הטור של מל ליום שני: ההבדל בין מייקל ללברון הוא שמייקל היה מנצח היום (וגם ביום חמישי)

 

המשחק הראשון של לברון היה אחד הטובים שנראו אי פעם בפלייאוף.

אבל היתה בעייה אחת גדולה עם משחק 50 הנקודות שלו: קבוצתו של לברון הפסידה.

אני זוכר את משחקי הפלייאוף של מייקל כאילו היו אתמול: כשהיה צריך הוא היה מנצח לבדו…

לברון הכתיר את משחקי הפלייאוף הללו כ-"FEEL-OUT, FEEL GOOD GAMES". לא משנה כיצד הוא מכנה אותם,  אלה משחקים שעליו לנצח. עד עתה היו לו כמה משחקים נהדרים שהוא ניצח וכמה משחקים נהדרים שהוא הפסיד, אבל הוא היה בגמר הזה 8 פעמים וניצח רק ב-3 גמרים.

לא אכפת לי איזה קלעי מהקרקס היה הערב סטף קרי. מייקל היה דואג לנצח. במקרה הכי גרוע הוא היה לוקח את קרי ומשתק אותו. הוא שיתק שחקנים גדולים ממנו כמו מג'יק ולארי בירד, והוא היה משתק את קרי.

לדבר שהיה למייקל (וגם לקובי) – וללברון אין במידה שהיתה להם – זה KILLER'S INSTINCT.

הערב, לברון לא נראה לי מהרגע הראשון כאילו הוא בא לנצח ויהי מה. הוא מסר יותר מדי מסירות, וחברי קבוצתו החמיצו יותר מדי שלשות חופשיות לחלוטין (ולקייל קורבר לא עשו אפילו תרגיל אחד – תרגיל אחד! – לנסות להשאירו חופשי לשלשה. הרי רק בשביל זה הוא הובא. הוא לא אתלטי מספיק ליצור את קליעתו הוא. אז קליבלנד קאבס הזו לא יכולה לארגן תרגיל אחד בו הוא יהיה חופשי לזרוק?), ולברון שכח שלאחרונה הוא קבר שלשות בחסד ממש.

בלילה כזה כשקרי יוצא מדעתו עם שלשות, הוא היה אומר למאמנו  מ-י-ד: "תן לי לטפל בו", וסטף קרי היה נגמר. אני לא מבין כיצד לברון לא מקנא ששחקן שהוא 2'6, לא אתלטי במיוחד, וללא ניתור, לוקח ממנו את כל ההילה והכותרות.

אולי אתם לא מכירים את מייקל, אבל עם מייקל זה לא היה קורה בשום אופן.

עלי לחזור ללברון.

כל כך הרבה פעמים היום הוא ניסה לעבור את קווין דוראנט וההחלפה השאירה את סטפן קרי עליו.  בכל מקרה כזה עליו להיכנס לסל ללא יוצא מן הכלל. אז מה הוא עשה? אולי העין, אולי עייפות, לא יודע. אבל הוא מסר למישהו אחר שיעשה את העבודה. לא ספרתי את מספר הפעמים שקרי נשאר השומר של לברון, אבל היו הרבה יותר מעשרה מקרים כאלה. לי זכור רק פעמיים שהוא נכנס כל הדרך עד הסל וקלע. הוא העדיף למסור לאחרים. אנשים כמייקל או קובי לא סומכים על אף אחד. רק על עצמם. וכך למייקל יש 6 אליפויות  כשהוא דאג שבאף גמר אחד לא יהיה אפילו משחק שביעי.

היי, הסדרה עדיין לא הסתיימה. הקאבס כבר חזרה פעם מדפיציט 3-1 לנצח 3-4.

אבל הוא לא שיחק היום כלל וכלל כשחקן שהחליט שעליו לנצח ויהי מה.

אמנם לווריורס ישנו אמן מהקרקס הקולע שלשות ממרחקים אסורים, וזאת שעשתה 89-103 היתה שלשה שגם בקרקס לא רואים, ואז לברון צריך לשחק באקסטרה טירוף כדי לנצח. אני לא לוקח מאומה מהערב הלא-יאומן הזה של סטף, אבל לקבוצה כמו הקאבס, בסדרת  גמר, אסור שזה יקרה.

אני לא יודע כיצד להסביר את ההבדל הזה בין לברון ומייקל. כשראיתי את מייקל ג'ורדן נגד הניקס, לא משנה מה שהניקס עשתה, היתה לי הרגשה מחורבנת שהמייקל הבנזונה ימצא דרך לנצח. הוא היה מנצח גם הערב במקום לברון כי הוא לא היה מרשה בשום אופן לקבוצתו להיראות חסרת אונים כפי שהקאבס היתה הערב והוא לא היה מסכים שסטף 'עיניים ירוקות' קרי לא רק שיגנוב את ההצגה, אלא גם שינצח.

לכן אני לא שם לב לסטטיסטיקות. אני זוכר מה היה עם מייקל: כשהמשחק היה על הקו, והמשחק היה בעל חשיבות עליונה, הג'ניוס המטורף שלו הדביק את כל חבריו, ואם הם לא נדבקו, הוא היה עושה זאת בעצמו.

ללברון, לצערי, אין את זה. ולכן כאחד שראה את מייקל עושה זאת שוב ושוב בסדרות הגמר אין כלל ספק שלא היה אחד כמוהו ומי יודע אם יהיה.

אם מייקל היה היום בקאבס במקום לברון, אני בטוח ב-100% שהם היו מנצחים ומובילים היום 0-2 במקום לחזור הביתה 2-0.

Cavaliers
Starters MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
L. JamesSF 44 10-20 2-4 7-9 1 8 9 13 2 0 5 2 -18 29
K. LoveC 35 7-18 3-8 5-5 4 6 10 1 2 1 1 1 -12 22
T. ThompsonC 23 5-8 0-0 1-2 3 2 5 0 0 0 0 2 -1 11
G. HillPG 34 5-11 3-6 2-2 1 0 1 3 2 1 1 5 -11 15
J. SmithSG 31 2-9 1-4 0-1 0 1 1 2 2 0 1 0 -9 5
Bench MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
L. Nance Jr.PF 12 0-1 0-0 2-4 3 3 6 1 0 1 1 0 -13 2
A. ZizicPF 3 1-1 0-0 0-0 0 0 0 0 0 0 0 2 +2 2
J. GreenSF 20 2-7 0-2 2-2 0 2 2 1 0 0 0 0 -11 6
C. OsmanSF 4 1-2 0-1 0-0 0 1 1 0 0 0 0 0 -1 2
J. CalderonPG 3 2-3 0-0 0-0 1 1 2 1 0 0 0 0 +2 4
J. ClarksonPG 8 1-4 0-0 0-0 0 1 1 1 1 0 1 1 -4 2
K. KorverSG 17 0-3 0-1 1-1 2 0 2 1 0 1 0 2 -18 1
R. HoodSG 4 1-2 0-1 0-0 0 1 1 1 0 0 0 0 -1 2
TEAM 37-89 9-27 20-26 15 26 41 25 9 4 10 15 103
41.6% 33.3% 76.9%
Warriors
Starters MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
D. GreenPF 39 2-4 0-2 1-2 2 6 8 7 0 1 0 5 +19 5
K. DurantSF 38 10-14 2-3 4-4 0 9 9 7 0 2 3 3 +24 26
J. McGeeC 18 6-6 0-0 0-1 1 1 2 0 0 0 0 4 +0 12
S. CurryPG 38 11-26 9-17 2-2 1 6 7 8 1 0 5 3 +19 33
K. ThompsonSG 34 8-13 3-8 1-2 0 2 2 1 1 0 2 3 +11 20
Bench MIN FG 3PT FT OREB DREB REB AST STL BLK TO PF +/- PTS
D. WestPF 11 1-1 1-1 0-0 1 2 3 2 0 3 1 2 +10 3
K. LooneySF 11 0-0 0-0 0-4 0 1 1 1 0 0 0 0 +6 0
Z. PachuliaC 3 1-2 0-0 4-4 1 1 2 0 0 1 0 0 -2 6
J. BellC 11 2-3 0-0 1-2 0 1 1 1 1 0 0 3 +4 5
S. LivingstonPG 15 5-5 0-0 0-0 1 4 5 1 0 0 1 1 +8 10
Q. CookPG 3 1-3 0-1 0-0 0 0 0 0 0 0 0 0 -2 2
N. YoungSG 14 0-5 0-4 0-0 0 1 1 0 0 0 0 1 +0 0
P. McCawSG 3 0-0 0-0 0-0 0 0 0 0 0 0 0 0 -2 0
TEAM 47-82 15-36 13-21 7 34 41 28 3 7 12 25 122
57.3% 41.7% 61

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
189 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שביתה איטלקית
שביתה איטלקית
04/06/2018 5:56:07

הם יותר מדי פעמים בשנים האחרונות משחקים כמו פרימדונות . אז ככה זה נראה. יש להם הרבה ניסיון בלזייף לגלגל עיניים ולהאשים את כל העולם ואחותו. לא ראויים לשחק בגמר.
כל הזמן עסוקים בלחתום על נעליים לקשקש על מאמנים ולחשב מיליונים במקום לעשות הגנה ולתת מאמץ ברמה שאפילו בספורטק לא מקובלת.

ohad
ohad
04/06/2018 5:57:46

+100
טור נפלא מנחם.
ומישהו יכול להסביר לי תעניין עם הפאולים? ראיתי רק מהרבע הרביעי . השופטים ניסו לכפר על המשחק הקודם או משהו??

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:00:34
Reply to  ohad

כן, נסו לכפר, אבל ברבע האחרון זה כבר לא שינה.

MBK
MBK
04/06/2018 6:01:38

מנחם עם כל הכבוד לג׳ורדן אולי מייקל מספייס ג׳אם היה מנצח היוםמ

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:17:54
Reply to  MBK

אילו ראית אותו מקרוב כמוני, ואת ההבעה של פניו במשחק גמר, אולי היית מבין על מה אני מדבר.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
04/06/2018 7:49:35
Reply to  מנחם לס

+ 100
לא היה כמו מייק ולברון למרות גדולתו עדיין לא שם, ספק אם יהיה.

סתםפאקראחד
סתםפאקראחד
04/06/2018 12:45:12
Reply to  מנחם לס

אני ראיתי. אבל גם ראיתי שהוא מעולם, לא באף אחת מששת האליפויות, עמד מול אתגר אפילו 3/4 קשה כמו לשחק מול ג"ס (שהיא קבוצה היסטורית). לברון לפחות ניגש לאתגר הזה בלי לתת אינץ'.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
04/06/2018 14:54:48

רוצה לראות אותו הרבה יותר מחוייב בהגנה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 18:43:26

אז שינצח

קלמנטה
קלמנטה
04/06/2018 6:02:17

ההבדל בעיני?
לברון מאמיו לנרטיב של עצמו וזורק time to be great בלה בלה בלה.
ג'ורדן? לא דיבר את זה. עשה את זה.

חובבן
חובבן
04/06/2018 6:03:49

מנחם לפי הטור שלך מייקל לא הפסיד בפליאוף
אני בטוח שאם מחליפים את ג'ורדן בשיאו עם לברון התוצאה אותה תוצאה
מה לעשות שכדורסל משחקים 5 על 5

ג'ונס
ג'ונס
04/06/2018 8:18:05
Reply to  חובבן

אני חושב שהתשובה העקיפה לזה היא שלברון לא שיחק עם שיטה ומאמן סמכותי בכל הקריירה שלו כמו פיל ג'קסון וגרג פופוביץ,וזה בעוכרי,בסוף אין אפס ,שחקן אחד לא יכול לסחוב הכול על גבו,גם ג'ורדן
לא הצליח להגיע לכלום עם דאג קולינס כמאמן, מדברים על זה שהNBA זה ליגה של "שחקנים"בסוף הקבוצות המאומנות יותר זוכות זכיות כמו של לברון במיאמי לדעתי לאמשקפות את הפוטנציאל שקיים בשחקן כמו לברון כי הבן אדם יגיע גם עם מכבי תל אביב לפיינלס

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
04/06/2018 13:56:38
Reply to  ג'ונס

בדיוק!

עומרי
עומרי
04/06/2018 13:56:01
Reply to  חובבן

לייק.
ג'ורדן הפסיד סדרות (אמנם בתחילת דרכו) לקבוצות חלשות הרבה יותר מגולדן סטייט שנת 2018, שהיא באמת קבוצה היסטורית.
היחס כלפי הצוות המסייע של לברון הוא בעייתי. הקבוצה כולה בנויה בצלמו של לברון, אין למישהו יכולת ביטוי אמיתית והוא הביא אותה לשם. גם את לו הוא לא רואה ממטר ולא כי דחפו לו אצבע לעין.
לא סתם קיירי דרש במהלך חריג לעזוב לאחר גמר שלישי ברציפות ועם טבעת על האצבע כשחקן סופר-משפיע.
למרות שזהו הסגל היקר בליגה, אין שום ספק שהצוות המסייע שלו חלש בהרבה משל קבוצות אחרות בהווה ובעבר, ובטח משל הבולס שהחזיקו את ג'קסון כמאמן, רודמן ופיפן (קוקוץ, קר וחבריהם ככוח עזר נוסף), הן מבחינה מנטלית והן מבחינת כישרון נטו. אפשר להגיד שזו הייתה טעות לשלם לתומפסון, סמית ולאב כל כך הרבה כשלברון נותן רוח גבית ואחרי אליפות נדירה בעיר, אך מישהו אחר היה עושה זאת ולוקח אותם בלי תמורה.
לברון הביא את מיאמי לסיטואציה כמעט זהה – כריס בוש דעך משנה לשנה (משחק 7 בפיינלס 2013 עם 0 נקודות) ומזכיר לי את לאב האנמי של היום, ו-וייד הפך לשחקן עם תפקיד משני למרות שהוביל את הקבוצה בעצמו לאליפות לפני "ההחלטה". הפעם אין ללברון לא את קיירי ולא את וייד, שהקלו עליו מאוד.
בהתחשב ביריבה ובמצב החברים שלו, גם מייקל לא היה לוקח את שני המשחקים הראשונים ו\או את הסדרה, אבל סביר שגם לא היה מביא את הקבוצה או את עצמו למצב שכזה.
עדיין – לדעתי הבולס דאז גדולה יותר מהווריירס כיום, ואת מייקל הייתי לוקח לפני לברון.

אלי לס
אלי לס
04/06/2018 6:04:21

מה שמדהים אצל סטף (בשונה מקלעי שלשות גדולים אחרים) זה שהוא מסוגל לסיים משחק עם 53% מהשלוש למרות שרוב השלשות שלו הם ברמת קושי עצומה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:20:23
Reply to  אלי לס

זה נכון למשחק אחד, אבל לא לסידרה שלמה ובטוח שלא לעונה שלמה. אילו ראית את מייקל מגן, היית מבין שנגדו סטף היה בקושי שולח שלשה אחת. הוא לא רק היה שחקן ההתקפה הטוב ביותר. הוא היה גם המגן הטוב ביותר, וכשהחליט לחסל שחקן, השחקן היה מחוסל.

אלי לס
אלי לס
04/06/2018 6:25:59
Reply to  מנחם לס

זה לא רק מייקל, אני מסכים בגדול שהגנה שכוללת את מייקל סקוטי ורודמן היתה מקשה על גולדן סטייט יותר ממה שכל קבוצה כיום מסוגלת להקשות.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 6:31:00
Reply to  מנחם לס

הפייסרס, אלו שלקחו את הבולס ל-7 משחקים בעונת האליפות של הבולס.

https://www.youtube.com/watch?v=yJrTGf0Wcgg

רג'י מילר, הוא קלע יותר משלשה אחת באותה סדרה על מייקל ג'ורדן…

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 18:47:55

גיא, אני מדבר על ס-י-ד-ר-ת ג-מ-ר. איך יותר ברור לומר זאת? וההפסדים לדטרויט ולפייסרס היו כולם שלבי למידה. ואולי רג'י מילר קלע יותר משלשה אחת אבל הוא ה-פ-ס-י-ד ומייקל נ-י-צ-ח

ינתי
ינתי
04/06/2018 7:18:47
Reply to  מנחם לס

על זה נאמר אילולא כד זה נשאר מקדשנו לא הואר. מייקל ג'ורדן היה מפסיד בסיבוב הראשון לאינדיאנה4-3 מפסיד לבוסטון 4-2 וחוטף 4 בלואו אאוטס בגמר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 9:51:09
Reply to  ינתי

תלוי מה היה הצוות סביבו. במשלק כמו הצשלק הראשון שבו הלוחצים לא היו חדים כמו במשחק השני, מייקל היה בכל מקרה מוביל לניצחון.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:45:39
Reply to  אלי לס

שטויות גולדן סטייט הייתה קולעת עליהם 150 נקודות אבולציה של משחק לחשוב שלשיקגו יש בכלל סיכוי צריך להיות בהזיה או להתאהב בנוסטלגיה, מנחם אני מציע לך לצפות בגמר שוב מעיניים מפוכחות של הרמה של היום ותבין כמה הרמה גבוהה יותר וכצה הכדורסל של אז נראה פרמיטיבי וברמה נמוכה.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
04/06/2018 6:10:51

המשרוקיות של סילבר ניסו להשאיר את קליבלנד במשחק כדי ש
אפליקציית השעון המעורר החדשה של הופס לא תעבוד לעצלני הבלוג
שמכוונים אותה ל "רבע רביעי, 11 הפרש או פחות לגולדן"

אבל משהו שחשוב לי להדגיש
מספר עבירות או מספר זריקות עונשין לא מעיד
האם גולדן קופחה או לא.
זו סך הכל עוד סטט' שמנותקת מהקונטקסט.
אפשר להיות ביתרון 20 זריקות עונשין ולהיות מקופח ע"י השופטים
ואפשר להיות בחסרון 20 זריקות עונשין ולהיות מועדף ע"י השופטים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 9:53:36

במשחק הראשון המשרוקיות סייעו ללוחמים לנצח. אמנם עדיין עם השיפוט הלא ספורטיבי, לקאבס הייתההסדמנות לנצח וסמית' בזבז אותהבאופו שלומיאלי במיוחד.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
04/06/2018 9:55:29

איך הם סייעו ?

דוקטור לסבית
דוקטור לסבית
04/06/2018 6:15:58

תגיד אתה עושה צחוק מעצמך?

אתה משווה את הניקס לגולדן סטייט??

אתה משווה את ג'ון סטארקס 0 מ-11 לשלוש במשחק 7 – לסטף קארי ?

אתה משוה את יואינג האהבל "פינגר-רול" לארבעה HOF בקבוצה אחת ?

ג'ורדן קיבל שנתיים רצוף מטאטא מבוסטון – שכחת ?

ג'ורדן הפסיד שנתיים רצוף בגמר המזרח לדטרויט – שכחת ?

אתה משוה באיזה צורה את קבוצות האליפות של ג'ורדן לסמית היל ולאב ???

LOL

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:23:30

אני מדבר על גמר ה-NBA, והניקס של אז היתה קבוצה עם החיות הגדולות במשחק (אוקלי, סטארקס, מייסון, יואינג, ועוד).

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:09:55

מייקל הפסיד לסלטיקס ולדטרויט כשעדיין לא היה לא צוות ראוי שאותו הוא יכול להוביל לאליפות והסלטיקס היו בשיאם. כל שחקן, גדול ככל שיהיה, צריך שחקנים רציניים לצדו כדי להוביל את הקבוצה להתמודד על התואר. גם מייקל היה צריך שחקנים כמו פיפן ורודמן וקוקוץ' וגראנט ועוד שחקנים איכותיים כשם שראסל היה צריך שחקנים כמו קוזי ושרמן ועוד שחקנים איכותיים ואחריהם שחקנים כסם ג'ונס והבליצ'ק ועוד שחקנים איכותיים, ווילט היה צריך את גריר וקאנינגהאם ועוד איכותיים ובלייקרס את וסט וגודריץ' והיירסטון ועוד איכותיים, וכארים היהצריך את אוסקאר ועוד שחקנים נהדרים, ובניקס היה שילוב של ריד ופרייזר ומונרו ובראדלי ודה בושר ועוד איכותיים כמו ג'רי לוקאס, ומג'יק היה צריך את כארים וגם וורת'י וכן את סקוט וקופר ועוד אייכותיים, ובירד היה צריך את מקהייל ופאריש והנדרסון/איינג' וארצ'יבלד/דניס ג'ונסון ועוד איכותיים.

שמעון
שמעון
04/06/2018 6:18:43

מנחם לברון כבר לא מסוגל לשמור וגם בשיאו לא יכל לשמור את קרי או ווסטברוק. הוא מתקשה להתמודד מול שחקנים כאלה מהירים. סטפן כבר רקד עליו יותר מפעם אחת. גי אר רוצח את נקאבס בסידרה הזאת כל הזריקות שלו כמעט בלי שמירה והוא מעיף סלעים. גם בהגנה הוא עושה חורים. גף גרין גם לא קולע שלשות לבד לגמרי. זה תלוי בגולדן ומייקל במקום לברון בקאבס הזאת היה גם חוטף בראש. אם לא קרי אז דוראנט יהרוג אותך ואם לא הוא אז קליי יהרוג אותך. הכל תלוי בלוחמים לא להיפך. אמרו פה שלברון במקום הארדן היה מנצח אז הסגל של הקאבס הוא שווה בכוחותיו לסגל של יוסטון בלי פול והנה זה 2 0 גם פה. ככה היה קורה גם עם מייקל היה אולי קולע יותר מלברון היום אבל כנראה היה חוטף סוויפ גם. אנשים לא מבינים שעם קריי שהוא אולסטאר פלוס נגמר 4 1 עונה שעברה. למה מישהו חשב שבלעדיו זה יהיה צמוד יותר?

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:26:46
Reply to  שמעון

אולי לברון לא יכול לשמור על קרי, אבל מייקל היה מחסל אותו הגארד המגן מס' 1 מכולם. ג'ורדן לא היה מפסיד היום או ביום חמישי כי גורדן היה סוג של מנהיג מטורף שסחף איתו את כל מי ששיחק נגדו.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:35:49
Reply to  מנחם לס

מנחם אין לי בעיה שתחשוב שגורדן הGOAT ואני לא אתווכח, אבל קרי היה קולע עליו 50 נקודות ב70 אחוז אפקטיבי, זה משחק שונה ואבולציה של משחק אני רק מדמיין את גורדן מנסה לרדוף אחרי קרי בחסימות. מבחינת יכולת קרי, לברון , דוראנט>>> מגורדן.

א.ב
א.ב
04/06/2018 11:49:14
Reply to  מנחם לס

לג'ורדן גם היה את פיפן שיכול לחסל שחקן, את גרנט וקרטרייט שירביצו ואחר כך את רודמן שיכול לשמור מרכז עד סנטר ולקחת על הדרך 18 ריבאונד.
זו קבוצת הגנה אולי הטובה בהיסטוריה, ואז כשאתה שם על זה 50 נקודות של ג'ורדן המשחק שלך (ותמיד היה שם גם פיפן בהתקפה ועוד איזה קלע שלשות או שניים). ללברון אין את האפשרות הזו להישען על הגנה ולנצח לבד בהתקפה פשוט כי קליבלנד סופגת יותר מדי בשביל ששחקן התקפה אחד יחזיק אותה.

בעיני גם קשה מאד להשוות כי זה כמו להשוות את מג'יק לג'ורדן, מג'יק ענק אבל לא שחקן אחד על אחד גדול, כזה שיכול לעשות נקודות לבד. הרבה יותר קל לומר ששחקן "ניצח לבד את המשחק" כשהוא קולע 40, בגלל זה לג'ורדן תמיד יהיה יתרון ובגלל זה קובי בכלל נכנס לדיון הגדולים ביותר למרות שלדעתי הוא בכלל לא שם.
זו הטיה שפוגעת בשחקנים כמו מג'יק, או לברון או כריס פול, כאלו שמזיזים את כל הקבוצה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:12:40
Reply to  שמעון

במשחק הראשון הקאבס היו יכולים לנצח לפחות באותה מידה שהלוחמים ניצחו אך השופטים וסמית' שחקן הקבוצה שדדו אותם.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 6:18:52

ג'ורדן אכן שחקן ענק. אין ספק. גם אין לי ויכוח עם מי שחושב שהוא העז.
אבל לא צריך לעשות אידאליזציה, לבחור.

יש לו 6 אליפויות, יש לו גם 7 פעמים בהן לא זכה באליפות.
בכל אחת מאותן 7 פעמים, הייתה סדרה בה קבוצתו הפסידה 4 (או 3) פעמים.
אז יבואו ויטענו (ובצדק) שההדחות בסיבוב הראשון, ב-85', 86', ו-87'
(1 – 9, המאזן של ג'ורדן בפלייאוף ב-3 עונותיו הראשונות בליגה),
הן לא עליו –
הבולס באותה תקופה פשוט לא היו טובים מספיק.

וזו בדיוק הפואנטה.
כדורסל. 2 קבוצות משחקות אחת נגד השנייה,
גם אם השחקן הטוב בעולם משחק בשורות אחת מ-2 הקבוצות, זה לא בהכרח מספיק.

תודה, מנחם.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:26:14

מנחם גורדן קלע 63 נקודות והפסיד, גורדן של 88 היה בשיאו ועדיין הוא לא לקח אליפות ולא הגיע לגמר ואמרו באותו זמן שהוא יצטרך קבוצה לידו ולחכות לשקיעתם של האימפריות , אליפות לא לוקח שחקן אלא קבוצה לא משנה כמה טוב הוא יהיה, זה לא משנה גורדן לברון שאקיל קארים כולם צריכים צוות מסייע

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:27:59

ג'ורדן ב-88 היה עדיין ילד יחסית לימים ההם, וחזר מפציעה ארוכה

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:31:48
Reply to  מנחם לס

מנחם אין לך מושג על מה אתה מדבר גורדן של 87-88 היה בשיאו דווקא באליפויות הוא היה עדיין השחקן הטוב בעולם אבל התרחק מהשיא שלו, איזה פציעה איתה לו בין 87-ל89 שכל אחד שצפה בגורדן יאמר שזה השיא שלו

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 6:33:00
Reply to  מנחם לס

ג'ורדן חזר מפציעה ב-86'.
ב-87' ו-88' הוא שיחק 82 משחקים בכל עונה.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:29:26

אני לא מדבר בכלל על השטות שהתקשורת מפמפמת ואתה ביניהם שמייקל 6-6 מייקל 6-13 שזה הישג בלתי יאמן, המשחקים בפלייאוף לא חשובים? אם הוא עף בסדרת חצי הגמר לפי ההיגיון ההזוי הזה זה שהסדרה לא הייתה חשובה

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:36:25

לקח זמן לג'ורדן להפוך לאלוף NBA, כמו שלוקח לכולם. אבל ברגע שהיה אלוף, אנשים כמוהו לא מוותרים יותר, ועובדה שזה בדיוק מה שהיה. גם בולט הפסיד ריצות עד שהפך לאלוף אולימפי. אבל אתה זקן מדי להבין על מה אני מדבר

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:39:35

מנחם הוא לקח אליפויות לא בגלל שהפך לשחקן טוב יותר אלא שהייתה לו גם את הקבוצה הטובה מכולם, גורדן לא יכל לקחת אליפות לבד בשיאו הוא לא הצליח לסחוב קבוצה לגמר (השיא שלו זה מ87-89), הוא נזקק לשחקנים לצידו כמו כל כוכב אחר כדי לקחת אליפות לא משנה לברון מייקל קארים אף אחד לא לקח אליפות לבד…

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:16:06

כל כוכב, גדול ככל שיהיה צריך צוות ראוי לצדו כדי להובילו לאליפות. בשנים שהוא הפסיד לא היה לו צוות מספיק טוב לאליפות.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 18:54:19

בכל הסדרות שהוא לא זכה באליפות הוא רק למד וגדל להיות מה שהוא. לכן אני מדבר על סדרות ה-ג-מ-ר. סדרת גמר גורמת למטורף כמייקל להפוך לאדם אחר. אני ראיתי זאת בפניו ובכל הבודי אימאג' שלו נגד הניקס כשלא היה גמר, ונגד הלייקרס והפיניקס – 2 משחקים נגד כל אחת כשישבתי בשורה 4 או 5 – כשכן היה גמר. אז בזה אני מסיים את הויכוח. מצידי תחשבו מה שאתם רוצים

עידו גילרי
עידו גילרי
04/06/2018 19:01:46
Reply to  מנחם לס

עם כל מה שראית בפנים שלו במשחקים האלה בשיקגו הוא הפסיד 2 מ-3 כולל זה בשלוש ההארכות.
אז רצון לא שווה בהכרח ניצחון. אותו דבר עם לברון ואם כל האהבה שלי לקבוצה הגדולה של הסאנס של אותה עונה הם אפילו לא מדגדגים את הווריורס.

דוקטור לסבית
דוקטור לסבית
04/06/2018 6:24:28

להזכיר לך מה נגמר שג'ורדן קלע 63 נקודות בהארכה כפולה ?
בוסטון ניצחה …. LOL

כי בוסטון היתה בירד מקהייל פאריש איינג ג'ונסון
קבוצה כמו גולדן סטייט

כי ג'ורדן שיחק עם אוקלי ולרידג פקסון ועוד כל מיני זבל
קבוצה כמו קליבלנד

בטח כתבת אז ג'ורדן לוזר הוא לא יהיה לארי בחיים

LOL

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:30:31

ג'ורדן חזר אז אחרי פציעה ארוכה, והוא שיחק בניגוד להוראות רופאיו. (ואני מבקש ממך יפה לשנות את שמך ככותב כי אני לא רוצה להתחיל למחוק ולחסום אותך). באתר שלי אני לא מסכים שיופיעו עם שמות כאלה

.איתי.
.איתי.
04/06/2018 6:33:13
Reply to  מנחם לס

מנחם פשוט תמחק, כל מיני ילדים מפגרים בני 5. אם לא תמחק הם ימשיכו.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:33:30
Reply to  מנחם לס

מנחם שוב גורדן 6-13 לא צריך לפמפם ולשנות את ההיסטוריה, מייקל הפסיד בפלייאוף מספר פעמים כשאליפות הייתה על הקו זה ממש לא משנה אם אתה עף בגמר או בחצי גמר למשחק יש אותו חשיבות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:24:41

מייקל לא הפסידמעולם כשהאליפות הייתה על הקו אלא כשעדיחן לא היה צוות שחקנים סביבו ברמה מתאימה שאפשר להובילו לאליפות, וכל שחקן גדול ככל שיהיה, צריך סגל ברמה ראויה לצדו. כשהיה לו צוות כזה מעונת 90/1', הוא לא הפסיד אליפות בכושר משחק טוב ורק בעונת החזרה מהפרישה הראשונה כשעדיין לא נכנס לכושר הטוב שלו לא זכה בתואר מאז, ובשלוש העונות המלאות אחריה זכה שוב ברצף שלוש אליפויות.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 13:22:59

שוב שקר של ההיסטוריה, בחצי גמר בפלייאוף האליפות לא על הקו? אין הבדל בין מייקל שלקח את הטריפיט השני לזה שהפסיד לאורלנדו, פשוט מכונת השיווק של נניק מנסה למחוק את זה מהזיכרון הקולקטיבי.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 18:56:09

בכל הסדרות שהוא לא זכה באליפות הוא רק למד וגדל להיות מה שהוא. לכן אני מדבר על סדרות ה-ג-מ-ר. סדרת גמר גורמת למטורף כמייקל להפוך לאדם אחר. אני ראיתי זאת בפניו ובכל הבודי אימאג' שלו נגד הניקס כשלא היה גמר, ונגד הלייקרס והפיניקס – 2 משחקים נגד כל אחת כשישבתי בשורה 4 או 5 – כשכן היה גמר. אז בזה אני מסיים את הויכוח. מצידי תחשבו מה שאתם רוצים

די רובין, אני לא מדבר אתך יותר על העבר. אני הייתי שם, כתבתי על הכל, והיו מכתבים למערכת. ממך מעולם לא שמעתי עד לפני שנתיים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:18:48

אז לא היה מסביב למייקל צוות ראוי שמייקל יוכל להובילו למשהו. כל שחקן, גדול ככל שיהיה צריך צוות רציני סביבו כדי שיוכל להוהילם לתואר. וכך גם מייקל, לא פחות ממג'יק ובירד וכל כוכבי העל.

.איתי.
.איתי.
04/06/2018 6:32:21

האם ג'ורדן היה מנצח קבוצה עם בירד ומג'יק ביחד? בשיאם?

לא יודע אם לברון השחקן הטוב בכל הזמנים, אבל אין ממש אפשרות לבדוק את זה מול גולדן סטייט.

שברו את המשחק.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:32:42

ואני לא כותב זאת בגלל הדוקטור לס. אז שנה את שמך. אני לא רוצה להתחיל לשחק אתך משחק של מחיקות IP. יש לי אשה חולה ואין לי עצבים לזה

פיצה ארמנית
פיצה ארמנית
04/06/2018 6:36:52
Reply to  מנחם לס

קיבלתי דוק LOL קצת צוחקים הכל ספורטיבי !

ליאור
ליאור
04/06/2018 6:33:18

תודה מנחם. אתה אמרת שלברון מטפס על הר ראשומור מכיוון אחר – קלעת בדיוק. הוא מגיע לטופ מכיוון אחר וגדולתו היא במספרים שהוא מנפק. אם יהיה לו מזל הוא יגיע לקבוצה שתעזור לו לקחת לפחות עוד אליפות – לא השנה וזה לא רק בגלל הפיספוס של הנצחון במשחק הראשון.

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
04/06/2018 6:35:28

תודה מנחם הנמרצות שלך מלמדת
הדיון הזה הרי לא ייגמר לעולם ומספרים לא משנים בכלל… מה שכן הייתי שמח לשמוע ממך כעתונאי מה הייתה האווירה בעיתונות אחרי ההפסדים החוזרים של מייקל לדטרויט.. מעניין אם כינו אותו לוזר וכזה שלא מסוגל לסחוב קבוצה ברגעי אמת?
אני זוכר שמול הלייקרס הוא היה במצוקה מול מג'יק ובסוף פיפן היה זה שהצליח להאט את מג'יק לא יודע כמה הוא היה מסוגל לשתק את סטף כאשר הוא במצב כזה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:39:18

אנשים כמייקל מפסידים בעת שהם מתבגרים, אבל כשהם אלופים, הם לא נותנים לאף אחד לקחת את האליפות מהם, או לוחמים כמטורפים להגן. גם בולט הפסיד עד שהפך לאלוץף אולימפי. אבל כשהפך לאלוף, הוא לא נתן לאף אחד לקחת ממנו את הכבוד.

ברוך רובין
ברוך רובין
04/06/2018 6:41:54
Reply to  מנחם לס

הוא היה אלוף לא בגלל שהוא היה השחקן הטוב בעולם, בגלל שבנסוף לכך היה לו את הקבוצה הטובה ביותר וצוות שלקנים מסייע מדהים שזה פיפן קוקוץ רודמן הקדנציה השנייה…. הקבוצה ללא גורדן הגיע ל55 נצחונות ולחצי הגמר, גורדן היה שחקן ענק אבל ממש לא צריך לשכתב את ההיסטוריה

חגי - התותח הקטמוני
חגי - התותח הקטמוני
04/06/2018 6:45:58
Reply to  מנחם לס

מנחם אני לא מתווכח אלא שואל אותך כמישהו שהיה שם בזמן אמת: האם לפני הנצחונות שלו הייתה אווירה כזו על מייקל? האם כאשר הוא עף בסוויפ מול שאק אמרו שהוא "איבד את זה?". פסיכולוגית הרבה יותר קל לפרגן ולאשש דברים כהם מצליחים מעניין אותי אם כולם ראו את הגדולה של מייקל גם כשהוא נכשל

MBK
MBK
04/06/2018 6:41:39

מנחם הבעיה היא לא לברון
גם ג’ורדן לא היה מצליח עם גיי׳ אר סמית וקווין הטיילת לאב ג’ורדן קלארקסון ? נאנס ג׳וניור ?
ג’ורדן שיחק עם פיפן ,גראנט ,פקסון ,קרטריייט ובקדנציה ה 2 עם רודמן רון הארפר וקוקוץ.
מה מזה יש ללברון ??
קליבלנד קבוצה סופר חלשה
אין שום כוכב בליגה שיכול לקחת אליפות לבד
הבולס בלי ג’ורדן ניצחה 55 ניצחונות בעונה לקליבלנד בלי לברון אני נותן 32 עם הנחה

פרי
פרי
04/06/2018 9:55:53
Reply to  MBK

מנחם הבעיה היא לא ג'ורדן.
גם לברון לא היה מצליח עם סטיב קר ודניס אני לא קולע מ2 מטר רודמן. וויל פרדו ? סטייסי קינג ?
לברון שיחק עם וויד, בוש, ריי אלן, באטייה ובקדנציה השנייה בקליבלנד עם קיירי, לאב, קייל קובר.
מה מזה היה לג'ורדן ??
שיקגו קבוצה סופר חלשה.
אין שום כוכב בליגה שיכול לקחת אליפות לבד.

(למשפט האחרון אין לי מקבילה, כי לצערי לא ראינו עונה שלמה של ההיט עם וויד +בוש או את הקאבס עם לאב +קיירי, אבל נראה לי שהבנת את הפואנטה…)

MBK
MBK
04/06/2018 10:17:16
Reply to  פרי

אחת התגובות הלא משכנעות
ג’ורדן לא התמודד עם קבוצה ברמה של גודלן סטייט
אתה מאמין שגורדן במקום לברון היה מנצח את גודלן סטייט ?
אני בספק אם היה מצליח לסחוב את חבורת הגרוטאות הזו לגמר
עם כל הכבוד למלון וסטוקטון זה רחוק שנוח אור מקארי-דוראנט-קליי-גרין
מה אתה דוחף את קיירי לדיון ? מדברים על קליבלנד העכשווית

פרי
פרי
04/06/2018 10:56:41
Reply to  MBK

אני לא מנסה לשכנע אותך.. רק לפתוח קצת את נק' המבט.

לציין שחקנים כמו גרנט, קרטרייט ופקסון כדי להאדיר את שיקאגו, ומנגד לזלזל (או לא להזכיר) את לאב, קלארקסון, קורבר, הוד וחבריהם – נשמע קצת לא אובייקטיבי.

אני לא בא לחלק ציונים לצוות המסייע של לברון או של מייקל, ובטח לא מנסה "לדחוף" את קיירי לדיון שלא לצורך.
לטעמי הוא רלוונטי משום שהתלונות לגבי הצוות המסייע של לברון מלוות את קבוצותיו כבר שנים רבות, כולל התקופה שקיירי שיחק איתו.
אם לדעתך קליבלנד של השנתיים הקודמות כן קבוצה מסייעת ראויה אז תרגיש חופשי לא להתייחס..
משום מה בדר"כ אותם אנשים שמזלזלים בצוות המסייע של לברון מנסים להדגיש את זה על ידי האדרה של הצוות המסייע של מייקל… לטעמי זה לא במקום..

בסופו של דבר אני מנסה להראות שהטענה שלך לא גורפת כמו שכנראה אתה חושב, ונשמע לי שאתה מתגונן יתר על המידה…

עכשיו לשאלה שלך –
לא, אני לא חושב שג'ורדן במקום לברון היה מנצח את גולדן סטייט בשני המשחקים האלה.

MBK
MBK
04/06/2018 10:58:45
Reply to  פרי

אז השורה תחתונה שלנו זהה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:28:34
Reply to  פרי

רודמן היה מגדולי שחקני ההגנה ומגדולי הריבאונדרים ורלע היטב את מה שזרק, ותרומתו לקבוצה הייתה חשובה ביותר והוא היהדחקן הרבה יותר טוב משאר השחקנים שציינת שהחו בשיקאגו.

פרי
פרי
04/06/2018 10:59:18

בסה"כ הבאתי דוגמת-נגד לאיך מתייחסים לצד החלש במשחקו של אולסטאר ומציגים אותו באור מגוחך שלא לצורך.

גם לאב וגם רודמן שחקנים גדולים, כל אחד בתחומו…

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 6:42:14

טוב, כל אחד עם דעתו. אני ראיתי את מייקל אחרי שהפך לאלוף, ואת הטרוף בפניו בכל הגנה על התואר. יאללה, הולך לישון.
נדבר מחר. בינתיים תאמינו לי שיום כזה לא יהיה לסטף יותר. זה בלתי אפרשרי.

שמעון
שמעון
04/06/2018 6:44:00
Reply to  מנחם לס

אל תהיה בטוח זה סטפן הפסיכופת

שמעון
שמעון
04/06/2018 6:43:20

לברון פספס את ההזדמנויות שלו ב2011 ו2014. כל השאר לא היה לו סיכוי. פערי הרמות בגמרים אחרים היו גדולים מידי. שום שחקן בהיסטוריה עם הקאבס הזאת לא היה מנצח את גולדן סטייט בסידרה. אם יש ללברון שכל הוא יחתום בפילי. נצטרך אותו רק ל2 סדרות מול בוסטון וגולדן והוא יוכל לנוח כל העונה עד אז ולבוא להתפוצץ. רק בפילי יש לו סיכוי לעוד 2 אליפויות ואולי אף יותר.

פיצה ארמנית
פיצה ארמנית
04/06/2018 6:58:37
Reply to  שמעון

אין מה להתוכח לברון פישל בענק ב- 2011

הוא גם הודה בזה ומאז הוא נהיה חיה

ב- 2014 הוא היה ענק אבל אנדרדוג סן אנטוניו קיבלו 70% בווגאס תבדוק את המקורות שלך זה בטח לא על לברון

ב- 2015 לקח את דלבדובה סמית טריסטן מוזגוב ל – 6 משחק נגד ספלאש בראדרס

ב- 2013 ניצח את סן אנטוניו הגדולה שהוא הכוכב בגיים 6 (מה ששמעת) ובטח בגיים 7

ב- 2012 היה אנדרדוג נגד דוראנט וסטברוק הארדן ולקח בגדול

ב- 2016 לא צריך להזכיר היה אנדרדוג כבד וניצח קבוצה של 73W וגם זה אי אפשר לעשות לבד צריך קיירי המלך

לא רואה את ג'ורדן מנצח את 3 הקבוצות האלה

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
04/06/2018 7:10:41

2014 אנדרדוג ?.. LOL

תסביר לי איך בבקשה..

טימי, מאנו, וטוני היו על החומרים של בנג'מין באטן ?

4 הולופיימרים + 2 MVP בקבוצה לא מספיקים לו ?
וזה אחרי שאתה שבא עם בטחון של אלוף, נגד קבוצה אותה כבר ניצחת בעזרת פורטונה אלן שנה שעברה, ויש לך סיבות שלהוכיח שזה לא היה מזל ?..

ס"א שיחקה את הכדורסל אולי הכי טוב אי פעם על הפרצוף שלו.

ומילא הפסדת, אבל בסוויפ ללא שום קרב ? בחיאת דינק.

אז וגאס טעו, וכתבי החצר שלו מאיאספיאן תמיד יוציאו אותו אנדרוג.

זו לא סיבה ללכת אחרי העדר.

פיצה ארמנית
פיצה ארמנית
04/06/2018 7:24:13

נגמר 1-4 לא היה סוויפ… אבל ניראה כמו סוויפ LOL

לא מתוכח אבל זה מה שאמרו אז לפני הסדרה מי האנדרדוג ומי מועמד

רק אומר שלברון היה טוב בסדרה 28-8-4 אחוזים מעולים יותר מ- 50 מהשלוש מי שנחנק היה ד-וויד צ'למרס היה חושך

על 2011 לא יהיה לך ויכוח עם אף אחד לברון נחנק והוא הראשון שהודה בזה היה על הפנים לא הגיע לסדרה

2014 זה סן אנטוניו בשיאה קבוצה מדהימה הלואי שהינו רואים אותה נגד גולדן סטיט

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
04/06/2018 7:36:17

סומסומיקו..

ג'נטלמן סוויפ זה סוג של סוויפ,
כמו FMVP זה סוג של MVP..

אז אמרו.. אני רוצה שאתה תסביר לי איך לברון
בארגון רציני ומסודר של פט ריילי עם מאמן מהטובים בליגה
עם רוסטר שהבטיח איתו 8 טבעות, מול קבוצה זקנה עם הרבה פחות אולסטארים מכהנים (כי זה מה שהחברה באתר אוהבים לספור..)
עם מתכון הבורסים של בויס דיאו
עם תבניות הלזניה של בלינלי
עם הכשרון הכדרוגלני של הברזילאי ספליטר
עם הדיג'רידידו או איך שלא קוראים לחליל צד של מילס
עם בטחון של מיאמי כאלופה, או לפחות אמור להיות לה כזה,
אז איך היא מאפשת כאלו משולשים ברחבה שלה ?

לא לוקח כלום מס"א כן.. קבוצה ענקית אבל מיאמי די עשתה אותה כזו..
במערב דאלאס של נוביצקי הצדיק גררה אותה ל 7 משחקים סיבוב ראשון.., אז לברון עם סוללת הכוכבים לא יכול לתת קרב ראוי ?
ההוא שתמיד משפר את חבריו לקבוצה ?

28-84 סטט' סטט' סטט'…

מדהים איך נשכח לו הפיאסקו הזה.

שמעון טבדי
04/06/2018 7:51:03

זה אחת ההזויות שאומרים שהיה אנרדוג של כל מיני אנשים. לברון ב2014 היה פייבוריט מוחלט. לברון, וויד, בוש אלן>פרקר קאווי מאנו טימי. זה פאשלה של לברון לחלוטין. ההפסד בסידרה אבל בניגוד ל2011 היה הרבה פחות באשמתו של לברון אבל אלו 2 פאשלות שלו זה עובדה.

שמעון טבדי
04/06/2018 7:54:52

הספרס של 2013-14 לא היו גדולים, זה ההיט יצאו מפגרים. ההיט היו קבוצה הרבה הרבה הרבה יותר טובה על הנייר. ב2013 עד משחק 7 לברון היה בינוני מאד בסידרה. ב2014 הוא הפסיד. 2011 ו2014 הוא היה צריך לקחת לא משנה מה. היו לו קבוצות הרבה יותר טובות מהספרס והמאבס.

פיצה ארמנית
פיצה ארמנית
04/06/2018 8:00:19

אני כניראה צעיר רואה אחרת

סן אנטוניו היו מדהימים לא צריך לקחת מהם מה ששלהם

על 2011 אין ויכוח הוא פישל היסטרי

יאלללה אנשים עבודה LOL

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
04/06/2018 8:53:41

זה לא עניין של גיל. אתה פשוט צודק בלי קשר לגילך. אנשים סופרים כוכבים במקום לספור קבוצות. יש קבוצות שאפשר להבין דרך הכוכבים ויש קבוצות שלא. סאן אנטוניו 2014 היא מהסוג השני.

הממזר של סטוקטון
הממזר של סטוקטון
04/06/2018 9:44:44

אתה אומר לו שהוא "צודק" כשהוא הראשון לספור כוכבים..

קצת אירוני.

מתר
מתר
04/06/2018 6:46:43

אולי
אבל מייקל לא היה מצליח לסחוב את הקבוצה הזאת לגמר

פיצה ארמנית
פיצה ארמנית
04/06/2018 6:47:39

להשוות לג'ורדן בגמר לא יוציא אף שחקן באף ספורט טוב

זו השוואה שנולדה רק כדי להטריל את לברון

אין דיבור כזה על מאזן בגמרים של הענף באף ספורט אחר

מישהו שאל כמה נבחרת ברזיל בגמרים של מונדיאל ? מישהו שאל כמה נבחרת גרמניה בגמרים של מונדיאל ? מישהו שאל כמה מרדונה בגמרים של מונדיאל ? מרדונה עם 1 נצחון 1 הפסד אז הוא לוזר ??

זה שגורדן לא הפסיד באף פינאלס ואפילו לא היה משחק 7 זה גם אומר הרבה על הליגה האפסית שהיתה בתקוםפה שלו עם קבוצת העל שסידרו לו מסביב

שון קמפ וגרי פייטון LOL

סטוקטון הורנסק אוסטרטג האתלטים המורמונים שלא קופצים מעל גומי של בנות LOL

ג'ורדן עם קבוצה של 72 W

ג'ורדן שלא לקח פינאלס בלי פיפן HOF לידו

פיפן שלקח את שיקגו בלי ג'ורדן ל-55 במקום 57 W בעונה

ג'ורדן עם רודמן HOF שחקן ההגנה של כל הזמנים עם קוקוץ'

ג'ורדן עם חמישיה שהיא גם קבוצת ההגנה הכי טובה של כל הזמנים

אלללה לא ממש מסובך לנצח עם קבוצה כזו את אוסטרטג הורנסק LOL

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 10:36:53

סטוקסטון והורנאסק אמנם לא היו אתלטים אך היו שחקנים נפלאים כשסטוק מגדולי הרכזים בכל הזמנים ושחקן הגנה נהדר והורנאסק מגדולי הקלעים הטהורים בעל הזמנים ועם חכמת משחק גבוהה ולצדם שיחק קרל מלון שגם היו מנתר גרוע אך מגדולי הפאוורים וחסר מאוד והיה גם את הסנטר ההגנתי המעולה ועוד שחקנים איכותיים.

שעיה
שעיה
04/06/2018 6:52:14

להשוות את לברון לגורדן/קובי/דאנקן זאת בדיחה גרועה. הארדן עם אותו סגנון משחק כמו לברון לקח שלושה משחקים נגד גולדן סטייט. נראה אם לברון יצליח להגיע לרמה של הארדן.

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 17:02:04
Reply to  שעיה

נחמד ואפילו נוגע ללב איך אתה עדיין מנסה לשכנע את עצמך שקובי בליגה של לברון

איש הערפל
איש הערפל
05/06/2018 1:40:27

נכון כי קובי כרגע מעליו

ניר
ניר
04/06/2018 7:11:11

אני כמעט ולא ראיתי משחקים של מייקל אז אני פחות יכול להשוות ביניהם. מה שאני כן יכול לומר זה שבשנים האחרונות אני קם לראות כל בוקר את לברון כי זה פשוט מחזה מדהים. בזמנו הייתי אוהב גם לראות את קובי בראיינט(השחקן שלפני הפציעה כמובן ולא זה שאחריה שהיה זורק מכל מקום).

שלהבת
04/06/2018 7:21:21

טור מאלף. אולי הטוב שקראתי השנה. תודה.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 7:25:32

מנחם,
אתה כותב שללברון אין קילר אינסטינקט כמו לקובי.
ואתה צודק.

הלוואי והיה לו קילר אינסטינקט שכזה:
https://www.youtube.com/watch?v=qjRcTiwVEwo

שמעון טבדי
04/06/2018 7:40:44

ללברון נתנו הרבה יותר מזה. הוא דוחף את המגן עם היד בעבירות תוקף בכניסה לסל. שריקות אוויר שהוא קיבל אולי רק מייקל קיבל יותר בהיסטוריה.

בלי קשר המשחק הזה הוא בושה לספורט ואחד הביזיונות הגדולים. אל תשכח גם את משחק 7 בהארכה במהלך המכריע קובי הכניס מרפק מכוון לתוך הפנים של ביבי מול השופט שזכה להתעלמות.

לא שונה מהשוד שביצעה גולדן סטייט מול יוסטון בגיים 7 בפלייאוף הנוכחי.

גם מייקל היה מקבל שריקות אוויר ומתנות מהשופטים.

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 17:53:49

היית חייב להראות לנו שוב את החרפה הזו??
הקינגס היו חייבים לרדת אז מהמגרש תוך כדי הרבע הרביעי.
מקווה שיעשו על זה מתישהו 30 על 30

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:03:20

הלוואי והייתי מצליח להבין את הפואנטה של הסרטון שהבאת

Benjo
Benjo
04/06/2018 7:35:46

מנחם כל מילה אבל ממש כל מילה בסלע .
מייקל לקח אליפות ראשונה אחרי כמה שנים טובות שהיה בליגה אבל אותו דבר לברון. ניסה וניסה בקליבלנד עד שהתייאש ועבר למיאמי ורק אז לקח אליפות . להיות אלוף אן בי איי זה באמת שילוב של גדולה עם המון נסיון יש מעט מקרים בעבר ששחקנים צעירים הובילו קבוצה עד הסוף כמו וויד וכ'. אני לא חובבי לברון. אבל הערב עם עין אחת הוא עשה כמעט טריפל דאבל והוא שחקן פשוט ענק . ענק. לוחם. לא מוותר. עצום ממש. אבל הוא לא בשום פנים ואופן לא ה GOAT. שם יש רק איש אחד וזה מייקל ג'ורדן. מה שכתבת זה בדיוק מה שהוא היה. סטף קרי הוא תופעה שלא היתה כמוה בליגה וכמו שאמרתי הוא הולך להיות הפעם ה FMVP להוריד את הקוף הקטן שאולי עוד נשאר לו על הגב הוא לא יתן לאף אחד לקחת לו את זה הפעם.
אבל אני הסתכלתי הערב על לברון ג'יימס . אי אפשר שלא להעריץ את הלוחם הענק הזה. את הספורטאי הענק הזה. כל האנטגוניזים שהוא מעורר נובע מהנסיון שלו להיכנס לנעליים של מייקל. אי אפשר. זה הר גבוה מידי אפילו בשבילו.
אני חייב לאמר עליו עוד משהו. יש הרבה שלא אוהבים את הפלופים שלו את ואולי גם את שפת הגוף. אבל הוא מכבד יריב. הוא אדם חיובי. לראות אותו משחק זו זכות שנפלה בחלקנו הוא פשוט סוג של לוחם ענק. נכון שאין לו את ה killer instict שהיה למייקל . אבל הוא לוחם ומנהיג בשדה הקרב. יש בו משהו טוב מידי. אם מישהו כבר הוכרע בקרב לברון הוא בדיוק הטיפוס שיודא שיקחו אותו שבוי. חי.
מייקל ? ינעץ את הסכין 3 פעמים בלי חשבון. ועוד פעם אחת בשביל לודא הריגה.
זו כמובן רק דוגמא להמחיש את מה שאני אומר. אף אחד מהם לא היה עושה את זה באמת. שניהם היו לוקחים שבוי אבל באינסטינקט הבסיסי זה ההבדל בינהם.
וכשזה מגיע לכדורסל זה מה שהופך את מייקל ל GOAT. וללא עוררין.

.איתי.
.איתי.
04/06/2018 7:37:19
Reply to  Benjo

תגובה מפתיעה, הייתי בטוח שאתה הייטר.

Benjo
Benjo
04/06/2018 12:46:59
Reply to  .איתי.

חס וחלילה לא הייטר של אף אחד. כשאני רואה גדולה אני מעריך אותה. אבל אני תמיד אצא נגד אלא שאומרים שלברון הוא ה GOAT כי הוא לא. אין מה לעשות זאת עובדה. ונגד כאלה שבגלל שהם אוהדי לברון מזלזלים בגדולה של אחרים. אני לא מסוגל להבין איך אפשר לזלזל בסטף או בדוראנט כמט שאני לא אסכים עם מי שמזלזל בלברון.אין סיבה . שחקנים אדירים שכל אחד מהם הביא את המשחק לקצה – כל אחד עם האיכויות הספציפיות שלו.

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 17:07:03
Reply to  Benjo

100+ בנג'ו.

מדוייק.

Benjo
Benjo
04/06/2018 23:05:11

Thanks

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:05:26
Reply to  Benjo

אני למדתי להעריך את לברון יותר ויותר בסדרות האחרונות של העונה הזאת

Benjo
Benjo
04/06/2018 23:04:31
Reply to  מנחם לס

אני תמיד הערכתי (את היכולות שלו ככדורסלן ) אבל בסדרות האחרונות קרה גם לי משהו. אני התחלתי גם להזדהות איתו שזו תחושה סופר חדשה בשבילי בכל הנוגע אליו ואולי גם קצת לאהוב אותו (לא בטוח שזה בריא לי דרך אגב אבל זה המצב). נחשוב על זה ננסה להבין מאיפה זה בא.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 7:36:59

2002 , משחק 6 של גמר המערב. הלייקרס מובילים בנק'.
קובי בראיינט בעל הקילר אינסטינקט, סוגר את המשחק עם הקילר שוט:

comment image?v=1321032737

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 11:32:58

אין זה סותר שהמלכים נשדדו והשיפוט היה מושחת לטובת הלייקרס. בלי השיפוט המודחת הלייקרס לא היו מגיעים לאפשרות של ניצחון.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 12:38:19

תגובת השנה!

Ish
Ish
04/06/2018 13:35:11

הופס
Where trolling fails

🤣

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 17:10:36

הציפור לא בודק עובדות.
אם משהו נכתב איפשהו מבחינתו זו עובדה.

איש הערפל
איש הערפל
05/06/2018 1:56:46

בחייאת גיא תספר לקוראים מה קובי עשה במשחק 7 של גמר המערב 2000, אולי המשחק הכי חשוב בקריירה שלו ושל שאקיל.

אבנר
אבנר
04/06/2018 7:39:19

הסיבה היחידה שמייקל לא ניצח את גולדן בזמנו זה כי הוא היה הגולדן

אבנר
אבנר
04/06/2018 7:40:17
Reply to  אבנר

ובדיוק כמוהו ככל הנראה שגם הם יאספו אליפויות על ימין ועל שמאל

A.f
A.f
04/06/2018 7:39:39

בחיית מנחם הניקס….הניקס….
ג'ייאר מחרב את הסדרה הזו
אבל אני מאמין שבבית הק

זיו פנמה
זיו פנמה
04/06/2018 7:42:57

אחד מבזבוזי הזמן האופנתיים ביותר הוא נסיונות ההשוואה (לא רק בספורט אלא בכלל) בין אנשים נתקופות שונות.

לכל תקופה יש את הקצב שלה, את האופנה שלה, את הדינמיקה שלה.

אי אפשר להשוות בין היום למה שהיה לפני 10 שנים וכו'.

זו השוואה מיותרת לחלוטין – כל כך הרבה משתנים וגורמים מונעים כל אפשרות להשוואות מהסוג הזה.

בו ונעריך כל שחקן, קבוצה, תרבות – בהתאם לזמן שלה, לייחודיות שלה, לחלק שלה בתוך חלון ההזדמנות שהיה לה בציר הזמן של ההיסטוריה.

זו דעתי

ניב
ניב
04/06/2018 20:46:42

מסכים

שלהבת
04/06/2018 7:50:44

מסכים שלא כדאי להשוות בלי קץ, אבל העובדה הבסיסית היא שמייקל היה שחקן הגנה מחונן, וזו הנקודה של מנחם.

Berch
Berch
04/06/2018 8:32:33

מעורב מצויין
אגב, גם לווסטברוק יש את הקילר אינסטינקט הזה 🙂

סקוטי פ.
סקוטי פ.
04/06/2018 8:36:53

מנחם תודה, מסכים ב 100%. היה צריך לראות כדי להאמין. מי שלא ראה קשה לו להבין באיזו גדולה מדובר. בלי קשר לברון ענק!

אהרון שדה
אהרון שדה
04/06/2018 8:42:36

מנחם תודה רבה.
לגוף העניין שאלו מה אומרים שונאי לברון אחרי המשחק הראשון.
אני משתדל לא לשנוא וגם את לברון איני שונא אני רק מבקר .
אבל בתור חבר ל.ל.ל. (לפחות בדימוי ) אנסה להסביר מה ניתן לבקר בתופעה ושמה לברון.
בקצרה אין ספק שהוא היום השחקן הטוב בליגה.
ונותן הצגות מדהימות ומצליח לשמור על איכות כזו בגיל כזה ובקלימוטרז כזה זה לא פחות ממדהים.

אבל הצדדים שלא תמיד רואים הם .
השלם בקבוצתו קטן מסכום חלקיו שכן הוא נרקסיסט לא קטן שמבריח כוכבים .
קיירי ברח ממנו גם וייד ורונאדו לא הסתדו איתו העונה כמובן שגם תומאס.
בנוסף לכל אלה החברים בקבוצה נראים הרבה פחות טוב איתו מאשר בלעדיו .

דבר אחרון מספרים לו על העלייה לגמר מבלי לראות מה הוא עושה בגמר .
שקוף שבמערב הוא לא היה עושה זאת הוא במאזן של 8-3 בגמרים (כולל העונה) ואם אני עוזב את תקופתו במיאמי הוא במאזן של 4-1 .
הייתה לו גניבה אחת מדהימה ב 2016 עם הרבה עזרה של קיירי ובייחוד של השופטים שהרחיקו את גרין ממשחק 5.
אבל זו אנומליה קבוצתו שלא מיאמי (עם וייד אלן ובוש) היא 4-1 בגמר

MBK
MBK
04/06/2018 8:46:27

המון אי דיוקים
גרין הורחק ממשחק 6 ע״י הנהלת הליגה לא השופטים
חבריו לקבוצה נראים יותר טוב בלעדיו ?? בלעדיו זאת קבוצה של 32 ניצחנות במזרח
רונדו ?? תזכיר ?

אהרון שדה
אהרון שדה
04/06/2018 17:42:02
Reply to  MBK

רוז לא רונדו .
טעות קולמוס .
בשורה התחתונה קליבלנד של קיירי ,לאב ותומפסון הייתה קבוצה שנבנתה בשביל לברון .
תומפסון קיבל מקסימום בגלל לברון ולא נותן דבר.
לאב לא מפיק להתרשמותי את כל יכולתו וזה באשמתו הישירה של לברון שלא נותן לו מרחב התפתחות .
קיירי ברח כי הוא הרגיש אותו דבר.
גם שחקני משנה לא רעים בכלל נחתכו עם השנים כשנקודת ההנחה שיד ללברון יד ורגל בכך (למשל איזייה שהיה יכול לאפשר לו מנוחה של כמה דקות בכל משחק פליאןף ).
העניין הוא שלברון מאפיל על כולם .
למזרח החלש זה מספיק.
למערב לא מתקרב.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 18:15:49

אהרון,
על דעתך, אני לא אתווכח. זו זכותך לחשוב שלברון פחדן/לוזר/פושע/נרקסיסט.

אבל אתה ממציא "נתונים" בשביל להוכיח את עמדתך –

א. תומפסון לא קיבל מקסימום. הוא מרוויח מיליון יותר מהסנטר אותו החליף כסנטר הפותח של הקאבס (השנה תומפסון ירוויח 17 מיליון, ומוזגוב 16).
רק להזכיר – לתומפסון, ב-16', עונת האליפות, היה חלק משמעותי בהצלחת הקבוצה.

ב. קווין לאב, כמו כל אולסטאר שעובר מלהוביל קבוצת תחתית, למקום בו הוא האופציה השנייה, סובל מיוסג' נמוך בהשוואה לזה שהיה לו במינסוטה. זה רק טבעי.
יכולת?
יש לו השנה בקאבס שיא קריירה ב-TS%.

ג. ללברון היה "יד ורגל" בטרייד של תומאס???
הרי בתקופה המדוברת, הדיווחים למדו שיש נתק מוחלט בין לברון וגילברט.
למעשה, מהרגע בו גילברט בחר לא לחדש את החוזה של גריפין, ללברון אין "יד", "רגל", או "מילה", בכל הנוגע לסגל הקבוצה.

נתן
נתן
04/06/2018 9:16:52

אהרון, עם תגובה כזו, התקבלת לחברות של כבוד בללל.
רק ממליץ פחות לעשן על הבוקר אם אפשר.

rip32
rip32
04/06/2018 8:56:12

שטויות

ג'ורדן לא שיחק נגד סופרטים ועם קבוצה כזאת חלשה.

לברון דומיננטי יותר מג'ורדן אבל משחק בקבוצה חלשה מאוד ביחס לתקופה.

בוני
בוני
04/06/2018 9:19:13

מנחם אתה לא יכול לבקש יותר מלברון ג'יימס שמשחק עם עין אחת וכמעט סיים עם טריפל היום.

ברגע שהוא מחליט לשמור על קורי אז זה אומר שאין מישהו שישמור את שאר השחקנים. הבעיה ההגנתית בקליבלנד קשורה לרכות של קווין לאב ולזיקנה שבאה על סמית' וקרבר.

צביקה
צביקה
04/06/2018 9:20:26

מצד אחד לא קונה את התיזה שלך מנחם, מצד שני, זה לא משהו שניתן להתווכח עליו. מה היה אילו.
אני חושב שאם ניתן כן לשים אחריות על לברון על המצב כרגע, זה בגלל שאני אכן מאמין שהוא בפועל גם הGM וגם המאמן, וכGM לפחות, בתקציב העצום שמושקע בקבוצה הזאת, ניתן היה לייצר משהו אחר שבהחלט יוכל להיות ראוי להילחם מעמדה שווה יותר מול הלוחמים. העובדה שהוא לא היה מסוגל לשמור את קיירי לידו, אותו קיירי שהיה לו תפקיד מפתח כה גדול באליפות של קליבלנד, זה בסופו של דבר פספוס אישי של לברון – ומשם נובע הפספוס.

בוני
בוני
04/06/2018 9:24:42
Reply to  צביקה

ארווינג או לא ארווינג.
קווין לאב קלע היום יותר מ-20 נק' אבל עדיין רכרוכי מאוד בהגנה.
אין לקליבלנד אופציה אחרת בספסל או בחמישייה.

האחריות פה היא גם של טירון לו שצריך לעשות התאמות הגנתיות.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 9:40:50
Reply to  צביקה

צביקה,
אין ספק שללברון יש חלק לא קטן בהרכב הקבוצה השנה (הלחץ על להחתים את TT ואת JR, לדוגמה).
אבל GM?
מאז הפיטורים של גריפין,
ללברון יש 0 השפעה על בניית הקבוצה, ועל הסגל שלה.
(אתה באמת חושב שאם ללברון הייתה מילה בנושא, אז לקאבס הייתה את בחירת בדראפט של ברוקלין?)

הטרייד על קיירי,
הטרייד על תומאס.

לא קשור ללברון.

יניב
יניב
04/06/2018 10:35:34

הטרייד על קיירי בודאי קשור אליו.אמנם לא הוא עשה את הטרייד ולבטח לא הוא רצה את הטרייד אבל עצם העובדה שקיירי דרש טרייד נובעת אך ורק מלברון והיחסים שלו איתו(בין אם הוא רצה חלק יותר גדול בהובלת הקבוצה או סתם ביחסים אישיים בינהם)בכל מקרה לברון לא השכיל לדאוג שקיירי יהיה מרוצה וישאר איתו

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 10:46:14
Reply to  יניב

מה בין זה לבין טענת ה-"GM"?
מאז הקיץ (פיטורי גריפין) ללברון אין מילה בכל הקשור לסגל הקבוצה.

צביקה
צביקה
04/06/2018 11:01:35

גיא אני לא מסכים. לברון בגלל חשיבותו, משפיע דרמטית על כל החלטה במועדון. הוא משתמש בזה בצורה הכי חזקה כמה שהוא יכול. לכן מבחינתי הוא הGM. אני ממש לא אומר את זה לרעתו. זה חלק מההרכעה שלי כלפיו, גם למה שהוא יצר במיאמי, וגם למה שהוא יצר בקליבלנד.
אחרי האליפות המתוקה של 2016, כשיש לך ביד את קיירי הנפלא, ואתה עצמך בכושר מדהים וכולם רואים את היכולות שלו גם עכשיו אחרי שנתיים, ומצד שני הלוחמים גייסו את דוראנט! אתה צריל ויכול לחשוב ולבשל משהו טוב, על בסיס קיירי ולברון. כלברון נתן כזה גב לTT ןלJR, זה למעשה די גמר את הסיפור, ויש מצב שזה גרם לקיירי ללכת. תראה אין ללברון שליטה על הכל, וקיירי די טרף את הקלפים, אבל זה אחריותו של לברון

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 11:27:28

אולי זה על אחריותו של לברון שקיירי הלך.
זה לא הופך אותו ל-GM.
אף אחד לא שאל את דעתו על הטרייד עבור קיירי.
אף אחד לא שאל את געתו על הטרייד עבור היל.
(לא שצריכים לשאול)

השורה התחתונה?
הרכב השחקנים הנוכחי,
הוא לא "פרי ידיו" של לברון (לטוב או לרע).

צביקה
צביקה
04/06/2018 12:18:47

גיא – אני הולך ישר. אני בפירוש נותן ללברון קרדיט עצום על יצירת הקבוצה במיאמי, שזכתה באליפות בשנה השניה שלה יחד, ועשתה ריפיט. ועל יצירת הקבוצה בקליבלנד שזכתה באליפות בשנה השניה שלה יחד. אז בדיוק כמו שאני נותן לו את הקרדיט על זה, אני משתף אותו באחריות על כך שהסגל שנשאר השנה לא מספיק טוב. יש לו על זה אחריות עצומה ומרכזית, לטעמי.

בוני
בוני
04/06/2018 9:20:31

סטפן קורי שובר את שיא השלשות על הראש של בחור בשם צדי אוסמן.

זה הסיפור של המשחק והסידרה הזאת.

גיא רוזן
גיא רוזן
04/06/2018 9:43:11
Reply to  בוני

למה?
יש לו הזדמנות לקבוע שיא, והוא הלך על זה.
לברון לא עלה לשחק כמה דקות במשחק האחרון של העונה בשביל לסמן V על 82 משחקים?

שחקנים גדולים לא מפספסים הזדמנויות להכניס עצמם לספרי ההיסטוריה.
לא לברון,
וגם לא קרי.

לירון
לירון
04/06/2018 9:48:48
Reply to  בוני

בני, קרי שובר את השיא על הראש של צדי, של קוין, של גרין, של לברון. צא מהשנאה והקנאה

דלאח
דלאח
04/06/2018 17:34:51
Reply to  בוני

אתה מבין שלקרי יש קעקוע על היד בעברית עם השם שלו – קרי.
בהתחשב בזה שהיה לו ישראלי בקבוצה אני לא חושב שהוא טעה…
בבקשה תפסיק לקרוא לו ככה זה מחרפן

שעיה
שעיה
04/06/2018 9:51:25

כולם מדברים על לברון. אני ראיתי את קרי. אגדה.

יניב
יניב
04/06/2018 9:54:52

לא יודע מה איתכם אבל אני תמיד חשבתי שמטרת המשחק זה לזכות באליפות,אבל מסתבר שכנראה שלא.מה שבאמת חשוב זה מי קלע הכי הרבה/מי מסר הכי הרבה.אם הם זכו באליפות זה נחמד אבל זה לא מטרת המשחק .מטרת ההמשחק זה להיות השחקן עם הסטטיסטיקות הכי טובות שיש ואם זוכים באליפות אז זה נחמד אבל לא העיקר.כאילו מה אשמים שחקנים ענקים הכי טובים שאיפעם שיחקו שהקבוצה סביבם מחורבנת ורק הם מצליחים להוביל אותם הכי רחוק שאפשר

איש הערפל
איש הערפל
05/06/2018 1:59:05
Reply to  יניב

כמו שאני תמיד טוען כי אם ככה צ׳מברלין הוא הגדול מכולם עם סטטיסטיקות שלא יישברו לעולם

ohad
ohad
04/06/2018 10:02:07

תגידו אתם עושים צחוק? ראיתם את הקבוצה של מייקל בתריפיט הראשון??!!
היה את סקוטי פיפן שהיה רק בעונה הרביעית שלו בליגה (וגורדן שיפר אותו, אולי בלעדיו הוא היה שחקן הגננ גדול אבל לא יותר מזה)
והוראס גראנט שהוא אולסטר חלבי( רק פעם אחת שיחק)
פלוס כל מיני שחקנים אלמוניים ונגרים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
04/06/2018 10:33:07
Reply to  ohad

שכחת גם את המלך האמיתי – סטייסי קינג

rip32
rip32
04/06/2018 10:46:00

שכחת את ווין נייט, ביל מארי והסבתא של לוני טונס.

ohad
ohad
04/06/2018 11:13:36
Reply to  rip32

וכמובן את המשקה הסודי פחחח ועוד אומרים שלברון על חומרים אסורים בזמן שמייקל מביא ממריצים לדאפי דאק

rip32
rip32
04/06/2018 10:21:07

ג'ורדן עשה הכל לבד! מול המפלצות בספייס ג'אם

לא היו לידו תותחים כבדים כמו לאב, פרקינס ואוסמן.

ברבור שחור
ברבור שחור
04/06/2018 10:26:01

איך תאוריה והשערה היפותטית הופכת לעובדה ?
אולי באמריקה החוקים עובדים הפוך.
בכל אופן לברון נותן את הפלייאוף הכי טוב איי פעם מכל שחקן אחר ששיחק את המשחק.

הפועל גזר מ-ל-ח-מ-ה
04/06/2018 10:40:35

משחק 3 גס ב30 הפרש סטף עם שיא קריירה ולברון 0 נקודות ושבירת רגל. הסדרה תגמר ב4 משחקים אם לא פחות…
תודה רבה מנחם על הטור המעניין.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
04/06/2018 10:53:48

אחלה טור, תודה
לא מתעסק בהבדלים בין ג'ורדן ללברון. יש לי את המועדף האישי שלי, אבל כאן זה נגמר. עם זאת, בתחושה הסובייקטיבית שלי, יצר החיסול של ג'ורדן עולה על של לברון

משה פ
משה פ
04/06/2018 11:30:12

לדעתי כל תגובה על לברון צריכה לתהחיל בהצהרת המגיב אם הוא מאוהדי או משונאי לברון, כדי שאפשר יהיה לקחת את התגובה בפרופורציות הנכונות.

אז אני מצהיר שאני לא אוהב את לברון, אבל מיום ליום ההערכה העצומה שלי אליו הולכת וגוברת. הבן אדם עושה דברים לא אנושיים, גם באופן מוחלט וגם בהתייחס לגילו.

כשהוא לוקח את המשחק על עצמו אז כולם קופצים עליו שהוא Leiso James, כשהוא משחק קבוצתי אז אומרים עליו שאין לו את הקילר אינסטינקט.

אז נכון, אני מסכים עם מנחם שלברון הערב היה צריך יותר ללכת לסל. גם אני כל פעם שראיתי שבחילופים קרי נשאר לבד מול לברון (וזה קרה המון פעמים המשחק) שפשפתי את העיניים וצעקתי למסך: זה לא כוחות, לברון פשוט צריך לקחת את קרי לסל ולהטביע אותו, ואז עם היד החופשית להטביע גם את הכדור ולעשות 2 נקודות קלות.

אבל זה לא קרה. למה? שבירה מנטאלית? תשישות פיזית? אסטרטגייית משחק שגויה? לא ברור. כנראה שהכל ביחד. ונראה אתכם משחקים עם עין אחת.

השורה התחתונה שלי – כולם חשבו שג”ס תטאטא ותשפיל את הקאבס. בינתיים במשחק 1 הקאבס היו כפסע מניצחון בתום הזמן החוקי, ובמשחק 2 הם הצליחו לעשות לווריורס חיים קשים עד תחילת הרבע הרביעי. את הרבע השלישי המסורתי של ג״ס דווקא הקאבס ניצחו היום וזה אומר משהו. תחזית שלי הקאבס לוקחים את משחק 3 בוודאות ובסבירות של 50% גם את משחק 4. לאחר מכן לצערי (או לשמחתי, עוד לא החלטתי) הם יפסידו את השניים הבאים.

סתם אחד
סתם אחד
04/06/2018 12:28:47
Reply to  משה פ

בדיוק מה שהולך אצלי בראש חוץ מהפיסקה האחרונה על משחק 3,4

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:12:42
Reply to  משה פ

לאמונה שלי שעם מייקל הקאבס היתה מנצחת 0-4 אין שום סתירה להערכה העצומה שיש לי ללברון, ושגוברת ממשחק למשחק.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
04/06/2018 11:49:54

צריך לשים אבל כזה גדול.
מייקל היה מנצח, כשהוא היה צריך את הניצחון !
הרי הוא גם הפסיד, ולא סתם הפסדים אלא הפסדים לא פשוטים, כמו פעמיים בבית לבארקלי.

העניין, שמייקל תמיד היה שם כדי לסגור את העניין, ולברון לא.
הפספוס של לברון היה משחק מס' 1.
הקאבס הימרו על משחק 1, כדי לתפוס את הלוחמים שאננים ולא מוכנים. הם כמעט הצליחו ביום מחפיר של קארי ולא טוב של דוראנט.
אחרי 53 דקות, הם נכשלו. מרגע זה, משחק 2 שוחק לפרוטוקול.

הקאבס לא ניסו לנצח את משחק 2, אלא לקחת כמה שיותר דברים למשחק 3.
קודם לנצח את השלישי ואחר כלך לנסות להשוות את הסדרה.

אלי לס
אלי לס
04/06/2018 13:01:58
Reply to  אוהד ס"א

29 נק' 9 אס' 6 ריב' 5 שלשות ב45.5%
עלק יום מחפיר של קרי. איפה אתה חי?

אוהד ס"א
אוהד ס"א
04/06/2018 22:22:17
Reply to  אלי לס

צודק. טעות גסה שלי

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:13:30
Reply to  אוהד ס"א

לזה בדיוק אני מתכוון כשאני מדבר על מייקל

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
04/06/2018 12:03:31

ההשוואה בין לברון לג'ורדן היא טיפשית.
בלי קשר, מייקל לא היה מצליח לשמור על סטף, הוא היה מכלה את כוחותיו וחוטף על ימין ועל שמאל. מעולם הוא לא הצטרך לשמור על שחקן כזה

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:15:05

עגל, אתה טוב מאד בפיסיקה. פרןפסור באוניברסיטה. אבל בכדורסל אתה עדיין תלמיד תיכון, ואתה צעיר מדי לדעת ולהבין מי ומה היה מייקל

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
04/06/2018 21:19:24
Reply to  מנחם לס

ראיתי את מייקל בהמון משחקים, כל מה ששודר בארץ. הוא אף פעם לא שמר יותר מכמה רגעים על שחקנים נמוכים ומהירים.
וסטף גם יודע לקלוע שלשות אז ה בכלל קשה

Captain Beefheart
Captain Beefheart
04/06/2018 12:29:44

נכון שאין מה להשוות קבוצות מדורות שונים אבל דומני שקצת נסחפו כאן עם תיאוריית ה"המשחק של היום זה משהו אחר לגמרי, ולכן כל מצטיינת של היום היתה כנראה דורסת מצטיינת מהעבר".
השתכללו קצת טקטיקות, רמת הרפואה עלתה, עזרי האימון טובים יותר וזה הכל. אנחנו לא מדברים כאן על תקופת האבן אלא עשר עשרים שנה אחורה ולפעמים שלושים.
לצורך העניין – ג'ורדן בגיל 30 זה חיה רעה בכל תקופה ובכל מגרש שתשים אותו. וכמוהו פיפן ורודמן וקוקוץ' וקר ובי ג'יי ארמסטרונג וחבורתם. אם באמת היתה מכונת זמן שמפגישה את בולס 96 עם ג"ס 2018, כולל זמן הסתגלות/הכרות סביר זו לזו – היה משחק מעניין מאוד ולא חד צדדי.
ואני מסכים עם הדוקטור לגבי מי היה מנצח ולמה.

אפלטון
אפלטון
04/06/2018 16:14:34

האמת שכשאני מסתכל על הרוקטס של שנות האליפות גם הם היו לוקחים כל קבוצה היום, כולל גולדן סטייט. מצד שני הם היו לוקחים גם את מייקל אם הוא לא היה בורח.

Ish
Ish
04/06/2018 16:21:09
Reply to  אפלטון

אין מצב, המהירות שבה הגנות היום סוגרות מרחבים לא היו משאירים את רוב הזריקות הפנויות של אז. וההגנות של אז לא היו מסתדרות עם הריווח ויכולת הקליעה מבחוץ של היום

אפלטון
אפלטון
04/06/2018 16:46:38
Reply to  Ish

טוב אמרתי את זה כדי להגחיך את כל טיעוני ה'מה אם' אבל אם נכנסים לזה אז תסתכל על יוסטון של אז ותראה קבוצה מודרנית לגמרי. כולל אפשרות להגנת סוויצ'ים (שאז החוק לא אפשר), ולא פחות מהירה. קני סמית' לא יכל לשמור את קרי? וורנון מקסוול לא היה משמיד את קליי? הורי אל מול גרין, או אולי תורפ אם היו רוצים לשבור עצמות? האקים היה מנשנש את דוראנט בלי מזלג ועוד מספיק לשבירת צום הרמדאן. מהספסל סוללת קלעים (ושחקנים הגנה מצויינים) כמו מריו אלי, סם קאסל ואפילו סקוט ברוקס ומאוד ב ולארד היו יכולים לשחק תפקיד היום בתור קלעים נטו (כשחקנים 8-10 ברוטציה) . קבוצה שהקדימה את זמנה.

Ish
Ish
04/06/2018 17:29:15
Reply to  אפלטון

הרוקטס של האליפויות בהחלט הדבר הכי דומה מהתקופה (או קודם וכנראה איזה עשור קדימה) למה שאנחנו רואים היום אבל עדיין, זה לא שם.

קני סמית לא יכול לשמור את קרי. אתה מדבר על שחקן באותו גובה עם עשר קילו שרירים פחות ואיטי יותר מרוב השחקנים שמופיעים על לשמור אותו ושקרי גם ככה מתעלל בהם.
מקסוול מתעלל בקליי? אתה מנסה להטריל את שמעון?
איזה לשבור עצמות? הקשיחות של החברה של שנת התשעים זה מיתוס מצחיק. גרין קטן מהם בחמש ס"מ ויש עליו לפחות 25% שרירים. אתה מדבר על חברה שהם עם מסת שרירים של אולי דוראנט שהולכים להרביץ לגרין. הבן אדם לא ממצמץ מול לברון או אדאמס שגדלים וחזקים מהם פי כמה.
אתה חושב שהאקים היה עושה מול הווריירס יותר מלברון?
אתה זוכר שקוראים יותר גבוה מהאקים?
אתה זוכר שהאקים לא בדיוק היה שחקן שדורס אנשים בדרך לסל בכח?
אתה זוכר שאם זה המצ'אפ שאתה בוחר הוא גם צריך לשמור את דוראנט ולהיות מטריה מתחת לסל בו זמנית? איך אתה חושב שזה יעבוד?
סוללת קלעים שאני מציע לך ללכת לבדוק את האחוזים שלהם וזה עוד מול הגנות השלוש הלא קיימות של שנות התשעים ולא הגנת השלוש של הווריירס.
די זה משעשע אבל זה לא רציני. ממש כמו ההזיות של מנחם לגבי ג'ורדן (הנה הוצאת את זה ממני, עכשיו nfs יכול להיות מרוצה)

apelton
04/06/2018 22:37:34
Reply to  אפלטון

'הקשיחות של החברה של שנת התשעים זה מיתוס מצחיק. גרין קטן מהם בחמש ס"מ ויש עליו לפחות 25% שרירים.'
1) https://media.gettyimages.com/photos/otis-thorpe-of-the-houston-rockets-shoots-a-foul-shot-during-a-game-picture-id531363542?k=6&m=531363542&s=612×612&w=0&h=6N4uFXGs5_ysJO73at-P2dhPJ6_ntpBICdvcUQ-gRS4=
2)comment image?w=620

חמוד אתה

Ish
Ish
05/06/2018 1:50:59
Reply to  אפלטון

אתה יותר חמוד, עבדת קשה על לבחור את התמונות שבחרת לשים (ולמה לא הבאת את הורי). אבל בסדר, אפילו עם נזרום איתך שת'ורפ פיתח את השרירים בזרועות יותר מגרין זה יפה שעל כל השאר אתה מסכים.

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 12:35:33

מה זה הביזיון הזה??

טור שבו מוזכר מייקל ג'ורדן ואין ולו תגובה אחת של ish?
צריך בדחיפות לשלוח מישהו אליו לבדוק לו חום.

Ish
Ish
04/06/2018 13:44:10

היי,

מרגיש יותר טוב עכשיו?

no funny shtuff
no funny shtuff
04/06/2018 15:54:02
Reply to  Ish

קצת תפוס לי הצוואר.
בסוף הסוויפ נחזור לישון כמו שצריך.

Ish
Ish
04/06/2018 16:14:41

לבריאות

רפיקי
רפיקי
04/06/2018 12:59:49

אני לא יודע אם מייקל היה מנצח את המחשק הזה או לא
אבל לברון לא היו קרוב לשנייה. לאורך כל המשחק גולדן שלטו בקצב וכל פעם שרצו ברחו

בכל מקרה, אחרי ערב כזה אני מעדיף לדבר על קרי מאשר לחזור להשוואות בים לברון למייקל

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:17:56
Reply to  רפיקי

לפחות שלשה אחת של קרי הוא היה קולע שוב בעוד מצב אולי ב-5% סכוי, ועוד 2-3 מהשלשות הוא היה קולע שוב באולי 25-30% סכוי.

המזל שיחק הרבה לטובת קרי אמש

שמייקל
שמייקל
04/06/2018 14:15:15

אם מייקל היה משחק עם ג'יי אר סמית הוא היה מפסיד…
ללברון אין את רודמן, פיפן, קוקוץ'….ואין קבוצה שיכולה להגיע ל 7 משחקים בחצי גמר המזרח נגד יואינג בלעדיו….בלעדיו זאת קבוצת לוטורי.

שפר
שפר
04/06/2018 14:27:35

כאחד שראה לא מעט משחקים של מייקל אני חייב לחלוק עליך.לא רק שהוא לא היה מנצח את המשחקים הללו מייקל לא היה מגיע לגמר בכלל עם הקבוצת נגרים הזאת שלברון משחק איתה. מייקל מעולם לא שיחק עם קבוצה כל כך חלשה גמו הקבוצה הנוכחית של קליבלנד(תחשבו באמת מי מהשחקן השני הכי טוב בקבוצה הזאת כרגע..) ובנוסף לכך עם כל הכבוד לסטוקטון מלון ואוסטרטג המאיים מייקל מעולם אבל מעולם לא התמודד עם המפלצות של גולדן הרמה כל כך רחוקה שזה פשוט עלבון להשוות בין גולדן סטייט ליוטה?פיניקס או כל קבוצה אחרת שמייקל התמודד מולה. אני לא מחסידי לברון אבל צריך להסיר בפנוי את הכובע ולהודות בלב שלם שהוא השחקן השלם ביותר שנראה על מגרשי הכדורסל מאז ומעולם!

יניב
יניב
04/06/2018 15:41:17
Reply to  שפר

ממממ בלי שום קשר השחקן השני הכי טוב בקבוצה הוא קווין לאב שלא מעט קבוצות בליגה היו שמחות לקבלו אפילו ככוכב הראשון שלהם

שפר
שפר
04/06/2018 16:56:42
Reply to  יניב

כן לפני 5 שנים אולי וגם אז לא בטוח(ראינו לאן הוא הוביל את מינסוטה..) בגודלן סטייט הוא השחקן החמישי ברמתו. שחקן סביר פלוס ולא יותר מזה בטוח שלא שחקן מספר שתיים בקבוצה שמתמודדת על האליפות ולא שחקן מוביל בשום קבוצת nba עם שאיפות

Ish
Ish
04/06/2018 17:55:56
Reply to  שפר

בווריירס לאב היה נראה אחרת לגמרי

ירון
ירון
04/06/2018 16:04:36
דינגו
04/06/2018 17:17:20

השנקל שלי (נשפכו כבר מיליארדים אבל בכל זאת) –
כאוהד ג'ורדן, אני זוכר טוב מאוד שלא מעט שנים טענו שמייקל השחקן הראשון בטיבו בליגה, ופיפן השני.
אצל לברון אין את המותרות האלה.

Havlicek stole the ball
Havlicek stole the ball
04/06/2018 19:00:17
Reply to  דינגו

Say what now?

רן הנרגן
רן הנרגן
04/06/2018 17:23:46

עדין כשהאבק שוקע לברון אומר לעצמו שגם בוסטון הובילה עליו 2:0

פינקי
פינקי
04/06/2018 18:35:22

אם לברון משווה בין הווריורס לסלטיקס, כנראה שהאצבע של גרין חדרה עמוק יותר ממה שחשבנו

אסף
אסף
04/06/2018 18:30:09

אני חושב שיש משהו שאנחנו שוכחים – לברון הוא לא קובי ולא מייקל, אף פעם לא הייתה לו את התכונה הזאת של לרוץ לבד ולנסות לנצח בעצמו. בגלל זה היה צריך את וייד ואז את קיירי לידו. לדעתי הדיון על מי יותר גדול פשוט מיותר לגמרי מהסיבה הפשוטה – לא יהיה עוד מייקל. הוא יצירה אלוהית שלא תחזור על עצמה לעולם. אבל גם לא יהיה עוד לברון – ילד שמהרגע שהיה בן 16 אמרו שהוא ברמה הזאת ואיכשהו הצליח לעמוד בציפיות של באמת להיות כזה גדול. שניהם גדולים כל אחד בזמנו ובדרכו

נדב
נדב
04/06/2018 18:31:19

סדרת פלייאוף לא מתחילה עד שקבוצה מנצחת בחוץ או עד משחק 7

השרת
השרת
04/06/2018 19:10:40
Reply to  נדב

הבעיה עם המשפט הזה היא שאם במצב 2-0 הלוחמים מנצחים בחוץ ומגדילים ל3-0 אז הסדרה גמורה ונוצר מצב שהסדרה נגמרה באותו הזמן שהתחילה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:22:38
Reply to  השרת

אני מסופק מאד אם הלוחמים ינצחו משחק 3 כי יום שהמזל אתך בכמה זריקות ללא תפילה מה-3 לא יחזור כל כך מהר.

דניאל123
דניאל123
04/06/2018 19:42:28
Reply to  מנחם לס

קרי אדם דתי. אז אולי השלשות שלו מגיעות עם תפילה?

פינקי
פינקי
04/06/2018 18:33:44

אני לא יודע אם ג'ורדן היה מנצח את אחד המשחקים האלה, אבל מה שאני כן יודע זה שהוא לא היה יושב בהפסקה שלפני ההארכה עם פרצוף מסכן ועושה ברוגז עם שאר חברי הקבוצה.

אני לא שופט, זאת סיטואציה סופר מתסכלת כשאתה נותן את משחק חייך ומפספס את הניצחון בגלל שמישהו בקבוצה שלך מעופף, אבל ממנהיג מצפים ליותר, לעודד את הקבוצה, להכניס בהם קצת רעל לפני ההארכה, ולברון פשוט לא עשה את זה.
חלק מלהיות ה GOAT זה להיות מנהיג, ומנהיג נמדד בדיוק ברגעים כאלה.

מנחם לס
מנחם לס
04/06/2018 19:19:45
Reply to  פינקי

צודק

SamIaM
SamIaM
04/06/2018 19:39:59
Reply to  פינקי

צודק. מייקל היה דופק לג'יי. אר מבט של שנייה וחצי וזהו. ג' יי. אר היה עולה להארכה ומנצח אותה 3 שלשות מאסיסטים של אמ. ג'יי, וחסימה אדירה על קרי בניסיון ניצחון על הבאזר. בסוף היה מקבל עוד מבט של שנייה וחצי מג'ורדן ויורד לחדר הלבשה לסיים את הג'וינט שנשאר לו מהמחצית

סתם אחד
סתם אחד
04/06/2018 20:31:28

https://youtu.be/OQ28TSolqU8
מנחם היית צריך להטביע את זה למעלה

שי אבן צור
שי אבן צור
04/06/2018 20:48:46

מסקנה? לברון בספרס עם פופוביץ'!
חושב על על ונכנס לויברציות.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
04/06/2018 22:23:25

ויברציות שליליות.
להכניס את השיקוץ לבית המקדש?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
04/06/2018 22:37:56

לקורי היו 52.94% מהשלוש ו-22.22% משתיים!!! וסה"כ 42.3% מהשדה.

מושון ״עיני נץ״ המהמר
מושון ״עיני נץ״ המהמר
05/06/2018 0:46:06

חרטה ברטה, לברון בטח אשם שגורג היל שם אחת משתיים מהקו. נתן משחק סנסציוני במשחק 1 קשה מול הקלעים של גולדן ועוד בהארכה גרין התחיל להשחיל שלשות, אז מה איך אפשר לשמור את זה?
זה קשקושי ביצים להגיד מייקל היה מנצח. לברון נתן משחק ענק הגיע לו לנצח עם קצת מזל וקצת אופי של השופטים זה היה קורה, לא קרה tough luck, אבל אל תגיד לי מייקל היה מנצח, הוא לא נתן הופעה כל כך יעילה מימיו במשחק גמר. גם את ההדחות שלו בגמר המזרח הוא היה מנצח? עובדה שלא ניצח.

Ido
Ido
05/06/2018 3:24:41

… ההבדל ביני לבין בזוס זה כמה אפסים מאחורי היתרה שלי בחשבון. בדיוק כמו לברטן והאפסים שמאחוריו