אירועי דיומא – 17.06.2018: אלופת העולם פותחת מונדיאל, גמרים בשטוטגרט ודן בוס, סיום הטור דה סוויס

 

כדורגל / שגיא נאור

הגביע העולמי – שלב הבתים

15:00 סרביה – קוסטה ריקה (כאן 11). הסרבים חוזרים לגביע העולמי עם נבחרת מעניינת והרבה שחקנים מצוינים, שילוב של צעירים מבטיחים לצד שחקנים ותיקים אבל נדמה שהם לא מצליחים למצות עד הסוף את הפוטנציאל שלהם. שם אחד זורח מעל כולם ומי שלא מכיר אני ממליץ היום יכיר אחרי הטורניר – סרגיי מילנקוביץ סאביץ. הקשר ההתקפי של לאציו כבר נמצא עמוק בפנקסים של הקבוצות הגדולות בעולם ואני מאמין שתוך שנתיים-שלוש הוא כבר ייחשב לכוכב גדול. היריבה שלהם הדהימה בטורניר הקודם כשעלתה מבית שכלל 3 אלופות עולם והמשיכה עד רבע הגמר. קיילור נבאס, השוער של ריאל מדריד, הוא השחקן הבולט והמנהיג של הנבחרת.

בית ה' 

21:00 ברזיל – שוויץ (כאן 11). אחרי המפלה ההיסטורית בחצי הגמר מול גרמניה בטורניר הביתי, ברזיל מגיעה כפייבוריטית על פי סוכנויות ההימורים. ניימאר, שהיה פצוע כשלושה חודשים, חוזר בדיוק בזמן ובמשחקי ההכנה נראה נהדר כשלצידו בהתקפה ישחקו כמה תותחים כבדים – קוטיניו, גבריאל ז'סוס וויליאן כשפירמינו אמור לתת גיבוי מהספסל. השוויצרים עשו טורניר מוקדמות כמעט מושלם עם 9 נצחונות מ-10 משחקים אבל זה הספיק רק למקום השני ועלייה מהפלייאוף. בעשור האחרון הם מעפילים לכל טורניר גדול למרות שאין להם כוכבים בטופ העולמי בעזרת נבחרת ממושמעת ומסודרת.

בית ו'

18:00 גרמניה – מקסיקו (כאן 11). אלופת העולם מתחילה את המסע להגנה על התואר ותנסה להיות הראשונה מאז ברזיל ב-1962 שמצליחה לזכות בק2בק. הגרמנים מציגים נבחרת מאוזנת עם הגנה חזקה וקישור יציב כשבהתקפה טימו וורנר הצעיר ינסה לפרוץ על הבמה הגדולה. מקסיקו מחזיקה בנתון מדהים – בששת המונדיאלים הקודמים הם העפילו לשמינית הגמר אבל לא הצליחו להתקדם מעבר לכך. המאבק שלהם על המקום השני צפוי להיות מול שבדיה.

טניס / מתן גילור

טורניר שטוטגרט (250) – גמר

14:00 מילוש ראוניץ'(7)-רוג'ר פדרר(1). אמות הסיפים רעדו כשלראשונה מערכה בין פדרר לקריוס הוכרעה שלא בשובר שוויון. זו קרה במערכה השניה. שתי האחרות, כמובן, כן הסתיימו בשובר שוויון. כמעט שעתיים ערך המשחק המרתק הזה. גם לראוניץ' לא הלך פשוט מול פויי, למרות שזה נגמר בשתי מערכות תוך שעה ומחצה. המאזן בין השניים עומד על 10:3 לטובת השוויצרי, כולל ווימלבדון בשנה שעברה. השנה פדרר כבר שכה בשני תארים. ראוניץ' עדיין מחפש את הראשון. ברמת הקריירה פדרר ינסה להגיע ל-98 וראוניץ' ל-9.

 

טורניר דן בוס (250) – גמר

15:30 רישאר גאסקה(2)-ג'רמי צ'ארדי. דרבי צרפתי על אדמת הולנד. גאסקה עצר את ריצת הסינדרלה של טומיץ' בשלוש מערכות שלקחו 1:46 שעות. צארדי ניצח את אבדן בשתי מערכות, אבל זה לקח לו למעלה משעה וחצי. המאזן בין השניים עומד על 1:4 לטובת גאסקה, כשהשנה הם במאזן של 1:1. אחד מהם יזכה בתואר הראשון שלו לשנת 2018. עבור צ'ארדי זה יכול להיות התואר השני בקריירה ועבור גאסקה התואר ה-15.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור דה סוויס – קטע 9

קטע 8 של אתמול היה קטע שטוח יחסית, שהסתיים כצפוי במיאוץ המוני. המאיץ הצרפתי, ארנו דמאר, היה אתמול החזק מבין שלל המאיצים שהגיעו למירוץ, כשגבר על פרננדו גביריה במיאוץ צמוד, בעוד שאלכסנדר קריסטוף מגיע שלישי. לאלוף הצרפתי זהו ניצחון מעודד, מעט לפני שהטור דה פראנס נפתח. לאלוף העולם, פטר סאגאן, הייתה אכזבה בדמות הגעה למקום הרביעי, אך הוא צבר מספיק נקודות כדי להבטיח את חולצת הנקודות במירוץ, השביעית בשמונה השנים האחרונות. תמונת ה-GC נותרה ללא שינוי, עם פורט בראש, ואחריו קינטאנה (17+), קלדרמן (52+), מאס (53+), אומן (1:13+), פוגלסאנג (1:28+), לאנדה (1:31+), קרוייזוויק (1:37+), ספילאק (1:48+) ומולמה (2:26+).

קטע 9 של היום הוא הקטע הנועל של המירוץ, והוא יהיה האחרון (במירוץ משמעותי) לפני הטור דה פראנס. זהו קטע נג"ש שטוח וארוך למדי, באורך 35 ק"מ, גם הוא כמו אתמול באיזור העיר בלינזונה. היום אנו צפויים לראות בעיקר חגיגה של קבוצת BMC. השען השוויצרי של הקבוצה, סטפן קונג, נראה כמועמד הבכיר לזכות בקטע, כשיחד עימו הקבוצה כוללת שענים מצויינים כטי ג'יי ואן גרדרן וריצ'י פורט. בכל הנוגע לאחרון, צריך לקרות משהו מאד בלתי צפוי כדי שלא יזכה היום במירוץ. מלבד יתרון הזמן שלו בצמרת המירוץ, האוסטרלי הוא השען הטוב בחבורת ה-GC, והוא ודאי עדיף על היריב הקרוב שבמקום השני, נאירו קינטאנה. אשר לקולומביאני, אלא אם הוא שיפר משמעותית את כישורי הנג"ש שלו, הוא עלול לאבד את מקומו הנוכחי, ואף אולי למצוא עצמו מחוץ לפודיום. אלא שהוא ירכב בעיקר כדי להצדיק את ההובלה שלו בטור דה פראנס הקרוב (כך שהיריב המסוכן ביותר שלו עשוי דווקא להיות לאנדה). שידור בספורט 1 ב-15:35.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 133 תגובות

  1. תודה .
    אשר למונדיאל
    סרביה-קוסטה ריקה.
    סרביה חסרה איכות יחסית בחוד .קוסטה ריקה חזקה בהגנה מריח לי 0-0 .

    גרמניה -מקסיקו.
    גרמניה נראית לא מי יודע מה מרשימה אבל לא הייתי מייחס לכך חשיבות .
    מקסיקו נבחרת מנוסה מאד אבל מול גרמניה ביבשת אירופה זה יספיק לפייט של ממש אבל גרמניה תנצח 1-2

    ברזיל -שוויץ.
    האירופאיות עד עכשיו סיפור הצלחה בטורניר הביתי (4 ניצחונות ותיקו לא כולל מפגש הפנים אירופאי ספרד- פורטוגל).
    ברזיל אמנם ליגה אחרת אך שוויץ נבחרת קשוחה שכבר ניצחה אלופת עולם שבדרך (ספרד 10 )
    באמת שלא אפול מהכיסא בשום תוצאה אך 0-1 ברזיל .

  2. תודה רבה.
    אני חושב ששוודיה אוברייטד, אבל נראה בטורניר.
    תיקו לא אסון לגמרניה, כי אין נבחרת אחרת שמאיימת עליה משמעותית בבית, אבל כמובן שניצחון ייתן הרבה אוויר להמשך.
    שוויץ נבחרת טובה, אבל ברזיל…
    המשחק הראשון פתוח לחלוטין. ה"ביתיות" היחסית של הסרבים נותנת להם יתרון מסוים. כמו אהרון, גם אני שמתי לב לביצועים הטובים של האירופאיות עד כה.

  3. כמו פורט אני חייב לסמן עוד קונטדנר לפודים בטור – פרימוש רוגליץ'. אתמול נתן בריחת סולו מרשימה בטיפוס האחרון, שמר על ההפרש גם ב-20 הק"מ עד לסיום והגיע חצי דקה לפני שאר המתחרים.
    היום גם הוא ירכב בנג"ש לפרוטוקול כדי לזכות בטור השלישי שלו העונה. הוא נראה מוכן ומקווה שהקבוצה תעבוד בשבילו.

    1. אחד משני הרוכבים (לפחות השניים שאני מכיר), יחד עם מייקל וודס הקנדי, שהגיעו לענף לאחר הצטיינות בענף אחר.
      בעיניי זה כל כך יוצא דופן ומרשים.

  4. סטפן קונג כצפוי זוכה בקטע. פורט מגיע 14 ולוקח את המירוץ, שוב כצפוי. פוגלסאנג נותן נג"ש מצויין ועולה למקום השני על חשבון קינטאנה שיורד לשלישי.

    1. ולמי שתהה לגבי לאנדה – הוא נתן נג"ש מזעזע לחלוטין שהוציא אותו מהעשירייה המובילה. השיא היה כשפוגלסאנג שזינק שתי דקות אחריו תפס אותו.

  5. ואגב, מזוכי מירוצי הקטעים האחרונים נמצא את קביאטקובסקי (טירנו אדריאטיקו), ברנאל (קליפורניה), תומאס (דופינה) ופורט (סוויס) – כולם בעבר, בהווה ובעתיד דומסטיקים של פרום.

    1. מה אוהבי ארדואן בהרכב סתם מטיילים עדיף ישחקו אצל ארדואן. מה זה אתם נראים ככה מקביקו כמעט כל התקפה ליד השער

  6. וואלה מגיע למחיקו הומא'ז ממני מכל הלב, משהו שכתבתי לפני כמה שנים
    ————
    סאן מיגל זו לא רק בירה
    וסנטה אנה היא עיר ולא רק שם של גנרל
    לוס אלאמוס ואלבקרקי
    גם להם שמות אקזוטיים
    אבל אין כמו הדבר האמיתי באמת
    נסיעה במכונית עם גג נפתח לתחנת הגבול
    אי שם
    בטיחואנה
    החולצה הפרחונית מתנפנפת לה ברוח ,כמעט כמו הדגל שהונף בקרב אלאמו
    טור ארוך ארוך של מכוניות שממתינות בתור
    להיכנס למדינת הטקילה
    הרבה ברים ומועדונים מפוקפקים
    ילדות צעירות ש
    מציעות הצעות
    ורפש וזוהמה שיש בכל פינה

    צלמי רחוב מצחיקים
    רכובים על חמורים
    מנסים לגרד כמה מרשרשים
    איזה הבדל לעזעזל
    בין הנקיון בסאן דייגו והלכלוך פה
    אולי כבר כדאי
    לברוח לסאן קריסטובל
    או סתם לקוזומל או קנקון

    לפעמים זה סתם נחמד לרכוש איזו שבי ישנה מקרטעת ושחורה
    לזרוק ארגז של מילר מאחור
    לאסוף איזו נערה עם שמלה
    וסתם כך לברוח מההמולה
    לרדת לחוף המקסים
    לקושש זרדים
    להבעיר מדורה
    ואז אפשר להביט לגחלים
    אפשר גם להביט לשמיים
    בעצם אולי גם לנערה בעיניים
    אבל זה נראה לי קצת פתאטי
    להיות במקום כזה רומנטי עם נערה שהשכרת ליממה

    1. עם הטי שירט השחורה? הוא נראה כמו יכנעע? מה הוא משדר לשחקניו? היה צריך לבוא עם חליפה כמו המאמן המקסיקני…..

  7. הכל בשל לנקמה הגדולה בשמינית.
    אם זה מה שעשתה מקסיקו, ברזיל תחורר את גרמניה. תשמיד אותה.
    תראו הערב כמה ברזיל חזקה.
    גרמניה בכל מקרה נפלה בדיוק היכן שידענו: מרכז הגנה מחפיר, התקפה דלת מחץ.
    גרמניה לא תיקח את המונדיאל הזה. היה לנו די ממנה.

        1. נו, רשמת דוקטור?
          תן קצת כבוד למי שרואה את הקבוצות האלה.
          ברזיל גדולה על כל נבחרת בעולם במספר וחצי, וזה רק שלה לאבד.

          1. לא, ולא שאיכפת להפסיד בורגר. כי מונדיאל זה לא ליגה, זה שביר מאוד במשחקי ההכרעה.
            אבל היא הרבה יותר טובה מהאחרות. בטורניר בדרום אמריקה עם חתיכת קבוצות קשוחות, היא פירקה אותן, והיא משחקת מצוין.

  8. ניימר עושה מחווה לאלפריד פייטון וקובי פרץ. מה שפייטון הוריד הוא שלח לניימר וניימר שם את זה על הראש. זה למה הוא לא יקח גביע.

        1. אני שמתי 100 שח על ארגנטינה לפני פתיחת הטורניר. בהראקט דמתי גמר ארגנטינה ברזיל. אני נשאר עם זה. בבראקט שלי חצי גמר ארגנטינה גרמניה והשני ברזיל אורוגוואי. אני נשאר עם זה. כמובן שלא אתערב על זה או משהו כזה שמתי מספיק כסף.

    1. על הנייר כן, שחקן מעולה בכל עמדה, קישור חלומי עם שניים מברצלונה ואחד מריאל מדריד, ואינסוף אפשרויות התקפיות. רוברטו פירמינו בכלל על הספסל… ברזיל בליגה נפרדת מכל נבחרת אחרת.

  9. לרוע מזלה של ברזיל ניימאר כשיר למשחק. כשרון אדיר אבל חייב לגנוב את ההצגה בכל מחיר, היה ונשאר שכונה, כמו בברצלונה ובפריז. הייתי רוצה לראות במקומו את רוברטו פירמינו, אחרי עונה נהדרת בליברפול.

    1. לא קרוב לשם. אחרי מסי ורונלדו הולך לשלוט אמבפה. שחקן מדהים ווינר ברמח איבריו הילד. קוטיניו גם טוב מניימר. ניימר בלחץ טופ 10 לא בחנתי לעומק גם אם יבריע רביעייה עכשיו

        1. מה אתה מדבר אמבפמה מדהים הילד בן 18. בגיל 17 לקח פחים כמו מונאקו לחצי גמר אלופות. מהיר כמו שד טכני פיזי. יהיה השחקן הטוב בעולם אחרי שמסי ורונלדו יפרשו. הוא ווינר ותותח מנטלית. ממש לא קאקיימהקה

  10. אין משחקים קלים כמעט. רק בלגיה ירמסו את פנמה סטייל רוסיה סעודיה וזהו. גם אנגליה טוניסיה נראה משחק של 3 0 אבל בשאר המשחקים יקיזו כולם דם. הנבחרות הקטנות מוכנות טקטית מאד ופערי הרמות הצטמצמו וממשיכים להצטמצם בעולם.

  11. בקיצר מתוך 5 הפייבוריטיות לזכייה ברזיל גרמניה צרפת ספרד וארגנטינה רק אחת ניצחה וגם בקושי וגם מול הנבחרת הכי חלשה מיתר הנבחרות ששיחקו מול 4 האחרות. אין חיים קלים.

        1. לי יש טכניקת מילוי שונה משל רוב האנשים אני ממלא בדכ 5 או 6 משחקים שרובם קלים לניחוש ומשחק אחד מסוכן כביכול ואז לוקח נרבה כסף לעומת הסכומים שאני שם. אם ממש יש לי הרגשה טובה אני שם סינגל על משחק מסוכן בסכומים זעומים. הרוב ממלאים 3 משחקים ש2 מסוכנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט