פינת הכתב הצעיר: סכום שנת כדורגל אירופאית/ אייל יהלום (12)

סיכום שנה בכדורגל האירופי : תופעות, אכזבות , וחלוקת תארים

 אייל יהלום (בן 12)

מאמר ללא עריכה – מנחם לס

איך שלא נסתכל על זה זאת לא הייתה שנה יותר מדי תחרותית . בערך חודשיים לפני סיום העונה יכולנו לדעת מי תהיה אלופה בכל אחת מ5 הליגות הבכירות באירופה ( גרמנית , אנגלית , איטלקית , ספרדית , צרפתית)

אך עדיין למרות שלא היו דרמות גדולות במאבק על האליפות כמו עם מנצ'סטר סיטי בעונה שעברה היו בעונה הזו כמה סיפורים ותופעות נורא מעניינים .

 

  1. שליטה גרמנית

אולי לא מותחת במיוחד אולי אין מספיק קבוצות גדולות אך הליגה הגרמנית סיפקה העונה 2 קבוצות שפשוט פירקו כמעט כל קבוצה שפגשו בליגת האלופות , השיא הגיע בחצי הגמר שבו באיירן מינכן פירקה 4-0 את ברצלונה ודורטמונד פירקה 4-1 את ריאל מדריד .

לעומת הליגה הספרדית הליגה הגרמנית לא נמצאת במשבר כלכלי חמור ומנוהלת ניהול בריא ויציב .

שימו לב לנתון הבא : מאז 2004 זכו באליפות הבונדסליגה 5 קבוצות שונות ( באיירן מינכן , דורטמונד, ורדר ברמן, וולפסבורג, שטוטגרט)

הכי הרבה ב5 הליגות הבכירות.

יחד עם הנבחרת הגרמנית שנחשבת לנציגה קבועה בתור מועמדת לזכייה בכל טורניר שבו היא משחקת הכדורגל הגרמני נחשב כיום לטוב באירופה .

2. סוף עידן?

  בשנים האחרונות כשנשאלת השאלה מי הקבוצה הטובה בעולם ברצלונה תמיד הייתה האופציה הראשונה אך לא עוד.

ברצלונה פתחה את העונה מעולה, לעתים נראתה טוב מימי גווארדיולה עד ה19 בדצמבר: טיטו וילאנובה חלה בסרטן ונאלץ לעזוב לטיפולים והוחלף ע"י עוזרו ג'ורדי ראורה.

מאז זה הרגיש כמו חריקה אחת גדולה , ברצלונה המשיכה להשיג נקודות בליגה אך ההדחה מהגביע ע"י ידי ריאל בנוסף להפסד למילאן והיכולת  המאוד לא משכנעת נגד פ.ס.ג  היו רק מקדמה  למשחק נגד באיירן מינכן שבו הובסה 4-0  ע"י באיירן מינכן נראים כמו סיום עונה עגום במיוחד .

הסמל קרלס  פויול כבר בן 35 והברומטר במרכז המגרש צ'אבי כבר בן 32 עם השיא מאחוריו. אני לא אומר שבארסה צריכה בנייה מחדש כי כל עוד מסי עדיין משחק אצלם הם יגיעו להישגים אך יכול להיות שאנחנו  הולכים מאוד למשחק הטיקי הטאקה ששבה את עינינו בשנים האחרונות.

 בארסה תלויה במסי . אין לה עוד סקורר אחר בקבוצה חוץ מדויד וייה שלא מקבל מספיק קרדיט ולהוסיף את העובדה שפדרו וסאנצ'ז חווים עונה חלשה בלשון המעטה בארסה נמצאת במין צומת דרכים , היא יכולה לשמר את הסגל הנוכחי ולקוות לשיפור דרסטי אצל הצעירים כמו טיאגו , מונטויה , טייו ודלאופאו או שהיא יכולה ללכת חזק בחלון ההעברות ולהתמודד חזק על השחקנים הטובים באירופה כפי שלא עשתה שנים רבות . השאלה הגדולה היא האם כספית בארסה יכולה להתמודד עם המועדונים העשירים בעולם כמו מנצ'סטר סיטי צ'לסי ופסז', אם היא לא תצליח יכול להיות שזהו סופו של העידן הטוב של בארסה בתולדותיה.

 

3. הצד החזק של מנצ'סטר 

 

עונה נהדרת בליגה מבחינת מנצ'סטר יונייטד , היא שלטה ללא עוררין בפרימייר ליג ולא נתנה לאף אחת ממתחרותיה ולהפריע בדרך לעונה חזקה בליגה . אירופה זה כבר סיפור אחר: בשלב הבתים היא חלפה בקלילות על יריבותיה בשלב הבתים והגיע להגרלת שמינית הגמר מהמקום הראשון המסדר לה מפגש נגד קבוצה שסיימה במקום השני , על הנייר יונייטד קבוצה ששווה רבע ואף חצי גמר בלי יותר מדי בעיות אך בשמינית הגמר היא קיבלה את ההגרלה הכי קשה שהיא יכלה לקבל: ריאל מדריד עם פיקנטריה מיוחדת של חזרת רונאלדו לאולד טראפורד  . מה אם ? שאלתי את עצמי בסיום המשחק השני בין יונייטד לריאל שבו יונייטד הפסידה 2-1 והודחה . מה אם נאני לא היה מקבל את האדום הלא מוצדק ההוא ? סביר להניח שיונייטד לא הייתה מאבדת את יתרונה כל כך בקלות אך זה קרה ויונייטד סוגרת שנתיים רצוף בלי לעבור את שלב שמינית הגמר בליגת האלופות מה הלאה ? כנראה עוד הרבה גולים המבוססים משיתוף הפעולה: רוני את ואן פרסי.

מה יונייטד צריכה לשפר כדי להצליח בעתיד בליגת האלופות ? הגנה הגנה והגנה.

4)  Who the fuck is Milan?

(מי לימד אותך לכתוב ככה, אייל? מ.ל)

ולאחר שנים שנים ארוכות בצל חזרה אלינו יובנטוס  להיות אחת מאריות אירופה.

הכל עובד שם כל כך חלק ומתוכנן ויש להם מבוגרים נהדרים ( פירלו, בופון,ברצאלי) וצעירים נהדרים (פוגבה , מארונה ,מתאוס) והם נראים מעולה ביחד .

לולא יובנטוס הייתה פוגשת ברבע הגמר את באיירן מינכן הדורסנית יכול להיות שהיא הייתה מגיעה רחוק יותר בליגת האלופות.

במבט לקיץ יובנטוס כבר הודיע על החתמתו של פרננדו יורנטה מה שיכול לשדרגה עוד יותר ובסך הכל הם מאוד עמוקים בסגל .

 

בצד השני בצמרת נמצאת מילאן שעוברת עונה מאוד מוזרה .

לאחר פתיחה חלשה מאוד מילאן החליטה לבנות שלד צעיר שיובילה בעתיד , וכך אל שארוואי ואמבייה ניאנג הצעירים קיבלו את הקרדיט בהתקפה ובינואר באלוטלי הגיע ללא ספק נשמע כמו שלישיית התקפה שתעשה הרבהרעש בשנים הקרובות . מילאן התייצבה בהמשך והפכה לקבוצת צמרת לכל דבר אך הסגל שלה כרגע לא מספיק טוב להצלחה באירופה ויש בו מספר עמדות שבהן מילאן מאוד חלשה.

 

5. כנראה שנאסר אל חאליפי מרוצה

 

פ.ס.ז היא קבוצה שהולכת לדבר מאוד חזק בשנים הקרובות . כמה חזק? עדיין לא ידוע. כל שחקן שמשחק טוב העונה נמצא בפנקסים של הפריזאים.

עם בסיס חזק של צעירים ( לוקאס מורה, מרקו וראטי, ממאדו סאקהו ואדיאן רביוט) ובשילוב של כמה שמות ענקיים (זלאטן איברהימוביץ' , טיאגו סילבה , אסקיאל לאבצי)  לקבוצה יש בסיס נהדר לעתיד . השליטה של הפריזאים בליגה הצפרתית בשנים הקרובות הולכת להיות גדולה ורק חסר לה הצלחה משמעותית באירופה .

לאחר עונה מוצלחת בליגה וגם באירופה פריז מכוונת גבוה לשמות גדולים כמו: ויין רוני ואדינסון קבאני . כספית היא יכולה לקנות את השחקנים האלה אך לשחקנים כאלה יש ביקוש גבוה והשאלה היא אם פ.ס.ז היא יעד מספיק גדול לשחקנים כאלה שמכוונים לזכות בתארים משמעותיים וזאת המטרה הבאה של הפריזאים : לעשות לעצמם שם של קבוצה שזוכה בתארים משמעותיים ובכך לשכנע שחקנים גדולים לעבור אליהם. 

  בדרך לעתיד טוב יותר?

למרות מיקום פחות גבוה בטבלה ועוד שנה שבה היא לא מעפילה לליגת האלופות ליברפול יכולה להיות מעודדת מהעונה הזו.

לאחר שנתיים שבהן מדיניות הרכש שלה הייתה שערורייתית ושילמה 39 מיליון יורו על אנדי קארול שזה יותר ממה דורטמונד שילמה על כל ה11 הפותחים שלה ביחד (!!) והוסיפה חטא על פשע עם 19 מיליון יורו על ג'ו אלן ועוד 17 על ג'ראלד הנדרסון . ליברפול נראית בדרך הנכונה עם שני רכישות "בינגו" בינואר בדמות פליפה קוטיניו מאינטר ודניאל סטארידג' מצ'לסי.

ברנדן רוג'רס בעונת הבכורה שלו כמאמן ליברפול הצליח להקנות טקטיקה לקבוצה ועם צעירים מבטיחים יש לה עתיד ורוד בהרבה מאשר לפני שנה.

הבעיה היחידה שבאמת מפריעה לסקאוזרס כרגע היא עתידו של שחקנה הטוב ביותר: לואיס סוארז הפרובלמטי שנדמה כרגע שהוא בדרך החוצה.

 

אם לא יהיו תהפוכות דרמתיות משמעותיות ארסנל תשלים עוד עונה שבה היא מעפילה לליגת האלופות ומבחינתה זו הולכת להיות עוד עונה חסרת משמעות מבחינת תארים והישגים.

אך כנראה שארסן ונגר עוזב את ארסנל לטובת פ.ס.ז ונדמה שארסנל בדרך לעתיד חדש בתקווה ליותר תארים .

בקיץ יהיה לארסנל תקציב רכש של 70 מיליון יורו וכרגע השמות שעולים הם ויקטור ואלדס מברצלונה סבטן יובטיץ מפיורנטינה ומקסים גונאלון מליון.

בגזרת המאמן יכול להיות שונגר ישאר אך אם לא השמות שעולים כרגע הם דייויד מויס מאברטון ויואכים לאב מנבחרת גרמניה.

העתיד בהחלט נשמע טוב יותר.

איזה אח טוב יותר?

זה די ברור שצ'לסי בונה מאוד חזק על עדן האזרד , מבחינתה הוא השחקן שיהיה הפנים של הקבוצה בשנים הבאות הם עד כדי כך בונים עליו שמספר ימים לאחר שהוא חתם אצלם רומן אברמוביץ' לקח אותו לשיחה קצרה שהתנהלה בערך כך:

רומן: עדן, אנחנו מאוד רוצים לגרום לך להרגיש נוח פה בלונדון חשבנו לרכוש גם את אחיך הצעיר תורג'ן כדי לגרום לך להרגיש בבית מה דעתך?

עדן: אני יכול לומר לך דבר אחד : הוא שחקן יותר טוב ממני.

אף אחד לא התייחס ברצינות לאמירה של עדן לגבי אחיו אך צ'לסי רכשה את תורג'ן ושלחה אותו להשאלה בזולטה וארחם הבלגית.

זולטה וארחם היא קבוצה שמתמודדת בקרבות התחתית מדי שנה אך העונה זה שונה : זולטה נמצאת במקום הראשון בדרך לאליפות המפתיעה בתולדות הליגה הבלגית הרבה בזכות יכולתו הנהדרת של תורג'ן .

צ'לסי שיחקו אותה.

ולחלוקת הפרסים:

הפרסים מחולקים ליכולת ולאירועים שקרו מתחילת העונה אי שם באוגוסט עד סוף העונה לא קשור לשנה קלנדרית.

 קבוצת העונה:   באיירן מינכן.

 

אם היה איזה צל של ספק לפני ברצלונה – באיירן מינכן מי הקבוצה הטובה בעולם זה הכל התבהר בדו קרב המשחקים האלה, באיירן הייתה טובה בכל פרמטר על המגרש ולא הותירה לברצלונה שום סיכוי.

באיירן בדרך לאחת העונות הטובות בהיסטוריה שלה ושל קבוצה אירופית בכלל כשהיא מאוד קרובה לטרבל היסטורי כשחסר לנצח בגמר ליגת האלופות את דורטמונד ובגמר הגביע הגרמני את ובכן אותה דורטמונד אם תעשה זאת אני לא רואה שום דרך בה היא יכולה להשתפר לקראת העונה הבאה עם פפ גוורדיולה על הקווים.

הקבוצה המאכזבת של העונה : קווינס פארק ריינג'רס

בקלות אפשר לבחור קבוצות גדולות כמו ריאל מדריד או צ'לסי שלא הצליחו לזכות באליפות לאחר עונה מוצלחת אשתקד אך פה הסיפור הוא מורכב הרבה יותר מזה.

ק.פ.ר הגיעה לעונה הזאת עם ציפיות גבוהות לאחר מסע רכש מרשים שכלל את השוער ג'וליו סזאר הקשר ג'י סונג פארק המגנים ז'וזה בוסינגווה ופאביו (המושאל מיונייטד) והחלוץ ג'יבריל סיסה . הציפיות היו גבוהות אך אחרי אחת מפתיחות העונה הגרועות בהיסטוריה של הפריימיר ליג מארק יוז פוטר ומונה במקומו הארי רדנאפ הוותיק וניסה להושיע . שום דבר לא עזר והקבוצה בעלת התקציב הגבוה יורדת ליגה ואיתה אחד השוערים הטובים של העשור האחרון : ג'וליו סזאר.

 שחקן העונה : תומאס מולר (באיירן מינכן)

 

12 שערים ו13 בישולים בליגה ו8 שערים ב12 משחקים בצ'מפיונס .

הדרך הקלה היא לבחור במסי או רונאלדו כי כל עונה המספרים שלהם הם בלתי נתפסים אך אצל מולר זה שונה: היה בו משהו מעבר . הוא יכול לשחק בכל התפקידים בהתקפה ובקישור הוא כובש ומבשל הוא מגיע למשחקים הגדולים ובעיקר תמיד שם כשצריך אותו . הנה : הבורג המרכזי של באיירן מינכן הקבוצה הטובה באירופה.

 מאמן העונה : יורגן קלופ (בורוסיה דורטמונד )

בכל עונה אחרת יופ היינקס היה זוכה בזה כי מגיע לו אך העונה היה לו מתחרה שהתעלה עליו. הסגל של דורטמונד הוא לא מהמרשימים ביותר באירופה אך הוא מאוזן . השחקנים אוהבים אחד את השני הם רעבים לתארים וגם לשחקני הספסל יש מוטיבציה בדיוק כמו לשחקני ההרכב. ההישג של דורטמונד : עלייה לגמר ליגת אלופות הוא בלתי נתפס.

לעלות מהמקום הראשון בבית המוות בשלב הבתים ואחרי זה לגבור על שחטאר דונייצק שהפגינה עליונות על צ'לסי ויובנטוס ואז לעשות קאמבאק בלתי נתפס מול מלאגה ולפרק את ריאל מדריד תבוסה שלא תישכח בברנבאו עוד הרבה שנים. כל זה מתווסף לעונה אחת מופלאה של אחת מהקבוצות הטובות אירופה.

רכש העונה : רובין ואן פרסי.

בלי ואן פרסי יונייטד לא הייתה זוכה בצורה כל כך מוחצת באליפות וסביר להניח שהיא לא הייתה זוכה באליפות. הוא מלך השערים של הליגה האנגלית פעם שנייה ברציפות ולא נותן להגנה דקת מנוחה. כל ליש"ט אחד קטן ששולם עליו שווה את זה כי הוא ווינר והוא שחקן שמנצח משחקים הוא השחקן שהחזיר את הצבע האדום לשליטה בעיר מנצ'סטר.

 

פריצת העונה : סטפאן אל שאראווי

מעטים ידעו מי הוא , מעטים ידעו גם כמה הוא טוב אך אני יכול להבטיח שעכשיו כל ההגנות באירופה יודעות כמה הוא טוב.

הוא האיש שהחזיק את מילאן בהתחלת העונה הנוראית ,באמצע העונה הבינונית ובסוף העונה הנהדר . הוא היה הגו טו גאי. הוא השחקן שהכי שיפר את  יכולתו והוא רק בן 20 . למילאן יש על מי לסמוך בעתיד.

 הקבוצה המפתיעה של העונה : ריאל סוסיאדד

אף אחד לא ציפה שהיא תהיה קבוצת מרכז טבלה כי התחתית חיכתה אז לעלות לליגת האלופות ?! גם בחלומותיה הורודים ביותר לא דמיינו בסן סבסטיאן על עונה כזו.

לאחר פתיחה מהוססת לעונה הגיע רצף של 23 משחקים שבו הפסידה רק פעם אחת והיא במקום הרביעי 5 נקודות מולנסיה בחמישי.

עונה מדהימה בכל קנה מידה לריאל סוסיאדד שאולי עוד תחזור לימיה הגדולים עם צ'אבי אלונסו בתחילת המילניום.

נבחרת העונה:

שוער: מנואל נוייר.

הגנה : פיליפ לאם, דאנטה ,ג'יורג'ו קייליני, פטריס אברה.

קישור : , אנדרס אינייסטה, מריו גצה, תומאס מולר.

התקפה : כריסטיאנו רונאלדו, גארת' בייל , ליאונל מסי.

ספסל: ג'נלואיג'י בופון, דויד אלאבה, סרחיו ראמוס, באסטיאן שוויינשטייגר, אנדראה פירלו , רובין ואן פרסי, רוברט לוואנדובסקי.

  

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. דבר ראשון, אתה מאוד מאוד כשרוני. הכתיבה מצוינת. אבל החומר נשמע ממוחזר ברובו, פתאום כולם מהללים את באיירן ומולר. שלמולר לא הייתה עונה גדולה במיוחד חוץ מהמשחקים מול ברצלונה. אחד ההבדלים בגדולים בין ריאל וברצלונה לדורטמונד ובאיירן שאצל הספרדיות יש כוכב ענק ואצל הגרמניות זה בעיקר עבודת צוות [ולא, גצה הוא לא הכוכב הענק של דורטמונד, יש גם את רויס, לבדובסקי, גונדוגן] ומילאן היא קבוצת ענק שנמצאת בחידוש אחרי שהשלד הישן התבגר ופרש/עזב. יורגן קקלופ הוא מאמן נהדר אבל בלי ספק יו היינקס הוא מאמן העונה! רובין ואן פרסי הוא לא רכש העונה, הוא לא היא כלכך חשוב לאליפות, יש שם גם את קגאווה, רוני ווולבק שעשו המון בשביל האליפות. ואל שארוואי אולי לא היא ידוע אבל הוא התחיל את הפריצה שלו לפני שנתיים וחצי, רק בגלל שבארץ אין עיתונאות נורמאלית לא כלכך שמו לב אליו. אבל יש פה גם הרבה דברים נכונים בכתבה, נהנהתי לקורא. ותמשיך לכתוב, יש לך כישרון גדול מאוד!

  2. תודה רבה יונתן ואוריה 🙂
    לאוריה : אל שראוואי הוא פריצת העונה כי הוא שילש את מספריו וקפץ על ההזדמנות שקיבל ולקח אחריות . הוא אחד היחידים במילאן שנתן עונה טובה מקודמתה.
    קלופ לדעתי הוא מאמן העונה כי למרות שלדורטמונד יש סגל נהדר לא נראה לי שעם מאמן אחר הם היו יכולים להגיע למעמדים כאלה , גם בעונה שבאיירן הייתה טובה מדורטמונד במפגשים ביניהם דורטמונד לא נפלה מבאיירן ושמרה על כדורגל אטרקטיבי למשך כל העונה .
    ואן פרסי נתן העונה ליונייטד כמות גולים שבלעדיה הם לא היו אלופים כבר בשלב הזה של העונה והוא גם הוסיף ווינריות לקבוצה עם הרבה שערי ניצחון בדקות הסיום

  3. בליגה הצרפתית זכו בעונות האחרונות:מונפלייה,ליל,ליון,מארסיי ובורדו כשהשנה פריז רחוקה נקודה או שתיים מהבטחת האליפות כך שגרמניה הרק שניה לה…אבל בסך הכל כתבה מעולה….

  4. אחד התענוגות הגדולים שלי הוא לפתח כתבים צעירים ולראות אותם מתפתחים עד שהם הופכים לעתונאי ספורט מפורסמים בישראל. כשכתבתי בעתון חדשות היו שם איזה 10 צעירים שעזרתי לפתח והיום הם ממובילי הכתבים בישראל. יותר לאחרונה המציאה הגדולה שלי היתה ערן סורוקה וומוסיק לוי (שכבר לא כותב כי הוא גר בארה"ב). עתה רועי ויינברג ואייל יהלום. אבל אני אומר להם כל הזמן ללמוד כלכלה, עריכת דין, או אפילו רפואה, ולעשות מכתיבה מין "מקצוע שני" כפי שהכתיבה היתה משך 40 שנה "מקצוע שני" המכניס כסף, ובתריסר השנים האחרונות פשוט הובי לפנסיונר!

  5. ראשית כל נהנתי מאד .נהנתי מכמה דברים.
    1. טור כדורגל אני תמיד אוהב.
    2. ועוד בהופס .
    3. ושאני לא כתבתי ז
    ולגוף העניין.
    ראשית ישר כח גדול נהנתי מאד ,אם כי היה כדאי להמתין קמעא עד לאחר סיום העונה הרגילה.
    אם יורשה לי תגובתי.
    סוף עידן ? אין ספק שברצלונה צריכה לעשות שינויים ,אך כפי שכתבתי עיקר השנוי צריך להיות פנימי.ברצלונה יכולה להשקיע ברכש נקודתי ולהיות פקטור משמעותי בקיץ.

    מנצ'סטר ויובנטוס. בהחלט יכולות לחוש שהיו יכולות להגיע ליותר ,אך זה טבעו של מפעל הגביע .

    1.קבוצת העונה :לצערי לא ניתן לחלוק על כך. עוד לפני הגרלת חצי הגמר כתבתי שמינכן משחקן את הכדורגל הטוב ,היפה והתכליתי ביבשת לא ניתן להתווכח עם זאת ,יחד עם זאת הגמר יהיה מרתק היות ודורטמנד משמשת באמת כסוס שחור.

    2. האכזבה :יכולה להיות גם ניוקאסל וכמובן שאינטר מילאנו.

    3.שחקן העונה יזכה להתייחסותי הרחבה בסוף תגובתי (ובל"נ במאמר נפרד)
    4. מאמן העונה . אני חושב שאי אפשר להתווכח עם מה שהיינקס בנה בטח לאור סיום העונה המאכזב אשתקד.היינקס לוקח בהליכה ,אם כי ניצחון בגמר הצ'מפיון יביא את התואר לקלופ ככה זה עובד.

    5. הפתעת העונה : דורטמנד הפתיעה בהחלט בעלייתה לגמר ,עם שמות צעירים ולא מנוסים ולאחר הדחתה מהמקום האחרון אשתקד.
    אך גם סוסיאדד בהחלט ראויה להגדרה זו.

    נבחרת השנה :
    קלייני היה חסר הרבה פרדיננד נתן הרבה יותר .גם אלאבה של מינכן ראוי לפני אברה. ייתכן והולמס יכול גם להיות שם
    אנייסטה צריך לפנות את מקומו לשווישטנגר .
    גם גצה ,מולר ובייל לא קונצנזוס בהרכב.
    לבנדובסקי חייב להיות שם .

    לפני שאגע בתואר שחקן העונה עוד כמה הערות.
    1. השאלה המרכזית היא מה יהיה בקיץ.אין ספק שהעונה הזו מסמלת שינוי גדול בהרבה קבוצות /שחקנים ומאמנים שנתנו את הטון בשנים האחרונות.ישנם הרבה דברים לא ברורים ולכן יהיה קיץ מרתק.
    להלן הדוגמאות.
    בקבוצות יהיה מעניין לראות איך יראו ברצלונה או ריאל המתחדשת.
    איזה שינויים יעשה גוורדיאולה במינכן ומה יישאר אם בכלל מדורטמנד.
    מה יקרה בצ'לסי וכן במילאן ואינטר האיטלקאיות.
    בגזרת המאמנים יש את שאלת מוריניו ,וונגר ,היינקס וייתכן שאף קלוף ומאנציני .
    בגזרת השחקנים. אנו מדברים על כריסטיאנו ועל עוד כמה מכוכבי ריאל דהיום. יהיו שינויים במינכן ובראש ובראשונה עם רובן וכן לגבי לבנדובבסקי . גם בגזרת הסיטי יתבצעו כמה שינויים כמו אצל אגוארו .
    בקיצור יהיה מעניין.

    שחקן השנה :
    הרבה זו שאלה של הגדרה. ולכן בשורה התחתונה איני פוסל את סיכוייו של מסי ולמעשה היחיד שעשוי להדיח אותו הוא לבנדובסקי.
    או מישהו שיתקבע "כאיש" של מינכן.
    צריך לומר משהו פשוט והוא שבמינכן של היום כמו גם בנבחרת ספרד של המונדיאל לא היה מישהו בודד שהיה מזוהה עם הגביע. ולכן מסי הפונומן נהנה מההפקר ולקח את התואר.
    גם השנה זה נראה דומה. אם ריאל הייתה לוקחת צ'מפיון התואר היה מגיע לכריסטיאנו ככוכב העל הבלעדי של הקבוצה.
    אך במינכן אין את האיש הבלעדי הזה היות וחלק יתנו את קולם למולר וחלק לשווישטנגר.יחד עם זאת ייתכן שהופעה טובה בגמר תתן את ההבנה הברורה ששווישטנגר הוא הכח המניע (ה"צ'אבי" של מינכן) ואז זה יאפשר לו לגרוף את הפרס.אך בקבוצה של רובן ,ריברי מולר ומנדיוקוביץ אין שחקן אחד בולט .
    בדורטמנד למרות העונה המרשימה של גצה וריוס יש פונטציאל שכזה. זה יקרה במידה ולבנדובסקי יהיה "האיש" בגמר .תחשבו אם לבנדובסקי יבקיע צמד בגמר ודורטמנד תיקח.
    במקרה שכזה לבנדובסקי יגמור את העונה כמלך שערי הצ'מפיון כולל רבעייה מטורפת בחצי הגמר מול מדריד וצמד בגמר.תוסיפו לכך את תואר מלכות השערים בגרמניה ותקבלו שחקן עונה מפתיע ביותר.

    1. לאהרון,לא נראה לי שיש מצב שמסי יקבל העונה את התואר השחקן המצטיין ביחוד שיחסית לסטנדרטים שלו היתה לו עונה פחות טובה,לגבי לבנדובסקי בהחלט יש לו סיכוי לקחת את התואר במידה ודורדמונד יזכו,העניין אן התואר הזה שזה לשנה קלנדרית ולעניות דעתי במידה ומסי לא היה כובש 96(לא בטוח במספר) שערים ושובר את השיא של מולר והפרס היה הולך רק על עונת משחקים אז רונלאדו היה זוכה

      1. ליניב שלום.
        כפי שאמרתי "שחקן העונה" זה עניין של הגדרה.
        דווקא השנה מסי "הביא" אליפות לבד. (יחסית)
        התלות של ברצלונה בו הייתה מוחלטת ,כל הקבוצה לא הייתה בשיאה.ולמעט אנייסטה אף אחד מהווותיקים נתן עונה שמתקרבת לסטנדרט. היו גם הרבה פצועים בקיצור התלות במסי הייתה מוחלטת.
        מסי כבש כבר 46 שערי ליגה והוא בהחלט עשוי לשבור את שיאו הלא נתפס מאשתקד (50 ) אלמלא הפציעה הוא כנראה כבר היה שובר את השיא. בנוסף הוא קבע שיא לא נתפס של 19 משחקי ליגה רצופים נגד כל קבוצות הליגה בהם הוא כבש. אח"כ הוא החמיץ משחק בגלל פציעה .אך לאחר מכן כמחליף כבש בצמד משחקים.סה"כ 21 משחקי ליגה רצופים כולל כמחליף שהבחור מרשית.לא נראה לי שיש מישהו כלשהו באירופה שהרשית ב 21 משחקי ליגה גם לא ברציפות.
        הוא כבש ב 46 אחוז ממשחקי הקבוצה.
        בנוסף לענ"ד דווקא התבוסה למינכן הוכיחה את גדולתו שהרי כשהוא לא מהווה פקטור הקבוצה היריבה יכולה לתקוף ולהביך את ההגנה.מה שאומר שמסי הוכיח את הכלל הידוע "ההגנה הכי טובה היא ההתקפה"
        דבר אחרון דווקא בגלל הפציעות האחרונות חזינו במספר משחקים בהם מסי שלא כשיר ב100 אחוז עולה מהספסל.כמו ברבע גמר הצ'מפיון מול פ.ס.ז וכמו במשחק הליגה האחרון מול בטיס.
        ברצלונה איתו ובלעדיו היא השנה קבוצה שונה לגמרי.
        לכן אפשר לומר שהאליפות הקרבה של ברצלונה שייכת לו ב 100 אחוז וכשמוספים לכך את תואר מלך השערים ותואר נעל הזהב באירופה מקבלים מעומד ראוי לתואר.במיוחד לאור העובדה שבמינכן אין כוכב על אלא זו קבוצה של מאמן שמתבססת על מספר שחקנים איכותיים ולא על שחקן בודד (נואייר ,להאם ,שווישטנגר ,קרוס ,רובן ,ריברי ,מנדיוקוביץ ומולר)

        1. שאתה מציג את המספרים שלו אז נכוו אתה צודק אבל אם נסתכל על כל התמונה אז שוב לא נראה לי שיתנו לו בפעם הרביעית ברציפות את התואר בייחוד שהשנה אחרי הרבה שנים ברצלונה לא הקבוצה הטובה ביותר

  6. בהחלט כתבה מרשימה,יישר כוח והמשך,לאוריה נכון שהחומר ממוחזר ברובו אבל זה סיכום עונה,ובסיכום עונה עוברים על הדברים החשובים שקרו העונה,לגבי באירן העליונות שהיא הפגינה הייתה מדהימה לאורך כל העונה,בניגוד לברצלונה בשנים הגדולות שהיה מספיק לה15-20 דקות בכדי לפרק כל קבוצה,העליונות של באירן לאורך כל המשחק היא פשוט מדהימה,אותי הם קנו בשמינית גמר מול ארסנל,במשחק הראשון במחצית הראשונה הם אמנם הובילו רק 2-0 (אם אני זוכר נכון
    )אבל זה הרגיש לי משחק בין באירן לביתר אחרי פרשת הצ'צנים פשוט לא כוחות

  7. אייל, אל שארוואי מעלה את רמתו באופן עקבי בעונות האחרונות, הפריצה לא הגיעה השנה. אני הייתי נותן את התואר לפול פוגבה מיובנטוס, וקלופ בהחלט מאמן מצוין, אבל אנחנו לא מדברים על כל התהליך שלו בדורטמונד, אנחנו מדברים על השנה האחרונה, השנה לדורטמונד הייו הרבה נפילות מנטליות והפסדים מטופשים בליגה, ובאייירן הייתה מדהימה ועיקבית כל העוונה.

  8. נו ויום אחד אח"כ נופלת פצצת אטום ממש והיא כמובן קשורה בעזיבת סר אלכס את המועדון המיוחד ביותר בעולם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט