אירועי דיומא – 24.06.2018: משחקים קריטיים בבית ח', גמרים בהאלה וקווינס

 

כדורגל / שגיא נאור

הגביע העולמי – שלב הבתים

בית ז'

15:00 אנגליה – פנמה (כאן 11). אנגליה לא הרשימה במשחקה הראשון מול טוניסיה, בעיקר לא במחצית השנייה הדי אנמית אבל שער של הארי קיין בתוספת הזמן הביא 3 נקודות קריטיות. ניצחון היום כמובן יבטיח את מקומה בשמינית הגמר כשגם תיקו היום ותיקו מול בלגיה, שכבר הבטיחה את העלייה, יעשו את העבודה מבחינתה. מאחר והבית המצטלב הוא בית ח' ושם הכל פתוח, גם המאבק על המקום הראשון נראה די חסר משמעות וכפי הנראה המשחק בינה ובין בלגיה ביום חמישי יהיה לפרוטוקול בלבד. פנמה עשתה חיים קשים לבלגיה במשך מחצית אחת עד שספגה מדריס מרטנס ומשם כבר לא היה לה מענה לכישרון ולאיכות הבלגית והיא ספגה עוד פעמיים. נקודה היום תהיה הישג נפלא מבחינתה, תשאיר לה סיכוי מסוים להעפיל ותעורר עניין לקראת המשחק מול טוניסיה.

בית ח'

18:00 יפן – סנגל (כאן 11). יפן היתה אחראית לאחת ההפתעות הגדולות בטורניר רווי הפתעות כשניצחה את קולומביה, הרבה בזכות הרחקה מוקדמת ופנדל מוצלח של קגאווה. נקודה היום תשאיר את השליטה בידיים שלה ואם פולין תפסיד לקולומביה היא תגיע למשחק מול יפן ללא סיכוי להעפיל מה שיאפשר ליפנים להשיג ניצחון שיבטיח לה מקום בין שתי הראשונות. גם הניצחון של סנגל היה מפתיע מאחר ופולין היתה המדורגת הבכירה בבית האבל המשחק הוכיח שהסנגלים לא פחות טובים וניצחו בצדק. הם נבחרת טובה יותר יפן וישאפו לנצח כדי להעמיד עצמם בעמדה מצוינת להעפיל.

21:00 פולין – קולומביה (כאן 11). משחק קריטי לשתי הנבחרות כשהפסד יכול לחרוץ את דין המפסידה כבר היום. הפולנים כאמור נראו לא טוב מול סנגל, ההגנה עשתה יותר מדי טעויות ולבנדובסקי לבד לא הצליח להושיע, כשגם השילוב שלו בהתקפה עם מיליק לא עבד. קולומביה הגיע עם המון ציפיות לטורניר ועם כוכבים כמו חאמס ופלקאו התקווה היתה לרבע גמר ומעלה. הדחה תהיה אכזבה עצומה בשבילם אבל ניצחון יפצה על ההפסד ליפן ויחזיר להם את השליטה לידיים. תיקו תהיה תוצאה לא רעה במידה וסנגל לא מנצחת כי אז ניצחון שלה על הנבחרת האפריקאית במחזור האחרון יכול להיות שווה העפלה אבל כל הבית הזה מסובך ועוד צפוי להסתבך אחרי משחקי היום ולכן נעשה הערכת סיכויים לפני המחזור הבא.

טניס / מתן גילור

טורניר האלה (500) – גמר

*המלצת צפייה* 14:00 רוג'ר פדרר(1)-בורנה צ'וריץ' (ספורט 5 לייב). האם אתם זוכרים את תחילת הסרט רוקי 3? רוקי מנצח 20 יריבים ברציפות ושומר על החוגרה, אבל ישנה הרגשה שכשיגיע מישהו ברמה הוא יפסיד. פדרר בדיוק במקום הזה. הוא אוסף ניצחונות מן הגורן ומן היקב, אבל ההרגשה היא שזה לא פדרר שאנחנו מכירים. פשוט לא משחק מספיק טוב. כך גם היה בניצחון על קודלה 6:7 5:7. מה שכן, הניצחון הזה צמצם את הפער מקונורס בראש טבלת הניצחונות של כל הזמנים למספר דו ספרתי. כעט קונורס עם 1,256 ופדרר עם 1,157. האם פדרר יסגור את הפער? לטעמי התשובה שלילית, אבל פדרר כבר גרם לי לכאול מספר דו ספרתי של כובעים. ניצחון היום מבחינתו שווה את התואר ה-99 בקריירה ואת התואר ה-4 השנה – עשוי להשוות את מספר התארים העונתי של נדאל, למי שסופר. כמו כן, ניצחון היום ישאיר אותו במקום הראשון בעולם (בווימבלדון ידורג 1 גם אם יפסיד). המשחק בין באוטיסטה אגוט לצ'וריץ' התחיל צמוד כשכל אחד שומר על ההגשה עלד למצב של 2:3 לספרדי. אבל במצב זה, אחרי 23 דקות משחק, הוא פרש. המאזן ביניהם עומד על 0:2 לשוויצרי, אבל המשחק הראשון היה כשצ'וריץ' היה בן 18. המשחק השני התקיים השנה והיה צמוד מאד. כשפדרר חוזר מפיגור מערכה לניצחון. צ'וריץ' מגיע בכושר טוב מאד וזו הזדמנות מעולה שלו לתפוס את פדרר בכושר פחות טוב ולזכות בתואר השני בקריירה וכמובן הכי גדול עד כה, וכן הראשון השנה. פדרר הפיבוריט, אבל אל תפלו מהכסא אם יפסיד. אני צופה משחק צמוד. לפחות ושבר שוויון אחד ולא יותר משבירה הפרש למערכה.

 

טורניר קווינס (500) – גמר

*המלצת צפייה* 16:30 מארין צ'יליץ'(1)-נובאק ג'וקוביץ' (ספורט 5+). בקרב המפציצים, במשחק חסר שבירות, ניצח צ'יליץ' את קריוס בשני שוברי שוויון, כשהוא לא מאפשר לאוסטרלי אפילו נקודת שבירה אחת. צ'יליץ' נראה ממש טוב ואחרי ההפסדים בגמרים של ווימבלדון ואוסטרליה הוא נראה קונטנדר רציני לקחת מייג'ור נוסף. אבל קודם ירצה למזכות בתואר אחר באנגליה. ניצחון של צ'יליץ' יהיה התואר ה-18 שלו בקריירה והראשון השנה. אבל הסיפור הגדול של הטורניר הוא מה שנראה כמו החזרה של נולה לעניינים. הסרבי ניצח את צ'ארדי בשתי מערכות כשהאו שובר פעם אחת ולא מפאשר נקודות שבירה מהצד השני. ניצחון של נולה יעניק לו את התואר ה-69 בקריירה והראשון השנה. המאזן הין השניים עומד על 14:1 חד צדדי לטובת הסרבי, אבל דווקא את המשחק האחרון ניצח הקרואטי. בכל מקרה, זה קרה בשנת 2016 וקשה ללמוד מזה הרבה. גם פה אני צופה משחק צמוד.

 

טורניר אנטליה (250) – סיבוב ראשון

אחד משני טורנירי הדשא שמטרתם בעיקר לתת מנוחה לצמרת העולמית לנוח לפני ווימבלדון.

בטורניר ישתתפו 28 טניסאים כשמהדורגים במקומות 1-4 יחלו את דרכם בשלב שמינית הגמר.

היום יתקיימו 2 מתוך 12 משחקי הסיבוב הראשון.

16:00 (משוער) רוברטו קרבייס באנה-ניקולוז בסילשווילי.

אחריו פלוריאן מאייר-ג'ו סוזה.

 

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי צרפת

במירוץ הקודם במונטריאול, סבסטיאן פטל זינק מהפול פוזישן, ונותר בעמדת ההובלה עד לזכייה במירוץ. לואיס המילטון, שזינק רביעי, הצליח להגיע רק חמישי אחרי בוטאס, ורסטאפן וריקיארדו. הניצחון הזה, ה-50 בקריירה של פטל, החזיר אותו לעמדת ההובלה על המילטון בהפרש של נקודה בודדת, לאחר שהבריטי נטל מהגרמני את ההובלה למשך מספר מירוצים. היום בגראנד פרי הצרפתי תהיה להמילטון הזדמנות להשיב לעצמו את ההובלה, כשיזנק מהפול פוזישן לפני בוטאס ופטל. שידור בספורט 5 לייב ב-17:00.

לפוסט הזה יש 90 תגובות

  1. תודה רבה.
    יש משמעות למקום הראשון בבית ז' מבחינת הצד של הבראקט. כפי שזה נראה עכשיו, כנראה שעדיף המקום השני.
    פולין-קולומביה המשחק של היום. גם מבחינת האיכות (על הנייר) וגם מבחינת המשמעות. לא האמנתי שאחת מהן תסיים את דרכה כבר לאחר 2 משחקים.

  2. תודה רבה.
    אכן סיטואציה מעניינת .
    בתחילת הטורניר הייתה מחשבה שאם אחת מבין גרמניה/ברזיל קצת מפשלת הרי שיש מפגש ביניהם בשמינית…..אבל מה קורה עם שתי הנבחרות קצת מפשלות ….

    היום אנגליה תנצח אבל לא בהפרש שישים אותה במקום הראשון אלא 1-3.
    בבית 8 .
    יפן וסנגל במשחק שבו המנצחת עשוייה לעלות כבר הערב .
    ופולין וקולומביה למפגש שבו המפסידה תודח.
    הערכה שלי יפן -סנגל 1-1.
    פולין תנצח את קולומביה 1-2 ותדיח את האחרונה.

    1. טעית לגבי אנגליה די בגדול. מה שמראה שאינאפשר לומר בביטחון דברים כמו: "לא תנצח בהפרש…" אתה אף פעם לא יכול לדעת מראש איך יתפתח המשחק וזו טמטום וטפשות לקבוע דברים כאו בביטחון לפני המשחק.

  3. תודה על הסיקור.
    לפי דעתי אנגליה, סנגל וקולומביה ינצחו.

    בגזרת הטניס מסכים לחלוטין שפדרר נראה פחות דומיננטי, אבל הוא עדיין הפייבוריט הברור בעונת הדשא. יפה לראות את נולה חוזר לעצמו, ולו רק על מנת להגדיל קצת את התחרות בחזרה מ-2 ל-3.

    בפורמולה אני רק מקווה שהעונה תהיה צמודה עד לסופה, ושאף אחד לא יפתח פער על השני. פרט מעניין הוא ששני הנהגים- הימלטון ופטל, מתחרים השנה על תואר חמישי פוטנציאלי לכל אחד מהם.

    1. לפני עשור בערך הייתי הרבה יותר בעניינים בתקופה של מיכאל שומאכר, רייקונן, פרננדו אלונסו ואחרים אבל 4 תארים לכל אחד אמורים להכניס אותם כבר לדיונים של גדולי הנהגים בכל הזמנים לא? לא הכי טובים אבל מהטובים בהיסטוריה. ברור שעוד לא ברמה של שומאכר, סנה, פרוסט ואחרים.

      1. זאת תקופה בה לדומיננטיות של הרכב יש משקל גבוה יותר מזה של הנהגים, אז כל דיון על גדלים בכל הזמנים צריך להילקח בהקשר זה. ברור שגם בתקופות של שומאכר, סנה ופרוסט היה לרכב משקל, אבל בשנים האחרונות זה הרבה יותר משמעותי. אפשר לראות את זה בריבוי המירוצים שבהם סדר הסיום חופף לסדר הזינוק.

        1. +1
          אמנם התחלתי לעקוב מהאליפות הראשונה של המילטון בתחרות בינו לבין פיליפה מאסה, אז אני לא יכול להעיד על השנים שקדמו, אלא רק על אחרי, אבל זה ממש התחושה בשנים האחרונות.
          מן הסתם שניהם נהגים אדירים שיש מצב טוב שצריכים להיות בדיון ההוא, אבל זה מרגיש שמי שלוקח זה מי שהיצרן נותן לו מכונית שנעחה באופן קיצוני על היריבות- כך היה בשנים של פטל שהוא לקח 4 רצוף עם רד בול, וכך גם בשנים האחרונות עם מרצדס, עם 3 אליפויות של המילטון ועוד אחת של ניקו רוזברג בתחרות אדירה בין שני נהגים של מרצדס.

          1. תודה לשניכם על התשובה. תמיד היה נראה לי מוזר להעלות מישהו לגדולה כשלפן הטכני והמכני יש כל כך הרבה משמעות. למה לא לאפשר רכבים זהים כדי לקבוע מי נהג המירוצים הכי טוב?

          2. כי ליוקרה של מה הרכב הטוב יותר יש לא פחות חשיבות. אף יצרן רכב לא ישקיע בהיקף שמושקע היום אם לא היה את אלמנט היוקרה הזה, והרי מדובר בתחום הפסדי לחלוטין מבחינתם מלבד הפרסום.

          3. ענף מאד קשה פיזית. נהגים מורידים מספר קילוגרמים במהלך מירוץ (גם כי הם לא ממש יכולים לשתות). מי שמגיע ללא כושר גופני מתאים לא מסוגל לשרוד מירוץ, לא כל שכן עונה שלמה.

    1. פדרר לאורך כל הטרוניר ניצח בקושי יריבים שעל הנייר אמורים להיות קלים.
      וכמו שכתבת נפלא יש כאן יריב שעושה לו חיים קשים עוד יותר.
      די סקפטי לגבי ניצחון שלו היום

    1. עדיף לאנגלים לשמור את התוצאה הזאת לראות מה ברזיל וגרמניה עושות במחזור האחרון ואז להחליט מה יותר טוב מקום ראשון או דני לקראת המשחק מול בלגיה

  4. בכל מקרה עדיף לסיים שניים.
    עדיף לקבל גרמניה או ספרד מאשר ברזיל או צרפת.
    אבל בסוף הכל קורה ההיפך ממילא

  5. התוצאה הזו בין אנגליה לפנמה עלול להמשיך עד כמה השימוש בניקוד הפיירפליי יכול להיות בעייתי. שתי הקבוצות עכשיו בשוויון מוחלט בנקודות ושערים. אם שני המאמנים יחליטו שעדיף לסיים שני אז כמובן לא ינסו באמת לכבוש. אז ההכרעה הולכת לניקוד הפיירפליי….
    כאן אם המאמנים באמת רוצים להפסיד(כי אי אפשר להכריח את השניה לכבוש) אפשר לתת הוראה פשוטה -לכסח ואופס השגנו בדיוק את ההיפך מהמטרה. אנגליה אגב מובילה כרגע עם צהוב אחד פחות.
    אני די בטוח שזה לא יגיע לשם והשתיים ינסו לנצח במשחק אבל תיאורטית לפחות זה יכול להגיע למצב כזה.

    1. האם לדעתך עדיפה הגרלה? מאזן במוקדמות? דירוג עולמי? איך היית מכריע?
      אפשר למשל ששובר שוויון לפני זה יהיה יותר שערי זכות מול נבחרת מדורגת גבוה יותר או מול הנבחרת שסיימה במקום גבוה יותר בבית. ככה גם יהיה קשה יותר להנדס, כי אתה לא יודע בוודאות מה תהיה תוצאת המשחק בין טוניסיה לפנמה.

          1. גם אני לא זוכר בשלוף מקרה כזה. בבית של גרמניה זה יכול לקרות, אבל שם זה פחות משקף את הבעייה. בעיניי הבעייה היא יותר שמשחקים כמו זה שבין אנגליה לפנמה, שהם גארבג' טיים מההתחלה ועד הסוף, ישפיעו על הדירוג בבית – כקריטריון כמעט ראשי.

        1. כנראה לא ראית איך מדרגים נבחרות בדירוג העולמי. אחד הדברים היותר מעוותים שיש. גם מאזן במוקדמות לא משקף כלום מול נבחרות שונות לגמרי. על הגרלה לא מדבר. לדעתי התחשבות בפייר פליי היא סבירה – לפחות היא לוקחת בחשבון דברים שקורים בטורניר עצמו בלי לסחוב דברים לא רלוונטיים מלפני הטורניר. כמו שכתבתי קודם, הרבה יותר מפריעה לי העובדה שמתחשבים בהפרש השערים הכללי לעומת המאזן הפנימי.

  6. אמליץ פעם אחרונה לשיקולכם – כדאי מאוד לתת לדיוני המונדיאל במה קצת יותר מרכזית – או לפחות טור עם תמונה של כדורגל למעלה ….

  7. תאונה בין פטל לבוטאס שמורידה את שניהם לסוף ונותנת להימלטון יתרון אדיר בראש. פטל הולך על אסטרטגיה של לא להחליף צמיגים עד הסוף (תרכובת רכה, אבל שזינק עם אולטרה-רכה).

  8. צריכים להפחית את העונש בעייני, יכול להוסיף עניין שנהג מחליט ללכת על כל הקופה במקום לא להשיג שום נקודות דירוג. גם צמיג שמצפוצץזה דרמה(ועם ההיילו המושמץ זה גם פחות מסוכן..) ובכלל יכול להוסיף המון מתח למירוץ, גם כך לא רואים מספיק עקיפות.

  9. כרגע פטל מקום 5 עם פער גדול מ-5 שניות ממקום 6. יופי של מזעור נזקים.
    קימי לפניו ולכאורה יכולה להינתן הוראה קבוצתית, אבל הפער ביניהם גדול מדי בשלב הזה.

  10. לא מובן לי מאליו מספר האוהדים העצום מדרום אמריקה. זה טיול רחוק ויקר והם מפוצצים את היציעים. טלה אמורות להיות חברות עניות.

      1. נו כמו שמציירים פה בחדשות שכולם עניים. שם מראים לך את הכפרים הנידחים כמו שפה יראו לך את ירוחם. מעניין כמה כסף של הקרטלים מושקע בנבחרות הדרום אמרקאיות?

  11. קולומביה סיימה את דרכה. הם עומדים לקרוס תחת משקל אימתני של ייסורי מצפון, משהו שהם בכלל לא דמיינו שקיים.

    1. ממש ממש לא.
      הם רמה אחת מעל הבית הזה.
      סנגל נהנו ממזל נגד יפן ונבחרת אומללה של פולין.
      צפה למשהו דומה למה שראית היום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט