יקרה כשה-MVP לשעבר יחזור, בתחילת מרץ זה כבר נראה קרוב מתמיד, כשהרופאים אישרו לך לשחק, וכבר היינו יכולים לראות את העתיד הורוד. אבל ההודעה המיוחלת על הקאמבק לא הגיעה, ועוד יום עבר ועוד יום עבר, עד שכבר הבנו שגם אם תחזור, לא יהיה לזה את האימפקט הדרוש והתחלנו להתייחס לשיקאגו כקבוצה בלי סופרסטאר, וניתחנו אותה ככזו.

 

תמונהעד מתי דרק רוז

אני לא בא אלייך בטענות על למה אתה לא חוזר. אני לא חושב שאני, או אף אחד אחר, נמצא בסיטואציה שהוא יכול להגיד לך מה לעשות. מעט מאוד אנשים חוו פציעה כמו שלך וכל אחד מחלים ממנה אחרת. הנה, תראה את אימאן שומפארט שנפצע באותו יום כמוך באותה ברך באותה פציעה וכבר משחק קרוב ל-4 חודשים ונותן אחלה של פלייאוף בעולם (10.0 נק' עם 47% מהשלוש ו-6.4 ריב') בדרכו להפוך לאחד מאבני היסוד של הניקס בשנים הבאות. אבל אני יודע שזה לא הסיפור אצלך. בניגוד לשומפארט, ממך יש ציפיות לא הגיוניות לחזור בצורה כמו שג'ורדן חזר ב-95, וזה יותר מדי עומס להעמיס על כתפיים כל כך צעירות.

לכן אני לא מסכים עם הביקורות על כך שבזמן שחבריך לקבוצה נאבקים בשפעת ומשחקים עם פציעות, אתה ממשיך לשבת על אזרחי. זה הגוף שלך, זו הקריירה שלך, ואין לאף אחד זכות להגיד לך מה לעשות. עם זאת, התדמית הציבורית שלך מתחילה להיסדק בעקבות זה, למרות שאני לא מאמין שתהיה לזה השפעה על ההחלטה שלך אם לחזור או לא.

אני גם לא מאמין שאם תחזור, אתה תחזור בתור המושיע של הבולס. הרכבת הזו כבר מזמן יצאה מהתחנה. המצב שלך ושל הבולס מזכיר לי חבורת אנשים שיושבת עם זר קוצים ריחני שעובר בסיבוב, והם נהנים וצוחקים ומגיעים לשיא ביחד, ואז מגיע חבר נוסף, והוא אחלה גבר והכל, אבל הוא הגיע אחרי שהסיבוב כבר נגמר, והוא לא מבין למה כולם צוחקים. אתה הבחור הזה, דרק, והבולס בשיא הסטלה עכשיו.

 

תמונהאם לא הצלחת אז, למה שתצליח עכשיו?

זה לא אומר שאתה לא אחלה גבר, אבל זה אומר שחזרה שלך עכשיו לא תשנה כמעט כלום מבחינה מקצועית. ובוא נודה על האמת, אם לא הצלחת מול מיאמי אחרי עונת ה-MVP כשההיט היו בעונה הראשונה של איחוד כוחות הרשע, אין סיכוי שתצליח מולם היום, אחרי עונה שלמה שלא דרכת על פרקט וכשהלברונים נראים דומיננטים מתמיד.

אז אנחנו לא דורשים שתחזור, וגם אם תחזור, אנחנו לא מצפים ממך לחזור עם 40 נק' ו-15 אס', אבל אנחנו כן דורשים שתשחרר אותנו משלשלאות הקאמבק המתארך שלך. שחרר אותנו, דרק. תקבל כבר החלטה, תטיל מטבע, תעשה אבן נייר או מספריים, זוג או פרד, רק תקבל כבר החלטה לגבי העונה הזאת ותשחרר אותנו מלקרוא עוד דיווח על כך שאולי לא תשחק העונה, ואז עוד דיווח שאולי תתלבש לגיים 3, ואז עוד ציטוט לא אינטלגנטי של אח שלך. תקבל כבר החלטה, כי זה הורג אותנו.

ובקשה אישית שלי. אם כבר אתה מקבל החלטה, אז תקבל את ההחלטה הנכונה. תחליט לחזור לגיים 3. לא כי אני חושב שיש לכם סיכוי לנצח בסדרה או לקחת אליפות העונה, אלא כי מגיע לאוהדים של שיקאגו לראות אותך משחק אחרי שנה שלמה שהם ציפו לביאת המשיח. מגיע להם לעמוד על הרגליים כשתום ת'יבודו יעלה אותך מהספסל, ומגיע לקבוצה שלך, שספגה מכה מוראלית אנושה בגיים 2, את זריקת ההשראה הזו שהחזרה שלך למגרש תביא, ואם אתה רואה את גולדן סטייט בפלייאוף הזה, אתה מבין שמספיק השראה יכולה לקחת אותך רחוק מאוד.

 

תמונההם צריכים אותך אחרי המכה המוראלית בגיים 2

אתה יכול לחכות עם החזרה לתחילת העונה הבאה לאיזה משחק פתיחה לא מעניין מול טורונטו או דטרויט, או שאתה יכול לתפוס את השור בקרניו ולהעניק לאוהדי ה-NBA את אחד מהרגעים הגדולים של הפלייאוף הנוכחי, כי אם יש רגע לחזור בו, זה הרגע הזה, שנייה אחרי שהקבוצה שלך התפרקה בפלורידה, שנייה לפני שהם מאבדים אחיזה על העונה שלהם. אם יש משחק לחזור בו, זה גיים 3 ביונייטד סנטר מול הקהל הביתי.

כשמסתכלים על התמונה הגדולה, המורשת של השחקנים הגדולים נקבעת גם לפי איך שהם מתאוששים ממפלות או מפציעות או מהיעדרות ממושכת. ג'ורדן ב-96, שאק אחרי שנפלט מ-LA, לברון אחרי שנחנק בגמר 2011, קובי אחרי פרשת האונס. הפציעה הבלתי נגמרת שלך ואיך תחזור ממנה תקבע את המורשת שלך. משחק החזרה לאו דווקא אומר משהו על איך תחזור מהפציעה הזו, בעצם, רוב הסיכויים שהוא לא אומר כלום, אבל זה לא אומר שאי אפשר להפוך אותו לחוויה מיוחדת.

לעולם מגיע לראות את דרק רוז משחק כדורסל העונה, וכולי תקווה שתקבל את ההחלטה הנכונה עד יום שישי. ואם לא, רק תקבל החלטה, כל החלטה. שחרר אותנו דרק.

באדיבות

yuvaloz.wordpress.com

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אם יש לו שכל בראש (פעם היו שמועות שהוא אחד המטומטמים הכי גדולים …) אסור לו לחזור לשחק. כדורסל זה לא קסם, ועד שהוא יתחיל להכנס לקצב משחק הם יעופו 4-1

  2. צריך לזכור שעכשיו פלייאוף והאגרסיביות עולה וגם הקושי עולה זה לא הזמן הכי טוב לחזור מפציעה שהשביתה אותה לכמה חודשים
    לדעתי עדיף לו לחזור שנה הבאה מוכן ומרגיש בטוח וככה הקבוצה תבנה הירככיה והוא יהיה חלק ממנה במקום שהוא יבוא עכשיו ויכול להפריע

  3. אמרתי ואני אומר את זה שוב הוא פשוט מ-פ-ח-ד !!!
    הוא ברוב עליבותו היה בריא ממזמן אבל הוא יודע שגם אם הוא היה ב110 רוז המקורי הוא לא מצליח לנצח את מגה-לברון החדש אז הוא מעדיף שיחשבו שהוא המשיח וכל ההייפ מסביב .מה הבעיה להגיד שאתה לא חוזר???(אני לא יחזיק ממנו גיבור אבל לפחות אדם אמין)

    1. מזמן לא ראיתי תגובה כל כך לא ראויה לשחקן הזה.
      ברור שהוא מפחד, הוא מפחד לחזור לא ב110 אחוז ולהפצע שוב.
      באמת נראלך שרוז לא יודע שלברון שחקן יותר טוב ממנו???
      כולם יודעים את זה. למה החלטת שהוא מפחד מלברון???
      ובוא אני אגיד לך עוד משהו, אחרי שנה שלא ראית שנייה אחת פרקט, אף אחד לא באמת מצפה שתעשה משהו עם הכדור. גם אם לברון היה חוזר מפציעה כזאת, הוא לא היה במשחק אחד חוזר ליהיות הסופרסטאר הגדול של הליגה

      1. דווקא לפי הדיבורים שרצים כל העונה נראה שבונים עליו כסוג של מושיע שיצליח לנצח את לברון…אני לא מצפה ממנו לכלום העונה וגם לא עונה הבאה מדובר בשחקן מופלא ואחד מ5 הטובים בליגה(שהוא בשיא הכושר) אבל כמו של בטוח שדוראנט יעזור לבולס מול לברון אז הוא לא.
        לכן הוא לא רוצה לחזור ולהרוס תחלום של כולם!!! אני דווקא חושב שב101 אחוז הוא היה צריך לחזור אבל בקטנה רק כדי להיכנס קצת לעינינים.

  4. לא הייתי מזלזל בסיכוייו של דניס רודמן להיבחר לסנט האמריקאי. הוא האיש המערבי הראשון שניפגש עם נשיא קוריאה הצפונית ובין השניים נוצרה כימייה מיידית. אולי רודמן יפתור את הבעייה הגרעינית שישנה עם הצפוניים!

  5. עם 100 מליון דולר שהוא יקבל אם ישחק אם לאו הוא כנראה אמר לקבוצה שלו שלא כדאי לחזור ולסכן את עצמו ואז לגמור את הקרירה שלו עם הבולס.זאת במידה ועוד אכפת לו כי יתכן ויש עוד 100 ב-pay roll שלו והם מחליטים לגביו

  6. כתבה מצויינת.
    הכל בראש.
    ההבדל בין שחקן מצויין לשחקן טוב מאד מתחיל ונגמר ביכולת להחליט. קוראים לזה מנטליות של סופרסטארים. סופרסטאר הוא לא רק מי שהטבע חנן אותו במה שאין לנו (אלא אם אתה לס), אלא בעיקר היכולת להחליט, גם כנגד הסיכויים. ולעמוד בזה.
    אני רופא קטן מאד (הד"ר טוב ממני בלשחק עם אחיות), אבל העניין הרפואי פשוט מאד – אם הכל בסדר אז עבר מספיק זמן. ואם לא, אז גם עוד זמן ללא ניתוח נוסף לא ישנה.
    אז פשוט תתרגם לאנגלית ותשלח לכתובת שהד"ר יתן לך ע"מ שיגיע למקום הנכון.
    באהבה, רק באהבה.
    עוזי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט