מעורב הופס ליום רביעי לפני המשחק / מנחם לס

 

1. המשחק שיקבע את עתיד הקאבס ועתידו של לברון ג'יימס

 

כמובן שהקאבס במצב גרוע של 2-0, אבל הרבה יותר רוכב על המשחק השלישי והרביעי בקוויקן לונס ארינה שבקליבלנד מסתם ריצה לאליפות (ולנו, באתר, אנחנו חייבים נצחון אחד לפחות של הקאבס כדי שעידן עופר שלנו יזכה לטיסת חייו לאוקלנד למשחק החמישי! עבורי זאת סיבה מספקת להתפלל לנצחון אחד לפחות של קליבלנד).

עבור הקאבס המשחק הלילה חשוב ביותר כי הם לא רק רוצים לחזור הנה – הווה אומר להישאר למשחק ששי – אלא הם גם רוצים שלברון יישאר.

בקליבלנד.

ואז ידאגו לשידרוג הקבוצה בצורה הטובה ביותר שהם מסוגלים.

לברון מת להיות האחד שיסרב להזמנתו של דונאלד טראמפ לבוא לחגוג אליפות בבית הלבן. הוא חייב להוביל את קבוצתו לשני ניצחונות בית, ואז – שוב – הכל ניפתח כי ב-2-2 נכנסים הפסיכולוגיה והטירוף המנטלי לניצחון, ואלה משתנים ששחקנים כג'יי אר (ולהבדיל אלף אלפי הבדלות מייקל ג'ורדן) חייבים עבור מטמורפוזה במשחקם. (refusing a trip to Donald Trump’s White House).

לברון כתב בטוויטר שלו:

We look forward to the challenge, (but) it’s a very tall task. A very tough challenge, going against this team. But we have an opportunity to seize the opportunity so I look forward to that."

אז הנה לברון במה שבכדורסל נחשב 'שנות הביניים' גיל 33, ובכושר הטוב ביותר שהיה בו אי פעם בכל הקריירה שלו, אבל הפעם הוא נראה כאי בודד מוקף אויבים הטובים מהרגטה שלו כמעט בכל היכולות, האפשרויות, והאמצעים.

זהו TALL ORDER אבל היו דברים מעולם.

אני באמת וממש לא מאחל פציעה לאף אחד, אבל הכל יכול לקרות. גולדן סטייט בעצמה נהנתה מזה, בדיוק כמו שהקאבס נהנתה מזה. פציעה אחת לסופר-סטאר והכל משתנה.

בכלל, מה שקרה כאן בכדורסל הוא שאחרי שנים של עניין אבל לא טירוף בפלייאוף של ה-NBA, הפעם משום מה זה הפך ל-IN לא נורמלי. אפילו כאן בדרום קרולינה שבה קיים רק ספורט אחד ושמו פוטבול, הפלייאוף הזה כובש כל חלקה טובה. מסעדות ופאבים פותחים הערב "פלייאוף פרטי'ס" ולראשונה בזיכרון הפלייאוף הוא בראש הכותרות.

כמובן שהעובדה שסטפן קרי גדל, גר, ושיחק שעתיים מכאן (בקולג' של דוידסון, שם אני נותן הרצאה מחר בערב ונשאר בחווה של הבן החורג שלי – בנה של גייל ומשפחתו – לכל הוויקאנד) עוזרת מעט לטירוף הכללי. אבל כיף לי שהכדורסל סוף-סוף תופס כאן תאוצה (שלא לדבר על הכדורגל שהליגה כאן פורחת ומפוצצת).

"אנחנו כולנו מחכים בציפייה ואנרגיה מחודשת לאתגר הגדול" – לברון ג'יימס 

לברון הוא אוצר מקומי בקליבלנד. בכל אולם אחר בארה"ב הוא יהיה שחקן מזדקן בן 34 הנמצא בירידה. כאן הוא יישאר הגואל והמושיע, ולא משנה כמה יתבגר וכמה תרד רמתו כשחקן. אני מקווה שהעובדות האלה ידועות לו, והן חייבות להיות ידועות כשדמותו מזדקרת מכל מגדל וכל עמוד חשמל בעיר.

מה יהיה לו בפילדלפיה? נניח שישיג אליפות בגיל 35 או גיל 36, מה בדיוק זה יוסיף לו ולמורשת שלו (ובמיוחד אם יהפוך לשחקן ספסל) ?

בלייקרס זה הכל הרי PHONY. אז הוא יהיה שם כשחקן ספסל עוד 3-4 שנים כשהם ייקחו אליפות, אז מה? אז איזה כוכבת קולנוע תיתן לו נשיקה על המצח? אותו דבר יוסטון. מה הכיף הגדול לגור בעיר שבקיץ אתה מת שם מחום עם רטיבות של 100%? ואז כריס פול או ג'יימס הארדן נפצעים, והכל הלך פייפן.

אני מקווה ששני ניצחונות יחברו אותו נפשית חזרה למקום אליו הוא שייך.

רק לברון יודע מה הוא יחליט כשתקופת הפרי אג'נסי תתחיל ב-1 ליולי (when free agency hits July 1). אני כל כך מקווה שהקאבס תמצא דרך לנצח את השניים הבאים, ואז להפוך את הקערה על פיה.

אפילו אם הקאבס בסוף תפסיד 3-4, אני לא מאמין שללברון יהיה את הלב לעזוב.

*

 

לברון הוא אדם מלא כבוד וגאווה עצמית. כמה אתם חושבים הוא ייהנה מעוד אליפות כשהוא הופך לשחקן שולי?

אין שאלה שזה יקרה. זה יקרה פתאום ואני מקווה שישנם מספיק פיזיולוגים שמזהירים אותו מפני זה. אם זה קרה למייקל, זה יקרה לכל בן תמותה רגיל!

מעולם לא היו שני משחקים שכל כך הרבה רכב עליהם. גם גורלו של השחקן הטוב בעולם, וגם גורלה של קבוצה – שהעיר כולה תלויה מאד בהצלחתה!

יאללה. אני מוכן למשחק.

2. ההרגשה שלי היא שבריאן קולאנג'לו נשאר

הידיעה שבריאן קולאנג'לו פוטר עלולה להגיע עוד לפני שפרסום המאמן יגיע אליכם, תוך 4 או 5 מאיות השנייה.

אני מחכה להודעה על כך כל רגע.

אבל עם כל רגע שעובר אני מרגיש יותר ויותר שהוא נשאר.

אז הוא בילף? אז הוא שיקר?

והנשיא לא מבלף ומשקר?

הנשיא אפילו לא נפגש עם מנצחי הסופרבול. אבל הוא עומד להיפגש עם נשיא צפון קוריאה, ותוך 3-4 פגישות נוספות צפון קוריאה תגיע לסידור בו יפורק נישקה הגרעיני. טראמפ גם העמיד את סין על ברכיה כשהחליט שהגיע הזמן ששאר מדינות העולם יפסיקו לנצל את המדינה האדירה בעולם בסחר חופשי אלינו, אבל מיסים גבוהים לשם. הסינים והאירופאים בוכים על המכבים החדשים שקבע טראמפ ומאיימים ברבנג', אבל הבנזונה לא ייסוג מילימטר עד שיקרה איזה שהוא שיווי משקל בייבוא וייצוא של כל מדינה שעושה עסקים עם ארה"ב. הוא גם יקיים – מקיים – את הבטחתו שהוא מקים חומה בין ארה"ב למכסיקו שהמכסיקנים ישלמו עליה. הם אומרים לו לקפוץ. אז הוא התחיל בבניית החומה בעצמו שאני משלם עבורה, וכבר ישנם איזה 1,000 ק"מ חסומים.

מה קרה? לאף מדינה אסור להיכנס ללא ויזה ורק לארה"ב מותר?

אז בריאן קולאנג'לו מזכיר את טראמפ בהרבה דברים: ממזר, שקרן, ורמאי בדברים הקטנים, אבל עושה ומקיים בדברים הגדולים, או במילים אחרות,  כשמגיע הזמן ל-"SHOW ME THE MONEY", יש לו מה להראות: אחת הקבוצות הצעירות עם הפוטנציאל הגדול ביותר במזרח. העובדה שהכל תוכנן ע"י סם הינקי לא מעניינת אף אחד. כפי שאמרנו – SHOW ME THE MONEY!

טראמפ מתחיל לעשות זאת כאן (ואחת הזוכות הגדולות היא ישראל כי גם ההסכם האירני יעבור עתה מהפך, והבירה שלנו ירושלים מוכרת עתה ע"י ארה"ב ולאט-לאט שאר המדינות המערביות). עם כל הדרק הסובב אותו אני מרגיש ממש איך הדעה של הסובבים אותי (היהודים מבית הכנסת, והיהודים אמש מחב"ד – דמוקרטים ברובם הגדול) משתנה לאט לאט.

אותו דבר קורה למנכ"ל ונשיא הסיקסרס. עתה כשהמאמן הוא ברט בראון ועוזרו מונטה ויליאמס ייתכן שבעלי הקבוצה מאמינים שעם השלושה, עונת הפרי אג'נסי תעבור כראוי.  בעלי הקבוצה וכל ה-ADVISERS שלהם לא נפגשים 4 שעות ביום שלישי ולא מצהירים דבר בקשר לפיטורי קולאנג'לו ושכירת סם הינקי (הוא הודיע הרי שהוא לא מעוניין לעזוב את סטנפורד) או דייויד גריפין בתום הפגישה… (http://Sixers ownership met Tuesday night to discuss and quite possibly decide the fate of embattled executive Bryan Colangelo).

לך תדע. המחכים הם לראות מה קורה עם לברון במקרה והקאבס מפסידים? האם ג'ואל אמביד ובן סימונס הוזמנו להביע דעתם?

מצד שני תנו לי סיבה אחת למה להשאיר את קולאנג'לו? מה בדיוק הוא עשה לסיקסרס?

חייתי מספיק להאמין שככל שמחכים יותר – יותר לא מחליטים על מאומה, ואם כך אז קולאנג'לו נשאר.

3. מה על הלייקרס לעשות אם לברון ופול ג'ורג' נשארים במקומם?

לא שאני חושב על הלייקרס יומם ולילה, אבל אתמול כשפגשתי את "החבר שלי הרב קסלמן מחב"ד אוהד לייקרס דפוק" דיברתי איתו קצת על הלייקרס במשרדו לפני ששאר הפטרונים הגיעו לשיעור שלו על מהות "והגית בו יומם ולילה".

שאלתי את "החבר שלי הרב קסלמן מחב"ד אוהד לייקרס דפוק" מה יקרה אם לברון ופול מחליטים שהלייקרס קטנה עליהם. אז "החבר שלי הרב קסלמן מחב"ד אוהד לייקרס דפוק" אמר לי שיש תוכנית B ואין מה לדאוג. אלוהים שבשמיים הוא הרי אוהד שלהם והוא לא ייתן להם סתם ליפול. "הכל מסודר, דוק", הוא אומר לי. "הכל מסודר מלבד שאלה אחת שנשארה לא פתורה עדיין, והיא אם ג'וליוס רנדל נשאר איתנו בקבוצה המבוססת על צעירים או לא. מג'יק עדיין לא החליט כי הוא רוצה לדעת איזה 'חופשיים' הוא יכול להביא".

אז הרב החבר שלי ממשיך: "בהנחה שלברון ופול לא מגיעים – וזו יכולה להיות 'אבידה שיצאה בשכרה', הלייקרס פועלים עם מבט ל-2019 שם הם רוצים להיות יושבים טוב-טוב בתוך סף המשכורות עם כסף לבזבז. את השגירות שעשינו עם מוזגוב ודנג ב-2016 לא נעשה יותר. 'החלונות הגבוהים' כפי שאתה קורא להם מתכננים איזו שהיא סכימה שתוציא את לואל דנג מהקבוצה עם פיזור החוב לכמה שנים, וישנן עוד כמה אפשרויות. אז עכשיו המטרה הראשונה ל-2019 היא קאווי לינארד. אחריו יהיו עוד כמה חופשיים – קליי ת'ומפסון, ג'ימי באטלר, וקמבה וולקר. אפילו קיירי אירוינג הביע התעניינות וגם הוא יהיה חופשי. כל הנ"ל UNRESTRICTED בקיץ הבא. ואל תשכח שלינארד, תומפסון, וקווין לאב – היי. כמעט שכחתי, גם לאב יהיה שחקן חופשי ב-2019 – נולדו כולם באותו בית חולים באל.איי. מה יעשו העונה אתה שואל? למה לא להחתים שחקנים לעונה אחת כפי שעשינו עם ברוק לופז וקנטביוס קלדוול פופ? הווה אומר להשתמש העונה בשחקנים הצעירים לעוד שנת תרגול ואימונים לפני שמביאים את התותחים הכבדים ב-2019. אתה רוצה לדעת את האמת, דוק? הלוואי שהלייקרס לא יעשו דיל הקיץ עם לברון וג'ורג'. תכנית B נראית מבטיחה ".

ואז הוא מסתכל על השעון. "אוי, איחרנו לשיעור על 'והגית בו'…צריכים למהר להיכנס לכיתה.

4. ועכשיו לבדיחה הכי גדולה: ממש עתה נודע שלברון ייפגש עם הנהלת הווריורס מיד בסיום הפלייאוף

*

בתכנית "FIRST TAKE" סטיבן סמית הודיע שכבר סוכם בין הווריורס ולברון להיפגש הקיץ ולדסקס את "האפשרות שלברון יהפוך לשחקן הווריורס" (אני משער שאחרי – או למקרה – שקליי עוזב)

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. שום דבר לא סוכם בין הווריורס ללברון כי זה יהיה איך אומרים – טמפרינג. חוץ מזה להתייחס לדברים שסטיבן איי סמית אומר כחדשות זה באמת ההגדרה של פייק ניוז.

  2. לברון לווריורז?
    פייק ניוז 🙂 סוף סוף יש לי הזדמנות להשתמש בביטוי.
    אבל אם להיות רציניים, הכל אפשרי.

  3. אם לברון לוקח משחק אחד או יותר וממשיך להראות כמו ב2 משחקים הראשונים (בעיקר הראשון) אז הוא צריך לקחת FMVP גם אם וכאשר ג"ס לוקחים אליפות. זה נאמר מפי בן אדם שסולד ממנו מאז 2010.

  4. מעורב עשיר מנחם תודה.רק קצת הפריע לי שכתבת שצפון קוריאה תתפרק מנשקה הגרעיני,הרי ברור שזה לא יקרה.היינו כבר בסרט הזה וזה תמיד נגמר יותר גרוע.
    לגבי לברון אני הולך על פילי בכל הכוח,לא לייקרס ולא יוסטון ובטח שלא ישאר בקליבלנד.

  5. אני מקווה מאוד שקליי ישאר באוקלנד

    למרות שאני מאמין שיש לו הכל כדי להוביל קבוצה
    אבל שום מקום לא יתאים לו כמו אוקלנד

  6. לדעתי קליבלנד מתאימה ללברון בלי קשר לתוצאת הסדרה. בקיץ הם ייתחזקו בבחירה מס' 8 (לפי כמה מוקים זה יהיה טריי יאנג), סביר להניח שגם ידוגו משהו בפרי אייג'נסי.
    לא רואה אותו הולך לפילדלפיה, כבר עכשיו מקרל פלוץ לא שותף בפלייאוף בגלל תכונות זהות לבן סימונס – צריך את הכדור ביד וחסר קליעה. ואם יגיע לברון – הוא גם צריך את הכדור ביד.
    אפשרות נוספת לשיפור מצבו – סיין-אנד-טרייד עם בוסטון תמורת קיירי.

  7. נפלא מנחם, תודה. אני אשמח טם קליבלנד ינצחו אבל התחושה שלי היא שזה יגמר בסוויפ. גולדן סטייט תרצה להוכיח שאין לה מחסום מנטלי כמו בשנה שעברה שהפסידה את המשחק הרביעי וינסו לנצח בארבעה משחקים.
    לגבי לברון וגולדן סטייט, סטיבן א׳ משנה את דעתו בכל חצי שנייה וכמה שאני נהנה לצפות בו, אני לא מאמין ליותר מדי דברים שהוא אומר.
    אני באמת חושב שלברון לא מתעסק בזה עכשיו ורוצה לנצח כמה שאפשר בסדרה הזו ולאחר מכן הוא יתפנה לקבל החלטה.

  8. אותו A סמית' שכתב שלברון לא רוצה לעבור את בוסטון בשביל להימנע מלפגוש את גולדן סטייט.

    צריך להבין ש-ESPN ממזמן הפכו לצהובון,
    ושמדור הסנסציות הצהובות ביותר, הוא בניהולו של אותו סמית'.

  9. אם הייתי צריך לכמת את הסיכוי שלברון נשאר בקליבלנד,
    הניחוש שלי הוא קרוב מאוד ל-0%.

    אני לא חושב שגילברט בכלל רוצה את לברון בקליבלנד בעונה הבאה.
    היות והקאבס לא יהיו חזקים יותר ממה שהם כיום,
    הפועל היוצא למצב בו לברון נשאר הוא שגילברט ישלם סכומים פסיכיים במס מותרות (בגלל שהקאבס הם repeat offenders, על כל דולר חריגה, הם ישלמו המון. כמה המון? יותר מ-40 מיליון רק על מס מותרות),
    כאשר מבחינת כישרון, הקאבס יהיו מאחורי הסלטיקס והסיקסרס ברשימת המעומדות לזכייה בגמר המזרח.

    אני חושב שהפעם, להבדיל מהפעם שעברה, זו תהיה פרידה "ידידותית", מהסוג של "איחלנו לחייל בהצלחה בהמשך דרכו…"

      1. צחוקים בצד,
        ההימור האמתי שלי בכל הנוגע לקאבס –
        בשנה הבאה לאב ישחק במדי הסאנס.

        לאב תמורת חוזים נגמרים והבחירה ה-16 (אולי גם הבחירה של מילווקי).
        אין ללאב באמת שוק לטרייד טוב יותר עבור הקאב,
        והדרך היחידה של הסאנס להביא שחקן מנוסה ששווה משהו היא להמר על שחקן טוב מקבוצה מתפרקת.

  10. תודה מנחם
    לא חושב שלברון כתב את זה בטוויטר, הוא מתנזר בזמן הזה של השנה. הציטוט הוא אכן שלו, אבל היה חלק מתשובה שלו לאחת השאלות הראשונות אתמול.

  11. Joey,
    You killed the one son who could find a place in his big heart for loving a monster like yourself, and you left alive the other son, who dedicates his tiny brain for outsmarting your dumbass.
    you dumbass.

    P.S.
    Hunter's not only after his "brother's-toy", he is also after his daddy's prostitute… if you don't believe me (and I know you don't believe HIM), just ask Meghan.

  12. דוקטור מנחם היקר!

    ממרום מעמדך הגבוה והנכבד הייתי מצפה לקצת יותר כבוד לרב.
    זה ממש גובל בהתרסה לקרוא למישהו "הרב" "וחברי" ואז "דפוק"
    אני מקווה מאוד שלכבוד התורה שהרב הזה מייצג תוותר על השמות גנאי.

    בכל אופן תודה רבה על הטור הנפלא! 😘😘

  13. טראמפ הוא שקרן פתולוגי, ואני לא מאמין למילה אחת ממה שהוא אומר. רוב הזמן הוא גם שוכח את מה שהוא אמר ואז הוא יכול להגיד את ההיפך בלי להרגיש שהוא מרמה מישהו.
    מקסיקו לא תשלם על החומה.
    סין לא ירדה על הברכיים, אלא להיפך – לא ויתרה על כלום, ממשיכה להשתלט על ים סין הדרומי, והאיום הנגדי שלה במלחמת סחר גרם לטראמפ לחזור בו ולהתרפס מול החברה הסינית הראשונה שבאה לעשות עסקים מאז.
    וצפון קוריאה תתפרק מנשק גרעיני ביום שאסד יזכה בפרס נובל לשלום.
    לענייני כדורסל – לא חושב שיש ללברון סיכוי יותר טוב לאליפות מקליבלנד, הוא רק צריך להצליח להביא עוד כוכב לקליבלנד ולהשלים עם זה שהוא מעביר אליו את המפתחות לפחות ברוב העונה. וחוץ מזה הוא צריך מאמן אמיתי (אלא אם כן לו יפתיע אותנו היום וקליבלנד תצליח לשחק עם הגנה מתואמת, מה שלא קרה כמעט כל העונה…)

    1. אחרי שאובמה זכה בפרס נובל לשלום. לא אפול מהכיסא אם אסאד יהיה הבא בתור…
      וגם אם טראמפ הוא לא כוס התה שלך . ישנו דבר שלא תוכל לקחת ממנו. האיש חותר כל הזמן לקיים את הבטחות הבחירות שלו
      אם נאהב אותם ואם לאו.
      ואת רובן גם אני לא…

  14. תקשיב לי טוב מנחם!!!
    עוד לא קראתי את הכתבה, ואני כבר יכול להודות לך שאתה מכין הכל בהשקעה מרובה, באהבה ובקפידה. הגעתי לאתר הזה לא מזמן ואין לי מילים. מספק את הסחורה בלשון המעטה.
    כמובן שאשאר ער ואהיה בבלוג החי

    לא מאמין שקראתי כתבות בוואלה ספורט כל הזמן הזה. פשוט לא מאמין.

    1. ברוך הבא
      אפשר לומר שגילית את האור
      אבל כמו בכל דבר טוב . גם כאן בקרוב תגלה את הנקודות השחורות . (קטנות לאין שיעור)
      להתראות בתגובות ובבלוגים החיים .

  15. תודה דוק,מעורב ירושלמי כדת וכדין
    לברונית עוזב 100% ,לאן? לא מעניין,אמן הביתה.
    בשביל עופר, אני מאחל ניצחון אחד ללברונית.
    אחלה תמונה של לברונית בחולצה האדומה,מחבל סטנדרטי,

  16. תודה מנחם על המעורב המצויין ! לדעתי לברון עוזב בסוף העונה את קליבלנד . לגבי הלייקרס יש להם שלד מצויין של שחקנים צעירים שצירוף של שני כוכבים יהפוך אותם למועמדים לאליפות

  17. טי אפשר לשער מתי תתחיל ירידה בכשרו של לברון, אבל כרגע הוא בשיא, ויש לו שם עוד שנתיים לפחות, לא רואה שום סיבה שלא. כך שהתיאור שלך עליו ככוכב משנה מזדקן לא מחובר כרגע לשום מציאות.

    1. 1000+
      במקום להזדקן הוא רק שיפר את הקליעה שלו מבחוץ ובחדירה עדיין אי אפשר לעצור אותו. אינטיליגנציית משחק זה בטח לא משהו שהוא הולך לאבד עם השנים.

  18. מעורב מצויין מנחם
    לברון ללוחמים זה אחד הטובים ששמעתי.
    זה מה שקורה כששחקנים מפסיקים להיות סחורה של הקבוצות ומתחילים להביע דעה אישית 🙂

  19. באמת משחק עם משקל כבד הלילה
    וגם לרביעי במקרה של גב לקיר או במומנטום להשוות את הסדרה
    ישפיע על עתידו של לברון ועל פני הליגה

    אם לברון בגולדן סטייט… שיא השיאים שלא יאמנו אבר

    מנחם אתה גדול! חולה עליך דוק!

  20. תודה, מנחם, שאתה הוגה בespn insider יומם ולילה ובעוד אתרים להעשיר אותנו. יש לי תחושה שיהיה 3-0 ללוחמים. לזה שאני כותב אחרי המשחק אין משמעות, כי כבר אמרתי לפני שהסדרה התחילה שלא ייאמן שנישארו רק 4 משחקים. לברון ייתן עוד משחק חייו אבל כנראה שגם זה לא יעזור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט