שחקנים חופשיים בולטים (3): סמול פורוורדים / תומר שנאן

הפעם בדירוג השחקנים החופשיים – הסמול פורוורדים, עמדה מהיותר מעניינות שיש בקיץ הקרוב.

לא נכנסו אך ראויים לציון:

קווין דוראנט (הודיע שימשיך בווריירס), גלן רובינסון השלישי, ריצ'ארד ג'פרסון, ג'יימס אניס.

מקום 10: שבאז מוחמד

מה עשה העונה? 8.5 נק' למשחק (57.5% אפקטיבי, 57.6% לשתיים) ו-2.8 ריב' למשחק ב-10.6 דק' לערב אצל מילווקי (11 משחקים), 3.8 נק' למשחק (40.5% אפקטיבי, 42.2% לשתיים) ב-9.4 דק' לערב אצל מינסוטה (32 משחקים)

בתחילת העונה, שבאז נראה כמו הצל של עצמו. האחוזים שלו היו מזעזעים, התרומה שלו מעבר למעט מאוד נק' לא הייתה קיימת בכלל ונראה היה שהוא עומד להיות אחד מהשחקנים החופשיים הפחות מעניינים הקיץ. אלא שאז הגיע המעבר אל מילווקי, ומוחמד הראה שיפור מתמיד בדרך לממוצעים לא רעים בכלל שאולי יכולים להשיג לו חוזה של 4-5 מיליון אצל חלק מהקבוצות.

קבוצות אפשריות: מילווקי באקס, דאלאס מאבריקס, ניו יורק ניקס.

במינסוטה לא ממש הלך לו, מוחמד

מקום 9: דאג מקדרמוט

מה עשה העונה? 9 נק' למשחק (58.6% אפקטיבי, 49.4% מהשלוש), 2.5 ריב' ו-1.1 אס' למשחק ב-22.9 דק' לערב בדאלאס (26 משחקים), 7.2 נק' (54.1% אפקטיבי, 38.7% מהשלוש), 2.4 ריב' ו-0.9 אס' למשחק ב-21.3 דק' אצל הניקס (55 משחקים)

מקדרמוט, שמעולם לא ממש הצטיין בליגה, מצא סוף סוף בית חם בדאלאס והחל לקלוע באחוזים אליהם לא התקרב בכלל בקבוצותיו הקודמות. הוא קלע שלשות מצוין וכל קבוצה אליה יגיע כמעט תוכל להנות משירותיו בצד הזה של המגרש. בהגנה הוא אמנם כבר לא יכנס אל חמישיות העונה (0.1 חט' למשחק בקריירה, 0 עגול בחסימות) אבל גם כשידרשו ממנו לעבוד בצד הזה של המגרש אני מאמין שהוא יעשה זאת.

קבוצות אפשריות: דאלאס מאבריקס, מילווקי באקס, ברוקלין נטס.

ימשיך את הכושר הנהדר בו הוא נמצא? מקדרמוט

מקום 8: ג'ו ג'ונסון

מה עשה העונה? חווה עונת נפל בגדול – 6 נק' (44.4% אפקטיבי, 46.6% לשתיים), 2.8 ריב' ו-1.7 אס' למשחק ב-22 דק' לערב אצל הרוקטס (23 משחקים), 7.3 נק' (47.1% אפקטיבי, 50.7% לשתיים), 3.3 ריב' ו-1.4 אס' למשחק ב-21.9 דק' לערב אצל יוטה (32 משחקים)

ג'ונסון, בן ה-36 שיחק בעונה שעברה את אחת העונות הפחות טובות שלו מבחינה אישית בקריירה. למרות העונה החלשה, הקבוצה שתיקח אותו (סביר להניח שעל מינימום) תוכל להנות משחקן בוגר שמסוגל לתת את 9 הנק' למשחק די בקלות.

קבוצות אפשריות: כל קבוצה שמתמודדת על מקום בפלייאוף וצריכה סקורר מהספסל, אני אלך על ג"ס, עונה נוספת ביוסטון או הצטרפות מפתיעה לדנבר.

חווה עונה לא טובה במדי יוסטון, ג'ונסון

מקום 7: מריו הזוניה

מה עשה העונה? 9.6 נק', 3.7 ריב', 1.4 אס' ו-1.1 חט' למשחק ב-22.1 דק' למשחק במדי אורלנדו (75 משחקים)

הילד בן ה-23 סוף סוף החל לפרוח בעונה החולפת. לאחר שנבחר בדראפט 2015 במקום החמישי רבים הרימו גבה, אך העונה הזוניה משתיק את כל מבקריו תוך קפיצה ענקית ביכולת שמתבטאת בסופו של דבר בדק' משחק ובעלייה משמעותית במדדי הסטטיסטיקה. קשה לי לראות תסריט בו הוא לא לוקח את הצעתה של אורלנדו כשזו תגיע (בערך בגובה 5 מיליון)

קבוצות אפשריות: 99.999999999% שאורלנדו, אם לא אז קבוצה כמו אטלנטה תשמח לשירותיו מהספסל.

ימשיך במגמת העלייה? הזוניה

מקום 6: רודי גיי

מה עשה העונה? 11.5 נק' (50.6% אפקטיבי, 51.6% לשתיים), 5.1 ריב', 0.8 חט' ו-0.7 חס' למשחק ב-21.6 דק' לערב במדי הספרס (57 משחקים)

סקורר מוכח, שחקן שיכול לתרום המון מהספסל אצל קוטנדרית/בהרכב הפותח אצל קבוצה במקום 6-16 בליגה. רודי לא הסתדר היטב עם המרקם בס"א, ולראייה הוא ביטל את אופציית החוזה שלו והחליט לבחון את שוויו בשוק החופשי. מעט חבל ששחקן כל כך מוכשר לא מצליח למצוא את מקומו בליגה, ונראה כי החוזה הבא יהיה חוזה שבוחן את רודי ובודק האם הוא עשוי מחומר של צלע שלישית ואולי אפילו שנייה בקבוצה עם שאיפות.

קבוצות אפשריות: יוטה ג'אז, דנבר נאגטס, הישארות מפתיעה אצל פופ.

מקום 5: קייל אנדרסון

מה עשה העונה? 7.9 נק' (54.9% אפקטיבי, 55.6% לשתיים), 5.4 ריב', 2.7 אס', 1.6 חט' ו-0.8 חס' למשחק ב-26.7 דק' לערב במדי הספרס (74 משחקים)

שחקן הגנה לא רע בכלל, שחקן התקפי מאוד מוגבל, אלו הן קורות הקריירה של קייל אנדרסון. הסמול פורוורד המוכשר יהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ הקרוב ואמור לחתום מחדש אלא אם משהו דרמטי ולא צפוי יקרה.

קבוצות אפשריות: סן אנטוניו ספרס, יוסטון רוקטס (במידה וס"א לא ישוו חוזה נמוך מאוד, לא ממש סביר), דנבר נאגטס

מקום 4: רודני הוד

מה עשה העונה? 10.8 נק' (50.5% אפקטיבי, 49.2% לשתיים), 2.6 ריב' ו-0.7 חט' למשחק ב-25.3 דק' לערב אצל הקאבס (21 משחקים), 16.8 נק' (51.6% אפקטיבי, 38.9% מהשלוש), 2.8 ריב' ו-0.8 חט' למשחק ב-27.8 דק' לערב אצל יוטה (39 משחקים)

שחקן מאוד מעניין שכל קבוצה שתשיג אותו תהנה מאוד משירותיו. ככל הנראה הקבוצה הזו תהיה קליבלנד שכן רודני הוא שחקן חופשי מוגבל, אך אני מהמר שלפחות 4-5 קבוצות ינסו ליצור קשר עם השחקן הנהדר הזה שיודע ליצור לעצמו מצבים, לעלות לזריקות, לקחת מעט ריב' ולעשות הגנה יוצאת מן הכלל.

קבוצות אפשריות: קליבלנד, דנבר, ס"א.

מקום 3: טרבור אריזה

מה עשה העונה? 11.7 נק' (54.2% אפקטיבי, 51.9% לשתיים), 4.4 ריב' ו-1.5 חט' למשחק ב-33.9 דק' לערב במדי הרוקטס (67 משחקים)

שחקן שיהיה מאוד מבוקש לטעמי בשוק, וללא התחייבות של הרוקטס להחתים אותו מחדש לאחר (זכויות בירד) השיחות שלהם עם שחקנים אחרים הוא צפוי למצוא קבוצה חדשה כבר בשלושת הימים הראשונים. כל קבוצה תוכל להיעזר בתמיכה האדירה שהוא נותן בהגנה, בבגרות שלו בחדר ההלבשה והערך המוסף שהוא נותן להתקפה.

קבוצות אפשריות: יוסטון רוקטס, יוטה ג'אז, פילדלפיה סבנטי-סיקסרס, לוס אנג'לס לייקרס.

מקום 2: פול ג'ורג'

מה עשה העונה? 21.9 נק' (52.1% אפקטיבי, 40.1% מהשלוש), 5.7 ריב', 3.3 אס', 2 חט' ו-0.5 חס' למשחק ב-36.6 דק' לערב במדי הת'אנדר (79 משחקים)

כמה שאני רוצה שהוא ישאר אצלנו, כך הסיכויים לכך נמוכים. ג'ורג' שחקן נהדר – הוא שומר, חודר, קולע, מוסר, לוקח ריב', מוביל ועוד. כך שאין פלא שכל קבוצה שיש לה מקום אליו/דרך להשיג אותו תעשה את המקס' בכדי לעשות זאת. זה יכול להיות דרך אופציה וטרייד לפילי/דנבר, יכול דרך חתימה כשחקן חופשי ללייקרס, ויכול אולי, רק אולי, להיות דרך מימוש אופציית השחקן והישארות באוק'.

קבוצות אפשריות: אוקלהומה סיטי ת'אנדר, לוס אנג'לס לייקרס, פילדלפיה סבנטי-סיקסרס, יוטה ג'אז.

מקום 1: לברון ג'יימס

מה עשה העונה? 27.5 נק' (59% אפקטיבי, 60.3% לשתיים), 8.6 ריב', 9.1 אס', 1.4 חט' ו-0.9 חס' למשחק ב-36.9 דק' לערב במדי הקאבס (82 משחקים)

מה שלברון עשה העונה היה פשוט לא אנושי. אם הוא לא היה השחקן הטוב בליגה כך שעונות כאלה הן כבר עניין שבשגרה אצלו יש סיכוי מאוד גדול שהיינו מכנים את העונה הזאת כ"עונת החוזה הטובה בהיסטוריה". הוא לקח את הקאבס על גבו אל גמר הליגה כשבשני הסיבובים האחרונים במזרח הוא היה ללא יתרון הביתיות, הוביל הרכב די בינוני אל עבר המקום הרביעי במזרח ועשה את כל מה שמצופה מהשחקן הטוב בליגה לעשות.

קבוצות אפשריות: קליבלנד קאבלירס, פילדלפיה סבנטי-סיקסרס, יוסטון רוקטס, לוס אנג'לס לייקרס.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה.
    יש שלל יפה השנה בגזרת הפורוורדים.

    לגבי אנדרסון, אני לא מסכים איתך.
    הוא אמנם מאוד מוגבל בתור סקורר (בעיקר כי אין לו אתלטיות בגרוש, סבתא שלי יותר זריזה ממנו), אבל הוא מאוד חכם ויודע לשחק על היתרונות שכן יש לו.
    הוא מסוג השחקנים שהסטטיסטיקה שלהם יכולה לבלבל.

    1. סלו-מו איש יקר, אבל לדעתי לרוב הקבוצות הוא לא כל כך מתאים, הוא D& not 3 ואין הרבה ביקוש לשחקנים כאלה בליגה.

      יכול להתאים לספרס, בכל תרחיש, ואולי גם לקבוצות של אקס-ספרסים כמו מילווקי או אפילו פילי. לא הרבה יותר מזה.

  2. תודה תומר. מלבד לברון ופול ג'ורג' המצויינים, כל השאר טובים מאד. בקיצור, חתיכת בוכתה של שחקנים חופשיים.
    אני כמעט בטוח שלברון חותם עם הלייקרס.

    1. היה בי חששות כבדים שהטור שלך בבוקר על החולצה הכחולה נרשם עם קריצה – עכשיו יש לתאוריה שלי סיוע משמעותי

  3. הזדמנות נהדרת להימור המופרך של הקיץ:
    מה שהיה, הוא שיהיה.
    לברון נשאר בקליבלנד, ג'ורג' נשאר בת'אנדר, קאוויי נשאר בסן אנטוניו.

    תודה תומר.

  4. תודה.
    אגב, רודי הסתדר נהדר בס"א, היה חלק חשוב במערכת, ונתן עונה מצויינת.
    אפילו שיחק הגנה.
    כנראה שהוא חושב שהוא יכול לקבל יותר.

    1. 1+ על ההתאקלמות של ג'יי בספרס.

      לדעתי היציאה שלו נובעת מכך ש:
      א. יש לו יותר סיכוי לטבעת במקום אחר – אי הוודאות סביב קוואי מביאה לכך שהספרס לא נחשבים, כרגע, כאחת מחמש הקבוצות שציינת כקונטנדריות.
      ב. כשחקן ספסל בקבוצות 6-16 יש לו סיכוי לקבל יותר כסף במקום אחר. את החוזה עם הספרס חתם כשהיה פצוע ועכשיו הוא בריא ויכול לשפר תנאים.

    2. גם אני חושב כך.
      הוא אפילו עלה על הציפיות ונתן אחלה עונה בהתחשב שהוא חזר מפציעה לא פשוטה.

      אני חושב שההחלטה שלו לצאת הייתה בגלל העונה היחסית טובה שקיבל. והוא מעוניין בחוזה ארוך טווח (אולי גם גבוה). הוא ניצל את העונה הטובה שלו כדי לנסות לשדרג את עצמו ולא נראה לי שזה בגלל שלא הסתדר במרקם של הספרס.

  5. מאמין/ רוצה לקוות שלברון יישאר בקליבלנד, לא רואה אותו יוצא לעוד טיול הוא בכל זאת כבר בן 33. כאוהד בוסטון אני די מתעניין בשבאד מוחמד, יכול לתרום מהספסל. בקשר לג'ו ג'ונסון, אולי חזרה אקזוטית לאטלנטה? לקונטנדרית לא יהיה מה לעשות איתו, מפריע יותר מאשר תורם.

    תודה תומר

  6. אני מקווה שחזוניה לא יבחר להישאר באורלנדו. כן, הם צריכים שחקן ורסטילי שיודע לקלוע כמעט כמו שהם היו צריכים לדקור את אטלנטה שלא יקחו להם את טריי יאנג בדראפט, אבל אחרי שהוא העביר את העונה האחרונה בעיקר בלהוכיח להם כמה הם טעו שהם לא החתימו אותו, יש לדעתי כמה קבוצות אחרות שהוא יתאים באופן מושלם.
    בראפטורס הוא יוכל להיות סטרץ' 4 במקום/כמחליף של איבקה בימים שצריך לא לסמוך על הקליעה של סיאקאם.
    קבוצות כמו פילדלפיה או מילווקי, שנואשות לקליעה במחיר סביר, יכולות להשתמש ביכולותיו.
    ונטס עדיין יכולה לנסות ללכת על ההחלטה 2√ ולסגור את ראסל, ג'ה וחזוניה. בואו נגרום לזה לקרות.

      1. לפי האתר הזה, חצי מהמשחקים שלו העונה הוא שיחק בעמדת ה-PF: http://www.hoopsstats.com/basketball/fantasy/nba/orlando-magic/players/mario-hezonja/stats/18/22/351
        החצי השני בסמול פורוורד, ורק משחק אחד גארד. הוא די גבוה, בעולם שבו יש סנטרים שגבוהים ממנו רק ב-2 אינצ'ים, והוא מספיק אתלט כדי להתמודד עם הפורוורדים הכבדים יותר.

  7. אוקי אם אני קובי אולטמן הייתי מנסה לעשות טריד לפני יום שישי
    הייתי פונה לOKC וPOR ומנסה להשיג טריד משולש שהיה מנחית אצלי את מקולם ואת מלו היתי חושב על משהו כזה
    קליבלנד מקבלת את סי. ג'י (מי נמוך?) מקולם וכרמלו (כסף) אנתוני
    פורטלנד מקבלת את ווין (אין) לאב אנדרי (לא יודע לקלוע) רוברסון ואלכס (יודע רק לקלוע) אברינס
    אוקלהומה מקבלת את ג'.ר (במי אני יורה) סמית', אל (המלך) פארוק אמינו, קייל (אני לא אשטון קוצ'ר) קורבר וסידי (פאק אני טורקי) עוסמאן + בחירת דראםט מפורטלנד…
    אפילו אם לברון עוזב אני הולך על טריד כזה לפחות אני מוריד את גי.ר וקורבר מהפיירול שלי.

      1. 1. מצוין לקליבלנד היא מקבלת גארד יוצר שבמזרח הוא אולסטאר
        2. ווסטברוק ומלו זה לא עובד ביחד ווסטברוק הפך את מלו לניצב
        3. Okc צריכה לקבל תמורה כי מלו לא ישאר שם בקיץ הבא לקבל שלושה שחקני רוטציה ובחירת דראפט זה יותר ממה שהם נתנו לניקס לפני שנה
        4. פרסטי כבר בחר שלושה MVPS ואת איבקה ואדאמס אני סומך עליו בדראפט

        1. עדיין לא מסתדר לי.

          סמית' מחוק לגמרי, קורבר לא מאד רחוק משם. שניהם לא הצטיינו בפלייאוף. ואוקלהומה צריכה להתחזק בדיוק בגלל הפלייאוף.

          משאיר את אמינו (לא כל כך מכיר אותו), ואת עוסמאן על תקן "הטורקי של אוקלהומה", כתחליף לקנטר… לא חושב שהם שווים יותר מרוברסון, גם בגלל שבאוקלהומה אין בעיה להיות גארד בלי קליעה, כך שהחסרון היחסי של רוברסון פחות רלבנטי לרעמים.

          אז יוצא שאתה נותן את אברינס עבור בחירת דראפט של קבוצה שלא תגיע ללוטרי בשנה הבאה, אזור 20-25. אפילו לפרסטי חובב הטריידים זה לא שווה את כל הבלגן.

          לדעתי היתרון המרכזי של ההצעה הזו עבור אוקלהומה הוא שנפטרים מכרמלו שנה לפני התכנית. לא מקל בכך ראש, אבל לקבל את סמית' וקורבר לא נותן יתרון ממשי לעתיד יחסית לכרמלו.

          אולי לשלוח אותו לאיזה חור אחר שמחפש קצת תשומת לב תקשורתית? סקרמנטו? שרלוט? אורלנדו? נספוג את עלות האובר-וייט…

  8. ג'ו ג'ו נראה זקן בתמונה….
    כדאי אולי לכתוב גם את הגיל של כל אחד ואז גם רפי הבנה כמוני יבינו באיזה צד של הגבעה מדובר…
    אציין לחיוב שלג'ו ג'ו וסופר מריו ציינת את הגיל 🙂

  9. שאלה לגבי ההתאמה של ג'ורג' ליוטה – איך אתה רואה אותו משתלב עם מיטשל?
    ומה מצבו של עמרי כספי מישהו יודע? יש סיכוי להמשיך בנבא או חזרה לאירופה?

  10. אחלה פוסט תומר ! לדעתי אריזה נמצא בצד השני של הגבעה הדיזל מתחיל להיגמר לו מאמצע העונה הוא היה לא טוב פציעות ואחוזים של גבינות דלות שומן . אני חושב ששתי הנציאות כאן מבחינת ווליו פור מאני זה סלו מו והזוניה

  11. תודה תומר, מעולה.
    אריזה נשמע לי פצצה לפילי.
    ביוסטון יהיו מוכנים לשלם לו 21-24 מיליון ל3 שנים, לא חושב שהוא יקבל יותר מזה במקום אחר, ולא חושב שהוא יקבל כזה כבוד בחדר ההלבשה בשום מקום אחר. בקיצור- אלא אם קבוצה תזרוק עליו 10 לעונה ל 4-5 שנים אז הוא נשאר.
    שכחת (או שיהיה בפאוור פורוורדס) את לוק מבה אמוטה שאני ממש לא בטוח שיסכים לחתום עוד שנה על מינימום. הוא יכול להיות שחקן מאוד מבוקש אצל קונטנדריות

  12. אני מקווה שהקינגס יציאו הצעה יפה לאחד מבין הוד והזוניה.
    שניהם עם אפסייד יפה ולקינגס יש צורך בסטרט לעמדה 3.
    בהינתן שלקינגס יש אפשרות להציע מקס ואין לה צורך בהרבה שחקנים כי יש לה עומק אבל יקח זמן,הייתי מציע להם חוזה מאד גבוהה לזמן מוגבל של שנתיים עם אופצית קבוצה.

  13. הפליקנס חייבים שדרוג בעמדה הכי חשובה בליגה . אריזה או הוד ואנחנו מספר 2 במערב .
    מקווה שדאמפס יצליח למצוא טרייד להפטר מהשכר של היל ,תקוע כמו עצם בגרון

      1. נראה אם קאזינס יחתום וגם אמרתי אם נצליח להפטר מהחוזה של היל. לפי דעתי צריך ללכת על כל הקופה בלנסות לפנות מקום בתקרת השכר , היל מור ואג'נסה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט