אירועי דיומא – 08.06.2018: נדאל-דלפו בחצי גמר הרולאן גרוס

 

טניס / מתן גילור

טורניר רולאן גרוס (2000) – חצי גמר

14:00 מרקו צ'קינאטו-דומיניק טיים(7) (יורוספורט). הסינדרלה הגדולה של הטורניר לא עוצרת. האיטלקי היחסית אלמוני שעד השנה כלל לא זכה בתואר נותן את טורניר חייו. בשלב רבע הגמר הוא גבר על לא אחר מאשר נולה – אחד מגדולי כל הזמנים. צ'קינאטו כבר עלה ל-0:2. אבל אז היה נדמה שנגמר לו הסוס ונולה שחט אותו במערכה השלישית. ברביעית הוא שוב חזר להציג טניס מצוין, ובשובר שוויון פשוט מרהיב הצליח לנצח 11:13 ולעלות לחצי הגמר. תיים מנגד הביא את ה-A גיים שלו ופשוט ריסק את זוורב במשחק חד צדדי 0:3. אם הוא ימשיך להציג את הרמה הזו הוא אשכרה יוכל לקרוא תיגר על זכייה בטורניר. המאזן בין השניים עומד על 1:1, אבל הם לא נפגשו כבר מספר שנים.

*המלצת צפייה* 16:30 רפאל נדאל(1)-חואן מרטין דל פוטרו(5) (יורוספורט). איזה מפגש נהדר בין שני טניסאים עצומים. בכושר הנוכחי ועל חימר אין בכלל ספק שנדאל הפיבוריט. וגם לנוכח העובדה שדלפו עבד אתמול קשה יותר. נדאל מגיע אחרי ניצחון על היהודי הטוב בעולם, הלוא הוא שוורצמן. שחוראיש ניצח את המערכה הראשונה (אחרי 1,099 ימים בהם רפא לא הפסיד מערכה בטורניר) והוביל שבירה בשניה. ואז, כמו שקרה לו כמה פעמיים בקריירה, האלים פשוט לא נתנו לנדאל להפסיד. גשם הפסיק את המשחק ואת המומנטום של הארגנטינאי. משם כבר היה רק שחקן אחד על המגרש – שחקן החימר הטוב בכל הזמנים. מנגד יתייצב דלפו שניצח במשחק מצוין את צ'יליץ'. דלפו ניצח את המערכה הראשונה בשו"ש. צ'ליץ' ניצח את השניה ונראה רענן יותר, אבל משם דלפו התאפס על עצמו ולא הביט אחור עד להבטחת המקום בחצי הגמר. המאזן בין השניים עומד על 5:9 לספרדי.

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

קריטריום הדופינה – קטע 5

קטע 4 של אתמול היה הראשון בסדרת קטעי הטיפוס של המירוץ. האיטלקי דריו קטאלדו היה בבריחה רוב הקטע, אך שברון הלב שלו הגיע כחצי ק"מ לסיום, על העלייה הקצרה והתלולה, כאשר קבוצת הפייבוריטים עקפה אותו בדרך לקו. מתוך החבורה, הרביעייה שכללה את ז'וליאן אלאפיליפ, רומאן בארדה, גראן תומאס ודן מרטין, פתחה פער על שאר המתמודדים, כשבסיום הקטע היה זה אלאפיליפ שחגג את הניצחון לפני מרטין ותומאס. הצרפתי מראה שוב ושוב שאין לו כרגע מתחרים בתוואי מהסוג הזה. המוביל מיכל קביאטקובסקי כצפוי לא החזיק עם שאר המטפסים ונפרד לשלום מהחולצה הצהובה, אך הוא עדיין בפודיום של המירוץ הנשלט בלעדית ע"י קבוצת סקיי, עם ג'אני מוסקון בראש, וגראן תומאס האוחז במקדמה יפה על שאר מתחריו ב-GC. תמונת ההובלה היא אם כן מוסקון בראש, ואחריו קביאטקובסקי ותומאס (6+), אלאפיליפ (48+), קארוזו (49+), יונגלס (1:05+), ייטס (1:11+), בנוט (1:13+), בארדה (1:41+) וסולר (1:48+).

קטע 5 של היום ממשיך את מגמת הטיפוס, כשהמוקד שלו יהיה הפסגה בדרגת HC בסיומו. אנו צפויים להמשיך ולראות את קבוצת סקיי מכתיבה את הקצב על מנת לשמור על תומאס, בעוד שנראה גם כמה מטפסים כבדים יותר כייטס, בארדה, סולר וניבאלי, שינסו לתקוף את הבריטי על מנת לצמצם את הפער הגדול שיש לו עליהם. שידור ביורוספורט 2 ב-16:15.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. תים הופך להיות השחקן השני בלבד, אחרי ראוניץ' בווימבלדון 2016, שנולד בשנות התשעים והגיע לגמר מייג'ור.
    ה-ATP מנסים מאוד (כמעט כתבתי 'מנסים מדי' ובצורה מלאכותית) לדחוף קדימה את השחקנים הצעירים, בעיקר ילידי המחצית השנייה של שנות ה-90. ישנו טורניר סוף שנה שמיועד לשמונת השחקנים הצעירים שמדורגים הכי גבוה בסבב. הגדילו לעשות מארגני אחד הטורנירים (שכחתי איזה) וקראו לאחד המגרשים בו ע"ש שחקני 'הדור הבא'.

    ברור כי בבוא היום הטבע יעשה את שלו, וכמה מן השחקנים האלה יתחילו גם לזכות בסלאמים. נכון להיום הדבר אינו קורה (אם נחזור עשור בדיוק לאחור, נמצא 6 ילידי שנות השמונים שזכו בסלאמים בתקופה המקבילה). ייתכן שיש כאן שילוב של סיבות רבות:
    1.הדומיננטיות של פדרר, נדאל, נובאק, מארי ובמידה מסוימת גם ווואוורינקה.
    2. גם השחקנים הבאים בדירוג אחרי הטניסאים שהוזכרו בסעיף הקודם טובים יותר משחקני הדור הצעיר (מדובר בעיקר בדל פוטרו, צ'יליץ', נישיקורי לפרקים ועד לאחרונה גם תומאס ברדיך).
    3. ייתכן שמסיבות מסוימות (אינני יכול להסביר מקצועית) השחקנים הצעירים פשוט אינם טובים דיו, נכון להיום לפחות, כדי ללכת עד הסוף במייג'ורס.

    1. אוסיף שיש גם ספורטאים שמבשילים ומגיעים לשיאם גם בגיל מבוגר יותר, ויכול להיות שזה יאפיין גם חלק מהשחקנים הצעירים של היום.

  2. דלפו נתן אחלה פייט במערכה השנייה.
    אמנם זו רק שבירה אחת, אבל נדאל נתן כמה נקודות יפות בזמנים קריטיים, וזה מרגיש שהלך הרוח הוא שהוא במומנטום מעולה ולא ניתן לגעת בו, בעוד דל פוטרו נראה קצת עייף ביחס אליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט