לברון בלייקרס / מתן גילור

תוצאת תמונה עבור ‪lebron james a lakers‬‏

12 הערות על החתימה הצפויה של לברון ג'יימס בלוס אנג'לס אגמים:

  1. אתחיל עם הדבר החמוד בכל העניין הזה, שהוא הדבר היחיד החמוד בכל העניין הזה. והדבר הזה הוא שיש פה סוג של הגשמת חלום. לברון אמנם גדל באקרון, אוהיו, אבל הוא הצהיר לא פעם בעבר שהוא אוהד לייקרס. בעיני, אחד הדברים הרומנטיים ביותר זה אוהד של קבוצה בתור ילד שזוכה לשחק בה, לא כל שכן לככב בה, בתור מבוגר. אני מניח שזה גם היה אחד השיקולים של לברון בבואו לבחור את הקבוצה בה ישחק.
  2. הדבר השני הוא בעצם הדבר שהכי מעניין אותי באופן אישי במהלך הזה, כלומר ההשפעה על בוסטון קלטים. בתור מי שבוסטון היא הקבוצה המועדפת עליו ב-NBA, נגולה אבן מעל לבי. לא, ממש לא חששתי מקליבלנד או מאיזה כוכב נוסף שיחתום שם. החשש שלי היה שלברון יחתום בפילדלפיה ע"ו, כנראה עם כוכב אחד נוסף לפחות. מהלך כזה, אני חייב להודות, היה הופך את פילי לפייבוריטית במזרח, אם לא לקונטנדרית הבכירה לאליפות. עכשיו, למרות שלא כל אבני הדומינו נפלו, אני מרגיש מאד בנוח לומר שזולת פציעה של אחד הכוכבים, בוסטון היא הקבוצה לנצח במזרח. כל דבר זולת גמר 2019 (שוב, זולת מקרה של פציעת כוכב), יהיה אכזבה, שלא לומר כישלון.
  3. לפני שלברון שחקן כדורסל, הוא אוהד כדורגל. איך אני יודע זאת? כיוון שבכל פעם שיש מונדיאל, מאז שלראשונה היה שחקן חופשי, הוא מחליף קבוצה. האם אתם חושבים שזה מקרי שהוא חתם ל-4 שנים?!
  4. מאז שנהיה השחקן הטוב בעולם, לברון חווה שתי עונות של נפילה סטטיסטית (ביחס לעצמו, כן?). האחת היתה במעבר מקליבלנד פרשים למיאמי חום והשניה היתה כשעשה את הדרך ההפוכה. לברון, לדעתי, יודע להתחבר ולחבר שחקנים די מהר. ברם, לוקח לו ולארגון לא מעט זמן להתרגל אחד לשני. הוא צריך להרגיש מאד בנוח כדי לפרוח. לפיכך, אני צופה ירידה סטטיסטית של לברון גם העונה. אלא מאי? שבניגוד לעבר, הפעם הוא לא יחווה עליה משמעותית אחריה. יש גבול מה אפשר לעשות אחרי העונה ה-16.
  5. בנוסף, לברון להערכתי די מכריע במהלך הזה בהעדפתו לעסקים ו/או תעשיית הקולנוע על פני פוליטיקה. אני לא רואה אותו צומח פוליטית מחוץ לאוהדיו וכעת גם בתוכה. מה שכן, נראה שהדיבור שלו לגבי הספורטאי העשיר ביותר (או שזה היה הכדורסלן העשיר ביותר?) נראה קצת יותר מציאותי לפתע.
  6. מהצד של הלייקרס, בהיבט הצר של לברון, אני לא חושב שמדובר על החתמה מקצועית עד כדי כך טובה. האם בעונה החולפת לברון היה שווה את מה שלייקרס עומדת לשלם לו? לדעתי, חד משמעית כן. האם עוד שנתיים הוא יהיה שווה את זה? לדעתי, חד משמעית לא. וכעת, לנוכח גובה החוזה והחוזים שכבר נסגרו (ונניח לרגע שגם יחתמו), הסיכוי שלהם להציב קבוצה שתתחרה עם גולדן סטייט לוחמים, לדעתי, נמוך עד נמוך מאד. כמובן שנהיה הרבה יותר חכמים עוד שבוע או שבועיים. מה שכן, זה סותם להם את העונות הבאות. אם היום הם מקבלים את אחד השחקנים הטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם, אזי שבעוד שנתיים יהיה להם וטרן עם הרבה אגו והרבה רצון לטפס במעלה הטבלאות ופחות יכולת. אני חושב שלא צריך להזכיר לאוהדי לייקרס לאן אחד כזה הוביל אותם בפעם שעברה. לפחות אז היתה לזה הצדקת "נאמנות" או "מורשת" או "זה הזמן שלנו להחזיר לו".
  7. אז למה בכל זאת לייקרס יכולה לצאת מורווחת בגדול מהמהלך? כיוון שבעידן הנוכחי, בו כוכבים חוברים לכוכבים, הם חזרה על הסוס. מספיק שבגלל לברון יחתום קאזינס ואחרי זה בגלל קאזינס יחתום לאונרד (אם אכן יהיה חופשי בעונה הבאה) ובגלל לאונרד יחתום כוכב אחר, וכבר נוצר מעגל שישאיר את לייקרס בצמרת זמן רב. התחושה שלי היא שה-NBA עדיין ליגה של מחזורים, אבל בגלל קיבוץ הכוכבים המחזורים האלה מתארכים. קשה יותר לטפס לצמרת, אך קל יותר להישאר בה זמן ארוך. ואם ללייקרס יש הזדמנות, אפילו אחת שבדיעבד עלולה להתברר ככזאת שהשאירה אותם בבינוניות עוד ארבע שנים, הם חייבים לקחת את הסיכון.
  8. וזאת מבלי לדבר על הפן הכלכלי. לייקרס היא – עם כל הקושי להודות בכך – המותג הכי גדול בעולם הכדורסל. הסינרגיה השיווקית-כלכלית בין הפרנצ'ייז שהוא המותג הגדול בענף לשחקן שהוא המותג הגדול בענף שווה הרבה מאד כסף.
  9. אם ללמוד מהעבר, לברון ומאמן צעיר / חסר ניסיון זה שמן ומים. במיאמי היה את פט ריילי שבמידה מסוימת "אילף" אותו. בתור יליד שנות ה-80' של המאה הקודמת שאהד לייקרס, ראה אותו בשלהי הקריירה וחווה את המיתוס שלו בשיאו, סביר להניח שלברון מעריך מאד, שלא לומר מעריץ, את מג'יק ג'ונסון. האם מג'יק יוכל להיות הריילי ולדאוג שלברון לא יפריע לוולטון? למרות שאני בטוח שלברון מאד מעריך את מג'יק, אני בספק האם ההערכה המקצועית אליו, הן כמאמן עבר והן במנהל בהווה, אפילו קרובה להערכה לריילי בתחום הזה. זו נקודה מאד מסקרנת מבחינתי לקראת החודשים הראשונים של העונה.
  10. אני דור שלישי לאוהדי מכבי. אין שום שחקן שחתימה שלו בקבוצה יכולה לערער ולו במעט את האהדה שלי אליה. אין שום שחקן שחתימה שלו יכולה לערער ולו במעט את הרצון שלי שהקבוצה תנצח. וזה לא שלברון הוא איזה עבריין או אפילו אחד שנחשד בעבירה כלשהי (שלא לומר עבירה אלימה מהתחום המיני) או שנשמעה ממנו איזו אמירה פוליטית בלתי ראויה בצורה יוצאת דופן. אם יש אוהד לייקרס שבגלל חתימה של שחקן שבסה"כ כאדם לא הזיק יותר מדי לאנושות מייחל כעת לכישלונה של לייקרס, אני אומר באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים – אני אוהד מכבי אלפי מונים יותר ממה שאותו אחד אוהד לייקרס. היתרון הוא שאני אינני אוהד לייקרס ולכן אין לי שום בעיה להמשיך ולייחל לכישלונה.
  11. בשנים האחרונות היו אי אלו דיונים חסרי משמעות האם חמישיית כל הזמנים של הלייקרס עדיפה על זו של שיקגו אם לאו. ג'יימס וורת'י שחקן עצום. מגדולי כל הזמנים. ובכל זאת… אני חושב שהדיון הזה עשוי להיות קרוב לסיומו.
  12. הנקודה האחרונה – שלא לחינם בחרתי לסיים איתה – היא נקודה שאני אכתוב כעת ואמשיך ואכתוב עוד פעמים רבות. אמנם אין לי כדור בדולח, אני לא שותה קפה מחוץ למילואים וגם קלפי טארוט אינם מנת חלקי, אבל פה אני אצפה פני עתיד. כמות המילים שהושחתו על הספקולציות לגבי מעבר של לברון למערב בשנת 2010 או בשנת 2014 על סף האינסופית. האם היה עושה יותר או פחות גמרים? (הספקולציה חסרת המשמעות שלי היא שפחות.) האם היה משיג יותר או פחות אליפויות? (הספקולציה חסרת המשמעות שלי היא שיותר.) כמובן שהתשובות לשאלות הללו תלויות לא מעט בפרנצ'ייז אליו היה עובר באותן השנים. אבל זה מים מתחת לגמר. מה שבטוח – ב-1000% בטוח – הוא שאי אפשר – אני חוזר: אי אפשר – לעשות, הוא להסיק מהביצועים של לברון בעונתו ה-16 בפרנצ'ייז חדש לגבי כל התקופה הזו. הטענה, שכרגע היא בגדר טענת איש קש ואני מקווה שתישאר ככזאת (אבל לנוכח רמת הדמגוגיה שקשורה לדמוניזציה של לברון קשה לי להאמין בכך), ש"הנה הוכח שכל מה שלברון השיג זה רק כי הוא במזרח" אם וכאשר לא יעפיל לגמר העונה, היא מהמגוחכות שבטענות שאפשר לזקוף לחובתו של לברון. זה בערך כמו לטעון שאם זלאטן איברהימוביץ' לא יזכה באליפות ארה"ב או אנדראס אינייסטה (בן גילו של לברון) לא יזכה באליפות יפן זה מוכיח משהו לגבי הקריירה שלהם. אני ממליץ לכל מי שמתכן להשתמש בטיעון הזה להשאיר אותו ברמת טענת איש הקש. זה טיעון שהוא לעג לאינטליגנציה.
Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
GOAT
GOAT
5 years ago

בוסטון בגמר הנבא.
העזיבה של לברון פותחת את המזרח לקבוצות שאף פעם לא הצליחו להתמודד בכבוד

מנחם לס
מנחם לס
5 years ago
Reply to  GOAT

נפלא מתן.חשבתי 'מה עוד אפר לכתוב על המעבר ללייקרס'? והנה מלאת דף מלא צימוקים! תודה!

Berch
Berch
5 years ago

2. אהם… בוסטון היו במיטבם עם שני כוכבים פצועים. 2 !!!. אני לא חושב שפציעת כוכב צריכה להדאיג אותך.
6. "אזי שבעוד שנתיים יהיה להם וטרן עם הרבה אגו והרבה רצון לטפס במעלה הטבלאות ופחות יכולת" הרגת אותי עם זה. לגמרי.
🙂

על שאר הקודות אין לי מה להגיב (במפתיע).
טור מצויין

שמעון טבדי
5 years ago

1. אתה כבר מכין את הקרקע ל-לללל בסעיף 8 אה?

2. לברון יהיה שחקן מצויין לפחות עוד 3 שנים (מעל 20 נק למשחק+6 אס) ואם גארו הולידיי מקבל 26 אז לברון שווה יותר. אני בכלל לא מדבר על ההיפ שהוא יביא והמכירות שלו יזניק אז זה בהחלט שווה להחתימו (הוא בניגוד לפול לא ידעך כ"כ מהר). החתמה מקצועית ושיווקית מעולה.

3. הלייקרס עוד יחתימו 2 כוכבים וצוות מסייע חכה.

4. אהיה חכם יותר לפני פתיחת העונה ולפני הפלייאוף אבל תחושת הבטן שלי היא שהעונה נראה אלופה חדשה שהיא לא בוסטון. נראה לי שהתחרות הקשה במערב+השובע המנטלי יכריעו את הלוחמים, צפו לעונה סדירה חלשה שלהם אולם בפלייאוף הם יעלו הילוך.

5. אתה לא יכול היום לשלול אליפות שלברון בלי שנדע מה יהיה הסגל הסופי.

6. וולטון ברגעים אלו מונה לתפקיד עוזר המאמן.

7. מג'יק אמר כן ללאבר אז תאר לך מה יגיד ללברון

8. לונזו לא שורד עד חנוכה (אולי התאגיד יתן לו חנוכה+אופציה עד מועד הטריידים)

9. בוסטון כרגע אכן הפייבוריטית במזרח (נהיה חכמים יותר שנראה את הסגל הסופי של פילי.

10. צפו לעונה מפלצתית של בן סימונס.

11. ראס והארדן יתחרו על ה-MVP בעונה קטלנית לדעתי של שניהם. הארדן רעב רעב וגם ראס ירצה לפצות על הכשלון בעונה שעברה.

12. נו יאללה כרמלו תפצע איזה פציעה לשנה לא מזיקה אבל (שלא יאשימו אותי שאני מאחל פציעות) או שקבוצה סינית תציע לך 40 מיליון לעונה.

Smiley
Smiley
5 years ago

תהיה אופטימי – השנה זה שילוב של אולימפיק מלו עם הודי מלו – ראה הוזהרת מהמפלצת…

שמעון טבדי
5 years ago
Reply to  Smiley

מלו בקושי יצליח לקום מהספסל. הוא יותר גמור מגאסול וקצת לפני דאנג

MBK
MBK
5 years ago

11/
חמשיית כל הזמנים של הלייקרס בנוק אאוט גם בלי לברון ובקלות
מג’יק קובי קארים ביילור וורתי זה מספיק
לברון לא יהיה מזוהה עם הלייקרס בלי טבעת באל איי

מתן גילור
5 years ago
Reply to  MBK

זאת הבעיה כשמערבבים באותו טור נקודות רציניות ונקודות היתוליות. חוק פו לא עובר. 🙁

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
5 years ago
Reply to  MBK

חמישיית כל הזמנים של הלייקרס בעיניי היא: מג'יק, וסט, וורת'י, ביילור, וילט. או עם מגדלי תאומים וילט וכארים עם מג'יק, וסט וביילור.

MBK
MBK
5 years ago

ברור ,בעיקר אחרי שמג׳יק אמר שקובי הוא הלייקרי הכי גדול בכל הזמנים
שלא לדבר על שאק

הקיפודה המצויה
הקיפודה המצויה
5 years ago
Reply to  MBK

כן, אבל הציפור הנדירה הוא חרדי בהשקפתו (הוא יגיד שהוא דתי לאומי אבל זה רק כדי להצדיק את זה שהוא קורא באתרי זימה) ואצל חרדים השעון נתקע על 1323, הרבה לפני קובי ושאק

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
5 years ago

תודה רבה מתן.
מסכים עם הכל, בעיקר סוגיה 9, שעלולה להתברר כקריטית, למעט סוגיות 4./6. – מחזור חיי המוצר שנקרא לברון ג'יימס אינו מתנהל לפי הכללים המקובלים. לכאורה, ניתן היה לצפות לירידה ביכולת כבר השנה או אף בשנה שעברה וזה לא ממש קרה. לכן גם לא הייתי ממהר הכריז על נקודת הירידה העתידית. ממש כמו הצלחת פלייאוף של טורונטו – נדע שזה יקרה רק כשזה אכן יקרה, אי אפשר באמת לצפות את זה.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago

מתן כמעט עם הכל הסכמתי חוץ מהסעיף הראשון והאחרון.
לגבי האחרון .
הייתה כאן טענה שההגעות של לברון לגמר יותר ממה שההישג נזקף לטובת לברון הוא נובע מהאזור החלש משמעותית .
הטענה אמרה יותר מזה שבמערב הוא לא היה עושה זאת.
אז הנה הגיע לברון למערב עדיין בשיאו ! (שזה מדהים שהוא בשיא בגיל שכזה אבל כנראה שיש כאן תופעה עולמית מסויימת ראה פדרר ,רונאלדו ועוד ).

ולכן איני מבין מדוע לא להעמיד למבחן את השאלה האם ההגעות לגמר נבעו מגדולה או חולשה ?.
התשובה אגב תהיה מהדהדהת וחד משמעית ☺

GOAT
GOAT
5 years ago

השנאה גם מעוורת.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago
Reply to  GOAT

מה כתבתי שמעוור ?
פעם אהבתי אותו אגב.
יותר ממה שאני שונא אותו אני שונא את מה שהוא מייצג
וזה בעצם אותו דבר☺😂 (כי הוא מייצג רק את עצמו )

מתן גילור
5 years ago

כי הוא לא בשיאו. הוא לא בשיאו מבחינת המספרים, הוא לא בשיאו מבחינת ההגנה. הוא פשוט לא בשיאו.
מעבר לזה שהעולם היום עם ג"ס שהיא די דבר חד פעמי ודי נוצרה בגלל לברון והעולם בלעדיה הוא עולם שונה.
להסיק מהעונה ה-16 של לברון וג"ס הנוכחית לגבי 2010 זה לא סביר, ואני עדין מאד.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago

כרגע בשיאו ?
אם עכשיו הוא נופל סיבוב ראשון במערב למשל זה רק מחזק את הטענה שכל הגמרים נעשו באזור פח .

מתן גילור
5 years ago

לא. זה לא מחזק כלום. אי אפשר ללמוד שום דבר שלילי מביצועים של שחקן בעונתו ה-16 לעומת שיא הקריירה. כלום.
כמו שכתבתי, זה כמו שאם אינייסטה לא יזכה ביפן זה יוכיח משהו לגבי הקריירה שלו בברסה.
לברון בעונה ה-16 שהצטרף לקבוצת לוטורי. לטעון שזה מלמד משהו שלילי על לפני 6 שנים זה האמא והאבא של לתקוע את החץ ולצייר מסביבו את המטרה.

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago

מתן זה מאד נח שאם לברון יגיע לגמר 9 ברצף תספור לו את זה אבל אם ייכשל תגיד הוא 16 שנה.
אני מסכים שהוא 16 שנה ולמרות שמישהו כתב לי שנאה עיוורת (GOATׂ
כתבתי את זה וקיבלתי את זה .שזה דבר מדהים
חד משמעית זה מדהים !

מצד שני ההישג של הגמרים במזרח נתונים במחלוקת.
ולכן בהינתן בכך שאין לו פציעה בשנה הבאה אז ניתן ללמוד הרבה.
עד כמה ההישגים הקודמים הם הישגים.
מתן תיקח איזה שיטת פחת שתבחר גם הקיצונית ביותר לא אמורה להוריד יותר מכמה אחוזים ביכולת של לברון בשנה עוקבת (שוב בהינתן שאין פציעה).
לכן חוסר הצלחה שלו תעיד בעיקר על דבר אחד במקום עם תחרות מרובה הוא כבר לא כזה מצליחן .
אומר לך יותר מזה קח גמר מערב ואני לא מתווכח ואני יצהיר שזו הצלחה שבעיני אגב גדולה יותר מכל הגמרים (בהם הפסיד) הכללים מהמזרח.
אבל אם הוא יודח בחצי הגמר ובטח בסיבוב ראשון ובטח ובטח אם לא יגיע לפליאוף (ואני בכלל בכלל בכלל לא מוציא זאת מכלל אפשרות זה תלוי במצטרפים ) אז זה מעיד שחלק גדול מהקרדיט ללברון נבע מכך שהוא בחר באזור הנוחות.
הזכרת את איינייסטה אז אני רוצה להזכיר את קאבני .
אם מחר הוא עובר לליגה האנגלית /ספרדית ולא לוקח אליפות אז זה אמנם לא גורע מאליפות צרפת אותה השיג אבל זה כן מעיד שאליפות צרפת היא לא אליפות אנגליה….

מתן גילור
5 years ago

כן אהרון, ככה זה עובד. בעונה ה-16 שלו זה יכול רק להרוויח. כן, זה נוח לו. ככה זה כשאתה משחק 16 עונות. בשלב כלשהו אתה מגיע לאזור נוחות.
אפשר לטעון שלהעפיל לגמר מהמזרח זה לא הישג. אבל זה לא קשור בכלל למה שיעשה העונה. הסקה מהעונה ה-16 לגבי העונה ה-11 היא דמגוגיה ותו לאו.

אני ממש לא חסיד גדול של דובינסקי, אבל היום הוא כתב נכון מאד: "המורשת של לברון לא תיפגע בלוס אנג'לס, גם אם יהיה פלופ והוא יידעך בהדרגה. גם עם ג'ורדן מדחיקים את התקופה בוויזארדס, גם הקאמבק של מג'יק לא היה מרשים וגם קובי בראיינט זרק לבנים בעונות האחרונות. מעכשיו לברון משחק עם הכסף של הבית והוא הרוויח את הלוקסוס הזה."

זהו. אנחנו בעונה ה-16. כבר אי אפשר להרוס מפה (מקצועית הכוונה). לברון הרוויח את המקום ממנו אתה יכול רק לעלות ב-15 העונות הראשונות.

כל דבר שלילי לגבי שיא הקריירה שלו ביקום אלטרנטיבי יישאר בגדר ספקולציה. הוא כן יכול להוכיח לזכותו. אותה פריבילגיה שהיתה לג'ורדן בוושינגטון. אותה פריבילגיה שהיתה למג'יק בקמבק. אותה פריבילגיה שהיתה לכרים בשלהי הקריירה. אותה פריבילגיה שהיתה למלון.

ומלון הוא דוגמה טובה. הרי אף בר דעת לא יטען שאם הוא היה משחק בקריירה בלייקרס ולא ביוטה הוא לא היה זוכה באליפות והנה זה הוכח כי אכן שיחק בלייקרס ואכן לא זכה בה באליפות.

שמעון טבדי
5 years ago

אני עם מתן פה.

בעונה 16 שהבן אדם מעבר לשיאו שום דבר לא יכול לגרוע ממנו אלא רק להוסיף. גם אם לא יגיע לפלייאוף זה לא גורע כלום כי הוא כבר בן 33 (מקרה קיצוני).

אם יקח אליפות יוסיף לו המון זה בטוח. יהיה רצח במערב גולדן לייקרס OKC יוסטון יאללה

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago

מתן מורשת לא יכולה להיפגע בשנה 16 נכון .
אבל היא יכולה להיות עדה מסייעת לגבי מה היא אותה מורשת.
המחלוקת המקצועית הגדולה ביותר לגבי לברון היא השאלה כמה משמעותיות הם כל הגמרים באזןר המזרח .
לכן אם למשל לברון לא ייפצע ונניח לצורך הדוגמה לא יעשה אפילו פליאוף במערב מייד יטענו כולם ההבדל בין 2018 ל 2019 זה לא שנה 16 במקום 15.
אלא ההבדל של מערב ממזרח .
….

שמעון טבדי
5 years ago

תזכרו איפה קראתם את זה לראשונה

יש לי תחושת בטן שלא קשורה לכלום ולא הגיוניות שקיירי ארווינג בסיום החוזה לא ממשיך בבוסטון.

עידן
עידן
5 years ago

קיירי בתחושה שלי בניקס שנה הבאה עם פורזינגיס ועוד סופרסטאר אחרי שדולן מוכר את הניקס.השנה יהיה בגמר הנבא עם בוסטון

שמעון טבדי
5 years ago
Reply to  עידן

יש מצב. הקטע שאני פחות מאמין מלטבי ממה שרוב האנשים מאמינים בו. הוא שחקן טוב, סטייל גון וול כזה באותה רמה, לא רואה אותו נהיה סופרסטאר מפלצת.

גיא רוזן
גיא רוזן
5 years ago

2 נק' לגבי היכולת של לברון ב-11', וב-15'.

ב-11', הייתה סיבה מהותית ליכולת הפחות טובה (יחסית) של לברון –
הרוטציה.
במשך עונה שלימה, לברון ודוויין ווייד השתדלו לא לדרוך אחד על רגלי השני.
במקום להמשיך להתפתח כשחקן, לברון הפך לשחקן פחות טוב.
הקריסה של לברון בפיינלס + התמיכה של ווייד, שדחף את לברון, ואפשר למיאמי להפוך "לקבוצה של לברון", הם שהקפיצו את היכולת שלו להמשיך להתפתח לשחקן שאנחנו מכירים היום.

2015 היא יוצאת דופן בכך שזו העונה היחידה שלברון סבל לאורך כולה מפציעת טורדנית.
אם בוחנים את נתוני אותה עונה בהשוואה לשאר הקריירה, אי אפשר שלא לזהות את החריגה.

ברמה מסוימת, ב-2017 הייתה ללברון לא רק קבוצה חדשה אחת, אלא 2.
זה לא גרע מנתוניו.
בשנה הבאה יהיו לצדו שחקנים צעירים יותר, הגנה טובה יותר.
לתחושתי, אנחנו נראה ממנו עונה לא פחות טובה מהעונה שעברה.

סימן השאלה הגדול הוא השנתיים האחרונות של החוזה.
שחקנים נורמליים, בשלב הזה כבר אמורים להיות עמוק בחלק של הירידה ביכולת.
אצל לברון?
קשה לדעת.

תודה, מתן. אחלה פוסט.

המשגיח
5 years ago

תודה מתן

יניב
יניב
5 years ago

תודה מתן.לגבי סעיף 10 אז זה לא כזה פשוט.אתה אוהד מכבי ובכל אופן האוהד הכי מסור שאני מכיר או הכרתי אפילו.כמות המשחקים שאתה הולך היא בלתי נתפסת ואתה בהחלט לא אוהד ממוצע אז אצלך מן הסתם זה נו בריינר.סתם אנקדוטה שרק הכרתי אותך באינטרנט אני זוכר ששאלתי אותך מה אתה מעדיף עלייה של נבחרת ישראל למונדיאל או יורו או שחיפה יקחו אליפות(או משהו כזה)עניתי לי בלי להסס שברור שמכבי(זורם איתך )בזמנו לא הצלחתי להבין את זה אם השנים שלמדתי איזה אוהד אתה זה נהיה לי ברור ומובן התשובה שלך.
לגבי הסעיף עצמו אז אני כבר מאמצע השנה שעברה שהכיוון היה לייקרס בדילמות עם עצמי.מה עושים??? בסופו של דבר הבנתי שאין מה לעשות אהדה לקבוצה והרצון להצלחתה תמיד יגברו.למשל אפילו שבשנים האחרונות היה הכי טוב שנפסיד כמה שיותר כל פעם שהפסדנו הרגשתי חמיצות.אז עדיין הלייקרס מבחינתי קודמת ללברון

אהרון שדה
אהרון שדה
5 years ago
Reply to  יניב

לא מסכים יניב.
אני אוהד בית" ר.
יעדיף זכייה של ישראל ביורו מאשר בית"ר.
כנ"ל מכבי סל.
אני בכלל קיצוני .
אני מתעב את הפועל תל אביב (יותר מלברון ).
אבל יעדיף זכייה שלה בליגת האלופות על חשבון זכייה של קבוצתי באליפות (כי למרות שהפועל השפלים טוענים שהם לא מייצגים את ישראל הם טועים ועל אפם ועל חמתם הם מייצגים גם מייצגים ).

יניב
יניב
5 years ago

אהרון גם אני אוהד ביתר וגם אני מעדיף עזוב שכייה אלא שאפילו רק נגיע אבל פעם לא הצלחתי להבין את מתן היום אחרי שאני מבין איזה סוג של אוהד הוא אז אני מבין אותו(זה לא אומר שזה גם מה שאני חושב)אבל אני בהחלט מבין ומאמין לו שהוא אומר שמכבי מבחינתו זה מעל הכל

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
5 years ago

כשאוהדי הפועל אומרים שהם לא מייצגים את ישראל הם לא מתכוונים שהם לא זכו באליפות/גביע/סיימו במקום גבוה ולכן הם לא נציגת ישראל במפעל, עם זה אי אפשר להתווכח. הכוונה היא לנער החוצה את כל הטרמפיסטים (צורת החיים הספורטיבי הכי בזויה שיש) שמצטרפים בהצלחות תחת כל מיני תירוצים ואצטלות. שילכו לקפוץ בכיכר כשמכבי לוקחת יורוליג.

בר כוכבא היה פונה לפני קרבות עם הרומאים ואומר לאלוהים שלא יעזור ושלא יבייש. אוהדי הפועל עושים אותו דבר עם הטרמפיסטים.

גיא ד
גיא ד
5 years ago

זה בגלל שאתה פטריוט יותר משאתה אוהד בית"ר

Ori88
Ori88
5 years ago

תודה רבה על הפוסט המושקע.
מאמין שמג'יק מחביא בשרוול עוד כמה קסמים.
לגבי לברון – נפילה ביכולת האתלטית היתה צפויה ולא קרתה, אבל הסיכויים לנפילה עולים.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
5 years ago

יש שמועה על טרייד משולש ועוד טרייד:

עומרי כספי ממפיס לקליבלנד,
קוין לאב מקליבלנד ללייקרס,
ג'אבל מגי מהלייקרס לממפיס.

מג'יק יאמן את בוסטון ובתמורה קיירי ללייקרס

עידן
עידן
5 years ago

תודה על עוד פוסט מעניין

שמייקל
שמייקל
5 years ago

הטעות של לברון היא שזה לא קרה לפני שנתיים

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
5 years ago
Reply to  שמייקל

לגמרי

פאקו
Admin
5 years ago

תודה על פוסט מצויין מתן.
מסכים עם כל הנקודות שלך מלבד נקודה 10 (ואולי גם פרט למילה "חמוד" בנקודה 1). בעיניי, עד כמה שאתה מסור לאהדה את קבוצתך, דירוג של אוהדים לפי מי אוהד טוב יותר הוא לא לגיטימי. הסיטואציות בחיים יכולות להיות מורכבות. האם אוהד שעבר לגור במקום אחר ולא יכול להגיע למשחקי קבוצתו, הוא אוהד פחות טוב? ומה אמור לעשות אוהד של סיאטל סופרסוניקס שקבוצתו עברה לאוקלהומה (גם אם לא היה גר בסיאטל)? או קח אפילו אוהד של מנצ'סטר יונייטד שהפילו עליו את מוריניו – האם זה לא לגיטימי מבחינתו לרצות שקבוצתו תיכשל, רק כדי שהיא תתחיל לשחק כדורגל סביר? והרי גם מוריניו אינו אנס או גנב ככל שאני יודע.

מתן גילור
5 years ago
Reply to  פאקו

אין קשר להגיע למשחקים ומעולם לא טענתי לקשר כזה. להפך, כתבתי במפורש שאני חושב שאין קשר כזה.
הכל לגיטימי.
ועדיין, אני רואה הבדל עצום בין המקרים שציינת למקרה הנוכחי. לא שאני הייתי פועל ככה, אבל אם לברון ישחק בצורה מסוימת שאוהד לייקרס לא יאהב, ניחא. זה (עדיין) לא המקרה.

פאקו
Admin
5 years ago

אלה היו דוגמאות שאפשר להביא הרבה מסוגן. בדוגמא של מוריניו אפשר להסתכל על זה גם מצד האופי שלו, אם לא מצד הכדורגל (אם אתה רוצה הקבלה קרובה יותר ללברון).

מתן גילור
5 years ago
Reply to  פאקו

עם מורניו אתה מניח שאם הוא ייכשל הוא יפוטר. בבחינת רע שיוביל לטוב. פה זה לא המצב. זה מצב של אהדה שתלויה בדבר.

פאקו
Admin
5 years ago

אפשר למתוח את זה כאן לקטסטרופה קולוסאלית שתגרום ללברון לא לחדש את האופציה בסוף השנה השלישית.

פאקו
Admin
5 years ago

או אפילו לטרייד (למרות שאני מניח שיהיה לו סעיף נו טרייד).

גיא רוזן
גיא רוזן
5 years ago

לא יהיה ללברון סעיף נו טרייד –
הוא לא עומד בקריטריונים.

Ljos
Ljos
5 years ago
Reply to  פאקו

מעולה. בדיוק מה שרציתי להגיד. כולל הדוגמא של מוריניו (הליגה האנגלית עדיין לא קיימת מבחינתי).
אולי להוסיף את דוגמת רד בול וההשתלטות/מחיקה שלהם על קבוצות.

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago
Reply to  Ljos

זה סיפור אחר. הוא לא קשור לפן הספורטיבי. אם מכבי תהפוך להיות מועדון גזעני כמו ההוא מהבירה, אני אחדל לאהוד אותה (לפחות זמנית). מורניו או לבקון הם לא חתירה בונה תחת ערכי יסוד במועדון שהלכו איתו מיום הקמתו. ולא סגנון משחק לא נחשב אצלי ערך יסוד
אני לא מדבר על ערכים מקצועיים.

Ljos
Ljos
5 years ago

נתחיל מהשאלה החשובה אז – מה הוא ערך יסוד של המועדון?
מה זה אומר הלכו איתו מיום הקמתו? אם ערך יסוד של המועדון לא מתאים לך, זה בסדר למרוד נגדו? לערכים חדשים אין מקום להיכנס לערכי היסוד של המועדון? אם משהו שאינו ערך יסוד במועדון משתנה לכך שהוא משתנה ויוצא נגד ערך מוסרי אישי שלך, מה עושים? מי מכריע מתי הערך המוסרי האישי צריך לגבור על המועדון ומתי לא? ואם לי, בגלל החיים האישיים שלי ומה שעברתי, מפריע משהו אחר שלך לא? (נגיד, מכר לשעבר הפסיק לאהוד את בית"ר כששמע שהם נתנו לשחקן שלא שירת בצה"ל לשחק. או ידידה מבוגרת ששודד תיקים מזקנות כל פעם החזיר אותה לטראומה שלה מהכמה פעמים שנשדדה. אחד מהסיפורים האלה לא אמיתי, אבל הוא מטאפורה לאחד אמיתי)

סליחה על מבול השאלות. אני חושב שחלק מהן חוזרות על עצמן.

(בהערת צד חייב לציין שזה נשמע מעולה להיות אוהד דור שלישי של משהו. כל דבר. בטח של קבוצת ספורט. אני חושב שאצלנו במשפחה הדבר היחיד שיכול להיות דור שלישי של משהו הוא הפרעות נפשיות שאנחנו טורחים להעביר מדור לדור, כמו יציאת מצרים רק בלי הקטע של הבריחה ורק ההצלפות של העבדים. מה שאני מנסה לשאול זה – איך זה לגדול בבית שבו אהדת ספורט היא משהו חיובי ולא "הטירוף הזה שלו שהוא יגדל ממנו בקרוב אחרת אבין שהוא פסיכי"?)

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago
Reply to  Ljos

אני פחות בקטע של פוסט ליברליזם.
יש דברים שמבחינתי ברורים מאליו בקונצנזוס וטוב שכך.
זכותו של מי שרוצה לחלוק עלי.

Ljos
Ljos
5 years ago
Reply to  Ljos

קראו לי הרבה דברים בחיים. פוסט-ליברל? זה באמת כואב. ברצינות, אני?

אני באמת שואל מה הם אותם דברים שברורים מאליו שהם בקונצנזוס. לא כהוכחה ניאו-ליברלית מגוחכת לכמה שום דבר לא שווה יותר, אלא כדי לדעת על מה הדיון (כי כמו שאפשר לקרוא בסוגריים – מעולם לא הייתה לי מסגרת שתסביר לי אותם בצורה רצינית). ולשאלה הפחות חשובה – למה אני נחשב אוהד פחות טוב אם אני לא רוצה בהצלחה של מישהו שמייצג משהו שפוגע בי אישית?

(אתה מוזמן לא לענות אם תרצה, למרות שלשאלה שבסוגריים היא זו שקיוויתי באמת לתשובה. ממש מעניין אותי איך זה לגדול במקום שבו מעודדים דברים כאלה. מבין אם זה יכול להיות אישי מדי)

מתן גילור
5 years ago
Reply to  Ljos

אז התנצלותי לא הבנתי אותך כהלכה.
בגדול, ערכים של חברה מודרנית. קבלת השונה, התנגדות לאלימות, שלטון החוק.
מועדון כדורגל, מבחינתי, הוא קהילה. חשוב על חריגה מערכים שמבחינת האדם הסביר היו גורמים לו לנטוש את הקהילה ולחיות גלמוד (כלומר לא לחבור לקהילה חלופית אחרת).
אם הטיעון של פלוני הוא "אני רוצה שהקבוצה תיכשל כי יש בה גורם שלא בא לי טוב בעין", לתפיסתי זה אהדה שתלויה בדבר.
בניגוד למשל ל" אני רוצה שהקבוצה תיכשל, כדי גורם שמסב לא נזק יעזוב." בבחינת חורבן יוליד תקומה.

לגבי "איך זה וגו'" זה קצת כמו לשאול אותי איך זה לגדול בישראל. אני פשוט לא מכיר אחרת. אין לי בסיס להשוואה.

Ljos
Ljos
5 years ago
Reply to  Ljos

הכל טוב, אני מתנצל. הבנתי איך יצא מה שכתבתי.

מעולה. תודה על ההסבר.

כן, מובן. תודה בכל זאת.

שייקה
שייקה
5 years ago

פוסט מעולה.

רק דבר אחד שקצת הופתעתי לשמוע ממך, אפילו שאתה אוהב קלטים ידוע, זה הביטחון הגמור בסגל שלא שיחק יותר מדקה יחד שיגיע ככה לגמר. המזרח אמנם חלש, אבל זו לא הנקודה. יש לא מעט cases שאפשר לעשות כדי להראות שהימור כזה בטוח הוא ממש לא בטוח. נכון, מדובר בשני סקוררים מעולים ועדיין, אם תרצה שאחורר לך טיפה את המפרשים רק תגיד…

מתן גילור
5 years ago
Reply to  שייקה

מאמין מאד בצוות המקצועי ובהנהלה לדעת לחבר את הסגל הזה לקבוצה סינרגית.

שייקה
שייקה
5 years ago

סינרגית זה משהו אחד, גמר הליגה בשנה הראשונה שרצים יחד בסגל מלא זה משהו לגמרי אחר.

גם טורונטו הייתה "סינרגית" בעונה הרגילה. אפילו אינדי במידה מסוימת. יש כל מיני אתגרים הגנתיים שהצוות המקצועי של בוסטון יהיה חייב להתמודד איתם (כמובן לא רק כאלו).

מה שכן, אם יש ארגון שמסוגל לעשות את זה coaching wise זה הירוקים.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
5 years ago

חייב להודות שייחלתי לרגע הזה שהשחקן הטוב ב 14 השנים האחרונות ב NBA יעזוב את המזרח ויגדיל את סיכויי הסלטיקס לנצח את גמר המזרח ולהגיע סוף סוף לגמר המיוחל.
מקווה שהשנה הסלטיקס ישתלטו סוף סוף על המזרח עפ קיירי והייווארד בריאים ובשיאם וגם בראון וטייטום שיעשו עוד קפיצת מדרגה ביכולת. אני מייחל לגמר מול הסטייקים מקליפורניה.

צביקה
צביקה
5 years ago

לברון לא יורד ביכולת כ"כ מהר, וזאת נקודת החולשה העיקרית של הפוסט הכיפי שלך. ויש מצב בהחלט, שהוא עוד יזכה ביותר מאליפות אחת, במדי הלייקרס הזאת, במהלך 4 השנים הללו (ויכולות להיות גם יותר שנים. לדעתי הוא בשקט יכול להמשיך עד גיל 40, ברמה מאוד גבוהה).
ההשואה שלך לסוג ההתנהלות של קובי, היא לא מוצלחת, לדעתי. כי לברון שחקן הרבה הרבה יותר חכם, והרבה הרבה יותר יעיל. ואם כל הריכוז שלו בעצמו – האירגון מעולם לא יהיה מחוייב לו, כמו מה שנבנה עם קובי בלייקרס – בין השאר גם כי דברים גם השתנו בהנהלת הלייקרס.

אסף
אסף
5 years ago

לפחות לגבי 9 מי שיצטרך להיות על תקן ריילי זה מג'יק "חיים של מומי"
אגב איפה מומי/מידן שיגיב על בואו לעיר???

גיא
גיא
5 years ago

ווואייי. קשה לי לאהוד את הלייקרס עכשיו, אבל מת שלברון יצליח בכל מקום שהוא

מתן גילור
5 years ago
Reply to  גיא

תתנחם בזה שסגרו את תיק החקירה נגד פרום. גם יתחרה בטור וגם שומר על כל החולצות וההישגים.

איתי
איתי
5 years ago

מישהו יודע מה התקרת שכר השנה וכמה שכר כבר משלמים בוסטון פילי יוסטון ולייקרס?

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago
Reply to  איתי

קצת פחות מ-102 מיליון.
בוסטון – 113.5
פילי- 70.5
יוסטון – 117.5
לייקרס – 86.5

גיא רוזן
גיא רוזן
5 years ago

אתה בטוח בקשר לנתון של הלייקרס?
נראה לי שזה קרוב יותר ל-93 (אם לוקחים בחשבון רוסטר מינימלי)

עידו גילרי
עידו גילרי
5 years ago

לא התעמקתי – העתקתי ישירות מ-spotrac ורק את סך המשכורות. יש מצב שעוד לא עדכנו חתימה של מגי ואם מוסיפים מקומות פנויים אז זה מן הסתם עוד 2 מיליון.

גיא רוזן
גיא רוזן
5 years ago

אתר ממש נוח. אבל לפעמים יש בו חוסרים.
מתוך סקרנות, אבדוק.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
5 years ago

מתן פוסט מצוין.
אני מסכים עם הכל, רק מתלבט עם נקודת האהדה לקבוצה לפני הנבחרת.
נקודה 3, סיום החוזה במונדיאל -גדול!

משה
משה
5 years ago

זווית נורא מעניינת זו של ההייטרים שאוהדים לייקרס
אני שובר את הראש מה היה קורה אם נניח היה מדובר במכבי (ומתן, מכבי יש רק אחת..) לדוגמא, שהיו מביאים את אבוקסיס
ברור שלא הייתי מפסיק לאהוד מכבי אולי הייתי שורק בוז על כל נגיעה שלו בכדור או קונה חולצה שלו בשביל הכלב אבל להפסיק לאהוד מכבי?
מכבי הרי היתה לפני ותהיה אחרי אבוקסיס..
זה בעולם שלי.
אבל..
תמיד אומרים לנו שהNBA זו ליגה של שחקנים וכוכבים, ובכלל לדעתי בתרבות ספורט האמריקאית זה לא נראה שהמועדון מעל הכל (תקנו אותי אם אני טועה), אז אולי בכלל הסריטה היא אצלנו הישראלים (יעני האירופאים), האם להמשיך לאהוד את הקבוצה או לא..?!
והאם כל זה אומר שההייטרות ללברון תנצח..?

טוב רק התסבכתי עם עצמי עכשיו, ואני בכלל חולה על הלייקרס עוד מימי קובי, ועל לברון, אז מה יאמרו ההייטרים

בכל אופן מזל שיש לברון בליגה אחרת היינו קוראים עכשיו איזה סיפור מהתיבה או פוסט על טניס..
שיהיה בריא

דדי
דדי
5 years ago

לברון חזר להיות רלבנטי.

אבנר
אבנר
5 years ago
Reply to  דדי

מתי הוא הפסיק?

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago
Reply to  דדי

צחקתי בקול. סחטיין. 🙂

אסף
אסף
5 years ago
Reply to  דדי

דדי מהיום נוסיף ליד שמך לכינוי את הצודק אחרי שכבר חודשיים אתה טוחן שלברון חותם בלייקרס,שאפו.

Benjo
Benjo
5 years ago

פוסט נהדר תודה מתן

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
5 years ago

אני לא ככ מבין את המהלכים של לברון.

כרגע ללברון אין קבוצה בעשיריה הראשונה בליגה.
סביר מאוד שהם ינחיתו איזה שיקן מקס, אבל גם איתו הם לא מדגדגים את הטובות ביותר בליגה.

לברון ידע שעוד אליפות בקליבלנד שווה יותר מאליפות בכל מקום אחר והוא ניסה שם עד שהתיאש. למזלו הרע, הוא איחר את הרכבת ללוס אנג'לס בשנה-שנתיים.

אוטוטו בן 34, בקבוצה חדשה ומשמעותית פחות טובה כרגע, אני אהיה מופתע אם לברון הולך להגיע לגמר הקונפרנס עד סוף הקריירה, אלא אם באמת ינחיתו שם שחקנים כמו קאזינס או לנארד.

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago

הוא הולך לשחק בקבוצתו האהודה בעיר ושוק שיעשו לו עוד מלנתלפים גזיליון בזיליון מצלצלים בטווח הקצר והארוך, וזה יעד אקרקטיבי למשפחה.
מסכים איתך שאין פה פוטנציאל ספורטיבי. לברון השיג מספיק. מותר לו לסמן מטרות אחרות.

מנחם לס
מנחם לס
5 years ago

נפלא מתן.חשבתי 'מה עוד אפר לכתוב על המעבר ללייקרס'? והנה מלאת דף מלא צימוקים! תודה!

מתן גילור
מתן גילור
5 years ago
Reply to  מנחם לס

תודה רבה לך ולכל שאר המגיבים.

איש הערפל
איש הערפל
5 years ago

הייתי מוסיף עוד נקודה:
בתום העונה הבאה מתוך מקומות 1-6 בקלעי כל הזמנים, 5 שיחקו/משחקים בלייקרס…