נפרדנו מהילדים, נשארו הגברים. צרפת – ארגנטינה, פורטוגל – אורוגוואי בשמינית הגמר.

נפרדנו מהילדים, נשארו הגברים. צרפת – ארגנטינה, פורטוגל – אורוגוואי בשמינית הגמר.

17:00 צרפת – ארגנטינה (כאן 11).

המפגש הכי מסקרן בשלב שמינית הגמר. שתי הנבחרות לא היו במיטבן בשלב הבתים אולם בעוד צרפת גמגמה אבל הבטיחה את מקומה בשלב הנוקאאוט כבר אחרי שני משחקים (ניצחונות על פרו ואוסטרליה) ארגנטינה סבלה למן המשחק הראשון שהסתיים עם תיקו מאכזב מול איסלנד, כולל החטאת פנדל של מסי, המשיך עם תבוסה משפילה לקרואטיה והסתיים עם שער דרמטי מול ניגריה ששלח אותה לשמינית הגמר. לכן, אם לפני האליפות אפשר היה לומר שבמפגש אפשרי לצרפת יהיה יתרון קל, היום אפשר לומר שהיא פייבוריטית די ברורה. זאת כמובן לא תהיה הפתעה מרעישה אם האלביסלסטה יצליחו לנצח אבל אחרי שנראו רע במוקדמות והמשיכו את אותה יכולת גם בשל הבתים, נראה כי הם פשוט נבחרת לא מאוזנת, לא מחוברת ולא מאומנת. האנרגיות סביב הנבחרת אחרי התבוסה לקרואטיה היו נוראיות ולפי הדיווחים העסק עמד להתפרק. שחקנים מדברים כנגד המאמן, הרכב לא יציב ושחקנים מאכזבים שמחליפים שחקנים מאכזבים אחרים. גם מסי לא הצליח להביא את עצמו לידי ביטוי ואם נגד איסלנד הוא היה פעיל אבל לא מדויק, נגד קרואטיה הוא פשוט לא נראה על המגרש. הלחץ עליו היה עצום, כנראה הכי גדול שהיה על הכתפיים הצנומות שלו בכל הקריירה רווית המעמדים הגדולים בהם היה.

ואז הגיע המשחק נגד ניגריה. היכולת אמנם לא היתה מרשימה במיוחד אבל משהו באנרגיות היה נראה אחר. מסי עם שער נפלא העלה אותם ליתרון במחצית הראשונה והוכיח שהוא כן מגיע כשזה באמת חשוב אבל הם לא הצליחו להמשיך ללחוץ ולייצר מצבים וניגריה התחילה לקחת את היוזמה. במחצית השניה היא קיבלה פנדל מעורר מחלוקת ומוזס ניצל אותו בשביל להחזיר את הלחץ לרגליים הכבדות של הארגנטינאים. במקום לגמור את המשחק הניגרים החמיצו מצבים קורצים כשגם ארמני, השוער השלישי של ארגנטינה (אחרי רומרו הפצוע שלא זומן וקבאז'רו שעל ההופעה שלו מול קרואטיה עדיף לא להרחיב במילים), הוכיח כי הוא ראוי לאפודת השוער הראשון והשאיר את הנבחרת בחיים עד שבדקה ה-86 היה זה דווקא רוחו ששם את הרגל ואת כל הלב והקפיץ אומה שלמה לשמיים. ארגנטינה בשמינית הגמר.

אצל הצרפתים, כאמור, לא היו הרבה דרמות והם הבטיחו את העלייה בשלב מוקדם אבל גם להם אין הרבה סיבות לצאת מעודדים מההופעות שלהם בשלושת המשחקים הראשונים. במשחק הראשון מול אוסטרליה דשאן העלה שלישיית חוד מהירה ודינמית עם גריזמן, אמבפה ודמבלה שהיו אמורים לעשות הרבה חילופי מקום וכל אחד מהם יכול להכריע משחק במהלך אחד. מאחוריהם עלו פוגבה וקאנטה, אולי צמד הקשרים הטוב בטורניר, שיודעים גם לחלץ מאחור וגם להצטרף להתקפה. על פניו, נבחרת בלתי עצירה שההגנה פשוט לא אמורה לדעת איך לעצור את כל הכלים ההתקפיים האלה. בפועל, זה נראה רע. השילוב בין השלישייה ההתקפית פשוט לא עבד. דמבלה נראה כמו יהלום לא מלוטש כמו כל העונה שלו בברצלונה וגם גריזמן ואמבפה לא הצליחו לייצר מצבים. גם פנדל גבולי ביותר מול אוסטרליה, בשימוש הראשון של טכנולוגיית ה-VAR, לא ממש עזר להם לפתח מומנטום כשמהצד השני אומטיטי מסדר פנדל מיותר ושוויון אוסטרלי. לקראת הסיום פוגבה סוף סוף עשה תנועה יעילה לעומק ועם עזרה משחקן הגנה העניק לצרפת את שער הניצחון.

Image result for pogba kante
היתרון הגדול של צרפת היום

דשאן, כמו כולם, הבין שככה זה לא יצליח לאורך זמן והחליט ללכת מול פרו עם ז'ירו בחוד לצד גריזמן ואמבפה. אין ספק שהחלוץ של צ'לסי לא טכני ומרגש כמו דמבלה אבל הוא נתן לצרפת הרבה יותר אפשרויות עם משחק הראש הנפלא שלו, היכולת לשחק כשחקן ציר והעובדה שהוא משחק פשוט ולא עושה דברים שהוא לא יודע. הוא פשוט שידרג את משחק ההתקפה של הנבחרת אבל גם איתו זה עדיין לא נראה מלהיב במיוחד והספיק לניצחון דחוק 1-0. המשחק מול דנמרק היה לפרוטוקול בלבד כשלשתי הקבוצות התאימה תוצאת תיקו – הדנים הבטיחו העפלה והצרפתים את המקום הראשון.

אז איך ייראה הדו קרב היום? את ההרכב הצרפתי אפשר לנחש ברובו אבל נראה כי סמפאולי ינסה להפתיע/ לא מצא הרכב יציב/ לא יודע במי להאמין כשיש דיבורים על אפשרות לשחק עם מסי כחלוץ מדומה, לוותר על היגוואין ואגוארו ולעבות את הקישור. בעיניי זה טעות כי לצרפת יהיה קל יותר לסגור את מסי כשסביבו לא יהיה אף נשק התקפי מסוכן (די מאריה נראה כמו הצל של השחקן שהיה לפני 3-4 שנים, פאבון עוד לא ברמות האלה). מצד שני, מרכז השדה הארגנטינאי בינוני להחריד כשמסצ'רנו רחוק מאוד משיאו ולהיות פייטר ומנהיג זה נחמד אבל צריך גם יכולת ולידו אבר באנגה שהצטיין מול ניגריה ינסה לתת לה יצירתיות בקישור אבל מול שחקני הקישור המרכזי של צרפת זה נראה כמעט כמו קרב אבוד.

תנסו לעשות משחק מחשבתי ולבדוק מי משחקני ההרכב של ארגנטינה, חוץ ממסי, הייתם מחליפים בהרכב הצרפתי. בעיניי, החל מהשוער, דרך רביעיית ההגנה, הקישור המרכזי וההתקפה – בכל עמדה ישחק צרפתי שעדיף על מקבילו הארגנטינאי. אין ספק שעל הספסל ארגנטינה תחזיק כמה תותחים כבדים כשחוסר השילוב של דיבאלה ממשיך להדהים כל מי שראה אותו משחק בשנתיים האחרונות אבל סמפאולי, כמו מאמני הנבחרת הקודמים, פשוט לא מצליח למצוא את ההרכב המתאים לשלב בצורה אידיאלית את כל שחקני ההתקפה הנפלאים שיש לו. אחת הסיבות לכך, לדעתי, נעוצה דווקא במסי. מאחר ולפרעוש יש לגיטימציה לנוח על המגרש לאורך כל המשחק ולשמר כוחות לפעולות בודדות, אתה חייב להרכיב סביבו חבורה לוחמת ועובדת ולא כוכבי על שנחים על המגרש. יש לוקסוס רק לשחקן אחד כזה. זאת גם אחת הסיבות שסמפאולי לא מצליח מאחר והשיטה שלו מבוססת על לחץ אגרסיבי וגבוה על היריבה אבל עם מסי אתה לא יכול לשחק בשיטה הזו כי הוא כמעט ולא משתתף במשחק הלחץ.

שתי הנבחרות התקשו מאוד לשחק מול הגנות צפופות ולא הצליחו לייצר מצבי הבקעה מהמשחק המסודר. נדמה כי לשתיהן קל יותר לשחק על מתפרצות (כמו כמעט כל נבחרת גדולה בטורניר) ולכן יהיה מעניין מי משתיהן תהיה זו שתנסה ליזום ולהחזיק בכדור ומי תהיה פסיבית ותנסה לעקוץ בהתקפות מעבר.

ההימור שלי לפני הטורניר היה על צרפת כאלופה. המסע האמיתי אל התואר מתחיל היום. אל תחמיצו!!! (לשומרי השבת הייתי ממליץ לראות את המשחק בצאת השבת, כאילו בשידור ישיר).

21:00 פורטוגל – אורוגוואי (כאן 11)

 מפגש מרתק בין שתי נבחרות די דומות. נבחרות שלא באות להבריק ולתת הצגות אלא מגיעות לכל משחק בשביל לעשות את העבודה ולהמשיך הלאה. ככה נראו המשחקים של אורוגוואי בטורניר כשניצחונות לא מרשימים על ערב הסעודית ומצרים האלו אותה לשלב הבא. הניצחון במשחק השלישי על רוסיה כבר היה לפרוטוקול. פורטוגל הוכיחה לנו כבר לפני שנתיים שהגנה חזקה ועמידה טקטית נכונה בשילוב עם כוכב על מספיקים בטורנירים מהסוג הזה בשביל ללכת עד הסוף. כשלוקחים בחשבון שבשלבי הנוק אאוט בטורנירים הגדולים האחרונים מה שניצח היתה הגנה חזקה ולא התקפה קטלנית, אפשר בקלות לראות בשתי הנבחרות האלה מועמדות להיות הסוס השחור של הטורניר.

Image result for ronaldo suarez
מי משניהם יחגוג היום?

אורוגוואי מחזיקה בהגנת ברזל עם גודין וחימנס במרכז (חימנס נפצע והוחלף על ידי קואטס. יכול להיות משמעותי מאוד) ולא סתם היתה הנבחרת היחידה בשלב הבתים שלא ספגה שער (אחת היחידות בתולדות הטורניר). כשבצד השני של המגרש יש לה שני חלוצים כמו סוארז וקבאני, לצד יכולת נהדרת במצבים הנייחים, קשה מאוד להמר נגד הנבחרת של אוסקר טבארז הוותיק (בלשון המעטה). גם בקישור יש לה איזון נהדר עם טוריירה הבולדוג הקטן ולידו וסינו מאינטר ובנטנקור מיובה שמשלבים אגרסיביות, יכולת להפעיל את שני החלוצים ובעיטה מרחוק.

מצד שני, מה בעצם ראינו מהם עד עכשיו? נכון, הגנת מצוינת שכמעט ולא איפשרה ליריבות להגיע למצבים אבל היריבות שלה בשלב הבתים היו, כנראה, היריבות החלשות ביותר של איזושהי נבחרת וגם נגדם היא התקשתה לייצר הזדמנויות, קבאני נראה לא חד וסוארז פשוט מעבר לשיא. הוא לא מהיר כמו פעם, מאבד יותר מדי וכבר לא יכול לייצר לעצמו מצבי הבקעה. האם להסתמך על היכולת לכבוש במצבים נייחים ולהגיע עד הסוף זה מתכון מומלץ? סיכוי טוב שבסגנון המשחק הזה ההבדל בין הצלחה גדולה לטורניר נחמד ולא מעבר יגיע מהנקודה הלבנה.

פורטוגל, מצידה, התחילה את הטורניר בסערה עם שלושער ענק של רונאלדו (יש שיגידו שזה בסך הכל היה פנדל מעורר מחלוקת, דרדל'ה שעוברת לשוער בין הכפפות ובעיטה חופשית אחת גדולה) שהקפיץ את רף הציפיות, המשיכה עם ניצחון דחוק וחשוב על מרוקו, שאמור היה להפוך את המשחק מול איראן לחסר חשיבות מבחינה מעשית אבל בדקה ה-95 כל המדינה החסירה פעימה כשהחלוץ האיראני הגיע מול פטריסיו והבעיטה שלו, שיכולה היתה לשלוח את אלופת אירופה הביתה בבושת פנים, הלכה החוצה.

רונאלדו אחראי על 4 מחמשת השערים של הנבחרת (קוארסמה עם הפאלש מול איראן עזר לו) אבל החמצת הפנדל שלו מול איראן כמעט ועלתה ביוקר. הוא היה במעמדים האלה כל כך הרבה בקריירה שאני לא מאמין שהלחץ משפיע עליו, הוא מתעלה על עצמו בדרך כלל כשהכסף על השולחן ובשביל להכניע יריב חזק פיזית ומנטלית כמו אורוגוואי הוא יצטרך לספק את הסחורה. סביבו אין הרבה כלים למאמן סנטוס כשגדש ואנדרה סילבה איכזבו, כל אחד בתורו, וברנארדו סילבה לא קיבל מספיק קרדיט להראות את האיכויות שלו. לפחות הקישור נראה חזק ויציב עם ויליאם קראבליו והנוכחות האדירה שלו.

אז מה צפוי לנו? אני מעריך ששתי הנבחרות ישחקו בצורה זהירה וללא הרפתקאות מיוחדות אבל שער אחד (ממצב נייח?) יכול לפתוח את המשחק ולהפוך אותו לקצבי ומעניין. הימור שלי – 120 דקות לא יספיקו וההתמודדות תוכרע מהנקודה הלבנה.

 

לפוסט הזה יש 377 תגובות

  1. מה שכתבת על מסי כל כך נכון עם כל זה שהוא גאון זה שהוא רב המשחק הולך ומתבטל גורם לסמפאולי לשחק בהרכב הלא אידיאלי שאפשרי אין מצב שדיבאלה לא ישחק …. בכלל אני טוען שביום שאחרי מסי ארגנטינה סופסוף אחרי שנים תוכל לבנות נבחרת אמיתית ולא תתבסס (ותתאכזב) על כוכב אחד כמה שהוא יהיה גדול ( ובנבחרת לצערי הוא לא כזה גדול)

    1. מסי הביא ארגנטינה לגמר לפני ארבע שנים, והפסיד שם הפסד מינימלי לקבוצה שנתנה לברזיל 7:1 בחצי – לא מבין על מה הטענות? לאן ארגנטינה תגיע אחריו? יותר רחוק?

      1. מדויק. ארגנטינה בלי מסי במוקדמות המונדיאל, 8 משחקים, 7 נקודות, 6 שערים. מקום לפני אחרון מתוך 10. התחננו שיחזור ויעלה אותם.

        1. אתה צודק כי התלות בו הפכה את הנבחרת למחרידה… כל השחקנים נותנים לו את הכדור וזזים הצידה אני לא מאשים אותו אבל בניגוד לדייגו שהיה בנבחרת פי מאה ממנו מסי משתק את מי שלידו דייגו גרם לנבחרות בינוניות מינוס במיוחד ב1990 למצות יותר מ100 אחוז ממה שהיה להם… ולכן ביום שאחרי מסי נבחרת ארגנטינה תהיה מאוזנת יותר… בכל אופן זו דעתי.

  2. לדעתי במשחק פורטוגל אורוגוואי
    מה שיקבע מעבר לשפיץ של הנעל ובהנחה שלא נגיע לעונשין זה מי תתן הגנה טובה יותר ולכן איש המשחק מבחינתי זה פפה מפורטוגל. האם הוא ינהיג את ההגנה טוב כמו שעשה בריאל או שה"זיקנה" תשפיע עליו במשחק הזה. אני מקווה שיזרח ושרונאלדו יבקיע גול ניצחון.

  3. מצוין.
    מודה שהשתעשעתי מאד מהיחס לשער של מסי לעומת השלושער של רונאלדו (וזה עוד לפני שמשווים מול איזה נבחרת זה נעשה). 🙂
    הניחוש שלי הוא שבמשחקים היום ייכבש שער בודד (בכל אחד מהם).
    אלך עם צרפת ואורוגוואי, כשבמקרה של האחרונה אני מהמר על שער מקרן.
    אני גם מודה שממש לא מתחשק לי כל הבאז התקשורתי וההצגה של משחק בין שחקנים במרבע גמר מונדיאל, כאילו אין עוד 10 עם כל אחד מהם. יש מספיק מזה במהלך העונה.

    1. למה השתעשעת? לא תיארתי נכון את השערים של רונאלדו? השער של מסי לא היה נפלא? גם אם היה נכבש באליפות קטלוניה לנוער הוא היה שער נפלא. והשערים של רונאלדו, חוץ מהבעיטה החופשית המושלמת היו משהו מיוחד? פנדל ודרדל'ה, זה מה שזה היה.
      אגב, אין ספק שספרד טובה בהרבה מניגריה אבל בבית עם איראן ומצרים המשחק בין ספרד לפורטוגל לא היה אמור להיות בעל משמעות כזאת גדולה כי הצפי היה ששתיהן יהיו בשלב הבא. את הלחץ שהיה בארגנטינה במשחק מול ניגריה כנראה שמיותר לציין.
      בכל מקרה, אסייג את דבריי ואומר שאני לא אובייקטיבי…

      1. תראה, בסופו של דבר יש פה אחת שסיים על שלושער נגד ספרד, כולל פנדל שהוא סחט, ואחד שסיים את שלב הבתים עם שער בודד. השני ממדינת כדורגל גדולה בהרבה, עם הרבה יותר כישרון בסגל.
        אחד עד עכשיו מספק את הקבלות ולמעלה מכך ומהשני מצופה יותר ממה שנתן עד עכשיו.
        אני אומר לך בתור מי שאין לו העדפה ביניהם ולא בין ברסה לריאל שהניסיון להאדיר את מסי ולהקטין את רונאלדו אחרי שלב הבתים, אותי באופן אישי, משעשע.

        1. להגיד אחד הבקיע שלושער נגד ספרד ואחד שער נגד ניגריה בלי להסתכל על הקונטקסט של המשחקים מעוות את התמונה בעיניי.
          זה בערך כמו שבמשחק במחזור האחרון על האליפות שחקן יבקיע נגד קבוצת מרכז טבלה ושחקן אחר יבקיע נגד קבוצת צמרת במשחק במהלך העונה.

          1. להגיד להכניס לקונטקסט ואז לשאול מה הקשר לדברים האלה… זה בדיוק הקונטקסט. ששלב הבתים של רונאלדו עם פורטוגל מרשים בהרבה מזה של מסי עם ארגנטינה.
            זה יותר דומה לשער העפלה לליגת האלופות עם ברסה מאשר לשער אליפות.
            הדרך בה בחרת להציג את הביצועים של שניהם בקדימון, אותי שעשעה. כן, זה עובדות. שאותן בחרת להציג בדרך מאד מסוימת. יש פה זרקור מוטה אג'נדה.
            זו כמובן זכותך המלאה ואני לא חושב שעשית משהו לא ראוי. אבל זו גם זכותי להעיר על זה.

          2. דיברתי על השערים עצמם, לא אמרתי כלום לגבי מי מהם היה יותר טוב בשלב הבתים חוץ מזה שכתבתי שמסייע לא היה קיים מול קרואטיה והחטיא את הפנדל מוח איסלנד.
            אפשר גם להתלהב מבנזמה ולהגיד איזה וינר גדול שהבקיע בחצי הגמר ובגמר ליגת האלופות. להתלהב מהשערים שלו? מי שרוצה, מוזמן.

        2. להגיד אחד הבקיע שלושער נגד ספרד ואחד שער נגד ניגריה בלי להסתכל על הקונטקסט של המשחקים מעוות את התמונה בעיניי.
          זה בערך כמו ששחקן אחד יבקיע במשחק במחזור האחרון על האליפות נגד קבוצת מרכז טבלה ושחקן אחר יבקיע נגד קבוצת צמרת במשחק במהלך העונה.
          ומה הקשר לכשרון בסגל? מה הקשר ללספק קבלות?
          דיברתי על השער של מסי בפני עצמו ועל השערים של רונאלדו בפני עצמם.

  4. היום "אפילו" אני, שסולד מכדורגל, מצטרף לחגיגה –
    אז תודה גדולה על פריוויו מעולה שעוזר להדיוטה כמוני להיכנס לעניינים.

  5. שמינית גמר ששווה לפחות רבע

    מהמר על הפתעה בארגנטינה

    ואיזה יופי אם גם פורטוגל וגם ארגנטינה ינצחו מפגש מסי רונאלדו.
    אבל בגלל שפנטזיות לא מתגשמות כנראה שאחת מהן תעוף אז נלך על אורוגוואי.

  6. תודה על הפריוויו.
    מסכים לגבי צרפת-ארגנטינה. עם זאת, מעבר למסי, יש לארגנטינה חוסן מנטלי, משמעת ומחוייבות שרואים רק בנבחרות כמו גרמניה ואיטליה. אנשים כאן שוכחים אבל ארגנטינה הזאת (פחות או יותר), הייתה פינאליסטית רק לפני 4 שנים והפסידה הפסד מינימלי לגרמניה שטחנה את ברזיל המארחת 7:1
    צרפת, לעומת זאת, חזקה ברגליים, אך פחות "בראש" – הדבק שמאחד בין השחקנים שם מאוד רופף ולכן אם ארגנטינה תצליח להלחיץ אותה, אולי היא תתפרק.
    לסיכום, עם כל האהבה שלי לארגנטינה – אני חושב שצרפת גדולה עליה. הלוואי שאתבדה.
    לגבי אורוגוואי-פורטוגל: קרב שקול בין שתי קבוצות קשוחות שמשחקות כדורגל דומה, עם הישגים נאים בעבר הקרוב (פורטוגל – יורו, אורוגוואי – חצי גמר 2010). אני מת על פורטוגל אבל באורוגוואי משחקים כמה כוכבים מעניינים ובראשם שור-נשך, קאבאני והלבם הטוב בעולם כיום – בודין.
    רונאלדו על אדים מאז חצי גמר האלופות מול באיירן (לא עשה כלום בשני המשחקים הללו, וכן בגמר). אורוגוואי תנצח.

    1. אתה טועה ומטעה. אין שום זכר לנבחרת ההגנה של ארגנטינה 2014.
      חוליית המפתח, השוער, רומרו נפצע. במקומו הגיעו ממלאי מקום. ווילי קבאז'רו לא מאוד הבריק, כן. במקומו פרנקו ארמני, בן 31, בהופעת הנבחרת השניה שלו. לא טעית. שניה.
      הלאה. במקום צמד הבלמים המעולה גאראי ופרננדס, יש לך אוטמנדי רוחו הדלוחים, אם זה בכלל הם. במקום פאבלו זבאלטה שפרש, אין בעצם מי. והכי גרוע – במקום מרכז ההגנה, הקשר הדפנסיבי מסצ'רנו, יש לך מסצ'רנו 4 שנים אח"כ, בן 700, אקס בלם של ברצלונה שפרש לפנסיה בסין, ועכשיו הוא עמוד התווך של ארגנטינה.
      חוסן מנטלי? זו נבחרת שהכריזה מרד גלוי על המאמן שלה. אין לה משמעת, אין לה שיטה, אין לה כלום. 15 משחקים, 15 הרכבים שונים, במערכים שונים. ודייגו מראדונה על הראש בהיסטריה להלחיץ עוד יותר.
      יש די מאריה ברגעים הכי רעים בקריירה, היגוואין שלא התאושש מהחמצת הגביע העולמי הקודם, אגווארו שרב עם המאמן, דיבאלה שלא רואה דקה, וכל היתר שרוצים הביתה.
      ומסי. הוא צריך לעשות הכל. כי כדורגל זה לא 11 נגד 11, זה מסי לבדו יביא גביע עולם. ספוילר: הוא לא. מספיק שהעלה אותם על הקשקש לטורניר הזה. יותר מדי.
      נצחון צרפתי של 3:0 נשמע סביר, כל מה שמתחת לזה יהיה הישג לארגנטינה.

      1. חוץ מהשורה התחתונה המוגזמת הכל נכון.
        וחוץ מאוטמנדי – אם הוא מספיק טוב לפפ מבחינתי הוא בלם מצוין.

        1. למה לא שלישיה? ראית את קרואטיה? זה בערך ההפרש הסביר. הבית המוקדם היה מדויק. ארגנטינה טובה לתיקו נגד הנבחרת הסימפטית והמאוד מוגבלת של איסלנד, איכשהו נצחון בשיניים על ניגריה המפוזרת, ותבוסה לקרואטיה, שהיא באמת נבחרת עולמית. כמו צרפת.
          יכול להיות שהגזמתי אבל לא בהרבה. צרפת נבחרת עם כל כך הרבה יכולות, מלטה עד למעלה. טובעת בכישרון, וזה לא רק שלישיית – רביעיית – החוד, אלא מה שבארגנטינה שכחו, קישור שיודע לא רק להגן אלא גם ליצור. ומאמן מצוין. צרפת זללה את מוקדמות המונדיאל בהליכה (1-2-7) בבית לא קל, ועוד לפני שאמבפה התחיל לזהור. היא פייבוריטית גדולה כאן. כתבת בצדק: פרט למסי (ואוטומנדי, נניח), יש לה עליונות ברורה בכל עמדה.

          1. דרך אותה לוגיקה אפשר להגיד על צרפת שקרטעה בשלושת המשחקים שלה מול יריבות מוגבלות בסך הכל, לא נבחרות עילית. כמו שאתה לוקח בערבון מוגבל את היכולת של צרפת בבית המוקדם ולא משליך לגבי העוצמה של הנבחרת אפשר לעשות את אותו דבר לגבי ארגנטינה.
            אם קראת את הפוסט ברור לך שאני חושב כמוך לגבי העליונות שלצרפת בכל עמדה במגרש.

      2. + 10
        צודק. לוקח צעד אחורה. ההגנה והשוער באמת היו הלב לפני ארבע שנים, ניתחת היטב, אבל אוטמנדי ורוחו בסדר, ואם דיבאלה וקון ישחקו אז יש יתרון מקדימה על פני 2014
        כל תוצאה אפשרית היום (למעט תבוסה של צרפת)

        1. בשלב הזה כבר אפשר להבין שדיבאלה לא ישחק בטורניר. אולי רק במקרה של תרחיש יום הדין, פציעה למסי. אפילו בפאניקה מול ניגריה הוא לא ניסה אותו.
          ברור שיש כאן משהו שלא קשור לכדורגל. מסה, פאבון, די מאריה, פרז, סאלביו – כן, דיבאלה – לא, זה בלתי ניתן להסבר מקצועי טהור.
          במידה קטנה יותר – לארגנטינה יש קשר יוצר מוכשר מאוד על הספסל, ג'ובני לו-צ'לסו של פאריז בן ז'רמן. לא רואה דקה. ואין לה קשר יוצר אמיתי במערך (באנגה הוא 50-50).
          אגב גם קון אגוארו בכלל לא בטוח היום, ככל הנראה לא ישחק ממה שמדווח. שוב – מי שראה את המשחקים האחרונים של די מאריה והיגוואין, יכול רק להתפלץ.

          1. לגבי דיבאלה ברור שזה לא מקצועי, לא צריך להיות גאון גדול.

            לגבי די מריה הוא לא טוב כבר כמה שנים אבל עדיין מי יש לארגנטינה בקישור שעולה עליו? אין אף אחד. הוא גם יכול לשחק קשר אחורי והגנה ולכן הייתי מרכיב אותו.

            היגווין חלש מאד, הקטע שגם אגוארו לא שוס אבל טוב מהיגווין.

      3. אוטמנדי בלם מעולה. גם רוחו בסדר. הבעיה זה המגינים שקטסורופה ובאמת אין להם. גם הקישור חלש ובכושר רע. אבל היי זה לא שצרפת היו נראים מדהים ואם היו בבית של ארגנטינה גם היו כנראה מסתבכים.

        ארגנטינה זאת עדיין ארגנטינה למרות שנצדק עמך במה שאתה אומר.

        רגע התערבנו בסוף או לא? נצחון של צרפת בורגר שלך (גבייה מFUCKTHEREFS או מושון "עיני נץ" בלבד). תיקו (בתום הארכה) או נצחון של ארגנטינה ואני לוקח. יש?

  7. פוסט מעולה, תודה רבה שגיא.
    ארבע נבחרות שחבל שחצי מהן ילכו הביתה.
    יש לי הרגשה שארגנטינה יפתיעו. מאמין שרונאלדו יעבור את המשוכה הלא קלה הזו.

  8. אורוגוואי פורטוגל נראה כמו הטלת מטבע. פחות או יותר אותו סוג נבחרת, קשוחה ממושמעת עם כישרון אדיר בהתקפה. ובהטלת מטבע אני עם המזל של כריסטיאנו.

    אגב, גם כריסטיאנו וגם מסי סוחבים צהוב מהבית המוקדם… ועכשיו עם ה-VAR, לשופטים יהיה קשה לתת הנחה אם הם מסתבכים. יכול להיות סיפור ענק.

      1. לא. הם מתאפסים רק אחרי רבע הגמר (כך שאי אפשר להחמיץ את הגמר בגלל צהוב בחצי, רק אדום ישיר).

        מסי ורונאלדו על הכוונת של להחמיץ את הרבע ביניהם, עם עוד צהוב היום.

        עוד בכירים בסכנה: ניימאר, קוטיניו, קאסמירו, חאמס, רקיטיץ', פוגבה, קווארסמה, בוסקטס, שאקירי, בנטנקור, באנגה, מסצ'רנו.

        1. השינוי במניין הצהובים – בעקבות ״הטרגדיה״ האישית של מיכאל באלאק ב-2002 (חטף צהוב שני בחצי, כבש אחריו, העלה את הנבחרת שלו לגמר ונשאר על הר נבו)

        2. כל עוד מסי ורונאלדו לא יאבדו פתאום את הראש, קשה לי להאמין שיעשו פאול שיגרור צהוב. זה לא באופי שלהם.
          אבל מה שבטוח הוא ששחקנים כמו פפה ומאסצ׳רנו יודעים כבר מעכשיו שהם לא יהיו ברבע, בלי תלות בתוצאות המשחק היום 😏

  9. נהדר אדר!

    מצד אחד יש התרגשות גדולה לקראת שלב הנוק אאוט התכליתי והאולי איכותי יותר.
    מצד שני, יש חשש ענק ששוב נקבל משחקים בונקריסטיים וטקטים משמימים כמו שקיבלנו במונדיאל הקודם.
    נקווה לטוב.
    צרפת ופורטוגל ינצחו.

    1. זה ההפרד ומשול הקלאסי.
      כמו בין הצרכן ליוצר, ככה גם בין התחרותיות לאיכות ורמת ההנאה. מתחנפים לאחד בזמן שיורקים על השני, ושוכחים שהם בעצם שני צדדים של אותו מטבע שחוק.

    1. ואז יתחיל ויכוח עולמי שלם – מי עזר יותר להגיע לחופשה המוקדמת של הנבחרת שלו ועשה את זה בצורה הכי אלגנטית, מי מהם היה מצליח לזכות במונדיאל עם הנבחרות שהגיעו לגמר, איך כריסטיאנו רונאלדו קובע את ההרכב של ברזיל, ולמה מסי אחראי שגריזמן רואה הרכב במקום מנדנדה.

  10. תודה על הפריוויו.

    אם הייתי סמפאולי, הייתי משאיר את ההרכב הפותח מהמשחק מול ניגריה, עם 2 שינויים –
    פותח עם אגוארו במקום די מאריה, על מנת שהחוד יהיה בעל פוטנציאל קטלני יותר, ובקישור מחליף את פרז בפאבון, על מנת שחוץ מבאנגה יהיה עוד קשר שיכול לעשות פעולה אקטיבית בהתקפה. נכון שפאבון הוא לא ״גרזן״, אבל חייבים שיהיה עוד קשר בנוסף לבאנגה שיכול לעשות משהו אקטיבי עם הכדור. הרי בלאו הכי קשר אחד, הלא הוא מאסצ׳רנו, הוא כבר נון-פאקטור בהתקפה, אז למה צריך עוד אחד כזה? במיוחד כשבאנגה כן יודע להילחם ולתת הגנה טובה. פרז לא מגן מספיק טוב, ולא תוקף מספיק טוב. פאבון לפחות יודע התקפה מה היא.

    במצב הזה מסי נמצא במיקום האידיאלי – יש מאחוריו קישור אקטיבי שיכול להתחיל להניע את הכדור כמו שצריך באמצע המגרש, ויש יחד איתו בחוד 2 חלוצים שאף הגנה לא יכולה לחפף בשמירה עליהם. במצב כזה הוא יכול לקבל כדורים נוחים על סף הרחבה כמו שהוא אוהב ולהית קולני.

    השאלה היא האם לסמפאולי יש מספיק ביצים לעשות את השינוי בעל האופי ההתקפי הזה. יש לי תחושה שלא, ושצרפת יעברו את השלב הזה ללא בעיות.
    אבל אם סמפאולי יהיה קצת נועז, יש כאן פוטנציאל להפתעה. נחכה ונראה..

  11. שגיא סיכום נהדר. 2 המשחקים הכי מעניינים בשלב הזה ושניהם היום ללקק את האצבעות.

    אני מאמין ששני המשחקים יוכרעו בהארכה בתוצאה זהה של 1-0.

    ארגנטינה תנצח 1-0 משער של אגוארו בהארכה.

    אורוגוואי תנצח 1-0 בהארכה משער של קבאני.

  12. לגבי ארגנטינה, בעולם מושלם בו מסי מציית למאמן הוא היה משחק קשר ועושה משחק עם הטכניקה והמסירות הגאוניות שלו. דיבאלה היה משחק חלוץ/קשר.

    בעולם מושלם ותיאורטי שבו המאמן קובע הכל וכולם מקשיבים לו הייתי פותח עם ארמני, אוטמנדי, רוחו, סלביו, ביגלייה בהגנה.

    קישור: מסצרנו, די מריה, באנגה, מסי, דיבאלה (שניהם באגפים ותוקפים ומחליפים חופשי תפקידים)

    התקפה: אגוארו (יורד גם לעשות הגנה)

    אסור לתת למסה לשחק בארגנטינה, השחקן הכי גרוע בטורניר, מאבד כדורים, מחמיץ ולא יודע מה לעשות בהתקפה.

    צרפת על הנייר נבחרת הרבה יותר חזקה ולדעתי אם תעבור את ארגנטינה תזכה גם בגביע למרות דשאן. אבל הם לא משחקים כדורגל נוצץ ומלהיב ודורסני.

    אמבפה הולך לעשות שמות באגף הארגנטינאי היום. אגב אמבפה בגיל 17 הוביל את מונאקו לחצי גמר אלופות ובגיל 18 הוא כבר היום הכוכב של נבחרת צרפת, זה מדהים. אם הוא מביא מונדיאל זה הישג שרק פלה עשה, הביא מונדיאל בגיל 17.

    1. השיתוף המוגזם של מסה הוא תעלומה בעיניי.
      לא יודע על איזה חוזה הוא וסמפאולי חתמו.
      אין שום סיבה מקצועית להמשיך ולתת לו דקות, בטח על פיי שחקנים כמו דיבאלה. פשוט הזוי.

      1. בשיטה התיאורטית של סמפאולי אחד התפקידים החשובים ביותר הוא של הקשר ההתקפי שבהגנה יורד לתפקד כמגן נוסף. בסגל הנוכחי של ארגנטינה, ובעיקר לאחר הפציעה של לאנסיני, מסה הוא היחיד שמסוגל לשחק את התפקיד הזה. זה שמסה לא היה טוב זה חלק מהבעיה.

    2. בעולם מושלם בו מסי מסוגל לשחק קשר. אולי.
      בעולם מושלם בו דיבאלה הוא לא שחקן מוגבל מאוד טקטית שמסוגל לשחק כחלוץ או באגף. אולי.
      בעולם מושלם בו דיבאלה לא העביר את העונה כולה בלעשות צרות טקטיות לאלגרי, מאמן יובנטוס, שהתאמץ מאוד כדי למצוא דרך להתאים אותו לשיטה שהוא רצה לשחק בה. אולי.
      בעולם מושלם בו יש לסמפאולי זמן ומרווח טעות ללמד את דיבאלה ומסי לשחק ביחד, שני שחקנים שרגילים שיש להם את החופש המוחלט לעשות את שלהם ולא צריכים לשנות באופן קיצוני את סגנון המשחק שלהם. אולי. (זו תפיסה שחוזרת הרבה שאני לא מבין. שני שחקני על תמיד יוכלו מיד ללמוד איך לשחק אחד עם השני בגלל שהם שחקני על? זה לא בהכרח נכון. ובטח לא אם לשחק אחד עם השני אומר לוותר על חלק מהדברים שהפכו אותם לשחקני על כאלה)
      בעולם מושלם בו כשאתה לא מעלה את שניהם אתה מקבל שני שחקנים שהתרומה ההגנתית שלהם לא קיימת. אולי.
      בעולם מושלם בו כאשר הם בלי הכדור הם לא בוחרים לנוע לאותם מקומות בדיוק (החור בין הקישור להגנה, ובין המגן לבלם) וככה הם סוגרים את המרחב ההתקפי שיש לקבוצה לתפקד בו ויקל על ההגנות לסגור את שניהם ואת המסירה אליהם בו זמנית. אולי.
      בעולם המושלם עדיין בהרכב שבחרת יש להם הגנה בעייתית וקישור שנמצא הרבה מעבר לשיאו. אז מה ישתנה בדיוק?

      (לשחק עם מסי ודיבאלה ביחד זה כמו לחזור על עצמך ואותם משפטים בדיוק, יום אחרי יום אחרי יום. אז למה אני נופל בדיוק במה שאני אומר שלא כדאי לסמפאולי ליפול?)

    3. שמעון בוא נירגע.
      אמפבה לא יביא אליפות בכל מקרה.
      זה הרכב של סופרסטארים.
      ז'ירו במקומו בהרכב ואתה לא מאבד מילימטר

          1. עזוב הוא השובר שיוויון. בלעדיו הם אפורים. הוא הקטלניות העוצמה והברק שלהם. אני אומר לך אם ניימר לא מפריע הוא יהפוך להיות המלך של פסז יביא אלופות ומה שבא לך. ניימר רק מפריע לילד הפלא.

  13. ארגנטינה עולה לשמינית הגמר בלי:
    דיבאלה, 22 שערים ביובנטוס בעונה האחרונה
    אגוארו, 21 שערים במנצ'סטר סיטי בעונה האחרונה
    היגוואין, 16 שערים ביובנטוס בעונה האחרונה
    איקרדי, 29 שערים באינטר בעונה האחרונה

    יאללה פאבון (6) ודי מריה (11), בטוח שלא תפספסו את הצ'אנס

  14. לא מבין את ההרכב שמעלה סמפאולי עם מסי כחלוץ בודד. מה ההגיון לקחת שחקן שהוא גאון בהכנסות כדורי עומק לחלוצים ולשים אותו לבד בחוד?! מצד שני מסי בעצמו כנראה קבע את ההרכב אז אולי ככה בא לו.

    1. הרכב מצוין!
      זה בדיוק מה שהוא אמור לעשות.
      כדורגל נבחרות זה משחק אחר. מסי לא היה מקבל שניה לנשום ובטח לא להעביר כדור למישהו אחר.

      הטקטיקה הזו היא הדרך לנצח את צרפת

  15. שאלה: במשחק של איראן היו ממש אלפי איראנים בין הצופים. אולי אפילו עשרות אלפים. אותו דבר קולומביאנים, וסנגלים. מאיפה יש להם כסף לדבר כזה? באיראן רעבים ללחם.

  16. חברה זה היורש אחרי מסי ורונלדו הילד הזה ווינר מהיר טכני פיזי כל החבילה בכיל 17 הוביל את מונאקו לחצי גמר אלופות

      1. בינתיים מקיים כל מה שתיאו וולקוט הבטיח. האם הליגה הצרפתית חסרת התחרות תעשה לו מה שקצת ארסן(יק) עשה לוולקוט?

          1. בגילאים האלו? באותו מקום. מהירות שתגרום לקוויקסילבר להיראות כאילו הוא הולך אחורה. כובש השלושער הכי צעיר בתולדות נבחרת אנגליה. שחקן מפתח באחת הקבוצות הגדולות בליגה האנגלית. שחקן שכל הקבוצות הגדולות האחרות רדפו אחריו. עונה של 21 שערים ו-16 אסיסטים. ואז הוא נפצע. וארסן נשאר. ונשארנו עם וולקוט שאנחנו רואים היום.

            אבל תזכור – בעונה הראשונה שלהם, לברון וכרמלו נראו כמעט אותו דבר. היכולת העתידית של אמפבה לא כתובה בסלע. זה תלוי בו ובסיטואציות שיגיע אליהן.

          2. אני מאד תופס מאמבפה עוד ממונאקו ראיתי את הייחוד של הילד. הייתי בטוח שהוא שווה יותר מ180 מיליון ושפריז עשו דיל נפלא. לוןלקוט לא היה את המהירות שלו וחא את הפיזיות

          3. ברצינות? גם עכשיו, עשר שנים אחרי ועם כל הפציעות, וולקוט עדיין אחד השחקנים המהירים בליגה האנגלית. הייתה לו מהירות מסחררת. והטכניקה? וולקוט הצעיר היה מדהים. לא צריך לזלזל בו. אמבפה עוד יכול להיות שחקן העל של העתיד, אבל זה לא דטרמיניסטי.
            פריז עשו דיל די מחורבן. לא השאירו לעצמם ליגה לשחק בה.

  17. אתם לא רואים, אבל ביוון החגיגות בעיצומן.
    תוך פחות מ-15 שנים הם מינפו אליפות אירופה מקרית ללהיות אחת המעצמות הגדולות בעולם הכדורגל.

      1. זה משחקי אימון.השחקנים באים אחרי עונה מתישה של 10 חודשים לנבחרת ובמשחקי אימון לפני המונדיאל הכי חשוב לא להיפצע.זה כמו שקבוצות מאירופה מנצחות קבוצות נבא בקיץ במשחקי ההכנה.אין לזה שום משמעות

        1. אני מהמר על ארגנטינה משני סיבות. 1. אני חושב שהמונדיאל הזה רשום על מסי תחושת בטן. 2. דשאן 3. צרפת תהיה אלופת עולם תחת זידאן במונדיאל 2022 שאמבפה יהיה השחקן הטוב בעולם כבר.

  18. הצרפתים האלה יותר זחוחים מגרמניה וגולדן סטייט ביחד. מצד אחד יש להם פוטנציאל הזוי, מצד שני – באמוס ארחנטינה

  19. מסי מזדקן.בניגוד לרונאלדו שיש לו גוף אתלטי ויוכל למשוך גם עד גיל 40 ברמות הגבוהות מסי פיזית מתקשה.הוא ימשיך לתת מספרים אבל כבר בשנתיים האחרונות בברצלונה למרות המספרים הוא הרבה פחות טוב ממה שהיה לפני כן

    1. זה לא אומר שמסי לא יכול פתאום לתת הברקה ולכבוש את שער הניצחון פשוט יש ירידה ביכולת שלו בשנתיים האחרונות והוא ממש מתקשה לעשות דברים שעשה עד לפני שנתיים.גם בברצלונה בשנה האחרונה הרבה מהגולים שלו היו מבעיטות חופשיות ופחות ממהלכים מבריקים

      1. להפך. בשונה מרונאלדו שברגע שתיגמר לו האתלטיות יהיה לא רלוונטי, מסי כל הזמן משנה את איך שהוא משחק כדי להתאים למצבו הגופני. הוא רץ מעט מאוד יחסית במשחק ויודע לשמור כוחות למהלכים הקריטיים.

    2. אחרי עונה שהוא לוקח אליפות שהיא לגמרי שלו, אין יותר צ'אבי, אינייסטה בפרישה, ואתה יודע מי היריבה ממול – זו בערך נבחרת מצטייני המונדיאל, אם תלך שחקן שחקן.
      לא הייתי מסתכן להגיד משהו על מסי והכושר שלו. הוא פריק של הטבע. אין חיה כמותו. הוא גם לא מבזבז אנרגיה מיותרת. רונאלדו לעומת זאת זה סופר אתלט, שהדעיכה הטבעית של כאלה היא הגיל הארור המפורסם, 33.

      1. אני במחנה של מסי מול רונאלדו מההתחלה פשוט יצא לי לצפות גם השנה בהרבה משחקים של ברצלונה והוא הרבה פחות מבריק ממה שהיה עד לפני שנתיים.גם האליפות של ברצלונה השנה הייתה אליפות של יעילות ולא מבריקה ונוצצת כמו בעבר.לא שזה מוריד חלילה מהאליפות אבל בסטנדרטים של ברצלונה בעשור האחרון זו הייתה האליפות הכי פחות מבריקה מבחינת כדורגל

        1. הוא עשה כל מה שהיה לו זמן לעשות. עמד במקום הנכון, עקב אחרי הכדור, זז שמאלה וקפץ. הכדור היה מאוד מדוייק לפינה העליונה ומספיק חזק. אם אתה רוצה להאשים מישהו זה רק את ההגנה שלא לחצה על שחקן כמו די מאריה במרחק כזה.

  20. טוב יש לנו משחק מעולה. רק חבל שגמר המערב קורה כבר בשמינית הגמר. ארגנטינה בתפקיד יוסטון הפעם כי צרפת תעלה. איזה תענוג לראות שחקנים מהירים, חזקים, טכניים ואגרסיביים. כמו נבחרת ניגריה רק עם משמעת טקטית ובלי הנאיביות. והארגנטינאים אותו דבר רק פחות אתלטים. אבל יש להם את מסי.
    May the best team win
    חזרתי עכשיו מכנס בו הדיונים המדעיים התבטלו בשישים לעומת דיוני המונדיאל. הסברתי לאנגלי, לספרדי, למקסיקאי ולצרפתי כמה זה כיף לאהוד שהנבחרת שלך לא נמצאת ואפשר לאהוד את מי שרוצים (כמו הבן הממזר על העגלה המזדמנת)

  21. היה לארגנטינה מזל גדול עם הגול של די מריה. אם לא היו עולים למחצית השנייה עם שער השוויון הזה, הם היו נשבאים לאט לאט בדרך לאיזה 3-0 צאפתי.
    אבל עכשיו, שוב הכל פתוח.

      1. שני שחקנים התמסרו באמצע המגרש – דה שוט: זה רק מחזק את מה שאמרתי.
        השופט שורק לסיום – דה שוט: זה רק מחזק את מה שאמרתי.
        ארמני יורד מהמגרש בחליפת ארמאני – דה שוט: זה רק מחזק את מה שאמרתי.

    1. תקשיב אני חושב שהוא כרגע שחקן יותר טוב ממסי בכדורגל נבחרות.
      אבל צרפת זו נבחרת מטורפת בלי שום קשר ופייבוריטית גם בלעדיו.

  22. אמרתי לכם שזה הגמר האמיתי
    תגידו, כששחקנים נכנסים פנימה למגרש לחבק את המבקיע, הם ישר מושעים ממשחק הנוכחי ומכל העונה הבאה כמו בנב״א, נכון?

  23. תארו לכם אמבפה מעיףמאת מסי ורונלדו חילופי שלטון. מסי לא קיים זה לא יאמן. איפה מסי המשחק די פתוח איפה אתה יא מסי. אגוארו ישווה לפני הארכה

    1. אתה יודע שבצד השני יש קבוצה, אתלטית וחכמה, שבכל רגע מקיפה את מסי בלפחות שלושה שחקנים, נכון? אפשר להפסיק עם הנחנק ונעלם הזה?

  24. קיליאן אמבפההה רוצח את ארגנטינה. אמבפה כמו פלה יביא מונדיאל לצרפת במונדיאל הזה. נגמר הטקס של ארגנטינה

  25. עגל הגמר האמיתי[ווריירס-רוקטס] כפי שכתבתי עוד משלב הבתים יהיה בחצי הגמר בין צרפת וברזיל.2 הנבחרות עם הסגלים המרשימים ביותר בטורניר.בלגיה אגב מקום 3 בסגלים המרשימים

  26. הנבחרת הכי מעצבנת צרפת הזו. יושבים בבונקר, שותים קפה עם מסי ומשחקים שש-בש, פתאום שומעים הודעה "ארגנטינה מובילה". תוך כדי אנחה וגלגול עיניים שרק חייל שכבר מת לחזור הביתה יכול להוציא, מוציאים את הראש מהבונקר, יורים לכל כיוון במשך עשר דקות, נותנים את ההוראה להפציץ מהאוויר, וחוזרים לנוח בבונקר כאילו כלום לא קרה. ודיר באלאק להפריע להם שוב.

      1. עד ה-2-1, צרפת עשו מה שהם עשו ועצבן אותי כל הטורניר הזה – להגן ולהעיף קדימה לסילונים. נבחרת יוון משופרת. מאותו רגע – זו הצרפת שאני רוצה לראות. זו ששלטה, תקפה עם יוזמה והשיגה שלושה שערים תוך הצגת דומיננטיות. מאחורי הצרפת הזו אני מוכן לעמוד.

    1. שמעת?
      בבית של מירי גרב החליטו לעשות היום מימונה אחד על החשבון לכבוד ניצחון היהודים על הארחנטינאים ומיצי המן הרשע….

  27. עכשיו אמבפה צריך לדאוג שיעיפו את הפלופר המתחזה שרוצה לגנוב את הזרקורים בכוח ושישחקו עליו בפריז ויביא גם את האלופות שהם רוצים

  28. אמבפה וקנטה אלה שני שחקנים פשוט מדהימים.
    אמבפה מושווה לרונלדו הברזילאי ולא סתם. קנטה הוא פשוט שחקן שנמצא בכל מקום.
    בדיוק גול של היגוואין! אבללא נראה לי שזה ישנה משנו..

    1. לא הבנתי מה טיפשי. הם חייבים גול, והזמן לוחץ, אז לעשות פאול קשה ולהתחיל אחריו מהומה שתבזבז זמן זה מעשה טיפשי?

        1. צודק.
          אבל הנה תירוץ שאולי עוד יעזור להם בעתיד – אתם לא נבחרת מספיק טובה, בטח לא לעומת צרפת. וסמפאולי עשה הרבה טעויות (אני יודע שנראה שאני מגן עליו, ואני באמת מחבב אותו על סמך הזמן שלו בצ'ילה וסביליה. אבל הוא עשה מלא טעויות, רק שהן לא ממש קשורות לדיבאלה).

  29. אגוארו נכנס לרבע האחרון, שתי פעולות עם מסי, אחת למצב מסוכן, שניה בישול וגול. תודה לך סמפאולי. גאון.

    לא שהיה מגיע לארגנטינה. תוצאה משקרת. אבל למה לא לשחק על השחקנים הכי טוב שלך, למה

  30. אל שלושת השערים האחרונים של צרפת, ובמיוחד השניים האחרונים של אמבפה, הארגנטינאים יכולים לבוא בטענות רק לעצמם.
    עד שנתנו פה במונדיאל משחק התקפי לא רע בכלל, ההגנה שלהם הייתה פשוט מחוררת, וגריזמן ואמבפה ניצלו את זה כל פעם מחדש.

    צרפת מצד שני מרגישים מעט אנדראצ׳יברים. המשחק נגמר 4-3, אבל היתה תחושה שזה יכל וצריך להיות בקלות 5-2 ואפילו 6-2.

    אם יוסיפו יותר עוקץ ומחץ, ויותר שליטה בכדור (ולא רק כשהם עם הגב לקיר כמו שקרה בפיגור 2-1 היום), הם בכיף יכולים ללכת עד הסוף בטורניר הזה.

          1. כן הא?
            נו טוב, הגנה פח וזהו.
            זאת אגב הסיבה למה אני לא מבין אנשים שבאים בטענות למסי. מה מבי אשם שלנבחרת בה הוא נמצא יש הגנה כזאת מעפנה?
            בצד ההתקפי הוא עשה את שלו, עם 2 בישולים נהדרים (כן כן, הבישול בגול השני לא היה ממש בישול, אבל עדיין מהלך מעולה של מסי).

  31. כשהצרפתים הבקיעו עלו ל 4-2 הרגשתי שמסי זה לברון והצרפתים הם ג״ס שקצת לוחצים על הגז והופס, סוגרים את המשחק.
    אבל אז פתאום ארגנטינה הבקיעה את השלישי . . .
    בסה״כ אלו שתי הנבחרות הכי טובות בטורניר, למעט אולי ברזיל. כל הכבוד לארגנטינאים שהיו מעולים למרות ההפסד.
    Vive la France!

    1. הבקיעו את השלישי אבל 5-6 דקות מאוחר מדיי..
      אם היה קורה קודם, בהחלט היה פה פוטנציאל לדרמה, אבל זה לא קרה ובוא נודה באמת – הצדק נעשה. ארגנטינה לא בנויים להגיע רחוק בטורניר הזה, צרפת כן.

  32. כבר במשחק הבא צרפת תקבל נבחרת צינית וממושמעת עד העצם. נגמרו חגיגות אמבפה. ירגישו טוב אם ינצחו עם 1 קטן, אבל יכולים להפסיד ב-1 גדול גם.

  33. למה צדק? אמר שארגנטינה תנצח, בזמן שמסבירים לו פה כבר שבועיים שההבדל הוא תהומי. נדמה לי שאפילו הציע התערבות המבורגר (אני צמחוני ממילא)

      1. עגל אתה חייב לעבוד על הראייה, איך ארגנטינה מהנבחרות הטובות הטורניר? הכדורגל שלהם גרוע, הם הרבה מתחת לרמה יחסית להרכב שיש להם. ברזיל, ובעיקר בלגיה יותר טובות, גם קרואטיה.

        1. סגל שחקנים, ארגנטינה טופ 5. הם דורגו 5 לפני הטורניר בסיכווים לזכייה. אל תשכח שמסי מוסיף המון. זה כמו סגל של קבוצת כדורסל שפחות טובה אבל עם לברון. הרי הקאבס בסגל פחות טובים מוושינגטון אבל יש להם לברון אז הם יותר טובים. ככה ארגנטינה מול בלגיה וספרד.

          רמניה עם סגל נהדר על הנייר עפה והיא הייתה מדורגת 1-2 בסיכווי הזכייה בתואר בכל מקום.

          1. באמת השווית עכשיו משחק של 5 שחקנים שעושים הכל, למשחק של 11 עם תפקידים מוגדרים ביותר במרחק עשרות מטרים אחד מהשני?
            תרומה של שחקן אחד בכדורגל, גדול ככל שיהיה, לא יכולה להשתוות לתרומה של שחקן גדול אחד בכדורסל. לא קרוב אפילו.

  34. מסי היתה אמורה לשחק עם חלוץ מדומה.
    בכדורגל של קבוצות מאומנות זה עובד טוב.
    הבעיה של ארגנטינה היא שהיא לא יכולה לתת שטחים פתוחים לצרפת והיא לא הבינה מה השיטה שלה אומרת ומסי ירד יותר מדי לאחור.
    כיוון שלא היה מישהו בין החצי לרחבה שיחזיק את הכדור השיטה הזו לא היתה אפקטיבית.

    ארגנטינה היתה צריכה לשחק על סף הבונקר(!!!) מול צרפת ולצופף כיוון שהחוליה האחורית שלה היא הכי איטית בשמינית גמר מבין כל הקבוצות.
    מסי היה צריך להתאפק ולא לרדת לאחור ופה סמפאולי היה צריך להתערב שוב ולתת לדיבאלה לשחק!

    זה פשוט הזוי שבאמצע שמינית גבר עושים את החשבונאות הזאת.

    אני לעולם לא יעריך את מסי ואני מוחק לו את כל הקרדיט שהיה לו אצלי.
    לא רק שמראדונה לא רואה אותו ממטר אלא שגם שאר הטופ 10- פלה, רונאלדו א', רונאלדו ב', זידאן קרויף וכו.

    פשוט לא מבין איך לא אמר למאמן להכניס אותו

    1. מבין את הטענות שלך למערך הלא מוצלח של ארגנטינה, אבל הביקורת על מסי מעט נוקשה מדי.
      בגיל 31 אי אפשר לצפות ממנו לחפות על סגנון המשחק הבעייתי של הנבחרת.
      במונדיאל הקודם, בגיל 27 ובכושר נהדר, מסי כן הצליח לסחוב את הנבחרת עד לגמר מול גרמניה שהיו עדיפים בהרבה.
      סמפאולי הוא האשם העיקרי. הוא ציפה שמסי של היום יוכל לחפות מספיק טוב על פערי קישור-חוד, וזה לא קרה מהסיבה הפשוטה שגם הוירטואוז הכי גדול לא יכול להחזיק התקפה שלמה, בטח בגיל 31.

      1. מסי לא סחב שום דבר.
        ארגנטינה היתה באותה רמה פחות או יותר.
        הבית שלה היה הכי קל אי פעם במונדיאל עם ניגריה בוסניה ואיראן
        וחוץ מהולנד שהיתה קצת חלבית לא נפגשה עם אף נבחרת רצינית.
        לפחות אז היא היתה קצת יותר ממושמעת.

        1. ארגנטינה 2014 הייתה הרבה יותר חזקה כי מסצרנו ודי מריה היו יותר טובים ממה שהם היום אבל היכולת אכן הייתה די באותה רמה ואתם צריכים להבין שהטורנירים האלו מאד אקראיים ועם הרבה מזל ולכן הניותחים בטורנירים של 4 שנים די סתמיים.

          לכן הטורנירים האלו אצלי לא גורעים משחקן כלום אבל הצלחה מוסיפה המון.

          רונלדו לקח יורו בלי לנצח משחק ובלי לשחק בגמר מול יריבות פח עד הגמר אבל מה לעשות זה עליו וזה שלו. מישהו חושב שפורטוגל הייתה זוכה בטורניר בלי רונלדו?

          1. בלי רונאלדו כמנהיג לא היו מגיעים גם לחצי היורו.
            כשיחלקו השנה את פרס השחקן המצטיין לרונאלדו יש יותר קרדיט ממסי. גם אם לא יצליח לסחוב את פורטוגל עד הסוף. 3 שנים ברציפות גביע אירופה זה הישג ענק שלא הולך ברגל….

    1. צדק צדק, ולא רק הוא… זה ברור לכל מי שרואה את הנבחרת הזו בשנים האחרונות. במשחק ההכנה היחיד שלהם למונדיאל (חוץ מאריות האיטי), הפסידו 6-1 לספרד. הכי כתובת על הקיר. ואז השלישיה הקלילה של קרואטיה. אין לנבחרת הזו מה למכור, בטח לא ברצף משחקים של לנצח או לעוף, גם אם היו איכשהו גונבים היום, היו נעצרים ברבע או חצי או גמר. שום סיכוי וטוב שהלכו כבר.

      1. תודה שמעון ולך מגיע קרדיט על אמבפה..

        בכל מקרה הם לא היו יכולים להתקדם יותר מדי זאת לא נבחרת שיכולה לאסוף את עצמה

    1. הלו, מה עם קצת להרטיב, אתה מדעי מדי 🙂
      חתיכת גול.
      רונאלדו יחזיר. אם יש משהו שהוא יודע זה להתעלות במשחקים כאלה.

      1. אני מתלהב.זה לא בא לידי ביטוי במה שכתבתי.
        מעבר לבראקט אני גם לטובת אורוגוואי במשחק הזה.אני אהיה לטובתם גם נגד צרפת ברבע אם הם יעלו בניגוד לבראקט ששם צרפת אמורים לעבור אותם

        1. הייתי מת לאהוד את אורוגוואי כי היא קטנה ולוחמת ומוציאה 110 אחוז ויאללה לשנות מהמועדון הקבוע
          אבל המשחק שלהם, לפחות עד היום, נורא ציני. יצטרכו לשכנע אותי.
          רונאלדו עדיין סיפור יותר רומנטי

  35. פורטוגל בשליטה מלאה
    אם אורוגוואי חושבת שהם יכולים להחזיק ככה 70 דקות נגד רונאלדו, יתעוררו מהר מאוד

    1. אם יש נבחרת שיכולה לעשות בונקר כמו איטליה של פעם זו אורוגוואי עם גודין וחימנז. מספיק מתפרצת קטלנית לגמור את הסיפור.

  36. איך אני אוהב את סוארז – חולה נפש עם דיפלומה. רק שיגלה ריסון בכל הנוגע לאכילת בשר אדם בשעה הקרובה.

  37. אורוגוואי הם בונקר כמו יוון.
    לפחות מסי יוכל להיות גם שמח

    אם צרפת לא לוקחים זה הפיספוס הכי גדול מול נבחרות חלשות.

  38. אורוגוואי זה אשכרה אתלטיקו מדריד.מעבר ל 2 הבלמים שהם של אתלטיקו גם אותה שיטת משחק עם 2 חלוצים.אורוגוואי הנבחרת הכי קשוחה עם ההגנה הכי טובה בעולם.אתלטיקו מאז שדייגו סימונה מונה למאמן לפני בערך 5 שנים הם קבוצת ההגנה הטובה בעולם-לא רק מבחינת בלמיםשאלו אותם בלמים אלא קשיחות הגנתית של כל הקבוצה

  39. קבאני מעולה, גם ההגנה וקאסרס במיוחד
    כל היתר כלום ולא רוצים לעשות כלום. אורוגוואי צינית כבר אמרתי
    לא אוהב

  40. נתון מעניין לא יודע בוודאות אם הוא נכון.הזיכרון שלי לא הולך כלכך הרבה אחורה.

    רונאלדו ומסי מעולם לא כבשו בשלב נוקאווט במונדיאל

    תקנו אותי אם אני טועה.זה נתון שראיתי באחד הטוקבקים באינטרנט

  41. מסי דווקא היה בסדר היום עם 2 בישולים הבעיה הייתה שארגנטינה רוב המשחק שיחקה ללא חלוץ ( מסי היה בקשר בכלל) וההגנה המזעזעת של ארגנטינה. לגבי אמבפה מדובר ללא ספק על אחד הכוכבים הגדולים בעולם הוא היה צריך לעבור לריאל קבוצה שמשחקת בסגנון שהוא צריך לשחק מתפרצות במשחק סגור הוא די מתקשה בעיקר שהוא בקו. אגב זה לא שהוא רע בפאריס אבל ההבדל בין השחקן במונאקו למה שהוא בפאריס זה התפקוד שלו כקשר בצד ללא רגל הפוכה ( כי זה הצד של ניימאר) לעומת החלוץ המרכזי מה שהוא שיחק במונאקו. לדעתי פאריס צריכה את ניימאר צד שמאל אמבפה חלוץ מרכזי ודי מריה בצד ימין זו התקפה שיש לה פוטנציאל להיות הטובה בעולם. בכל מקרה לגבי ארגנטינה שאין מאמן זו התוצאה ( לא שזה אשמת סימפולי שהשחקנים קובעים את ההרכב) חשוב הוכח שהגנה חשובה מהתקפה.

    1. מסי היה נוראי, אני לא יודע איך רשמת לו 2 בישולים, אחד בעיטה מ28 מטר של אנחל די מריה, השני נרשם כבישול שלו אבל היה יותר מזל משכל. צרפת שיתקו אותו לחלוטין

  42. נביא או לא…
    היה באוויר
    ואם אני שם את הכסף זה על מהפך בהמשך. אורוגוואי הרחיקה את עצמה ממשחק נורמלי והיא תשלם

  43. הנה רונאלדו המנהיג. אוסף את כולם בחיבוק גדול לפני העלייה לחצי השני. רוצה לראות ממנו שערים היום…

  44. תקשיבו לי, אני לגמרי במשחק מההתחלה… הכל הולך עם המומנטום
    שער שני לפורטוגל בדרך, ובצדק
    אורוגוואי מחקה את עצמה

  45. יש עוד 15 דקות , וסוארז חופשי בלי מחסום…
    אני לאוטובוס לא נותנים להעלות הכלב בלי מחסום אז איך לסוארז מותר ?

    1. יגמר 3 1 אם אה מתעקש…
      זה הסגנון של אורוגואי כבר 200 שנה בונקר ולעקוץ, כדי חנמצ אותם צריך לשחק בשיטה שלהם, ויש יותר מדי חכמים שלא מכירים .

  46. שאלה לא קשורה למשחק.
    הפרי אייגנסי מתחיל ב 12 בלילה בין שבת לראשון שעון מזרחי כלומר עוד 8 שעות או 12 בלילה בין ראשון לשני עוד 32 שעות?

  47. מונדיאל הבא יהיה פעם ראשונה בחורף בגלל מזג האויר בקטאר כלומר עוד 4 וחצי שנים.רונאלדו יהיה בן 38 פחות חודשיים

  48. חבל על רונלדו ומסי, בערב אחד שני כוכבים הולכים הביתה. יש גבול למה כוכב אחד, גדול ככל שיהיה, יכול לעשות בכדורגל. להבדיל מכדורסל.
    בכלל כדורגל זה משחק אכזרי וחסר צדק בו החלש יכול לעקוץ את החזק, בטח ״שבסדרה של משחק אחד״.

    1. משחק לא הוגן, משעמם, כסח את היריב ותוציא תיקו, וצהובים לא תקבל ולא אדום, המונדיאל הזה יחסית מעניין מהמשחק פח הזה, אורוגאי תמימים מידי

  49. ברכות לאורוגוואי הלוחמים האמיצים.
    לצערי, משחק רבע הגמר נגד צרפת יתקיים בחצי אחד בלבד של המגרש. לצופים המקופחים אל דאגה – בחצי השני ישחקו בצד השני של המגרש. ההגנה של אורוגוואי הכי טובה בטורניר – ייגמר רק 12:0

        1. צרפת זה כל כך גולדן! מוכשרים, זחוחים, מייאשים, משחקים בחצי קלאץ׳, ואז מעלים הילוך והורגים אותך. רק ברזיל ובלגיה יכולות להסתכל להם בלבן של העיניים.
          אמבפה זה כל כך דוראנט -פנדל על 90 מטר ושני כיבושים – וסיים בלי להזיע. הערב ראינו את העברת הלפיד, חילופי משמרות. ניימאר ישלים את המהלך – רק בלגיה התפלצתית תוכל לקלקל את החגיגה.
          ובינתיים, בבראקט ״המזרחי״, ספרד ואנגליה יתחרו על הזכות להיות מובסות בגמר.

    1. אתה צודק ישחקו בחצי של אורוגואי רק שהגולים יפלו בצד השני….
      זה בדיוק הענין המלכודת הזו של אורוגואי.

  50. מי שלא מכיר את אורוגואי לא מבין שנבחרות אירופיות לא יכולות עליה.
    מאתיים שנה משחקים לאט מרדימים ובשתי מסירות ארוכות סוגרים ענין.
    על ברזיל, ארגנטינה או קולומביה שיטת המשחק הזו לא עובדת.
    אבל על נבחרות אירופאיות בהחלט כן.

  51. כ"כ מגעיל הדיון של הפרשנים בערוץ 1 שעדיין יוצאים נגד ה-var.
    רק בכדורגל עדיין מאפשרים פרימיטביות בהתפתחות המשחק בגלל אנשים שתקועים בעבר וטוענים שאסור להתקדם בגלל הרומנטיקה.
    לפי דעתי הדבר הכי רומנטי בכדורגל ובספורט הוא שהמנצח ינצח בצדק ולא בגלל טעות שיפוט של שופט שהוא רק בן אדם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט