אירועי דיומא – 10.06.2018: תיים-נדאל בגמר הרולאן גרוס

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – גמר

*המלצת צפייה* 16:00 דומיניק טיים(7)-רפאל נדאל(1) (יורוספורט). הגמר לו רבים חיכו עוד מלפני תחילת הטורניר בין השניים שסומנו כפיבוריטים. חצאי הגמר התנהלו באופן דומה. בהתחלה האנדרדוג הצליח להקשות על הפיבוריט, וככל שהמשחק התקדם ההבדל באיכות עשה את שלו. במקרה של טיים צ'קינאטו הקשה עליו במשך 2 מערכות ובמקרה של נדאל קצת נגמר לדלפו אחרי מערכה אחת, למרות שהוא לא היה רע, אבל הנקודות הקריטיות הלכו לרפא. שני המשחקים הסתיימו ב-0:3, אם משום מה זה לא היה ברור.

מה תיים צריך לעשות? ובכן, וכמה שזה נשמע מוזר, תיים צריך להאריך את הנקודות ככל האפשר ולא להתרגש גם אם יפסיד את השתיים הראשונות. כל עוד הם יגיעו לשם אחרי שעה וחצי יש לו סיכוי. בגילם, תיים כשיר יותר פיזית ובעל כושר גופני עדיף.

מה נדאל צריך לעשות? ובכן, מה שהשחקן הטוב בהיסטוריה על משטח ספציפי צריך לעשות על המשטח הזה הוא פשוט לשחק את הטניס שלו. זה לגמרי תלוי קודם כל ברפא מול כל אחד בהיסטוריה, אולי חוץ מנולה בשיאו.

זהו המפגש ה-10 בין השניים, כשכל המפגשים עד כה היו על חימר. המאזן הינוה 6:3 לספרדי., אבל 1:1 השנה ו-2:2 בארבעת המפגשים האחרונים. נזכיר כמובן שתיים היחיד לנצח את נדאל על חימר הן בשנת 2017 והן בשנת 2018.

ומה מבחינת תארים? אז לנדאל יש 78 כאלה, כולל 16 מייג'ורס, כולל 10 בטורניר זה ממש (4 יותר מהבא אחריו). השנה הוא כבר זכה ב-3 טורנירים. לתיים יש 10 זכיות בקריירה ו-2 השנה. זהו גמר הגראנד סלאם הראשון שלו (והשני בלבד של יליד שנות ה-90').

אז ה-17 של נדאל או הראשון של תיים? אני לא מעז לזלזל בלב של אלוף.

 

פורמולה 1 / דוד "פאקו" סעדה

גראנד פרי מונטריאול

המירוץ הקודם במונאקו התנהל יחסית על מי מנוחות, כאשר האוסטרלי דניאל ריקיארדו זוכה בו לפני פטל והמילטון, אותו הסדר בו זינקו המתחרים. המילטון ממשיך להוביל בדירוג הנהגים ב-14 נקודות לפני פטל. היום תהיה לפטל עוד הזדמנות לצמק את הפער מיריבו הבריטי, לאחר שהצליח להגיע ראשון במקצה הדירוג ויתייצב היום בפול פוזישן, בעוד שהמילטון יזנק רק רביעי. בוטאס ו-ורסטאפן יפרידו בין השניים בזינוק. שידור בספורט 5 לייב ב-21:00.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 7

קטע 6 היה קטע מרובה טיפוסים. בטיפוס האחרון, קבוצת הבריחה הגדולה הייתה קרובה להיתפס ע"י הפלוטון, אך אז, הספרדי פז'ו בילבאו פרץ קדימה מתוך קבוצת הבריחה, והצליח להחזיק מעמד עד הזכייה בקטע. ההישג של הספרדי מרשים למדי בהתחשב בעובדה שהוא אך סיים את הג'ירו בעשירייה הראשונה. גראן תומאס הראה שוב שהוא עדיף על כל מתחריו ב-GC, כשהתקפה שלו בסיום הביאה אותו למקום השני, שניות ספורות לפני דן מרטין, רומאן בארדה ואדם ייטס. הוא ממשיך להוביל במירוץ לפני ייטס (1:29+), בארדה (2:01+), מרטין (2:30+),  קארוזו (2:39+), בוכמן (3:10+), זכארין (3:29+), סולר (3:40+) להטור (3:49+) ורולאן (4:00+).

קטע 7 הוא הקטע הנועל של המירוץ. כשלושת קודמיו, מדובר בקטע הכולל כמה טיפוסים קשים. היום מדובר בארבע פסגות בדרגה 1, האחרונה בשיפולי המון בלאן הידוע. כפי שהמירוץ נראה עד כה, התחרות צפוייה להיות על המקום בפודיום מאחורי גראן תומאס. הבריטי מראה עדיפות בכל הפרמטרים על מתחריו במירוץ, לרבות בטיפוסים הקשים, וצריך לקרות משהו מאד לא צפוי היום בכדי שיסיים את המירוץ ללא חולצת המוביל. שידור ביורוספורט ב-14:30.

טור דה סוויס – קטע 2

קטע 1 של אתמול היה קטע הנג"ש הקבוצתי. כפי שהיה צפוי למדי, קבוצת BMC הראתה עליונות ברורה על שאר הקבוצות, כשגם בקטע קצר יחסית, היא הצליחה לפתוח פערים של 20 שניות ומעלה על כולן. השען השוויצרי סטפן קונג התכבד בחציית הקו ראשון, והוא ילבש היום את חולצת המוביל לשמחת הקהל המקומי. קבוצת סאנווב הגיעה שנייה לאחר 20 שניות, כשקוויק סטפ ובורה מגיעות 7 שניות אחר כך, ומוביסטאר עוד 6 שניות אחר כך.

קטע 2 הוא סוג של קריטריום בארבע סיבובים עם פסגה בדרגה 3 כל אחד. הקטע יתאים לספרינטרים והאול אראונדרים שצבאו על המירוץ, כסאגאן, גביריה, גרייפל, ואן אוורמארט, ז'ילבר, מתיוס וכל השאר. שידור בספורט 3 ב-16:45.

 

לפוסט הזה יש 39 תגובות

    1. אם התכוונת לקבוצות וורלד טור (הדרג העליון), אז התשובה היא לא – הן חייבות להיות בשניהם. זה כי שני המירוצים שייכים לסבב הוורלד טור, מה שמחייב את הקבוצות האלה להשתתף בהם.

  1. תודה רבה לכם על הסקירות.
    תים מצוין, אבל מתקשה מאוד להאמין שיקח היום יותר ממערכה. שניהם בעלי כושר גופני פנטסטי, כיאה לשחקני חימר מצוינים, אבל חושב שנכון להיום כושרו הגופני של נדאל, יחד עם יכולת הגלישה שלו לעבר החבטה על המשטח הזה, יכולתו לחבוט כדורים מאוד מסובבים וגבוהים וכמובן נסיונו הכל כך רב – יעניקו לו את התואר ה-11 בפאריז.
    כך או אחרת, יהיה מעניין מאוד.

  2. מערכה ראשונה, תים עם 45% סרב ראשון, חייב להרים את האחוזים משמעותית אם רוצה לשמור על ההגשות לאורך זמן.

  3. תים לא בעניינים, אי אפשר לתת לרפא כל כך רבה מתנות. חייב להוריד את כמות השגיאות הלא מחויבות דחוף.

  4. נראה ששוורצמן הקטן החרמן הקטן יהיה היחיד בטורניר שיוציא מנדאל מערכה. גם זה לא קרה בחלק מהזכיות שלו.

  5. נדאל מדהים. דווקא עכשיו שנראה פגיע עם מצב היד שלו, רואים כמה חכם הוא משחק, באופן שהוא מתמקם על המגרש, והתכנון חלוקת אנרגיות שלו

  6. יש רק 4 שחקנים בהיסטוריה שלקחו תארי גרנד סלאם יותר ממה שרפא לקח רולאן גארוס. הכי קרוב אליו זה פדרר עם 8 זכיות בווימבלדן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט