איך זה יעבוד? (1) – גולדן סטייט / רועי ויינברג

קאזינס, קרי ואיגודלה מזדהים עם אוהדי 29 קבוצות אחרות.

טוב, עוד אול-סטאר חתם באלופת האנ.בי.איי בשנתיים האחרונות ובעמדה הכי חלשה שלה בלי שהיא צריכה לוותר על אף אחד. אחרי ההלם הראשוני והמובן הגיע הזמן להתחיל לדבר על זה מבחינת כדורסל – איך גולדן סטייט תראה השנה.

אולי המהלך הכי חכם בהוספה של קאזינס הוא המימד שהוא מוסיף לגולדן. ראינו במשחקים 4-5 בסדרה בגמר המערב, כשאנדרה איגודלה היה בחוץ, שאפשר לעצור את המכונה שלהם בגרסתה הקודמת. החילוף אחרי כל חסימה מנע מהמשחק לזרום והתנועה השוטפת בלי כדור נתקעה.

קאזינס מציל את הווריורס מהתקפות כאלה. הוא לא רע בתנועה בלי כדור (אבל לזה נגיע בהמשך), אבל בעיקר מוסיף עוד מימד. בשנה שעברה לפני הפציעה הוא קלע 25 נקודות למשחק בהתקפה בלי קלעים טובים מבחוץ, כשהוא הקלע הכי טוב של הפליקנס מדאון טאון.

עכשיו יש לידו 3 קלעים היסטוריים ושחקן עם תנועה נהדרת בלי הכדור. יהיה לו הרבה יותר קל בצבע בצורה משמעותית. הוא לוקח בקלות את השומר לצבע. היריבות של גולדן החביאו שומרים חלשים על הסנטר. עכשיו אי אפשר להחביא את קיירי אירווינג וג'יימס הארדן על קאזינס. זה מתכון לאסון.

יתרון נוסף של קאזינס הוא הגיוון. יש לו כמות כמעט זהה של נקודות ממסירה ומכניסה לצבע ובאחוזים טובים. היכולת ממסירה יכולה להיות משמעותית כעוד שחקן שיכול לרווח את המשחק, אבל גם להכנס פנימה ברגע שהוא מקבל את הכדור. אתה כנראה לא יכול לשים עליו את השומר השלישי הכי טוב שלך, אבל גם לא על קרי, דוראנט או קליי תומפסון.

נקודה מעניינת נוספת היא יכולת המסירה של קאזינס. 5.4 אסיסטים למשחק, כשיש לו 9.3 אסיסטים אפשריים (מסירות לזריקות). זה אחוז ניצול של 58%, לא רע בכלל. הוא יכול לעשות את זה גם בג"ס. הוא איבד המון (5 פעמים בערב), אבל זה משהו שירד בקבוצה חכמה יותר.

סביר שהוא לא יוביל כדור כשגרין לידו על המגרש, אבל בדקות בהן גרין לא על הפרקט יכול להיות שנראה אותו לוקח מעמסה גדולה יותר בכל הקשור לפליי-מייקינג. כשיהיו קלעים מסביבו זה הרכב מסוכן שמאפשר מנוחה ללב של האלופה ויכול להתקיים גם בלי אנדרה איגודלה. אין סיבה שארבעה שחקנים יעברו את ה-37 דקות למשחק בפלייאוף, בדומה למה שקרה השנה.

הוא לא מצטיין בתנועה בלי כדור, בניגוד לאנדרו בוגוט וזאזא פצ'וליה שהיו בתפקיד לפניו. היו לו סקרין אסיסטס (חסימות שהובילו לסל) העונה, אבל פחות מאנטוני דיוויס או מומחים אחרים ובצדק, כי זה לא התפקיד שלו. לכן מעניין איך גולדן תשתמש בזה. יכול להיות שנראה את גרין חוסם הרבה יותר וזורק אפילו פחות מה-9 זריקות שלו במשחק.

קאזינס כן יכול לשמש כקלע שמחפש זריקה פנויה בלי כדור ויכול להיות שנראה אותו על קשת השלוש מושך סנטר כבד (רודי גובר סטייל) החוצה מהצבע. הוא לא קליי תומפסון שיודע לצאת מעולה מחסימות ונראה אותו גם חוסם יותר בהתקפה, אבל לא ברמה של זאזא או בוגוט. הקאץ' אנד שוט זה בעיקר מה שנראה ממנו בתוך המערכת, אבל הוא לא הגיע רק בשביל שהיא תעבוד חלק יותר – הוא בא להוסיף לה עוד משהו. כל היעילות ההתקפית שלו בסימן שאלה כמובן לחזרה מהפציעה הקשה שעבר, אבל סגנון המשחק לא ישתנה יותר מדי.

השאלה המעניינת באמת היא ההגנה. זה לא סוד שגולדן סטייט אוהבת להשתמש ב"המפטונס פייב", החמישייה עם אנדרה איגודלה ודריימונד גרין כסנטר, כשהם עם הגב לקיר – בין אם במאני טיים או במשחקי הכרעה בפלייאוף.

מעניין אם זה יקרה השנה ואיך קאזינס, שנחשב למקרה ראש בעייתי יחסית, יתמודד עם זה. היתרון של הדת' ליינאפ הזאת (גרין, דוראנט, איגודלה, תומפסון, קרי) הוא ההתקפה המהירה – כולם יכולים להחליף בהגנה, להוציא קרי, וכולם שחקני התקפה חכמים.

קאזינס לא יתחיל לשמור על גארדים פתאום. קלעו עליו שלשות ב-40% בעונה האחרונה, נתון לא טוב. על גרין קלעו ב-34.2%, לשם השוואה. האול-סטאר לא ירדוף אחרי הארדן או אירווינג וזאת יכולה להיות נקודת תורפה גם בצד השני, אבל גולדן יכולה להצליח להחביא אותו עם חילוף אחרי כל חסימה של היריבה. פתרון נוסף הוא להשתמש בו כדי לשפר את היעילות בריבאונד ההגנה, כשהוא שומר על הסנטרים הכבדים ומתרכז בניסיונות להשיג את הכדור החוזר. קבוצות שניסו לנצח את גולדן דרך הריבאונד לא הצליחו יותר מדי בפלייאוף, למרות שלקחו יותר כדורים, ויהיה מעניין לראות אם ילמדו מזה להמשך או לא. בכל מקרה הוא יתרון גדול מהבחינה הזאת.

השאלה המרכזית בצירוף, אם כן, מנטלית. קאזינס יסכים לעבור להיות השחקן הרביעי או אפילו החמישי הכי דומיננטי בקבוצה אחרי שהיה מספר 1 כל הקריירה? החוזה הקטן שלו הוא סימן חיובי בדרך הזאת (5.3 מיליון דולר לשנה). אם זה יצליח יהיה קשה מאוד לעצור אותם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. תודה רבה רועי, על ניתוח הבזק הזה.
    הייתי מוסיף רק שכל מה שכתבת הוא התקרה של קאזינס, אבל היא בוודאות לא תתממש עד אמצע העונה, ולא בטוח שתתממש במלואה גם לאחר מכן – כתלות במידת ההחלמה שלו.

  2. אם קאזינס חוזר אפילו רק ל-80% מכושרו לפני הפציעה, ההחתמה הזאת סגרה את הליגה לעונה הבאה, אלא אם כן ייפצע שחקן מפתח לווריורס.

    ניתוח מצויין

  3. תודה על הטור. קצת קשה לנתח איך הלוחמים ייראו עם קאזינס כי לא כל כך ברור איזה קאזינס יחזור מהפציעה. נראה לי מבחינה התקפית הוא יוסיף המון לגולדן סטייט גם אם הוא חוזר עם מוביליות מוגבלת. התעלומה האמיתית היא איך הוא יחזור מבחינה הגנתית. אם מבחינה הגנתית המוביליות שלו תיפגע כך שהוא יהיה מיסמאץ' מהלך מול גארדים מהירים ההגנה של הלוחמים תיפגע מאוד מכך.

    1. לכן יכול להיות שנראה את הדת' ליינאפ מול קבוצות זריזות. הוא לא ישמור על שחקנים נמוכים כמו פעם וזה צעד הכרחי מולם, אבל לרוב הקבוצות אין איזה 5 פורוורדים שקאזינס על אחד מהם יהיה אסון. חמישייה של אירווינג, בראון, היווארד, טאטום והורפורד יכולה להקשות על קאזינס מהבחינה הזאת (בטח גרין על הורפורד).

  4. תודה על הניתוח המוצלח
    נקווה שהחולה ימות

    ולדעתי הריבאונדים של קאזינס גם בסימן שאלה בגלל הפציעה הקשה שעבר. עוד יכול להיות שזו תהיה הנקודת תורפה שלהם בהגנה נגד סנטרים קפיציים.
    כאילו שזה משנה משהו אבל שיהיה

  5. זו השאלה, איך זה יעבוד?
    אולי תשאל בשביל מה משחקים? משחקים עבור אתגר ספורטיבי, פיזי ומנטלי. מה הטעם אפילו לאוהדי גולדן סטייט בעוד אליפות בלי מאמץ? לרשום עוד טבעת? זה דו"ח מצאי במחסן?
    אולי השאלה זה מה פתאום שחקנים מגיעים ברבע מהשווי שלהם בתור עיסקה פיקטיבית לעקוף את ההגבלות? ואת הכסף שהם חוסכים מסדרים להם בעיסקאות בעמק הסיליקון?

    הדבר הכי מעניין שקורה עכשיו זה אלפים על אלפים על אנשים שנמאס להם מהליגה הכי פחות תחרותית שיש והם קוראים להחרים את ה-NBA

    https://twitter.com/hashtag/boycottnba?f=tweets&vertical=default&src=hash

    גם פה
    https://twitter.com/hashtag/boycottthenba?f=tweets&vertical=default&src=hash

  6. ניתוח התפקוד של הקבוצה זה נחמד, אבל אנחנו חיים בעולם יחסי, ויחסית לתחרות, זה לא ממש משנה אם קאזינס ישתלב או לא. שף

  7. הבעיה עם קאזנס היא האם הוא ישחק בכלל בשנה הבאה.
    אי אפשר להאשים אף אחד בליגה על העניין לא את הקבוצות שלא רצו לשלם לו חוזה גדול חד/רב שנתי בגלל החשש מהחזרה שלו מהפציעה
    לא את קאזנס שראה שאין לו אופציאה משתלמת כלכלית (בוסטון ב 8.6 מול 5.6 זה לא הבדל משמעותי בשבילו הוא כבר עשה 80 מ' אם הוא יחזור לעצמו אז תהייה קבוצה שתזרוק לו מקס בשנה הבאה)
    ולא את GSW שהיא אפילו לא פנתה לקאזנס הוא פנה אליהם הם היו מצרפים גם את לברון אם יכלו קבוצה צריכה לחשוב רק איך היא מתחזקת ואם זה על הדרך מחליש את היריבה אז עוד יותר טוב .
    השחקנים רצו יותר שליטה בנעשה וזה מה שקורה התחרותיות נגמרת השחקנים הוכיחו שנה אחרי שנה שכל המיליונרים בשלב מסוים יסכימו לקבלת קצת פחות הרי רובם ירווחו מעל 80 מ' בקריירה שרובם לא ינצלו את כולו (אלא אם קוראים לך פיפן או איברסון שפשטו את הרגל)

  8. מבחינתי יש כמה נקודות רציניות שלא היו לגולדן סטייט.
    1. ריבאונד ובעיקר ריבאונד התקפה, מישהו ינצח את גולדן סטייט בריבאונד השנה כשדוראנט, גרין וקאזינס על המגרש? לא חושב.
    קאזינס הוא מהשחקנים הכי מסוכנים בריבאונד התקפה בליגה ובשונה מ טריסטן תומפסון זה יגמר בסל והרבה פעמים גם בסל עם עבירה.
    נניח וקאזינס עושה פיק עם קרי, כמובן שחייבים להחליף אחרת קרי זורק, איך אפשר להתאושש מחילוף כזה? נניח וקרי זורק, מי יקח מבוגי את הריבאונד? אני לא מכיר שחקנים שהם לא סנטרים שיקחו מולו אפילו ריבאונד אחד וגם לשני שחקנים שהם לא סנטרים יהיה קשה מאוד מולו.

    ריבאונד זו אחת החולשת של גולדן סטייט ואחת הדרכים היחידות למנוע מהם התקפות מעבר לאחר שאתה מחטיא, עם קאזינס זו לא חולשה יותר.

    2. כשזאזא או מגי שיחקו, גולדן סטייט היו חייבים את קרי על המגרש, אחרת ההתקפה לא זזה, עם ווסט זו היתה פחות בעיה כי הוא יכול להשתתף בהנעת כדור.
    עם בוגי זו לא תהיה בעיה, אני חושב שהצורך בקרי יקטן וכמה שפחות להיות תלוי בקרי זה מעולה לגולדן סטייט, קארי יכול לשחק הרבה פחות דקות.

    3. אפשר לשחק ללא גרין, לדעתי חמישייה של דוראנט, קרי, תומפסון, בוגי וקלע נוסף יכולה להיות מעולה, בלי גרין ובלי איגי, כשגרין ואיגי משחקים תמיד עוזבים אותם לזרוק. צריך לחשוב על ההגנה ואיך היא תסתדר אבל לטעמי התלות המטורפת בגרין יורדת, וזה אולי לא פחות חשוב מלא להיות תלוי בגרין.

    אני אישית לא מאמין שבוגי יחזור להיות בוגי אבל בא לי בשבילו שילך לו.
    מקווה שאפילו יחזור לשחק מוקדם מדצמבר-ינואר, כי באמת שמגיע לו.
    לא ציפיתי לחתימה כזאת, כל הכבוד לו שהוא לקח את ההחלטה הזאת. 9 מיליון מקבוצה זבל שווה הרבה פחות מ5.3 מיליון מגודלן סטייט.
    רק מהפרסום שהוא יקבל הוא ירוויח הרבה יותר מה4 מיליון האלה.

  9. קאזינס לא השתתף בפלייאוף עד כה בקריירה, וחשב להבטיח לעצמו פליאוף+אליפות בתמורה לקיצוץ רציני בשווי החוזה שהוא יכול להשיג.
    אני לא אוהב לאחל לשחקן פציעות, לכן אשתמש כאן בפירצה 😏 – אינשאללה שקאזינס לא יצליח להחלים מהפציעה הנוכחית, ויחמיץ גם עם הווריורס את הפלייאוף.

  10. לכל מי שמשווה את הפציעה של קאזינס לזאת של אלטון בראנד שייקח בחשבון שבוגי יותר גבוה בכמעט 10 סנטימטר ושוקל 12 קילו פחות, ככה שאפשר להיות אופטמיים

  11. תראו מה זה עולם.
    הליגה מאפשרת בעזרת החוקים חמישיית אולסטאר לכל דבר.
    אפילו לא כאילו אול סטאר. אלא ממש אולסטאר גם אם קאזינס חוזר 80%.

    אבל בזמנו דחתה טרייד של הלייקרס על כריס פול תמורת שימו לב:
    לאמאר אודום
    קוין מרטין
    גוראן דראגיץ
    לואיס סקולה
    בחירת סיבוב ראשון

    העיקר אמרו שזה לא הוגן…

      1. ברור לי מתן
        אבל זה מה שהבעלים מקבלים כשמנסים להתערב בצורה לא טבעית בחוקים. מקבלים מפלצת גדולה יותר.
        קארמה של הטבע

    1. גם אם הוא חוזר 20 אחוז הוא טוב מזאזא לוני ומגי. אכילס לא גורם לשכוח כדורסל. בלי קשר הוא יחזור אש. מספיק שהוא 20 אחוז לגולדן. הוא לא צריך להיות כוכב או לדחק מפלצתי זה רק בונוס. הרגשה אישית קאזינס יחזור מעולה כפי שהיה.

    2. נכון לאותו הזמן החבילה של הקליפרס הייתה טובה יותר. לא במבט היסטורי (כי דראגיץ' הפך לשחקן) אלא במבט לאותה נקודת זמן.

  12. יהיה דווקא מעניין לראות את זה
    איך קאזינס יסתדר עם לעלות מהספסל סטייל בוגוט -זאזא…
    מקווה שהוא יסכים 🙂

    1. שאלה אם ניכח את חמש השחקנים הכי טובים בליגה קיום שלא באוקלנד (נגיד הארדן ווסטברוק לברון יאניס ודיוויס) מול החמישייה של גולדדן סטייט מי מנצח?

  13. שאלה אם ניכח את חמשת השחקנים הכי טובים בליגה קיום שלא באוקלנד (נגיד הארדן ווסטברוק לברון יאניס ודיוויס) מול החמישייה של גולדדן סטייט מי מנצח?

  14. תודה רועי,יש לך את זה + אתה מעביר את הנקודות בצורה נעימה.
    אחלה ניתוח.
    אני מחכה לראות את הלחץ שהפלול יפעיל על המערכת של הלייקרס,ההחתמות שלהם הזויות ונוראיות.
    מי שאוהב טלנובלות ,הלך להנות מהלייקרס השנה.
    מצפה לראות את סטיבנסון דוחף לשון לאוזן שלו,וראנדו יזרוק עליו את מכונת הקפה וידרוש טרייד בגלל הבכיינות של הסמארק.
    עונה לפנתיאון מחכה לנו אנשי ה -ללל.
    Cash in all bets

  15. אחלה ניתוח רועי ! קאזינס הצטרף לקבוצה היחידה שגם בלעדיו היא המועמדת מספר 1 לאליפות לכן שם אין עליו לחץ ובנוסף ללוחמים אין בעיה לעשות הימור עליו כי גם אם לא יתאושש מהפציעה עדיין יש להם מספיק שחקנים מעולים ואם יתאושש אז יהפכו להיות קבוצה בלתי מנוצחת כמעט ללא חולשות

  16. "הלייקרס שוקלים להחזיר את דוויט הווארד. לברון "נרגש" לשחק עם לונזו בול"

    אם זה יקרה,אני הולך להשתין מול הרוח,חחחחחחח

      1. נעביר את הנושא בישיבת יום ראשון,כרגע כל המשאבים של המעבדה מושקעים ,95% בלייקרס ו 5% ביוסטון.
        עמדת ה-ללל הרשמית היא, שכל עוד הפלול לא זוכה ,
        האחרות Are welcome

  17. מעולה רועי, תודה. רבה
    יש את הפקטור המנטלי של קזינאס, שאותו אי אפשר להכניס לשום משוואה.
    כמו כן, עם שניים כמו דוראנט וקזינאס, האם עוד נראה את הכדורסל הישן והיפה של ג'ס? כבר השנה היו תלונות על כך שדוראנט פוגע בשטף, מה יהיה עכשיו?

    1. אולי יצליחו לנצח את שיד בטכניות לעונה(זה ידרוש אבל שבוגי יתן תרומה מהספסל כשהוא עדיין לא כשיר לעלות על הפרקט)

  18. הסטטיסטיקה מאוד מרשימה לפי רועי באיך ישתלב בקבוצה אבל לדעתי הוא שובר כימיה וזו טעות להביא שחקן כמוהו. דורש יותר מידי תשומת לב אליו.

  19. אני חושב שכיום אין סנטר שטוב כמו קאזינס. לדעתי הוא לא יהיה שחקן רביעי/חמישי אלא שלישי. גם קאזינס יודע שאם הוא ישחק עם הקבוצה, הוא יכול להיכנס לספרי ההיסטוריה. השאלה הגדולה באמת אלו הפציעות. הצירוף של רונדו ליד לברון הפך את הלייקרס לכמעט בלתי עצירים. ההחתמה של קאזינס נתנה אליפות לוויורס.

  20. ג"ס גאונים !
    בלי הפציעה של כריס פול – לא בטוח שג"ס היו לוקחים אליפות
    ליוסטון כמעט לא חסר כלום לאליפות, אז למה יוסטון לא הצליחו להביא את קאזינס אליהם ???

כתיבת תגובה

סגירת תפריט