מר נקודה למשחק – סיכום קצר של הגמר (2018) – משחק 2 / ינון יבור

לפעמים, קורה בדיוק מה שאתה מצפה שיקרה.

לפעמים, הופעה בלתי הגיונית בטיבה של שחקן כלשהו פשוט לא חוזרת על עצמה משחק אחרי משחק.

לפעמים, בעיות שהיו ברורות כשמש במשחק הקודם מקבלות תשומת לב ומתוקנות (ריבאונד הגנה, משחק מסירות במקום בידודים).

לפעמים, תצוגות נפל של קלעי אדיר מפנות את מקומן ליעילות התקפית קלינית במשחק הבא.

לפעמים, מה שחשבת מראש ש"צריך לקרות" אכן קורה – ואז התחושה היא שדברים חזרו על מקומם בשלום. שיש סדר בעולם. שקבוצה של 73 נצחונות פלוס הסקורר הטוב בעולם לא מפסידה להרכב טלאים שהשתחל למקום הרביעי (!!) בקונפרנס הפחות איכותי מבין השניים. שהמנטרה הקבועה שאנחנו ממלמלים, לפיה שחקן אחד לא יכול לנצח קבוצה שלמה, מקבלת חיזוק נוסף.

קבוצה נגד יחיד

המשחק הזה התנהל לפי כל הכללים הידועים והלא כתובים: קליבלנד תבוא להראות שהיא לא נשברה ממשחק 1, יהיה לנו משחק צמוד יחסית עד הרבע השלישי בואכה תחילת הרביעי, ואז תגיע הריצה האחרונה שממנה לקליבלנד כבר לא יהיה כוח לחזור. כולם, כולל כולם, עקבו אחר התסריט, ואפילו נתנו לנו "בונוס" בדמות הגיבור הטוב והאמיץ שמנצח ומושיע את ה"טובים" ומובילם בבטחה לשערי היתרון הבלתי מחיק 0:2. מה הבעיה היחידה בזה: זה יותר מדי מ-ש-ע-מ-ם!! צפייה במשחק הזכירה לי משחקים רנדומליים בליגת העל של ילדותי, עת מכבי תל אביב הייתה מגיעה לטיול השבועי שלה מול אחת הקבוצות הקטנות, החמושות באיזה מילטון ואגנר, דיוויד אנקראם או טוני דאוסן. מדי פעם הכישרון התורן היה מקשה עליה בערך 30 דקות, ואז המכבש הצהוב-כחול היה ממשיך בשלו עד לניצחון הצפוי, וכניסה לנוהל קרב לקראת המשחק "האמיתי" ביום חמישי. הבעיה היא שכאן זהו הגמר, זהו ה"יום חמישי" של קבוצת העל – והוא נראה כמו משחק מכור מראש.

אז מה צריך לקרות כדי שזה לא יימשך? קודם כל, קליבלנד צריכה להאמין. כרגע נראה שהם כבויים, ונכנסים למוד של "הפסד בכבוד" תוך הסתפקות במדליית הכסף המכובדת. הדרך של לברון להעיר את החבר'ה שלו צריכה להגיע דרך האגו, דרך הכעס, דרך העלבון. לפני שלוש שנים בלאט הצליח להכניס סוג של slum-dog mentality לקבוצה הזו, ששרטה ונשכה כל מה שזז. כרגע הם נותנים לדריימונד גרין to bully them, ועומדים בצד ומתלוננים. כי למרות כל היופי וה- finesse של הווריורס, הם עדיין הקבוצה הקשוחה והפיזית יותר כרגע על המגרש. הם עדיין אלו שדוחפים, שמעיפים, שאגרסיביים יותר. ואתם יודעים מה המדד הכי טוב ומובהק לזה, התלונות על השיפוט שמגיעות בעיקר מכיוון קליבלנד. אז המטרה כאן, וזה בניגוד גמור ל"אני מאמין" של לברון (ולכן זה יהיה קשה לביצוע), היא לנצח לאו דווקא בכדורסל, אלא בכדורסל אגרסיבי, כמו שכל קבוצה מעוטת כישרון מנסה לעשות (ע"ע הדטרויטים למיניהם). המטרה כאן היא לעלות ובפוזשן הראשון לתת חסימה שתפיל את המגן לרצפה, ואז לעבור מעליו בזלזול סטייל אייברסון מעל המאמן הנוכחי. המטרה כאן היא לטעת פחד בלב היריב, לגרום לו להבין שחדירות נגמרות בקיר בטון (מה הטלפון של קוז'יקרו באמת?), שאין דבר כזה סל ופאול – יש רק פאול, ובהצלחה מהעונשין (למרות שהם טובים משם). קנדריק פרקינס קצת התחיל עם זה, אבל הוא לא משחק כמעט. אולי שווה לנסות אותו קצת, כי כל שאר הקאבס נראים "ילדים טובים אקרון", ולא נראה שבקטע שלהם להתלכלך קצת. לקבוצת היילייטס כמו הווריורס זה יכול לעשות משהו ולערער את הביטחון. זה יכול לגרום להם להתקפל ולהשתבלל. אולי. זה בכל מקרה שווה ניסוי, כי בכדורסל רגיל יש לקאבס יותר מדי בעיות, שמיכה קצרה מדי, ושעון חול שהולך ואוזל. 

יצא מאיזור הנוחות שלו בכדי לקנות לקאבס סיכוי מול הווריירס? לברון

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. עצרת צעד אחד לפני איחול פציעות לג"ס. אגב, ג'יי אר כבר עשה את זה במשחק הראשון , גם אם בגמלוניות לא מכוונת.
    במקום להפיל מגינים לרצפה, אולי כדאי שקליבלנד תעלה את רמת הכדורסל ?

    1. +100 חצי ראשון פשוט כתוב נכון ויפה
      חצי שני בושה (בושידו זה לא כדורסל)
      מאחר ואין לקליבלנד לאן להעלות את רמת הכדורסל עדיף שתצפה למשחק כמו הראשון ותנסה לנצח אותו לשם שינוי

      1. נקודה למחשבה לקאבס בשביל שהיא "תעלה את רמת הכדורסל"-
        לנסות להביא את הכוכב של הקבוצה היריבה בגמר הקונפרנס. טייטום? בראון? נההה.. זה לא יעלה על הדעת.

    2. אשברי – לשיטתך – עצרתי בזמן.
      אין צורך לראות צל הרים כהרים. זה הנשק של כל קבוצה מעוטת יכולת – לחפות על כך בלחימה ואגרסיביות. אני לא רואה אנשים שמבקרים את גלבוע גליל על צורת המשחק שלהם.

  2. רק מציין (לא יודע אם בכוונה או לא) שדיוויד אנקראם היה אחד מ"גיבורי" עונת הדובדבנים ומהצד של גולדן סטייט דווקא.

    1. רק רוצה לציין שלא כדאי שניסחף עם השוואות השטוטיות של הייטרים(אפילו בהתבדחות) בין מכבי לווריירס, אין באמת הקבלה בין השתיים.

      1. יש לא מעט קווים מקבילים בין השתיים.
        מקווה לא להיסחף.
        בכלל – אנשים מציעים לי כל מיני דברים בהקשרים שלא אמרתי ("עצרת רגע לפני…", "לא כדאי להיסחף ל…").

        אז תודה לכולם על הדאגה. אני מסתדר.

        1. מכבי ועוד איך מכבי, השוואה במקום ואפילו עשית הנחה

          כשהבוטים של גולדן סטייט נזעקים להגיב, סימן שנגעת להם במקום רגיש

          אפילו הפליאוף בליגת הפח של ישראל מעניין פי 700 מהפינאלס בשנתיים האחרונות

          לכן גם אפשר לשאוב תקווה מישראל. החרא הזה יסתיים לא עוד הרבה זמן

  3. וואלה, למיטב זיכרוני, דקה בתוך הרבע האחרון, ההפרש היה 7 נק' בלבד, אחרי שהקאבס ניצחו "ברבע של גולדן סטייט".

    מה שהקאבס צריכים זה ריכוז בכל 48 הדקות,
    ולהתחיל לקלוע.
    30% מהשלוש, יש להם השנה בפלייאוף במשחקי חוץ.
    37% מהשלוש במשחקי הבית.

    יקלעו במשחק הקרוב באחוזי "הבית" שלהם,
    ולא יאבדו פוזשנים מיותרים בגלל חוסר ריכוז –
    אז יש להם סיכוי.
    האגרסיביות?
    זו יכולה להיות חרב פיפיות.
    (כמובן שלילה בו גולדן סטייט מפציצים, ויש להם אחד כזה כל כמה משחקים, הופך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית)

    תודה, ינון.

  4. צודק. לא צריך לפצוע אבל חייבים אגרסיביות כמו זו שהיתה להם ב-2015. אל תשכחו שאז (בלי קיירי ולאב) היה להם סגל הרבה פחות מוכשר מעכשיו, עם דלי כרכז כמעט יחיד ולמעשה עם רוטציה קצרה של שחקנים מוגבלים ומאחוריהם שחקנים זקנים/צעירים/מוגבלים מדי שכל דקה שלהם על הפרקט אמרה עוד 10 הפרש לווריירס. ואז הם הצליחו להוביל בסדרה, בעיקר בזכות הגנה אדירה ומחוייבת עם הרבה אגרסיביות ומעט טעויות

  5. אחלה ינון, תודה רבה
    אני לוקח מפה שתי שורות שצריכות לגרום לכל מי שמתנגד לווריירס רק בגלל שהם טובים מדי, או פוגעים בתחרות: 'שקבוצה של 73 נצחונות פלוס הסקורר הטוב בעולם לא מפסידה להרכב טלאים שהשתחל למקום הרביעי (!!) בקונפרנס הפחות איכותי מבין השניים'.
    Is this your God? זו הקבוצה שאתם מעדיפים כפניה של הליגה?

  6. אגרסיביות ומשחק איטי. להתאבד על הריבאונד ולקוות ליום חלש של שני כוכבים לפחות מג"ס.

  7. כתיבה יפה…
    מיותר דרך אגב. הדבר היעיל עבור הקאבס זה להתחיל לתכנן את העונה הבאה. כי כדי שהקאבס ינצחו הם צריכים שילוב של משחק הרואי של לברון של סדר גודל של 51 נקודות פלוס ש KD יופיע בחצי קלאץ' פלוס התעלות של ג'ף גרין ואחרי שכל זה יקרה הם צריכים שגם JR ידע את התוצאה (וזו כבר- לפחות לדעתי- בקשה מוגזמת).
    לא יקרה בקיצור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט