צרפת – אורוגוואי וברזיל – בלגיה ברבעי גמר ענקיים!!! / שגיא נאור

צרפת – אורוגוואי וברזיל – בלגיה ברבעי גמר ענקיים!!! / שגיא נאור

אחרי שאנגליה הדהימה את העולם כשהצליחה לעשות את הלא ייאמן ולנצח דו קרב פנדלים העולם היה צריך יומיים להתאושש. אז התאוששנו, צברנו אנרגיות, התגעגענו ואנחנו מקבלים ארוחת יום שישי עם המיטב של המיטב.

17:00 צרפת – אורוגוואי (כאן 11) המנה הראשונה שלנו בהחלט אטרקטיבית ומזמינה. צרפת מגיעה אחרי ניצחון גדול על ארגנטינה כשמעבר ליכולת המצוינת היא גם הוכיחה לנו, ובעיקר לעצמה, המון אופי. היא חטפה שער שוויון מאנחל די מריה ממש לפני הירידה למחצית כשהיו לה לא מעט הזדמנויות במחצית הראשונה להבקיע את השער השני ולגמור את המשחק. במקום זה היא ראתה את האלביסלטה עולים ל-2-1 כבר בתחילת המחצית השניה. במקום להישבר ולהיכנס למומנטום שלילי הנבחרת של דשאן היתה רגועה, הניעה את הכדור לאגפים כשהמגנים שלה מראים דומיננטיות רבה. שער השוויון הגיע ממהלך שהתחיל אצל רודריגז המגן השמאלי והסתיים בוולה מדהים של פאבאר לחיבורים של ארמני בשער אגננטינה. היו הרבה שערים יפים במונדיאל אבל בעיניי זה היה היפה מכולם. בינתיים. צרפת לא עצרה וקיליאן אמבפה, נער הפלא שלה, חתם את שמו באותיות זהב עם צמד נהדר אחרי שהיה אחראי גם לשער הראשון עם פריצה נפלאה לאורך 60 מטר שנעצרה רק בפנדל אותו תירגם גריזמן. שער מאוחר של אגוארו בתוספת הזמן גרם לדפיקות לב בלבבות תושבי פריז אבל ארגנטינה לא הצליחה בדקות המעטות שנשארו להשוות ל-4-4 וצרפת, בצדק, ברבע הגמר.

כמו לאורך כל המונדיאל, גם צרפת הוכיחה שהדרך הקלה ביותר להבקיע היום היא לא בהנעת כדור (יש שקוראים לה הונאת כדור) אלא במשחק מהיר המבוסס על התקפות מעבר. עם סילון כמו אמבפה והחוכמה והתנועה של גריזמן קשה מאוד לעצור את החלק הקדמי של צרפת ואם אורוגוואי תנסה ליזום היא תסתכן מאוד. לכן, כל עוד לוח התוצאות יראה שוויון אני מניח שאורוגוואי תהיה הקבוצה הפסיבית ולא תאפשר לצרפת את השטחים שהיא מחפשת. צרפת תצטרך להוכיח שהיא מסוגלת להיות מסוכנת גם מול הגנה צפופה. שחקן המפתח מבחינתי יהיה אוליבייה ג'ירו כי בעזרת משחק הראש המצוין שלו והיכולת לשחק כפיבוט עם הגב לשער ולהוריד לאמבפה, גריזמן ופוגגבה שמגיעים מאחור, לצרפת יש אפשרויות לפרוץ גם הגנה מסודרת וקשוחה כמו של הנבחרת מדרום אמריקה.

Image result for mbappe
מאז פלה לא היה חלוץ כל כך טוב בגיל הזה

אז מה אורוגוואי מכינה לנו למשחק הזה? מי שראה את המשחק מול פורטוגל יכול לדמיין את מהלך העניינים הצפוי. התקפה מהירה ושילוב מצוין בין סוארז לקבאני הביאו את השער הראשון הנהדר של החלוץ של פ.ס.ז. אחריו החבורה של אוסקר וושינגטון טבארז ירדה אחורה והתגוננה כמו שהיא יודעת לעשות כל כך טוב. גודין וחימנס, הצמד הנפלא של אתלטיקו מדריד, רגיל לאופי המשחק הזה והם עושים עבודה נפלאה בטורניר עד כה. הנבחרת ספגה רק שער אחד וזה היה שער השוויון של פורטוגל מהראש של פפה. גם לנבחרת שעושה הגנה כל כך טוב קשה להחזיק לאורך דקות ארוכות תחת לחץ אבל למזלה השוויון החזיק רק 8 דקות עד השער השני הנפלא של קבאני. פורטוגל לחצה עד הסוף אבל אורוגוואי עמדה בפרץ והיא תנסה לשחזר את ההישג מלפני 8 שנים, אז ברבע הגמר היא הדיחה את גאנה כשסוארז הודף נגיחה מקו השער בדקה ה-120, הורחק וראה מבחוץ את אסמואה ג'יאן בועט את הפנדל לשמיים. בפנדלים אורוגוואי עשתה את העבודה והעפילה לחצי הגמר. סוארז ינסה להיות הגיבור גם היום אבל דווקא מהצד ההתקפי. ואם זה לא ילך, אולי יעשה היסטוריה ויורחק בפעם השלישית ברציפות כשב-2014 הוא נעץ את שיניו בקייליני, הורחק וסיים את המונדיאל מוקדם מהצפוי.

אז מה יהיה לנו? בטורנירים האחרונים נוכחנו לדעת שהגנות טובות חשובות מהתקפות טובות. איטליה של 2006, ספרד של 2010, גרמניה ב-2014. הסימנים מראים שאורוגוואי. בכל זאת, אלך על צרפת, הנבחרת שהימרתי עליה בתחילת הטורניר כזאת שתניף את הגביע.

21:00 ברזיל – בלגיה (כאן 11). הגענו למנה העיקרית, ואיזה מנה מחכה לנו. 3 כוכבי מישלן – שתי הנבחרות הכי מהנות והתקפיות בטורניר. אצל ברזיל זה לא בא לידי ביטוי במספר הכיבושים כמו אצל הבלגים אבל חוליית התקפה של ניימאר, ויליאן וז'סוס כשמאחוריהם קוטיניו ופאוליניו עושים תנועות מצוינות לעומק וכובשים זה גיוון שקשה מאוד לעצור. ואם זה לא מספיק, כשהעסק לא דופק עולה רוברטו פירמינו ומיד מותיר את חותמו על המשחק. לכל משחק של הסלסאו יש פוטנציאל להסתיים בהתפוצצות כשהדברים מתחברים.

היא עברה בית לא קל עם שוויץ וסרביה, שתי נבחרות מצוינות, וגם קוסטה ריקה מיררה לה את החיים עד שנכנעה לשני שערים בתוספת הזמן. מקסיקו הנפלאה בשמינית הגמר בהחלט היתה משוכה מאתגרת אבל ניימאר ופירמינו עשו את העבודה והוכיחו שלא סתם אלופת העולם 5 פעמים היא המועמדת הראשית לזכייה נוספת בתואר החשוב ביותר בכדורגל. והכוכב מול מקסיקו היה דווקא ויליאן, שעד שמינית הגמר די איכזב, והופיע בענק עם אחת התצוגות ההתקפיות המרשימות בטורניר. הוא פשוט פירק את ההגנה המקסיקנית בכמה מבצעים נפלאים והיה רמה מעל המשחק.

Image result for neymar
בינתיים זה מה שנזכור ממנו במונדיאל הזה

דיברתי על ההתקפה אבל לא יהיה מופרך להגיד שהחלק החשוב של ברזיל הוא דווקא ההגנה. מירנדה וטיאגו סילבה עושים עבודה נהדרת וגם פאגנר, שנקרא לדגל רק בגלל הפציעה של דני אלבס, עושה את שלו. פליפה לואיס, שהחליף את מרסלו שנפצע מול סרביה, נתן יציבות אבל היום מרסלו יחזור ואיתו יש יותר אפשרויות התקפיות. מי שיחסר היום הוא אולי השחקן הכי חשוב במערך של טיטה – קאסמירו. הקשר האחורי של ריאל נותן את האיזון במרכז המגרש, מחפה על הרביעייה האחורית ועל היציאה קדימה של המגנים ומאפשר חופש לקוטיניו לפאוליניו להצטרף להתקפה. למזלה של ברזיל יש לה מחליף ראוי ביותר בעמדה הזו – פרננדיניו, הקשר של מנצ'סטר סיטי, עושה בדיוק את אותה עבודה בקבוצה של פפ כשלפניו תמיד משחקים קשרים התקפיים כמו דה בריינה וגונדואן. אני לא חושב שהחיסרון של קאסמירו יהיה משמעותי אבל ברזיל לא פגשה קישור התקפי איכותי כמו שהיא תפגוש היום.

הבית המוקדם לא הוכיח הרבה כשהבלגים נפגשו עם שתי נמושות (טוניסיה ופנמה) אבל ראינו בטורניר הזה לא מעט נבחרות קטנות שעשו את המוות לאימפריות כמו גרמניה, ספרד וארגנטינה ולכן גם משחקים כאלה הם לא באנקר כמו בעבר. בכל מקרה, בלגיה טיילה מולם עם מאזן שערים 8-2  ולמפגש מול אנגליה שתי הנבחרות ידעו שהעלייה מובטחת וגם המקום הראשון לא שווה הרבה. המשחק היה חסר חשיבות אבל גם אותו הבלגים ניצחו עם שער נהדר של ינוזאי.

שמינית הגמר זימנה להם את יפן וכל חובבי הכדורגל שפשפו את העיניים חצי שעה לסיום כשהיפנים עלו ל-2-0 והמשחק שאמור היה להיות הכי חד צדדי קיבל טוויסט משוגע. שי אבן צור הגדול יכול להעיד שכותב שורות אלה נשאר נחרץ גם במצב הזה שהקאמבק הבלגי עוד לפנינו. יש להם כל כך הרבה כלים וגיוון והיכולת שלהם להיכנס לרחבה היא המרשימה מבין כל הנבחרות. שחקן הטורניר מבחינתי הוא אדן הזאר שהגיע לטורניר בגדול דווקא אחרי עונה מאכזבת בצ'לסי אבל הוא נראה כל כך קליל, מפטם את החברים במסירות נפלאות ושובר הגנות עם דריבל מהפנט. כשלידו משחק השחקן הכי טוב בפרמייר ליג (דה בריינה), אחד השחקנים הכי טובים באיטליה (מרטנס, מת על השחקן הזה) ובאמצע מכונת השערים של מנ'צסטר יונייטד (לוקאקו) נראה שהאיכות הבלגית סוף סוף באה לידי ביטוי. מול יפן הם פשוט ניצלו את היתרון הפיזי וכל הגבהה לרחבה היתה חצי גול. היה נראה שזה רק עניין של זמן ואכן שני השערים הראשונים הגיעו בנגיחות. ואז הגיעה תוספת הזמן. היפנים האמיצים (כמה דק הגבול בין אומץ לטפשות..) יצאו קדימה בשביל להבקיע את השלישי ולא להיגרר להארכה אבל כדור קרן הסתיים בידיים של קורטואה שהוציא כדור מהיר ותוך 3 מסירות צ'אדלי, המחליף, גלגל את הכדור ושלח את הנבחרת לרבע הגמר.

הבלגים מציגים בעיניי את השילוב הכי טוב בין המשחק המסודר ובין משחק המעבר. במשחק המסודר יש להם את הכוח של לוקאקו, שעם חמישה שערים מראה כמה חשוב חלוץ 9 איכותי בימינו. במשחק המעבר בהובלת דה בריינה והזאר זה הימור גדול לתקוף מולם ולהשאיר להם שטחים. נקודת התורפה של הבלגים נחשפה מול יפן כשספגו פעמיים והיפנים היו קרובים גם לשלישי במספר הזדמנויות במחצית השניה. יכולת כזו של קומפאני, אלדרווילד וורטונחן מול האיכות הברזילאית לא תספיק.

אז מה יהיה לנו? מה אני אגיד לכם. משולש בטופס, הכל אפשרי. זה ממש 50/50. הראש אומר ברזיל, מסורת וחארטות כאלה. הלב אומר בלגיה. אחרי מנה ראשונה ועיקרית חייבים קינוח. זה יהיה שוקולד או אסאי? מי שזאת לא תהיה אני אשמח שתלך עד הסוף. יאללה בלגיה – תדהימו את העולם!!!

לפוסט הזה יש 279 תגובות

  1. רואה את הדברים קצת אחרת.

    ברזיל – בלגיה:

    על פי המשחקים שראינו, בלגיה מאוד אוברייטד.
    עד עכשיו היה לה מסלול שגם נבחרת ישראל הדלוחה, ביום סביר, יכולה לעבור.
    פנמה וטוניסיה הן נמושות. המשחק עם אנגליה היה, מי רוצה להפסיד.
    יפן הפשיטה את ההגנה הבלגית.
    לצערם של היפנים, הבלגים עברו לכדורסל, תוך ניצול העובדה שחוק ה-3 שניות לא קיים, ועובדה אחרת – היפנים גמדים. דאנק ועוד דאנק.

    עד עכשיו, בלגיה היא יותר אוסף שמות מרשימים שמשחקים בליגות בכירות, מאשר נבחרת טובה באמת.

    ברזיל הנבחרת החזקה בטורניר, בפור. עד עכשיו היא שיחקה נגד נבחרות שבאו להתגונן. היא היתה עדיפה, בכל המשחקים, וניצחה די בקלות, בלי להעביר עדיין להילוך שלישי ורביעי.
    אם בלגיה תשחק פתוח – היא תישחט. ההגנה האיומה שלה, שלושת הקשישים מאחורה, פשוט תיטבח. אני בספק אם הבלגים יודעים לשחק אחרת, זהיר ולעקוץ. בכל מקרה ברזיל פייבוריטית ברורה.

    צרפת – אורוגוואי:
    אני לא הולך בעקבות תוצאות ומהלל את מי שמנצח. מותר להגיד שאורוגוואי נבחרת צינית ביותר, לא נעים לראות אותה, היא עושה בונקר משוכלל ומיומן מאוד עם עקיצה בשפיץ. מביא תוצאות? כן. נעים לראות? ממש לא.

    לצערה של אורוגוואי ולצער הצופים היא כנראה מגיעה למשחק *בלי* קבאני, היחיד שבא לשחק במשחק האחרון. זה אומר שאין לה בתכלס צ'אנס גדול נגד צרפת. זה אומר, חשש למשחק עוד יותר בונקריסטי.
    נקווה לשער מהיר צרפתי, שיאלץ אותם לצאת מבין השוחות. זה לא מאוד סביר.

    אורוגוואי היא לא הפראיירים של ארגנטינה, הנבחרת הכי מטומטמת שצרפת פגשה עד עכשיו (צרפת לא *כזו* מעולה, אל תטעו). נבחרת גרועה וטיפשה במיוחד, שתשחק עם בלמים בני 70 במהירות של צב מול אמבפה, בלי שמישהו יגיד להם קודם שהוא משיג אותם בריצה לאחור. אגב – אותה יהירות שעלתה לארגנטינה בשער זהה של מייקל אואן הצעיר במונדיאל 1998. העתק-הדבק. מאחל לאמבפה קריירה טובה יותר מאואן.

    בכל מקרה, המשחק של צרפת לאבד.

      1. אני מציע לך לבדוק תוצאות.
        מה עשתה בלגיה במשחקים רשמיים מאז המונדיאל האחרון.
        היא לא טובה נגד חזקות.
        מונדיאל 2014: ניצחה בהפרש שער, את אלג'יר, רוסיה, קוריאה. ניצחה בהארכה את ארה"ב. הודחה והפסידה בלי לעשות התקפה אחת, לארגנטינה המאוד אפורה.
        מוקדמות יורו: הנבחרת היחידה המשמעותית שבלגיה קיבלה היא וולס. פעם הפסידה, פעם תיקו (אלא אם כן ישראל נחשבת משהו. או קפריסין ואנדורה).
        יורו 2016: שוב, ניצחה בינוניות או חלשות – אירלנד, שבדיה, הונגריה. הפסידה לחזקות: איטליה, והדחה 3-1 מהמעצמה וולס.
        מוקדמות מונדיאל 2018: בית חלש מאוד-מאוד, עם גיברלטר ואסטוניה, קפריסין ובוסניה. טיול אחר הצהריים. באותה תקופה, במשחקי ידידות, היא לא מצליחה לנצח אף נבחרת ראויה: הפסד לספרד, תיקו עם הולנד, תיקו עם מקסיקו, תיקו עם פורטוגל.

        בלגיה היא טעון הוכחה ע-נ-ק. אם זה יקרה לראשונה, דווקא הערב הגד ברזיל – סחתן מכל הלב.

        1. אכן תשובה מנומקת 🙂

          אני מתייחס בעיקר לברק של הקבוצה הזו בטורניר שלא פוגע בתכליתיות שלה.
          בעיני לפחות סגנונית היא ההפך מנבחרת ספרד המשעממת, תקווה לכדורגל אחר.

          למרבה הצער היא נפגשת עם ברזיל כבר עכשיו.

          1. אני מאוכזב מבלגיה, כי אמור להיות לה יתרון עצום על הנבחרות אחרות. לא רק בשמות הנוצצים. אלא בקבוצתיות.
            כדורגל נבחרות, ברמה הגבוהה, זה אוסף כוכבים שמגיע מהרבה קבוצות ובקושי מספיק להתאמן. לא באמת קבוצה אורגנית. מי שמצליחה להתגבש כ*קבוצה* ממש, יש לה יתרון אדיר (וזו בדרך כלל היתה הנציונל-מאנשאפט). מי שלא – ע"ע ארגנטינה – הביתה מהר.
            לבלגיה יש פה אדג' – היא אמורה להיות גם קבוצה, זה אותו מחזור, הם כולם בערך משחקים יחד בנבחרת מגיל אפס, אמורים להכיר אחד את השני על עיוור. וזה לא קורה.
            שוב – אשמח גם אני להתבדות.

    1. אשר לבלגיה מסכים עם כל מילה .
      בלי תלך היום הביתה עם 2-0 קלאסי .
      לגבי היתר.
      צרפת צמודה לברזיל במאבק על הנבחרת הטובה בטורניר .
      קבאני אבדה קשה לאורגוואים ולצערי אורוגוואי תלך היום הביתה.
      חצאי הגמר יהיו
      ברזיל -צרפת וקרואטיה -שבדיה.

  2. מצויין שגיא, תודה רבה על טור מושכל ומחכים. משכים קום ב-6 בבוקר (המשחק צרפת-אורוגוואי משודר אצלנו ב-7 בבוקר) כדי לצפות במשחק במסעדה צרפתית כמעט על חוף הים של הרמוזה ביץ׳. נעודד יחד עם הפרנסאווים. אורוגאווי בלי קבני זה כמו הספרס בלי קאווי

  3. סיכום מצוין.

    קבאני משחק היום?

    ברזיל נבחרת מצוינת אבל יש לי הרגשה של הפתעה, או לפחות למשחק שייזכר לדורות. בלגיה משחקים נפלא, השחקנים הכי חכמים בתחרות הזו.

    מקווה שצרפת תקרע לאורוגוואי את הצורה.

  4. איזה משחקים יאללה כבר מחכה בכליון עיניים. צרפת אורוגוואי השאלה האם קבאני משחק? אם לא זו מכה קשה ואני מאד אוהב את קבאני. אני אומר שקבאני ישחק והולך על 2 1 לצרפת משערים של זירו ואמבפה. קבאני יבקיע לאורוגוואי. במשחק השני ברזיל עם 2 1 תנצח משערים של וויליאן וקוטיניו. לט דה גגימס ביגן

  5. סיכום נפלא שגיא. לא יהיה שמח ממני אם התחזיות שלך על ניצחון אירופי כפול יתממשו. המשחק הראשון יהיה מפגש מטורף של אתלטיקו-פ.ס.ז' משני הצדדים. שער צרפתי מוקדם בהחלט יעשה פלאים למשחק. בשני אני מקווה לניצחון בלגי, כדי לא לראות יותר מראות מהסגנון של התמונה האחרונה שלך, אבל חושב שברזיל יותר טובה.(בעיקר בהגנה) ולכן תנצח.

  6. אני בעד ברזיל…. בגלל המסורת. שמרן. לא מצליח להשתחרר מזה.
    וצד שני דווקא הייתי בעד אורוגוואי אבל צריך גיוון יבשתי אז הולך עם צרפת 🙂

  7. אני אמשיך עם הקו שלי , גם אם פה ושם הוא הופר
    לתזכורת , ההימורים שלי נשענו תמיד על 2 שתי הנחות :
    האחת – דרום אמריקאיות לא זוכות במונדיאל על אדמת אירופה. קרה פעם אחת בלבד, 60 שנים אחורה , רק עם נבחרת הפלא של פלה בן ה-17 וגארינצ'ה , וכאשר התחרות היתה קטנה בהרבה מהיום .
    משהו לא עובד אצל הדרום אמריקאיות באירופה. אולי הריחוק מהבית , הגעגועים , אולי הקשיחות האירופית באה יותר לידי ביטוי . אבל זאת עובדה.
    השניה – במונדיאל זוכות הגדולות , ולחדשות קשה להיכנס למועדון . האחרונה שנכנסה היתה ספרד , וזה היה צפוי בהתחשב בעליה המטאורית של הכדורגל הספרדי.
    אז שתיים מ-3 המעומדות שלי כבר בחוץ – גרמניה וספרד . אילטיה, עוד מועמדת טבעית , אפילו לא הגיעה למונדיאל. זה משאיר אותי עם צרפת, ואולי עם חברה חדשה, בלגיה, שתצטרף למועדון . את האנגלים קשה לספור , ועל כך מחר .
    בחזרה להיום – והתחזית שלי היא שאחרי צמד המשחקים גם המתחזה וגם הנשכן הולכים הביתה ומשאירים אותנו עם טורניר אירופי .
    צרפת – אורוגוואי . צרפת בוודאות נבחרת יותר טובה ויותר כישרוניות. כדי לחפות על זה אורוגוואי תצטררך יום יוצא דופן – הגנתי מושלם עם התפרצות התקפית . לדעתי זה לא יקרה . הצפרדעים יפצחו את השיריון האורוגוואי .
    בלגיה – ברזיל . כאן ייתכן שאני טועה . ברור שזה שקול מאוד , ואולי אפילו יתרון קטן למסורת ולתשוקה הברזילאית . ובכל זאת – זאת ההזדמנות הגדולה של בלגיה, שאני מניח שלמדה את הלקח מהמשחק עם יפן ועלה נחושה כבר מהפתיחה. אם לוקאקו יקבל שירות טוב מהקשרים הבלגים הוא יכריע את המשחק , בתקווה שמהצד השני השופטים לא יקנו את הצלילות וההתחזויות של ניימאר .

    1. היום ההנחה שלך תקבל את המכה הראשונה (ואולי האחרונה).
      לברזיל יש צ'אנס יוצא דופן לנצח על אדמת אירופה הפעם.
      אגב גם במונדיאל הקודם נשבר המסורת וגרמניה האירופאית זכתה על אדמת אפריקה.
      עוד נתון מעניין עד 2010 (לא כולל ) רק איטליה הביאה לאירופה שתי זכיות ברצף.
      כרגע אירופה עומדת על 3 ברצף (שיא כל הזמנים לקונפדרציה בודדת ) זה ייגמר כנראה הטורניר .

  8. תודה על הפריוויו המעולה, כרגיל.
    למונדיאל – לתחושתי, בלגיה זאת מפלצת! כמו צרפת, טיפה פחות. שילוב קטלני של אתלטיות, כישרון, תבונה ומשמעת טקטית. המעידה הזמנית מול יפן נבעה משאננות, כמו הפיגור הזמני של צרפת מול ארגנטינה. שהשתיים האלו מעלות הילוך – יש שיטפון.
    עם כל הצער והכאב – נראה לי שהערב ניפרד מברזיל, למרות שברזיל מאוד חזקה. משהו בבלגיה הזאת יוצר תחושה "צרפתית" כזאת, תחושה של "זה הזמן שלנו".
    לאשברי – בעניין הגדולות – אני לגמרי איתך בעניין הזה אבל המונדיאל הזה בוודאות הולך לשבור את הרצף. עד כה, בעשרות השנים האחרונות, יש ארבע גדולות בגמרים – גרמניה, איטליה, ארגנטינה וברזיל – ועוד שלוש "מזדנבות" מכובדות : הולנד וצרפת, ופעם אחת גם ספרד (שנראה שחזרה מאז לגודלה הטבעי).
    השנה – בוודאות – נקבל חברה חדשה ב-"מועדון הגמר" הסגור: כל הבראקט "המזרחי" מורכב ממדינות שלא היו בגמר מאז 1966 (אנגליה). שבדיה, קרואטיה ורוסיה.

    1. ההגדרה הקלאסית של עולם כדורגל הנבחרות, הוא מועדון 8 הגדולות. מולדת הכדורגל אנגליה היתה בו, עדיין נמצאת בו, וכנראה תמיד תימצא בו.

      8 הגדולות הן ברזיל, ארגנטינה, אנגליה, גרמניה, איטליה, צרפת, הולנד וספרד (ניתן לומר שספרד החליפה את אורוגוואי, שתהילתה מהפרה-היסטוריה).

      בשעתו אפילו עלה רעיון לטורניר קצר על סכום כסף עצום, של 8 הגדולות בלבד. שני בתים של ארבע קרבוצות, וכל משחק – גמר מונדיאל. אולי עוד יקרה.

      מאז 1966 עד היום, כל 13 גמרי המונדיאל היו על טהרת המועדון הסגור של ה-8. זה מדהים.

      ועדיין יש סיכוי לאחד כזה גם השנה… אנגליה-ברזיל (או צרפת). זו גם ההערכה שלי.

      1. כאן אינני מסכים
        אנגליה בהחלט לא במועדון. מלבד אותו גמר, היא מעולם לא עברה את רבע הגמר. אנגליה זו הפיקציה הכי גדולה בכדורגל – תמיד הבטחות על בסיס כלום, ותמיד "אכזבות" צפויות לחלוטין.
        אורוגוואי אמנם פרה-היסטורית אבל הגיעה לחצי גמר ב-2010 שזה הרבה יותר ממה שאנגליה הגיעה מאז 66
        לגבי ספרד – אני לא מכניס אותה למועדון הגדולות כי במונדיאלים, מלבד הזכיה האפורה על בסיס 1:0 של דויד ויה ואחזקה של 105% מהזמן בכדור – היא לא עשתה הרבה. עיקר כוחה היה ביורו, שזה טורניר משני ביחס למונדיאל.
        הולנד הגיע לגמר שלוש פעמים מאז 1974 וצרפת פעמיים מאז 1998, כולל ביקורים טריים (הולנד לפני 8 שנים, צרפת לפני 12). הן בהחלט ראויות למועדון.
        לאנגליה השנה יש הזדמנות פז לתת דחיפה גדולה למיתוס השקרי שלה ולהחזיר את עצמה כביכול למועדון הגדולות – היא הצליחה להפסיד לבלגיה ולהידחף לבראקט המזרחי, וכבונוס קיבלה הדחות מוקדמות של גרמניה וספרד, וזליגה של ארגנטינה האומללה (אוי סאמפולי סאמפולי) לבראקט המוות.
        ובכל זאת, ולמרות הכל – בגלל שאני שמרן ותמיד בעד הגדולות (שונא סינדרלות יחיה) – אני בעד אנגליה. לדעתי הגמר יהיה היא מול צרפת.

        1. שוב אני נאלץ לתקן בקטנה
          הדמעות של גאזה… פנדלים נגד גרמניה… היו גם היו בחצי גמר מונדיאל, מרחק נשיפה מהגמר, 1990.

          בכל מקרה אפשר לקבל את ההסתייגות, זה הכל הגדרות לא פורמליות, כן. להגיד שיש פה מועדון של 7 שהשתלטו על כל משחקי הגמר מאז 1970. וכדי לעגל ל-8, נצרף גם את המולדת, שהיא אלופת 66. אולי גם השנה! לך תדע.

          1. שמע, זה מעניין
            בדקתי את 4 הפינאליסטיות בכל טורניר, ב-13 המונדיאלים האחרונים.
            יוצא שהגיעו אליהם 13 סה"כ מחוץ למועדון הסגור.
            בחשבון שגם אני מבין, זה אומר 1 בממוצע בכל טורניר.

            בממוצע, בכל טורניר תגיע 1 מחוץ למועדון הגדולות, לשלב חצי הגמר. ותודח.

            אם הכלל הזה נכון גם במונדיאל הקרוב, זה אומר ברזיל-צרפת בחצי אחד, ואנגליה-קרואטיה (או רוסיה) בחצי השני, כשאנגליה עולה.

            או שיהיה לנו אכן מונדיאל יותר מפתיע מהבחינה הזו.

          2. צודק, וזה מראה לכל המפקפקים שכדורגל זה לא מזל – ובטורניר ארוך, כמו בסדרת פלייאוף, צריך עמידות כדי לשרוד, מעבר להגרלה נוחה. בפועל, כפי שהראית, מועדון ה-7 שולט לחלוטין לא רק בגמרים, אלא גם בחצאי הגמרים.
            בלגיה הייתה חייבת לעשות שיעורי בית במורשת ולדאוג להשאיר את עצמה בבראקט המזרחי. כעת היא תצטרך לעבור את ברזיל ואת צרפת – אלא אם כן אורוגוואי יעשו נס (אבל לדעתי יסתיים שם בהפרש של 3 ומעלה, מה שנקרא בכדורסל "דו ספרתי").

  9. עוד אחת קטנה על ברזיל בלגיה –

    לברזיל יש סופר-סאב מהספסל, רוברטו פירמינו. בכל פעם שהוא נכנס, ברזיל דרסה. כזה אין לאף נבחרת אחרת בטורניר.

    1. הלוואי. בבראקט המקורי (אני מקום 3 כרגע) שמתי על אורוגוואי שתנצח את צרפת.

      בבראקט פה אני חושב 2-1 לצרפת. הלוואי ואטעה.

      אם ברזיל וצרפת יעופו יהיה ערב מושלם מבחינתי. במיוחד ברזיל

  10. 2 המשחקים הגדולים של רבע הגמר.מקווה לא להתאכזב עם איזה 0-0 משמים והארכה משמימה במיוחד במשחק של צרפת-אורוגוואי.

  11. אני אהיה עצוב אם ברזיל יעלו,ממש בא לי שהבלגים יקחו. נבחרת עם כזה סטאר פאוור חייבת ללכת עד הסוף,ואם אפשר להדיח את ניימאר המאוס אז מה טוב. במשחק השני אני אלך על צרפת רק כי קבאני לא ישחק כנראה,וחבל.

    1. גם אני מתעב את כל ההתנהלות של ניימאר, הכל, הוא מכריח את כולם לראות אותו בתור המסי-רונאלדו הבא, והוא לא, וכנראה לא יהיה אף פעם (ומי כן?).
      אבל חייבים להודות שהוא לגמרי בטורניר, היה מצוין במשחק הקודם.
      אל תתפלא אם ייגמר בגביע לברזיל + ניימאר שחקן מצטיין.

      1. אל תשכל שלצערו של אמבפה בגלל שהוא רוקי ואין לו אגו עדיין הוא לא בועט הפנדלים של צרפת ופסז אחרת הוא היה כבר מלך השערים בטורניר הזה. הפלופר ניימר לוקח הכל בברזיל פנדלים ובעייטות חופשיות וחופשיות הוא זהה לרונלדו. מתוך 100 מבקיע 1 והשאר ליציע ברמה שיכול להבקיע בשער של פוטבול אמריקאי

  12. מעולה. תודה רבה.
    ה"א, זה נכון שחוץ אירופאיות לא זוכות באירופה, אבל צריך לקחת בחשבון שעד לפני 30 שנים רוב הסגלים היו מהליגות המקומיות.
    מאז דרום אמריקאיות הגיעו ל2- מתוך 3 הגמרים על אדמת אירופה.
    היום הסגל של ברזיל אירופאי לכל דבר ועניין. אין צורך להתרגל למזג האוויר, לפיזיות האירופאית, לטקטיקה אחרת וכיו"ב.
    מעבר לזה שרק במונדיאל שעבר זכתה נבחרת אירופאית לראשונה על אדמת אמריקה.
    ואחרי כל זה… בלגיה וצרפת.

    1. מעבר לזה שהדרום אמריקאים כבר רגילים לחורף האירופאי, המונדיאל גם ככה משוחק בקיץ. אפילו ברוסיה המזג אוויר אביבי, שלא לדבר על מונדיאל בצרפת או ספרד ביולי ב-25 מעלות ויותר.
      בעיניי זה צירוף מקרים ותו לא.

  13. תודה שגיא, פריוויו שהוא מאסטרפיס.
    אני בעד הגדולות ברזיל וצרפת, אני אוהב לראות משחקים קלסיים כאלה, כמו פעם.
    לדיון מי הן הגדולות, אנגליה לא גדולה מבחינת כדורגל ובכל זאת כיף לראות אותם מתקדמים, לא כל כך בגלל הכדורגל אלא בגלל המסורת והאוהדים

    1. בתיאורית השורות בקולנוע שלך לגבי גדולה לאנגליה אין מקום בשורה הראשונה, בפועל ההישגים שלה ב-50 שנה האחרונות לא מצדיקים השוואה לגדולות באמת. לא חייב ללכת אפילו לזכויות, גמרים וחצאי גמר – אם אנגליה לא עולה למונדיאל זאת לא תהיה רעידת אדמה כמו ברזיל וארגנטינה, גרמניה, איטליה, צרפת וספרד. כנראה גם הולנד.

  14. שגיא, נהדר. מצויין. פריוויו פנטסטי לאחד כמוני שעוקב אחרי כדורגל רק באופן כללי.
    אני אוהד בראזיל מאז שהייתי בן 13 והיא הפסידה בבית בגמר לאורוגוואי, ובקולנוע (אז היו מראים 'חדשות' בקולנוע בקטע של עשר דקות לפני הסרט עצמו) הראו אנשים קופצים מראש המרקנה למטה. אני חושב שהתאבדו איזה 8. רק אז הבנתי את הטרוף של הכדורגל בבראזיל, וב-1958 קראתי כל מילה בשקיקה על פלה ונשארתי מטורף לסמבה שלהם בכדורגל עד היום.

    לפעמים לא אחראיים, לפעמים עושים שטויות איומות, אבל הדקות בהן הם מראים את המיוחדות שלהם שוות את הכל. זה קסם כדורגל שיש רק להם. זה שלפעמים זה לא הופך ל'תכליס' זה כבר סיפור אחר

  15. המזל שלי הוא שגייל מטורפת למונדיאל (גם לוימבלדון) אז הנה יש לכם שני זקנים שהיום שלהם עובר עם 75% צפייה בספורט (וכשאין כדורגל או טניס, יש טור דפראנס). החיים טובים

  16. על הכוונת להחמיץ את חצי הגמר עם עוד צהוב:
    בנטנקור, פוגבה, ז'ירו, פאבאר, טוליסו
    דה ברוינה, מונייר, ורטונגן, קוטיניו, פליפה לואיס, ניימאררררר

        1. אם למאמן ברזיל יש משהו ברודרוד הוא יעלה עם פיליפה לואיז במקום מרסלו אחרת מרסלו יראה כוכבים. איזה החמצה של גודין מה סה

  17. האורוגוואים כסחנים ומלוכלכים שאין דברים כאלה.
    הם יודעים שאין להם צ'אנס בכדורגל ומנסים להרוס את המשחק, וקריירות של כמה שחקנים צרפתיים על הדרך.

  18. מאז 300 לא ראיתי דבר כזה.
    לא הספרטניות של אורוגוואי. לא איך שנראה שאורוגוואי משחקים מעטים נגד רבים. וגם לא כי אני בטוח שלואיס סוארז הוא ההתגלמות הצעירה של פרנק מילר הנוכחי.
    זה כי על החולצה של שוער אורוגוואי מצויירות קוביות בטן.

  19. למי שפחד – בצד השני יש סימני חיים. אני חוזר, אנחנו מזהים מרחוק את מיקומו של הוגו לוריס. מחפשים מקום לנחות.

  20. חייבים להודות – גריזמן מפריע לנבחרת צרפת במונדיאל הזה, אחוזי דיוק של ראסל ווסטברוק (עכשיו הוא בטח יבקיע)

  21. תגידו זה רציני הדיבורים על עזיבה של רונאלדו את ריאל? נשמע לי ממש מוזר.
    אם הוא יעזוב זה יהיה חיקוי למעבר של לברון?

    1. פלורנטינו פרז וכריסטיאנו רונאלדו כבר שנים עושים את הריקוד הזה.
      כל פעם שמישהו מקבל משכורת שמאיימת על מקומו של כריסטיאנו בצמרת, הוא והסוכן שלו, ז'ורז'ה מנדס, קופצים ומאיימים לעזוב אם לא יעלו לו את המשכורת. וכל פעם מחדש פרז מאיים ומתחיל לחפש כסף להביא כוכב במקומו. כל פעם משחק הצ'יקן הזה נמשך עד שבסוף שני הצדדים מתרצים, אבל שונאים אחד את השני קצת יותר.
      הפעם זה באמת נראה קרוב מתמיד לפירוק השותפות.

      1. כדאי גם לזכור שכריסטיאנו הוא לא החתמה של פרז. קלדרון, המנהל הקודם, היה זה שסגר את העסקה הזו.
        לפרז יש אלרגיה קשה לדברים שלא הוא יכול לקחת עליהם קרדיט.

  22. גריזמן בין השחקנים הטובים בצרפת היום.

    שונא את האלימות של היום מול "תעלולים" של שחקנים מוכשרים, תנו להם לשחק!

  23. חצי מהתחזית שלי להיום התקיימה. ועוד נבחרת כסחנית מתוצרת דרום אמריקה הלכה הביתה .
    לזכותה של ברזיל – היא הנבחרת הלא כסחנית היחידה מהיבשת . אבל יש לה צוללן ומתחזה , שאם התחזית שלי תתקיים גם הוא יסיים היום את המונדיאל .

  24. אם כריסטיאנו באמת עוזב, יש רק מקום אחד שהייתי לראות אותו.
    וזה ביחד עם מסי.
    פשוט לא פייר שלא נראה אף פעם את שני גדולי הדור ביחד. פנטזיה אולטימטיבית.

  25. כרמלו בדרך לעוף מאוק האם פרסטי עושה טרייד ומנחית את קאווי לעונה ולוקח סיכון כמו שעשה עם גורג?? האם הוא יצא המנצח הגדול של הקיץ בלי שאיש דיווח על זה? קו אחורי של ראס גורג וקאווי ירצח את הטריו של גולדן. הספרס לגמרי יקחו את סטיבן אדמס אברינאס ו2 בחירות דראפט. איש לא יתן חבילה טובה יותר עבור קאווי לעונה.

  26. כרמלו בדרך לעוף מאוק האם פרסטי עושה טרייד ומנחית את קאווי לעונה ולוקח סיכון כמו שעשה עם גורג?? האם הוא יצא המנצח הגדול של הקיץ בלי שאיש דיווח על זה? קו אחורי של ראס גורג וקאווי ירצח את הטריו של גולדן. הספרס לגמרי יקחו את סטיבן אדמס אברינאס ו2 בחירות דראפט. איש לא יתן חבילה טובה יותר עבור קאווי לעונה.

    1. כי הוא אימן באנגליה.
      אימן את סוואנסי סיטי ו-וויגן, שתי קבוצות תחתית אובראצ'יבריות עם כדורגל יפה, ואת אברטון – קבוצת כמעט צמרת שלא היה לה סיכוי להתקדם צעד קדימה כל עוד השיטה הכלכלית בכדורגל היא כמו שהיא.

  27. יאללה יא שוקולדים פריכים תחזיקו מעמד תעיפו את ניימר הפח מהטורניר למרות שאין לי תקווה מהשוקולדים הפריכים.

  28. יש משחק נהדר 2 הקבוצות באות לנצח ולעלות. אין בונקרים והגנות. מרסלו ופרננדיניו הרבה יותר חלשים מפיליפה לואיז וקאסמירו בהגנה אין מה לעשות.

      1. מרבלו כבר 5 שנים כמו פיקה וראמוס 0 בהגנה מגן שיודע רק התקפה. פיליפה לואיז אמנם נגר התקפי אבל בהגנה 10 רמות מעל מרסלו. וקאסימרו הוא הגרזן הטוב בעולם יותר טוב מקאנטה בוסקטס ומי שבא לכם. האמצע של ברזיל אווויר פרננדיו זה עוד פח של פפ בסיטי

        1. נגר, אפס, 10 רמות, אוויר, פח. אין מה לעשות.
          אין ספק שיש רק שתי רמות של כדורגל.
          תזכור שקאסמירו לא משחק בגלל שניימאר קובע הכל בברזיל.

  29. הבלגים יכולים לחיות רק מאיבודי כדור של הברזילאים בהתקפה, ואז כדורים ארוכים לפאסט ברייק., אבל כל ברזילאי ברמה אישית הוא כמו אומן נגד פלח

  30. ישששדששד דה בריינה הפריך ישששש איפה ניימר ראיתם אותו? חחח שאין מקביקו וקוסטה ריקה הוא לא חוגג חחח החסרון של קאסמירו באמצע קריטי הגרזן הטוב בעולם. ומרסלו הוא פחון הגנתי שאני כבר אומר שנים. אולי ברזיל יקבלו עוד 7?? יששש יאללה שוקולדים

  31. כדורגל משחק מצחיק
    גול עצמי מפגר, נגד כיוון המשחק, נותן לבלגיה בדיוק מה שהיא רוצה.
    ברזיל תשב עליה ובלגיה עוקצת

  32. הקארמה הבכיינית של ניימאר חוזרת אליו בבומרנג.
    מי רוצה להתערב איתי שלא נראה ממנו יותר מדי הצגות היום

    1. שחקנים כמו ניימר לא זוכים בגביע עולם אמרתי לכם. הוא לעולם לא יקח גביע עולם גם אם ינצחו היום יעופו מול צרפת.

      1. זה נכון
        הוא לקח את הבכיינות לרמה שעוד לא ראינו בעבר.

        עלק מס 3 בעולם.
        בינתיים דה בריינה עושה לו בית ספר.

        ואני צריך לעדכן את הרשימה שלי יש מצב שניימאר מחוץ לטופ 30 ומי שלא מבין את זה יש לו בעיה חמורה בהבנה בכדורגל.
        גם אני יכןל לדחוק שערים ממרחק של מטר

  33. בלגיה לא מסתגרת, משאירה שחקנים למעלה, כל הכבוד. לא יודע אם זה יבטיח לה ניצחון, אבל אנחנו נהנה מכדורגל פתוח

  34. מול צרפת יגיע הסוף של בלגיה אמבפה הולך לררוד על ההגנה האיטית שלהם והצרפתים יותר פיזים זה של צרפת המונדיאל הזה

  35. פירמינו ייכנס, במקום ג'סוס אני מניח.
    גם פרננדיניו חושך. ההעדרות של קסמירו היתה משמעותית מדי.
    סה"כ השפיץ של הנעל פתח את המשחק לגמרי לטובת בלגיה.

  36. המשחק מצוין בינתיים. נראה לי שהבלגים ינסו לעקוץ במתפרצות כמו בקול השני.
    למונדיאל – אמרת שהבלגים יהיו חייבים להבקיע שניים והם הצליחו.
    עדיין מהמר על ברזיל?

    1. אני יודע שמקובל במחוזותינו לשנות הימור תוך כדי משחק.
      ואם אתה שגיא כהן – להמר בביטחה, רק אחרי המשחק. ואז זה באמת יוצא מרשים. ומנומק. הוא תמיד מנמק יפה למה אלה ניצחו ואלה הפסידו.
      אבל אני נשאר עם ברזיל, נו.
      היא גם יכולה לחטוף עוד שניים במתפרצת, זה ברור.
      אבל זו היתה מחצית לא רעה שלה. היא כן במשחק. עדיין.

      1. סומסום
        מה רע בלנתח מה קרה במשחק במקום להמר מראש? ככה אתה נתקעת עם הימור 10 אליפויות של גולדן סטייט בשבע שנים וברחת מהאתר עם הזנב בין הרגליים?

  37. ברזיל ממש ALL IN
    קוסטה מימין, פירמינו וניימאר, קוטניו מתחת, מרסלו לגמרי קיצוני שמאלי
    וההגנה על כרעי תרנגולת

  38. ברזיל פשוט צריכה לבעוט לשער. ראינו כבר מה דרדלה של גריזמן עושה.
    עם כל הצפיפות שם ברחבה משהו יקרה. לא חייבים להיכנס עם הכדור

  39. איפה היה דגלס קוסטה האדיר שהוא מכניס אותו חילוף שני?
    ברזיל יחבטו את הראש בקיר ובצדק.
    כשהם לחצו על הדוושה זה לא כוחות.

  40. בלגיה מדיחה את ברזיל.נשארנו רק עם אירופאיות וזה אחרי ששתי אלופות העולם האחרונות גרמניה וספרד הודחו ואיטליה האלופה השלישית לא עלתה בכלל למונדיאל

  41. ברזיל נזכרה להיות ברזיל רק במחצית השניה, המדהימה. שכבו על בלגיה, עם 2 החמצות של גול בטוח.
    יילכו הביתה על גול עצמי מטומטם.
    באסה לטורניר, אבל סחתן על בלגיה.

  42. לפני המשחק קיוויתי שבלגיה תעבור, ואיכשהו אני יוצא מאוכזב. ברזיל במחצית השנייה הייתה מדהימה, רמות כשרון פסיכיות. צרפת מול בלגיה יהיה סופר מעניין. משחק בין שתי נבחרות שיש ביניהן דמיון רב.

  43. חבל לי מאוד על ברזיל. עם כל הכבוד לבלגיה, ויש הרבה כבוד (שחקנים מהירים, חזקים וטכניים, כל מה ששחקני נבחרת ישראל הם לא), ברזיל היא רמה אחת מעליהם. שיחקו טוב מאוד אבל כדורגל זה משחק אכזר ולא צפוי.
    וניומאר לדעתי דווקא שיחק הוגן ומיעט בהצגות וגם היה אפקטיבי מאוד בהתקפה

  44. שניים משניים אצלי גם היום . בדיוק כפי שחזיתי כאן ,
    דרום אמריקיות לא לוקחות מונדיאל על אדמת אירופה . כל הכבוד לבלגיה שעמדה יפה מול ברזיל ויכלה לה .

  45. צרפת בלגיה זה לא רק כדורגל. הצרפתים מתייחסים אל בלגיה בזלזול רב (ובצדק?). זכורה לי פעם אחת שלקחתי את המשפחה באוטו לחופש בבריסל וחצי צרפת נסעה דרומה. כשחזרתי למעבדה וסיפרתי שהייתי בבלגיה הם חשבו שהשתגעתי.
    זכורה ומפורסמת גם האמירה של ולרי רביזאן שאמר שכל הבלגים מטומטמים חוץ מאן ולרי וזה בגלל שהיא יפה 🙂

    1. גם אני הייתי בבלגיה והיא זכורה לי לטובה למרות הקסבה באזורים שונים של בריסל. גנט יפה מאד אבל סנובית מאד. אנטוורפ מעניינת וכך גם מכלן אבל רק בגלל שיש בה גן חיות. ליאז מעניינת קצת ארכיטקטונית. בריסל היא השוק האירופי המשותף. נהניתי להסתובב שם, לראות הופעות, מוזיאונים. לילה טוב

    2. זה נכון שהואלונים לא נחשבים חכמים במיוחד , והם גם החצי היותר עני של בלגיה , כשהפלמים מסתכלים עליהם מלמעלה .

  46. שמעון כתבת כל כך הרבה שטויות בזמן האחרון – ותמיד בפסקנות מוחלטת, אתה מזלזל בשחקנים הכי טובים בעולם ובטוח שאתה צודק כל הזמן.

    זה קצת כמו רשימת 100 השירים שלך, אתה בטוח שיש לך את הטעם הכי טוב בעולם אבל מכיר רק את החרא הפופולרי של הניינטיז. ואתה לא מקשיב כשאומרים לך את זה.

  47. מנחם – בלגיה היא לא קבוצת פלחים ההפך הגמור, יש שם כמה מהשחקנים הטובים בעולם. וחוץ מהכישרון יש להם גם גובה ותחושת אחווה אמיתית בנבחרת.

    1. מה זה אחד השחקנים הטובים בעולם?
      איפה הוא השפיע בדיוק?
      הוא מקבל אינסוף כדורים ובגלל שהיה עליו הייפ בגיל 16 ותסרוקת מגניבה מציגים אותו כעילוי.
      אין שום דבר שהוא עושה מיוחד ששחקן אחר עם דריבל טוב ומעלה לא היה עושה.
      הוא פשוט מקבל כל כדור קרן חופשי או פנדל והכי הרבה כדורים במשחק.

      זה כמו ווסטברוק, הכדור פשוט אצלו אז מן הסתם יהיו הרבה נק'\אסיסטים. השאלה זו היעילות.

      מי שהיה רואה את המשחק הזה פעם ראשונה היה מחשיב את-
      דה בריינה, הזאר, לוקאקו, וקוסטה כשחקנים עליונים עליו.

      וזה עוד היה יחסית משחק טוב שלו.

      1. כתבתי עליו בעבר – ניימאר היה אבן ריחיים ענקית על צוואר ברזיל.
        לא משתחרר לשטחים חופשיים, עושה דריבלים מיותרים ומאבד המון כדורים, לא עוזר בכלל בהגנה, עסוק בהצגות.
        פשוט שחקן שכונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט