אירועי דיומא – 22.06.2018: ברזיל רוצה לרשום ניצחון ראשון

 

כדורגל / שגיא נאור

הגביע העולמי – שלב הבתים

בית ד'

18:00 איסלנד – ניגריה (כאן 11). אחרי התוצאה המדהימה מהמשחק אתמול שתי הנבחרות יודעות שגורלן בידיהן. ניצחון היום של כל אחת מהן יציב אותן בנקודה מצוינת להעפלה לשמינית הגמר. המצב של איסלנד טוב בהרבה מאחר ותפגוש את קרואטיה במחזור השלישי אחרי שזאת כבר הבטיחה את ההעפלה וככל הנראה תעלה עם הרכב של מחליפים. כל תוצאה מלבד ניצחון של איסלנד יבטיח לקרואטים גם את המקום הראשון ואין ספק שזה יאפשר לאיסלנד להשיג את התוצאה הדרושה להם. ניצחון של ניגריה יציב אותה במצב בו ניצחון או תיקו מול ארגנטינה במחזור השלישי והיא תבטיח מקום בשמינית. אם המשחק היום יסתיים בתיקו הכל יהיה פתוח לקראת המחזור המכריע. איסלנד הציגה מול ארגנטינה הגנה מצוינת ובמספר פעמים בהם יצאה קדימה הביכה את ההגנה הארגנטינאית (ראינו אתמול שזאת לא חוכמה גדולה). ניגריה הציגה משחק נרפה ומאכזב מול קרואטיה ולא הצליחה להביא לידי ביטוי את יכולותיה. הכל פתוח היום כשגם הארגנטינאים ישאו עיניהם ויקוו לתיקו או ניצחון ניגרי שישאיר להם סיכויים סבירים לקראת המחזור המכריע.

בית ה'

15:00 ברזיל – קוסטה ריקה (כאן 11). גם ברזיל אכזבה במשחק הראשון מול שווייץ עם יכולת די חלשה ורגעים קצרים מדי של ניצוצות שמראים איזה פוטנציאל יש לה. השער המוקדם של קוטיניו היה אמור לתת לה ביטחון ולאפשר לה לשחק בחופשיות אולם במקום זה היא הלכה אחורה, נתנה לשווייץ לשלוט במשחק ולהשיג את שער השוויון. במחצית השניה ברזיל ניסתה אבל לא היתה מספיק יצירתית. ניימאר היה חלש מאוד וספג לא מעט ביקורת על משחק לא תכליתי והמון איבודי כדור וגם שחקני החלק הקדמי האחרים היו אנמיים. איבוד נקודות נוסף היום יסבך אותה מאוד במאבק על שני המקומות הראשונים. קוסטה ריקה הציגה משחק לא רע מול סרביה אבל נכנעה לנבחרת עדיפה ממנה. במחצית השניה הם היו טובים יותר אבל התקשו להגיע למצבים. אולי מול ברזיל יהיה להם קל יותר לצאת למתפרצות ולהפתחע.

21:00 סרביה – שווייץ (כאן 11). משחק מעניין בין סרביה שעשתה את שלה במשחק הראשון ובין שווייץ שהשיגה תוצאה מצוינת מבחינתה. לכן, מעניין לראות איזה משחק יתפתח ומי מבין השתיים תהיה להוטה יותר לנצח ומי תסתפק בתיקו. על פניו, תיקו ישאיר את הסרבים עם יתרון 2 נקודות אבל הפסד לברזיל לצד ניצחון צפוי של שוויץ על קוסטה ריקה יוריד אותם למקום השלישית. בנוסף, הניצחון הדחוק שלהם על קוסטה אומר שבמקרה של תיקו היום וניצחון שוויצרי על קוסטה ריקה ביותר משער אחד יחייב את הסרבים לנצח את ברזיל (כמובן במידה וזו תנצח היום את קוסטה ריקה). כך או כך, צפוי משחק מעניין ופתוח.

כדורסל / יאיר זעפרני

משחק אימון לקראת מוקדמות אליפות העולם

16:00 ישראל – אוקראינה (ספורט 5+). משחק הכנה ראשון ואחרון של נבחרת ישראל במסגרת החלון השלישי של מוקדמות גביע העולם 2019. ביום חמישי הבא הנבחרת תפגוש את יוון ביד אליהו ואחרי כן ביום שני הנבחרת תפגוש את בריטניה בגלזגו למשחק שיחתום את הסיבוב הראשון. 3 הראשונות מהבית הזה יעלו לשלש השני ויפגשו 3 נבחרות מהבית המקביל שכולל את סרביה, גרמניה, גאורגיה ואוסטריה, כאשר ניצחון אחד ייתן לישראל העפלה לשם, אלא שחשוב לזכור כי בשביל הצלחה בסיבוב הבא, רצוי וכדאי לנצח פעמים, כי התוצאות נגררות לשלב הבא.

גולת הכותרת של המשחק היא שהוא יתקיים בבאר שבע, בהיכל הקונכייה (כניסה חופשית באיסוף כרטיסים מהקופה) כחלק מפרויקט של כדורסל בדרום שמטרתו היא להגדיל את מספר שחקני הכדורסל באזור ולקדמם. יחד עם קבוצת הכדורסל של הפועל באר שבע שתשחק בשנה הבאה בליגת העל, יש אכן תקווה ליותר כדורסל בפריפריה. למשחק גם הוזמנו ילדים מכל הערים והישובים בנגב הצפון מערבי.

הסגל של הנבחרת למשחק יכלול 15 שחקנים והוא אמור להצטמצם עוד לקראת המשחקים בשבוע הבא. השמות הבולטים בסגל הם של גל מקל, ריצ'רד האוול, גיא פניני, ג'ייק כהן ורביב לימונד כשבגזרת הצעירים גולן גוט ירשום כנראה הופעה ראשונה בסגל הנבחרת וחואקין שוכמן ותמיר בלאט ימשיכו לקבל את המושכות. שון דאוסן פצוע ולא ישחק, אלכס טיוס אמור להצטרף לסגל בשבוע הבא והמתאזרח של הנבחרת ייבחר בינו לבין ריצ'רד האוול (ג'ו אלכסנדר פצוע).

נבחרת אוקראינה כוללת בסגל שלה פו ג'טר, שחקנה של הפועל ירושלים בעבר וכמעט כל הסגל שהביס את נבחרת ישראל 66-88 ביורובאסקט האחרון כולל השחקנים הבולטים – הסנטרים וצ'יסלאב קרבצוב ו ארטם פוסטבוי (2.16), שמשחק בליגה הספרדית הראשונה כמו גם מתאזרח נוסף אדם מרקס קונטה.

טניס / מתן גילור

טורניר האלה (500) – רבע גמר

13:00 יואיצ'י סוגיטה-דניס קודלה (ספורט 5+). סוגיטה הפתיע את תיים בשתי מערכות. כנראה שדשא פחות מתאים לאוסטרי. קודלה ניצח את ציציפאס גם כן בשתי מערכות. זהו המפגש הראשון בין השניים.

15:00 מתיו אבדן-רוג'ר פדרר(1) (ספורט 5 גולד). אבדן הרשים כשלאחר שהפסיד את המערכה הראשונה לקולשרייבר ניצח את שתי הבאות. פדרר באחד המשחקים החלשים שלו בשנתיים האחרונות גרד ניצחון על פייר, כשפייר כבר הגיש למשחק בשובר השוויון של המערכה השלישית. כמעט שעתיים לפדרר על דשא זה יוצא דופן. עבודת הרגליים היתה רעה והפורהנד קצר. יהיה חייב להעלות את הרמה לקראת ווימבלדון. לשמחתו, הוא נותר המדורג היחיד בחלק העליון של ההגרלה. זהו המפגש הראשון בין השניים.

אחריו קארן חצ'אנוב-רוברטו באוטיסה אגוט(4) (ספורט 5 גולד). חצ'אנוב פירק את נישיקורי תוך שעה ורבע. באוטיסטה אגוט, שנותר המדורג היחיד בחלק התחתון של ההגרלה, ניצח את האסה בשתי מערכות. המאזן בין השניים עומד על 1:1. זהו המפגש הראשון ביניהם על דשא.

18:30 אנדראס ספי-בורנה צ'וריץ' (ספורט 5+). ספי ניצח את מאייר המקומי בשתי מערכות תוך פחות משעה. צ'וריץ' מאד מרשים עד כה ונראה מצוין. אחרי הניצחון על זוורב המשיך לניצחון בשתי מערכות על בסילשווילי. המאזן ביניהם עומד על 0:1 לטבות האיטלקי, אבל הקרואטי היה אז בן 18.

 

טורניר קווינס (500) – רבע גמר

14:00 מארין צ'יליץ'(1)-סאם קווארי(5) (ספורט 5 לייב). שחזור חצי גמר ווימבלדון 2017 בין שני ה-198 ס"מ הללו. לצ'יליץ' הלך קשה מול מולר והוא נזקק לחזרה מפיגור מערכה. לקווארי היה קשה עם וואוורינקה בשתי המערכות הראשונות, אבל באחרונה לשוויצרי נגמר הסוס. המאזן ביניהם עומד על 0:5 לטובת הקרואטי.

אחריו פליסיאנו לופז-ניקוס קריוס (ספורט 5 לייב). לופז נהנה מפרישה של ראוניץ' ודילג על שמינית הגמר. במשחק צמוד כולל שתי מערכות ראשונות שהוכרעו בשובר שוויון, ניצח קריוס את אדמונד תוך 2:10 שעות. המאזן בין השניים עומד על 2:2, כשקריוס ניצח רק בשבוע שעבר בשטוטגרט.

אחריו נובאק ג'וקוביץ'-אדריאן מאנארינו (ספורט 5 לייב). נולה מתחיל לחזור לעצמו ונראה מצוין לאחרונה. אתמול הוא ריסק את דימיטרוב תוך 65 דקות. מאנארינו ניצח את בן ארצו בנטו גם כן בשתי מערכות. השניים נפגשו פעמיים בעבר. בשתי הפעמים המפגש התרחש בטורניר ווימבלדון. בשתי הפעמים ניצח נולה בשלוש מערכות.

אחריו ג'רמי צ'ארדי-פרנסיס טיאפוא (ספורט 5 לייב). במשחק בין הסוסים השחורים של הטורניר יפגוש צ'ארדי שניצח את מדבדב בשתי מערכות את טיאפוא שנזקק לשלוש מערכות נגד מאייר. זהו המפגש הראשון בין השניים בסבב.

לפוסט הזה יש 124 תגובות

    1. נכון לדעתי הכוונה ניצחון או תיקו (במידה ואיסלנד לא תנצח או בהפרש נמוך) .
      שאלה שלדעתי התשובה שלילית .
      האם היה פעם טורניר נבחרות /קבוצות .
      שבו קבוצה שלא תלויה בעצמה עלתה לבסוף לשלב הניקאאוט וזכתה בטורניר ? (או אפילו העפילה לגמר ?).
      חיפשתי ולא מצאתי
      זה כולל מונדיאל /יורו או כל אליפות יבשתית אחרת או אפילו ליגת אלופות .

      1. יורו 1992. דנמרק ניצחה את צרפת ועלתה מהמקום השני בבית ונהנתה מניצחון שוודי על אנגליה. אם אנגליה היתה מנצחת, דנמרק היתה מודחת. על הנייר, ניצחון לא בהכרח היה מספיק.

        1. תודה מתן .
          דנמרק 92 כבר הודחה טרם הטורניר ונהנתה מהשעיית יוגוסלביה עליה השלום .
          חשדתי בכך לא הייתי בטוח .
          מונדיאל יש תקדים ?

  1. הקוסטריקנים משחקים קשוח ובינתיים זה הולך להם לא רע. בברזיל יש הרבה יותר כישרון אבל כרגע זה לא עובד. החברים הטובים נבאס את מרסלו מריאל מדריד נפגשים משני צידי המתרס. לא אהבתי את פרז כשהחליט להיפטר מהשוער הראשון שלו, טוב שגם זידאן הראה שהוא איש של עקרונות. היום אני מעריך אותו פי אלף יותר משהערכתי כשהגיע לריאל אחרי קארלו אנצ'לוטי….

  2. הקוסטות מאד נאיביים עם הנבדלים במתפרצות, חבל…
    מקאסימרו ציפיתי ליותר בחצי הזה שאוטוטו נגמר

  3. שמשהו/ מישהו יעיר את המונדיאל הזה, שמאופיין בינתיים בריבוי פנדלים וגולים עצמאיים ובזה שעדיין לא ראיתי נבחרת אחת (!) באמת מרשימה. חבל, המונדיאל הקודם היה מוצלח.

    1. אני אומר את זה מזמן. הוא ברח מברסה בשביל שלא יגלו ובשביל מחיר מופקע כאילו הוא השחקן הכי יקר בעולם. האבא גזר אגזיט על הבן ונשאלת השאלה מי הפרייר הבא שיפתח את הארנק ויתן אחוזים לאבא הנוכל 🙂

  4. שלוש התובנות שלי מהמונדיאל נכון לעכשיו:
    1. הפערים הצטמצמו. אין פערים פיזיים משמעותיים בין הנבחרות וגם הקטנות יודעות להגן מספיק טוב בשביל להקשות.
    2. גם ברמות הכי גבוהות זה קשה לפרוץ הגנות מסתדרות וצפופות. גם הנבחרות עם ההתקפות הכי מוכשרות (ברזיל, צרפת, ארגנטינה, בלגיה) מתקשות לפרוץ מערכים סגורים.
    3. בתכלס זה לא חדש אבל שליטה בכדור טכנית כדור לא מייצרת מספיק מצבים. זכיה בכדור אחרי לחץ או טעות בהגנה יעילה הרבה יותר וגם התקפות מעבר. הבעיה שבשביל התקפות מעבר קבוצה אחת צריכה ליזום ואם זה לא אפקטיבי אני חושש שבנוקאאוט נראה שתי קבוצות שחושדות להחזיק בכדור ויעיפו שהיריבה תעשה זאת.

      1. אתה מתכוון ההוא שהעיף את מקללה כי הוא לא סקסי מספיק, קנה את חאמס כשיש לו איסקו כי הוא פופולרי יותר, והחתים, לפי השמועות, את בקהאם במקום רונאלדיניו, כי הוא נאה יותר?
        מה הוא יכול לעשות אם יש לו שוער מנבחרת… קוסטה ריקה? שהגיע מ… רחמנא לצלן, לבנטה?

        1. סרקאזם זה מצרך נדיר מאד.
          שכחת להגיד שהביא לו גם 3 אליפויות אירופה רצופות בשביל לסובב את הסכין…

  5. עוד 17 דקות המשחק הזה נגמר בתיקו…
    לא ייאמן שהקוסטות מחזיקים מול בראסילללל הגדולה. לא ייאמן כי יסופר.

    1. ה var הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל.עוד מעט לא נבין איך היינן עד עכשיו בלי זה.כמויות טעויות השיפוט בעיקר לטובת הנבחרות הגדולות הן בנבחרות והן בקבוצות עצומה וה var שם לזהבוך

    1. נשברתי במחצית, איזה צמד נוראי..
      ופשוט טעות ענקית של כאן לתת להם את המשחקים הגדולים..
      איווניר כל כך גרוע, לא מכיר שחקנים, לא מתכונן למשחקים, זורק בדיחות קרש מזעזעות ותמיד שלילי..
      נראה לי שהוא באמת כבר לא אוהב כדורגל..

      אני אוהב שידור ישראלי, אבל הם באמת בלתי נסבלים.. השידור האנגלי נהדר

    1. הוא רוצה אבל מתנהג כמו פרימדונה ומחפש צומי כאילו הוא בדרגה מעל כולם, לא אוהב את זה. גם החברים שלו הרבה יותר טובים מאלה של מסי.

    2. ילד מפונק ומגעיל הלוואי שיעוף ביחד עם חברו לשעבר. האחד דיקטטור שעלה לו השתן לראש השני ילד מפונק שהשתן אף פעם לא ירד לו מהראש. ניימאר מוציא חצי מהזמן במשחק שלו על הצגות וויכוח עם שופטים (מישהו אמר לברון) וקללות לשחקני היריבה. פשוט מגעיל.

    3. מסכים עם שניכם, לא מת עליו, אבל הוא מוכשר באופן חריג ולא מפסיק לנסות ליצור בשביל הקבוצה. הלוואי שמסי היה משתולל כמוהו

      1. הוא ממש לא מוכשר באופן חריג אלא מנסה באופן חריג.
        תן לפירמינו אותן דק ואותה כמות נגיעות בכדור ואותה סבלנות לאבד אותו 95% מהזמן וברזיל יורדת למחצית עם 3-0

  6. לבן אדם נשפך חצי מח על הדשא, אספו קצת, עטפו במסטינגטייפ והיידה כדורגל. האסלנדים באמת קשוחים.

    1. כששכרתי שם רכב, לא יכולתי לשים לב לכל כך הרבה שלטים שמיועדים אך ורק לתיירים. הם כולם אמרו משהו בסגנון – כן, הכבישים יכולים להיות גרועים, התנאים אכזריים ולא אנושיים, כל רגע יכולה לצוץ רוח שתהפוך לך את הרכב או תשמיד אותו עם אבני לבה קטנות, אבל אנחנו רגילים ויודעים מה לעשות. אל תנסו להיות אנחנו.
      הת'-קליק-לדורסון חלק מהמורשת הזו. תן לו קצת ברניווין או מונשיין, והכל טוב.

      1. שיהיו בריאים, נדלקתי עליהם במונדיאל הזה (יורו לא ראיתי). אבל עושה רושם שקשה להם מאוד לשחק התקפי וזה כמובן בעייתי מאוד כשאתה בפיגור על סף הדחה מהטורניר.

  7. יו אני לא מאמין שנתן פנדל על ההצגה הזאת!!!
    הפנדלים האלה יצאו לי כבר מכל החורים.
    זה שיש מגע קטן זה לא פנדל כל מי ששיחק כדורגל יודע שזה 98% הצגה
    שחקנים נופלים כמו זבובים כי יודעים שבהילוך איטי זה נראה יותר קריטי

    1. אין יותר הצגות יש מוניטור. זה לא הNBA שהוא מוגבל (נראה לי) ובאמת ההצגה של ניימאר בוטלה היום. מה לעשות כשבועטים במישהו ברחבה זה ]נדל

      1. היום במקרה צדקו. אבל עד היום, למרות המצלמות, היו די הרבה טעויות שיפוט בחסות ה-var, והפעם אי אפשר להגיד שהשופט לא ראה טוב. הוא בחן מכל הזוויות, צוות נוסף בחן, ועדיין טעו.

  8. ארגנטינה עם אפשרות לצאת מהקבר.
    צריכה רק לנצח את ניגריה.
    ובמקרה של נצחון איסלנדי על קרואטיה – בשער אחד יותר ממנה.
    למשל, 0:2 לארגנטינה, 0:1 לאיסלנד.

    אם איסלנד לא מנצחת את קרואטיה, כל נצחון ארגנטיני יעלה אותה.

    אם בכלל הנבחרת המפורקת הזו תעשה את זה, זה רק כדי לקבל את רק שצרפת בשמינית ולחטוף חזק.

  9. ארגטינה תנצח את ניגריה ותעלה.
    עד עכשיו הבית הזה אני 100 אחוז ממה שקרה עד עכשיו.
    קרואטיה תנצח את איסלנד וארגטינה תנצח את ניגריה ותפגוש את צרפת בשמינית. והיא תעשה לה צרות צרורות.

    1. על הנייר ולפני שבועיים היית אומר לך, תסריט מאוד סביר.
      תכלס אין עכשיו נבחרת לארגנטינה. השחקנים הכריזו מרד על המאמן. מסי בכלל אאוט והוא לא רוצה לשמוע מהסיוט הזה יותר, וקשה להאשים אותו.
      אם היה מדובר בנבחרת עם חוסן מנטלי כמו גרמניה נאמר, או שחקני NBA שמתורגלים להתאושש ממשבר ביום המחרת או כבר בפוזשן הבא, הייתי אומר לך, ארגנטינה יכולה לצאת מזה.
      אבל ככה? השחקנים רוצים להסתלק משם.

      1. גם לא צריך לזלזל בסיכוי של איסלנד.
        קרואטיה מובטחת כעולה ממקום 1 (בלי מפגש עם צרפת בשמינית).
        זה אומר שהיא נותנת מנוחה לכל השחקנים הבכירים, לא מסתכנת בפציעות והרחקות. לגמרי הגיוני.
        הכלל גם אומר – אם אתה יכול להיפטר מנבחרת מאיימת עוד בשלב מוקדם, אתה עושה את זה, כי במונדיאל אפשר להפיגש פעם שניה בהמשך. לכן קרואטיה בפירוש לא רוצה את ארגנטינה שם, למרות הכל, כי בכל זאת, איסלנד. היא לא תתאבד עבור ארגנטינה. להיפך.
        זה אומר – איסלנד יכולה לנצח את קרואטיה, מאוד סביר.

    2. ארגנטינה נראית שבורה מנטלית – ברור שהכישרון שלהם גדול בהרבה מניגריה אבל לא ברור עד כמה הם מסוגלים לעשות סוויץ'. לי לא זכור משחקים בהם מסי בפיגור או בסיטואציה שבהם הקבוצה במצב לא טוב ומסי עושה מהפכים עם התעלויות. בעיקר בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות.

    1. חד משמעית.
      נושא התפיסות ברחבה היה ועדיין לא פתור. במיוחד בקרנות. בכל משחק ממוצע יש 4-5 פנדלים ברורים של תפיסת חלוצים לקראת הגבהה, וכלום.

  10. ברזיל וארגנטינה קיבלו צאנס נוסף. הבנתי שברזיל ניצלו היום בנס. אז יהיה ברזיל סרביה וארגנטינה ניגריה על עלייה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט